اختصاصی پلازامگ: نقد و بررسی بازی A Plague Tale: Innocence | به زیبایی معصومیت یک کودک

بازی A Plague Tale: Innocence / بازی افسانه طاعون: اینسنس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی A Plague Tale: Innocence یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های نسل هشتم بود که به زیبایی یک جهان طاعون‌زده را در قالب داستانی احساسی به تصویر می‌کشید. با نقد و بررسی بازی افسانه طاعون: اینسنس با پلازا همراه باشید.

بازی A Plague Tale: Innocence ساخته Asobo Studios در ماه می سال 2019 توسط Focus Home Interactive عرضه شد. این بازی مانند دیگر آثار منتشر شده توسط Focus Home Interactive، ژانر ماجراجویی و معمایی داشت. در این روزها که بازار پر شده است از بازی‌هایی که غرق در خشونت و رقابت هستند، این عنوان و بازی‌هایی شبیه به آن می‌توانند مانند یک مرهم و آرام‌بخش باشند. عناوینی که داستان در آن‌ها حرف اول را بزنند و البته گیم‌پلی خوبی هم داشته باشند، در این روزها کم شده و بازی افسانه طاعون: اینسنس یکی از کمیاب‌های این صنعت است.

بازی A Plague Tale: Innocence / بازی افسانه طاعون: اینسنس

همچنین بخوانید :

عرضه بازی‌های ماجراجویی یک ریسک است؛ حداقل در صنعت حال حاضر بازی‌های ویدئویی که آشنایی کامل با سلایق بازیبازها داریم این‌گونه است. متاسفانه یا خوشبختانه بازی‌های چندنفره، شوتر و ورزشی در صدر خواسته‌های گیمرها قرار دارند و بازی‌های ماجرایی شاید در انتهای فهرست باشند. خوشبختانه استودیو آسوبو با ساخت این بازی چنین ریسکی را متحمل شده و از قضا گیم پلی بازی افسانه طاعون: معصومیت هم در سطح خوبی قرار دارد. اما آیا خرید بازی A Plague Tale Innocence در مقطع کنونی ارزش دارد؟ در بررسی بازی A Plague Tale: Innocence متوجه آن خواهیم شد. همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی A Plague Tale: Innocence

ابتدا با تماشای تریلر بازی A Plague Tale Innocence در ویدیوی زیر با حال و هوای آن آشنا شوید.

نقد و بررسی بازی A Plague Tale: Innocence

در ادامه از جنبه‌های مختلف به بررسی بازی A Plague Tale: Innocence می‌پردازیم.

داستان بازی A Plague Tale Innocence

داستان بازی افسانه طاعون: اینسنس قطعا بهترین یا یکی از بهترین قسمت‌های آن است. بررسی داستان بازی افسانه طاعون: اینسنس احتمالا کار چندان مشکلی نیست؛ داستان بازی کاملا سرراست است و با وجود زیبا بودن و حماسی و احساسی بودنش، پیچیدگی خاصی ندارد و همه چیز به روشنی نشان داده شده یا توضیح داده می‌شود. علاوه بر این‌ها داستان بازی آن‌قدر سطح کیفی خوبی دارد که کمتر کسی متوجه کیفیت بالای داستان‌گویی آن نمی‌شود. به قطع می‌گویم همه‌چیز در داستان این بازی در سر جای خودش قرار دارد.

همچنین بخوانید :

داستان بازی A Plague Tale Innocence زندگی دو خواهر و برادر 15 و 9 ساله را روایت می‌کند. آمیسیا، خواهر بزرگ‌تر است و هوگو برادر کوچک‌ترش. آمیسیا یک اشراف‌زاده محسوب می‌شود که در یک روز عادی همراه با پدرش، Lord De Rune، مشغول بازی در جنگل است که موجودات عجیب بازی افسانه طاعون: اینسنس آن را به زیرزمین کشیده و می‌خورند. آمیسیا مدت زیادی است که از مادر و برادرش دور است؛ به قلعه می‌رود و در همانجا از وضعیت بد برادر مریضش مطلع می‌شود. جهان این بازی بسیار بی‌رحم است و این تازه شروع سیه‌روزی‌های این خواهر و برادر است.

بررسی بازی A Plague Tale: Innocence

در داستان بازی همزمان با پخش ویروس طاعون، شاهد حمله انگلیسی‌ها به فرانسه هستیم. آمیسیا و هوگو باید در جهان پست بازی افسانه طاعون: معصومیت دوام بیاورند و چقدر دردناک است روایت زیبای داستان بازی. در بررسی بازی A Plague Tale: Innocence باید به این نکته اشاره کنم که قطعا این بازی یکی از تلخ‌ترین تجربه‌هایتان خواهد بود. بازی افسانه طاعون: اینسنس آنقدر شخصیت‌های دلنشینی دارد که دیدن رنج کشیدن هر کدام بسیار برایتان سخت خواهد بود. لذا اگر روحیه حساسی دارید، دانلود بازی A Plague Tale: Innocence را به شما پیشنهاد نمی‌کنم.

به سراغ شخصیت‌پردازی در بررسی بازی A Plague Tale: Innocence می‌رویم. شخصیت‌پردازی در بازی افسانه طاعون: معصومیت چیزی فراتر از آن چه که تصور می‌کنید است. شخصیت‌های کم سن و سال بازی به خوبی جایی در ذهنتان را احاطه می‌کنند و خیلی زود به آن‌ها اهمیت خواهید داد. در خلال گیم پلی بازی، شاهد رد و بدل شدن دیالوگ‌های زیادی بین شخصیت‌ها خواهید بود. این دیالوگ‌ها هرچند نکات اساسی داستانی را در خود ندارند، اما به شدت به نزدیک ‌شدن شما با شخصیت‌های مکمل و فرعی تاثیرگذار هستند. دیالوگ‌های قوی و کارشده هم از دیگر نقاط قوت بازی به شمار می‌آید.

راهنمای بازی A Plague Tale Innocence

داستان در بررسی بازی A Plague Tale: Innocence به شدت ستایش شد و این عنوان حتی لیاقت بیشتر از این را هم دارد. داستان بازی کاملا اتمسفریک است و جهان و محیط گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس کاملا با آنچه در داستان روی می‌دهد، تناسب دارد. حال و هوای شهر کاملا گرفته است و با یک محیط غم‌زده و اتمسفر افسرده مواجه هستیم. مردم شهر از ترس بیماری خودشان را در خانه حبس کرده‌اند، اما باز هم داستان ظالم بازی راهی برای کشتنشان پیدا می‌کند. داستان بی‌نظیر بازی افسانه طاعون: اینسنس را از دست ندهید.

گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس

در بررسی گیم پلی بازی A Plague Tale: Innocence در وهله اول باید بگویم خوشبختانه بازی افسانه طاعون: اینسنس با وجود داستان محور بودن، یک گیم پلی بسیار زیبا و درگیرکننده دارد. عمده بخش گیم پلی بازی را مخفی‌کاری تشکیل می‌دهد. با وجود ممکن بودن درگیری مستقیم در بازی افسانه طاعون: معصومیت این کار اصلا توصیه نمی‌شود. اگر به داستان بازی هم نگاه کنید این مورد منطقی است؛ یک کودک 15 و 9 ساله هیچ‌گاه قدرت ‌بدنی درگیری با سربازانی تنومند و حیوانات جهش‌یافته را ندارند و بهترین کار مخفی‌کاری برای زنده ماندن و بقا است.

گیم پلی بازی A Plague Tale: Innocence / گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس

درگیری‌ها و مبارزات در نقد و بررسی بازی A Plague Tale: Innocence به دو قسمت تقسیم می‌شود: مبارزات مستقیم و مخفی‌کاری. مخفی‌کاری بهترین گزینه شماست؛ اما گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس در قسمت مخفی‌کاری چگونه و در چه حدی است؟ شما به وسایلی چون سنگ، گاز خواب‌آور و اسلنگ مجهز هستید؛ می‌توانید حواس دشمن را پرت کنید و از نقطه‌ای عبور کنید یا می‌توانید با اسلنگ به سرشان شلیک کنید و آن‌ها را بی‌‌هوش کنید. همچنین امکان کشتن مخفیانه از پشت سر هم در گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس وجود دارد. بخش مخفی‌کاری بازی از هیجان و کیفیت بالایی برخوردار است.

روند گیم پلی بازی A Plague Tale Innocence کاملا خطی است. دلیل این امر هرچه باشد یک ضعف برای بازی به حساب نمی‌آید؛ بالاخره واجب نیست سازندگان حتما یک محیط بزرگ و سندباکس خلق کنند. اما مشکلی که این ویژگی برای مبارزات بازی به وجود آورده، دیگر ربطی به سبک بازی ندارد. خطی بودن بازی از آن‌ جایی مشکل‌ساز می‌شود که شما گاهی اوقات باید دقیقا کارها را با نظم خاصی انجام دهید و مثلا حتما دشمنان را در نقطه‌ای خاص بکشید. در غیر این صورت گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس به درستی پیش نخواهد رفت و مجبور به بارگذاری مجدد خواهید بود.

دانلود بازی A Plague Tale: Innocence برای اندروید

همانطور که در تریلر بازی افسانه طاعون: اینسنس دیدید، دو نوع دشمن در بازی وجود دارد: سربازهای انسانی و موش‌ها. موش‌ها عامل بیماری در بازی هستند و بزرگ‌ترین دشمنانتان خواهند بود. موش‌ها در صورت حمله به شما به صورت دسته‌جمعی شروع به خوردن شما خواهند کرد و درجا خواهید مرد. تنها دشمن موش‌ها در بازی افسانه طاعون: معصومیت، نور است. همچنین می‌توانید از وسایلی چون اودوریس (برای جمع کردن موش‌ها در یک نقطه)، Ignifier (آتش‌زا) و… استفاده کنید تا به طور موقت از شرشان در امان بمانید. موش‌های بازی افسانه طاعون معصومیت با وجود کوچک بودنشان، بسیار ترسناک هستند!

دشمنان انسانی در گیم پلی بازی A Plague Tale Innocene هوش مصنوعی مناسبی دارند و از این جهت مبارزه با آن‌ها کار سختی است. آن‌ها به خوبی محل شما را شناسایی می‌کنند و متوجه حضور شما می‌شوند. برای از بین بردن دشمنان هم راه‌های زیادی دارید؛ گجت‌هایی چون Devorantis و Extimguis هم در اختیار دارید که کارهایی مانند بی‌هوش موقت، کور کردن و… را انجام می‌دهند. همچنین این سلاح‌ها و وسایل شما در پیشروی در محیط هم کاربرد دارند و فقط محدود به مبارزات نیستند؛ مثلا می‌توانید با استفاده از آن‌ها، موانعی را به کل آتش بزنید یا موش‌ها را برای عبور از یک پل به محلی دیگر بکشانید که تنوع خوبی را در گیم‌پلی ایجاد می‌کنند.

بازی A Plague Tale Innocence برای ps4 / داستان بازی افسانه طاعون: اینسنس

در بخش پایانی نقد و بررسی گیم پلی بازی A Plague Tale: Innocence به معماها می‌پردازیم. معماهایی که بسیار خوب در بازی پیاده شده‌اند، در جای جای بازی پازلی به چشم می‌خورند و وقت زیادی را باید برای بعضی از آن‌ها بگذارید. یکی از مراحل پایانی گیم پلی بازی افسانه طاعون: اینسنس به طور کامل به یک معمای بزرگ اختصاص دارد که زمانش به دو ساعت هم می‌رسد. درجه سختی معماهای بازی متعادل است و احتمالا نیازی به راهنمای بازی A Plague Tale Innocence برای به پایان رساندنشان نخواهید داشت. مشکل این قسمت کمبود تنوع در معماهاست و فقط به یک یا دو کار خلاصه می‌شود.

گیم پلی بازی افسانه طاعون: معصومیت یکی از بهترین‌ها در سبک Adventure یا ماجراجویی به شمار می‌رود و به احتمال بسیار بالایی، با وجود تنوع خوب آن و مبارزات هیجان‌انگیز و البته تنوع زیاد دشمنان، از آن لذت زیادی خواهید برد. این روزها پیدا شدن یک بازی داستانی که گیم‌پلی خوبی هم داشته باشد، کمی بیش از حد دشوار شده است. بگذریم که پیدا کردن بازی‌های خوب داستانی به خودی خود هم مشکل شده است.

گرافیک بازی افسانه طاعون: اینسنس

این روزها، عنصر گرافیک اهمیت زیادی برای گیمرها دارد و نمی‌توان از آن سرسری گذشت. اگر شما هم برای خرید یا دانلود بازی A Plague Tale Innocence به دنبال گرافیک آن هستید خبرهای خوبی برایتان دارم. خرید بازی A Plague Tale: Innocence هرچند باید به دلیل داستان و گیم‌پلی زیبای آن باشد، اما گرافیک بازی افسانه طاعون: اینسنس هم اصلا ناامیدکننده نیست. گرافیک بازی برای PC و کنسول‌های نسل هشتم، سطح بسیار خوبی دارد و کاملا چشم‌هایتان را راضی نگه خواهد داشت. کیفیت تکسچرها و چهره‌ها در بازی بسیار زیبا و چشم‌نواز ظاهر شده است.

نقدها و نمرات بازی A Plague Tale: Innocence

لازم است که در بررسی افسانه طاعون: معصومیت به این نکته اشاره کنم که موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 4 است. این موتور گرافیکی که بارها امتحان خود را پس داده، یک عملکرد فنی خیره‌کننده هم برای بازی به ارمغان آورده است. فریم‌ریت بازی تقریبا همواره ثابت است و مشکلات گرافیکی معمول بازی‌ها را هم در بازی افسانه طاعون: اینسنس مشاهده نمی‌کنید. گرافیک هنری بازی هم در به تصویر کشیدن فضای غم‌زده بازی بسیار خوب عمل می‌کند و رنگ‌بندی‌های بازی فوق‌العاده است. از دیگر نکات مثبت این بخش می‌توان به سیستم مورد نیاز بازی A Plague Tale Innocence هم اشاره کرد که کاملا بهینه است.

نبود باگ در حین تجربه بازی افسانه طاعون: معصومیت و روان بودن کنترل شخصیت‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی، یکی از بهترین نقاط مثبت بازی برایم محسوب می‌شد. این روزها پیدا شدن عنوانی که باگ در آن به چشم نخورد کمیاب شده است، اما این بازی با ارائه یک تجربه دلچسب و بدون هیچ باگ و مشکلی در گیم‌پلی، شما را به تجربه بازی زیبا و عاری از مشکلات گرافیکی دعوت می‌کند.

صداگذاری و موسیقی در افسانه طاعون: معصومیت

بازی A Plague Tale Innocence برای PS4 از صداگذاری بسیار هنرمندانه‌ای بهره می‌برد. صداپیشه‌ها عملکرد بسیار قابل‌قبولی دارند و به شکلی زیبا نقششان را ایفا کرده‌اند. در این بین نباید صداگذاری عالی آمیسیا و هوگو را فراموش کنیم که نقش اصلی ایجاد رابطه بین گیمر و این دو کاراکتر را بر عهده داشته‌اند. موسیقی بازی هم دست کمی از بخش صداگذاری ندارد و از لیست موسیقی‌ بسیار خوبی برای بازی استفاده شده است. دانلود بازی A Plague Tale: Innocence برای کامپیوتر، حتی از این منظر هم کاملا ارزش دارد.

بازی A Plague Tale Innocence / بازی افسانه طاعون: اینسنس

یکی از مواردی که در صداگذاری و موسیقی بازی به شدت به آن توجه شده، کیفیت بالای افکت‌ها و اصوات محیطی است. هر چه باشد بازی افسانه طاعون: اینسنس تا حدی یک بازی ترسناک هم محسوب می‌شود و لازم است چنین المان‌هایی در بازی باشد. در قسمت‌هایی از بازی، کاملا با موش‌ها تنها هستید و اثر چندانی هم از نور مشاهده نمی‌کنید. این قسمت‌های گیم‌پلی به شدت دلهره‌آور است و می‌تواند تا حد زیادی شما را بترساند. افکت صدای موش‌ها در هنگام نزدیک شدن به شما رعب‌آور است و واقعا اگر سن کمی دارید، توصیه می‌کنم به فکر تجربه بازی دیگری باشید. این بازی از هر لحاظ اصلا مناسب یک نوجوان زیر 18 سال نیست.

سخن نهایی

بررسی بازی A Plague Tale: Innocence در اینجا به پایان می‌رسد و باید بگویم این عنوان یکی از بهترین و دلنشین‌ترین بازی‌های داستانی نسل هشتم است. بازی افسانه طاعون: اینسنس یک تجربه زیبای داستانی است که به واسطه زیبایی‌هایش در تمامی المان‌های خود، آن را به شدت توصیه می‌کنم. دانلود بازی A Plague Tale: Innocence برای PC و خرید آن را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر از دست ندهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402