نحوه انتقال پیام های واتساپ از گوشی اندروید به گوشی جدید آیفون

انتقال واتساپ از گوشی اندروید به گوشی جدید آیفون / انتقال واتساپ از اندروید به گوشی جدید آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتقال واتساپ اندروید به ایفون، همواره یک چالش پرزحمت و دردسرساز برای کاربران این پیام‌رسان محبوب بوده است. در این آموزش قصد داریم نحوه انتقال پیام های واتساپ از اندروید به آیفون را به زبان ساده بیان کنیم.

اگر به تازگی گوشی جدیدی خریداری کردید و قصد دارید از سیستم عامل اندروید به iOS و یا بالعکس مهاجرت کنید، مطمئنا در این فکر هستید که چگونه می‌توانید داده‌ها و دیتاهای موردنیاز خود در WhatsApp را از گوشی قدیمی به گوشی جدید انتقال دهید.

خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند با خریداری یک گوشی جدید تمام داده‌ها و دیتاهای مربوط به این پیام‌رسان را به گوشی جدید خود انتقال دهند. در واقع شاید خیلی از چت‌ها و مکالمات و فایل‌های مدیای ردوبدل شده در این پیام‌رسان برای خیلی از کاربران اهمیت چندانی نداشته باشد، اما دیگر کاربران که مکالمات، چت و فایل‌های رسانه‌ای با اهمیتی دارند، می‌کوشند از هر روشی آنها را در گوشی جدید خود حفظ کنند. در این مطلب پلازا قصد داریم به نحوه انجام همین کار بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

نکات انتقال واتساپ از اندروید به گوشی ایفون

انتقال بکاپ اندروید به آیفون تا مدت‌ها تقریبا غیرممکن بود و روش‌هایی هم که برای انجام این کار وجود داشت آنقدر دردسرساز بودند که بیشتر کاربران قید این کار را می‌زدند. حالا اما واتساپ این امکان را فراهم کرده تا به راحتی داده‌های خود را از یک گوشی اندروید به آیفون انتقال دهید. آن هم با کمک اپلیکیشن Move to iOS خود اپل. اما انتقال بکاپ واتس اپ به ایفون با این برنامه، شرط و شروطی هم دارد:

  • گوشی اندروید شما باید حداقل مجهز به اندروید ۵ باشد
  • نسخه iOS گوشی آیفون شما باید حداقل iOS 15.5 باشد
  • نسخه واتساپ روی آیفون باید حداقل ۲.۲۲.۱۰.۷۰ و نسخه واتساپ روی گوشی اندروید هم باید حداقل ۲.۲۲.۷.۷۴ باشد
  • هردو گوشی باید به یک شبکه وای‌فای متصل شوند. همچنین می‌توانید گوشی اندروید خود را به هات‌اسپات گوشی آیفون نیز متصل کنید.
  • حسابی که قصد انتقال داده‌هایش را دارید، باید در هر دو گوشی با یک شماره تلفن ثبت شده باشد.
  • آیفون شما نباید راه‌اندازی شده باشد. در این صورت باید آیفون را ریست فکتوری کنید.

حالا که به شرایط انتقال اطلاعات واتساپ اندروید به آیفون پرداختیم، نوبت به انجام این کار می‌رسد.

آموزش انتقال واتساپ از اندروید به ایفون ۱۳

اول از همه گوشی آیفون خود را روشن کنید. همانطور که بالاتر هم گفتیم، آیفون شما نباید راه‌اندازی شده باشد. در صورتی که قبلا آیفون را راه‌اندازی کردید، از اطلاعات بکاپ تهیه و گوشی اپل خود را ریست فکتوری کنید؛ چرا که برای انتقال چت‌های واتساپ باید وارد مراحل راه‌اندازی اولیه گوشی شویم.

هنگام راه‌اندازی آیفون، مراحل ابتدایی را پشت سر بگذارید و به همان شبکه وای‌فای که گوشی اندروید به آن متصل است، وصل شوید. در صفحه Apps & Data، گزینه Move Data from Android را انتخاب کنید. یک کد به‌شما نشان داده می‌شود.

انتقال واتساپ از گوشی اندروید به گوشی جدید آیفون / انتقال بکاپ واتساپ اندروید به آیفون

حالا به گوشی اندروید خود بروید. اپلیکیشن Move to iOS را از گوگل‌پلی دانلود و آن را باز کنید. در صفحه اول روی Continue بزنید و در پنجره بعدی Agree را انتخاب کنید. دوباره در صفحه Find Your Code روی Continue بزنید. حالا کدی که در گوشی آیفون به‌شما نشان داده شده است را در گوشی اندروید و در برنامه Move to iOS وارد کنید تا هردو گوشی با یکدیگر جفت شوند.

انتقال واتساپ از اندروید به گوشی جدید آیفون / انتقال اطلاعات واتساپ اندروید به آیفون

سپس در گوشی اندروید خود وارد صفحه Transfer Data خواهید شد. در اینجا فهرستی از برنامه‌هایی که می‌توانید داده‌های خود در آن‌ها را به آیفون منتقل کنید، خواهید دید. برای انتقال بکاپ واتساپ اندروید به آیفون، واتساپ را انتخاب کنید.

انتقال بکاپ واتساپ اندروید به آیفون / برنامه انتقال واتس اپ از اندروید به ایفون

حالا وارد واتساپ خواهید شد. روی گزینه Start بزنید تا فرایند انتقال پیام های واتساپ از اندروید به ایفون، آغاز شود.

انتقال واتساپ از اندروید به گوشی جدید آیفون / انتقال بکاپ واتساپ اندروید به آیفون

واتساپ داده‌ها را آماده و پس اتمام کار، پیام Almost done را نشان می‌دهد و البته شما را از حساب خود در اندروید خارج خواهد کرد. روی Next بزنید تا دوباره به برنامه Move to iOS در اندروید بازگردید. حالا اگر می‌خواهید داده‌های خود در سایر برنامه‌ها را هم به iOS منتقل کنید، از فهرست نام برنامه را انتخاب کنید. در نهایت روی Continue بزنید تا کار انتقال اطلاعات آغاز شود.

انتقال واتساپ از گوشی اندروید به گوشی جدید آیفون / انتقال واتساپ از اندروید به گوشی جدید آیفون

وقتی پیام موفقیت‌آمیز بودن انتقال داده‌ها (Transfer Complete) را مشاهده کردید، در آیفون خود سایر مراحل راه‌اندازی را دنبال کنید. سپس به اپ‌استور بروید و نسخه آخر واتساپ را دانلود کنید. پس از دانلود، با همان شماره تلفنی که برای حساب اندروید خود استفاده می‌کردید، وارد حسابتان شوید. پنجره زیر از شما استقبال خواهد کرد:

انتقال واتساپ از اندروید به گوشی جدید آیفون / انتقال بکاپ واتساپ اندروید به آیفون

روی Start بزنید تا آخرین مرحله انتقال چت های واتساپ از اندروید به آیفون نیز شروع شود. وقتی این مرحله هم تمام شد، روی Next بزنید. انتقال واتساپ از اندروید به آیفون بدون پاک شدن اطلاعات، به همین سادگی تمام می‌شود. حالا می‌توانید تمام چت‌ها را در صفحه اول مشاهده کنید.

انتقال واتساپ از اندروید به آیفون بدون پاک شدن اطلاعات

روش بالا و استفاده از اپلیکیشن Move to iOS مستلزم ریست فکتوری آیفون است. در صورتی که نمی‌خواهید آیفون را ریست کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های غیر رسمی دیگری نیز برای انجام این کار کمک بگیرید. یکی از این برنامه‌ها iCareFone Transfer است. این برنامه قابلیت انتقال چت از اندروید به ایفون و حتی برعکس را نیز دارد.

ابتدا این برنامه را از گوگل‌پلی روی گوشی اندروید خود دانلود و نصب کنید. سپس در صفحه اول گزینه Transfer WhatsApp Data و بعد Android to iOS را انتخاب کنید.

انتقال واتساپ اندروید به ایفون

برنامه از شما اجازه دسترسی به پوشه بکاپ واتساپ را می‌خواهد. این اجازه را به آن بدهید تا به‌صورت خودکار، فایل بکاپ واتساپ شما را شناسایی کند. پس از انتخاب فایل، گوشی اندروید خود را با یک کابل لایتنینگ به USB-C، به گوشی اندروید متصل کرده و واتساپ را هم در گوشی آیفون خود نصب کنید. پس از اتصال دو گوشی به یکدیگر، باید در آیفون روی Trust بزنید و بعد رمزعبور گوشی آیفون خود را وارد کنید. همچنین قابلیت Find My را نیز با مراجعه به مسیر Settings > Profile > Find My > Find My iPhone غیرفعال کنید.

سپس باید با وارد کردن شماره تلفن حساب واتساپ، کد تایید ارسالی را وارد کرده و اکانت را احراز هویت کنید. پس از انجام این کار در برنامه iCareFone Transfer در اندروید، دیتاهایی که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کرده و روی Next بزنید.

انتقال واتساپ اندروید به ایفون

سپس فرایند انتقال چت‌ها و داده‌ها آغاز خواهد شد. پس از اتمام فرایند می‌توانید به واتساپ در آیفون رفته و به چت‌ها دسترسی پیدا کنید.

انتقال پیام های واتساپ از اندروید به ایفون با ایمیل

واتساپ دارای قابلیتی برای استخراج چت‌ها از گوشی است که از طریق آن کاربران می‌توانند چت‌ها را به‌صورت یک فایل متنی داشته و آن فایل را با ایمیل یا برنامه‌های شبکه اجتماعی، انتقال دهند. این روش فرایند بسیار آسان و ساده‌ای دارد ولی بزرگترین مشکل آن این است که چت‌ها داخل خود برنامه واتساپ در آیفون نمایش داده نمی‌شوند و تنها در یک فایل جداگانه قابل مشاهده هستند.

برای استفاده از این ویژگی باید به تنظیمات واتساپ در گوشی اندروید رفته و گزینه Chats را انتخاب کنید. سپس به پایین صفحه بروید و روی Chat history بزنید.

انتقال واتساپ اندروید به ایفون

در صفحه بعدی گزینه Export chat را انتخاب و سپس چت مدنظر خود را از فهرست انتخاب کنید.

انتقال واتساپ اندروید به ایفون

با انتخاب Without media می‌توانید تصاویر و ویدیوهای داخل چت را فاکتور گرفته و تنها متن چت‌ها خروجی بگیرید. در غیر این صورت روی Include media بزنید تا تصاویر نیز داخل فایل قرار داده شوند.

انتقال واتساپ اندروید به ایفون

حالا در صفحه اشتراک گذاری، روی Gmail بزنید.

انتقال واتساپ اندروید به ایفون

پس از اتمام فرایند آپلود فایل‌، می‌توانید آن را به‌عنوان یک فایل ضمیمه برای خودتان ارسال کرده و در گوشی آیفون دانلود کنید.

سخن پایانی

اپلیکیشن Move to iOS می‌تواند انتقال واتساپ از اندروید به ایفون ۱۳ را به اندازه قابل توجهی آسان‌تر کند؛ با این حال این روش نیاز به ریست فکتوری گوشی دارد و به همین خاطر برنامه iCareFone Transfer می‌تواند یک جایگزین بسیار خوب برای آن به‌حساب بیاید. انتقال پیام های واتساپ از اندروید به ایفون با این برنامه به‌راحتی و بدون دردسر خاصی امکان‌پذیر است. اگر سوالی در این مورد دارید، در بخش نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
saeed
.
13 شهریور 1400، 14:56
پاسخ
0
3
سلام دانلود نرم افزارها مجانیه - ولی موقع استفاده پول میخاد - راهکاری دارید براش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402