اختصاصی پلازامگ: معرفی و بررسی بازی Assassin’s Creed Origins

بازی اساسینز کرید: ریشه ها / گیم پلی بازی Assassin's Creed Origins
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Assassin’s Creed Origins همانطور که از اسمش پیداست، قرار است شما را به دورانی ببرد که انجمن برادری برای اولین بار شکل گرفت. بازی اساسین کرید اوریجینز یک انقلاب یا یک تغییر سبک کامل نبود، ولی سعی کرد مخاطبین این فرنچایز را با یک سبک و سیاق جدید آشنا کند. در ادامه خواهیم دید که Origins چه تغییراتی نسبت به نسخه‌های قبل از خود داشته است.

برای مدتی نسبتا طولانی یوبی‌سافت نسخه‌های مختلف سری Assassin’s Creed را به صورت سالانه عرضه می‌کرد. اگرچه خانم جید ریموند، یکی از خالقین فرنچایز Assassin’s Creed توضیح داده بود که عرضه سالانه این فرنچایز به سود گیمرها و خود بازی است، ولی خب اکثر مخاطبین با وی موافق نبودند. از طرفی، Assassin’s Creed Unity و به دنبال آن Assassin’s Creed Syndicate تقریبا ثابت کردند که دوره طلایی فرنچایز اساسینز کرید رو به اتمام است، اگر یوبی‌سافت تغییراتی در روند توسعه بازی‌های خود ایجاد نکند. پس از انتشار Syndicate، یوبی‌سافت یک استراحت یک ‌ساله به فرنچایز خود داد. بعدا معلوم شد که این استراحت واقعا به سود این مجموعه بوده و بازی اساسین کرید ریشه ها توانسته بسیاری از طرفداران ناامید فرنچایز را دوباره امیدوار کند.

داستان بازی Assassin's Creed Origins / بازی اساسین کرید اوریجینز

همچنین بخوانید :

اولین تریلر بازی Assassin’s Creed Origins در رویداد E3 در سال 2017 به نمایش درآمد. این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات چشمگیر زیادی را به خود دیده بود. پس از بریتانیا، فرانسه و لندن این بار نوبت به مصر رسیده بود. با عنوانی طرف بودیم که از لحاظ محیطی تفاوت‌های فاحشی با نسخه‌های قبل داشت. از شهرهای شلوغ و پر تردد اروپایی فاصله گرفته و به بیابان‌های مصر رسیده بودیم، جایی که تا چشم کار می‌کرد فقط شن می‌دیدیم. سیستم مبارزات بازی نسبت به قبل تغییرات زیادی داشت و حتی اینونتوری شخصیت اصلی بازی هم نمای متفاوتی پیدا کرده بود. بازی اساسینز کرید: ریشه ها تقریبا یک بازی نقش‌آفرینی شده بود. هضم این تغییر سبک البته برای عده زیادی از طرفداران قدیمی این فرنچایز که با کاراکترهایی چون اتزیو و الطائر بزرگ شده بودند، اصلا ساده نبود.

بالاخره بازی کامپیوتری Assassin’s Creed Origins در تاریخ 27 اکتبر سال 2017 (5 آبان 1396) برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. اشرف اسماعیل که پیش از این بر روی بازی Assassin’s Creed IV Black Flag هم کار کرده بود، به عنوان کارگردان بازی اساسین کرید اوریجین هم عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت. وی بعدا به عنوان کارگردان Assassin’s Creed Valhalla هم انتخاب شد که البته مشکلاتی که به وجود آمد، سبب قطع همکاری اسماعیل و یوبی‌سافت در میانه‌های مسیر توسعه والهالا شد.

تریلر بازی Assassin's Creed Origins / بازی اساسین کرید ریشه ها

بازی اساسین کرید اوریجینز از لحاظ فروش هم به مراتب بهتر از Syndicate کار کرده و یوبی‌سافت را راضی نگه داشت. در ادامه مطلب ابتدا تریلر معرفی بازی Assassin’s Creed Origins را مشاهده می‌کنید و سپس به صحبت درباره داستان، گیم پلی و نقد و بررسی بازی Assassins Creed Origins می‌پردازیم. عملکرد کلی بازی Assassin’s Creed Origins به چه ترتیب بوده است؟ با هم به این سوال پاسخ خواهیم داد. همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Assassin’s Creed Origins

ابتدا نگاهی به تریلر بازی اساسین کرید ریشه ها بیندازید. این تریلر را می‌توان یکی از تریلرهای متفاوت فرنچایز Assassin’s Creed دانست.

داستان بازی اساسین کرید اوریجینز

پس از سفر به کشورها و تمدن‌های مختلف، در بازی اساسینز کرید: ریشه ها نوبت به مصر می‌رسد. شما در اوریجینز کنترل یک مدجای به نام «بایک» را بر عهده خواهید داشت و در چند مرحله محدود هم با همسر بایک، «آیا» بازی خواهید کرد. مدجای‌ها در واقع افرادی بوده‌اند که وظیفه محافظت از سلطنت و مرزهای مصر را بر عهده داشتند. داستان بازی اساسین کرید ریشه ها از جایی آغاز می‌‎شود که بایک به همراه پسر بچه‌اش، در تله چند مرد ماسک‌دار افتاده و به یک زیرزمین برده می‌شوند.

طی اتفاقاتی که رخ می‌دهند، بایک به اشتباه خنجر را وارد گلوی پسرش کرده و فرزند خودش را می‌کشد. انتقام پررنگ‌ترین مفهومی است که در داستان بازی اساسین کرید اوریجینز دیده می‌شود. البته اگر از دید آیا به داستان بازی نگاه کنیم قضیه فرق می‌کند. در واقع کاراکترهای بازی هر کدام برای هدفی در بازی حضور دارند و خوشبختانه از لحاظ شخصیت‌پردازی، به سختی می‌توان ایرادی به کاراکترهای بازی گرفت.

بازی اساسین کرید اوریجینز / سیستم مورد نیاز بازی Assassin's Creed Origins

داستان بازی Assassin’s Creed Origins به مرور کمی از مسیر اصلی خود خارج شده و این موضوع می‌تواند به کیفیت کلی آن ضربه بزند. با این وجود، با یک روایت داستان گنگ طرف نیستیم. سازندگان می‌توانستند مسیر مستقیم‌تری را برای روایت داستان بازی خود انتخاب کنند، ولی خب در نهایت از این نظر هم نمی‌توان ایراد بزرگی به داستان بازی Assassin’s Creed Origins وارد کرد. طبق عادت، در اساسین کرید اوریجینز هم چند شخصیت واقعی را ملاقات خواهیم کرد. لوسیوس سپتیموس، کلئوپاترای هفتم و سزار از جمله شخصیت‌های واقعی هستند که در اوریجینز حضور دارند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت داستان بازی اساسین کرید ریشه ها ارتباطی است که با دیگر اساسین‌ها پیدا می‌کند. از لحاظ لینک‌دهی به داستان نسخه‌های دیگر، یونیتی و اوریجینز قطعا پیشتاز هستند. شما در اوریجینز متوجه خواهید شد که «آیا» واقعا چه کسی است و چه افرادی فرقه برادری را به روم کشانده‌اند. اندینگ بازی بدون شک، یکی از بهترین اندینگ‌هایی است که فرنچایز Assassin’s Creed در تاریخ خود دیده است.

گه‌گاهی انتقاداتی را نسبت به داستان بازی اساسین کرید اوریجینز می‌شنویم. ولی شخصا معتقدم این بازی به لحاظ داستانی نقص خاصی ندارد. حتی در پایان متوجه خواهید شد که نه تنها اوریجینز از ریشه‌های فرنچایز فاصله نگرفته، بلکه واقعا شما را به ریشه‌های این سری می‌رساند.

بازی اساسین کرید ریشه ها

گیم پلی بازی Assassin’s Creed Origins

گیم پلی بازی Assassin’s Creed Origins کمی کندتر از گیم پلی نسخه‌های قبلی است. ما عادت داشتیم تا تعداد زیادی از دشمنان را صرفا با فشردن چند دکمه از پای دربیاوریم. به همین علت شاید در اوایل تجربه خود از گیم پلی اکشن و جذاب بازی Assassin’s Creed Origins حرفی نزنید. طبیعی است و قطعا برای عادت کردن به این بازی، به زمان احتیاج خواهید داشت. در اوریجینز برای اولین بار سپر نقشی حیاتی را ایفا خواهد کرد. برخلاف سابق، بایک بدون سپر خود نمی‌تواند شانس زیادی در مقابل دشمنان خود داشته باشد.

بلاک کردن ضربات دشمنان به کمک سپر، یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های بایک در طول مبارزات خواهد بود. در مراحلی که شما کنترل آیا را بر عهده می‌گیرید البته، خبری از سپر نیست و صرفا باید با دو سلاح کوچک، کوتاه و کم‌وزن اما سریع به دشمنان خود ضربه بزنید. مثل خیلی از بازی‌های نقش‌آفرینی، سلاح‌های شما به چند دسته تقسیم شده و مثلا سلاحی که از کلاس Legendry بوده می‌تواند به مراتب ضربات سهمگین‌تری نسبت به سلاح‌های دسته Common را به دشمن وارد کند. برخی از سلاح‌های بازی هم یک‌سری ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ مثلا آتشین بوده و یا آغشته به زهر هستند. این مدل سلاح‌ها را تا قبل از اوریجینز، در نسخه‌های دیگر این سری ندیده بودیم.

راهنمای بازی Assassin's Creed Origins / داستان بازی اساسین کرید ریشه ها

تفاوت‌های گیم پلی بازی اساسین کرید ریشه ها نسبت به نسخه‌های دیگر به همین جا ختم نمی‌شود. درخت مهارت بایک به مراتب کامل‌تر از نسخه‌های قبلی بوده و یک‌سری المان جدید برای این مجموعه تعریف کرده است. به عنوان مثال شما در اساسین کرید اوریجینز می‌توانید حیوانات وحشی را رام کرده و از آن‌ها در مبارزات خود استفاده کنید. سیستم جدیدی که به گیم پلی بازی Assassin’s Creed Origins اضافه شده باعث می‌شود تا شما صرفا به مراحل اصلی بازی فکر نکرده و روی فعالیت‌های جانبی هم تمرکز کنید.

برای ورود به هر مرحله، شما باید به یک سطح خاص رسیده باشید. دشمنان شما هم در همان سطح هستند. مثلا اگر لول شما 20 بوده و بخواهید با یک دشمن با لول 25 مبارزه کنید، شدیدا به مشکل برخواهید خورد. حتی در شرایط مخفی‌کاری هم نمی‌توانید کاری از پیش ببرید، چراکه ضربه شما به دشمنی که لول بالاتری دارد، وی را نکشته و فقط میزان سلامتی‌اش را کاهش می‌دهد.

زمانی که به محدوده تحت کنترل دشمن نفوذ می‌کنید، می‌توانید از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک شیر را از قفس آزاد کرده و از این طریق به دشمنان خود ضربه بزنید. در مجموع وقتی صحبت از مبارزات بازی می‌شود، احتمالا اصلا اذیت نمی‌شوید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در گیم پلی بازی Assassin’s Creed Origins مشاهده می‌شود، تکراری شدن روند بازی به سبب یکنواختی مراحل است. ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی طی ساعات ابتدایی می‌توانند جذاب به نظر برسند، ولی پس از چند ساعت، به شدت کسل‌کننده و عذاب‌آور خواهند بود.

آموزش بازی Assassin's Creed Origins / ترینر بازی Assassin's Creed Origins

شما همواره باید چند الگوریتم را که تعدادشان کمتر از انگشت‌های یک دست است را برای افراد و یا در نقاط مختلف بازی تکرار کنید. حتی فعالیت‌های جانبی که مثلا قرار است کمی تنوع در بازی ایجاد کنند هم در پوشش دادن ضعف‌های بازی شکست می‌خورند. همین موضوع هم باعث می‌شود که برای خرید بازی Assassins Creed Origins یک علامت سوال ایجاد شود. آیا این بازی می‌تواند برای مدتی طولانی شما را سرگرم نگه دارد؟ این سوالی است که خودتان باید به پاسخش برسید.

بازی اساسین کرید ریشه ها مشکلات خاص خودش را دارد. سیستم پلتفرمینگ بازی اصلا جالب نیست و شما را با مشکل مواجه می‌کند. به جز این، متاسفانه با باگ‌های زیادی هم طرف هستیم. البته آپدیت‌های منتشر شده، مشکلات فنی بازی را برطرف کرده‌اند. پس اگر الان دانلود بازی Assassin’s Creed: Origins را شروع کنید، به این مشکلات برخورد نخواهید کرد. یوبی‌سافت در توسعه بازی اساسین کرید اوریجینز یک‌سری جزئیات را هم رعایت کرده و این جزئیات می‌توانند به کیفیت کلی بازی کمک کنند. مثلا دشمنان شما معمولا شب‌ها خواب بوده و این موضوع، فرصت مناسبی را در اختیار بایک قرار می‌دهد تا به صورت مخفیانه به کمپ دشمن نفوذ کنید. چنین سیستم پویایی را قبلا در بازی The Witcher 3: Wild Hunt هم دیده‌ایم.

داستان بازی اساسین کرید ریشه ها داستان / بازی اساسین کرید اوریجینز

سیستم مورد نیاز بازی Assassin’s Creed Origins

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i5-2400s @ 2.5 GHz یا AMD FX-6350 @ 3.9 GHz or equivalent
  • رم: 6 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD R9 270 با 2 گیگابایت حافظه
  • دایرکت‌اکس: 11
  • فضای خالی مورد نیاز: 42 گیگابایت

معرفی بازی Assassin's Creed: Origins / بازی کامپیوتری assassins creed origins

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz یا AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
  • رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD R9 280X با 2 گیگابایت حافظه
  • دایرکت‌اکس: 11
  • فضای خالی مورد نیاز: 42 گیگابایت

سخن نهایی

بازی اساسین کرید اوریجینز

در نهایت بازی Assassin’s Creed Origins به هیچ وجه بازی بدی نیست، ولی از لحاظ کیفی با بهترین نسخه‌های منتشر شده از این سری فاصله زیادی دارد. تکراری بودن مراحل بازی، مشکلات فنی در زمان انتشار و ضعف‌هایی در بخش‌هایی از گیم پلی مثل هوش مصنوعی و سیستم پلتفرمینگ سبب شده تا اوریجینز یک بازی بی‌نقص نباشد. با‌ این‌ حال این بازی همچنان می‌تواند برای طرفداران سری اساسینز کرید بازی جالب و سرگرم‌کننده‌ای باشد.

همچنین در صورتی که از این بازی لذت بردید، می‌توانید بسته‌های الحاقی بازی را هم تجربه کنید. در این بسته‌های الحاقی طبیعتا گیم پلی بازی تغییرات خاصی به خود ندیده، ولی داستان‌های جدیدی روایت شده و شما را با نحوه شکل‌گیری و تکامل فرقه اساسین‌ها بیشتر آشنا می‌کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402