تاریخچه سری بازی های The Witcher ؛ مروری بر سری بازی ویچر

سری بازی های The Witcher برای کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فرقی نمی‌کند دنبال بهترین بازی نقش‌آفرینی باشید یا بهترین بازی جهان باز، سری بازی های ویچر مخصوصا بازی ویچر 3، رتبه برتر هر ژانر یا پلتفرمی که در آن گنجانده شوند را به راحتی از آن خود می‌کنند. سری بازی های The Witcher همواره در سبک خود بهترین است.

سری بازی های The Witcher توسط یک استودیوی بازی سازی لهستانی با نام CD Projekt RED ساخته شده است. داستان بازی ویچر برگرفته از رمانی با همین نام است که توسط نویسنده‌ای لهستانی به نام آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) نوشته شده است. نخستین نسخه از سری بازی های ویچر در سال 2007 منتشر شد و بازی ویچر 2 چهار سال بعد در سال 2011 به بازار عرضه گردید. اما محبوبیت و شهرت مجموعه بازی های The Witcher با انتشار بازی ویچر 3 در سال 2015 به اوج خود رسید و صنعت بازی‌های نقش‌آفرینی و جهان باز را وارد چالشی بسیار سخت کرد؛ چرا که ساختن یک بازی جدید با این حجم از محتوا درحالی که هیچ نقصی در هیچ‌ کدام از بخش‌های بازی احساس نشود کاری ساده نخواهد بود.

همچنین یک بازی کارتی با اسم Gwent: The Witcher Card Game برای مایکروسافت، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، آی او اس و اندروید منتشر گردیده است. برای آشنایی بیشتر با بازی های The Witcher همراه پلازا باشید. برای معرفی سری بازی های The Witcher و آشنایی بیشتر با محیط و گیم‌پلی مجموعه بازی های The Witcher، تریلر پرطرفدارترین و بهترین سری بازی های ویچر یعنی ویچر 3: شکار وحشی را برای شما آماده کرده‌ایم که در ویدیوی زیر می‌توانید آن را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نگاهی به سری بازی های ویچر

بهترین سری بازی های ویچر

تاریخچه بازی های The Witcher این سه‌گانه شاهکار دنیای بازی‌های نقش‌آفرینی، در سال 2007 با انتشار نسخه اول بازی برای مایکروسافت شروع گردید و با ساخت ادامه بازی در دو نسخه ویچر 2 و ویچر 3 ادامه پیدا کرد. سی دی پروجکت چندی پیش خبر از پیوستن نسخه سوم این بازی به کنسول‌های نسل نهمی را نیز تایید کرد که برای طرفداران بازی های The Witcher خبری خوشحال کننده بود. مجموعه بازی های The Witcher در کنار داستانی زیبا و شخصیت‌پردازی عمیق و بی‌نقص، شما را در یک گیم‌پلی اعتیادآور و سرگرم‌کننده برای ساعت‌ها زندانی می‌کند.

داستان سری بازی های The Witcher به قدری هیجان‌انگیز و بی‌نظیر پیش می‌رود و شخصیت‌پردازی‌ها آنقدر ریزبینانه و هنرمندانه در طول ماجرای بازی ویچر به اجرا در آمده است که با گذشت چندین سال از انتشار هر کدام از نسخه‌های بازی ویچر، همچنان طرفداران از این بازی به عنوان یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌ها یاد می‌کنند. گیم‌پلی، موسیقی، طراحی و داستان تمام بازی های The Witcher بی‌نقص و مثال‌زدنی است.

دانلود سری بازی های The Witcher برای کامپیوتر

در دنیای بازی های ویچر شما در سرزمینی قرون وسطی‌ای که پر از موجوداتی همراه با قدرت‌های جادویی و هیولاهای عجیب و غریب است، به عنوان یک ویچر قدرتمند به نام گرالت که او را با لقب گرگ سفید هم می‌شناسند، بازی می‌کنید. ویچرها افرادی معمولی هستند که با یکسری آزمایش‌های مختلف و آموزش‌های رزمی به انسان‌هایی با قدرت ماورایی و جادویی تبدیل می‌شوند و زندگی خود را با کشتن هیولاها و نابود کردن شیاطین پیش می‌برند. معجون‌ها و طلسم‌های گوناگونی روی ویچرها امتحان می‌شود و درصورت زنده ماندن، هر کدام قدرتی منحصر به‌فرد به‌دست می‌آورند.

گرالت، قدرتمندترین ویچر زمان خود است. او در طول سری بازی های The Witcher باید حین کاوش در یک جهان باز و پر از ماجراهای گوناگون، حین معاشرت با دیگران از ماموریت‌های مختلف بازی اطلاع پیدا کند و با جمع کردن پول تجهیزات خود را به‌روزرسانی کند و برای جنگیدن با هیولاهای سطح بالاتر خودش را آماده کند. سعی کنید به افرادی که سر راهتان قرار می‌گیرند کمک کنید؛ ممکن است جایی که فکرش را نمی‌کنید کمکی از سوی یکی از دوستانتان، بازی را به نفع شما عوض کند. در ادامه، سری بازی های The Witcher به ترتیب برای شما با جزئیاتی بیشتر معرفی خواهد شد.

بازی ویچر 1

سری بازی های The Witcher به ترتیب

بازی ویچر 1 با دیدن یک انیمیشن آغاز می‌شود. در آن گرالت سعی دارد دختر پادشاه سرزمین تمیریا، فولتس (Foltest) را که به یک نفرین دچار شده نجات دهد. او در حین کمک به شکستن نفرین و نجات دختر پادشاه آسیب می‌بیند، اما موفق می‌شود طلسم را بشکند. پس از آن گرالت را در جنگلی تاریک، زخمی و آسیب دیده می‌بینیم. خوشبختانه دوستانش او را نیمه‌جان نزدیک قلعه کایرمورهن پیدا می‌کنند و داخل قلعه می‌برند. در آن‌جا تریس، گرالت را درمان می‌کند و از او مراقبت می‌کند.

تریس جادوگری قدرتمند است که در طول داستان بازی همیشه گرالت را از حوادث ناگوار نجات می‌دهد. پس از به هوش آمدن گرالت، متوجه می‌شویم که او حافظه‌اش را از دست داده است و باید دوباره برخی آموزش‌های لازم را برای نابودی هیولاها بگذراند. ماموریت‌ها و گیم‌پلی ویچر 1 از جایی آغاز می‌شود که گروهی به قلعه کایرمورهن حمله می‌کنند و یکسری معجون‌هایی که می‌تواند برای نابودی انسان‌ها بسیار خطرناک باشند را می‌دزدند. معجون‌هایی که ویچرها به کمک آن تغییرات ژنتیکی در انسان‌های معمولی برای تبدیل کردنشان به انسان‌هایی با قدرت‌های خاص استفاده می‌کردند.

ترتیب سری بازی های The Witcher

پس از این اتفاق ویچرها به چند گروه تقسیم می‌شوند و هر کدام برای پیدا کردن معجون‌ها به یکی از سرزمین‌های منطقه می‌روند. گرالت به سمت جنوب و قلمرو تمیریا همان پادشاهی که دخترش را از نفرین نجات داده بود حرکت می‌کند. از این بخش به بعد، حین پیش‌روی داستان بازی شما باید ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی را دنبال کنید. با هیولاهای گوناگون بجنگید و تلاش کنید این بازی بی‌نظیر را به انتها برسانید.

گیم‌پلی این بازی نقش‌آفرینی با ترکیب سبک اکشن و کیمیاگری، حسابی شما را غرق در لذتی تکرار نشدنی خواهد کرد. گرالت در سری بازی های ویچر همراه خود دو نوع شمشیر دارد: یکی از جنس آهن برای کشتن انسان‌های عادی و دیگری یک شمشیر از جنس نقره که برای نابودی هیولاها استفاده می‌کند. همچنین 5 قدرت جادویی دارد که به کمک آن‌ها بهتر می‌تواند از پس دشمنان خود برآید. داستان نسخه اول بازی ویچر برخلاف دو بازی بعد، خطی است. این بازی برای بازیکنان مایکروسافت و مک او اس منتشر شده است.

بازی ویچر 2

معرفی سری بازی های The Witcher

گرالت در انتهای سری اول بازی ویچر پادشاه را از مرگ نجات می‌دهد و پادشاه به او پیشنهاد می‌دهد که محافظ شخصی او باشد. داستان ویچر 2 از جایی آغاز می‌شود که گرالت به اتهام کشتن پادشاه فولتس دستگیر می‌شود. اما به کمک فردی که مسئول بازجویی از گرالت بود از زندان فرار می‌کند و باهم به دنبال قاتل پادشاه می‌گردند. داستان ویچر 2 برخلاف سری اول بازی ویچر، غیرخطی است و چند انتهای مختلف دارد که بسته به تصمیمات شما در طول بازی رقم می‌خورد.

شما در طول بازی با یک الف و یک جادوگر آشنا می‌شوید و باید در طول بازی تصمیم بگیرید به کدام‌یک اعتماد کنید و همراهی‌اش کنید. با این‌که هدف اصلی گرالت پیدا کردن قاتل پادشاه به‌نظر می‌رسد، ولی همان‌طور که قبلا نیز اشاره کرده‌ایم گاهی برخی ماموریت‌های فرعی این بازی هر کدام به اندازه یک بازی جدا و کامل شما را غرق در دنیایی متفاوت می‌کند و باعث می‌شود زمان برایتان جور دیگری بگذرد. محتوای بزرگ این بازی یکی از دلایلی است که همه ویچر را از بهترین بازی‌های جهان باز تاریخ می‌دانند. همچنین در بخشی از بازی نیز می‌توانید برای برگشتن حافظه گرالت و پیدا کردن عشق اول او ینیفر به یک ماجراجویی دیگر در دنیای پهناور و عظیم بازی ویچر 2 بپردازید.

تاریخچه بازی های The Witcher

گیم‌پلی بازی نیز تغییرات مختلفی کرده و توانایی‌های متنوعی به بازی اضافه شده است تا بتوانید در نبرد با دشمنان خود هیجان و لذت بیشتری را تجربه کنید. مثل تمام بازی‌های نقش‌آفرینی دیگر، در بازی ویچر نیز باید تلاش کنید شخصیت و قدرت‌های خود را ارتقاء دهید و با کسب امتیازات گوناگون و ساخت معجون‌های متنوع، در حملات خود نیرومندتر حاضر شوید. این سری از بازی ویچر برای مایکروسافت، مک او اس، ایکس باکس 360 و لینوکس منتشر شده است.

بازی ویچر 3

سری بازی های ویچر برای اندروید

بهترین سری بازی های ویچر، نسخه نهایی آن یعنی ویچر 3 است. داستان بازی ویچر 3 در ادامه ویچر دو و تصمیمات گرالت درباره آن اژدها و ماجراهایش رخ می‌دهد. گرالت به همراه دوستش، دنبال ینیفر می‌گردد. طی ماجرایی خبردار می‌شود که سیریلا دختری که حکم دخترخوانده گرالت را دارد تحت تعقیب گروهی خطرناک و بی‌رحم به اسم شکار وحشی است. این سوارکاران ترسناک و روح مانند دنبال قدرت خاصی که تنها در اختیار سیریلاست، هستند. از طرفی ینیفر عشق اول گرالت نیز دنبال سیریلا می‌گردد و گرالت حین پیدا کردن سیریلا ممکن است ینیفر را نیز پیدا کند.

حالا در ویچر 3 شکار وحشی، گرالت باید هوشیارتر و قدرتمتدتر از همیشه مراحل بازی را پشت سر بگذارد. ویچر 3 بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین سری بازی های ویچر است و با صدها ساعت گیم‌پلی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ به‌حساب می‌آید.

ترتیب سری بازی های The Witcher

داستان گیرای بازی، شخصیت‌پردازی‌های تمام و کمال و موسیقی بی‌نظیری که در هر بخش از بازی حسی حماسی را در بازیکن ایجاد می‌کند و با هر حرکتی که می‌کنید و هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد کاملا شما را همراهی می‌کند، تجربه‌ای را برای شما رقم می‌زند که بدون شک تا مدت‌ها خاطره‌اش در ذهن و قلب شما باقی خواهد ماند. می‌توانید با اهالی دهکده صحبت کنید، به دنبال سلاح‌ها و معجون‌های قدرتمند بگردید، برای خود سلاح و زره بسازید، در نقشه‌ای بزرگ و در محیط‌‌هایی پهناور ماجراجویی کنید و در هر گوشه از این بازی چیزی پیدا کنید که حسابی شما را به وجد آورد.

ویچر 3 پر از مسیرهای گوناگون است، اما تمامی مراحل و ماجراهای بازی آنقدر ریزبینانه و ماهرانه طراحی شده و محتوای بازی آنقدر متنوع است که هیچ‌گاه حس نخواهید کرد با منظره یا ماموریتی تکراری روبه‌رو شده‌اید. ویچر 3 دارای دو بسته الحاقی با نام‌های Hearts of Stone و Blood and Wine است. در میان لیست بازی های The Witcher، این بازی آنقدر با داستان منحصربه‌فردش ماجراهای گوناگونی را برای شما رقم می‌زند که باید در یک مقاله جدا به معرفی ویژگی‌های این شاهکار بپردازیم. ویچر 3 با فروش بیش از 28 میلیون نسخه، توانست عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ را از آن خود کند. این نسخه از بازی برای مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و نینتندو سوئیچ منتشر گردیده است.

سخن نهایی

دانلود سری بازی های The Witcher

سری بازی های The Witcher شامل سه نسخه اصلی، دو بسته الحاقی برای ویچر 3 و سه بازی اسپین آف است. تمام سری بازی های ویچر با داشتن داستان جذاب، گیم‌‌پلی منحصربه‌فرد، طراحی پر از جزئیات و موسیقی بی‌نظیر توانسته‌اند میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان را عاشق خود کنند و به جرات می‌توان گفت در هر نظرسنجی‌ای که عنوان بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی یا جهان باز یا بازی‌های کامپیوتری را داشته باشد، اسم بازی ویچر در صدر این لیست به چشم می‌خورد. استودیوی سی دی پروجکت، سازنده سری بازی های The Witcher برای کامپیوتر، با ساخت این بازی، صنعت بازی‌سازان را در تنگنایی سخت قرار داده است؛ چرا که ساختن بازی‌ای که بتواند بازیکنان علاقه‌مند به این ژانر را مانند ویچر 3 راضی نگه دارد کار ساده‌ای نیست.

دانلود سری بازی های ویچر برای کامپیوتر و یا دیگر پلتفرم‌ها می‌تواند به سرگرم شدن شما برای چند صد ساعت ختم شود. در این مطلب به سری بازی‌ های ویچر به ترتیب نگاهی انداختیم. در پایان بد نیست این نکته را یادآور شویم که سری بازی های ویچر برای اندروید در دسترس نبوده و متاسفانه نمی‌توانید روی این پلتفرم به تجربه این شاهکارها بپردازید.

ممنون که با این مقاله از پلازا همراه ما بودید. نظرات خود را درباره این شاهکار تکرار نشدنی با ما و دیگر طرفداران این بازی در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402