بیوگرافی آدری هپبورن ؛ ستاره درخشان عصر طلایی هالیوود + فیلم ها و جوایز

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آدری هپبورن یکی از تاثیرگذارترین بازیگران زن دنیا ملقب به آخرین معصوم سینما است که در طی زندگی خود نه تنها به واسط هنر و بازیگری، بلکه به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه‌اش شناخته می‌شد. در این مقاله با بیوگرافی آدری هپبورن همراه شما هستیم.

آدری هپبورن (Audrey Hepburn) یک بازیگر و خیر بریتانیایی بود که امروزه به عنوان یکی از نمادهای جذاب مد و بازیگری شناخته می‌شود. این هنرپیشه در سال 1929 به دنیا آمد و از جانب بنیاد فیلم آمریکا به عنوان سومین زن بزرگ افسانه‌ای سینما شناخته می‌شود. او یکی از برترین‌های تاریخ سینمای کلاسیک و یکی از خوش لباس‌ترین‌های تالار مشاهیر محسوب می‌شود. آدری از سال 1948 ایفای نقش خود در فیلم‌ها را شروع کرد و از خانواده‌ای فقیر بود که جنگ جهانی دوم به آسیب‌های زیادی زد. این زن خیر و زیبا  با فیلم تعطیلات رمی (Roman Holiday) به شهرت رسید و برنده جوایز اسکار، بفتا، گلدن گلوب و تونی شد‌. او سرانجام در سال 1993 چشم از جهان فروبست. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با بیوگرافی آدری هپبورن همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی آدری هپبورن

  • نام و نام خانوادگی: آدری هپبورن (Audrey Hepburn)
  • تاریخ تولد: 4 مه 1929 (14 اردیبهشت 1308)
  • محل تولد: ایکسل، بروکسل، بلژیک
  • نام هنگام تولد: آدری کتلین راستون (Audrey Kathleen Raston)
  • لقب آدری هپبورن: آخرین معصوم سینما، آدریانته
  • قد آدری هپبورن: 170 سانتی‌ متر
  • سن آدری هپبورن: 63 سال (فوت شد)
  • وضعیت تاهل: در رابطه هنگام مرگ (ازدواج با مل فرر (Mel Ferrer) از 1954 تا 1968) (ازدواج با آندره دوتی (Andrea Dotti) از 1969 تا 1982) (در رابطه با رابرت وولدرز (Robert Wolders) از 1980 تا زمان مرگ)
  • تاریخ فوت ادری هپبورن: 20 ژانویه 1993 (30 دی 1371)

بیوگرافی آدری هپبورن

در این بخش با زندگی نامه آدری هپبورن از تولد تا مرگ همراه شما هستیم و قصد داریم سیر زندگی این بازیگر را برای شما تعریف کنیم.

کودکی و نوجوانی

بیوگرافی آدری هپبورن

آدری هپبورن با نام اصلی آدری کیتلین راستن (Audrey Kathleen Ruston) در تاریخ 4 مه 1929 (14 اردیبهشت 1308) در شهر بروکسل بلژیک چشم به جهان گشود. پدرش جوزف ویکتور آنتونی راستن (Joseph Victor Anthony Ruston) انگلیسی و مادرش بارونس الا فان هیمسترا (Baroness Ella van Heemstra) نجیب‌زاده و فرزند حقوقدان و سیاست‌مدار هلندی بود. آدری دو برادر هم از ازدواج اول مادرش داشت. پدرش هنگامی که آدری شش سال داشت، او و مادرش را در بروکسل رها کرد و به لندن رفت و فعالیت‌های فاشیستی‌اش را گسترش داد. آدری هپبورن بعدها اعتراف کرد که رفتن پدرش تلخ‌ترین اتفاق زندگی‌اش بود.

آدری هپبورن هفت ساله برای تحصیل به کنت انگلستان فرستاده ‌شد. با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939، به هلند بازگشت و در مدرسه هنرهای زیبای آرنهام مشغول به تحصیل شد. آدری و خانواده‌اش در کشور اشغال‌شده هلند روزهای سخت و غمباری را گذراندند. شوهرخاله او ظالمانه به دست آلمان‌ها کشته ‌شد و برادر ناتنی‌اش به اردوگاه کار اجباری آلمان‌ها در برلین فرستاده ‌شد. خانواده او در جریان جنگ آسیب‌های بسیاری را متحمل شد تاحدی که به گفته خودش اگر می‌دانستند پنج سال تحت اشغال خواهند بود، با یک شلیک خود را خلاص می‌کردند.

همچنین بخوانید :

در طول جنگ آدری با اجرای رقص برای نیروهای مقاومت هلندی کسب درآمد و داوطلبانه در یک بیمارستان مرکز مقاومت نیز خدمت می‌کرد. در ‌پی قحطی هلند در سال 1944 که مسیرهای تأمین نیازهای مردم به دست نازی‌ها مسدود شد، خانواده هپبورن برای تهیه کیک و بیسکوییت به تهیه آرد از پیاز گل لاله روی آوردند. آدری در نوجوانی و در زمان قحطی دوران جنگ بر اثر سوتغذیه دچار آنمی حاد، مشکلات تنفسی و اِدِم (ورم) شد. خانواده آدری هپبورن از نظر مالی خسارات بسیار دیده و بسیاری از املاک و دارایی‌های‌شان را از دست دادند.

ازدواج و زندگی خصوصی آدری هپبورن

همسر ادری هیپورن
سمت راست همسر اول و سمت چپ همسر دوم

در این قسمت از بیوگرافی آدری هپبورن می‌خوانیم که او در طول زندگی‌اش دو بار ازدواج کرد که حاصل هر کدام یک فرزند بود. در سن 25 سالگی و پس از یک نامزدی بی‌سرانجام، در سال 1954 با مل فرر (Mel Ferrer) بازیگر آمریکایی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام شان هپبورن فرر (Sean Hepburn Ferrer) بود که اکنون تهیه‌کننده و نویسنده است. زندگی مشترک هپبورن و فرر 14 سال به طول انجامید و در سال 1968 از یکدیگر جدا شدند.

آدری پس از جدایی از همسر اول در یک سفر دریایی با آندره دوتی (Andrea Dotti)، روانپزشک ایتالیایی آشنا شد و در سال 1969 با او ازدواج کرد. این زوج سال بعد صاحب یک فرزند پسر به نام لوکا (Luca Dotti) شدند. در بالا می‌توانید تصاویر دو همسر ادری هیپورن را مشاهده کنید.

دومین ازدواج آدری هپبورن هم پس از 13 سال زندگی مشترک با دوتی در سال 1982 به جدایی ختم شد. در تصویر زیر عکس آدری هپبورن و همسر دومش آندره دوتی را مشاهده می‌کنید.

زندگی خصوصی آدری هپبورن

آدری هپبورن در سال‌های پایانی ازدواج دومش با رابرت والدرز (Robert Wolders)، بازیگر هلندی آشنا شد و از سال 1980 تا پایان عمرش با او زندگی کرد. در ادامه تصویر آدری هپبورن و رابرت والدرز قرار داده‌ شده ‌است.

مرگ آدری هپبورن

در ادامه بیوگرافی آدری هپبورن باید بگوییم که او پس از بازگشت از سومالی به سوئیس در اواخر سال 1992، دردهایی در شکم احساس کرد که بعد از آزمایش‌های گوناگون سرطان پانکراس تشخیص داده ‌شد. او پس از جراحی و شیمی ‌درمانی بسیار سرانجام در 20 ژانویه 1993 (30 دی 1371) در منزلش در سوئیس از دنیا رفت. مراسم خاکسپاری او چهار روز بعد در کلیسای دهکده تولوشنا در سوئیس برگزار و پیکرش در آرامستان آنجا به خاک سپرده شد.

تاریخ فوت ادری هپبورن
پسران آدری هیپورن

زندگی شغلی آدری هیپبورن

در این بخش از بیوگرافی آدری هپبورن با زندگی حرفه‌ای این بازیگر همراه شما هستیم و از دنیای بازیگری، مد، فعالیت‌های خیرخواهانه و کتابی که درباره او چاپ شد می‌گوییم‌.

زندگی حرفه ای

در سال 1945 و با پایان جنگ آدری و خانواده‌اش به هلند رفته و او در آنجا به فراگیری هنر محبوبش، رقص باله پرداخت. او در سال 1948 با بازی در فیلم آموزشی Dutch in Seven Lessons برای اولین ‌بار بازیگری را تجربه کرد و وارد این عرصه شد. پس از آن به لندن رفت تا باله را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد. اما علیرغم استعداد بسیارش در این زمینه، ضعف بدنی ناشی از جنگ و قد بلندش را مانع دستیابی او به جایگاه یک بالرین حرفه‌ای دانستند و او نیز تصمیم گرفت که بر‌ بازیگری تمرکز کند.

همچنین بخوانید :

آدری هپبورن از سال 1948 هنگامی‌که مادرش برای گرداندن خانواده خدمتکاری می‌کرد، به عنوان هم‌سرا در نمایش موزیکال High Button Shoes و پس از آن در دو نمایش دیگر نیز حضور داشت. او پس از چند نقش‌آفرینی‌ کوتاه و گذراندن دوره‌های سخنوری، با ایفای نقش یک بالرین شگفت‌انگیز در فیلم The Secret People اولین نقش مکمل خود را تجربه کرد.

فیلم های آدری هپبورن

سال 1953 بالاخره درخشید و در 24 سالگی اولین نقش اصلی‌اش را با بازی در فیلم Roman Holiday تجربه کرد و تبدیل به یک ستاره شد. بعدها ویلیام وایلر (کارگردان فیلم) درباره او گفت که آدری هپبورن همه آنچه را که او به دنبال آن بود داشت: جذابیت، معصومیت و استعداد. Roman Holiday علاوه‌بر فروش موفق در گیشه، برای هپبورن نیز جوایز اسکار، بفتا و گلدن گلوب را به ارمغان آورد.

درخشش در Roman Holiday مسیر هپبورن را هموار و پس از آن در کمدی رمانتیک ویلیام وایلر به نام Sabrina نقش‌آفرینی کرد. این بهترین فیلم آدری هپبورن هم یک نامزدی اسکار و یک جایزه بفتا را برای آدری جوان به همراه داشت. او در این زمان باز به روی صحنه بازگشت و در نمایش Ondine بازی کرد و موفق به کسب جایزه Tony Award شد. هپبورن 25 ساله به یکی از محبوب‌ترین‌های گیشه هالیوود تبدیل و در فیلم‌های موفق بسیاری ظاهر شد؛ فیلم‌هایی همچون War and Peace، فیلم Funny Face، فیلم The Nun’s Story، فیلم The Unforgiven، فیلم The Children’s Hour، فیلم Breakfast at Tiffany، فیلم Charade و My Fair Lady.

بهترین فیلم آدری هپبورن

بازی در فیلم Always استیون اسپیلبرگ آخرین حضور سینمایی هپبورن به شمار می‌رود. مجموعه مستند Gardens of the World with Audrey Hepburn نیز آخرین حضور تلویزیونی او بود که یک جایزه امی پس از مرگ او به همراه داشت. آلبوم صوتی Audrey Hepburn’s Enchanted Tales نیز آخرین اثر اوست که آن هم ارمغانی از جوایز گرمی را باز هم پس از مرگ برای او به ثبت رساند.

همچنین بخوانید :

بیوگرافی آدری هپبورن ؛ فعالیت های بشردوستانه

آدری هپبورن در 60 سالگی، پس از حدود 30 سال فعالیت در یونیسف، در سال 1989 به عنوان سفیر نیکوکاری یونیسف انتخاب شد. او در طول سال‌های فعالیتش در این سازمان خدمات و مأموریت‌های گوناگونی را به انجام رساند و به محروم‌ترین مناطق آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا سفر کرد. چهار ماه قبل از فوتش در سفر به سومالی آنجا را به «آخرالزمان» تشبیه کرد و گفت:

در کابوس قدم زدم. قحطی در اتیوپی و بنگلادش را دیده‌ام، اما نه اینگونه… بسیار بدتر از تصورم است. آمادگی‌اش را نداشتم. مراقبت از کودکان ربطی به سیاست ندارد. شاید با گذشت زمان به‌جای سیاست‌زدگی کمک‌های بشردوستانه، بشردوستی در سیاست صورت بگیرد.

هپبورن یک ماه پیش از فوت به پاس اقدامات خیرخواهانه مدال آزادی ریاست‌جمهوری را از سوی جرج بوش دریافت ‌کرد. سازمان یونیسف هم در سال 2002 از تندیس آدری هپبورن با نام «روح آدری» رونمایی کرد.

سریال های آدری هپبورن

آدری هپبورن نماد مد

آدری هپبورن همواره به‌خاطر انتخاب مد و چهره خاص و متمایزش شهرت داشت و همین موضوع او را به نمادی از سبک و مد تبدیل کرد. در سال 1961 نام او در فهرست خوش‌پوش‌ترین افراد مشهور جهان قرارگرفت. اوبر دو ژیوانشی (Hubert de Givenchy) طراح مد معروف فرانسوی از دوستان نزدیک آدری بود که در فیلم Sabrina به عنوان طراح لباس او حضور داشت. این دوستی و همکاری بیشتر و بیشتر شد تا جایی که هپبورن را فردی مؤثر در پیشرفت ژیوانشی دانستند.

پیراهن مشکی آدری در صحنه آغازین فیلم «صبحانه در تیفانی» با طراحی ژیوانشی نمادی از قرن بیستم و معروف‌ترین «لباس مشکی کوچک» شناخته می‌شود. این لباس در یک حراجی در انگلیس با قیمت 467.200 میلیون دلار به فروش رسید.

هپبورن در زندگی شخصی و روزمره لباس‌های راحت و غیررسمی و البته شیک به تن داشت و علیرغم زیبایی تحسین‌برانگیزش هرگز خود را جذاب نمی‌پنداشت. او در سال 2004 به عنوان «زیباترین زن تاریخ» و «زیباترین زن قرن بیستم» و در سال 2015 «شیک‎ترین بریتانیایی تاریخ» شناخته شد.

بیوگرافی آدری هپبورن ؛ کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا

فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی در مورد آدری هپبورن ساخته و نوشته شده، اما شاید مهم‌ترین آن‌ها کتابی است که به قلم فرزند بزرگ هپبورن نوشته شده ‌است. شان هپبورن فرر کتاب آدری هپبورن یک روح زیبا را در ستایش مادرش و با استفاده از عکس‌هایی منحصر‌به‌فرد، نقاشی‌ها و یادگاری‌هایی کمیاب نوشته ‌است. آدری هپبورن میلیون‌ها نفر را با نقش‌های جیگی، الیزا دولیتل و هولی گولایتلی خیره کرده ‌است. اما برای محبوب‌ترین طرفدارش (شان هپبورن فرر) با نقش «مادر» شناخته ‌می‌شود. شان هپبورن فرر در این ستایش قلبی از مادرش نگاهی نادر و صمیمی از زندگی یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های هالیوود را ارائه کرده ‌است.

نمایش های آدری هپبورن

کتاب Audrey Hepburn, An Elegant Spirit مجموعه‌ای است شگفت‌انگیز از حدود 300 عکس که بسیاری از آنها مستقیماً از آلبوم خانوادگی جمع‌آوری شده و قبلاً منتشر نشده‌اند. همچنین این مجموعه شامل اسناد بایگانی، مکاتبات شخصی و یادداشت‌ها و حتی نقاشی‌ها و تصویرگری‌های خود آدری هپبورن نیز می‌شود.

هپبورن فرر در این کتاب از داستان فوق‌العاده زندگی مادرش از کودکی تا پایان عمر می‌گوید. انسانی را معرفی می‌کند که از اعتبار و شهرت سخت به چنگ آمده‌اش به عنوان ابزاری برای کمک به کودکان بداقبال‎تر از خودش استفاده کرد. شان هپبورن فرر عواید حاصل از این کتاب را به بنیاد خیریه‌ کودکان آدری هپبورن اهدا کرد.

فیلم های آدری هپبورن

سال تولیدنام فیلمنقش
1952Secret Peopleنورا برنتانو
1953Roman Holidayپرنسس آن
1954Sabrinaسابرینا فیرچایلد
1956War and Peaceناتاشا روستوا
1957Love in the Afternoonآرین چاواس
1957Funny Faceجو استاکتون
1959Green Mansionsریما
1959The Nun’s Storyخواهر لوک
1960The Unforgivenریچل زاکری
1961Breakfast at Tiffany’sهالی گولایتلی
1961The Children’s Hourکارن رایت
1963Charadeرجینا لمپرت
1964My Fair Ladyالیزا دولیتل
1966How to Steal a Millionنیکول بونت
1967Two for the Roadجوانا والاس
1967Wait Until Darkسوزی هندریکس
1976Robin and Marianدوشیزه ماریان
1979Bloodlineالیزابت روف
1981They All Laughedآنجلا نیوتس
1989Alwaysهپ

بهترین فیلم آدری هپبورن

سریال های آدری هپبورن

جالب است بدانید این هنرپیشه زیبا در چندین سریال نیز حضور داشته است.

سالنام سریالنقش
1950Saturday Night Revueنامشخص
1951Sunday Night Theatreسلیا
1952CBS Television Workshopویریجینا فورسایت
1957Producers’ Showcaseماری وتسرا
1970A World of Loveخودش
1987Love Among Thievesکارولین دولاک
1988American Mastersخودش
1988Gregory Peck: His Own Manخودش
1993Gardens of the World with Audrey Hepburnخودش
همچنین بخوانید :

نمایش های آدری هپبورن

سالنام اجرانقش
1948-1949High Button Shoesعضو گروه کر
1949Sauce Tartareعضو گروه کر
1950Sauce Piquanteنقش اصلی
1951-1952Gigiجیجی
1954Ondineاوندین

جوایز و افتخارات آدری هپبورن

جوایز و افتخارات آدری هپبورن

بانوی پرافتخار عصر طلایی هالیوود جوایز و افتخارات بسیاری را در حوزه سینما و تلویزیون، مد و فعالیت‌های بشردوستانه کسب کرده ‌است. آدری هپبورن از معدود هنرمندانی است که هر چهار جایزه معتبر اسکار، امی، گرمی و تونی را دریافت کرده ‌است. در ادامه فهرست مهترین جوایز و نامزدی‌های کسب شده توسط این بازیگر و برخی از عناوین مهم او را مشاهده می‌کنید.

جوایز و نامزدی های مهم

سالعنوان جایزهفیلم
1953برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زنRoman Holiday
1954نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زنSabrina
1959نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زنThe Nun’s Story
1961نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زنBreakfast at Tiffany’s
1967نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زنWait Until Dark
1992برنده جایزه بشردوستانه ژان هرشولت اسکار
1993برنده جایزه امی ساعت‌های پربینندهGardens of the World with Audrey Hepburn
1994جایزه گرمی بهترین آلبوم صوتی برای کودکانAudrey Hepburn’s Enchanted Tales
1954برنده جایزه تونی بهترین بازیگر زن در نمایشOndine
1964برنده جایزه ویژه تونی
1954برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر زن بریتانیاییRoman Holiday
1955نامزد جایزه بفتا بهترین بازیگر زن بریتانیاییSabrina
1957نامزد جایزه بفتا بهترین بازیگر زن بریتانیاییWar and Peace
1960برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر زن بریتانیاییThe Nun’s Story
1965برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر زن بریتانیاییCharade
1992برنده جایزه ویژه بفتا
1953برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامRoman Holiday
1954برنده جایزه هنریتا برای زن مورعلاقه جهان در فیلم
1956نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامWar and Peace
1957نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامLove in the Afternoon
1959نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامThe Nun’s Story
1961نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامBreakfast at Tiffany’s
1963نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامCharade
1964نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامMy Fair Lady
1967نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامTwo for the Road
1967نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درامWait Until Dark
1990برنده جایزه گلدن گلوب سیسیل بی دمیل
1953برنده جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک بهترین بازیگر زنRoman Holiday
1955نامزد جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک بهترین بازیگر زنSabrina
1957نامزد جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک بهترین بازیگر زنThe Nun’s Story
1959نامزد جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک بهترین بازیگر زنBreakfast at Tiffany’s
1964نامزد جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک بهترین بازیگر زنWait Until Dark
1968نامزد جایزه بشردوستانه ژان هرشولت حلقه منتقدان فیلم نیویورک
1993برنده جایزه گیلد یک عمر دستاورد هنری
همچنین بخوانید :

سایر عناوین و افتخارات

  • سومین بازیگر افسانه‌ای تاریخ در عصر طلایی سینمای هالیوود به انتخاب موسسه فیلم و سینمای آمریکا
  • برنده جایزه‌ بین‌المللی دنی کی یونیسف برای کودکان (1988)
  • برنده جایزه قهرمان کودکان شورای یونیسف واشنگتن (1991)
  • دارای گواهی شایستگی سفیر یونیسف (1991)
  • برنده جایزه میراث زنده مرکز بین‌المللی زنان به دلیل «کمک‌های چشم‌گیر به بشریت و میراث ماندگار نسل بشر» (2000)
  • عضو فهرست بین‌المللی خوش‌لباس‌ترین مشاهیر
  • عضو فهرست 50 فرد زیبای جهان به انتخاب مجله (1990) People
  • برنده جایزه شورای طراحان مد آمریکا (1992)
  • دارای یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود

حواشی آدری هپبورن

اگر به بیوگرافی آدری هپبورن نگاهی بیاندازیم، درمی‌یابیم که او در طول زندگی حرفه‌ای خود هیچ حاشیه‌ای نداشت و حتی گفته می‌شد بسیاری از زنان هالیوود بخاطر اندام ایده‌آلش به او حسادت می‌ورزند. اما گذشته آدری بر آینده‌اش اثر گذاشت. او ابتدا با بازیگری متاهل به نام ویلیام هولدن (William Holden) ارتباط داشت اما رابطه آنها به دلیل متاهل بودن او و همچنین نخواستن بچه از جانب هولدن در حالی که آدری عاشق بچه‌ها بود بهم خورد.

سپس به گفته اخبار مل فرر سال‌ها آدری را برای موفق نشدن در شغلش و عدم توانایی در بارداری تحقیر کرد و سرانجام پس از فرزند دار شدن نیز بازهم اختلافات ادامه داشت تا اینکه با خاطره‌ای تلخ زوج از هم جدا شدند.

حواشی آدری هپبورن

ازدواج با آندره دوتی اگرچه در ابتدا خوب بود اما به دلیل اینکه آدری در حقیقت بیمار دوتی روانشناس بود و این نوع ازدواج معمولا توصیه نمی‌شود‌. آن دو صاحب فرزند شدند اما به گفته خبرها دوتی اکثرا آدری را فریب می‌داد و این اتفاق بالاخره صبر این بازیگر را لبریز کرد.

همچنین بخوانید :

یکی از حاشیه‌های دیگر زندگی این بازیگر مشکل روحی او بود. آدری ترس از ترک شدن و دوست نداشته شدن داشت و این حس را وقتی دریافت کرده بود که پدر و مادرش در سنین کم او، از یکدیگر جدا شدند. این احساس در زندگی باعث می‌شد تا او شکست‌های عاطفی نیز تجربه کند.

حقایق پنهان ادری هپبورن

در این قسمت بیوگرافی آدری هپبورن با چند حقیقت درباره او همراه شما هستیم.

  • علت عمده فعالیت‌های بشردوستانه آدری، سختی‌های او در کودکی بوده است. در زمان جنگ جهانی دوم این بازیگر از گرسنگی تا مرز مرگ نیز رفته بود.
  • آدری هیپورن برای گرفتن نقش، پا روی اخلاقیات خود نمی‌گذاشت و حتی وقتی به او پیشنهاد بازی برای نقش یک با مشکل اخلاقی داده شد، صراحتا آن را رد کرد.
  • او در فیلم صبحانه در تیفانی آواز خواند و برخلاف باور عموم خواندن شعر فیلم بانوی زیبای من کار او نبود.
  • اگرچه کل جهان آدری هپبورن را از زیباترین زن‌های جهان و خوش‌‌لباس‌ترین می‌دانند، اما خود این بازیگر خود را واقعا معمولی می‌دید. او پاهای خود و هیکل استخوانی‌اش را دوست نداشت و نمی‌فهمید که چرا مردم او را زیبا می‌دانند.
همچنین بخوانید :
  • آدری هپبورن مسلط به پنج زبان از جمله: هلندی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی بود.
  • بخاطر فعالیت‌های بشردوستانه خانم هپبورن، یک گل لاله نادر را به نام او نامگذاری کردند.
  • سادگی، بی‌ریایی، مهربانی، اصالت و وقار آدری باعث شد تا پیتر باگدانویچ (Peter Bogdanovich) به او لقب آخرین معصوم سینما بدهد.

آلبوم عکس های آدری هپبورن

همانطور که می‌دانید آدری سال‌ها به عنوان یک فشن آیکن و مدل جذاب شناخته می‌شد و هنوز هم از لباس پوشیدن‌های او الهام گرفته می‌شود. در ادامه چند عکس زیبا از این بازیگر ببینید.

کلام آخر

وقتی صحبت از عصر طلایی هالیوود و هنرمندان سرشناس و تأثیرگذار به میان می‌آید، آدری هپبورن جزو گزینه‌های اول است. هنرمندی که فراتر از آنچه در ظاهر به‌نظر می‌رسید بود. سرگذشت و تأثیرگذاری او در زمینه‌های گوناگون الگویی محبوب از او ساخت. تا جایی‌که در وصف او و در حوزه‌های گوناگون چندین کتاب‌ درباره‌اش نوشته ‌شده ‌است. آیا آدری هپبورن را می‌شناسید؟ آیا شما فیلم های آدری هپبورن را دیده‌اید؟ با نظرات شما همراه خواهیم بود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
ناشناش
.
14 شهریور 1402، 14:58
پاسخ
0
0
فک کنم وقتی آدمی هیپربون میاد یکی مثه مینا وحید عروسیه
avatar
.
20 مرداد 1402، 19:27
پاسخ
0
0
بی نظیر بود چند وقت پیش فیلم تعطیلات روم رو دیدم ....بانوی زیبا و دوست داشتنی و درخشش بی نظیر.....
avatar
fati banoo
.
08 آبان 1400، 08:35
پاسخ
0
6
فرشته بود به دور از تمام بازی های کثیف هالیوود من عاشقشم معصوم مثل حسین پناهی خودمون هیچ بازیگری را مثل آدری عاشقانه دوست نداشتم حتما کتاب آدری هیپبورن یک روح زیبا را بخونین
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402