چطور صدای هدفون را تقویت کنیم؟

تقویت صدای هدفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تقویت صدای هدفون یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که دائما از هدست استفاده می‌کنند و دوست دارند صدای آن را چندین برابر کنند. اگر شما هم به دنبال تقویت صدای هدست خود هستید با ما همراه باشید تا روش‌های افزایش صدای هدفون را به شما آموزش دهیم.

تقویت صدای هدفون و افزایش کیفیت آن یکی از موضوعاتی است که شاید فکر شما را نیز درگیر کرده باشد. بهبود کیفیت صدای هدست لذت گوش دادن به موسیقی، پادکست و تماشای فیلم را چندین برابر می‌کند. اما چطور صدای هدفون را تقویت کنیم؟ این سوال یکی از سوالات رایج میان دارندگان هدفون یا هدست است و همه ما به دنبال راهی برای بهبود کیفیت صدای هدست خود هستیم. روش‌های بسیاری برای افزایش صدای هدفون وجود دارد که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید صدای هدفون خود را چندین برابر کنید.

این روش‌ها بسیار ساده و کم هزینه هستند و می‌توانند توقع ما را از کیفیت بالای صدای یک هدفون برآورده سازند. به جای صرف هزینه‌های کلان برای تعویض هدفون و خریداری هدفون‌های مطرح موجود در بازار، روش‌های تقویت صدای هدست را امتحان کنید. پس اگر به دنبال روش‌های کارآمد برای تقویت صدای هدفون خود هستید با پلازا همراه باشید تا نحوه ایجاد حداکثر صدا در هدفون را به شما آموزش دهیم.

فهرست:

چگونه صدای هدفون را تقویت کنیم؟

در این بخش چندین روش کاربردی و ساده برای بهبود کیفیت صدای هدست و هدفون را به شما آموزش می‌دهیم. اگر می‌خواهید صدای هدفون خود را افزایش دهید حتما روش‌های زیر را امتحان کنید.

1. استفاده از اکولایزر

استفاده از اکولایزر (Equalizer)  یکی از روش‌های موثر و کارآمد برای تقویت کیفیت صدای هدفون است. اما اکولایزر دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ اکولایزر در واقع یک نرم افزار تقویت صدای هدفون است که با تنظیمات مختلف و متنوع خود می‌تواند کیفیت صدای یک هدفون را به حالت دلخواه شما درآورد. با استفاده از اکولایزر به راحتی می‌توانید صدای موسیقی که گوش می‌دهید را تقویت کرده و آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال می‌توانید فرکانس صدا را کم یا زیاد کنید، صدای بم را تقویت کنید، کیفیت صدای خواننده را افزایش دهید، صدای موزیک بک گراند را تقویت کرده و کارهایی از این قبیل انجام دهید. با استفاده از اکولایزر می‌توانید هدست، هدفون و هندزفری معمولی خود را به یک هدفون حرفه‌ای تبدیل کنید. تنها کافی است یک برنامه اکولایزر خوب را برای موبایل یا رایانه خود دانلود کرده و به راحتی صدای هدفون خود را تقویت کنید.

2. استفاده از آمپلی فایر (AMP)

استفاده از آمپلی فایر (Amplifier) یا AMP نیز یکی دیگر از شیوه‌های موثر برای تقویت و افزایش صدای هدفون است که تاثیر بسزایی در تقویت صدای هدست دارد. آمپلی‌ فایر سیگنال‌های ورودی  را به منظور استفاده کامل و بهینه از پتانسیل صدای هدفون، تقویت می‌کند. در این میان نیز میزان صدا را هم افزایش می‌دهد. آمپلی فایر به عنوان تقویت کننده صدای هدفون یا سیستم صوتی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک ابزار پرطرفدار است.

آمپلی فایر در برخی وسایل صوتی به صورت داخلی وجود دارد و در برخی دیگر نیز به صورت خارجی بر روی دستگاه نصب می‌شود. بنابراین برای تقویت میزان صدای هدفون خود می‌توانید از یک آمپلی فایر خارجی استفاده کنید و شاهد تغییرات چشمگیر کیفیت و میزان صدای آن باشید. البته برخی هدفون‌ها بدون آمپلی فایر بهتر کار می‌کنند اما بعضی هدفون‌ها مانند هدفون Hi-Fi با آمپلی فایر صدای بهتری تولید می‌کنند. آمپلی فایرهای خارجی می‌توانند میزان کیفیت و خروجی باس را به میزان سه برابر افزایش دهند.

تقویت صدای هدست

3. استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC)

استفاده از مبدل دیجیتال به آنالوگ (Digital-to-Analog Converter) نیز یکی دیگر از شیوه‌های موثر برای افزایش صدای هدفون است که هر روز از آن استفاده می‌کنید اما شاید به آن توجه نمی‌کردید. همانطور که می‌دانید، صداها پیش از آنکه به گوش شما برسد به صورت دیجیتالی و به شکل صفر و یک وجود دارند و در واقع یک فایل صوتی را تشکیل می‌دهند.

بدیهی است که باید وسیله یا ابزاری وجود داشته باشد که این صفرها و یک‌ها را به چیزی تبدیل کنند تا شما بتوانید صدای آنها را بشونید. این ابزار همان DAC است که مانند یک دستگاه USB کوچک به هدفون متصل می‌شود و صدای آن را تقویت می‌کند. با استفاده از DAC می‌توانید میزان کیفیت و صدای هدفون خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید و از صدای مطلوب آن لذت ببرید.

4. تعویض پدهای هدفون

از دیگر روش‌های افزایش کیفیت صدای هدفون، تعویض پدهای آن است که تاثیر بسزایی بر تقویت صدای آن خواهد داشت. اگر هدفون‌تان از قابلیت تعویض پد برخوردار است حتما پس از مدتی استفاده، پدهای آن را عوض کنید. ضخامت پد و مواد مورد استفاده در ساخت آن تاثیر بسیاری بر کیفیت صدای آن دارند. پدهای ضخیم، فاصله میان گوش ما و منبع تولید صدای هدفون را افزایش می‌دهند و این ضخامت سبب می‌شود تا صدای هدفون آنطور که باید به گوش نرسد. علاوه بر این، پدهای ضخیم موجب کاهش میزان باس صدا می‌شوند.

5. استفاده از موزیک پلیرهای باکیفیت

استفاده از موزیک پلیرهای خوب و باکیفیت نیز یگی دیگر از روش‌های ساده اما موثر برای افزایش صدای هدست بلوتوث یا هدفون است. اگر از هدست بلوتوث استفاده می‌کنید و از طریق موزیک پلیرهای موجود در موبایل‌تان موسیقی گوش می‌دهید بهتر است از موزیک پلیرهای باکیفیت استفاده کنید. کیفیت موسیقی تاثیر بسزایی در میزان کیفیت صدای آن دارد و مسلما اگر کیفیت صدا از منبع پخش آن ضعیف باشد در زمان پخش از طریق هدفون نیز کیفیت پایینی دارد. بنابراین برای افزایش حجم صدای هدفون بلوتوث خود سعی کنید موزیک‌ها را باکیفیت بالا و از طریق موزیک پلیرهای معتبر و باکیفیت دانلود کنید.

تقویت کیفیت صدای هدفون

1. تعویض سری هندزفری

عوض کردن سری‌های هندزفری یکی از روش‌های کارآمد برای تقویت صدای آن است. سری‌های هندزفری پس از مدتی استفاده، فرسوده می‌شوند و کیفیت صدای آنها پایین می‌آید. به همین دلیل تعویض آنها می‌تواند موجب افزایش صدا شود. علاوه بر تعویض سری‌های هندزفری گاهی اوقات تمیز کردن آنها نیز تاثیر چشمگیری بر میزان صدای هندزفری دارد. زیرا واکس‌های موجود در گوش به مرور زمان سری‌های هندزفری را کثیف می‌کنند و باعث می‌شوند که کیفیت صدای آن کاهش پیدا کند.

 

2. تنظیم سیستم اکولایزر موبایل

تنظیم سیستم اکولایزر موبایل نیز یکی دیگر از روش‌های تقویت صدای هدفون است که می‌تواند کیفیت صدای آن را افزایش دهد. برای تنظیم اکولایزر گوشی‌های آیفون باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا به قسمت Setting بروید و گزینه Music را از انتهای تنظیمات گوشی انتخاب کنید
  • پس از آن گزینه EQ را انتخاب کرده و حالت آن را بر روی Bass Booster قرار دهید. این گزینه، انتخاب خوبی برای تقویت میزان باسی است که از هندزفری می‌شنوید. البته در بخش EQ گزینه‌های دیگری مانند Acoustic، Classic، Hip Hop، Jazz و غیره را مشاهده می‌کنید که می‌توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.

برای تنظیم اکولایزر گوشی‌های اندروید نیز مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد Setting شوید و سپس گزینه Sound & Notification را انتخاب کنید
  • سپس گزینه Sound and Vibration را لمس کنید
  • پس از آن در پایین صفحه وارد بخش Sound quality and effects شوید
  • سپس وارد گزینه Equalizer شوید و یکی از گزینه‌های موجود مانند Pop، Rock، Jazz و غیره را طبق سلیقه خود انتخاب کرده تا تغییرات صدا را احساس کنید

3. غیر فعال کردن تنظیمات محدودیت صدا

گاهی اوقات گوشی‌ها به صورت پیش فرض دارای محدودیت صدای خروجی هستند و در بخش مربوط به صدا و موزیک، گزینه Volume Limit در آنها فعال است. برای برداشتن این محدودیت کافی است به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و این گزینه را غیر فعال کنید.

چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟

سخن پایانی

ما در این مقاله روش‌های تقویت صدای هدفون و هندزفری را مورد بررسی قرار دادیم. تقویت و افزایش صدای هدفون برای کاربران حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است و هموراه به دنبال شیوه‌هایی برای تقویت صدای هدست یا هندزفری خود هستند. خوشبختانه روش‌های ساده و کارآمدی برای تقویت و افزایش میزان صدای هدفون‌ و هندزفری وجود دارد که با استفاده از آنها به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید. موثرترین روش در میان روش‌های آموزش داده شده در این مطلب، استفاده از اکولایزر است. اکولایزر یکی از بهترین برنامه های تقویت صدای هدفون است که میزان صدا را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. شما تا کنون از کدام روش برای تقویت صدای هدفون خود استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازمگ به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مهلا
.
31 مرداد 1401، 18:41
پاسخ
0
0
هدفون ها و هدست ها یکی از پر استفاده ترین ابزار های ما در زندگی روزمره می باشند. چه قصد تماشای فیلم داشته باشیم و چه قصد گوشی دادن به موسیقی یا حتی انجام بازی های ویدئویی، این وسیله پر کاربرد به کمکمان میاید. اما تمامی هدفون ها و هدست ها، بعد از گذشت چند سال استفاده، دیگر کارایی اولیه خود را ندارند. از طرف دیگر افزایش نجومی قیمت هدفون های حرفه ای، خرید هدفون جدید را کمی دشوار کرده است. همیشه دنبال راه حلی بودم که این مشکل رو حل کنه که چگونه صدای هدفون نیا را کم یا زیاد کنیم . که اینجا به طور کامل راه حل این مشکل رو گذاشته بودید . ممنون .از مقاله کاملتون .
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402