بررسی فیلم جایی برای پیرمردها نیست ؛ شاهکار برادران کوئن

فیلم No Country For Old Men
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم جایی برای پیرمردها نیست شاهکاری در ژانر تریلر جنایی و محصول سال 2007  است. اگر طرفدار فیلم های تریلر هستید، در این مقاله با بررسی فیلم No Country For Old Men 2007 همراه ما باشید.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست یک فیلم نئو-وسترن تریلر جنایی و محصول سال 2007 است که توسط  جوئل کوئن (Joel Coen) و ایتن کوئن (Ethan Coen) معروف به برادران کوئن، کارگردانان آمریکایی، نوشته و کارگردانی شده‌ است.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست براساس رمانی به همین نام اثر کورمک مک‌کارتی (Cormac McCarthy) محصول 2005 ساخته شده ‌است. عنوان این فیلم از خط آغازین شعر قایقرانی به سوی بیزانتیوم (Sailing to Byzantium) اثر ویلیام باتلر ییتس (William Butler Yeats)، شاعر ایرلندی قرن بیستم، گرفته شده ‌است. این فیلم ماجرای یک جوشکار و کهنه سرباز جنگ ویتنام اهل تگزاس را در تگزاس غربی در سال 1980 دنبال می‌کند.

در این مقاله از پلازا علاوه بر لینک‌های دانلود فیلم جایی برای پیرمردها نیست 2007، نمرات منتقدین به آن را نیز برایتان قرار داده‌ایم. در ویدیوی بالا نیز می‌توانید تریلر فیلم No Country For Old Men 2007 را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید. با معرفی و نقد این فیلم همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم No Country For Old Men 2007

از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم جایی برای پیرمردها نیست با زیرنویس فارسی چسبیده و در دو کیفیت اقدام کنید. امیدواریم از تماشای فیلم جایی برای پیرمردها نیست اثر جاویدان برادران کوئن لذت ببرید.

بازیگران فیلم No Country For Old Men

کیفیت: 720p | حجم: 799 مگابایت

کیفیت : 1080p | حجم: 2.27 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم جایی برای پیرمردها نیست

داستان فیلم جایی برای پیرمردها نیست

کارگردان فیلم No Country For Old Men

در یکی از روستاهای تگزاس، جوشکار و شکارچی، لوئیلین ماس بقایای چندین قاچاقچی خرده پای مواد مخدر را پیدا می‌کند که در مبادله‌ای که به خشونت کشیده شده ‌است، یکدیگر را کشته‌اند. ماس به جای گزارش این ماجرا به پلیس، تصمیم می‌گیرد دو میلیون دلار پیدا شده در صحنه قتل را برای خودش بردارد. این باعث می‌شود که او هدف یک قاتل روانی به نام آنتون چیگور قرار بگیرد که همه رقبای خود، دشمنانش و حتی مردم عادی را در مسیرش برای یافتن این پول بیرحمانه می‌کشد.

جوایز فیلم No Country For Old Men

همانطور که ماس به شدت تلاش می‌کند که همیشه یک قدم از آنتوان جلوتر باشد، چیگور برای پیدا کردن او و پولش خون‌های بیشتری می‌ریزد و به او نزدیک‌تر می‌شود. در همین حال، کلانتر افسانه‌ای اد تام بل با کمال دقت بر تحقیقات نظارت می‌کند و برای مقابله با انبوه جنایاتی که در حال رخ دادن است، تلاش می‌کند.

بازیگران فیلم No Country For Old Men 2007

فیلم جنایی جایی برای پیرمردها نیست، مضامینی مثل سرنوشت و وجدان را در خود دارد و موقعیت‌هایی را که برادران کوئن در فیلم‌های Blood Simple محصول 1984، Raising Arizona محصول 1987 و Fargo محصول 1996 جستجو کرده بودند مرور و بازآفرینی می‌کند.

فیلم No Country for Old Men برای اولین بار در 19 مه 2007 (29 اردیبهشت 1386) در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. منتقدان‌، کارگردانی و فیلمنامه برادران کوئن و بازی درخشان خاویر باردم (Javier Bardem) را ستودند. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی جایی برای پیرمردها نیست 2007 خواهیم داشت.

خاویر باردم در نقش آنتوان چیگور

فیلم جایی برای پیرمردها نیست

خاویر باردم در 1 مارس 1969 مصادف با 10 اسفند 1347 در شهر لاس پالماس د گران کاناریا (Las Palmas de Gran Canaria) در اسپانیا متولد شد. باردم برای بازی در فیلم جایی برای پیرمردها نیست محصول سال 2007 به عنوان اولین مرد اسپانیایی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش‌ مکمل مرد شد. او دو نامزدی اسکار برای بهترین بازیگر نقش‌ اول مرد را نیز برای فیلم‌های Before Night Falls محصول 2001 و Biutiful محصول 2010 در کارنامه خود دارد.

او در سال 2010 برای بازی در فیلم Biutiful نخل طلای جشنواره کن را به عنوان بهترین بازیگر مرد از آن خود کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به فیلم‌هایی چون The See Inside محصول 2004، Vicky Cristina Barcelona محصول 2008 و Skyfall محصول 2012 اشاره کرد.

خاویر باردم از فعالان محیط زیست است و از سال 2018 با فعالان محیط زیست سازمان صلح سبز همکاری می‌کند. او در سال 2010 با بازیگر مشهور، پنه‌لوپه کروز (Penélope Cruz)، ازدواج کرد و این زوج در حال حاضر دو فرزند دارند.

جاش برولین در نقش لوئیلین ماس

بازیگران فیلم جایی برای پیرمردها نیست

جاشوا جیمز برولین (Joshua James Brolin) در 12 فوریه 1968 مصادف با 23 بهمن 1346 در آمریکا متولد شد. او جایزه‌های زیادی از جمله جایزه منتخب منتقدان را دریافت کرده ‌و نامزد جایزه اسکار نیز شده‌ است. برولین در فیلم‌هایی چون The Goonies محصول 1985، Mimic محصول 1997، Hollow Man محصول 2000 و Grindhouse محصول 2007 حضور داشت.

وی در فیلم No Country for Old Men شاهکار برادران کوئن محصول 2007 نیز ظاهر شد و در فیلم‌های Milk محصول 2008، True Grit محصول 2010، Men in Black 3 محصول 2012، Sicario محصول 2015 و Deadpool 2 محصول 2018 به ایفای نقش پرداخت .

او در فیلم‌های Avengers: Infinity War محصول 2018 و Avengers: Endgame محصول  2019 در نقش تانوس (Thanos)، ابرقدرت شرور کتاب‌های کمیک مارول حضور داشت.

تامی لی جونز در نقش اد تام بل

داستان فیلم جایی برای پیرمردها نیست

تامی لی جونز (Tommy Lee Jones) بازیگر و فیلمساز آمریکایی در سپتامبر 1946 متولد شد. او چهار نامزدی اسکار در کارنامه خود دارد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در نقش مارشال آمریکایی، ساموئل جرارد (Samuel Gerard)، در تریلر The Fugitive محصول  1993 دریافت کرده ‌است.

از دیگر نقش‌های برجسته وی می‌توان به نقش تکاور تگزاسی، وودرو اف.کال (Woodrow F. Call)، در مینی سریال تلویزیونی Lonesome Dove، مامور کی مجموعه فیلم‌های Men in Black، کلانتر اد تام بل در فیلم No Country for Old Men و شخصیت شرور Two Face در Batman Forever اشاره کرد.

وی در فیلم Under Siege محصول 1992 و Natural Born Killers محصول 1994 نیز ظاهر شد و در فیلم‌های Man of the House محصول 2005، Captain America: The First Avenger محصول 2011 و Jason Bourne محصول 2016 به ایفای نقش پرداخت.

سایر بازیگران فیلم جایی برای پیرمردها نیست عبارتند از:

  • وودی هرلسون (Woody Harrelson) در نقش کارسون ولز
  • کلی مک‌دونالد (Kelly Macdonald) در نقش کارلا جین ماس
  • گرت دیلاهانت (Garret Dillahunt) در نقش وندل
  • تس هارپر (Tess Harper) در نقش لورت
  • بری کوربین (Barry Corbin) در نقش الیس

بررسی فیلم جایی برای پیرمردها نیست

فیلم سینمایی جایی برای پیرمردها نیست 2007، 109 بار نامزد دریافت جوایز مختلف شد و توانست 76 جایزه را از آن خود کند. این فیلم در هشتادمین دوره جوایز اسکار، چهار جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و سه جایزه بفتا و دو جایزه گلدن گلوب را نیز به دست آورد. انستیتو فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کرد و شورای ملی بازبینی آن را به عنوان بهترین فیلم سال 2007 انتخاب کرد.

داستان فیلم No Country For Old Men

این فیلم در وبسایت IMDb‌ و بر اساس نظر کاربران به امتیاز 8.1 از 10 رسیده‌ است. همچنین 89 درصد از کاربران گوگل این عنوان را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز بر اساس 288 نقد، 93 درصد را کسب کرده ‌است. در متاکریتیک نیز بر اساس 37 نقد، این فیلم میانگین امتیاز 91 از 100 را گرفته که نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب آن است. در ادامه نقد و بررسی فیلم جایی برای پیرمردها نیست ۲۰۰۷، نگاهی به نمرات منتقدین به این اثر خواهیم انداخت.

Chicago Sun Times / راجر ابرت: 100

بسیاری از صحنه‌های فیلم No Country For Old Men به قدری بی عیب و نقص ساخته شده‌اند که شما می‌خواهید آن‌ها ادامه پیدا کنند و هرگز به پایان نرسند و با این حال این صحنه‌ها یک مکش احساسی ایجاد می‌کنند که شما را به صحنه بعدی می‌کشاند. فیلم دیگری که چنین احساسی به من داد فیلم فارگو بود. ساختن فیلم فارگو یک معجزه بود و حالا معجزه دیگری با ساخت این فیلم رخ داده‌ است.

 Salon / اندرو اوهیر: 90

فیلم جایی برای پیرمردها نیست، بلندپروازانه‌ترین و چشمگیرترین فیلم برادران کوئن در یک دهه اخیر است که شامل مناظر زیبا و آفتاب زده غرب تگزاس است که به طور چشمگیری توسط راجر دیکینز، فیلمبرداری شده ‌است. خاویر باردم نیز یک بازی فوق‌العاده و به یاد ماندنی از خود ارائه می‌دهد.

 Daily News / جک متیوز: 88

ممکن است ساختار فیلم No Country For Old Men کمی مشکل داشته ‌باشد، ولی از نظر عملکرد یا تعلیق چیزی کم ندارد. برخی از صحنه‌های تعقیب ماس توسط چیگور به شکل غیرقابل تحملی دلهره‌آور است.

 The Charlotte Observer / لارنس تاپمن: 75

برادران کوئن هرگز این ایده را که یک فیلم باید طرح داشته ‌باشد قبول نکرده‌اند. فیلم جایی برای پیرمردها نیست، پر از شخصیت‌های بی نظیر و گفتگوهای مبهمی است که معنی‌دار به نظر می‌رسند و گاه واقعا معنایی دارند. فیلمبرداری چشم‌نواز و موسیقی متن فیلم بسیار متناسب و گوش‌نواز است. اما این اثر روایتی که از ابتدا تا انتها منطقی باشد، ندارد.

کارگردان فیلم جایی برای پیرمردها نیست

 The Wshington Posr / استفن هانتر: 50

من از فیلم No Country for Old Men به خاطر نشان دادن مهارت برادران کوئن در فیلمسازی قدردانی می‌کنم. من این فیلم را در شکستن و خروج از کلیشه‌های داستانی و داشتن اراده‌ای قهرمانانه در براندازی این کلیشه‌ها در روایت فیلم بسیار خوب می‌دانم. من فیلم جایی برای پیرمردها نیست را تحسین می‌کنم به این دلیل که با جلو رفتن داستان هر چه بیشتر ما را در عمق یک دنیای جهنمی می‌کشاند. من این فیلم را خیلی دوست ندارم فقط همین.

 Reader / جاناتان روزنبام: 30

فیلم جایی برای پیرمردها نیست، یک تمرین بسیار خوب در این ژانر است و نه چیزی بیشتر. واقعا قابل درک نیست که چرا اهمیت زیادی به آن داده شده ‌و تا این حد مورد توجه واقع شده ‌است. مگر اینکه این حجم از توجه و تحسین به این دلیل باشد که این فیلم نوعی انگیزه ایدئولوژیکی را ایجاد می‌کند.

کلام آخر

جوایز فیلم جایی برای پیرمردها نیست

فیلم جایی برای پیرمردها نیست یک شاهکار در آثار اقتباسی است که به منبع اقتباس خود وفادار است و چنان خوب ساخته شده که شما را میخکوب می‌کند. تماشای این فیلم با تدوین دقیق، فیلمبرداری زیرکانه و هنرمندانه و طراحی صدای بی‌عیب و نقص برای علاقمندان به سینما یک تجربه تکرارنشدنی است. اگر این اثر جاودانه را تماشا نکرده‌اید می‌توانید در ابتدای این مطلب برای دانلود و دیدن تریلر آن اقدام کنید.

در این مقاله با نقد و بررسی فیلم No Country For Old Men همراه شما بودیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402