نقد و بررسی بازی Resident Evil 7: Biohazard | افق تازه ای از وحشت

بازی Resident Evil 7
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Resident Evil 7: Biohazard عنوانی بود که توانست رزیدنت اویل را به روزهای خوب بازگرداند. با نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل ۷: بایوهازارد همراه پلازا باشید.

محال است از بازی ترسناک صحبت شود و نامی از سری بازی‌های رزیدنت اویل در میان نباشد. مجموعه‌ای که به عنوان یکی از اجداد ژانر ترس و بقا شناخته می‌شود. این فرانچایز در طی 20 سال گذشته موفقیت‌های زیادی از خود باقی گذاشته است. اما این موفقیت‌ها در نیمه دوم حیات این سری به شدت روند نزولی پیدا کرده بود. بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد توانست تا مجددا وحشت را به این مجموعه تزریق کند و طعم شیرین ترس و بقا را به این فرانچایز بازگرداند.

بازی رزیدنت اویل ۷: بایوهازارد

تاریخ انتشار بازی Resident Evil 7: Biohazard برابر با 24 ژانویه 2017 (5 بهمن 1395) برای پلی استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی و 24 مه 2018 (3 خرداد 1397) برای کنسول نینتندو سوییچ است. همچنین در تاریخ 12 دسامبر 2017 (21 آذر 1396) نسخه Resident Evil 7: Biohazard Gold Edition آن که شامل محتوای اضافی بود به بازار عرضه شد. با پلازا همراه باشید تا به دلایل موفقیت و بررسی بازی Resident Evil 7: Biohazard بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

تریلر بازی Resident Evil 7: Biohazard

تا قبل از زمان انتشار این بازی، سازندگان در چندین مرتبه تریلر بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد را در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته بودند. این تریلرها به خوبی توانست هواداران را برای مواجهه با یک بازی ترسناک خوب آماده کند. شما می‌توانید در ویدیوی زیر بیشتر با فضای خوفناک این بازی آشنا شوید.

سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil 7: Biohazard

برای دانلود بازی Resident Evil 7: Biohazard برای PC بد نیست تا سیستم مورد نیاز این بازی را بدانید.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8، 8.1، 10 (64 بیت)
  • پردازنده اصلی: Intel® Core™ i5-4460, 2.70GHz یا 6300 AMD FX
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA® GeForce® GTX 760 یا AMD Radeon™ R7 260x
  • دایرکت‌ایکس: ورژن 11
  • رزولوشن: 1080P/30FPS

سیستم مورد نیاز پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8، 8.1، 10 (64 بیت)
  • پردازنده اصلی: Intel® Core™ i7 3770 3.4GHz یا AMD equivalent or better
  • رم: 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 with 3GB VRAM
  • دایرکت ایکس: ورژن 11
  • رزولوشن: 1080P/60FPS

داستان بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد

داستان بازی Resident Evil 7: Biohazard از سفر شخصیت اصلی بازی یعنی ایتن وینترز (Ethan Winters) به Dulvey در ایالت لوئیزیانا شروع می‌شود. او که ظاهرا به دنبال همسر خود یعنی میا ویتنرز است، به یک کلبه مرموز کشانده شده و کابوس‌های بازی از اینجا آغاز می‌شود. در ادامه شما میا را پیدا خواهید کرد، اما او دیگر آن میای سابق نیست. میای نفرین‌شده حالا قصد جان ایتن را دارد و ناگهان به یک موجود شیطانی نامیرا تبدیل شده و به شما حمله می‌کند. بعد از درگیری با میا، سروکله یکی دیگر از شخصیت‌های رزیدنت اویل 7 یعنی جک بیکر پیدا می‌شود و شما را با خود به عمارت بیکرها می‌برد.

ایتن در این مکان با کمک زویی، دختر خانواده بیکرها سعی می‌کند که خود را از مهلکه نجات دهد. ایتن در نهایت جک و همسرش مارگاریت را شکست داده و از تله‌های پسر خانواده یعنی لوکاس نیز جان سالم به در می‌برد. همچنین در طول بازی مدام با یک پیرزن ناتوان بر روی ویلچر مواجه خواهیم شد. او حالا پادزهر موردنیاز برای سلامتی میا را به دست آورده است. در میان بازی ایتن متوجه می‌شود که میا و اعضای خانواده بیکر هیچ‌کدام مقصر این وقایع نبوده‌اند. در واقع آنها تحت کنترل دختری مرموز به نام اولین (Eveline) قرار گرفته‌اند.

بازی ترسناک Resident Evil 7: Biohazard

اولین دختری است که توسط یک شرکت ناشناس و رقیب آمبرلا مورد آزمایش‌هایی قرار می‌گیرد و با تزریق نوعی ویروس تبدیل به موجودی عجیب می‌شود. او می‌تواند سلول‌های فرد و خودش را بازسازی کرده و از مرگ جلوگیری کند. اما این موضوع باعث می‌شود که اولین بتواند کنترل اشخاص را بر عهده بگیرد. او به کمک این ویژگی و تحت کنترل درآوردن خدمه کشتی سعی می‌کند تا میا که وظیفه کنترل اولین را بر عهده دارد را به عنوان فرزند بپذیرد. اما میا این را نمی‌پذیرد و میا نیز توسط اولین تحت کنترل قرار می‌گیرد. پس از طوفانی بزرگ، کشتی در مرداب لوئیزیانا و نزدیکی خانه خانواده بیکر غرق می‌شود و بیکرها که از ماهیت میا و اولین با خبر نبودند، اولین را به عنوان بچه‌ای یتیم پذیرفته و خود نیز آلوده می‌شوند.

پس از فهمیدن ماجرای میا، در نهایت مبارزه ایتن و اولین شکل می‌گیرد. ایتن به وسیله پادزهری که بدست آورده و تزریق آن به اولین، او را شکست می‌دهد. اما با تصویری شوکه‌کننده مواجه می‌شود. اولین همان پیرزنی بود که در نقش مادربزرگ خانواده بیکرها در بازی وجود داشت. در واقع تاثیر آلودگی اولین باعث شده بود تا او به پیری زودرس دچار شود. در پایان ایتن باید با اولین جهش‌یافته مبارزه کند و پس از شکست او بالگردهایی برای نجات ایتن از راه می‌رسند. اما غافلگیری اصلی بازی در قسمت آخر داستان قرار دارد. جایی که کریس ردفیلد که از شخصیت‌های اصلی رزیدنت اویل است، ایتن و میا را به هلی‌کوپتر منتقل می‌کند.

گیم پلی بازی Resident Evil 7: Biohazard

بالاتر از غافلگیری‌های کپکام در این بازی صحبت کردیم. اما گیم پلی بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد برگ برنده اصلی سازندگان در بازتاب موفقیت‌های این عنوان است. اولین مورد چرخش 180 درجه‌ای زاویه دوربین بازی است که از سوم شخص به اول شخص تغییر داده شده است. این امر تا حدودی به افزایش القای ترس بازی کمک کرده است. البته منتقدان به این تغییر دوربین نیز شکایاتی داشته‌اند. ولی این مورد توانست تا تجربه کاربری بسیار خوبی در بخش واقعیت مجازی ایجاد کند. سیستم هدف‌‌گیری و گان‌پلی هم به خوبی با این زاویه دوربین همسان‌سازی شده است.

تنوع سلاح‌ها و آیتم‌ها هم در بخش گیم پلی بازی Resident Evil 7 Biohazard در نوع خود بسیار جالب است. دیگر خبری از مسلسل‌های سنگین و تاکتیک‌های نظامی نیست. تنوع سلاح‌ها به خوبی شما را در شرایط دلهره‌آور بازی قرار می‌دهد. جایی که شما در یک کلبه گیر افتاده‌اید و مجبور هستید با وسایل دورریختنی برای خود سلاح بسازید. مهمات سلاح‌ها هم تقریبا کمیاب هستند و باعث می‌شود شما از چاقوی ضعیف خود نهایت استفاده را ببرید. این موارد باعث می‌شود تا ترس بیشتر بر شما چیره شود. شما گاهی برای مقابله با دشمنان باید استراتژی فرار داشته باشید. حتی بستن درب‌های پشت سرتان می‌تواند تا حدودی شما را در برابر دشمنان حفظ کند.

گیم پلی بازی Resident Evil 7: Biohazard

معماها و لوکیشین‌های بازی نقطه قوت دیگر آن است. معماهایی که حل کردن‌ آنها کار سختی نیست، ولی خب مواجهه با آنها خالی از لطف هم نیست. حتی اگر شما این معماها را اشتباه حل کنید، با صحنه‌های دلخراشی مواجه خواهید شد. در طرف دیگر لوکیشن‌های بازی را داریم که به خوبی فضای خفقان و محبوس را ارائه می‌دهند. نکته جالب اینکه برخی لوکیشن‌ها برای طرفداران سری بازی‌های رزیدنت اویل مثل عمارت اسپنسر بسیار آشناست! در مجموع گیم پلی بسیار روان است و به راهنمای بازی Resident Evil 7: Biohazard نیازی نیست.

بررسی بازی Resident Evil 7: Biohazard

در سال‌های اخیر انتشار بازی‌های ژانر ترس و بقا اوضاع خوبی نداشتند. اما بازی رزیدنت اویل ۷: بایوهازارد توانست تا حدود زیادی این ژانر را در نسل هشتم روسفید کند. کپکام در اقدامی بی‌نظیر توانست تا هواداران قدیمی این مجموعه را با یک بازی جدید شگفت‌زده کند. شما در اولین تجربه بازی ترسناک Resident Evil 7: Biohazard با یک عنوان کاملا ناآشنا مواجه هستید. از گیم‌پلی و سیستم مبارزاتی گرفته تا معرفی شخصیت‌های جدید و یک داستان مستقل. البته ناگفته نماند که این بازی به برخی از ریشه‌های خود به خوبی بازگشته است.

بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد

همچنین بخوانید :

عدم وجود پازل‌های متعدد، حس واقعی ترس و بقا و جامپ اسکرهای متعدد از المان‌هایی بود که در عناوین اخیر رزیدنت اویل حس نمی‌شد. بازی Resident Evil 7: Biohazard اما توانست تا با به‌کارگیری این موارد یک بازی ترسناک قابل ‌قبول را به گیمرها ارائه دهد. کمبود مهمات و آیتم‌های سلامتی، مواجهه با دشمنان در فضای تنگ و طاقت‌فرسا و البته شخصیت‌های واکنش‌گرا از ویژگی‌های خوب دیگر این بازی است. البته در قسمت‌‌های پایانی، گیم پلی بازی کمی دچار یکنواختی شده و جریان بازی کمی خسته‌کننده خواهد شد. در مجموع روال بازی در نیمه ابتدایی به شدت فوق‌العاده است.

شخصیت های بازی Resident Evil 7: Biohazard

معرفی شخصیت‌های جدید عامل دیگری است که از نوین بودن این اثر هنری حکایت دارد. سازندگان با ارائه یک داستان کامل مستقل و کاراکترهای جدید، مراحل بازی Resident Evil 7 Biohazard را به شیوه جدیدی روایت کردند. به غیر از کریس ردفیلد که فقط در سکانس پایانی بازی با او مواجه می‌شوید، همه شخصیت‌های دیگر بازی تازه‌وارد هستند. حتی شما دشمنان میان‌رده بازی را هم قبلا و در بازی‌های قبلی مشاهده نکرده‌اید.

اما شخصیت‌پردازی این کاراکترها نکته جالب توجه دیگر بازی است. ما در ابتدا با ایتن مواجه هستیم که هیچ گونه آشنایی با مهارت‌های نظامی و کار با اسلحه ندارد. از آن طرف دشمنان اصلی بازی یعنی اعضای خانواده بیکر را داریم. شما می‌توانید نهایت پلیدی و شرارت را در چهره این خانواده مشاهده کنید. گویا آنها اجیر شده‌اند تا فقط شما را عذاب دهند. نامیرا بودن جزیی از دشمنان بازی است. در هر لحظه از بازی به صورت ناگهانی جلوی شما ظاهر خواهند شد. طوری که بعد از کشتن آنها باورش سخت است که دیگر مزاحم شما نخواهند شد. نکته جالب دیگر اینکه همین دشمنان اصلی، باس‌فایت‌های بازی را برای شما رقم می‌زنند. البته این باس‌فایت‌ها زیاد دردسرساز نیستند و یکی از نقاط ضعف بازی Resident Evil 7 Biohazard دقیقا همینجا است.

موسیقی و صداگذاری بازی Resident Evil 7: Biohazard

کار آهنگسازی اصلی بازی Resident Evil 7 را آکی‌یوکی موریموتو در کنار میواکو چینونه انجام داده است. اگر از طرفداران فیلم‌ها یا انیمه‌های ترسناک ژاپنی باشید، به خوبی می‌توانید ژانر موسیقی بازی رزیدنت اویل ۷: بایوهازارد را درک کنید؛ ترکیب خوبی از القای حس وحشت و درماندگی کاراکترهای اصلی برای بقا. همچنین صداگذاری دیالوگ‌های شخصیت‌ها با توجه به فضای سینماتیک بازی به خوبی انجام گرفته است و کمترین نقص را می‌توان در میان مکالمه‌ها مشاهده کرد.

بسته های الحاقی بازی Resident Evil 7: Biohazard

نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل ۷: بایوهازارد

در نسخه اصلی بازی بخشی از داستان گنگ روایت می‌شود و سوالات زیادی برای مخاطب باقی می‌گذارد. اما در محتوایات اضافی بازی یا همان DLC این سوالات پاسخ داده می‌شوند. بسته الحاقی Not a Hero و End of Zoe در ادامه داستان بازی روایت می‌شود. شما در Not a Hero کنترل کریس ردفیلد را به عهده خواهید داشت و در تعقیب و کشتن لوکاس هستید. در End of Zoe شما نقش عموی زویی و برادر جک را دارید و وظیفه نجات زویی را بر عهده خواهید داشت.

اما Doughters را می‌توان بهترین بسته الحاقی دانست. جایی که  شما در نقش زویی خواهید بود که رویدادهای قبل از بازی و چگونگی آلوده شدن خانواده بیکر توسط اولین را نشان می‌دهد. البته در کنار این بسته‌های الحاقی چند DLC دیگر وجود دارد که بیشتر جنبه مهارتی شما را به چالش می‌کشد و در روایت داستان بازی تاثیر زیادی نخواهد داشت.

نمرات بازی Resident Evil 7: Biohazard

تا اینجا به نظر می‌رسد که بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد توانسته تا نظر منتقدین را به خود جلب کند. در نهایت همین اتفاق هم افتاد و این بازی توانست با نمره متای 86 عملکرد قابل‌قبولی را از خود باقی بگذارد. همچنین بد نیست بدانید این بازی توانست در بخش بازی‌های پشتیبانی‌کننده از سیستم واقعیت مجازی، جوایز مختلفی نظیر Best VR Game در مراسم Golden Joystick Awards 2017 را به خود اختصاص دهد. در ادامه نمراتی را که برخی از منتقدان به رزیدنت اویل ۷ داده‌اند را با هم مرور می‌کنیم.

  • The Guardian: نمره 5 از 5
  • Giant Bomb: نمره 4 از 5
  • Game Informer: نمره 8.5 از 10
  • US Gamer: نمره 4 از 5
  • PCGamer: نمره 90 از 100
  • Polygon: نمره 9 از 10
  • GameSpot: نمره 8 از 10
  • Telegraph: نمره 4 از 10
  • IGN: نمره 7.7 از 10
  • GamesRadar+: نمره 4.5 از 5
  • EGM: نمره 9.5 از 10
  • Daily Dot: نمره 5 از 5
  • God is a Geek: نمره 10 از 10

سخن پایانی

داستان بازی Resident Evil 7: Biohazard

اگر اهل بازی ترسناک هستید، تجربه بازی رزیدنت اویل ۷: بایوهازارد را به هیچ وجه از دست ندهید. کپکام در این اثر هنری توانست تا روح ترس و وحشت را به رزیدنت اویل بازگرداند و یک بازی ترسناک از جنس اویل را بعد از مدت‌ها در اختیار مخاطبان قرار دهد. آیا  شما هم خرید بازی Resident Evil 7: Biohazard را پیشنهاد می‌کنید؟ چه انتظاراتی از نسخه بعدی Resident Evil دارید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402