بررسی تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED ؛ امکانات، قیمت و مشخصات فنی

تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED محصول جدید و مقرون به صرفه کمپانی شیائومی است که در این مطلب با نقد و بررسی آن به نقاط ضعف و قدرتش اشاره خواهیم کرد.

با اینکه کمپانی چینی شیائومی در ایران بیشتر با گوشی‌های هوشمند و تجهیزات جانبی موبایل خود شناخته می‌شود، اما این کمپانی از حدود سه سال پیش با عرضه نخستین تلویزیون هوشمند  Mi TV، بواسطه قیمت مناسب، توانست سهم عمده‌ای از بازار تلویزیون‌های هوشمند را بویژه در کشورهای کم بضاعت، به خود اختصاص دهد. حالا اما این کمپانی نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند مقرون به صرفه خود را تحت عنوان تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED عرضه کرده است و امیدوار است که بار دیگر موفقیت سال‌های گذشته خود را در تکرار کند. در ادامه این مطلب با بررسی تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED، ویژگی‌ها و امکانات این دستگاه را  زیر ذره‌بین پلازا خواهیم برد؛ با ما همراه باشید.

مشخصات تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED در دو دقیقه

تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED یک تلویزیون هوشمند مقرون به صرفه است که در ازای هزینه پایین کیفیت تصویر بالا را در پنل 55 اینچی QLED به نمایش در می‌آورد. این تلویزیون از طراحی زیبا و با حاشیه‌های بسیار کم بهره برده و از رزولوشن 3840×2160 پیکسل پشتیبانی می‌کند. نرخ رفرش 60 هرتزی و نسبت تصویری 16:9 از دیگر ویژگی‌های تصویری Mi Q1 بوده و 6 بلندگو نیز وظیفه تولید صدا در این دستگاه را دارند.

تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED از سه پورت HTMI، دو پورت USB، یک پورت اترنت و یک جک هدفون روی بدنه خود میزبانی می‌کند. این تلویزیون هوشمند قدرت پردازش خود را از تراشه MediaTek MT9611 گرفته و دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی را شامل می‌شود. درحالی که بهتر از این پیکربندی سخت افزاری را در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند شاهد بوده‌ایم، اما بدون شک مشخصات فنی تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED برای کارکرد خوب و بی نقص سیستم عامل Android TV دستگاه کافی خواهند بود.

روی هم رفته، تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED یک تلویزیون هوشمند زیبا و مقرون به صرفه است که تصاویر روشن، واضح و با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد. صدا و تصویر این دستگاه برای استفاده‌های معمول مثل تماشای فیلم و ویدئو بسیار مناسب بوده، اما اگر به دنبال تلویزیونی برای گیمینگ یا پخش صدای با باس قوی هستید شاید بهتر باشد به سراغ یک تلویزیون هوشمند گران قیمت‌تر بروید.

جدول مشخصات فنی تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED

مشخصاتتلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED
تکنولوژیQLED
اندازه55 اینچ
رزولوشن3840×2160 پیکسل
نرخ رفرش60 هرتز
نسبت تصویر16:9
زاویه دید178 درجه
صدا6 عدد بلندگو 30 واتی

پشتیبانی از صدای دالبی

فرمت‌های صوتیMP3, FLAC, AMR, DTS, ADPCM, AAC, OGG, WMA, WAV
پورت‌هاسه پورت HTMI

دو پورت USB

یک پورت اترنت

یک جک هدفون

تراشهMediaTek MT9611
پردازنده گرافیکیMali G52 MP2
حافظهرم دو گیگابایتی

حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی

سیستم عاملAndroid TV

بررسی تخصصی تلویزیون هوشمند شیائومی Mi Q1 QLED

در یک جمله می‌توان گفت که تلویزیون هوشمند شیائومی Mi Q1 QLED تلویزیونی مقرون به صرفه برای تمام اهداف و کاربرد‌ها است. قیمت این دستگاه در کشور هند که بازار هدف کمپانی است، 54999 روپیه تعیین شده است که این مقدار تقریبا با 746 دلار آمریکا برابری می‌کند. در ازای این قیمت مناسب، تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED یک پنل 55 اینچی QLED، طراحی زیبا، کیفیت تصویر خوب و خیلی امکانات دیگر را که معمولا در تلویزیون‌های گرانقیمت‌تر شاهد آن‌ها هستیم ارائه می‌کند.

طراحی

مشخصات فنی تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED

همانطور که عنوان شد، تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED به یک پنل 55 اینچی مجهز است. این نمایشگر در داخل یک بدنه آلومینیومی قرار گرفته و حاشیه‌های اطراف آن بسیار باریک هستند که به غیر از قسمت پایینی، تقریبا غیر قابل مشاهده به حساب می‌آیند. حاشیه پایینی تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED که رنگی نقره‌ای دارد، از لوگوی شیائومی و همچنین چراغ ال ای دی که وضعیت تلویزیون را مشخص می‌کند میزبانی می‌کند.

در سمت راست تلویزیون، شاهد نوشته Designed by Xiaomi هستیم که معنای آن «طراحی شده توسط  شیائومی» است. این طرح یک ایده منحصر به فرد برای معرفی برند مربوط به تلویزیون به حساب می‌آید.

در بسته بندی این تلویزیون دو پایه فلزی به همراه آن عرضه می‌شود که اتصال آن‌ها به تلویزیون بسیار آسان و بی دردسر است. البته، کیفیت پیچ‌های پلاستیکی برای این پایه‌ها می‌توانست کمی بهتر باشد.

تلویزیون هوشمند شیائومی Mi Q1 QLED

اما یکی از نقاط قوت مشخصات تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED به انتخاب و تعبیه پورت‌های روی این دستگاه مربوط می‌شود. این دستگاه به سه پورت HDMI 2.1 که از تکنولوژی صدا eARC  پشتیبانی می‌کنند مجهز است. البته در این دستگاه خبری از نرخ رفرش متغیر (Variable refresh rate) نیست، اما با توجه به قیمت تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED نمی‌توان آن را به عنوان یک ایراد بزرگ عنوان کرد.

علاوه بر پورت‌های HTMI، دو پورت USB 2.0، یک پورت اترنت و جک صدا نیز در تلویزیون مقرون به صرفه جدید شیائومی تعبیه شده است. از نظر فناوری ارتباطی بی‌سیم نیز این تلویزیون به بلوتوث نسخه 5.0 و همچنین وایفای داخلی مجهز است که بواسطه آن می‌توانید بدون هیچ دردسری دستگاه را به مودم اینترنت خود متصل کنید.

نرم افزار و کیفیت تصویر

تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED

همانند گوشی‌های هوشمند، استراتژی شیائومی برای تلویزیون‌های هوشمند نیز تمرکز بیشتر روی نرم افزار در عوض سخت افزار است. در تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED شاهد سیستم ‌عامل Android TV با پوسته Patchwall شیائومی هستیم. بعلاوه، از آنجایی که این دستگاه بیشتر با هدف ارائه در بازار کشور هند عرضه شده است، با تمام سرویس‌های استریم هندی نیز سازگار شده است. همچنین، هنگام خاموش شدن، تلویزیون این امکان را دارد که در عوض خاموش شدن کامل به حالت ذخیره نیرو برود که در نتیجه آن، روشن شدن و بالا آمدن دستگاه بجای بیشتر از 30 ثانیه، حدود 5 ثانیه طول خواهد کشید.

این تلویزیون Xiaomi تصاویر را با کیفیت 4K و رزولوشن 3840×2160 پیکسل به نمایش می‌گذارد. این دستگاه نرخ رفرش 60 هرتزی را نیز ارائه کرده که برای یک تلویزیون هوشمند آن هم در این رده قیمتی بسیار تحسین بر انگیز است، اما اگر می‌خواهید از تلویزیون خود برای بازی کردن یا اتصال آن به کامپیوتر استفاده کنید باید به دنبال دستگاهی با نرخ رفرش بالاتر بروید. زاویه دید نیز در تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED حدود 178 درجه بوده که یک زاویه دید رایج در بین تلویزیون‌های هوشمند است.

علاوه بر این موارد، بهره گیری از تکنولوژی QLED که پنل محبوب سامسونگ نیز است به این محصول اجازه می‌دهد تصاویر را با کیفیت بیشتری نسبت به تلویزون‌های LED یا LCD به نمایش در آورد که معمولا در تلویزیون‌های مقرون به صرفه از آن‌ها استفاده می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های تلویزیون شیائومی که بسیار در این دستگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت، کنترل‌هایی است که شیائومی به این دستگاه داده است. به عنوان مثال، MEMC یا «روانسازی حرکت» یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند باعث بهبود کیفیت تصاویر شود، اما برخی کاربران نسبت به ظاهری که به تصویر می‌دهد رضایت ندارند؛ به همین دلیل، شیائومی تنظیم این ویژگی در سه سطح مختلف و همچنین غیرفعال کردن کامل آن را در این تلویزیون امکان پذیر کرده است.

صدا

از نظر صدا، تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED به 6 بلندگوی 30 واتی مجهز است. 4 بلندگو از این 6 بلندگو از نوع فول رنج بوده و دو بلندگو دیگر مخصوص تولید صدای بلند هستند. ترکیبی از بلندگوهایی که بر روی وضوح تمرکز داشته و آن‌هایی که صدای بلند تولید می‌کنند و همچنین پشتیبانی از صدای دالبی باعث شده است تا تلویزیون Xiaomi Mi Q1 QLED کیفیت صدایی خوب داشته باشد که برای فیلم تماشا کردن و استفاده‌های معمول کافی خواهد بود، اما با توجه به ابعاد و همچنین قیمت دستگاه، نباید انتظار باس زیاد و تکان دهنده را از آن داشته باشید.

ریموت کنترل

قیمت تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED

شاید نتوان از کیفیت ساخت ریموت کنترل تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED تعریف چندانی کرد، اما این کنترل همه آن چیزی که برای کنترل از راه دور تلویزیون نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار کلید‌های جهت‌دهی، کلید پاور و کلید دستیار گوگل، کلید میانبر برای نتفلیکس، آمازون پرایم، پچ وال و رابط پیشفرض اندروید تی وی نیز وجود دارد.

البته، به غیر از میانبرهای دکمه‌ای، میانبرهای کاربردی دیگری نیز بر روی کنترل تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED وجود دارد. به عنوان مثال، دو بار زدن کلید صدا تلویزیون را بی صدا کرده و نگه داشتن دکمه Mi نیز شما را به منوی تنظیمات خواهد برد.

کلام آخر

تلویزیون شیائومی Mi Q1 QLED

با توجه به ویژگی‌ها و امکانات تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED می‌توان این دستگاه را یک تلویزیون با ارزش خرید بالا توصیف کرد. این تلویزیون امکان بهره‌ بردن از یک پنل QLED را در ازای هزینه بسیار کمی ممکن کرده و شما را قادر خواهد ساخت از کیفیت تصویر بسیار عالی این پنل لذت ببرید؛ بنابراین، به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک تلویزیون هوشمند خوب به هر کسی توصیه کرد که به دنبال خریدن تلویزیونی مقرون به صرفه است. بدون شک تلویزیون مقرون به صرفه شیائومی Mi Q1 QLED بهترین تلویزیون هوشمند موجود در بازار نیست، اما در رده قیمتی خود بهترین است.

امیدواریم این مطلب که با هدف بررسی تلویزیون شیائومی مدل Mi Q1 QLED خدمت شما ارائه شد مورد توجهتان قرار گرفته باشد. شما نیز می‌توانید با مشارکت در بخش نظرات دیدگاهتان را در مورد این تلویزیون هوشمند با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402