معرفی و بررسی سریال Ratched ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

سریال Ratched / سریال رچد / سریال ریچد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال Ratched عنوانی در ژانر تریلر و روانشناختی و از جدیدترین آثار شبکه نتفلیکس است. اگر از طرفداران فیلم دیوانه از قفس پرید و شخصیت‌های آن بودید، سریال رچد را از دست ندهید تا با کاراکتر پرستار میلدرد رچد بیشتر آشنا شوید.

سریال ترسناک Ratched تریلری روانشناختی محصول سال 2020 است که توسط ایوان رومانسکی (Evan Romansky) ساخته شده و نقش اصلی آن را سارا پلسون (Sarah Paulson) بازی می‌کند. این سریال پیش درآمدی بر فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest محصول سال 1975 به کارگردانی میلوش فورمن (Miloš Forman) است؛ فیلمی که بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی (Ken Kesey) ساخته شده بود. داستان سریال رچد روی شخصیت میلدرد رچد تمرکز دارد و اتفاقات قبل از فیلم را به تصویر می‌کشد.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر سریال Ratched» را با زیرنویس فارسی تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

اگر برایتان سوال پیش آمده که سریال رچد چند قسمت است، باید بگوییم که این مجموعه قرار است در دو فصل ساخته شود و تاکنون فصل اول آن در 8 قسمت در تاریخ 18 سپتامبر 2020 مصادف با 28 شهریور 1399 از نتفلیکس منتشر شده است. در این مقاله از پلازا با نقد و بررسی سریال ریچد همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود سریال Ratched 2020

برای دانلود سریال رچد ۲۰۲۰ با زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. امیدواریم از تماشای این سریال رمزآلود لذت ببرید.

قسمت اول Pilot: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت دوم Ice Pick: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت سوم Angel of Mercy: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت چهارم Angel of Mercy: Part Two: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت پنجم The Dance: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت ششم Got No Strings: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت هفتم The Bucket List: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

قسمت هشتم Mildred and Edmund: کیفیت 1080p | کیفیت 720p

دانلود زیرنویس فارسی سریال Ratched 2020

داستان سریال Ratched

در مورد داستان مجموعه تلویزیونی Ratched باید بگوییم که این سریال درام، روانشناختی و پر از تعلیق در واقع به ریشه‌های شخصیت پرستار میلدرد رچد که اولین بار او را در فیلم دیوانه از قفس پرید یا پرواز برفراز آشیانه فاخته دیده بودیم می‌پردازد. در سال 1947 میلدرد به امید استخدام در یک بیمارستان روانی پیشرو که در آن آزمایشات نوین و ترسناکی انجام می‌شود، به کالیفرنیای شمالی می‌رود.

داستان سریال Ratched / داستان سریال رچد

میلدرد در ابتدا خودش را به عنوان یک پرستار نمونه نشان می‌دهد، اما رفته رفته و وقتی که در این مرکز سلامت روانی مشغول به کار می‌شود، جنبه‌های تاریک شخصیتش را نمایان می‌سازد. کاراکتر میلدرد رچد نشان می‌دهد که هیولاهای واقعی به همین شکل به دنیا نمی‌آیند، بلکه شخصیت شیطانی آنها آرام آرام شکل می‌گیرد و ساخته می‌شود.

بازیگران سریال رچد

در سال 2017 اعلام شد که نتفلیکس یک سریال دو فصلی را سفارش داده است. پلتفرم‌هایی مانند Hulu و اپل هم راغب بودند که این پروژه را بسازند، اما در نهایت قرعه به نام نتفلیکس افتاد. در همان زمان نیز اعلام شد که سارا پلسون نقش اصلی مجموعه تلویزیونی رچد را بازی خواهد کرد. رفته رفته سایر بازیگران هم به این پروژه اضافه شدند.

فیلمبرداری فصل اول سریال Ratched در اوایل سال 2019 در لس آنجلس آغاز شد. یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری فصل اول سریال رچد عمارت آدامسون (Adamson House) در ملیبو، کالیفرنیا بود. هنوز تاریخ پخش فصل دوم سریال Ratched مشخص نشده است. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران سریال Ratched بخوانید.

سارا پلسون در نقش پرستار میلدرد رچد

بازیگران سریال Ratched

سارا پلسون، بازیگر آمریکایی، در تاریخ 17 دسامبر 1974 (26 آذر 1353) در فلوریدا به دنیا آمد. این بازیگر تا کنون جوایز زیادی دریافت کرده است؛ از جمله یک جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب. در سال 2017 مجله Time او را یکی از 100 فرد تاثیرگذار جهان نامید.

سارا پلسون در نتیجه طلاق پدر و مادرش به نیویورک سیتی رفت و در آنجا بزرگ شد. او حرفه بازیگری را بعد از دوران دبیرستان در تولیدات نمایشی نیویورک شروع کرد و بعد از آن در آثاری چون سریال American Gothic و سریال Jack & Jill بازی کرد. او سپس در فیلم‌هایی مانند What Women Want محصول سال 2000، فیلم Down with Love محصول سال 2003 و فیلم زندگینامه‌ای The Notorious Bettie Page محصول سال 2005 به ایفای نقش پرداخت.

از سال 2006 تا 2007 او در سریال درام-کمدی Studio 60 on the Sunset Strip بازی کرد که به خاطر آن برای اولین بار نامزد جایزه گلدن گلوب شد. در سال 2008 پلسون در فیلم ابرقهرمانی The Spirit بازی کرد. او همچنین در فیلم‌های مستقل زیادی مانند فیلم درام Martha Marcy May Marlene محصول سال 2011 به ایفای نقش پرداخت.

مجموعه تلویزیونی Ratched

از دیگر آثار شاخص سارا پلسون باید به عناوینی چون فیلم درام Mud محصول سال 2012، فیلم تاریخی 12 Years a Slave محصول سال 2013، فیلم درام عاشقانه Carol محصول سال 2015، فیلم سیاسی The Post محصول سال 2017، فیلم ترسناک Bird Box محصول سال 2018 و فیلم روانشناختی Glass محصول سال 2019 اشاره کنیم. یکی از معروفترین هنرنمایی‌های سارا پلسون مربوط به سریال ترسناک American Horror Story می‌شود که در اکثر فصل‌های آن حضور داشته و در هر فصل نقش متفاوتی را ایفا کرده است. به خاطر بازی در این سریال او برای 5 جایزه امی و 2 جایزه گزینش منتقدان تلویزیون نامزد شد.

در سریال ریچد سارا پلسون نقش میلدرد رچد را بازی می‌کند؛ پرستاری که توسط دکتر هانوور در بیمارستان روانی استخدام می‌شود. اما انگیزه اصلی میلدرد از آمدن به این مرکز روانی چیز دیگری است…

فین ویتراک در نقش ادموند تولسون

بازیگران سریال رچد

فین ویتراک (Finn Wittrock) بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی متولد 28 اکتبر 1984 (6 آبان 1363) است. او حرفه بازیگری‌اش را با نقش‌هایی کوتاه در سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد. در سال 2004 ویتراک در اولین فیلمش به نام Halloweentown High بازی کرد. بعد از اینکه تحصیلاتش را در رشته تئاتر به پایان رساند، تبدیل به یکی از بازیگران اصلی سریال All My Children شد و به طور همزمان در تئاترهای گوناگون نیز بازی می‌کرد.

در سال 2014 او به خاطر بازی در فیلم‌هایی چون فیلم درام The Normal Heart، فیلم Noah و فیلم جنگی Unbroken بیشتر شناخته شد. در همان سال برای بازی در فصل چهارم سریال American Horror Story، نامزد جایزه امی شد. در سال 2015 نیز فین ویتراک در فصل پنجم سریال داستان ترسناک آمریکایی و فیلم موفق The Big Short بازی کرد.

در فصل اول سریال Ratched فین ویتراک نقش ادموند تولسون، یک قاتل روانی را بازی می‌کند که چند کشیش را به قتل رسانده و در همان مرکز درمانی که میلدرد رچد در آن مشغول به کار شده، بستری شده است.

سینتیا نیکسون در نقش گووندولین بریگز

مجموعه تلویزیونی رچد

سینتیا نیکسون (Cynthia Nixon) بازیگر و فعال اجتماعی متولد 9 آوریل 1966 (20 فروردین 1345) است. او بیشتر به خاطر بازی در سریال درام-کمدی Sex and the City شناخته می‌شود و به خاطر هنرنمایی در آن یک جایزه امی نیز گرفته است. او نقشش در این سریال را در فیلم‌های Sex and the City محصول سال 2008 و قسمت دوم آن محصول سال 2010 تکرار کرد. دیگر آثار شاخص او عبارتند از فیلم درام تاریخی Amadeus محصول سال 1984، فیلم درام James White محصول سال 2015 و فیلم زندگینامه‌ای A Quiet Passion محصول سال 2016.

سینتیا نیکسون تا کنون جوایز زیادی را برای خود کرده است؛ جوایزی چون جایزه تونی برای بازی در نمایش Rabbit Hole، جایزه امی برای بازی در سریال جنایی Law & Order: Special Victims Unit، جایزه گرمی برای بهترین Spoken Word Album برای An Inconvenient Truth و جایزه تونی بهترین بازیگر برای بازی در نمایش The Little Foxes.

جان جان بریونز در نقش دکتر ریچارد هانوور

بازیگران سریال ریچد

جان جان بریونز (Jon Jon Briones) بازیگر فیلیپینی-آمریکایی متولد 7 آگوست 1965 (16 مرداد 1344) است. این بازیگر بیشتر به خاطر فعالیتش در تئاترهای موزیکال شناخته می‌شود. او در فیلیپین به دنیا آمده و در سال 2010 شهروند آمریکا نیز شده است. او در آثاری چون فیلم Breathe محصول سال 2010، فیلم Just an American محصول سال 2012، فیلم مستقل Blood Ransom محصول سال 2014، سریال Law & Order: LA، فصل هشتم سریال American Horror Story و سریال درام All Rise بازی کرده است.

جان جان بریونز در سریال رچد ۲۰۲۰ نقش دکتر ریچارد هانوور، رئیس بیمارستان روانی را بازی می‌کند. دکتر ریچارد هانوور که تحت تاثیر شخصیت میلدرد رچد قرار گرفته است، او را در بیمارستان استخدام می‌کند.

برخی از دیگر بازیگران مجموعه تلویزیونی رچد عبارتند از:

  • چارلی کارور (Charlie Carver) در نقش هاک فینیگان
  • جودی دیویس (Judy Davis) در نقش پرستار بتسی باکت
  • شارون استون (Sharon Stone) در نقش لنوره اوسگود
  • کوری استول (Corey Stoll) در نقش چارلز وینرایت
  • وینسنت دن آفریو (Vincent D’Onofrio) در نقش جورج ویلبرن
  • آلیس انگلرت (Alice Englert) در نقش پرستار دالی

نقد و بررسی سریال Ratched

سریال ریچد نسبتا با نقدهای مثبتی مواجه شده است. در هفته اول انتشارش، این سریال به رتبه اول در رتبه‌بندی نیلسن (Nielsen ratings) رسید و اعلام شد که این مجموعه برای 972 میلیون دقیقه تماشا شده است. همچنین نتفلیکس اعلام کرد که 48 میلیون نفر سریال رچد ۲۰۲۰ را در چهار هفته اول انتشارش تماشا کرده‌اند. در وبسایت IMDb نیز بر اساس نظر کاربران امتیاز این سریال به 7.3 از 10 رسیده است و همچنین 92 درصد از کاربران گوگل این اثر را پسندیده‌اند.

تریلر سریال Ratched / تریلر سریال رچد / سریال ریچد

از طرف دیگر اما منتقدان نمرات پایین‌تری به سریال Ratched 2020 داده‌اند. در راتن تومیتوز بر اساس 84 نقد، 60 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شدند و در نهایت میانگین امتیاز این اثر به 6.19 از 10 رسیده است. در متاکریتیک نیز بر اساس 32 نقد، میانگین امتیاز 50 از 100 را گرفته است. از این 32 نقد، 10 نقد مثبت، 14 نقد متوسط و 8 نقد منفی هستند. در ادامه نقد و بررسی سریال ریچد، نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان می‌اندازیم.

Collider / دین تیلور: 83

در مجموعه تلویزیونی رچد همه بازیگران نسبت به کارشان متعهد هستند. حتی با اینکه بعضی از شخصیت‌ها اغراق‌آمیز و کارتونی هستند، اما داستان آنها با انرژی زیادی روایت می‌شود (حتی با اینکه گاهی زمان قسمت‌های سریال از یک ساعت هم فراتر می‌رود) و حال و هوا و جو کلی سریال درگیرکننده است. با اینکه این سریال غمناک و ترسناک است، اما خیلی سرگرم‌کننده است.

The Guardian / لوسی منگان: 80

این سریال به شدت سرگرم‌کننده است. شخصیت سارا پلسون با اینکه چندان کاری انجام نمی‌دهد، اما تاریکی عمیقی را به تصویر می‌کشد. زمانی که لحظات شرارت‌بار، ظاهر بی‌عاطفه او را در هم می‌شکند، واقعا ناراحت کننده است.

دانلود سریال Ratched 2020 / دانلود سریال رچد ۲۰۲۰

Washington Post / هنک استوور: 70

سریال ریچد در عین حال هم زننده و هم دلپسند، هم ترسناک و هم گاهی شاعرانه، مسحورکننده و خنده‌دار، هیجان انگیز و گیج‌کننده و در کل سرگرم‌کننده است. این سریال که توسط رایان مورفی (Ryan Murphy) توسعه یافته است، به خوبی ویژگی‌های کاری مورفی را نشان می‌دهد. شما چاره‌ای ندارید جز اینکه جذب این سریال و داستان آن شوید.

Paste Magazine / لیسی باگر: 64

به هیچ عنوان سریال فوق‌العاده‌ای نیست؛ چراکه همانند سریال‌های دیگر مورفی، در روایت مشکل دارد. داستان آن آنقدری شلوغ است که نمی‌تواند راضی‌کننده باشد. سریال Ratched 2020 فضای آشفته و بی‌نظمی دارد، اما می‌توان تحمل و تماشایش کرد.

نقد و بررسی سریال Ratched / نقد و بررسی سریال ریچد

Boston Globe / متیو گیلبرت: 50

به خاطر هنرنمایی قانع‌کننده سارا پلسون که یکی از هنرپیشه‌های همیشگی آثار مورفی محسوب می‌شود، شخصیت میلدرد خیلی نامعقول نشده است. او با تمام وجود در همه سکانس‌ها حضور دارد و با انگیزه است. اما زمانی که به کلیت شخصیت میلدرد نگاهی می‌اندازیم و سعی داریم تا همه چیزهایی که از او دیده‌ایم را در کنار هم قرار دهیم، دیگر نمی‌توانیم این کاراکتر را درک کنیم.

Slate / ویلا پسکین: 40

شخصیت رچد دوستی وفادار و گمراه کننده و مدیری شایسته و پرستاری است که فقط به تکنیک‌های خودش باور دارد. این شخصیت دلسوز و در عین حال پیش پا افتاده است. اما طولی نمی‌کشد که بُعد دیگری از شخصیت رچد را می‌بینیم: شخصیتی سنگدل و دلسردکننده، از خود راضی و پرخاشگر. پرستار رچد یکی دیگر از ضدقهرمان‌های ضعیف است که درست درکش نکرده‌اند.

RogerEbert.com / لاورا بوگارت: 40

با اینکه کیفیت فیلمنامه سریال ریچد به خاطر پیچش اصلی داستان کم می‌شود، اما پلسون حسابی تلاش می‌کند تا نبض اصلی شخصیت منفی داستان را پیدا کند و همین هم این سریال را قابل تماشا کردن می‌کند.

فصل اول سریال Ratched / فصل اول سریال رچد

IndieWire / بن تراورز: 33

مجموعه تلویزیونی Ratched به عنوان یک پیش درآمد اصلا به کتاب اصلی آن و فیلمی که از آن الهام گرفته است وفادار نیست، اما حتی به عنوان یک سریال مستقل هم خیلی ناامیدکننده و دردسرساز است. سریال ریچد به هیچ عنوان ترسناک، تاثیرگذار یا حتی سرگرم‌کننده و جذاب نیست.

New York Magazine (Vulture) / آنجلیکا جید بستین: 0

هیچ چیز در سریال ریچد ۲۰۲۰ درست کار نمی‌کند؛ نه موسیقی متن آن که یادآور آثار برنارد هرمن (Bernard Herrmann) در فیلم‌های آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) است، نه تلاش مکرر آن در استفاده از سایه‌هایی از رنگ سبز در همه قاب‌ها، نه حتی هنرنمایی بازیگران با اینکه همه آنها بازیگرانی توانمند هستند و نه فیلمنامه بدون هدف آن. هیچ چیز اصلاح‌پذیری در این سریال 8 ساعته وجود ندارد؛ هیچ چیز!

کلام آخر

سریال ریچد / سریال رچد چند قسمت است

در این مقاله با معرفی و بررسی فصل اول سریال Ratched همراه شما بودیم و مروری بر داستان و بیوگرافی بازیگران آن داشتیم. همانطور که در تریلر سریال رچد دیدید، این مجموعه حول محور شخصیت میلدرد رچد، پرستاری با بازی سارا پلسون در یک بیمارستان روانی می‌گذرد. در ابتدای همین مقاله می‌توانید برای دانلود سریال رچد ۲۰۲۰ اقدام کنید.

اگر سریال ریچد را تماشا کرده‌اید، برای ما بنویسید که نظر شما درباره داستان و شخصیت‌های این مجموعه نیست؟ به نظر شما این سریال چقدر در بازسازی فضای کتاب اصلی و فیلم دیوانه از قفس پرید موفق بوده است؟ آیا فصل دوم سریال Ratched را هم تماشا خواهید کرد؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402