روش های تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر می‌خواهید ایرپادهای اصل را از تقلبی تشخیص دهید، این مقاله برای شماست. مقاله تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی را از دست ندهید تا فریب سودجوها را نخورید.

به طور خلاصه، سریع‌ترین راه برای تشخیص ایرپاد اصل از فیک، اسکن کردن شماره سریالی است که داخل کیس ایرپاد مشاهده می‌شود (به تصاویر نگاه کنید تا متوجه شماره سریال شوید). هنگامی که این شماره سریال را پیدا کردید، آن را از طریق وب سایت Checkcoverage.apple.com وارد کنید تا ببینید که آیا اپل این شماره سریال را برای شما تایید می‌کند یا خیر. اگر نمی‌توانید از این کد استفاده کنید، در ادامه راه‌های دیگری برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی در اختیار شما قرار داده شده است. به یاد داشته باشید که ایرپادهای تقلبی همیشه از نظر کیفیت، پایین‌تر از ایرپادهای اصل هستند. روش تشخیص ایرپاد اصلی از روی ظاهر را در ادامه این مقاله از پلازا می‌توانید مشاهده کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

راهنمای تشخیص ایرپاد اصلی اپل

مطابقت شماره سریال درج شده با سوابق رسمی اپل

تشخیص ایرپاد اصل از فیک

این روش، از مطمئن ترین روش‌های تشخیص نسخه اصل و تقلبی ایرپاد است. ایرپادهای اصل دارای یک شماره سریال هستند که توسط اپل در وب سایت رسمی آن، تایید می‌شوند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، درون جعبه ایرپاد، شماره سریال یکتا برای ایرپاد شما وجود دارد. این کد را یادداشت کنید و در وب سایت رسمی اپل یعنی Checkcoverage.apple.com وارد کنید. هنگامی که کد را وارد کنید، این وب سایت به شما خواهد گفت که ایرپاد شما اصل است یا تقلبی.

روش های تشخیص نسخه اصل و تقلبی ایرپاد

همانطور که مشاهده کردید، هدفون شما می‌تواند با استفاده از این سایت، از طرف کمپانی اپل تایید شود. این روش حدود 99 درصد ایرپادهای اصل را تشخیص می‌دهد. با این حال غیر ممکن نیست که کسی پرونده‌های جعلی بسازد و ایرپادهای فیک در کنار ایرپادهای اصلی تایید شوند. این بسیار بعید است، اما غیر ممکن نیز نیست. برای آن یک درصد باقی مانده می‌توانید سایر روش‌ها را انجام دهید.

این روش هنگامی قابل استفاده است که جعبه محصول در دسترس شما باشد و بتوانید شماره سریال درج شده را پیدا کنید. در بقیه روش‌های تشخیص ایرپاد اصلی و تقلبی، می‌توانید تنها با نگاه کردن به ایرپاد خود، متوجه شوید که اصل یا تقلبی است.

بررسی دیفیوزر موجود در بالای ایرپاد

روش‌های تشخیص ایرپاد اصلی و تقلبی

با استفاده از این روش تشخیص ایرپاد اصلی، قسمت بالایی ایرپاد و دیفیوزر آن را بررسی می‌کنیم. همانگونه که در تصویر مشخص است، در ایرپاد اصل، دیفیوزر با دایره کناری آن، کاملا مطابق یکدیگر هستند و در یک خط قرار گرفته‌اند. نمونه جعلی داخل تصویر، با دایره کناری خود، مطابقت ندارد. به علاوه اگر از فاصله نزدیک‌تر مشاهده کنید، دیفیوزر ایرپاد فیک مشبک است و سوراخ‌های آن بزرگ‌تر از ایرپاد اصل است.

بررسی قسمت پایینی ایرپاد

نکات تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

با نگاه کردن به قسمت زیرین ایرپاد خود، متوجه اصل بودن یا فیک بودن آن خواهید شد. به تصویر بالا و طریقه تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی دقت کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، شکل این دیفیوزر در ایرپاد اصل با ایرپاد فیک متفاوت است.

در ایرپادهای اصل و معتبر به شکل لوزی است و در ایرپادهای فیک بیشتر به صورت دایره است تا لوزی. علاوه بر این، در ایرپاد فیک، دو نوار سفید رنگ مشاهده می‌شود. رنگ این نوارها در ایرپادهای اصل فرق دارد. همچنین علاوه بر تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی در رنگ این نوار، ایرپادهای جعلی این نوارها را در عمق بیشتری قرار داده‌اند. این یکی دیگر از نکات تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی است که باید به آن توجه کنید.

بررسی پورت شارژر ایرپاد

چگونه ایرپاد اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

همچنین بخوانید :

کیس ایرپاد را برگردانید و به قسمتی که شارژر متصل می‌شود و از آن طریق ایرپاد را شارژ می‌کنید، نگاهی بیندازید. همانطور که در تصویر می‌بینید، قسمت فلزی که دور این پورت است در ایرپاد تقلبی، ضخیم‌تر است و شکل آن نیز فرق دارد. همچنین حتی اگر زاویه نور در عکس‌ها هم فرق داشته باشد، می‌توانیم به تفاوت رنگ این پورت در ایرپاد اصل و ایرپاد تقلبی نیز اشاره کنیم.

از بین راه های تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی، راه‌هایی که در بالا خواندید بهترین روش تشخیص ایرپاد اصلی هستند. نکات ذکر شده نکاتی هستند که قابل اعتمادند، اما اگر ایرپاد تقلبی بسیار شبیه به ایرپاد اصلی ساخته شده باشد، توصیه می‌کنیم که علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، بقیه روش‌ها را نیز مطالعه کنید تا اطمینان پیدا کنید.

کیس ایرپاد تقلبی یا اصل

تشخیص اصل و تقلبی بودن ایرپاد

با نگاه کردن به قسمت پشتی کیس ایرپاد، متوجه سه تفاوت بین ایرپاد اصل و ایرپاد فیک خواهید شد. برای تشخیص اصل و تقلبی بودن ایرپاد، به دکمه پشت کیس نگاه کنید. دکمه گرد در ایرپادهای فیک، بالاتر از حد معمول قرار گرفته است. در تصاویر متوجه تفاوت این دکمه در ایرپاد اصل و ایرپاد فیک خواهید شد.

همچنین، متنی که زیر لولای کیس نوشته شده (Designed by Apple in California Assembled in China) در ایرپاد فیک بزرگتر و ضخیم‌تر است. با نگاه به تصاویر، متوجه تفاوت رنگ این نوشته در ایرپاد فیک نیز می‌شوید.

به علاوه، فاصله متن و لولای کیس ایرپاد نیز در ایرپاد فیک بیشتر است. با نگاه به تصویر بالا، این تفاوت را مشاهده خواهید کرد. یک تفاوت دیگر در این قسمت وجود دارد که در تصویر آمده است.

همانطور که می‌بینید، فاصله و تقسیم لولا، به طور قابل توجهی واضح‌تر است. در حالی که در ایرپاد اصل، این فاصله به سختی قابل مشاهده است. این نشان دهنده این است که تولیدکنندگان جعلی، دارای مهارت و کیفیت کمتر هستند. همچنین در ایرپاد فیک، ماده این لولا از جنس ماده آینه مانندی است که حالت بازتابی دارد و این حالت بسیار بیشتر از حالت آینه‌ای در ایرپاد اصل است.

نشانگر ایرپاد

تشخیص ایرپاد AirPods اصلی از تقلبی

یکی دیگر از راه‌های تشخیص ایرپاد AirPods اصلی از تقلبی، این است که به قسمت نشانگر کیس ایرپاد نگاه کنید. با دقت کردن به آن، متوجه تفاوت‌ها خواهید شد. همانطور که در تصویر می‌بینید، در کیس ایرپاد فیک، محل این نشانگر با کیس ایرپاد اصل متفاوت است. البته توجه داشته باشید که این نقص همیشه در ایرپادهای فیک یافت نمی‌شود. اما ما این مورد را به مقاله راهنمای تشخیص ایرپاد اصلی اپل اضافه کرده‌ایم تا به شما یادآوری کنیم که باید به همه جزئیات دقت کنید و موردی را از قلم نیندازید.

هر گونه تفاوت در جعبه های ایرپاد اصل و ایرپاد فیک

اگر در تشخیص ایرپاد اصلی از تقلبی توسط روش‌هایی که گفته شد، ناموفق بوده‌اید، در ادامه، آموزش تشخیص ایرپاد فیک و اورجینال از طریق جعبه آن‌ها را می‌خوانید. نحوه تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی از روی جعبه آن‌ها، بسیار راحت‌تر است.

واضح است که هم ایرپادهای فیک و هم جعبه آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، چون تولیدکنندگان ایرپادهای فیک، به کیفیت و جزئیات کوچک اهمیت زیادی نمی‌دهند. برای شروع، نگاهی به قسمت پایین جعبه ایرپاد خود بیندازید. اگر ایرپاد فیک باشد، در آن جا متوجه سه تفاوت خواهید شد.

آموزش تشخیص ایرپاد فیک و اورجینال

در جعبه ایرپاد اصل، فضای بین جعبه و کاور جعبه، بسیار کوچک است. اما در جعبه ایرپاد فیک، مشاهده می‌کنید که این فضا بیشتر است و شکاف بین جعبه و کاور جعبه، بزرگتر است. همچنین، فونت نوشته‌های روی جعبه ایرپاد فیک، درشت‌تر از فونت جعبه ایرپاد اصل است. سومین تفاوت نیز این است که تصویر کابل شارژر روی جعبه، بالاتر از تصویر کابل در جعبه اصل قرار گرفته است. می‌توانید این را از روی تصویر مشاهده کنید.

راهنمای تشخیص ایرپاد اصلی اپل

برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی، به کنار جعبه‌ها که نگاه کنیم، متوجه تفاوت در فونت نوشته AirPods می‌شویم. فونت جعبه اصلی، Classic San Francisco است که از این فونت در جعبه فیک استفاده نشده است. به علاوه، این نوشته در جعبه فیک، حالت بازتابی و آینه مانند دارد، در حالی که نوشته روی جعبه اصل، به رنگ خاکستری و بسیار ساده است.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
آموزش دانلود آهنگ از یوتیوب (زیرنویس فارسی)
00:03:1202 آذر 1401، 09:30
thumbnail
آموزش تبدیل پی دی اف به پاورپوینت (زیرنویس فارسی)
00:01:2706 شهریور 1401، 10:30
thumbnail
آموزش تمیز کردن جک هدفون گوشی
00:02:0116 اسفند 1401، 16:30
thumbnail
آموزش ساده ترین روش های دانلود آهنگ از SoundCloud با کامپیوتر ...
00:02:3326 تیر 1402، 14:30

تفاوت ایرپاد اصلی و تقلبی

در وجه دیگری از جعبه، تفاوت بزرگ دیگری نیز وجود دارد. همانطور که در تصویر می‌بینید، بر روی جعبه اصلی، چندین استیکر چسبانده شده است. در حالی که روی جعبه فیک، استیکری دیده نمی‌شود. همچنین در گوشه بالا سمت چپ جعبه ایرپاد فیک، یک متن به زبان چینی نوشته شده است. در جعبه ایرپاد اصل این متن وجود ندارد. البته وجود این متن بستگی به محلی دارد که ایرپاد فیک ساخته یا مونتاژ شده باشد. به طور کلی برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی، به خاطر داشته باشید که متن‌های نوشته شده روی جعبه ایرپاد فیک، ضخیم‌تر از متن‌های نوشته شده روی جعبه ایرپاد اصل هستند.

نحوه تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

در جعبه ایرپاد فیک، قسمتی که لوگوی اپل چاپ شده است، حالت آینه‌ای دارد و بازتابی است. در حالی که لوگوی اپل در جعبه ایرپاد اصل، مات و خاکستری است.

طریقه تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی

نکته دیگر برای تشخیص ایرپاد اصل از فیک این است که هنگامی که جعبه را باز می‌کنید تا دفترچه راهنما را مطالعه کنید، می‌بینید که متن Designed By Apple in California روی جعبه ایرپاد فیک، با رنگ مشکی نوشته شده است. در حالی که این متن روی جعبه ایرپاد اصل، با رنگ خاکستری است.

جزئیات فنی ایرپاد اصل و ایرپاد تقلبی

ما این مقاله روش تشخیص ایرپاد اصلی را با ذکر تفاوت‌های فنی ایرپاد اصل و ایرپاد تقلبی، به پایان می‌رسانیم. ناگفته نماند که بیشتر این تولیدکنندگان ایرپادهای جعلی، قصد ندارند که تراشه‌های اصلی اپل در ایرپادهای اصل را در ایرپادهای خود استفاده کنند. همچنین به احتمال زیاد، آن‌ها به آن چیزی که اپل توسعه داده است، دسترسی نیز ندارند.

نکات تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی از نظر فنی، در ادامه آمده است:

  • اولین نکته برای تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی این است که ایرپادهای اصل و رسمی اپل، در هیچ رنگی به جز رنگ سفید موجود نیستند. پس اگر ایرپاد رنگی به جز سفید داشته باشد، تقلبی است.
  • دومین روش برای تشخیص ایرپاد اصل از فیک، این است که به زمان وصل شدن ایرپاد به تلفن خود توجه کنید. ایرپادهای اصل بسیار سریع به گوشی وصل می‌شوند. تخمین زده شده است که زمان اتصال ایرپاد به گوشی، کمتر از 10 ثانیه است.
  • سومین روش تشخیص ایرپاد اصلی از فیک، عمر باتری آن است. عمر باتری ایرپاد فیک بسیار کمتر از عمر باتری ایرپاد اصل است.
  • یکی دیگر از روش‌های تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی، صدایی است که هنگام وصل شدن به دستگاه پخش می‌شود. صدای ایرپاد فیک، یک صدای زنانه است. در حالی که ایرپادهای اصل، فقط صدایی را پخش می‌کنند که مخصوص اپل است.
  • بعضی از ایرپادهای فیک، به جای پورت شارژر Apple Lightning، از پورت شارژر USB-C برخوردار هستند.
  • در آخر برای تشخیص ایرپاد اصل از فیک، می‌توانید از فناوری Find My iPhone استفاده کنید. اگر ایرپاد شما با این قابلیت کار نکرد، پس ایرپاد جعلی است.

کلام آخر

اگر این مقاله را خواندید اما همچنان درباره تقلبی یا اصل بودن ایرپاد خود شک دارید یا وقت کافی برای چک کردن این جزئیات ندارید، اپلیکیشن Legit Check سرویسی ارائه می‌دهد تا خیال شما را از این بابت راحت کند. اگر درباره سایر روش‌های تشخیص ایرپاد اصلی از فیک شک دارید، می‌توانید عکسی واضح از ایرپاد خود برای این سرویس ارسال کنید و آن‌ها در عرض 24 تا 48 ساعت به شما پاسخ خواهند داد. این پاسخ همچنین شامل توضیحی است که چرا آن‌ها گمان می‌کنند که ایرپاد شما اصل یا فیک است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
Alireza
.
28 بهمن 1400، 00:02
پاسخ
0
0
سلام من ایرپاد سری سه خریدم ولی شماره سریالشو میزنم وارد میشه ولی نه ضربدر مینویسه نه تیک مینویسه اپل فقط میزنه تاریخ خریدو اپدیت کنید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402