نقد فیلم مالکوم و ماری ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

نقد فیلم مالکوم و ماری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم مالکوم و ماری اثری درام-عاشقانه و محصول سال 2021 است. فیلم Malcolm & Marie گوشه‌ای از زندگی یک زوج جوان را در قالب فیلمی سیاه و سفید به نمایش می‌گذارد.

فیلم مالکوم و ماری درامی عاشقانه محصول سال 2021 است که به صورت سیاه و سفید ساخته شده و سام لوینسون (Sam Levinson) آن را کارگردانی کرده است. این فیلم فقط دو بازیگر دارد: جان دیوید واشنگتن (John David Washington) و زندیا (Zendaya) که به ترتیب نقش یک کارگردان و دوست دخترش را بازی می‌کنند. فیلم Malcolm & Marie اولین پروژه هالیوودی است که کاملا در دوران شیوع ویروس کرونا نوشته، تهیه و تولید شده است. فیلمبرداری آن نیز در سکوت خبری در ژوئن و جولای 2020 انجام شد.

فیلم مالکوم و ماری ۲۰۲۱ در تاریخ 29 ژانویه 2021 مصادف با 10 بهمن 1399 اکرانی محدود داشت و در نهایت در تاریخ 5 فوریه 2021 برابر با 17 بهمن 1399 به صورت دیجیتالی توسط نتفلیکس عرضه شد. این اثر نقدهای مختلفی دریافت کرد. منتقدان خصوصا هنرنمایی زندیا و جان دیوید واشنگتن و کارگردانی لوینسون را ستودند، اما فیلمنامه این اثر را مورد نقد قرار دادند. در این مقاله از پلازا با نقد و بررسی فیلم Malcolm & Marie 2021 همراه شما خواهیم بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Malcolm & Marie 2020

از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم مالکوم و ماری در کیفیت‌های مختلف اقدام کنید.

کیفیت: Web-dl 1080p | حجم: 2 گیگابایت

کیفیت: Web-dl 720p | حجم: 799 مگابایت

داستان فیلم مالکوم و ماری

داستان فیلم Malcolm & Marie 2021 درباره زوجی به نام‌های مالکوم و ماری است. مالکوم کارگردان سینما است و قصه فیلم هم از جایی شروع می‌شود که مالکوم و ماری از اولین نمایش فیلم مالکوم به خانه برمی‌گردند. در حالی که مالکوم حسابی از نمایش فیلمش هیجان‌زده است، ماری اما از چیزی ناراحت شده که منجر به جر و بحث‌هایی میان این زوج می‌شود.

داستان فیلم Malcolm & Marie

بازیگران فیلم Malcolm & Marie

سام لوینسون و زندیا هر دو در سریال Euphoria به عنوان سازنده (لوینسون) و بازیگر (زندیا) حضور داشتند. تا اینکه شیوع ویروس کرونا ساخت این سریال را متوقف می‌کند. در نتیجه آنها به فکر ساخت فیلمی سینمایی در این دوران پاندمی و قرنطینه می‌افتند. لوینسون پروژه‌های مختلفی مانند یک تریلر روانشناختی را به زندیا پیشنهاد داد. تا اینکه در نهایت او به ایده یک فیلم در مورد «روابط افراد که حوادث آن در زمان واقعی اتفاق می‌افتند» رسید. جان دیوید واشنگتن نیز بعد از اینکه لوینسون 10 صفحه از دیالوگ‌های فیلم را پشت تلفن برای او خواند، به این پروژه اضافه شد!

سرانجام فیلمبرداری فیلم سینمایی Malcolm & Marie از تاریخ 17 ژوئن (28 خرداد 1399) تا 2 جولای (12 تیر 1399) انجام شد. کل فیلمبرداری در مکانی به نام Caterpillar House که یک خانه خصوصی در کالیفرنیا است انجام شد.

همچنین جالب است بدانید که اکثر افراد پشت دوربین فیلم عاشقانه مالکوم و ماری از عوامل سریال Euphoria بودند. علاوه بر این هم واشنگتن و هم زندیا باید خودشان گریم خودشان را انجام می‌دادند و لباس‌هایشان را انتخاب می‌کردند؛ چون این پروژه به دلیل شرایط کرونا گریمور و طراح لباس نداشت. در واقع هنگام فیلمبرداری بیشتر از 12 نفر اجازه حضور سر صحنه را نداشتند. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم مالکوم و ماری بخوانید.

جان دیوید واشنگتن در نقش مالکوم

بازیگران فیلم مالکوم و ماری

جان دیوید واشنگتن بازیگر آمریکایی متولد 28 جولای 1984 (6 مرداد 1363) در لس آنجلس است. او که قبلا فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد، سرانجام همانند پدرش دنزل واشنگتن (Denzel Washington) و مادرش پالتا پیرسون (Pauletta Pearson) وارد حرفه بازیگری شد.

او یکی از بازیگران اصلی سریال کمدی Ballers که از شبکه HBO پخش می‌شد بود. اما موفقیت اصلی جان دیوید با فیلم جنایی BlacKkKlansman محصول سال 2018 به کارگردانی اسپایک لی (Spike Lee) رقم خورد که به خاطر آن او برای جایزه گلدن گلوب نامزد شد. در سال 2020 نیز او در فیلم Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بازی کرد و بیشتر دیده شد.

زندیا در نقش ماری

بازیگران فیلم Malcolm & Marie

زندیا بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 1 سپتامبر 1996 (11 شهریور 1375) در کالیفرنیا است. او حرفه‌اش را در کودکی به عنوان مدل و رقصنده آغاز کرد تا اینکه با بازی در سریال سیتکام Shake It Up در شبکه Disney Channel شناخته شد. در سال 2013 زندیا یکی از شرکت‌کنندگان فصل شانزدهم برنامه تلویزیونی Dancing with the Stars بود. بین سال‌های 2015 تا 2018 او در سریال کمدی K.C. Undercover بازی کرد و یکی از تهیه‌کنندگان آن نیز بود. بازی او در سریال Euphoria در نقش یک نوجوان معتاد برای او جایزه امی بهترین بازیگر زن در یک سریال درام را به ارمغان آورد و زندیا تبدیل به جوانترین برنده این جایزه شد.

همچنین بخوانید :

او همچنین در فیلم‌هایی چون فیلم موزیکال The Greatest Showman محصول سال 2017، فیلم ابرقهرمانی Spider-Man: Homecoming محصول سال 2017 و دنباله آن به نام Spider-Man: Far from Home محصول سال 2019 بازی کرده است.

زندیا در سال 2011 حرفه خوانندگی‌اش را با انتشار تک آهنگ‌های Swag It Out و Watch Me آغاز کرد. در سال 2012 نیز او تک آهنگ Replay را خواند که به جایگاه چهلم 100 تک ‌آهنگ برتر بیلبورد در آمریکا رسید. همچنین در سال 2013 او اولین آلبومش که هم نام خودش بود را عرضه کرد که در زمان انتشار به جایگاه 51 جدول 200 تایی بیلبورد رسید.

نمرات منتقدین به فیلم مالکوم و ماری

فیلم Malcolm & Marie در مجموع نقدهای نسبتا مثبتی دریافت کرده است. این فیلم در وبسایت IMDb و بر اساس بیشتر از 17 هزار رای، تاکنون به امتیاز 6.7 از 10 رسیده است. همچنین 84 درصد از کاربران گوگل این فیلم را پسندیده‌اند.

از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 202 نقد، 59 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و میانگین امتیاز آن به 6.40 از 10 رسیده است. در متاکریتیک نیز بر اساس 43 نقد، فیلم درام مالکوم و ماری امتیاز 53 از 100 را گرفته است. از این 42 نقد، 17 نقد مثبت، 19 نقد متوسط و 7 نقد منفی بوده‌اند. در ادامه مروری بر نمرات منتقدین به فیلم Malcolm & Marie خواهیم داشت.

Total Film / جیمی گراهام: 100

مالکوم و ماری فیلمی مخصوص زمان حال است که قدرتش را از مسائلی چون ویروس کرونا، جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است و جنبش #MeToo گرفته است. اما این فیلم آنقدری خوب است که از آزمایش زمان هم با موفقیت بیرون بیاید.

نقد و بررسی فیلم مالکوم و ماری ۲۰۲۱

Variety / پیتر دبروج: 90

سام لوینسون به هر دو ستاره فیلم زمان برابری داده و تعادل را بین هنرنمایی این دو برقرار کرده است. کارگردانی او به تنهایی به نظر خودنما می‌آید، اما با این حال ما متوجه قصد او از کات‌هایی که می‌دهد می‌شویم؛ چراکه او می‌خواهد قدرت و کنترل را در کل فیلم پخش کند.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

فیلمنامه چندلایه و عمیق که گهگاه حس و حال یک نمایشنامه را دارد، به واشنگتن و زندیا فرصت‌های گوناگونی می‌دهد تا بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و در خود فیلم فراتر از رابطه فرسوده‌ای که دارند بروند.

Screenrant / کریس اگار: 80

فیلم Malcolm & Marie بستر قدرتمندی را برای واشنگتن و زندیا فراهم کرده است و این دو ستاره فیلمنامه را از چیزی که هست بالاتر برده‌اند. در نتیجه این عنوان تبدیل به چنین فیلم راضی‌کننده و قانع‌کننده‌ای شده است.

BBC / کرین جیمزک 80

سام لوینسون، نویسنده و کارگردان فیلم مالکوم و ماری که پیش از این سریال فوق‌العاده Euphoria را برای شبکه HBO نیز ساخته بود، داستانی آشنا را با هنرنمایی‌هایی پویا و حساس از بازیگران شدیدا با استعدادش همراه می‌کند.

The Warp / آلونسو دورالد: 76

فیلم مالکوم و ماری ۲۰۲۱ از آن فیلمنامه‌هایی دارد که فرصت‌هایی جالب را در اختیار بازیگرانش قرار می‌دهد و واشنگتن و زندیا نیز نهایت استفاده را از این فرصت برده‌اند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فیلم Fatale 2020 ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین
الهه بیات08 بهمن 1399 22:00
thumbnail
دانلود فیلم The Princess Switch: Switched Again ؛ تریلر، داستان و بازیگران
الهه بیات04 بهمن 1399 22:00
thumbnail
دانلود فیلم News of the World 2020 + نقد و بررسی داستان و بازیگران
الهه بیات02 بهمن 1399 22:00
thumbnail
دانلود فیلم Pieces of a Woman 2020 ؛ داستان، بازیگران و نمرات ...
تیم پلازا01 بهمن 1399 14:00

The Hollywood Reporter / دیوید رونی: 70

حرکت روان و اغواکننده دوربین، هنرنمایی‌هایی قدرتمند بازیگران و متن قوی باعث می‌شوند که فیلم مالکوم و ماری 2021 تاثیرگذار و قانع‌کننده باقی بماند؛ حتی با اینکه ریسک این موضوع وجود داشت که تبدیل به تمرینی طولانی در سبک خودش بشود.

The Boston Globe / مارک فینی: 63

سخت نیست که جذابیت فیلمنامه را برای بازیگران آن ببینیم. این فیلم فقط دو نقش دارد که جان دیوید واشنگتن و زندیا آنها را ایفا کرده‌اند. مشخص است که آنها تمرین‌های خوبی داشته‌اند تا بتوانند چنین اجراهای جدی و موثری را به نمایش بگذارند.

IndieWire / دیوید ارلیچ: 58

فیلم مالکوم و ماری سام لوینسون خیلی شبیه به شخصیت‌های خود فیلم است که اتفاقا عنوان فیلم هم از همین شخصیت‌ها گرفته شده است: بی‌پروا و متزلزل، پر از ایده‌های بزرگ اما ناامید از موجودیت خود، دارای احساس احترام نسبت به گذشته هالیوود و در عین حال مصمم برای ارائه ادعایی جدید در آینده.

The Austin Chronicle / سلوم هایلو: 50

در کل فیلم سینمایی مالکوم و ماری بیشتر از اینکه یک روایت منسجم باشد، نمایشگری از ایده‌های زیباست. این ایده‌ها اغلب قانع‌کننده هستند، اما در هر حال در حد ایده باقی می‌مانند.

فیلم سینمایی مالکوم و ماری

TimeOut / فیل د سملین: 40

سوالات جالبی در این فیلم مطرح می‌شوند که البته ما جذبشان نمی‌شویم. مهم نیست چند بار مالکوم به بیرون از خانه می‌رود و درماندگی‌هایش را رو به آسمان فریاد می‌زند؛ درام این فیلم گرفته و بی روح است.

CNN / برایان لاوری: 40

سام لوینسون، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی مالکوم و ماری 2021، زمان زیادی را در این فیلم صرف شکایت کردن از منتقدان کرده است تا جایی که همانند بوکسوری پرخاشگر می‌شود. با زوج زندیا و جان دیوید واشنگتن، فیلم Malcolm & Marie خیلی سریع و مخفیانه در زمان شیوع ویروس کرونا فیلمبرداری شده است. این فیلم به خاطر هنرنمایی بامهارت بازیگرانش قابل ستایش است، اما در نهایت لحن آن گوشخراش می‌شود و فیلمنامه یکدستی ندارد.

Slant / پت براون: 38

هنگام تماشای فیلم سینمایی Malcolm & Marie باید انرژی زیادی را صرف پیش‌بینی معنا و تفسیر آن بکنیم، اما از این فیلم برداشت خاصی نمی‌توان کرد و چیز زیادی ارائه نمی‌کند.

The Telegraph / روبی کالین: 20

می‌توانیم حس کنیم که واشنگتن و زندیا به این فیلم باور داشته‌اند و با اشتیاقی زیاد در آن حضور دارند. اما بهترین لحظات آنها در این اثر، همواره آن قسمت‌هایی است که در واقع چیزی نمی‌گویند!

The Globe and Mail / بری هرتز: 15

مالکوم و ماری از آن دست فیلم‌های افراطی و بی معنی است. شکایتی ناخوشایند درباره همه چیز و هر چیزی که عاری از شعور و خیال است. در نهایت نیز در حالی به پایان می‌رسد که به هیچ موضوع خاصی اصلا نپرداخته است.

کلام آخر

تریلر فیلم Malcolm & Marie

در این مقاله با معرفی فیلم مالکوم و ماری ۲۰۲۱ همراه شما بودیم. همانطور که خواندید، این فیلم در مجموع نقدهای متفاوتی را دریافت کرده است، اما اکثرا نظر منتقدان و مخاطبان درباره آن مثبت یا متوسط بوده است. همچنین همانطور که پیشتر نیز گفتیم، نکته جالب درباره فیلم Malcolm & Marie این است که این اثر کاملا در دوران کرونا خلق و تولید شده است.

آیا شما فیلم درام مالکوم و ماری 2021 را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و شخصیت‌های آن چیست؟ آیا با آنها ارتباط برقرار کردید؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402