دانلود و بررسی فیلم بوی خوش یک زن (Scent of a Woman)

بازیگران فیلم بوی خوش زن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بوی خوش یک زن ۱۹۹۲ اثری از مارتین برست با بازی فوق‌العاده آل پاچینو داستان یک نظامی بازنشسته بدخلق و جوانی بی‌تجربه و تاثیر آنان بر زندگی یکدیگر را روایت می‌کند.

فیلم بوی خوش یک زن فیلمی در ژانر درام به کارگردانی مارتین برست (Martin Brest) محصول سال 1992 است. این فیلم بازسازی اثری به همین نام ساخته کارگردان ایتالیایی دینو ریسی (Dino Risi) در سال 1974 است. دینو ریسی نیز این فیلم را با اقتباس از رمان ایتالیایی Darkness and Honey ساخته است. فیلم بوی خوش زن با بازی درخشان آل پاچینو، یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم‌های درام محسوب می‌شود. این عنوان در سال 1992 به نمایش درآمد و توانست علاوه بر جوایز اسکار و گلدن‌گلوب، نظرات مثبتی را نیز به خود جلب کند.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با فیلم ماندگار Scent of a Woman بیشتر آشنا شویم. در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم به تماشای تریلر فیلم Scent of a Woman 1992 با زیرنویس فارسی بنشینید تا با فضای آن آشنا شوید. پس از آن به سراغ دانلود و بررسی فیلم Scent of a Woman 1992 می‌رویم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

دانلود فیلم Scent of a Woman

دانلود فیلم Scent of a Woman

برای دانلود فیلم بوی خوش یک زن با زیرنویس فارسی چسبیده می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

[کیفیت: 1080p | حجم: 3.9 گیگابایت]
[کیفیت: 720p | حجم: 1.27 گیگابایت] [کیفیت: 480p | حجم: 684 مگابایت]

 

داستان فیلم Scent of a Woman

داستان فیلم بوی خوش زن

داستان فیلم بوی خوش زن رابطه بین یک دانشجوی جوان و یک افسر بازنشسته ارتش را روایت می‌کند. چارلی سیمز دانشجویی جوان از خانواده‌ای نه چندان ثروتمند است. او به دنبال شغلی برای تهیه هزینه بلیط هواپیما است تا بتواند کریسمس را نزد خانواده‌اش بگذراند. از طرفی در مدرسه نیز دچار مشکلی شده و اگر نتواند این مشکل را حل و فصل کند از مدرسه اخراج می‌شود.

سرانجام شغل پرستاری آخر هفته از یک افسر بازنشسته ارتش برای او فراهم می‌شود. گرچه خانمی که چارلی را استخدام کرده به او می‌گوید این یک راه ساده برای پول درآوردن است، اما واقعا اینطور نیست. چارلی مسئول پرستاری از فرانک اسلید در طول تعطیلات عید شکرگزاری می‌شود. فرانک یک افسر بازنشسته ارتش نابینا، بداخلاق و الکلی است که همنشینی با او واقعا دشوار است.

 

بازیگران فیلم Scent of a Woman

گرچه افراد دیگری چون استیون درف و لئوناردو دی کاپریو نیز برای نقش چارلی سیمز در نظر گرفته شده‌ بودند، اما این نقش در نهایت به کریس اودانل رسید. آل پاچینو نیز به توصیه کارگزارش و از روی بی‌میلی، نقش فرانک اسلید را قبول کرد. این نقش پیش از آل پاچینو به بازیگران دیگری از جمله جک نیکلسون، هریسون فورد، داستین هافمن و جو پشی پیشنهاد شده بود. آل پاچینو پیش از آغاز فیلمبرداری به مدرسه مخصوص نابینایان می‌رفت تا برای بازی در این نقش آماده شود و نکات لازم را بیاموزد. در این قسمت از مقاله با بازیگران فیلم بوی خوش زن آشنا می‌شویم.

 

آل پاچینو در نقش فرانک اسلید

فیلم کلاسیک بوی خوش زن ۱۹۹۲

آل پاچینو (Al Pacino) بازیگر و فیلمساز موفق و مشهور آمریکایی متولد سال 1940 میلادی (1319 شمسی) است. او بازیگری را از سال 1969 آغاز کرد و با بیش از نیم قرن سابقه در این حوزه جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه اسکار، 2 جایزه تونی و 2 جایزه امی ساعات پربیننده را از آن خود کرده است. او همچنین یکی از معدود بازیگرانی است که تاج سه‌گانه بازیگری را دارد. این لقب به افرادی اطلاق می‌شود که برنده جایزه اسکار، جایزه امی و جایزه تونی شده باشند. یک عمر فعالیت هنری جوایزی چون جایزه افتخاری سیسیل بی. دمیل و جایزه یک عمر دستاورد هنری از سوی بنیاد فیلم آمریکا را نیز برای آل پاچینو به ارمغان آورده است.

همچنین بخوانید :

آل پاچینو برای بازی در فیلم Scent of a Woman برنده جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او در مجموع 8 نامزدی و 1 برد در اسکار، 4 نامزدی و 1 برد در بفتا، 1 نامزدی و 2 برد در امی و 14 نامزدی و 5 برد در گلدن‌گلوب دارد.

آل پاچینو بازیگری را از 29 سالگی با فیلم Me, Natalie آغاز کرد. پس از آن برای بازی در فیلم The Panic in Needle Park محصول سال 1971 بیشتر شناخته شد و سپس بازی در نقش مایکل کورلئونه در مجموعه فیلم‌های The Godfather سبب شد توجهات به سوی او جلب شود. بازی در نقش مایکل کورلئونه بی‌شک یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ سینما است و آل پاچینو را نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد کرد. از دیگر فیلم‌های محبوبی که آل پاچینو در آنها بازی کرده است می‌توانیم فیلم Dog Day Afternoon محصول سال 1975، فیلم Scarface محصول سال 1983، فیلم The Devil’s Advocate محصول سال 1997 و فیلم Once Upon a Time in Hollywood محصول سال 2019 را نام ببریم.

 

کریس اودانل در نقش چارلی سیمز

بازیگران فیلم Scent of a Woman 1992

کریس اودانل (Chris O’Dannell) بازیگر و مدل سابق آمریکایی متولد ژوئن 1970 (1349) در ایلینویز است. او هفتمین و آخرین فرزند خانواده‌ای مسیحی است. او از سن 13 سالگی به شغل مدلینگ و بازی در تبلیغات می‌پرداخت. اولین نقش تلویزیونی او بازی در سریال Jack and Mike در سال 1986 است. در ابتدای دهه 1990 میلادی در فیلم‌های موفقی چون فیلم Scent of a Woman بازی کرد و برای این بازی نامزد جایزه گلدن‌گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

کریس در فیلم Batman Forever محصول سال 1995، نقش رابین را بازی می‌کرد. او برای این نقش با بازیگرانی چون لئوناردو دی کاپریو، مت دیمون و جود لا رقابت داشت، ولی در نهایت از سوی گروهی از پسران 11 ساله، برای این نقش انتخاب شد. او همچنین یکی از پیشنهادات کمپانی 20th Century Fox برای نقش جک در فیلم تایتانیک بود، اما این نقش به لئوناردو دی کاپریو رسید.

از دیگر فیلم‌ها و سریال‌هایی که کریس در آنها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به فیلم Batman & Robin محصول سال 1997، فیلم Max Payne محصول سال 2008 و سریال Grey’s Anatomy در سال‌های 2005 تا 2006 اشاره کرد. کریس اودانل در سال 1997 با کارولین فنترس ازدواج کرد و اکنون 5 فرزند دارد.

 

گابریله انور در نقش دانا

تریلر فیلم Scent of a Woman 1992

گابریله انور (Gabrielle Anwar) بازیگر انگلیسی-آمریکایی متولد سال 1970 میلادی برابر با 1349 شمسی است. مادرش، شرلی هیل، بازیگر انگلیسی و پدرش، طارق انور، تدوینگر و تهیه‌کننده اهل هندوستان است. گابریله اولین بار برای بازی در مینی سریال Hideaway در سال 1985 جلوی دوربین رفت و پس از آن زمینه برای حضور انور در دیگر فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی مهیا شد. اولین فیلم آمریکایی او نیز If Looks Could kill محصول سال 1991 است که در آن نقش دختر یک قاتل انگلیسی را بازی می‌کند. یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های او نقش دانا در فیلم بوی خوش زن و به خصوص صحنه رقص تانگو با آل پاچینو است.

مجله People در سال 1994، گابریله را یکی از 50 زن زیبای جهان نامید. از دیگر کارهای گابریله می‌توان فیلم The Tree Musketeers محصول سال 1993، سریال Once Upon a Time در سال‌های 2017 تا 2018 و فیلم The Last Summer محصول سال 2019 را نام برد.

شما می‌توانید در لیست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم Scent of a Woman 1992 را ببینید:

  • جیمز ربهورن (James Rebhorn) در نقش آقای ترسک
  • فیلیپ سیمور هافمن (Philip Seymour Hoffman) در نقش جرج ویلیس
  • ریچارد ونچر (Richard Venture) در نقش ویلیام اسلید
  • برادلی وایتفورد (Bradley Whitford) در نقش رندی اسلید
  • فرانسیس کانروی (Frances Conroy) در نقش کریستین داونز
  • راشل الیور (Rochelle Oliver) در نقش گرچن اسلید

 

نقد و بررسی فیلم بوی خوش زن ۱۹۹۲

فیلم بوی خوش زن مارتین برست در تاریخ 23 دسامبر 1992 برابر با 2 دی 1371 در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران شد. این فیلم پس از اکران به فروش 134 میلیون دلاری در گیشه، چندین جایزه اسکار و گلدن‌گلوب و همچنین نظر مثبت بینندگان و منتقدین رسید. فیلم سینمایی بوی خوش زن 1992 با 44 نقد رتبه 89% در راتن‌تومیتوز، نمره 8 از 10 از دیدگاه بینندگان در IMDb و نمره 59 از 100 از دیدگاه منتقدین متاکریتیک را دریافت کرد.

از جوایز فیلم بوی خوش زن ۱۹۹۲ می‌توانیم به اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آل پاچینو، نامزدی اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی اشاره کنیم. همچنین این فیلم در جشنواره گلدن‌گلوب نیز جایزه گلدن‌گلوب بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم درام را نیز به دست آورد. در این قسمت قصد داریم نظرات منتقدین مختلف در مورد فیلم کلاسیک بوی خوش زن ۱۹۹۲ را بررسی کنیم.

داستان فیلم Scent of a Woman

Los Angeles Times / پیتر رینر: 80

این فیلم در اصل تور دور دوچرخه‌سواری آل پاچینو است و او در لحظات آرام و کند فیلم با فضاسازی بسته و تبدیل هر صحنه به یک فیلم کامل کوچک ما را با خود همراه می‌کند.

 

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 75

در انتهای فیلم بوی خوش زن به یک جمع‌بندی معمولی از فیلم‌های نوجوانانه و یک نتیجه‌گیری عادی در فیلم‌های مدرسه‌ای می‌رسیم. اما به طور کم‌نظیری با هوش و مهارت بسیار به این نقطه پایان می‌رسیم.

 

Washington Post / هال هینسون: 70

این یک بازی عالی از آل پاچینو است که با نمایشنامه فوق‌العاده گلدمن همراه شده، اما احتمالا یک شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی نباشد؛ چرا که به شدت تلخ و گزنده است.

نقد و بررسی فیلم بوی خوش زن ۱۹۹۲

Chicago Reader / جاناتان روزنبام: 50

با به روی کار آوردن استعدادها، در صحنه‌های خاص (همانند صحنه رقص آل پاچینو با یک غریبه در رستورانی مجلل) شاهد برازندگی و تاثیر خاصی در فیلم هستیم.

 

The Glob and Mail / ریک گرون: 38

در این فیلم شاهد یک شخصیت اسمی هستیم که به یک بازی توانمند و یک صحنه بسیار عالی به خود می‌بالد؛ گرچه هم ارائه و هم صحنه تهی از روایت هستند، طرح وجود ندارد و سرعت اتفاقات به قدری آرام است که عصر یخبندان در مقابل آن یک روند باعجله و سریع محسوب می‌شود.

 

حقایق جالب درباره فیلم Scent of a Woman

  • آل پاچینو برای بازی در نقش یک فرد نابینا آموزش دیده است. او تلاش می‌کرد تا بر روی یک شی خاص تمرکز نکند و به این ترتیب نابینا به نظر بر‌سد. وی اغلب از نقش خود خارج نمی‌شد، همیشه با عصایی در دست راه می‌رفت و هنگام صحبت با دیگران به آنان نمی‌نگریست.
  • آل پاچینو و گابریله انور برای صحنه رقص تانگو دو هفته تمرین کردند و فیلمبرداری این صحنه 3 روز به طول انجامید.

فیلم سینمایی بوی خوش زن 1992

  • تقریبا تمامی صحنه‌های داخل هتل در طول شب فیلمبرداری شد تا مزاحمتی برای کارکنان هتل ایجاد نشود.
  • طبق گفته کریس اودانل، هنگامی که عوامل فیلم اجازه فیلمبرداری در هتل پلازا منهتن را گرفتند قرار شد در صحنه‌ای صاحب هتل، دونالد ترامپ و همسرش مارلا میپلز نیز حضور داشته باشند. ظاهرا در صحنه‌ای که لیموزین پاچینو و اودانل را جلوی در هتل پیاده می‌کند، ترامپ و همسرش در حال خروج از هتل هستند. این صحنه در نهایت حذف شد.
  • تکیه کلام فرانک، یعنی Hoo-wah، در واقع یک شعار جنگی مربوط به ارتش ایالات متحده است. آل پاچینو می‌گوید این عبارت را از مشاور فنی نظامی فیلم الهام گرفته است. مشاور فنی وظیفه داشت به پاچینو بیاموزد چگونه با چشمانی بسته و زیر 45 ثانیه اسلحه خود را باز و سرهم کند.

فیلم Scent of a Woman 1992

  • Hoo-wah در اصل Hoo-ah است، ولی پاچینو در تلفظ خود یک W نیز به کار می‌برد. Hoo-ah برگرفته از HUA به معنای «شنیدن، فهمیدن، آگاه شدن» است و طی سال‌ها در میان نظامیان معانی زیادی چون «فهمیدی؟»، «ممنون»، «برو»، «کودن»، «عالی!» و «خفه شو!» دارد و تقریبا در همه موارد، به جز جواب «نه»، به کار می‌رود و معنا دارد.
  • شخصیت گابریله انور در فیلم دانا نام دارد. دانا در زبان ایتالیایی به معنای خانم یا زن است.
  • در یکی از صحنه‌ها که کریس اودانل گریه می‌کند، آل پاچینو پیش از فیلمبرداری او را به کناری کشید و بر سرش فریاد زد تا او را به گریه بیندازد.

 

کلام آخر

بررسی فیلم Scent of a Woman 1992

در این مقاله با فیلم Scent of a Woman 1992 آشنا شدیم، داستان فیلم را خواندیم، نگاهی به بیوگرافی بازیگران اصلی داشتیم، نظر منتقدان در مورد فیلم را دانستیم و برای دانلود فیلم Scent of a Woman 1992 اقدام کردیم. این فیلم به جرات یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های آل پاچینو و یکی از ماندگارترین فیلم‌های درام است که تماشای آن به همه افراد به خصوص طرفداران آل پاچینو و همچنین علاقمندان به فیلم‌های درام پیشنهاد می‌شود.

نظر شما در مورد فیلم بوی خوش یک زن ۱۹۹۲ چیست؟ به نظر شما تاثیرگذارترین صحنه فیلم کدام صحنه است؟ به غیر از بازی فوق‌العاده محشر آل پاچینو، بازی کدام یک از بازیگران فیلم را می‌پسندید؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402