5 روش کاربردی برای تشخیص هدفون اصل از تقلبی

تشخیص هدفون اصل از تقلبی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تشخیص هدفون اصل از تقلبی یکی از موضوعات مهمی است که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید. اما چگونه هدفون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم و اجناس فیک خریداری نکنیم؟ در ادامه با آموزش تشخیص هدفون فیک و اورجینال همراه شما خواهیم بود.

متاسفانه در بازار ایران اجناس تقلبی بسیاری به صورت قاچاق وارد شده و در قالب جنس اصل یا اورجینال به مشتریان فروخته می‌شوند. تشخیص هدفون اصل از فیک کار هر کسی نیست و تمام مشتریان با روش‌های تشخیص هدفون اصلی و تقلبی آشنایی ندارند. به همین دلیل است که بازار فروش اجناس فیک در ایران بسیار داغ است و افراد سودجو از این ماجرا به نفع خود استفاده می‌کنند. بنابراین در این آشفته بازار و نوسانات شدید قیمت‌ها بهترین و مطمئن‌ترین کار این است که خودمان روش های تشخیص نسخه اصل و تقلبی هدفون را بلد باشیم.

اما روش تشخیص هدفون اصلی از تقلبی چیست و چگونه می‌توانیم در مواجهه با یک هدفون تقلبی آن را شناسایی کنیم؟ تشخیص هدفون اصل کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست و هر کسی می‌تواند با کسب اطلاعات لازم این کار را انجام دهد. به همین بهانه در ادامه این مقاله از پلازا روش های تشخیص نسخه اصل و تقلبی هدفون را به شما آموزش خواهیم داد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نکات تشخیص هدفون اصل از تقلبی

همانطور که اشاره کردیم، تشخیص هدفون اصل از فیک کار دشواری نیست و تنها کافی است در هنگام خرید به برخی نشانه‌ها توجه داشته باشید. اما این نشانه‌ها کدامند و چگونه می‌توانیم آنها را پیدا کنیم؟ در این بخش 5 روش تشخیص هدفون اصلی را به شما آموزش می‌دهیم.

بسته بندی (Packaging)

تفاوت‌های موجود در بسته‌بندی هدفون‌ها یکی از مشهودترین نشانه‌های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آنها است. با این حال، قانون تشخیص هدفون اصل از فیک از روی جعبه، توجه به رنگ آن است. جعبه‌هایی که رنگ پریده و یا کم رنگ هستند به احتمال زیاد تقلبی بوده و این تفاوت رنگ نسبت به بسته‌بندی اورجینال هدفون کاملا قابل تشخیص است.

علاوه بر رنگ جعبه، رنگ و فونت نوشته‌های روی جعبه نیز یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل و تقلبی بودن هدفون است. نوشته‌های روی یک جعبه فیک معمولا ناخوانا هستند و به راحتی قابل تشخیص نیستند. بنابراین اولین نکته‌ مهم برای تشخیص هدفون اصلی از تقلبی توجه به رنگ بسته‌بندی، فونت و خوانایی نوشته‌های روی جعبه است. اگر رنگ جعبه، رنگی شفاف باشد و نوشته‌های روی آن نیز خوانا باشند در این مرحله می‌توانید هدفون اصل از فیک را تشخیص دهید. در عکس زیر جعبه سمت چپ اصلی و جعبه سمت راست نیز تقلبی است.

تشخیص هدفون اصل از فیک

لوازم جانبی (Accessory)

تشخیص هدفون اصل از فیک تنها با بررسی جعبه آن کمی دشوار است و برای تشخیص درست نباید تنها به بسته‌بندی هدفون استناد کنید. توجه به اکسسوری یا لوازم جانبی یکی دیگر از روش‌های تشخیص هدفون اصلی و تقلبی است. لوازم جانبی هدفون‌های تقلبی از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و رنگ آنها نیز با رنگ هدفون و رنگ درج شده بر روی بسته‌بندی آن مطابقت ندارد. علاوه بر رنگ، اندازه و طراحی ظاهری لوازم جانبی یک هدفون فیک معمولا مشابه هدفون اصل نیست و این تفاوت‌ها کاملا آشکار و قابل تشخیص هستند. گاهی اوقات لوازم جانبی فیک دارای آیتم‌های اضافه‌تری نسبت به لوازم اصلی هستند که این مورد نیز در هنگام مقایسه بسیار مشهود است.

شماره سریال (Serial Number)

چک کردن شماره سریال هدفون یکی از مطمئن‌ترین راه های تشخیص هدفون اصلی از تقلبی است. در هنگام خرید حتما شماره سریال درج شده بر روی جعبه را با شماره سریال موجود بر روی هدفون مطابقت دهید. همیشه شماره سریال هدفون یا هر وسیله الکترونیکی دیگر را با شماره موجود بر روی جعبه تطبیق دهید تا از جدید بودن و عدم استفاده از آن اطمینان حاصل کنید. شماره سریال محصولات اغلب بر روی جعبه آنها درج می‌شود و برای تشخیص صحت آن می‌توانید شماره سریال موجود بر روی محصول را با شماره سریال جعبه مقایسه کنید.

قیمت (Price)

مقایسه قیمت‌ها نیز یک روش تشخیص هدفون اصل از فیک است که در برخی موارد، اختلاف فاحش قیمت‌ها نشان از تقلبی بودن آن محصول دارد. مقایسه قیمت یکی از روش‌های ساده برای تشخیص هدفون اورجینال از فیک است که با ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه مشخص می‌شود. برخی فروشندگان اجناس فیک خود را با ارائه تخفیفات ویژه و غیر منطقی به مشتریان ارائه می‌دهند. در برخی مواقع این تخفیفات جزئی هستند و تنها جنبه جذب مشتری دارند. اما در مواقع دیگر این تخفیفات و اختلاف قیمت‌ها به قدری بالا هستند که در مقایسه با قیمت یک جنس اورجینال به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسند. بنابراین همیشه پیش از خرید هدفون، ابتدا قیمت واقعی آن را از طریق تولیدکننده یا وب‌سایت آن برند بررسی کرده و سپس آن قیمت را با رقم‌های موجود در بازار مقایسه کنید.

خرید از فروشگاه های معتبر

یکی دیگر از مطمئن‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌ها برای عدم خرید هدفون فیک یا تقلبی این است که هدفون مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر یا وب‌سایت اصلی آن برند خریداری کنیم. گاهی ممکن است قیمت فروشگاه اصلی کمی بالاتر از خرده فروشان بازار باشد، اما در این حالت دیگر خیالتان راحت است که جنس اصلی خریداری می‌کنید. بنابراین سعی کنید هدفون و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر را از نمایندگی رسمی همان نام تجاری خریداری کنید. با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید با خیالی آسوده هدفون مورد نظر خود را بدون نیاز به دقت برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن خریداری کنید.

روش تشخیص هدفون اصلی

جمع بندی

ما در این مقاله روش‌های تشخیص هدفون اورجینال از فیک را به شما آموزش دادیم. همانطور که خواندید، تشخیص اصل و تقلبی بودن هدفون در یک نگاه کار ساده‌ای نیست، اما با کمی دقت می‌توانید به راحتی یک هدفون اصلی را از یک هدفون تقلبی تشخیص دهید. نحوه تشخیص هدفون اصل از فیک در اکثر موارد با دقیق شدن بر شکل و شمایل ظاهری بسته‌بندی و لوازم جانبی هدفون امکان‌پذیر است.

هدفون‌های تقلبی اصولا ظرافت و دقت هدفون‌های اصلی را در طراحی و بسته‌بندی ندارند و این تفاوت‌ها با کمی دقت خیلی سریع آشکار می‌شوند. با یادگیری نکات تشخیص هدفون اصل از فیک که در این مقاله به شما آموزش دادیم، قادر خواهید بود هدفون اصلی را از هدفون فیک یا تقلبی تشخیص دهید. شما چه روش‌های دیگری برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن هدفون می‌دانید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402