مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو ؛ رقابت ایربادهای پرچمدار

مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از نظر شما کدام ایرباد در مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو عملکرد بهتری خواهد داشت؟ اگر قصد خرید هرکدام از آن‌ها را دارید در این مطلب مقایسه هدفون سامسونگ گلکسی بادز پرو با اپل ایرپادز پرو می‌توانید با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

ایرپادز پرو به حق از سوی بسیاری به عنوان یکی از بهترین‌ها در میان هندزفری‌های بی‌سیم شناخته شده و عملکرد فوق‌العاده‌ای به نسبت قیمت به کاربر ارائه می‌کند. ایرپادز اپل با ارائه قابلیت‌هایی مثل حذف صدای اضافی، صدای اداپتیو و بسیاری از ویژگی‌های دیگر توانسته در میان رقبای خود یکه تازی کند. اما این به این معنی نیست که سایر شرکت‌ها کاملا از رقابت با ایرپادزهای اپل دست کشیدند.

سامسونگ گلکسی بادز پرو با مشخصات سخت افزاری ارتقا یافته نسبت به نسل قبل به همراه برخی ویژگی‌هایی که مختص به گوشی‌های این شرکت است، با قیمت کمتر نسبت به ایرپادز پرو وارد بازار شده و امیدوار است بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. برخی از این قابلیت‌ها شامل حذف فعال نویز (ANC)، صدای شخصی سازی شده برای هر کاربر و اتصال آنی به دستگاه‌های گلکسی سامسونگ هستند.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «ویژگی های Samsung Galaxy Buds Pro در مقایسه با Apple AirPods Pro» باشید.

ایرپادز پرو جز بهترین هدفون‌های بازار به شمار می‌آید، اما گلکسی بادز پرو نیز رقیب دست و پا بسته‌ای نیست. اما ایرپادز پرو چه فرقهایی با گلکسی بادز پرو دارد و کدام یک از آن‌ها از مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو سربلند بیرون خواهند آمد؟ برای پاسخ به این سوالات همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

در مقایسه گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو کدام بهتر است؟

قبل از اینکه به مقایسه گلکسی بادز پرو و ایرپادز پرو از تمام جوانب بپردازیم بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات کلی هر دو هدفون:

ویژگی‌هااپل ایرپادز پروسامسونگ گلکسی بادز پرو
قیمت4 تا 8 میلیون تومان (249 دلار)هنوز وارد کشور نشده است (199.99 دلار)
تراشهH1برادکام BCM43015
عمر باتری4.5 ساعت با روشن بودن ANC

5 ساعت با خاموش بودن ANC

24 ساعت به همراه محفظه شارژ

5 ساعت با روشن بودن ANC (هجده ساعت با محفظه شارژ)

8 ساعت با خاموش بودن ANC

28 ساعت به همراه محفظه شارژ

مقاومت در برابر آبIPX4

مقاومت در برابر آب و عرق (مناسب ورزش‌های آبی نیست)

IPX7

مقاومت در برابر عرق و عمق 1 متری آب

اندازه محفظه6.07×4.52×2.16 سانتی متر4.98×5.00×2.77 سانتی متر
وزن محفظه45 گرم44 گرم
ویژگی‌هاحذف صدای فعال، Ambient Sound، اکولایزر اداپتیو، صدای فراگیر، امکان به اشتراک گذاری موسیقی، شارژ بی‌سیمحذف صدای فعال، حالت شفافیت صدا، تشخیص صدای صحبت کردن افراد، قابلیت ردیابی از طریق اپلیکیشن SmartThings، قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از ویژگی شارژ معکوس گوشی

مقایسه قیمت گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو

ابتدا مقایسه ایرپادز پرو با گلکسی بادز پرو را از قیمت آن‌ها شروع می‌کنیم. اگر بخواهید هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید باید هزینه زیادی را تقبل کنید. ایرپادز پرو با قیمت 249 دلار در بازار جهانی به فروش رسید و در حال حاضر در کشور با قیمت 4 تا 8 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از طرف دیگر گلکسی بادز پرو 200 دلار خرج خواهد داشت و با توجه به اینکه فعلا وارد کشور نشده قیمت دقیق آن در ایران مشخص نیست.

مقایسه هدفون گلکسی بادز پرو و ایرپادز پرو ؛ طراحی

طراحی ایرپادز پرو تعریف چندانی ندارد. اپل سعی کرد با اعمال تغییراتی در این مدل، ظاهر آن را بهبود ببخشد. آن‌ها گوشی‌ها را کمی درازتر کردند تا راحت‌تر در گوش جای بگیرد و ساقه‌ها را نیز به اندازه قابل توجهی کوتاه‌تر کردند. همچنین یک دریچه هوا سیاه رنگ نیز برای کاهش فشار بر گوش در ایرپادز پرو تعبیه شده است. در سوی دیگر سامسونگ دست به کار هوشمندانه‌ای زد و طراحی لوبیا مانند گلکسی بادز لایو را جایگزین طراحی بیضی شکلی کرد که در نسخه‌های اولیه گلکسی بادز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مقایسه سامسونگ گلکسی بادز پرو با اپل ایرپادز پرو

با این کار نه تنها ظاهر گلکسی بادز پرو کوچکتر و جذاب‌تر شده، بلکه فضای کافی برای کنترل‌های لمسی بهتر در قسمت جلویی هندزفری نیز فراهم شده است و حالا این قسمت فضای بیشتری دارد. همچنین یک میکروفون هم در قسمت جلویی کار گذاشته شده و یک میکروفون دیگر هم در قسمت بالایی در کنار دریچه تهویه هوا تعبیه شده است.

هردو ایربادها در برابر آب و تعرق مقاوم هستند، اما گلکسی بادز پرو توانسته گواهینامه IPX7 را کسب کند. این به این معناست که این ایرباد می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب قرار بگیرد، بدون آن که دچار آسیب شود. ایرپادز پرو اما دارای گواهینامه IPX4 است و تنها در برابر تعرق و پاشیده شدن قطرات آب مقاوم است و نمی‌تواند به طور کامل در آب فرو رود.

یکی دیگر از مواردی که در رقابت هدفون گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو به چشم می‌آید این است که سامسونگ گلکسی بادز پرو خود را در رنگ‌های بیشتری عرضه کرده است. کاربران می‌توانند این هندزفری را در رنگ‌های بنفش، مشکی و نقره‌ای سفارش دهند، در حالی که ایرپادز پرو همانطور که می‌دانید تنها در رنگ سفید به فروش می‌رسد.

مقایسه هدفون گلکسی بادز پرو و ایرپادز پرو

یکی از مواردی که در نسل جدید ایرپادز اپل خیلی مورد توجه قرار گرفت افزوده شدن سری‌های سیلیکونی به آن بود که سبب شد هندزفری پایداری بیشتری در گوش کاربر داشته باشد. این مورد در کنار تست Ear Tip Fit اپل که به صورت خودکار محل جایگیری گوشی‌ها در گوش را مورد سنجش قرار داده و بهترین سری‌ها را به کاربر پیشنهاد می‌کند نیز سبب شد ایرپادز پرو یک انتخاب ایده‌آل برای افراد ورزشکار و دونده به حساب بیاید.

تصمیم سامسونگ برای استفاده از شکل جدید و لوبیا مانند گلکسی بادز لایو جای تقدیر دارد، اما آن طراحی مناسب گوش نبود و به همین دلیل بادز لایو به خوبی در گوش کاربران قرار نمی‌گرفت. خوشبختانه آن‌ها از این موضوع درس گرفتند و دوباره به طراحی قدیمی و بیضی شکل اولیه خود روی آوردند. به همین دلیل گلکسی بادز پرو با راحتی بیشتری در گوش قرار می‌گیرد و پایداری بیشتری دارد.

گلکسی بادز پرو در برابر ایرپادز پرو ؛ حذف صدای فعال (ANC)

قابلیت حذف صدای فعال اپل یکی از نقاط قوت ایربادز پرو است. بسیاری از تولیدکنندگان ایرباد سعی کردند آن را به چالش بکشند، اما موفق نشدند. اپل با استفاده از دو میکروفون می‌تواند نزدیک 85 درصد از صدای اطراف کاربر را حذف کند. این فناوری به قدری عملکرد عالی دارد که در محیط‌های داخلی و خارجی تفاوت چندانی احساس نمی‌کنید. با این حال فرکانس‌های بالا به نظر می‌آید نقطه ضعف این فناوری اپل باشند؛ زیرا صداهایی مانند صدای دزدگیر خودروها یا صدای سوت می‌توانند راه خود را به گوش کاربر باز کنند.

در سوی دیگر میدان، سامسونگ مدعی است گلکسی بادز پرو دارای «هوشمندترین قابلیت حذف صدای فعال در میان تمام ایربادهای بی‌سیم» است و می‌تواند «99 درصد» از صدای اطراف را حذف کند. در عمل اما گلکسی بادز پرو از این حیث به خوبی ایرپادز پرو یا حتی ایربادهای QuietComfort بوز نیست. همچنین فناوری Wind Shield سامسونگ نیز به قدر کافی در حذف صدای باد موفق عمل نمی‌کند.

مقایسه سامسونگ گلکسی بادز پرو با اپل ایرپادز پرو / رقابت هدفون گلکسی بادز پرو با ایرپادز پرو

با تمام این‌ها، گلکسی بادز پرو از نظر حذف صدای فعال نسبت به گلکسی بادز لایو عملکرد بهتری دارد. همچنین از ویژگی Ambient Sound آن هم نباید غافل شد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا از میان چهار حالت مختلف، بر اساس محیطی که در آن هستید شدت حذف صدای آن محیط را کنترل کنید. برای مثال زمانی که در خیابان هستید آن را در سطحی قرار دهید که بتوانید صدای بوق و حرکت خودروها را بشنوید. این ویژگی بسیار کاربردی‌تر از حالت شفافیت صدا ایرپادز پرو است.

علاوه بر این، گلکسی بادز پرو دارای یک حالت تشخیص صدا جدید است که با هماهنگی با قابلیت Ambient Sound به صورت خودکار و زمانی که تشخیص دهد شما در حال صحبت کردن هستید صدای پخش شده از ایربادها را کاهش و در عوض صدایی که از محیط دریافت می‌کنید را افزایش داده تا به راحتی و بدون نیاز به درآوردن ایرباد بتوانید با دیگران صحبت کنید. البته این حالت تاخیر چند ثانیه‌ای دارد که برای استفاده روزمره شاید مناسب نباشد، اما در کل قابلیت به درد بخوری است.

می‌توان گفت اپل در بخش حذف صدای فعال بهتر عمل می‌کند، اما سامسونگ در بخش Ambient Sound و تشخیص صدای کاربر در سطح بالاتری قرار دارد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
مقایسه ایرپاد اپل و سامسونگ ؛ اپل ایرپادز در برابر ...
داوود کاظمی زاده20 اسفند 1398 20:00
thumbnail
بررسی فری بادز 3 هواوی ؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه
رضوان بهمن15 دی 1398 14:00
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402