انیمیشن های شبیه Soul | اگر روح پیکسار را دوست داشتید، ببینید!

انیمیشن های شبیه Soul
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن جذاب و خوش ساخت Soul جدیدترین ساخته استودیو انیمیشن سازی شرکت پیکسار است که با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد. اگر شما هم این اثر به یادماندنی را دوست داشتید، انیمیشن های شبیه Soul که در ادامه معرفی می‌کنیم را حتما تماشا کنید.

انیمیشن روح (Soul) یکی از بهترین انیمیشن‌های پیکسار به نویسندگی و کارگردانی پیت داکتر (Pete Docter) است که در سال 2020 توسط شرکت والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. این انیمیشن یکی از موفق‌ترین ساخته‌های پیکسار است که در ژانر فانتزی، کمدی، ماجراجویی و درام به روایت موضوعات و مسائل زندگی پس از مرگ می‌پردازد. انیمیشن Soul علیرغم عدم اکران سینمایی و پخش به صورت دیجیتالی توانست توجه مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کند. به طور کلی آثاری که به موضوعات ماورایی و یا زندگی پس از مرگ می‌پردازند به صورت ویژه مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند. انیمیشن روح نیز توانست این مفاهیم را به صورت حرفه‌ای و جذاب به تصویر بکشد.

انیمیشن Soul

این انیمیشن در تاریخ 11 اکتبر 2020 (20 مهر 1399) در جشنواره فیلم لندن و چندین جشنواره بین‌المللی دیگر حضور پیدا کرد و نامزد دریافت 23 جایزه مختلف شد. این اثر جذاب در نهایت توانست 5 جایزه را از آن خود کند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از اکران سینمایی جا ماند. در سال‌های گذشته نیز انیمیشن های شبیه Soul توسط کارگردانان مختلف ساخته شدند که در زمان پخش، بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کردند. به همین بهانه در ادامه این مقاله از پلازا بهترین انیمیشن های شبیه Soul که قطعا از تماشای آنها لذت می‌برید را به شما معرفی می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

مروری بر داستان انیمیشن روح

داستان انیمیشن Soul درباره یک معلم موسیقی به نام «جو گاردنر» است که در دبیرستان تدریس می‌کند. جو همیشه رویای اجرا بر روی صحنه را در سر دارد، اما این فرصت هیچگاه برایش فراهم نشده است. روزی یکی از شاگردان قدیمی‌اش از او دعوت می‌کند تا به جای یکی از نوازنده‌ها در یک تمرین آزاد، اجرا کند و در صورت پذیرش به اجرای شب دعوت شود.

جو از شنیدن این خبر بسیار خوشحال می‌شود و درست در روزی که می‌خواست به آرزوی قدیمی‌اش برسد، بر اثر یک اتفاق روحش از بدنش جدا می‌شود و به دنیای دیگری می‌رود. جو در این دنیای جدید و ناشناخته سعی می‌کند هرطور که شده روح خود را به بدنش بازگرداند تا بتواند به اجرای شب برسد. او در این مسیر با چالش‌ها و اتفاقات زیادی مواجه می‌شود و درمی‌یابد که زندگی در این دنیا و داشتن روح در بدن چقدر ارزشمند است. برای دانلود انیمیشن روح می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

همچنین بخوانید :

بهترین انیمیشن های شبیه Soul

در این بخش انیمیشن های شبیه Soul که درباره روح، زندگی پس از مرگ و موضوعات مشابه آن هستند را به همراه خلاصه داستان آنها به شما معرفی خواهیم کرد. اگر انیمیشن Soul را دوست داشتید، قطعا از تماشای آثار زیر هم لذت خواهید برد.

انیمیشن عروس مردگان – Corpse Bride

انیمیشن های شبیه Soul

  • سال ساخت: 2005
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردانان: تیم برتون (Tim Burton) و مایک جانسون (Mike Johnson)

انیمیشن عروس مردگان یکی از بهترین انیمیشن‌ های شبیه Soul است که توسط شرکت فیلمسازی برادران وارنر تولید شده و دنیای پس از مرگ را به تصویر می‌کشد. عروس مردگان نسبت به انیمیشن روح دارای مضامین تاریک‌تر و تلخ‌تری است، اما رگه‌های جذابی از کمدی نیز در آن دیده می‌شود. این عنوان برخلاف انیمیشن Soul درون مایه عاشقانه دارد و در حال و هوایی رمانتیک، روایتگر دنیای پس از مرگ است. از دیگر جذابیت‌های انیمیشن عروس مردگان، حضور جانی دپ به عنوان گوینده نقش اول آن یعنی «ویکتور» است که جذابیت این اثر را دو چندان کرده است.

داستان انیمیشن عروس مردگان در انگلستان و عصر ویکتوریایی روایت می‌شود. ویکتور ون دورت و ویکتوریا دورگلات بنا بر تصمیم خانواده‌هایشان و برخی مسائل مالی و اجتماعی قرار است با یکدیگر ازدواج کنند. ویکتور در هنگام آماده شدن برای عروسی، دائما خطابه‌ای که باید بگوید را فراموش می‌کند. او به جنگل می‌رود و در حالی که خطابه‌اش را با خود تکرار می‌کرد، حلقه ازدواجش را در شاخه درختی گذاشت. اما این شاخه در حقیقت دست یک عروس مرده است که از خاک بیرون مانده است. ویکتور به صورت ناگهانی از دنیای واقعی به سرزمین مرده‌ها منتقل می‌شود و سعی می‌کند خودش را از آنجا نجات دهد.

انیمیشن شاهدخت و قورباغه – The Princess and the Frog

انیمیشن های شبیه به Soul

  • سال ساخت: 2009
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • کارگردانان: ران کلمنتس (Ron Clements) و جان ماسکر (John Musker)

انیمیشن شاهدخت و قورباغه نیز یکی دیگر از انیمیشن های شبیه Soul است که مانند آن دارای فضایی موزیکال بوده و بر موسیقی جاز تمرکز دارد. محتوای این عنوان نیز مانند انیمیشن Soul درباره چندین کاراکتر است که در طول یک سفر تلاش می‌کنند تا زندگی و روح خود را پس بگیرند. شخصیت اصلی انیمیشن شاهدخت و قورباغه، دختری به نام «تیانا» است که بر خلاف انیمیشن روح، تلاشی برای زنده ماندن نمی‌کند. این شخصیت در واقع در تلاش است تا دوباره به انسان تبدیل شود؛ زیرا بر اثر یک اتفاق به قورباغه تبدیل شده است.

داستان انیمیشن شاهدخت و قورباغه درباره شاهزاده‌ای به نام «ناوین» است که توسط جادوگری به یک قورباغه تبدیل می‌شود. شاهزاده برای باطل کردن این جادو باید توسط یک شاهزاده خانم بوسیده شود. شاهزاده به اشتباه دختر پیشخدمتی به نام «تیانا» را می‌بوسد و او هم به قورباغه تبدیل می‌شود. حال هر دو آنها به قورباغه تبدیل شده‌اند و باید تلاش کنند تا طلسم را باطل کرده و مجددا انسان شوند.

انیمیشن لوراکس – The Lorax

انیمیشن های شبیه Soul

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.4/10
  • کارگردان: کریس رناد (Chris Renaud)

انیمیشن لوراکس که با نام دکتر زوس نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از انیمیشن های شبیه Soul است که درس‌های بسیاری به مخاطب می‌آموزد. با اینکه خط داستانی این دو انیمیشن با یکدیگر تفاوت دارد، اما انیمیشن لوراکس نیز به روایت موضوع مهمی می‌پردازد و به راحتی مخاطبان را با خود همراه می‌سازد. در این انیمیشن نیز مانند Soul شاهد حضور دو کاراکتر هستیم که دارای شخصیت و دیدگاه‌های متفاوتی هستند، اما با یکدیگر همراه شده و در طول مسیر این همراهی با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند.

داستان انیمیشن لوراکس درباره پسری 12 ساله به نام «تد» است که در جهانی غیرواقعی زندگی می‌کند و همه چیز به جز انسان‌ها در این دنیا، مصنوعی هستند. تد عاشق دختری به نام «اودری» است و خیلی دوست دارد یکی از آرزوهای او را برآورده کند. اما آرزوی اودری این است که تد برایش یک برگ از درختی حقیقی و واقعی بیاورد. تد نیز برای برآورده کردن این آرزو دست به کار می‌شود و با همراهی «لوارکس» در جهانی غیرواقعی به دنبال برگ واقعی می‌گردند.

انیمیشن دلیر – Brave

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر انیمیشن Brave با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • کارگردانان: مارک اندروز (Mark Andrews) و برندا چپمن (Brenda Chapman‎)

انیمیشن دلیر نیز یکی دیگر از ساخته‌های شرکت پیکسار است که تا حدودی شبیه به انیمیشن روح بوده، اما به سبک اکشن و هیجانی ساخته شده است. «مریدا» شخصیت اصلی انیمیشن دلیر نیز بسیار مانند کاراکتر 22 در انیمیشن Soul است و دوست ندارد آنچه که دیگران برایش مقدر کرده‌اند را بپذیرد. کاراکتر 22 دوست نداشت به زمین برود و کاراکتر مریدا نیز دوست ندارد ازدواج کند. این روحیه لجباز و علاقه به استقلال، وجه اشتراک این دو شخصیت است و در طول داستان نیز شاهد رشد شخصیتی این دو کاراکتر هستیم.

داستان انیمیشن دلیر درباره شاهزاده‌ای به نام «مریدا» است که اصلا از قید و بندهای شاهزاده بودن، خوشش نمی‌آید، اما مادرش او را مجبور به ازدواج می‌کند. او دوست دارد مستقل و آزاد باشد و به همین دلیل مراسم عروسی را بهم می‌زند و آنجا را ترک می‌کند. در مسیر راه با جادوگری آشنا می‌شود و این جادوگر به او یک کیک می‌دهد تا به مادرش بدهد. این کیک می‌تواند نظر مادر مریدا درباره ازدواج او را تغییر دهد. مریدا این کیک را به مادرش می‌دهد، اما بر خلاف تصور، ملکه به یک خرس تبدیل می‌شود. حال این شاهزاده باید تلاش کند تا مادرش را دوباره به انسان تبدیل کند.

انیمیشن کتاب زندگی – The Book of Life

انیمیشن های شبیه Soul

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: خورخه گوتیارز (Jorge R. Gutierrez)

انیمیشن کتاب زندگی نیز یکی دیگر از انیمیشن های شبیه Soul است که به سبک فانتزی و کمدی و البته حرفه‌ای و هنرمندانه داستانی زیبا درباره زندگی پس از مرگ را روایت می‌کند. داستان این انیمیشن نیز به دلیل تلاش در جهت باز پس گرفتن زندگی بسیار شبیه به انیمیشن Soul است. اما کتاب زندگی نسبت به روح دارای فضای شادتر و رنگی‌تری است و زمان بیشتری را به نمایش دنیای پس از مرگ اختصاص داده است. با این حال این دو انیمیشن به لحاظ محتوا بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تماشای کتاب زندگی نیز قطعا برایتان جذاب خواهد بود.

داستان انیمیشن کتاب زندگی درباره پسربچه‌ای به نام «مانولو» است که بین گوش کردن به ندای قلبش و خواست خانواده‌اش گیر کرده است. مانولو پیش از آنکه در این مسیر، یک راه را انتخاب کند به صورت تصادفی وارد سفری ماجراجویانه می‌شود و در آنجا برای مرگ و زندگی تلاش می‌کند و با ترس‌هایش مواجه می‌شود.

انیمیشن درون و بیرون – Inside Out

انیمیشن های شبیه Soul

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: پیت داکتر

انیمیشن درون و بیرون از دیگر انیمیشن های شبیه Soul است که اثری ماندگار در ژانر کمدی، درام و ماجراجویی از شرکت پیکسار و کارگردان روح است. این انیمیشن مانند Soul درباره زندگی پس از مرگ یا روح نیست و نگاهی به برخی مسائل پیچیده دارد و به مخاطب کمک می‌کند تا با برخی مفاهیم غیرمعمول در قالب طنز و سرگرمی آشنا شود. نقطه قوت انیمیشن درون و بیرون استفاده هنرمندانه از عناصر طنز و خلق کاراکترهای جذاب و دوست داشتنی است که تماشای آن حتما برای شما خوشایند خواهد بود.

داستان انیمیشن درون و بیرون درباره زندگی دختر بچه‌ای به نام «رایلی» است که به دلیل شرایط خانوادگی مجبور می‌شود به همراه پدر و مادرش به سانفرانسیسکو مهاجرت کند. رایلی پس از ورود به این شهر سعی می‌کند خودش را با محیط آنجا تطبیق دهد، اما همه چیز آنطور که انتظارش را دارد، پیش نمی‌رود. پنج احساس مهم رایلی شامل شادی، غم، خشم، نفرت و ترس که بر ذهن او چیره هستند، در محیط جدید نمی‌توانند مانند همیشه ذهن او را مدیریت کنند و دائما در حال درگیری و کشمکش هستند. حال رایلی تلاش می‌کند تا کنترل احساسات خود را در دست بگیرد و مانند همیشه شاد و سرحال باشد.

انیمیشن کوکو – Coco

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر انیمیشن Coco با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • کارگردان: لی آنکریچ (Lee Unkrich)

انیمیشن کوکو نیز یکی از بهترین و موفق‌ترین ساخته‌های کمپانی پیکسار است که شباهت بسیاری به انیمیشن روح دارد. این انیمیشن مخاطبان را به سفری در سرزمین مردگان می‌برد و با اینکه محیط آن با انیمیشن Soul تفاوت دارد، اما هدف کاراکترهای آن یک هدف مشترک است. شخصیت‌های انیمیشن کوکو نیز در تلاش هستند تا پیش از آنکه دیر شود به زندگی عادی خود بازگردند. یکی دیگر از مشترکات این دو انیمیشن نیز علاقه‌مندی شخصیت اصلی آنها به موسیقی است.

همچنین بخوانید :

داستان انیمیشن کوکو درباره پسربچه‌ای به نام «میگل» است که علاقه بسیاری به موسیقی دارد، اما خانواده‌اش به شدت با موسیقی مخالف هستند و آن را در چندین نسل ممنوع کرده‌اند. میگل آرزو دارد به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شود و به همین دلیل می‌خواهد در روز مردگان در مسابقه موسیقی شرکت کند. اما خانواده‌اش متوجه می‌شوند و گیتارش را می‌شکنند. میگل می‌خواهد هر طور که شده در این مسابقه شرکت کند و به همین دلیل برای برداشتن گیتار ارنستو معروف‌ترین موسیقی‌دان مکزیک به قبرستان می‌رود. میگل با نواختن این گیتار وارد سرزمین مردگان می‌شود و…

انیمیشن به پیش – Onward

انیمیشن های شبیه Soul

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • کارگردان: دن اسکنلون (Dan Scanlon)

انیمیشن به پیش نیز یکی دیگر از ساخته‌های شرکت پیکسار و انیمیشن های شبیه Soul است که به صورت سه بعدی در ژانر ماجراجویی و فانتزی ساخته شده است. این انیمیشن بر نمایش لحظات زندگی پس از مرگ تمرکز ندارد، بلکه حول محور برگرداندن شخصی از مرگ روایت می‌شود. این انیمیشن به جهت تلاش دو کاراکتر اصلی آن مانند جو و 22 در یک مسیر، مشابه یکدیگر هستند و مانند آن دو لحظات شاد و جذابی را رقم می‌زنند. با اینکه انیمیشن به پیش در دنیایی کاملا متفاوت و با مخلوقاتی جادویی روایت می‌شود، اما قلب و درون مایه هر دو اثر شبیه به یکدیگر است.

داستان انیمیشن به پیش درباره دو برادر به نام‌های «ایان» و «بارلی» است که در دنیای فانتزی به همراه مادرشان زندگی می‌کنند. پدر آنها قبل از تولد ایان به علت بیماری فوت کرده، اما برای تولد شانزده سالگی ایان، هدیه‌ای ویژه برای او کنار گذاشته است. مادر ایان در روز تولدش این هدیه که یک عصای جادویی است را به او می‌دهد.

این عصای جادویی یک سنگ ققنوس و یک ورد دارد که در صورت اجرای صحیح این ورد، پدر آنها به مدت یک روز دوباره زنده می‌شود. این دو برادر تلاش می‌کنند تا این ورد را اجرا کنند، اما در هنگام اجرا، مشکلی پیش می‌آید و پدرشان به صورت نصفه و نیمه و از پایین تنه ظاهر می‌شود. حال آنها باید سعی کنند تا ظرف 24 ساعت این مشکل را حل کرده و نصفه دیگر پدرشان را ظاهر کنند.

ما در این مطلب بهترین انیمیشن های شبیه Soul را به شما معرفی کردیم. همانطور که خواندید، انیمیشن روح به روایت زندگی و دنیای پس از مرگ می‌پردازد و سرشار از نکات و درس‌های مهم است. آثاری که در این مطلب معرفی کردیم نیز به نحوی مشابه انیمیشن Soul هستند و تماشای آنها قطعا برای علاقه‌مندان این سبک انیمیشن‌ها جذاب خواهد بود. شما تا کنون کدامیک از آثار معرفی شده در مقاله را تماشا کردید؟ لطفا نظرات خود را با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402