دانلود و بررسی فیلم 12 Years a Slave + تریلر، داستان و بازیگران

فیلم 12 Years a Slave
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم 12 Years a Slave فیلمی درام محصول سال 2013 است که بر اساس داستانی واقعی درباره سرنوشت غم‌انگیز یک مرد آمریکایی-آفریقایی ساخته ‌شده ‌است. با بررسی فیلم 12 سال بردگی همراه ما باشید.

فیلم 12 Years a Slave یک فیلم درام بیوگرافی مربوط به دوره خاصی از تاریخ است که در سال 2013 ساخته شده ‌است. فیلم دوازده سال بردگی ۲۰۱۳ توسط استیو مک‌کوئین (Steve McQueen)، فیلمساز بریتانیایی، کارگردانی شده و فیلمنامه آن را جان ریدلی (John Ridley) نوشته ‌است. این فیلم اقتباسی از کتاب خاطرات بردگی سالومون نورثاپ (Solomon Northup)، به نام دوازده سال بردگی (Twelve Years a Slave) است که در سال 1853 نگاشته شده ‌است. برای مشاهده بهترین فیلم های اقتباسی تاریخ سینما به این لینک مراجعه کنید.

ما در این مقاله از پلازا پس از دانلود فیلم 12 Years a Slave 2013، به سراغ داستان و بازیگران آن می‌رویم و درنهایت مروری بر نمرات فیلم 12 سال بردگی داریم. بگذارید در ابتدا نگاهی به تریلر فیلم 12 سال بردگی بیندازیم تا با فضای آن بیشتر آشنا شویم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم 12 سال بردگی

در این بخش می‌توانید لینک دانلود فیلم 12 Years a Slave شاهکار استیو مک کوئین با دوبله فارسی را در دو کیفیت مختلف مشاهده کنید.

کیفیت: BluRay 1080p | حجم: 1.83 گیگابایت

کیفیت: BluRay 720p | حجم: 1.03 گیگابایت

فیلم دوازده سال بردگی

داستان فیلم 12 Years a Slave

در سال‌های قبل از جنگ داخلی آمریکا، سالومون نورثاپ، یک سیاه پوست آزاد از ایالت نیویورک، ربوده شده و به عنوان برده در جنوب فروخته می‌شود. او در مواجهه با قساوت و ستم مالک ظالم خود و مهربانی و عطوفت دور از انتظاری که دریافت می‌کند، نه تنها برای زنده ماندن بلکه برای حفظ عزت خود تلاش می‌کند.

فیلم 12 سال بردگی

سپس در دوازدهمین سال از این مصیبت، ملاقات اتفاقی با یک مدافع لغو قانون برده‌داری از کانادا زندگی سالومون را برای همیشه تغییر می‌دهد. در نهایت او به آغوش خانواده‌اش بازمی‌گردد. فیلم 12 Years a Slave براساس یک داستان واقعی باورنکردنی از مبارزه یک انسان برای بقا و آزادی ساخته ‌شده ‌است.

بازیگران فیلم 12 سال بردگی

فیلمبرداری اصلی فیلم ۱۲ سال بردگی از 27 ژوئن تا 13 آگوست 2012 در نیواورلینز، لوئیزیانا انجام شد. مکان‌های مورد استفاده در فیلمبرداری چهار مزرعه بزرگ تاریخی مربوط به زمان پیش از جنگ‌های داخلی آمریکا بود. از بین این چهار مزرعه، مزرعه مگنولیا نزدیکترین مزرعه به مزارعی است که نورثاپ در آن نگهداری می‌شد.

فیلم دوازده سال بردگی ۲۰۱۳

فیلم دوازده سال بردگی برای اولین بار در تاریخ 30 آگوست 2013 (8 شهریور 1392) در جشنواره فیلم Telluride اکران شد. سپس در 18 اکتبر 2013 (26 مهر 1392) در ایالات متحده به صورت محدود و در 19 سالن سینما اکران شد و در هفته‌های بعدی اکران گسترده‌ای داشت. در این قسمت، بازیگران فیلم 12 Years a Slave 2013 را معرفی می‌کنیم.

چیویتل اجیوفور در نقش سالومون نورثاپ

فیلم 12 سال بردگی استیو مک کوئین

چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)، بازیگر و فیلمساز انگلیسی، در 10 جولای 1977 برابر با 10 تیر 1356 به دنیا آمد. بعد از عضویت در تئاتر ملی جوانان در سال 1995، سه ماه پس از ورود به آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن، در سن 19 سالگی، او توسط استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) برای بازی در نقش جیمز کووی (James Covey) در فیلم Amistad محصول 1997 انتخاب شد.

اجیوفور در فیلم‌هایی مثل Dirty Pretty Things محصول 2002، Kinky Boots محصول 2005 و 2012 محصول 2009 حضور داشت. او در فیلم 12 Years a Slave محصول 2013 به ایفای نقش پرداخت و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. او در فیلم‌های The Martian محصول 2015، Doctor Strange محصول 2016 و The Boy Who Harnessed the Wind محصول 2019 نیز ظاهر شد.

وی صداپیشگی دکتر واتسون را در انیمیشن Sherlock Gnomes محصول 2018 و صداپیشگی اسکار را در بازسازی The Lion King در سال 2019 برعهده داشت. او در فیلم فانتزی Maleficent Mistress of Evil نیز بازی کرد.

مایکل فاسبندر در نقش ادوین اپس

دانلود فیلم 12 سال بردگی

مایکل فاسبندر (Michael Fassbender)، بازیگر و راننده مسابقه ایرلندی متولد 2 آپریل 1977 (13 فروردین 1356) است. اولین فیلم سینمایی او  فیلم فانتزی، جنگی و حماسی 300 محصول 2007 به عنوان یک جنگجوی اهل اسپارتا بود. نقش‌های قبلی او شامل بازی در تئاتر و همچنین بازی در مجموعه‌های تلویزیونی از جمله مینی سریال Band of Brothers محصول 2001 از شبکه HBO و درام فانتزی Hex از شبکه انگلیسی Sky One محصول 2005 بود.

او برای اولین بار برای بازی در نقش بابی سندز (Bobby Sands)، فعال ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، در فیلم Hunger محصول 2008 به شهرت رسید و برنده جایزه‌ای در مراسم جوایز فیلم مستقل انگلیس شد.

او در فیلم‌های Fish Tank محصول 2009، A Dangerous Method محصول 2011 در نقش کارل یونگ، Prometheus محصول 2012 و دنباله‌اش Alien: Covenant محصول 2017 و کمدی موزیکال Frank محصول 2014 حضور داشت. او در سال 2015 در فیلم استیو جابز نیز ظاهر شد.

در سال 2013، بازی او در نقش یک برده‌دار، ادوین اپس، در فیلم دوازده سال بردگی مورد ستایش قرار گرفت. این نقش اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای وی به ارمغان آورد.

او در دسامبر 2014 با آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander)، بازیگر سوئدی برنده اسکار، رابطه‌ای را آغاز کرد. این زوج در فیلم The Light Between Oceans با یکدیگر آشنا شده ‌بودند. این دو در یک مراسم خصوصی در 14 اکتبر 2017 در اسپانیا ازدواج کردند. آن‌ها از سال 2017، در لیسبون، پرتغال اقامت دارند.

لوپیتا نیونگو در نقش پتسی

دانلود فیلم 12 Years a Slave 2013

لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o)، بازیگر و نویسنده مکزیکی-کنیایی متولد 1 مارس 1983 (10 اسفند 1361) در مکزیکوسیتی است. او دختر سیاستمدار کنیایی، پیتر آنیانگ نیونگو (Peter Anyang’ Nyong’o) است. وی از یک سالگی در کنیا بزرگ شد.

نیونگو کار خود را در هالیوود به عنوان دستیار تهیه آغاز کرد. در سال 2008، او برای اولین بار در فیلم کوتاه East River بازی کرد. سپس به کنیا بازگشت تا در سریال تلویزیونی Shuga محصول 2009 تا 2012 بازی کند. همچنین در سال 2009، او مستند In My Genes را نوشت، تهیه و کارگردانی کرد.

وی سپس مدرک کارشناسی ارشد بازیگری را از دانشگاه ییل دریافت کرد. بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، او اولین نقش سینمایی خود را به عنوان پتسی در فیلم 12 Years a Slave محصول 2013 بازی کرد که برای آن تحسین منتقدان را برانگیخت. او جوایز زیادی از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای این نقش دریافت کرد. او اولین بازیگر کنیایی-مکزیکی شد که برنده جایزه اسکار می‌شود. او در سال 2018 در فیلم Black Panther و در سال 2019 در فیلم ترسناک Us به ایفای نقش پرداخت.

دیگر بازیگرانی که در فیلم ۱۲ سال بردگی به ایفای نقش پرداخته‌اند، به شرح زیر هستند:

  • سارا پلسون (Sarah Paulson) در نقش خانم اپس
  • پل دینو (Paul Dano) در نقش جان تیبیتس
  • بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در نقش ویلیام فورد
  • الفری وودارد (Alfre Woodard) در نقش معشوقه، هریت شاو
  • برد پیت (Brad Pitt) در نقش ساموئل بس

نقد و بررسی فیلم 12 سال بردگی

فیلم 12 Years a Slave از طرف رسانه‌ها و منتقدین، بهترین فیلم سال 2013 لقب گرفت و با بودجه تولید 22 میلیون دلار بیش از 187 میلیون دلار درآمد کسب کرد. این فیلم برنده سه جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز شد.

داستان فیلم 12 Years a Slave

برنده شدن جایزه بهترین فیلم برای فیلم 12 Years a Slave باعث شد مک‌کوئین اولین کارگردان و تهیه‌کننده سیاه‌پوست انگلیسی باشد که تاکنون این جایزه را دریافت کرده‌ است. این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام را دریافت کرد و در آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلیس جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد به فیلم 12 سال بردگی استیو مک کوئین رسید. این فیلم در نظرسنجی بی‌بی‌سی که 177 منتقد در آن حضور داشتند، چهل و چهارمین فیلم بزرگ از سال 2000 تاکنون لقب گرفت.

فیلم دوازده سال بردگی رتبه 8.1 از 10 را از دیدگاه بینندگان و کاربران سایت IMDb به دست آورده و از بین 57 نقد نوشته شده در سایت متاکریتیک، نمره 96 از 100 را از آن خود کرده ‌است. در وبسایت راتن‌تومیتوز نیز براساس 365 رای توانسته نمره 95% را به دست آورد. در ادامه نقد و بررسی فیلم 12 سال بردگی ۲۰۱۳، نگاهی به نمرات منتقدین به این اثر خواهیم انداخت.

RollingStones / پیتر ترورز: 100

مک‌کوئین با فیلم 12 سال بردگی، خود را به عنوان یک کارگردان در سطح جهانی اثبات می‌کند. تماشای این فیلم بسیار دردناک است و چنان باورپذیر است که مخاطب خود را یکی از برده‌ها می‌بیند و با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کند. این اثر یک فیلم کلاسیک دردناک و درخشان است.

فیلم ۱۲ سال بردگی

The Boston Globe /تای بر: 100

مک‌کوئین با فیلم ۱۲ سال بردگی، درست مثل فیلم Schindler’s List به مخاطب نشان داد که بدترین کارهایی که بشریت می‌تواند با خودش بکند، چیست. در واقع این فیلم مرثیه‌ای برای بشریت است.

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی : 90

شاید ماهیت داستان فیلم 12 سال بردگی به گونه‌ای باشد که فیلم در بعضی مواقع نمی‌تواند به طور واضح و کامل ملودراماتیک باشد. اما هرچه داستان پیش می‌رود، فیلم بهتر می‌شود و به یک پایان زیبا و تکان‌دهنده می‌رسد.

Film.com / ویلیام گوس : 86

بازی درخشان اجیوفور در نقش اصلی نشان می‌دهد که یک عقیده محکم باعث تجسم امید و درستی در برابر همه احتمالات و اتفاقات زندگی است. او بهترین بازی خود را تا به امروز در فیلم ۱۲ سال بردگی ارائه می‌دهد و در هر صحنه از فیلم تعریف کلمه برده را در پیش چشم ما ترسیم می‌کند.

فیلم 12 Years a Slave 2013

Empire / ایان فییر : 80

فیلم ۱۲ سال بردگی همانقدر که به ما درس تاریخ می‌دهد فیلمی ترسناک نیز هست. این فیلم بسیار قدرتمند و تاثیرگذار است. چیویتل اجیوفور که سال‌ها در همه آثار خود خوب ظاهر شده‌ است در این فیلم درخششی شایسته استعداد شگرف خود دارد.

Vulture / دیوید ادلستین : 70

فیلم دوازده سال بردگی شما را میخکوب می‌کند و به عنوان یک فیلم ملودرام بسیار جذاب است. اما لحن کارگردان در این فیلم سرد و گزنده است که این اثر را از داشتن لحنی لطیف و هنرمندانه بازمی‌دارد.

Slant / اد گنزالز : 50

فیلم 12 Years a Slave اثر استیو مک کوئین عملا سالومون نورثاپ را به عنوان ناظری منفعل در برابر انبوهی از وحشت و مصیبت تصویر می‌کند که گویی فقط وجود دارد تا درس عبرتی باشد و پیام فیلمساز را منتقل کند.

کلام آخر

فیلم 12 سال بردگی ۲۰۱۳

تماشای فیلم 12 Years a Slave اصلا آسان نیست و البته نباید هم باشد؛ چرا که این فیلم تصویر بخشی از یک فاجعه انسانی است. این فیلم صادقانه و باورپذیر است و به عنوان سند بخشی از تاریخ تاریک بشریت، تماشای آن بر هر انسانی واجب است. اگر این اثر را تماشا نکرده‌اید در بالای مقاله می‌توانید برای دانلود و دیدن تریلر فیلم 12 Years a Slave 2013 اقدام کنید.

نظر شما در مورد فیلم دوازده سال بردگی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402