اختصاصی پلازامگ: نقد و بررسی بازی Until Dawn + نسخه Remake

بازی Until dawn
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Until Dawn یکی از عناوین موفق سبک ترس و بقا در نسل هشتم است که به خوبی حس ترس را به شما القا می‌کند. در ادامه با بررسی بازی تا سپیده دم همراه پلازا باشید.

بازی ترسناک Until Dawn یک گزینه بسیار عالی برای گیمرهایی است که به دنبال تجربه اثری جدید با چاشنی ترس روانشناختی هستند. جایی که سونی تصمیم گرفته بود تا بار دیگر یکی از برگ برنده‌های کنسول نسل هشتمی خود را به نمایش بگذارد. بازی Until Dawn برای PS4 در سال 2015 عرضه شد و تبدیل به یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های زمان عرضه این کنسول شده بود. Until Dawn Remake با اطلاعات خوبی در سال 2024 همراه بوده که نشان میدهد سازنده بازی درتلاش است تا این بازی را در سال جاری منتشر کند.

بازی ترسناک until dawn

فهرست مطالب

ریمیک Until Dawn 2024

در رویداد اخیر پلی استیشن که منتشر شد شاهد اطلاعات رسمی جدیدی از بازی آنتیل داون بودیم که همین موضوع بیانگر آن است که سونی تصمیم دارد روی این بازی سرمایه گذاری خوبی را انجام دهد. ریمیک بازی آنتیل داون مربوط به سال 2024 بوده که سازنده آن درتلاش است تا نظر سرمایه گذاران برای بکارگیری سیتسم‌های برجسته و بهتر را به سمت خود جذب نماید تا به فروش بیشتری دسترسی پیدا کند. این اثر دیدنی با یک تریلر معرفی شد که این موضوع نشان دهنده آن بوده که سازنده بازی که Supermassive Games بوده است تصمیم دارد محصول خود را فقط برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر کند که این موضوع سبب خواهد شد تا شاهد فروش بیشتری از بازی باشیم که عملا گیمرهای ایکس باکس دسترسی به آن نخواهند داشت. استودیو Supermassive Games درمورد زمان انتشار بازی به اطلاعاتی اشاره نکرد ولی درتلاش است تابا کمک سونی بازی خود را درسال جاری منتشر کند یا حداقل آنرا به پایان برساند. در ادامه با اطلاعاتی از نسخه اصلی بازی که در سال 2015 منتشر شده بود آشنا خواهید شد پس باما در ادامه همراه باشید که قصد داریم به بررسی محصول استودیو Supermassive Games بپردازیم.

بررسی بازی Until Dawn

نمایش تریلر هنگام عرضه بازی Until Dawn به خوبی توانست تا مخاطبان را با حال ‌و هوای بازی آشنا کند. شما می‌توانید در ویدیوی زیر محیط خوفناک این اثر هنری را هر چه بهتر درک کنید؛ خصوصا در جایی که در بخشی از تریلر بازی عبارت: «مردن یا زنده ماندن؛ این‌ها به انتخاب‌های شما بستگی دارد» با صدایی وحشتناک شنیده می‌شود. از تریلر بازی Until Dawn همیشه به عنوان یکی از بهترین تریلرهای سینماتیک‌ نسل هشتم بازی‌های ویدئویی یاد می‌شود.

این بازی در تاریخ 25 آگوست 2015 (3 شهریور 1394) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4  منتشر شد. همچنین در تاریخ 13 اکتبر 2016 (22 مهر 1395) بسته الحاقی Until Dawn: Rush of Blood برای بخش واقعیت مجازی پلی استیشن (VR) به بازار عرضه شد. و البته خوب است بدانید که بازی Until Dawn برای کامپیوتر منتشر نشده است. در نتیجه امکان دانلود بازی Until Dawn برای PC وجود ندارد. با پلازا همراه باشید تا با بررسی بازی Until Dawn بیشتر با این شاهکار دنیای بازی آشنا شویم.

معرفی شخصیت های بازی Until Dawn

شخصیت های بازی until dawn

بد نیست تا قبل از معرفی داستان بازی، شما را به طور خیلی مختصر با شخصیت های بازی Until Dawn که همه آنها از چهره‌های نام ‌آشنای سینمایی هستند، آشنا کنیم:

جسیکا (Jessica)

یکی از دختران گروه که اگر او را به خوبی کنترل نکنید، با نکات منشوری زیادی مواجه خواهید شد. نقش‌آفرینی این کاراکتر را خانم میگان مارتین (Meaghan Martin) به عهده گرفته است.

امیلی (Emily)

یک شخصیت آب‌زیرکاه و حال‌به‌هم‌زن که پیشنهاد می‌شود همان اوایل کار از دستش خلاص شوید. نقش‌آفرینی این کاراکتر را خانم نیکول بلوم (Nichole Bloom) به عهده گرفته است.

کریس (Chris)

در هر جمعی یک نفر پیدا خواهد شد تا با تعریف جوک‌های بی‌مزه برای دخترها خودشیرینی کند؛ کریس دقیقا همین نقش را دارد! نقش‌آفرینی این کاراکتر را آقای نواه فلیس (Noah Fleiss) به عهده گرفته است.

اشلی (Asheley)

به نظر می‌رسد که کوچکترین فرد گروه باشد و وفاداری خاصی نسبت به کریس دارد. نقش‌آفرینی این کاراکتر را خانم گالادریل استاینمن (Galadriel Stineman) به عهده گرفته است.

سم (Sam)

نقش پررنگی در گروه ندارد و فقط آمده تا یکی از نجات‌یافتگان باشد! البته اگر نجاتش دهید. نقش‌آفرینی این کاراکتر را خانم هیدن پنیتیر (Hayden Panettiere) به عهده گرفته است.

مایک (Mike)

در مورد این شخصیت ترجیح می‌دهم توضیحی ندهم و خودتان در بازی بیشتر با افکار پلیدش آشنا شوید. نقش‌آفرینی این کاراکتر را آقای برت دالتون (Brett Dalton) به عهده گرفته است.

مت (Matt)

شخصیتی بسیار مبهم و بسیار مهم که به نظر شخص خودم نقطه پرگار داستان بازی آنتیل داون خواهد بود. نقش‌آفرینی این کاراکتر را آقای جردن فیشر (Jordan Fisher) به عهده گرفته است.

جاش (Josh)

شاید بتوان گفت که همه بدبختی‌ها تقصیر دعوت این شخصیت در طول بازی هست و جالب اینکه کمترین تمایل را به جمعیت مونث گروه دارد. نقش‌آفرینی این کاراکتر را آقای رامی ملک (Rami Malek) به عهده گرفته است.

نقد و بررسی بازی Until Dawn 2015

اکنون بهتر است تا زوایای این اثر هنری را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با نقد و بررسی بازی Until Dawn همراه ما باشید.

داستان بازی Until Dawn

شاید بتوان نقطه قوت اصلی بازی تا سپیده دم را در روایت داستانی آن جویا شد. این روایت داستانی زیبا به همراه شخصیت‌پردازی متفاوت کاراکترها باعث شده تا شما از داستان بازی Until Dawn به زودی خسته نشوید. داستان بازی پیرامون مسافرت هشت نفر جوان با روحیات مختلف دنبال می‌شود که سرنوشت هر یک از آنها در طول داستان به دست شما رقم می‌خورد. بله درست خواندید؛ سرنوشت بازی به دستان شماست!

خرید بازی Until Dawn

در واقع «سرنوشت داستان بازی به دست کاربر»، یکی از شعارهای اصلی سبک این بازی یا همان سبک تعاملی در بازی‌های ویدئویی است. همین تعاملی بودن بازی، باعث شده تا داستان بازی Until Dawn از حالت خطی و حوصله‌بر خارج شود. در بازی آنتیل داون تمام تصمیمات و عملکردهای ریز و درشت شما در مرگ و زندگی هر یک از شخصیت‌ها تاثیر خواهد گذاشت. به بیان دیگر داستان بازی تحت «اثر بال پروانه‌ای» پیش می‌رود. این تاثیر را می‌توان از نمادشناسی حشره پروانه نیز در بازی جویا شد.

داستان سفر این هشت جوان بخت‌برگشته در طول بازی به گونه‌ای پیش می‌رود که تا پایان داستان، هر یک از آنها از مسافرت مرگبار خود بارها پشیمان خواهند شد. ارتباطات و تصمیمات هر یک از شخصیت‌ها در برابر دیگران به شدت آینده دوستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای جلوگیری از اسپویل شدن داستان بازی، به طور خلاصه خدمتتان عرض کنم که داستان Until Dawn به سه بخش مرتبط تقسیم می‌شود.

داستان بازی Until Dawn

بخش اول مربوط به آشنایی با کاراکترهای قابل‌ کنترل و محیط بازی می‌شود. در این قسمت از داستان می‌توانید با روحیات و ویژگی‌های اخلاقی و روابط بین این هشت نفر آشنا شوید. در بخش بعد مشاهده می‌کنید که سروکله افراد ناشناس و مرموز پیدا شده و تلاش برای بقا و مبارزات شروع می‌شود و در انتهای کار بخش پایانی را پشت سر می‌گذارید که در اینجا رازها و حقایق پنهان بازی برای شما آشکار خواهد شد.

شخصیت پردازی کاراکترهای بازی Until Dawn

در مورد بحث شخصیت‌پردازی بهتر است بگوییم که این موضوع با داستان بازی ارتباط تنگاتنگی دارد، ولی خب متاسفانه آنطور که باید از این پتانسیل استفاده نشده است. البته قرار نیست که همانند داستان بازی شخصیت‌ها را خودتان رقم بزنید، ولی شخصیت های بازی Until Dawn در شکل‌گیری داستان بازی نقش مهمی ایفا می‌کنند. شما می‌توانید در منوی بازی خصوصیت‌های شخصیتی هر یک از کاراکترها را مشاهده کنید و با توجه به سلیقه خودتان مرگ و زندگی آنها را در طول بازی پیش ببرید.

بازی until dawn 2015

برای مثال شخصیت امیلی (Emily) در طول بازی به شدت روی مخ شماست و با نگه داشتن او تا پایان بازی، باعث می‌شود تصمیم‌گیری شما در برابر دیگر شخصیت‌ها به سختی شکل بگیرد و بار روانی بیشتری بر روی ذهن مخاطب خواهد گذاشت. و یا در جای دیگر متوجه می‌شویم که شخصیت‌های جس (Jess) و مایک (Mike) رابطه پنهانی خاصی با یکدیگر دارند. پایان دادن به زندگی این دو نفر در طول بازی، ادامه روند آنتیل ‌داون را در اختیار شخصیت‌های به اصطلاح بچه‌مثبت و معصوم بازی می‌گذارد.

نکته جالب توجه دیگر بازی Until Dawn مربوط به شخصیت‌پردازی ذهن شماست. شما در بین مراحل بازی با یک روانشناس برخورد خواهید داشت که سوالات مختلف و گاه بی‌ربطی را از شما می‌پرسد. در واقع این سوالات ارتباط مستقیمی با ترس‌های درونی شما دارد و می‌تواند روند المان ترس در بازی را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال روانشناس مرموز می‌تواند پیش‌بینی کند که شما از چه روش مرگی بیشتر هراس دارید تا مرگ کاراکترهای بازی بر اساس همان ترس شما شکل بگیرد.

گیم پلی بازی Until Dawn

با توجه به توضیحاتی که تا اینجای کار داده شد باید گیم پلی بازی Until Dawn را حدس زده باشید. تمام تصمیمات و دیالوگ‌های اساسی که در موردش صحبت کردیم، اساس گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهد. علاوه بر کنترل عادی کاراکترها، کنترل اصلی در طول بازی از سیستم صحنه‌های QTE بهره می‌برد. برای مثال برای فرار از دشمنان بازی باید در زمان معین، دکمه‌هایی که بر روی صفحه ظاهر شده را سریع فشار دهید. همچنین برای لحظات مخفی‌کاری بازی نیز این مکانیزم به خوبی نقش خود را ایفا می‌کند.

گیم پلی بازی Until Dawn

شما همچنان می‌توانید تاثیر نظریه بال پروانه‌ای که راجع ‌به آن صحبت کردیم را به صورت مستقیم در گیم‌پلی بازی مشاهده کنید. به طور مثال در بخش‌های پایانی بازی که با مرگ یکی از کاراکترها روبه‌رو می‌شوید، تصمیم شما در اوایل بازی به صورت فلش‌بک نمایش داده می‌شود و یا در جایی دیگر تاثیر غیرمستقیم دیالوگ‌های انتخابی بین شخصیت‌ها را در آینده بازی خواهید دید.

گرافیک و صداگذاری

به جرات می‌توان اوج هنر به‌کارگرفته شده در بازی Until Dawn را در طراحی گرافیکی چهره شخصیت‌ها و مکان‌های مخوف بازی پیدا کرد. با یک جستجوی اینترنتی می‌توان به تصاویر هنرمندان اصلی بازی دسترسی پیدا کرد و چهره واقعی آنها را با فیس طراحی‌شده در بازی مقایسه کرد. همچنین صداگذاری شخصیت‌ها بدون هیچ نقصی انجام می‌شود؛ گویی شما لحظات زیادی از بازی را حین تماشای فیلم سینمایی سپری می‌کنید.

پایان های بازی Until Dawn

به لطف سیستم اثر بال پروانه‌ای در بازی، پایان‌بندی بازی نیز به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در واقع اگر به همان انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دقت کنید می‌توانید پایان های بازی Until Dawn را مطابق سلیقه خود رقم بزنید. راستش در مورد توضیح برای دریافت چگونگی پایان‌بندی بازی آنتیل ‌داون با خودم زیاد کلنجار رفتم. شاید اگر بخواهم شما را برای دیدن این پایان‌ها راهنمایی کنم، به جرات می‌توانم بگویم که بیش از نیمی از داستان بازی را باید اسپویل کنم.

بازی تا سپیده دم

اگر بخواهیم یک الگوریتم مشخص برای دیدن پایان‌های مختلف بدون لو دادن بخش داستانی بازی در اختیار شما قرار دهیم، بهترین راه این است که بازی را حداقل 2 بار به پایان برسانید. بار اول تمام شخصیت‌های بازی را زنده نگه دارید تا بتوانید از قابلیت انتخاب مراحل، بعد از پایان بازی استفاده کنید. حتما کشتن تمامی شخصیت‌ها را به دور بعدی بازی موکول کنید تا شانس دیدن تمام سکانس‌ها را برای پایان‌بندی کامل داشته باشید.

نمرات بازی Until Dawn

در کل باید بگویم که راهنمای دیدن پایان‌ها در بازی Until Dawn نیاز به یک مقاله مجزا و مفصل دارد که قول می‌دهیم در پلازا این مطلب را در قالب راهنمای بازی Until Dawn در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که در آن به صورت مستقیم به نحوه بدست آوردن پایان‌ها بپردازیم.

نقدها و نمرات بازی Until Dawn

نقدهای مختلف و نمرات بازی Until Dawn به خوبی توانست تا هم سونی و سازنده این بازی یعنی استودیوی «سوپرمسیوگیمز» را راضی نگه دارد و هم کاربران پلی‌استیشن 4 را از تجربه یک بازی ترسناک به خوبی عبور دهد. این اثر خلاقانه در نهایت توانست با متای قابل‌ قبول 74 به کار خود پایان دهد. در ادامه با برخی از نمرات این بازی آشنا شوید:

  • CGMagazine: 9/10
  • IGN: 7.5/10
  • Game Informer: 9/10
  • GameTrailers: 8.5/10
  • Cybershack: 4/5
  • GameSpot: 8/10
  • VideoGamer 8/10
  • MMGN: 8/10
  • Playstation Universe: 8/10

نکاتی که بد نیست راجع‌ به بازی تا سپیده دم بدانید

  • بازی Until Dawn یکی از اولین عناوینی بود که توانست به خوبی و باقدرت با قابلیت حسگر ژئوسکوپ دوآل ‌شاک 4 در کنسول نسل هشتمی سونی ارتباط برقرار کند. برای مثال اگر در طول بازی تصمیم به مخفی‌ شدن بگیرید، باید کنترلر خود را بدون هیچ حرکت اضافی نگه دارید. حتی یک میلی‌متر حرکت دست شما و لرزش اضافی، می‌تواند جریان بازی را تغییر دهد.
  • بازی تا سپیده دم در ابتدا قرار بود تا برای کنسول پلی‌ استیشن 3 عرضه شود. تاخیر در عرضه این بازی باعث شد تا این اثر به نسل هشتم کشیده شود؛ تاخیر ناخوشایندی که اتفاقا برای سازندگان تبدیل به یک موقعیت عالی در انتشار بازی شد.

بازی Until Dawn برای ps4

  • اگر شما نسخه ژاپنی بازی Until Dawn را تهیه کنید، مشاهده می‌کنید که برخی از صحنه‌های دلخراش و خونین از داستان بازی حذف شده است. علاقه‌مندان به بازی‌های ژانر اسلشر حتما در جریان هستند که صحنه‌های خشونت‌آمیز در نسخه‌های ژاپنی جایی ندارند.
  • بازی آنتیل داون از معدود بازی‌هایی بود که نقش تمامی شخصیت‌های آن را بازیگران مطرح سینما برعهده گرفته بودند. از رامی ملک گرفته تا پیتر استورماره (Peter Stormare) که بیشتر علاقه‌مندان به سینما این شخصیت را به واسطه حضور در سریال Prison Break می‌شناسند.
  • شما می‌توانید با خرید بازی Until Dawn: Rush of Blood، اینبار آنتیل داون را به صورت یک شوتر اول شخص بر روی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن یعنی VR تجربه کنید. شما در این بازی در نقش راننده یک قطار شهربازی قرار می‌گیرید و باید از شر قاتل و دشمنان بازی فرار کنید.

سخن پایانی

آموزش بازی Until Dawn

شاید شیب نزولی روند داستان بازی کمی برای گیمرها آزاردهنده باشد. در هر قسمت از بازی Until Dawn این یکنواختی به خوبی احساس می‌شود. همچینن طراحی فیزیک کاراکترها می‌توانست کمی متمایز باشد؛ شما در هنگام حرکت تمامی شخصیت‌ها با یک طرز راه رفتن و گاهی نگاه‌های خیره ‌شده به دوربین روبه‌رو هستید.

تجربه یک بازی جدید و خلاقانه بهتر است تا برای تمام پلتفرم‌ها در نظر گرفته شود. ولی خب از آنجایی که آنتیل داون از بازی ‌های انحصاری PS4 به شمار می‌رود، امکان تجربه بازی Until Dawn برای PC وجود ندارد. همچنین پتانسیل‌های این روزهای گوشی‌های هوشمند می‌تواند امکان دانلود بازی Until Dawn برای اندروید را نیز به همراه داشته باشد.

بازی Until Dawn از آن دسته بازی‌هایی است که باید بدون توجه به متای بازی و حتی بدترین نقدها، به تجربه آن پرداخت. «طعم جدید وحشت» می‌تواند یکی از بهترین القاب برای این اثر ستودنی باشد. کدام بازی را سراغ دارید که بتوانید 8 شخصیت را کنترل کنید و حتی مرگ و زندگی آنها را بدست بگیرید؟ اثری کامل برای طرفداران خون و خونریزی و همچنین ترس‌های روانشناختی. پس توصیه می‌کنیم که تجربه این بازی را هرگز از دست ندهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ولدمورت :/
.
23 شهریور 1401، 13:15
پاسخ
0
0
خیلی مقاله رو دوست داشتم...
avatar
اعظم شعبانی
.
23 شهریور 1401، 15:20
پاسخ
0
0
@ولدمورت :/
ممنون از همراهی شما دوست عزیز
avatar
زش
.
29 دی 1399، 15:10
پاسخ
0
0
تونستم کامل بازی رو تصور کنم توصیفش خیلی خوب بود ولی من عمرا امیلی رو حذف کنم چون بنظرم چالش جالبی میتونه باشه البته بازیش نکردم اینو ولی خب کلا دوست دارم چالش بازی رو بیشتر کنم نه کمتر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402