رزیدنت اویل؛ تاریخچه، بهترین بازی ها و 20 موجود ترسناک سری بازی های Resident Evil

تاریخچه بازی رزیدنت اویل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی رزیدنت اویل یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌ های ترسناک است که تا کنون عرضه شده است. در ادامه قصد داریم مروری بازی های Resident Evil و 20 موجود ترسناک این فرنچایز داشته باشیم.

برخی رزیدنت اویل را ابداع‌گر ژانر ترس و بقا می‌دانند و قطعا این مجموعه، یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای ترسناک در تاریخ بازی‌های ویدیویی است. خالق این بازی، یعنی شینجی میکامی نیز به عنوان پدرخوانده ژانر وحشت شناخته می‌شود. از زمانی که اولین نسخه این بازی در اواسط دهه نود میلادی عرضه شد، رزیدنت اویل تعداد بی‌شماری دنباله، اسپین آف، داستان، فیلم و موارد دیگر را داشته است و طرفداران همواره می‌توانند از این محتواها، لذت ببرند. در این مطلب ضمن بررسی تاریخچه سری Resident Evil ، مروری بر عناوین اصلی بازی های Resident Evil خواهیم داشت و سپس 20 موجود ترسناک تاریخ این مجموعه را به شما معرفی می‌کنیم. با پلازا همراه باشید.

بهترین بازی های رزیدنت اویل

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

تاریخچه بازی رزیدنت اویل

در ابتدا قصد داریم تا به بررسی تاریخچه سری بازیهای رزیدنت اویل بپردازیم. ضمن اینکه با مشاهده ویدئو زیر، می‌توانید با سیر تحولی سری بازی های رزیدنت اویل نیز آشنا شوید.

توسعه اولین Resident Evil که با عنوان Biohazard در ژاپن منتشر شد، در سال 1993 آغاز شد، هنگامی که آقای Tokuro Fujiwara از Capcom به آقای شینجی میکامی (Shinji Mikami) و همکارانش گفت که با استفاده از عناصر بازی Sweet Home که از ساخته‌های خودش بود، یک بازی بسازند. هنگامی که در اواخر سال 1994 مدیران بازاریابی در حال عرضه Biohazard در ایالات متحده بودند، اشاره شد که تأمین حقوق نام Biohazard بسیار دشوار خواهد بود زیرا یک بازی DOS با همین نام و همچنین یک گروه هاردکور پانک به نام Biohazard در نیویورک ثبت شده است. برای انتخاب نام جدید بین پرسنل شرکت مسابقه ای برگزار شد. به وسیله این مسابقه، تیم سازنده نام Resident Evil را پیدا کرد، نامی که تحت آن در غرب منتشر شد. Resident Evil در سال 1996 برای اولین بار در پلی استیشن منتشر و بعداً به Sega Saturn هم منتقل شد.

اولین نسخه از این مجموعه در ژانر “وحشت بقا” منتشر شد؛ عبارتی که توسط تیم سازنده همین بازی و برای توصیف این سبک اختراع شده است. موفقیت تجاری این بازی به حدی بود که دو دنباله با نام‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 3: Nemesis به ترتیب در سال‌های 1998 و 1999 عرضه کردند و هردو برای کنسول پلی استیشن بودند. یک نسخه از بازی رزیدنت اویل 2 برای کنسول نینتندو 64 نیز پورت شد. علاوه‌براین، پورت هر سه نسخه برای سیستم عامل ویندوز و کامپیوترهای شخصی نیز عرضه شد.

تاریخچه سری Resident Evil

چهارمین نسخه از این مجموعه با نام Resident Evil – Code: Veronica در سال 2000 برای کنسول خانگی Dreamcast منتشر شد و به دنبال آن رزیدنت اویل 2 و رزیدنت اویل 3 نمسیس نیز برای این کنسول عرضه شدند. بازی Resident Evil – Code: Veronica بعدا بار دیگر برای کنسول Dreamcast در ژاپن منتشر شد که با تغییراتی جزئی و چند آپدیت در کات‌سین‌های بازی همراه بود. این نسخه به روز شده بعداً تحت عنوان Code: Veronica X برای PlayStation 2 و GameCube نیز عرضه شد.

علی رغم اعلامیه‌های قبلی مبنی بر انتشار بازی بعدی این سری برای پلی استیشن 2 ، که منجر به به وجود آمدن یک بازی غیر مرتبط با نام Devil May Cry شد، خالق و تهیه کننده سری بازی های رزیدنت ایول، آقای شینجی میکامی تصمیم گرفت این مجموعه را به طور اختصاصی برای کنسول GameCube بسازد. سه بازی بعدی این مجموعه یعنی بازسازی Resident Evil اصلی و Resident Evil Zero ، هر دو در سال 2002 و همچنین Resident Evil 4 در سال 2005 ، همه در ابتدا به صورت انحصاری GameCube منتشر شدند. Resident Evil 4 از جمله بازی های رزیدنت اویل برای کامپیوتر، پلی استیشن 2 و Wii بود.

پس از مدتی، سه‌گانه‌ای از این بازی تحت عنوان Gun Survivor منتشر شد که همگی شوتر اول شخص بودند. اولین بازی، Resident Evil Survivor ، در سال 2000 برای پلی استیشن و رایانه های شخصی منتشر شد اما نقدهای متوسطی را دریافت کرد. بازی های بعدی ، Resident Evil Survivor 2 – Code: Veronica و Resident Evil: Dead Aim ، تا حدودی بهتر ظاهر شدند. بازی Dead Aim درواقع چهارمین عنوان Gun Survivor محسوب می‌شد که در ژاپن منتشر شده است. سومین عنوان، اسپین آف بازی داینو کرایسیس یعنی Dino Stalker است.

سری بازی های Resident Evil

با الهام از این سبک اول شخص، بازی رزیدنت ایول تاریخچه آمبرلا (Resident Evil: The Umbrella Chronicles) در سال 2007 برای کنسول Wii و بازی Resident Evil: The Darkside Chronicles در سال 2009 منتشر شدند. هردو بازی در سال 2013 از جمله بازی های رزیدنت اویل برای PS3 بودند که برای این کنسول نیز پورت شدند. همچنین در سال 2009 ، Resident Evil 5 برای پلی استیشن 3 ، ویندوز و ایکس باکس 360 منتشر شد و با وجود استقبال متفاوت طرفداران ، به عنوان پرفروش ترین بازی فرنچایز شناخته شد.

همچنین بخوانید :

Resident Evil Outbreak یک بازی آنلاین برای پلی استیشن 2 است که در سال 2003 منتشر شد که مجموعه‌ای از داستان‌های اپیزودیک در Raccoon City را در همان بازه زمانی Resident Evil 2 و Resident Evil 3: Nemesis به تصویر می‌کشد. این اولین عنوان در این مجموعه و اولین عنوان ترسناک بقا بود که دارای گیم پلی بر اساس همکاری مشترک بود. پس از آن دنباله‌ای با عنوان Resident Evil Outbreak: File #2 عرضه شد.

راکون سیتی یک کلانشهر واقع در کوه‌های آرکلائی (Arklay) در غرب میانه ایالات متحده است که در معرض شیوع ویروس کشنده T قرار گرفت و در نتیجه با حمله موشکی هسته‌ای توسط دولت ایالات متحده بطور کامل تخریب شد. این شهر یک نقطه اتصال مهم برای پیشرفت مجموعه و به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل سقوط کمپانی آمبرلا (Umbrella) و همچنین نقطه ورود برخی از برجسته‌ترین شخصیت‌های بازی های رزیدنت اویل بود.

بازی های رزیدنت اویل

در ادامه تاریخچه رزیدنت اویل لازم است به بازی Resident Evil Gaiden نیز اشاره کنیم که یک بازی اکشن و ماجراجویی با سیستم جنگی به سبک نقش آفرینی برای Game Boy Color است. چندین بازی موبایل قابل دانلود براساس سری Resident Evil در ژاپن منتشر شده و برخی از این بازی های موبایل از طریق کمپانی T-Mobile در آمریکای شمالی و اروپا نیز منتشر شده‌اند. همچنین در تاریخچه سری بازی Resident Evil اشاره شده که در کنفرانس مطبوعاتی سونی در جریان E3 2009 ، اعلام شد که بازی Resident Evil Portable برای PlayStation Portable منتشر خواهد شد، عنوان یک عنوان کاملا جدید که مخصوص “PSP Go ” طراحی شده و “کاملا متفاوت از سری بازی های Resident Evil” در حال توسعه است. با این حال ، تا این لحظه از سال 2021 ، هیچ اعلامیه دیگری منتشر نشده و به نظر می‌رسد که این بازی لغو شده است.

در مارس 2011 ، کپکام از بازی شوتر سوم شخص Resident Evil: Operation Raccoon City رونمایی کرد که توسط Slant Six Games برای پلی استیشن 3 ، ایکس باکس 360 و مایکروسافت ویندوز ساخته شده و در مارس 2012 منتشر شد. یک بازی ترسناک بقا برای کنسول دستی Nintendo 3DS با نام Resident Evil: Revelations ، در فوریه 2012 منتشر شد. این بازی در سطح خوبی ظاهر شد، بطوری که اکنون به عنوان یکی از بهترین بازی‌های Resident Evil از آن یاد می‌شود. در اکتبر همان سال ، شماره بعدی سری اصلی، یعنی Resident Evil 6 منتشر شد که نقدهای خوبی نداشت اما طرفداران زیادی آن را پیش‌خرید کردند.

بازی های رزیدنت اویل

در سال 2013، تهیه کننده این مجموعه آقای ماساچیکا کاواتا (Masachika Kawata) اعلام کرد که قصد دارند تا دوباره تمرکز اصلی را بر روی ریشه‌های این سری برده و عناصر ترس و بقا را دوباره به آن برگردانند. Resident Evil: Revelations 2 ، یک بازی اپیزودیک که وقایع آن بین بین Resident Evil 5 و Resident Evil 6 رخ می‌داد، در مارس 2015 منتشر شد. یک بازی چند نفره آنلاین با نام Umbrella Corps نیز در ژوئن 2016 منتشر شد که نقدهای فاجعه‌آمیزی دریافت کرد.

بازی Resident Evil 7: Biohazard در ژانویه 2017 برای ویندوز ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. وقایع این بازی در یک عمارت ویران در لوئیزیانا واقع شده است و از دیدگاه اول شخص استفاده می‌کند و به ریشه‌های ترسناک بقا برمی‌گردد. برخلاف Resident Evil 5 و Resident Evil 6 ، گیم پلی بازی بر روی عناصری مانند ترس و اکتشاف تأکید دارد.

نسخه جدید و بازسازی شده بازی Resident Evil 2 در تاریخ 25 ژانویه 2019 برای پلی استیشن 4 ، ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد. این بازی از از موتور بازی‌سازی RE استفاده می‌کند که برای Resident Evil 7 نیز مورد استفاده قرار گرفت. رزیدنت اویل 2 ریمیک توانست در کمتر از یک سال، از میزان فروش نسخه اصلی خود پیشی بگیرد و به رکورد فروش 5 میلیون نسخه در کمتر از یک سال دست پیدا کند. به دنبال موفقیت این بازی، چند ماه بعد کپکام اعلام کرد که بازسازی رزیدنت اویل 3 نمسیس نیز در دست اقدام است. این بازی در 3 آوریل 2020 همراه با Resident Evil: Resistance که یک بازی چند نفره آنلاین است منتشر شد.

تاریخچه رزیدنت اویل

در 11 ژوئن سال 2020 ، Resident Evil Village رسما در جریان مراسم آنلاین PS5 Future of Gaming تایید و معرفی شد. این بازی که قرار است برای سال 2021 منتشر شود، دنباله مستقیم بازی Resident Evil 7: Biohazard است و بازگشت Ethan Winters و Chris Redfield را شاهد خواهیم بود.

 


بازی رزیدنت اویل چند قسمت دارد


پاسخ به این سوال کمی سخت است زیرا تعداد زیادی از بازی های رزیدنت اویل از زمان عرضه اولین نسخه در سال 1996 منتشر شده‌اند. اگر بخواهیم بازی‌های اصلی مجموعه را در نظر بگیریم، می‌توان به 7 بازی شماره‌دار و کد ورونیکا و رزیدنت اویل 0 و دو نسخه ریمیک اشاره کرد که جمعا 11 عنوان می‌شود. اما در طی این سال‌ها اسپین‌ آف‌های زیادی هم از این مجموعه عرضه شده است که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Resident Evil Revelations اشاره کرد. در جدول زیر می‌توانید لیست بازی های رزیدنت اویل را به همراه پلتفرم و تاریخ عرضه مشاهده کنید.

سری بازی های رزیدنت اویل

ردیفنام بازیسال عرضه – پلتفرم
1Resident Evil1996 – پلی استیشن
1996 – ویندوز
1997 – پلی استیشن (نسخه Director’s Cut)
1997 – سگا سترن
1998 – پلی استیشن (نسخه Director’s Cut Dual Shock Ver)
2006 – نینتندو DS ( با عنوان Resident Evil: Deadly Silence)
2008 – پلی استیشن 3، پی‌اس‌پی و پلی استیشن ویتا (نسخه Director’s Cut)
2Resident Evil 21998 – پلی استیشن
1998 – پلی استیشن (نسخه Dual Shock ver.)
1998 – ویندوز
1999 – نینتندو 64
1999 – دریم کست
2003 – گیم کیوب
2009 – پلی استیشن 3، پی‌اس‌پی و پلی استیشن ویتا (نسخه Dual Shock Ver.)
3Resident Evil 3: Nemesis1999 – پلی استیشن
2000 – ویندوز
2000 – دریم کست
2003 – گیم کیوب
2009 – پلی استیشن 3، پی اس پی و پلی استیشن ویتا
4Resident Evil Survivor2000 – پلی استیشن، ویندوز
5Resident Evil – Code: Veronica2000 – دریم کست
2001 – پلی استیشن 2
2003 – گیم کیوب
2011 – پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360
2017 – پلی استیشن 4
6Resident Evil Gaiden2001 – گیم بوی کالر
7Resident Evil Survivor 2 – Code: Veronica2001 – آرکید، پلی استیشن 2
8Resident Evil (ریمیک)2002 – گیم کیوب
2008 – وی
2014 – پلی استیشن 3، ایکس باکس 360
2015 – پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ویندوز
2019 – نینتندو سوییچ
9Resident Evil Zero2002 – گیم کیوب
2008 – نینتندو وی
2016 – پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و ویندوز
2019 – نینتندو سوییچ
10Resident Evil: Dead Aim2002 – پلی استیشن 2
11Resident Evil Outbreak2003 – پلی استیشن 2
12Resident Evil Outbreak: File #22004 – پلی استیشن 2
13Resident Evil 42005 – گیم کیوب
2005 – پلی استیشن 2
2007 – ویندوز
2007 – نینتندو وی
2008 – Zeebo
2009 – iOS
2011 – پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360
2013 – Android
2014 – ویندوز (Ultimate HD Edition)
2016 – پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان
2019 – نینتندو سوییچ
14Resident Evil: The Umbrella Chronicles2007 – وی
2012 – پلی استیشن 3
15Resident Evil 52009 – پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، و ویندوز
2010 – پلی استیشن و ایکس باکس 360 (Gold Edition)
2015 – ویندوز (Gold Edition)
2016 – پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و Shield Android TV
2019 – نینتندو سوییچ
16Resident Evil: The Darkside Chronicles2009 – وی
2012 – پلی استیشن 3
17Resident Evil: The Mercenaries 3D2011 – نینتندو 3DS
2012 – نینتندو eShop
18Resident Evil: Revelations2012 – نینتندو 3DS
2013 – وی یو، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، ویندوز
2017 – پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ
19Resident Evil: Operation Raccoon City2012 – پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، ویندوز
20Resident Evil 62012 – پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360
2013 – ویندوز
2016 – پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان
2019 – نینتندو سوییچ
21Resident Evil: Revelations 22015 – پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن Vita، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، و ویندوز
22Umbrella Corps2016 – پلی استیشن 4، و ویندوز
23Resident Evil 7: Biohazard2017 – پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ویندوز
2018 – نینتندو سوییچ (Japan)
24Resident Evil 2 (ریمیک)2019 – پلی استیشن 4، ویندوز، ایکس باکس وان
25Resident Evil 3 (ریمیک)2020 – پلی استیشن 4، ویندوز، ایکس باکس وان
26Resident Evil Village2021 – پلی استیشن 5، ویندوز، ایکس باکس سری ایکس

 


مروری بر بازی های Resident Evil


همانطور که در بخش قبل لیست تمام بازی های رزیدنت اویل را مشاهده کردید، تعداد زیادی از بازی‌های رزیدنت اویل تا کنون منتشر شده‌اند. در این بخش می‌خواهیم مروری بر بازی های اصلی رزیدنت اویل که شامل 11 نسخه از آن می‌شود، داشته باشیم.

 

بازی Resident Evil (سال 1996)

مجموعه بازی های Resident Evil

اولین بازی رزیدنت اویل در سال 1996 توسط کپکام برای پلی استیشن 1 منتشر شد. این بازی را می‌توان بنیانگذار سبک ترس و بقا (Survival Horror) دانست. رزیدنت اویل 1 ابتدا قرار بود یک عنوان ترسناک مانند بازی قبلی این استودیو، یعنی Sweet Home باشد. شینجی میکامی به عنوان خالق مجموعه رزیدنت اویل، کارگردان این بازی بود. این عنوان تغییرات زیادی در مراحل ساخت خود داشت و در نهایت تبدیل به یک بازی سه بعدی با پس زمینه‌های از پیش رندر شده شد.

داستان بازی Resident Evil درباره دو عضو گروه استارز (S.T.A.R.S.) یعنی کریس ردفیلد و جیل ولنتاین است که پس از ناپدید شدن اعضای گروه خود، با تیمی دیگر به کناره‌های شهر راکون سیتی می‌روند تا دلیل این اتفاق را بررسی کنند. آن‌ها در یک عمارت گیر می‌افتند که پر از زامبی و موجودات دیگر است. بازیکنان می‌توانند یکی از دو شخصیت اصلی را در ابتدای بازی انتخاب کرده و با آن‌ها به افشای راز این عمارت بپردازند. این بازی مورد ستایش منتقدین قرار گرفت و نسخه اولیه آن دارای امتیاز متاکریتیک 91 از 8 نقد است.

 

بازی Resident Evil 2 (سال 1998)

تاریخچه بازی رزیدنت ایول

بازی رزیدنت اویل 2 در سال 1998 برای پلی استیشن منتشر شد. در این عنوان بازیکنان می‌توانند کنترل یکی از دو شخصیت لیون اس کندی یا کلیر ردفیلد را به عهده بگیرند. این دو باید باید از شهر راکون سیتی که شهروندانش تبدیل به زامبی شده‌اند، فرار کنند. داستان بازی Resident Evil 2 دو ماه بعد از عنوان قبلی اتفاق می‌افتد و در آن، لیان یک پلیس تازه‌کار است که به راکون سیتی اعزام شده و کلیر هم به دنبال برادرش یعنی کریس ردفیلد است.

بازی Resident Evil 2 توسط هیدکی کامیا کارگردانی شده و تهیه کننده آن هم شینجی میکامی است. این عنوان با تیمی 50 نفره طی 21 ماه ساخته شده بود. نسخه اولیه‌ای از این بازی که از آن با عنوان Resident Evil 1.5 یاد می‌شود تغییرات زیادی نسبت به بازی اصلی داشت و زمانی که دو سوم از کار تکمیل شده بود، کنسل شد. طراحی نهایی بازی سعی در ارائه عنوانی سینمایی‌تر داشت. Resident Evil 2 مورد ستایش منتقدین قرار گرفت و دارای امتیاز متاکرینیک 89 از 13 نقد است. نسخه ریمیکی از بازی رزیدنت اویل 2 در اوایل سال 2019 عرضه شد که آن هم توانست نظر بازیکنان و منتقدین را جلب کند.

 

بازی Resident Evil 3 (سال 1999)

تاریخچه بازی Resident Evil

بازی رزیدنت اویل 3 در سال 1999 برای پلی استیشن منتشر شد و ماجراهای آن تقریبا در زمان نزدیکی با عنوان قبلی خود اتفاق می‌افتد. داستان بازی Resident Evil 3 درباره جیل ولنتاین و تلاش او برای فرار از شهر راکون سیتی، 24 ساعت قبل از ماجراهای رزیدنت اویل 2 است. انتخاب‌های درون بازی هم این بار می‌توانند به پایان آن تاثیر بگذارند. یکی از ماندگارترین دشمنان مجموعه یعنی نمسیس در این بازی حضور دارد و به دنبال از بین بردن اعضای گروه استارز است.

این بازی در ابتدا قرار بود اسپین آفی از مجموعه رزیدنت اویل با شخصیتی جدید باشد، اما بعدا تغییر کرد. طراحی رزیدنت اویل 3 به گونه‌ای است که تمرکز بیشتری روی اکشن آن شده است. این عنوان هم مورد ستایش منتقدین قرار گرفت و توانست امتیاز 88 درصد را از سایت گیم رنکینگز بر اساس 35 نقد دریافت کند. نسخه بازسازی شده این عنوان در سال 2020 منتشر شد.

 

بازی Resident Evil – Code: Veronica (سال 2000)

سیر تحولی سری بازی های رزیدنت اویل

بازی Resident Evil – Code: Veronica در سال 200 برای کنسول دریم کست عرضه شد. این چهارمین عنوان اصلی مجموعه و اولین شماره از آن بوده که ابتدا برای کنسول پلی استیشن عرضه نشده است. داستان بازی Resident Evil – Code: Veronica سه ماه پس از اتفاقات Resident Evil 2 و نابودی شهر راکون سیتی رخ می‌دهد. کلیر ردفیلد و برادرش کریس در این بازی تلاش می‌کنند تا از شیوع یک ویروس در جزیره‌ای در قطب جنوب جان سالم به در ببرند. این اولین عنوان رزیدنت اویل است که در آن به جای پس زمینه‌های از پیش رندر شده، از محیط‌های سه بعدی استفاده می‌شود. همچنین جزو اولین بازی های رزیدنت اویل برای PS2 محسوب می‌شود.

ریشه این بازی را می‌توان به پورت ناموفق رزیدنت اویل 2 برای سگا ساترن دنبال کرد. بعد از اینکه میکامی و تیمش متوجه شدند که نمی‌توانند بازی را پورت کنند، ساخت عنوانی جدید را آغاز کردند که تبدیل به Resident Evil – Code: Veronica شد. این بازی در ابتدا قرار بود به عنوان دنباله‌ای مستقیم برای شماره دوم بازی ساخته شود. بازی Resident Evil – Code: Veronica مورد تمجید منتقدین قرار گرفت و دارای امتیاز 93 درصد از 40 نقد در سایت گیم رنکینگز است.

 

بازی Resident Evil Zero (سال 2002)

سیر تحولی بازی های Resident Evil

بازی Resident Evil Zero در سال 2002 برای گیم کیوب عرضه شد. این عنوان پیش درآمدی برای بازی اول مجموعه محسوب می‌شود. داستان بازی Resident Evil Zero درباره ماجراهای تیم براووی استارز و مشکلاتی است که در کوه‌های آرکلی با آن مواجه شدند. ربکا چمبرز که یکی از مامورین استارز بوده و بیلی کوئن که یک خلافکار فراری است، شخصیت‌های اصلی بازی هستند که طی اتفاقاتی با هم آشنا می‌شوند. در بازی می‌توان در هر لحظه بین ربکا وبیلی سوییچ کرده و از توانایی مخصوص هر کدام استفاده کرد.

توسعه بازی رزیدنت اویل 0 در سال 1998 برای نینتندو 64 آغاز شد. این کنسول و فرمت کارتریج آن دارای محدودیت‌هایی بود که برای تیم سازنده، مشکلاتی را ایجاد کرد. در نهایت ساخت بازی به کنسول جدید گیم کیوب که به تازگی معرفی شده بود، منتقل شد و این کار باعث ایجاد بازسازی‌های زیادی روی آن شد. این بازی عنوان سخت‌تری نسبت به عناوین قبلی بود ولی توانست نظر منتقدین را جلب کند. بازی Resident Evil Zero دارای امتیاز متاکریتیک 83 از 36 نقد است.

 

بازی Resident Evil 4 (سال 2005)

مجموعه بازی های رزیدنت اویل

رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4) بازی اکشن شوتر سوم شخص در سبک ترس و بقا و یکی از بهترین سری های رزیدنت اویل است که توسط استودیو کپکام (Capcom) در سال 2005 ساخته و منتشر شد. این بازی ششمین نسخه از سری رزیدنت اویل است و همانطور که در تاریخچه بازی Resident Evil اشاره کردیم، در ابتدا برای کنسول گیم کیوب (Game Cube) منتشر شد. پس از وقایع شهر راکون سیتی (Raccoon City) در سال 1998، لیان اسکات کندی (Leon Scott Kennedy) بخاطر خدماتی که علیه شرکت آمبرلا (Umbrella) انجام داد و تجربیاتی که بدست آورد، به عضویت نیروهای دولتی درآمد. داستان بازی رزیدنت اویل 4 از آنجایی شروع می‌شود که دختر رئیس جمهور یعنی اشلی گراهام (Ashley Graham) توسط فرقه‌ای مرموز دزدیده شده و اکنون لیان ماموریت دارد تا به روستایی که اشلی را در آنجا مخفی کردند سفر و او را پیدا کند.

ساخت بازی رزیدنت اویل 4 برای کنسول پلی استیشن 2 از سال 1999 زیر نظر استاد شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خالق سری بازی‌های رزیدنت اویل آغاز شد. در ابتدا قرار بود این بازی بطور انحصاری برای کنسول گیم کیوب ساخته شود، اما پس از انتشار تصمیم بر این شد که از انحصار خارج شده و برای سایر کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شود. این بازی اکنون بر روی پلتفرم‌های ویندوز، کنسول Wii، پلی استیشن 2 و 3 و 4، ایکس باکس 360 و وان، نینتندو سوئیچ و گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS موجود است. Resident Evil 4 از جمله بازی های رزیدنت اویل برای اندروید نیز محسوب می‌شود که بصورت حرفه‌ای ساخته شده.

برترین بازی‌های Resident Evil

واکنش منتقدین به این بازی بسیار مثبت بود؛ به‌طوری که داستان بازی، گیم‌پلی، صداپیشگان و شخصیت‌سازی آن مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. این بازی در مراسم جوایز بازی‌های ویدئویی اسپایک (Spike Video Game Awards) و یا به اختصار VGA توانست عنوان بهترین بازی سال 2005 را از آن خود کند. در سال 2008 سایت IGN این بازی را بهترین بازی کامپیوتری تاریخ انتخاب کرد و سایت‌های مختلف نیز هرکدام در فهرست 3 بازی برتر خود، لقب‌های مختلفی را برای توصیف این بازی ارائه دادند. رزیدنت اویل 4 انقلابی در عرصه بازی‌های ترسناک و سبک سوم شخص بود و زاویه دوربین روی شانه نیز اولین بار برای این بازی ابداع شد و درواقع سیر تحولی بازی های Resident Evil از این نسخه شکل گرفت. بازی رزیدنت اویل 4 به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های ترسناک و سوم شخص شناخته می‌شود. این بازی دارای امتیاز 96 از 82 نقد در سایت متاکریتیک است.

 

بازی Resident Evil 5 (سال 2009)

سری بازی های رزیدنت ایول

بازی رزیدنت اویل 5 هفتمین شماره اصلی این مجموعه است که در سال 2009 برای ایکس باکس 360، پلی استیشن 3 و کامپیوتر عرضه شد و یکی از بهترین بازی های رزیدنت اویل محسوب می‌شود. داستان بازی Resident Evil 5 درباره بررسی یک تهدید تروریستی از سوی مامورین BSAA یعنی کریس ردفیلد و شوا الومار در کیجوجو (منطقه‌ای ساختگی در آفریقا) است. در بازی طولی نمی‌کشد که کریس می‌فهمد باید با گذشته‌اش روبه‌رو شود که آلبرت وسکر و همکار قدیمی او یعنی جیل ولنتاین را در بر می‌گیرد..

در این بازی شاهد اضافه شدن حالت بازی دو نفری هستیم و بیشتر بازیکنان معتقدند که این اولین بازی در مجموعه است که از سبک ترس و بقا دور شده و بیشتر شبیه به یک بازی اکشن شده است. بازی رزیدنت اویل 5 هم توانست نقدهای مثبتی از سوی منتقدین دریافت کند و با فروش 11 میلیون نسخه‌ای، پرفروش‌ترین عنوان این مجموعه است. این بازی دارای امتیاز 83 از 91 رای در متاکریتیک است.

 

بازی Resident Evil 6 (سال 2012)

مجموعه بازی Resident Evil

بازی رزیدنت اویل 6 در سال 2012 برای ایکس باکس 360، پلی استیشن 3 و کامپیوتر عرضه شد. داستان بازی Resident Evil 6 درباره مبارزه شخصیت‌هایی مانند لیون اس کندی، کریس ردفیلد، جیک میولر و ایدا وانگ برای مقابله با حمله تروریستی بیولوژیکی در دنیا است. این بازی دارای 4 کمپین مختلف است که در هر کدام، با شخصیت مجزایی بازی می‌شود و حال و هوای مخصوص به خود را دارد.

بازی های رزیدنت اویل برای اندروید

ساخت بازی رزیدنت اویل 6 در سال 2010 و تحت رهبری هیرویوکو کوبایاشی که تهیه کننده رزیدنت اویل 4 بود، آغاز شد. بیش از 600 نفر در ساخت این بازی همکاری کردند که آن را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدات کپکام می‌کرد. بازی رزیدنت اویل 6 نقدهای مختلفی از سوی منتقدین دریافت کرد ولی توانست فروش خوبی داشته باشد و با بیش از 8.8 میلیون نسخه فروخته شده، سومین بازی پرفروش کپکام محسوب می‌شود و دارای امتیاز متاکریتیک 67 از 71 نقد است.

 

بازی Resident Evil 7: Biohazard (سال 2017)

بازی های رزیدنت اویل برای ps3

بازی رزیدنت اویل 7 در سال 2017 برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر عرضه شد. این عنوان خود را از بازی‌های اکشن قبلی مجموعه دور کرده و به ریشه‌های ترس و بقای آن بازگشته و حالا تبدیل به یکی از بهترین بازی های رزیدنت ایول شده است. داستان بازی Resident Evil 7 درباره شخصی به نام ایتان وینترز است که در یک مزرعه بزرگ دورافتاده به دنبال همسر خود می‌گردد. این مزرعه توسط خانواده‌ آدم‌خوار بیکر اشغال شده است و وینترز باید در طول بازی با آن‌ها و سایر دشمنان مبارزه کند. این اولین بازی اصلی در مجموعه است که از دوربین اول شخص استفاده می‌کند.

بازی های رزیدنت اویل برای ps2

بازی رزیدنت اویل 7 توسط کارگردان بازی Resident Evil: Revelations یعنی کوشی ناکانیشی (Koshi Nakanishi) ساخته شده و اولین عنوان استفاده کننده از موتور خود کپکام به نام RE Engine است. این بازی از هدست واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کند. رزیدنت اویل 7 توانست نقدهای مثبتی دریافت کند و بازگشی به اوج برای مجموعه تلقی می‌شود. این بازی دارای امتیاز متاکریتیک 86 از 100 نقد و از جمله بازی های رزیدنت اویل برای PS4 است.

 

بازی Resident Evil 2 : Remake (سال 2019)

بازی های رزیدنت اویل برای کامپیوتر

بیست سال پس از انتشار نسخه اوریجینال بر روی کنسول پلی استیشن 1، رزیدنت اویل 2 با قدرتی بیشتر بازگشته است. بازی رزیدنت اویل 2 ریمیک، عنوان اصلی را از پایه بازسازی کرد که با این کار توانست هم ریشه‌های خود را حفظ کند و هم آینده‌ای برای یکی از بهترین بازی های سبک ترس و بقا بسازد؛ عنوانی که اکنون به یکی از برترین بازی‌های Resident Evil تبدیل شده.

به مانند نسخه اصلی، بازی Resident Evil 2 Remake داستان دو شخصیت با دو خط داستانی جدا را روایت می‌کند. شخص اول، لیان اسکات کندی (Leon S. Kennedy) پلیس تازه‌کار شهر راکون سیتی است که در روز اول ماموریتش در این شهر به سر می‌برد. کلیر ردفیلد نیز به شهر راکون سیتی آمده تا برادر خود یعنی کریس ردفیلد را که مامور ویژه گروه S.T.A.R.S است و مدتی‌ست که از او خبری نیست را پیدا کند.

بهترین بازی‌های Resident Evil

خط داستانی لیان و کلیر تفاوت‌های زیادی دارد و هرکدام ماجراهای متفاوتی را تجربه می‌کنند. خط داستانی لیان کمی سخت‌تر و طولانی‌تر است و در آن با ایدا وانگ (Ada Wong) آشنا می‌شود. ایدا به عنوان جاسوس وارد این شهر شده تا نمونه‌ای از ویروس G را پیدا کند. او هویت خود را برای لیان آشکار نمی‌کند. در بخش لیان می‌توانید یک مرحله به عنوان Ada Wong نیز بازی کنید و مراحل مخصوص او را بروید.

خط داستانی کلیر ردفیلد نیز کمی کوتاه‌تر و آسان‌تر است. او در مسیر خود با شری برکین (Sherry Birkin)، دختر آنت برکین و ویلیام برکین آشنا می‌شود. این دو دانشمندانی هستند که ویروس G را ساخته و مسئول فاجعه راکون سیتی هستند. در بازی اگر هم خط داستانی لیان و هم کلیر را به اتمام برسانید، با پایان دوم و اصلی بازی رو به رو خواهید شد. در بخش کلیر نیز می‌توانید یک مرحله را به عنوان شری برکین بازی کنید. این مرحله بصورت مخفی‌کاری و بسیار خلاقانه است که از بازی‌های Resident Evil 7 و Resident Evil Revelations 2 الهام گرفته شده. موفقیت بالا و کم نقص بودن این عنوان باعث شده تا در لیست بهترین بازی کامپیوتری قرار بگیرد. از طریق مراجعه به این مقاله می‌توانید اطلاعات و تریلر منتشر شده از این بازی را مشاهده کنید.

 

بازی Resident Evil 3 : Remake (سال 2020)

بازی های رزیدنت اویل برای ps4

کمپانی کپ‌کام به درخواست هواداران پاسخ داد و بازی Resident Evil 3 Remake را در تاریخ 14 فروردین 1399 منتشر کرد. بعد از موفقیت بزرگ بازی Resident Evil 2 Remake در سال 2019 که فروش جهانی رزیدنت اویل 2 اصلی را شکست، کپ‌کام تصمیم گرفت تا به دنبال نسخه بعدی این بازسازی‌ها برود. بازی Resident Evil 3: Nemesis که جدیدترین عنوانِ بازسازی شده است، قرار است در این نسخه دچار تغییرات بسیاری شود؛ مثل تغییر زاویه دوربین و سیستم مبارزه مانند همان‌چیزی که در رزیدنت اویل 2 ریمیک شاهد بودیم. موتور بازی‌سازی نیز قرار است همان انجین قدرتمند RE Engine باشد تا همه جزئیات را شبیه به واقعیت بسازد؛ اما کپ‌کام تغییرات هوشمندانه‌ای در رزیدنت اویل 3 ریمیک به وجود آورده که گیم پلی آن را از رزیدنت اویل 2 ریمیک هم جذاب‌تر می‌کند. رزیدنت اویل 3 نیز اکنون از عناوین موفق مجموعه بازی Resident Evil محسوب می‌شود.

داستان بازی هم‌زمان با اتفاقات رزیدنت اویل 2 رخ می‌دهد. شهر راکون سیتی گرفتار یک فاجعه عظیم شده و حالا یکی از اعضای S.T.A.R.S که جیل ولنتاین نام دارد، در این شهر گیر افتاده است. کمپانی آمبرلا (Umbrella) که در شهر راکون سیتی در حال انجام یک سری آزمایش‌های محرمانه بود، باعث وقوع فاجعه‌ای شد که ممکن بود به انقراض انسان‌ها منجر شود. جیل ولنتاین به همراه تیم استارز درحال تلاش بود تا از این آزمایش‌های محرمانه سر در بیاورد و آنها را افشا سازد؛ اما خود را در مخمصه‌ای جدید و خطرناک می‌اندازد. ویروس جدیدی ساخته شده که باعث می‌شود تا انسان‌ها به یکدیگر حمله کنند و از طریق این ویروس، هیولایی قدرتمند به وجود آمده که فقط یک هدف دارد؛ نابود کردن اعضای استارز که جیل نیز یکی از آن‌هاست. نام این هیولا، نمسیس (Nemesis) است.

بازی های رزیدنت اویل برای pc

نمسیس که از طریق ویروس T ساخته شده، نسخه کشنده‌تر تایرنت Mr. X است که در رزیدنت اویل 2 شاهد آن بودیم. نمسیس در تمام مدت به دنبال جیل خواهد بود؛ پس جیل زمانی برای استراحت یا مکانی برای مخفی شدن ندارد. همچنین نمسیس نسبت به Mr. X راه‌های بیشتری را برای ظاهر شدن مقابل جیل بلد است و به این راحتی هم دست از سر او برنمی‌دارد!

در ادامه جیل با مزدوری به نام کارلوس الیویرا (Carlos Oliveira) آشنا می‌شود که او هم قصد پرده برداشتن از جنایت‌های آمبرلا را دارد. کاراکتر کارلوس نیز مثل جیل دچار تغییرات ظاهری زیادی شده است؛ اما کسانی که نسخه اصلی را بازی کرده‌اند، باید او را بشناسند. سازندگان اعلام کردند که شخصیت کارلوس از قصد خشن‌تر و سرسخت‌تر طراحی شده تا به جیل این حس را بدهد که دوستی قابل اعتماد است و می‌تواند به او تکیه کند. با برداشته شدن قفل این بازی در استیم، اکنون این عنوان از جمله بازی های رزیدنت اویل برای PC محسوب می‌شود که برای همه در دسترس است.

 


20 موجود ترسناک مجموعه بازی های رزیدنت اویل


با در نظر گرفتن عناوین متعددی از بازی‌ های رزیدنت اویل که تاکنون منتشر شده‌اند، جای تعجبی نیست که این بازی‌ها تعداد زیادی از موجودات ترسناک را معرفی کرده‌اند که در طول سالیان، به کابوس گیمرها تبدیل شده‌اند. پس از بررسی تاریخچه بازی رزیدنت ایول ، قصد داریم به 20 مورد از ترسناک‌ترین موجودات و هیولاهای معرفی شده در این فرنچایز بپردازیم.

 

1- برین ساکرها (Brain Sucker/Drain Deimos)

دانلود بازی های رزیدنت اویل برای کامپیوتر

با اینکه این دو جانور، موجودات دقیقا مشابهی نیستند، اما «برین ساکرها» (Brain Sucker) و درین دیموس‌ها (Drain Deimos) هر دو حاصل آلوده شدن بندپایان به «ویروس تی» (T-Virus) هستند. این موجودات که در Resident Evil 3: Nemesis ظاهر می‌شوند، جانوران ترسناکی شبیه کک هستند که با حمله به قربانیان خود، خونشان را می‌مکند. با اینکه این موجودات جزو معروف‌ترین هیولاهای این مجموعه نیستند، اما قطعا جزو زشت‌ترین آن‌ها هستند.

 

2- سربروس (Cerberus)

برترین قسمت های سری بازی های رزیدنت اویل

فرنچایز رزیدنت اویل پر است از انواع مختلف سگ‌های آلوده شده زامبی، اما معروف‌ترین آن‌ها، این سگ‌های دوبرمن است که توسط شرکت آمبرلا به عنوان بخشی از پروژه سربروس، تبدیل به این موجودات شده‌اند. این موجودات در اولین بازی Resident Evil، «جوزف فراست» را می‌کشند و به دنبال سایر اعضای تیم آلفای گروه استارز (S.T.A.R.S.) می‌افتند و آن‌ها مجبور به فرار به عمارت معروف اسپنسر شده و در آنجا با موجودات وحشتناک بیشتری مواجه می‌شوند. اولین باری که بازیکنان در داخل بازی با سربروس مواجه می‌‎شوند، درست در ابتدای بازی و در یکی از راهروهای این عمارت است که این موجود از یکی از پنجره‌ها به داخل می‌پرد. این صحنه به عنوان یکی از ترسناک‌ترین لحظه‌ها در سری رزیدنت اویل شناخته می‌شود.

 

3- مرد اره برقی (Chainsaw Man)

دانلود بازی های رزیدنت اویل

با اینکه Resident Evil 4 موفق‌ترین بازی در این مجموعه است، اما از نظر برخی از طرفداران، به دلیل فاصله گرفتن از ریشه‌های خود با انتقاداتی مواجه شد. با این وجود، این به آن معنی نیست که این بازی موجودات ترسناکی ندارد. در واقع، رزیدنت اویل 4 دارای برخی از ترسناک‌ترین موجودات این مجموعه است. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، مرد اره برقی است که به راحتی می‌تواند کاراکتر اصلی، یعنی لیون اس کندی را که یکی از کاراکترهای بسیار محبوب بازی‌های کامپیوتری است، تکه تکه کند. قطعا با شنیدن صدای اره برقی این موجود، دل شجاع‌ترین بازیکنان این بازی نیز به لرزه می‌افتد.

 

4- کایمرا (Chimera)

بازی رزیدنت اویل برای کامپیوتر

برای ایجاد کایمراها، شرکت آمبرلا زنان بی خانمان را ربوده و آن‌ها را با جنینی ساخته شده از دی ان ای انسان و مگس، باردار کرد. نتیجه این کار، موجودی بسیار چندش آورد بود. خوشبختانه بسیاری از کایمراها با انفجار عمارت اسپنسر در پایان بازی Resident Evil نابود شدند، اما شاهد ظاهر شدن آن‌ها در دیگر بازی‌های این مجموعه بوده‌ایم.

 

5- اسکگدد (Scagdead)

دانلود بازی Resident Evil برای xbox 360

مامور ارتباطات در Resident Evil: Revelations با آلوده شده به ویروس «تی ابیس» (T-Abyss)، تبدیل به موجود زشت و ترسناک به نام «اسکگدد» (Scagdead) شد. نحوه آشنا شدن و رویارویی با این موجود عجیب دارای دو سر و هیکل چاق زشت، یکی از قسمت‌های تاثیرگذار در بازی است.

 

6- زامبی‌ها (Crimson Heads / Zombies)

مجموعه بازی رزیدنت اویل

با در نظر گرفتن رویارویی‌های اولیه ترسناک بازیکن با زامبی‌ها در بازی Resident Evil، این موجودات کلاسیک بازی شایسته جایگاهی در این لیست هستند. قطعا صحنه‌ای که یک زامبی در حال خوردن یکی از اعضای مرده گروه استارز است و در این حین به آرامی سر خود را می‌چرخاند و به بازیکن نگاه می‌کند، یکی از لحظه‌های نمادین در تاریخ بازی‌های ترسناک است. با این وجود، بازسازی نسخه اول بازی در گیم کیوب با عنوان Resident Evil Remake به نحوی توانست زامبی‌ها را ترسناک‌تر نشان دهد.

در این نسخه از بازی است که با «کریمسون هدها» (Crimson Head) آشنا می‌شویم. در Resident Evil Remake بازیکنان باید بدن زامبی‌ها را بعد از کشتن، بسوزانند؛ در غیر این صورت، این زامبی‌ها تبدیل به موجوداتی سریع‌تر و وحشی‌تر به نام کریمسون هد می‌شوند. از آنجایی که بازیکنان، قابلیت حمل آیتم محدودی دارند، باید بین حمل مواد مورد نیاز برای سوزاندن زامبی‌های کشته شده و یا ریسک مواجه شدن با عمارتی پر از این موجودات خطرناک، تصمیم بگیرند.

 

7- اولین (Eveline)

راز های رزیدنت اویل

«اولین» که به عنوان نسل بعدی سلاح‌های بیولوژیکی شناخته می‌شود، برای تبدیل شدن به یک قدرت بی چون و چرا ایجاد شده بود. این موجود که می‌تواند به شکل یک دختر کوچک بی‌آزار درآید، توانایی‌هایی مثل کنترل ذهن دارد. شکل واقعی اولین، موجود خاکستری بسیار زشت است. البته موارد جالبی در مورد پیچش‌های داستانی او وجود دارد که می‌توانید در مقاله مربوطه، آن را مطالعه کنید.

 

8- ویلیام بیرکین (William Birkin)

بهترین سری بازی رزیدنت اویل

ویلیام بیرکین یکی از دانشمندان اصلی آمبرلا و مسئول بسیاری از آزمایش‌های وحشتناک این شرکت است که درنهایت به ویروس جی (G)  آلوده شده و تبدیل به موجودی جهش یافته به نام G می‌شود. او بلافاصله به دنبال دخترش «شری بیرکین» افتاده و در نهایت باعث آلوده شدن شهر «راکون سیتی» به ویروس تی و تبدیل شدن بسیاری از مردم آن به زامبی می‌شود. تنها ظاهر ترسناک G باعث ظاهر شدن او در این لیست می‌شود، اما اهمیت او در کل داستان این مجموعه نیز قابل توجه است. شما می‌توانید با نسخه بازسازی شده این هیولا در بازسازی نسخه دوم این مجموعه، یعنی Resident Evil 2 Remake که به تازگی عرضه شده است، روبه‌رو شوید.

 

9- هانترها (Hunters)

رزیدنت ایول ۷: بایوهازارد

یکی از موفق‌ترین سلاح‌های بیولوژیکی آمبرلا، هانترها هستند که از طریق ترکیب خزندگان، انسان‌ها و ویروس تی به وجود آمده‌اند. هانترها یکی از کشنده‌ترین موجوداتی هستند که بازیکنان در طول بازی با آن‌ها مواجه می‌شوند. این موجودات قادر به از بین بردن بازیکنان با یک ضربه نیز هستند. با داشتن هوش بالاتر از زامبی‌های معمولی و بسیاری از موجودات این لیست، جای تعجبی نیست که شرکت‌های دیگر سازنده سلاح‌های بیولوژیکی، به ساخت هانترهای خود پس از نابودی آمبرلا ادامه داده‌اند.

 

10- جک بیکر (Jack Baker)

دانلود بازی رزیدنت ایول تاریخچه آمبرلا

«به خانواده خوش آمدی پسرم!». رئیس خانواده بیکر، «جک بیکر» یک شخصیت تراژیک در Resident Evil 7 است. جک تحت کنترل Eveline، تبدیل به یک هیولای قدرتمند می‌شود که تمام تلاش خود را برای کشتن «ایتان وینترز» انجام می‌دهد.

جک در طول بازی قطع عضو، دفعات مکرر مورد اصابت گلوله و حتی به آتش کشیده می‌شود ولی به نظر هیچ چیزی نمی‌تواند او را از هدف خود واگذارد. در نهایت، جک تبدیل به یک موجود بزرگ زشت می‌شود، اما قطعا شکل انسانی او که ایتان را در طول بازی تعقیب می‌کند، ترسناک‌تر است.

 

11- ریجنریتورها (Iron Maiden / Regenerator)

تاریخچه بازی رزیدنت اویل

بدون شک یکی از ترسناک‌ترین موجودات بازی‌های ترسناک، ریجنریتورها از بازی Resident Evil 4 هستند. اساسا می‌توان گفت که این موجودات، شکست ناپذیر هستند؛ مگر اینکه انگل‌های پلاگاسی که در زیر پوست آن‌ها قرار دارند، به صورت مستقیم مورد هدف قرار بگیرند. برای این کار، لیون باید یک دوربین مادون قرمز مخصوص را پیدا کند و با آن، این انگل‌ها را مورد هدف قرار دهد.

آیرون میدن‌ها نیز نوع کشنده‌تر ریجنریتورها هستند که انگل‌های بیشتری را در بدن خود می‌پرورانند و توانایی تولید خار از بدن گوشتی خود را دارند.

 

12- زامبی‌های لیچ (Leech Zombie)

بهترین بازی های رزیدنت اویل

در Resident Evil 0، «ربکا چمبرز» (Rebecca Chambers) و «بیلی کوئن» (Billy Coen) با تعدادی از زامبی‌های لیچ مواجه می‌شوند. این موجودات، در واقع همان زامبی‌های معمولی هستند که با زالوهای آلوده به ویروس تی پوشیده شده‌اند. زامبی‌های لیچ، باهوش‌تر از زامبی‌های معمولی بوده و مقدار زیاد زالوهای موجود در بدن آن‌ها، به صورت نوعی سپر عمل کرده و کشتن آن‌ها را دشوارتر می‌کند. زالوهای چندش‌آور، این زامبی‌ها را به یکی از موجودات زشت این مجموعه تبدیل کرده‌اند.

 

13- لیکرها (Lickers)

تاریخچه سری Resident Evil

در کنار زامبی‌های معمولی فرنچایز رزیدنت اویل، لیکرها یکی از شناخته‌‎شده‌ترین موجودات تاریخ رزیدنت اویل هستند که برای اولین بار در بازی Resident Evil 2 معرفی شدند. لیکرها با بدن‌های بدون پوست، پنجه‌های تیز، دندان‌های نیشدار، مغزهای قابل مشاهده، توانایی حرکت روی دیوارها و سقف‌ها و البته مهم‌تر از همه، زبان دراز خود شناخته می‌شوند. اولین رویارویی با یک لیکر در Resident Evil 2، یکی از دلهره‌آورترین لحظه‌های بازی است. شما می‌توانید با نسخه جدید این لیکرها در بازی Resident Evil 2 Remake روبه‌رو شوید.

 

14- لیسا ترور (Lisa Trevor)

سری بازی های Resident Evil

بازی Resident Evil Remake در گیم‌کیوب، موجودات جدیدی را معرفی کرد که در بازی اصلی وجود نداشتند و همانطور که قبلا گفتیم، یکی از این موجودات، کریمسون هدها بودند. هیولای وحشتناک دیگری که در این بازی معرفی شد، «لیسا ترور» (Lisa Trevor) بود. لیسا که دختر معمار سازنده عمارت اسپنسر بود، ربوده شده و برای سال‌های تحت شکنجه قرار گرفت و به عنوان موش آزمایشگاهی برای آزمایش‌های آمبرلا، مورد استفاده قرار گرفت.

این آزمایش‌ها او را به یک هیولای وحشتناک و تقریبا آسب ناپذیر تبدیل کرد. بازیکنان در جنگل‌های اطراف عمارت و همچنین سیستم غار تو در توی زیر عمارت با او روبه‌رو می‌شوند. داستان پس زمینه لیسا و نحوه رویارویی با او، نه تنها وی را به یکی از ترسناک‌ترین موجودات تاریخ رزیدنت اویل تبدیل کرده، بلکه او یکی از تراژیک‌ترین آن‌ها نیز هست.

 

15- مارگاریت بیکر (Marguerite Baker)

بازی های رزیدنت اویل / بازی Resident Evil

مارگاریت بیکر که زمانی همسر و مادری مهربان بود، در بازی Resident Evil 7 تحت تاثیر نیروهای «اولین»، تبدیل به یک موجود روانی می‌شود. علاوه بر تغییر شکل‌های معمولی که با قرار گرفتن تحت جادوی Eveline حاصل می‌شود، مارگاریت خانواده خود را به سمت آدم‌خواری سوق داده و برای آن‌ها غذاهایی می‌پزد که از اعضای بدن انسان‌ها تشکیل می‌شود. او همچنین توانایی کنترل انواع مختلفی از حشرات را دارد که او را به یکی از ترسناک‌ترین اعضای خانواده بیکر تبدیل می‌کند.

 

16- میا وینترز (Mia Winters)

تاریخچه رزیدنت اویل / بازی Resident Evil

میا وینترز همسر گمشده شخصیت اصلی بازی Resident Evil 7 یعنی ایتان وینترز است، اما زمانی که ایتان او را در مزرعه خانواده بیکر پیدا می‌کند، با یک انسان روبه‌رو نمی‌شود. با داشتن قدرت زیاد، میا در همان لحظات اولیه ملاقاتشان، دست همسرش را با یک اره برقی قطع می‌کند. همانند سایر اعضای خانواده بیکر، میا به همان اندازه که ترسناک است، تراژیک نیز هست که او را جذاب‌تر از بسیاری از موجودات فرنچایز رزیدنت اویل می‌کند.

 

17- نمسیس / تایرنت (Nemesis/Tyrant)

سری بازی های رزیدنت اویل / بازی Resident Evil

بعد از عرضه Resident Evil 2 Remake در ماه قبل، بسیاری از طرفداران امیدوار هستند که بازی بعدی این شرکت، بازسازی بازی محبوب Resident Evil 3: Nemesis باشد و البته این انتظار نیز بی پاسخ نماند. یکی از دلایل محبوبیت Resident Evil 3، به خاطر هیولایی است که بر اساس آن نامگذاری شده است؛ تایرنت زشتی که با نام نمسیس (Nemesis) شناخته می‌شود و بر خلاف بسیاری از موجودات مشابه، از هوش بیشتری برخوردار است. نمسیس که دارای لباسی چرمی و یک راکت لانچر است، همواره به دنبال کاراکتر اصلی این بازی، یعنی «جیل ولنتاین» در خیابان‌های پر از زامبی راکون سیتی است. هدف اصلی او، کشتن تمامی اعضای گروه استارز است. توانایی نمسیس به ظاهر شدن ناگهانی با شکستن دیوارها، او را غیر قابل پیش بینی کرده و ظاهر منحصر به فرد او، وی را تبدیل به یکی از موجودات نمادین فرنچایز کرده است.

تایرنت‌های به یاد ماندنی دیگری نیز علاوه بر نمسیس در مجموعه بازی های Resident Evil وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به اولین تایرنتی که بازیکنان در آخر Resident Evil با آن روبه‌رو می‌شوند و همچنین تایرنت باندراسنچ (Bandersnatch) در «کد ورونیکا» (Code Veronica) اشاره کرد. «آقای ایکس» (Mr.X) را هم نباید از یاد برد که در رزیدنت اویل 2 به تعقیب لیون می‌پردازد و شاهد بازگشت او در Resident Evil 2 Remake هستیم.

 

18- ریچل فولی (Rachel Foley)

تاریخچه سری بازی Resident Evil

طی رویدادهای Resident Evil: Revelations، ریچل فولی که یک مامور ویژه است، بر خلاف تمایل خود، به کشتی کویین زنوبیا (Queen Zenobia) برای ماموریتی فرستاده شده و در نهایت با ویروس T-Abyss آلوده می‌شود. این ویروس، فولی را تبدیل به نوع خاصی از موجودات اوز (Ooze) می‌کند که در کشتی با آن‌ها مواجه می‌شویم. طرفداران احتمالا موجودات اوز را از یاد برده‌اند، اما قطعا فرم اوز ریچل فولی به راحتی از ذهن پاک نمی‌شود.

 

19- روننت (Revenant)

مجموعه بازی های Resident Evil

در بازی Resident Evil: Revelations 2 بازیکنان با روننت‌ها مواجه می‌شوند. این موجودات بدشکل، از گوشت و آلات مختلف شکنجه ساخته شده‌اند. ترکیب بدن آن‌ها با اره و میخ، ظاهر بسیار ترسناکی را به این موجودات داده است. روننت‌ها قطعا هیولاهای جالب توجه Revelations 2 بوده و شایسته قرار گرفتن در این لیست هستند.

 

20- یو 3 (U-3)

تاریخچه بازی رزیدنت ایول / بازی Resident Evil

تمرکز بسیاری از باس فایت‌های Resident Evil 4 به جای عناصر ترس، روی اکشن است و با اینکه این امر برای باس فایت «یو 3» نیز صادق است، نحوه طراحی این موجود، جایگاهی برای آن در این فهرست باز می‌کند. ما با یو 3 که ترکیبی از حشره‌های بزرگ و یک انسان است، در یکی از ترسناک‌ترین لحظه‌های رزیدنت اویل 4 روبه‌رو می‌شویم. یو 3 قطعا یکی از وحشتناک‌ترین هیولاهای این مجموعه و مقابله با آن از جمله برترین قسمت های سری بازی های رزیدنت اویل به حساب می‌آید.

 

سخن پایانی

بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا نگاه جامع و کاملی بر مجموعه بازی رزیدنت اویل داشته باشیم و با سیر تحولی بازی های Resident Evil آشنا شویم. بازی های رزیدنت اویل توسط کپکام از سال 1996 کار خود را آغاز کردند و عناوین متعددی از آن‌ها برای کنسول‌های مختلف عرضه شده‌اند و برخی از آن‌ها توانسته‌اند تاثیر بسزایی بر صنعت گیمینگ بگذارند. پس از آنکه تیم سازنده تصمیم گرفتند مسیر توسعه این مجموعه را تغییر دهند (مخصوصا پس از تجربه ناموفق رزیدنت اویل 6 در راضی کردن مخاطب) ، اکنون شاهد احیای دوباره بازی های رزیدنت اویل هستیم. استارت این تغییرات با تمرکز بر روی بازی موفق Resident Evil Revelation زده شد و با رزیدنت ایول ۷: بایوهازارد به اوج خود رسید.
اگر شما هم خاطره‌ای از این بازی‌ها دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران8 دیدگاه
avatar
محمد
.
03 شهریور 1401، 17:31
پاسخ
0
1
منم با اویل ۴ خدایی حال کردم عالی هست یعنی خیلی حال میده عشقه
avatar
ایدا
.
16 تیر 1399، 20:15
پاسخ
0
2
ممنون از مطالب خوبتون. از نظر من رزیدنت 4 و 6 عالی بودن . من خودم شخصا عاشق لیان و ایدا هستم
avatar
دانیال
.
21 اردیبهشت 1399، 13:24
پاسخ
0
2
واقعاً اویل ۴ شاهکار بود بعد هم ایول رولیشن ۱ اصن شینجی میکامی تو ایول ویتین شاهکار کرد.فقط باقالی های زامبی ها?????
avatar
محمدرضا
.
16 اردیبهشت 1399، 09:32
پاسخ
1
1
ممنون 4 روبازی کرده بودم الان میخوام 2017 رو هم بگیرم نزدیک بود 5 و 6 رو بگیرم که راهنمایی کردین
avatar
saman
.
27 دی 1398، 00:43
پاسخ
1
1
یه زامبی توی بازی رزیدنت اویل شش بود.اسمش فکر کنم baby zombi.پدسگ یه چیزی بود.
نمایش 3 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402