معرفی فیلم Focus 2015 با بازی ویل اسمیت و مارگو رابی

فیلم سینمایی Focus
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Focus داستان عشقی پاک در دنیای سرشار از حقه و کلک را با زبانی طنزآمیز روایت می‌کند. برای آشنایی با فیلم فوکوس که با نام فیلم تمرکز نیز شناخته می‌شود همراه ما باشید.

فیلم Focus فیلمی در ژانر جنایی کمدی-درام محصول سال 2015 از سینمای آمریکا است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی گلن فیکارا (Glenn Ficarra) و جان ریکوآ (John Requa)، ستارگانی چون ویل اسمیت (Will Smith) و مارگو رابی (Margot Robbie) را نیز دارد. فیلم خارجی Focus که به فارسی فیلم تمرکز ترجمه شده است، در فوریه 2015 اکران شد و به رغم بودجه 50 میلیون دلاری خود، توانست در گیشه به فروش خوب 158 میلیون دلاری برسد. حدود 4 ماه بعد، یعنی در ماه ژوئن، نسخه بلوری فیلم نیز منتشر شد. منتقدین نظرات متفاوتی در مورد فیلم فوکوس و بینندگان اکثرا نظر مثبتی درمورد این عنوان دارند.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با فیلم سینمایی Focus آشنا شویم. شما می‌توانید در همین مقاله برای دانلود فیلم تمرکز نیز اقدام کنید. پس از آن داستان فیلم را می‌خوانیم و با بازیگران و نظرات منتقدین آشنا میشویم. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Focus 2015

برای دانلود فیلم Focus 2015 با زیرنویس فارسی می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

فیلم Focus 2015

کیفیت: 1080p | حجم: 2.64 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 798 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم تمرکز

داستان فیلم Focus

فیلم فوکوس ۲۰۱۵

نیکی اسپرگن اولین بار در جریان یک کلاهبرداری ناشیانه توسط جس و همکارش با او آشنا می‌شود. جس بارت یک جیب‌بر تازه‌کار است و نیکی درس‌هایی به او می‌دهد و از هم جدا می‌شوند. این دو مدتی بعد در نیواورلئانز بار دیگر همدیگر را می‌بینند و نیکی جس را زیر بال و پر خود می‌گیرد. آنها در چندین پروژه دزدی و کلاهبرداری با هم کار می‌کنند تا اینکه عاشق هم می‌شوند. با توجه به اینکه نیکی از راه دروغ و تقلب گذران زندگی می‌کند، درمی‌یابد که عشق و فریبکاری نمی‌توانند باهم باشند، در نتیجه از جس جدا می‌شود. 3 سال بعد این دو نفر دوباره با هم روبرو می‌شوند، اما اوضاع اکنون بسیار تغییر کرده و همه چیز برعکس می‌شود.

بازیگران فیلم Focus

فیلم فوکوس ۲۰۱۵ بازیگران بنام و مشهوری چون ویل اسمیت، مارگو رابی و جرالد مک‌رینی (Gerald McRaney) را دارد. در ابتدا قرار بود نقش نیکی و جس را به ترتیب رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) و اما استون (Emma Stone) بازی کنند، پس از آن این دو نقش به بن افلک (Ben Affleck) و کریستین استوارت (Kristen Stewart) پیشنهاد شد و در نهایت این نقش‌ها به ویل اسمیت و مارگو رابی رسید. فیلمبرداری فیلم تمرکز از سپتامبر 2013 در نیواورلئانز آغاز شد، در بوینس آیرس و آرژانتین ادامه یافت و سرانجام در دسامبر 2013 در نیویورک به پایان رسید. در این قسمت مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران فیلم فوکوس ۲۰۱۵ آشنا می‌شویم.

ویل اسمیت در نقش نیکی اسپرگن

داستان فیلم Focus

ویل اسمیت با نام کامل ویلارد کارول اسمیت جونیور (Willard Carroll Smith Jr.)، متولد 25 سپتامبر 1968 برابر با 3 مهر 1347 در پنسیلوانیا است. او ابتدا به عنوان رپر، با نام The Fresh Prince، در اواخر دهه 1980 کار خود را آغاز کرد. در دهه 1990 محبوبیت او به خاطر بازی در سریال The Fresh Prince Bel-Air که تا سال 1996 به طول انجامید، بیشتر شد. اسمیت پس از آن به دنیای فیلم‌های سینمایی وارد و تبدیل به ستاره شد. تا سال 2016 فیلم‌های او در سراسر جهان بیش از 7.5 میلیارد دلار به فروش رفته بودند. از جمله فیلم‌های او می‌توان به مجموعه فیلم‌های Bad Boys، مجموعه فیلم‌های Men in Black و فیلم Aladdin اشاره کرد.

ویل اسمیت اولین بار در سال 2002 برای فیلم Ali و دومین بار در سال 2007 برای فیلم The Pursuit of Happyness نامزد جایزه اسکار شد. دو فیلم ذکر شده به علاوه سریال The Fresh Prince of Bel-Air و فیلم Concussion نیز او را در مجموع 5 بار نامزد جایزه گلدن گلوب کردند. ویل علاوه بر افتخارات دیگری که در زمینه بازیگری کسب کرده، در حوزه خوانندگی نیز بسیار عالی ظاهر شده و از میان جوایز و افتخاراتش می‌توان به 4 نامزدی و 4 برد جایزه گرمی اشاره کرد.

مارگو رابی در نقش جس بارت

بازیگران فیلم Focus

مارگو رابی بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی متولد سال 1990 میلادی، برابر با 1369 شمسی است. او بازیگری را از سال 2008 با سریال استرالیایی Neighbours محصول سال‌های 2008 تا 2011 آغاز کرد. پس از آن به آمریکا مهاجرت کرد و اولین بار در سریال Pan Am محصول سال 2011 تا 2012 ظاهر شد. نقشی که او را نزد همگان معروف و مشهور کرد، نقش نائومی در فیلم The Wolf of Wall Street اثری از مارتین اسکورسیزی در سال 2013 بود. رابی رزومه خود را با نقش‌آفرینی در آثاری چون فیلم The Legend of Tarzan محصول سال 2016، فیلم I, Tonya محصول سال 2017 و فیلم Mary Queen of Scots تقویت کرد.

مارگو رابی تقریبا در تمامی جشنواره‌های مرتبط با فیلم و سریال حضور داشته است. او تاکنون دو بار نامزد جایزه اسکار، برای فیلم I, Tonya و فیلم Bombshell، پنج بار نامزد جایزه بفتا و 3 بار نامزد جایزه گلدن‌گلوب شده است. از جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم Once Upon a Time in Hollywood محصول سال 2019 و فیلم Birds of Prey محصول سال 2020 را نام ببریم. وی همچنین یکی از بنیانگذاران کمپانی LuckyChap Entertainment است و از طریق آن تهیه‌کننده برخی آثار خود از جمله سریال Dollface بوده است.

جرالد مک رینی در نقش اُوِنز/ باکی اسپراگن

تریلر فیلم Focus

جرالد مک‌رینی بازیگر آمریکایی متولد 19 آگوست 1974 برابر با 28 مرداد 1353 است. نسل او به سرخپوستان چاکتاوی و اسکاتلندی‌ها می‌رسد. او بازیگری را از سال 1969 آغاز کرد و پیش از آن در میدان نفتی لوئیزیانا مشغول به کار بود. اولین تجربه او در بازیگری به فیلم Night of Bloody Horror بازمی‌گردد. در تلویزیون نیز اولین بار در یکی از قسمت‌های سریال اکشن و کمدی The Dukes of Hazzard حضور یافت. پس از آن حضور در سریال‌هایی چون سریال Simon & Simon محصول سال‌های 1981 تا 1989، سیتکام Major Dad محصول سال‌های 1989 تا 1993 و سریال House of Cards محصول سال‌های 2013 تا 2018 سبب شد شهرت وی بیشتر و بیشتر شود.

او در سریال This Is Us نیز بازی کرده است و برای این نقش برنده جایزه امی ساعات پربینده در بخش بهترین بازیگر مهمان شد. از جدیدترین کارهای مک‌رینی می‌توانیم فیلم A Violent Separation محصول سال 2019، فیلم Daedwood: The Movie محصول سال 2019 و فیلم The Disappointment Room محصول سال 2016 را نام ببریم.

خودریگو سانتورو در نقش رافائل گریگا

دانلود فیلم Focus 2015

خودریگو سانتورو (Rodrigo Santaro) بازیگر و صداپیشه، متولد 22 آگوست 1975 (31 مرداد 1354) در ریو دو ژانیرو برزیل است. پدر او یک مهندس ایتالیایی و مادرش هنرمندی برزیلی با ریشه‌های پرتقالی است. او بازیگری را از سال 1993 با تله‌نوولاهای برزیلی آغاز کرد. تله‌نوولا به مجموعه‌های تلویزیونی محدود با قسمت‌های متعدد که معمولا در کمتر از یک سال پایان می‌یابند گفته می‌شود. این مجموعه‌ها ترکیبی از هنرهای‌نمایشی، رمان‌های قرن نوزده و قصه‌های رادیویی هستند و در کشورهای آمریکای لاتین محبوبیت دارند.

اولین نقش مهم او در سینما مربوط به فیلم Bicho de Seta Cabecas محصول سال 2001 است.  بازی در فیلم Charlie’s Angels: Full Throttle در سال 2003 سکوی پرش خودریگو به هالیوود بود. او همچنین در چند قسمت از سریال Lost و در سریال WestWorld نیز بازی کرده است. وی همچنین در فیلم 300 محصول سال 2006 نقش پادشاه ایرانی، خشایارشاه و در فیلم Ben-Hur محصول سال 2016 نقش عیسی مسیح را بازی کرده است.

خودریگو سانتورو در انیمیشن‌هایی چون مجموعه انیمیشن Rio و انیمیشن Klaus به عنوان صداپیشه حضور داشته است. سانتورو علاوه بر جوایزی که در جشنواره‌های مختلف کسب کرده، توسط مجله People در سال 2004 به عنوان یکی از 50 فرد زیبای جهان انتخاب شد و در سال 2006 در جایگاه دوازدهمین مرد جذاب زنده دنیا قرار گرفت.

با توجه به این که در اینجا مجالی برای معرفی همه بازیگران نیست، در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم Focus را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • بی. دی. ونگ (B. D. Wong) در نقش لیوآن تسه
  • رابرت تیلور (Robert Taylor) در نقش مک‌ایون
  • دومینیک فوموسا (Dominic Fumusa) در نقش جرد موکولوسکی
  • برنان براون (Brennan Brown) در نقش هورست
  • گریف فورست (Griff Furest) در نقش گرت
  • آدریان مارتینز (Adrian Martinez) در نقش فرهاد

نقد و بررسی فیلم Focus 2015

فیلم Focus با بازی ویل اسمیت اولین بار در 22 بهمن 1393 در انگلستان و حدودا دو هفته بعد، در 8 اسفند ماه، در ایالات‌ متحده ‌آمریکا به نمایش درآمد. وبسایت راتن‌تومیتوز براساس 223 نقد نمره قابل‌ قبول 56% را به فیلم فوکوس اختصاص داده است. بینندگان در IMDb نمره 6.6 از 10 را به آن داده‌اند و منتقدین متاکریتیک نمره 56 از 100 را مناسب این فیلم دانسته‌اند. در این بخش قصد داریم مروری بر نظرات و نمرات منتقدین درمورد فیلم Focus 2015 داشته باشیم.

نقد و بررسی فیلم Focus 2015

 TheWrap / جیمز روچی: 80

همانند یک کوکتل که ترکیب دلنشین و لذیذی از ترشی و شیرینی را دارد، فیلم Focus نیز ترکیبی عالی از فیلمسازی عالی و یکپارچه، همراه با هیجان و طنزی است که توسط رهبران ایجاد شده است.

Observer / لائورنس تاپمن: 75

فیلم تمرکز به قدری ظریف، سریع و بذله‌گو آغاز می‌شود که سبب ایجاد انتظاراتی می‌شود و نمی‌تواند آنها را برآورده کند. با این‌حال گرچه همه اتفاقات قابل توضیح نیست، گرچه امور غیرمحتمل توضیح داده نمی‌شوند، اما این فیلم همچنان به عنوان یک سرگرمی در زمستان، که طبق معمول می‌دانیم تعداد آنها بسیار کم است، عالی و رضایت‌بخش است.

Village Voice / امی نیکلسون: 70

هیچ افتخاری در میان دزدان نیست، اما نوعی عزت‌نفس در جاه‌طلبی‌های فیلم فوکوس وجود دارد. گرچه این فیلم بیش از کلاسیک بودن، تبلیغات ودکا است، همچنان هیچ ایرادی ندارد که یک نوشیدنی دیگر برای خود بریزید و سرگرم تماشای آن شوید.

فیلم تمرکز

IndieWire / اریک کوهن: 67

فیلم هیچگاه درخشش و جذابیت سطحی خود را از دست نمی‌دهد، اما بدون تلاش برای درک عمیق‌تر آن، فیلم ما را به امید چیزی دیگر، بی‌شباهت به کلاهبرداری‌های مرکزی خود، پیش می‌برد.

Rolling Stone / پیتر تراورس: 63

من خوره فیلم‌هایی با بزهکاری‌های شیرین هستم که در آنها یک کلاهبردار باهوش کارهای خطرناک و غیرممکن را در زیر لایه‌ای از زیبایی‌های غیرممکن، ممکن می‌سازد. احساس می‌کنم فیلم تمرکز نیز تلاش داشته چنین فیلمی باشد. من به دنبال سعادت کامل همچون فیلم Notorious هیچکاک یا فیلم American Hustle دیوید راسل نیستم، بلکه فقط به دنبال نمونه‌ای از فرار از واقعیت هستم و این تمام آن چیزی است که در فیلم فوکوس به آن دست می‌یابید.

فیلم Focus با بازی ویل اسمیت

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی: 50

این بازدید خیال‌انگیز و فوق‌العاده لطیف از دنیای شگفت‌انگیز و بین‌المللی ثروت و کلاهبرداری و شیادی بیشتر شبیه یک لیست‌برداری از تکنیک‌های دزدی و کلاهبرداری است تا اینکه یک تفریح فریبنده و جذاب باشد.

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 40

مارگو رابی در فیلم Focus از همان ابتدا بسیار عالی ظاهر شده است؛ می‌توان گفت او نوعی استعداد ذاتی برای حضور در فیلم‌های کمدی-عاشقانه دارد. همچنین، با تشکر از نویسندگان، فیلمنامه همچنان در مورد کلاهبرداری است و آن را به خوبی با داستانی عاشقانه ترکیب کرده‌اند.

San Francisco Chronicle / مایک لاسال: 25

هسته عاطفی فیلم، یعنی رابطه بین نیکی و جس، فاقد تاثیر کافی است؛ بیشتر به این دلیل که بیننده نمی‌تواند دنیایی که آنها به تصویر می‌کشند را باور کند و همچنین به این خاطر که اسمیت بازیگری قوی برای این نقش نیست.

کلام آخر

فیلم Focus

با تماشای تریلر فیلم فوکوس متوجه می‌شوید که این فیلم یک گزینه عالی برای سپری کردن شب‌های طولانی زمستان است. داستان فیلم فوکوس به قدری جذاب و دلنشین هست که تا لحظه آخر شما را میخکوب کند و اجازه ندهد حتی یک لحظه به کار دیگری بپردازید. حال که معرفی و نقد فیلم تمرکز به پایان رسید، نوبت آن رسیده تا شما نیز نظرات خود در مورد این فیلم را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. آیا از تماشای این فیلم لذت بردید؟ به نظر شما ویل اسمیت و مارگو رابی مناسب این نقش‌ها بودند؟ کدام بُعد از فیلم Focus بیش از همه توجه شما را به خود جلب کرد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402