بیوگرافی فرزاد فرزین | ستاره موسیقی پاپ و بازیگر محبوب نمایش خانگی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فرزاد فرزین یکی از پرطرفدارترین خواننده‌های رپ ایران است که نه تنها در زمینه خوانندگی، بلکه در بازیگری نیز دستی دارد و از آثار او استقبال می‌‌شود. در این مقاله با بیوگرافی فرزاد فرزین همراه شما هستیم.

فرزاد فرزین خواننده و بازیگر اهل ایران در سال 1360 به دنیا آمد. او فعالیت خود را سال 1378 با خوانندگی شروع کرد و همراه گروه کروز همکاری می‌کرد. سپس با آلبوم شراره اولین آلبوم رسمی خود را برای مخاطبان عرضه کرد و در طی سال‌های فعالیت خود چندین آلبوم معروف از جمله شوک، شانس و شانزلیزه منتشر کرد. این هنرپیشه در سال 1385 با فیلم پسران آجری نخستین بار فعالیت بازیگری را شروع کرد و در بین هنرپیشگی‌هایش از صدای خود نیز بهره می‌برد. آقای فرزین چندین جایزه در زمینه موسیقی برنده شده است که از معروف‌ترین و جدیدترین‌های آن باید به تندیس حافظ بهترین خواننده پاپ برای آهنگ ماسک اشاره کنیم. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی فرزاد فرزین همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی فرزاد فرزین

  • نام و نام خانوادگی: فرزاد فرزین
  • تاریخ تولد: 3 تیر 1360
  • محل تولد: تهران
  • سن فرزاد فرزین: 42 سال
  • قد فرزاد فرزین: 188 سانتی متر
  • میزان تحصیلات: لیسانس رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد تهران
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با شیوا کاکاخانی از سال 1390 تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام فرزاد فرزین: farzadfarzin1@

بیوگرافی فرزاد فرزین

در این بخش زندگینامه فرزاد فرزین از ابتدای کودکی تا زمان رسیدن به شهرت و محبوبیت را بررسی کرده و شما را با این ستاره محبوب موسیقی پاپ بیشتر آشنا می‌کنیم.

دوران کودکی و نوجوانی

زندگی خصوصی فرزاد فرزین

فرزاد فرزین در تاریخ 3 تیر 1360 در تهران به دنیا آمد، اما اصالتا آذری است. او در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده و یک خواهر بزرگ‌تر از خود به نام نیلوفر دارد. پدرش مشاور وزیر راه و ترابری و مادرش نیز رئیس ثبت احوال منطقه یک بوده‌اند. او از همان دوران کودکی به موسیقی و خوانندگی علاقه‌مند بود و در این زمینه استعداد خاصی داشت. طبق گفته خودش پدر و مادر او زمانی که فرزاد دو یا سه ساله بود، برای خواهرش نیلوفر یک پیانو خریدند و او را به کلاس پیانو می‌فرستادند. علاقه او به موسیقی با دیدن همان پیانو شروع شد و اما چون بچه بود و شیطنت داشت، خانواده‌اش اجازه نمی‌دادند به پیانو خواهرش دست بزند. با این حال رفته رفته متوجه شدند که او علاقه بسیاری به موسیقی به خصوص خوانندگی و آهنگسازی دارد.

همچنین بخوانید :

تحصیلات

فرزاد فرزین در رشته مدیریت صنعتی تحصیل کرد و در این رشته فارغ‌التحصیل شد. پس از پایان تحصیلات دانشگاهی به دلیل علاقه زیاد به خوانندگی، وارد عرصه موسیقی شد و در کلاس‌های آواز شرکت کرد. البته پیش از ثبت‌نام در کلاس‌های آواز و تصمیم جدی برای ورود به عرصه موسیقی در سنین نوجوانی آهنگسازی می‌کرد و با الفبای موسیقی آشنایی داشت.

زندگی خصوصی فرزاد فرزین

آقای فرزین در سال 1390 با خانمی به نام شیوا کاکاخانی ازدواج کرد اما جالب اینجاست که پس از 12 سال هنوز عکسی از این زوج به صورت رسمی منتشر نشده است. اگر در لیست افرادی که این خواننده آنها را دنبال می‌کند، صفحه اینستاگرام همسر او را نیز می‌بینید. این خانم در رشته روانشناسی تحصیل کرده و اصالتا کور است. لازم به ذکر است که در طی سال‌های اخیر بارها خبر طلاق و حواشی زندگی خصوصی این بازیگر پخش شده که هرگز از طرف او تایید نشده است. باید خاطرنشان کنیم که عکس‌هایی که در اینترنت با عنوان‌‌ همسر فرزاد فرزین پخش شده‌اند، مربوط به همکاران این بازیگر و خواهر همسر ایشان است.

زندگی حرفه ای فرزاد فرزین

این قسمت را به مرور زندگی شغلی این خواننده از زمان شروع کار خود در زمینه‌های مختلف تا کنون خواهیم پرداخت.

ورود به عرصه خوانندگی

فرزاد فرزین فعالیت موسیقیایی حرفه‌ای خود را در سال 1377 و با همکاری «گروه کروز» آغاز کرد. اما خیلی زود از این گروه جدا شد و تصمیم گرفت به صورت مستقل کار کند. او تصمیم گرفت از همان ابتدا تمرکز خود را بر اخذ مجوز رسمی از سوی وزارت ارشاد و کار کردن بر روی آلبوم معطوف کند. مراحل اخذ مجوز و آماده سازی آلبوم فرزاد تقریبا سه سال به طول انجامید. این هنرمند در سال 1383 اولین آلبوم موسیقی رسمی خود به نام «شراره» را منتشر کرد.

این آلبوم دارای 9 ترک بود و آهنگسازی اکثر آنها را نیز خود فرزاد فرزین انجام داده است. آلبوم شراره در زمان انتشار با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست نام این هنرمند را در عرصه موسیقی مطرح سازد. جالب است بدانید که فرزاد شاعر تمام ترک‌های این آلبوم به جز ترک «سالی» است و شراره آلبومی بود که بدون هیچگونه وابستگی روانه بازار شد. این ستاره تازه کار پس از انتشار اولین آلبوم خود و رسیدن به شهرت نسبی، با خوانندگان دیگری چون رضا صادقی، مهدی مقدم، امید آمری و مهدی مدرس همکاری کرد.

فرزاد فرزین پس از همکاری‌های متعدد با خوانندگان مختلف، تصمیم گرفت بر روی دومین آلبوم خود به نام «تعقیب» کار کند. اما این آلبوم توسط افرادی ناشناس به صورت غیر رسمی منتشر شد و آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت. این هنرمند پس از انتشار قاچاقی آلبوم خود تصمیم گرفت با تیمی جدید همکاری کند و سومین آلبوم و در واقع دومین آلبوم رسمی خود را بسازد. سرانجام در سال 1387 دومین آلبوم موسیقی رسمی فرزاد با نام «شوک» منتشر شد و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. آلبوم شوک در زمان انتشار با فروش بیش از 140,000 نسخه در رتبه پنجم آلبوم‌های پرفروش سال قرار گرفت.

بهترین آهنگ های فرزاد فرزین / حواشی فرزاد فرزین

آلبوم شوک در واقع سکوی پرتاب فرزاد فرزین در عرصه موسیقی بود و توانست او را به شهرت و محبوبیت کامل برساند. او با انتشار این آلبوم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و طرفداران بسیاری پیدا کرد. همین موضوع سبب شد تا به فکر اجرای کنسرت بیافتد. تور کنسرت های فرزاد فرزین در شهرهای مختلفی چون تهران، کیش و کرج آغاز شد و طرفداران او نیز از این کنسرت‌ها استقبال خوبی داشتند. این موفقیت و رسیدن به شهرت، انگیزه مضاعفی به او بخشید و روز به روز در این عرصه فعال‌تر و موفق‌تر می‌شد. فرزاد فرزین از آن زمان به بعد 5 آلبوم موسیقی رسمی دیگر منتشر کرد و در حال حاضر یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ کشور محسوب می‌شود.

ورود به عرصه بازیگری

فرزاد فرزین علاوه بر درخشش در حوزه خوانندگی در عرصه سینما و بازیگری نیز هنرمند توانا و موفقی است. او تا کنون در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته و با بازیگران مطرحی همبازی شده است. اولین تجربه بازیگری فرزاد فرزین به سال 1385 و فیلم سینمایی «پسران آجری» بازمی‌گردد. او در این فیلم با پوریا پورسرخ و بهنوش طباطبایی همبازی شد و استعداد بازیگری خود را به نمایش گذاشت. از دیگر فیلم های فرزاد فرزین می‌توانیم به آثاری چون کنسرت روی آب (1389)، سگ‌های پوشالی (1391) و آهنگ دو نفره (1399) اشاره کنیم.

فیلم های فرزاد فرزین

فرزاد فرزین و حضور در شبکه نمایش خانگی

بخش عمده فعالیت این هنرمند به عنوان بازیگر در نمایش خانگی و حضور در سریال‌‌های مختلف رقم خورد. او در سال 1395 در سریال «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی حضور پیدا کرد و بازی جذاب و متفاوتی از خود ارائه داد. فرزاد فرزین در سریال عاشقانه در نقش خودش حضور پیدا کرد و برای این سریال نیز چندین قطعه خواند. او در سریال عاشقانه با محمدرضا گلزار و هومن سیدی همبازی شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

این هنرمند پس از درخشش در این سریال، مورد توجه حسین سهیلی‌زاده قرار گرفت و برای حضور در سریال مانکن انتخاب شد. فرزاد فرزین در سریال مانکن نقش نسبتا پررنگی داشت و یکی از بازیگران اصلی این سریال بود. کاراکتر او در سریال مانکن یک کاراکتر لات اما جذاب بود که به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. او در سریال مانکن با امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی و مریلا زارعی همبازی شد و در واقع شخصیت طنز این سریال بود. البته فرزاد فرزین علاوه بر بازیگری در سریال مانکن، چندین قطعه جذاب را نیز برای این سریال خواند و در آن زمان بسیار خوش درخشید.

این هنرمند در حال حاضر سریال «ملکه گدایان» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد. فرزاد فرزین در سریال ملکه گدایان در نقش یک کاراکتر جدی ظاهر شده است و حضور متفاوتی دارد. او در این سریال با پانته‌آ بهرام و باران کوثری همبازی شده و باری دیگر در مقابل دوربین حسین سهیلی‌زاده قرار گرفته است.

فرزاد فرزین در سریال مانکن / سریال های فرزاد فرزین

سریال جدید فرزاد فرزین که در آن حضور پیدا کرد، نیوکمپ بود. او همچنین در سال 1402 بازیکن مقدماتی و فینالیست رئالیتی شو شب‌های مافیا:زودیاک بود. این خواننده احتمالا در سریال مانکن 2 نیز حضور داشته باشد.

کنسرت آنلاین فرزاد فرزین

فرزاد فرزین با همکاری همراه اول، کنسرت آنلاین برگزار کرد که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان و طرفداران او مواجه شد. این کنسرت بر اساس اعلام روابط عمومی همراه اول با یک میلیون و هفتصد هزار بازدید، بالاترین رکورد تماشای آنلاین کشور را به نام خود ثبت کرد. از زمان شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کنسرت‌ها، اجرای آنلاین فرزاد خبر بسیار خوبی برای طرفداران پر و پا قرص و دلتنگ او بود. اما این کنسرت با فوت پیشکسوت دوست داشتنی فوتبال مرحوم علی انصاریان مصادف شد و حال خوب فرزاد فرزین را بهم ریخت.

در ویدئوی زیر می‌توانید قسمتی از کنسرت آنلاین و اشک های فرزاد فرزین به یاد علی انصاریان را تماشا کنید.

در سال 1402 شاهد کنسرت‌های این هنرمند در چندین شهر ایران خواهیم بود که از آبان ماه تا دی ماه برگزار می‌شوند.

آلبوم های فرزاد فرزین

همانطور که اشاره کردیم، فرزاد فرزین از ابتدای شروع فعالیت خود در عرصه موسیقی و خوانندگی تا کنون 7 آلبوم رسمی با همکاری گروه‌های حرفه‌ای منتشر کرده است. اگر از طرفداران این هنرمند باشید حتما متوجه تغییر تن صدای او در طول سال‌های فعالیتش شده‌اید. صدای فرزاد در سال‌های اولیه ورود به عرصه خوانندگی کمی بم و خشن بود، اما به مرور تن صدای او تغییر کرد و احساس بیشتری در آلبوم‌ها و تک آهنگ‌های او ترکیب شد. با مقایسه اولین آلبوم او با آلبوم‌های آخرش متوجه رشد، تغییر لحن و تن صدای این هنرمند خواهید شد.

همچنین بخوانید :

پس از انتشار آلبوم شوک، سومین آلبوم فرزاد در سال 1388 با نام «شانس» منتشر شد. او برای ساخت این آلبوم با افراد نام آشنایی چون یغما گلرویی و روزبه بمانی همکاری کرد و باری دیگر آلبوم جذابی را روانه بازار کرد. این آلبوم دارای 11 ترک است و آهنگسازی اکثر ترک‌های آن نیز بر عهده خودش بود. اما در میان تمام آلبوم‌ های فرزاد فرزین آلبوم «شخصی» به عنوان بهترین آلبوم او شناخته می‌شود که در سال 1392 منتشر شد. این آلبوم اثری عاشقانه بود که دو ترک آن نیز به زبان انگلیسی اجرا شده‌اند. البته آلبوم آخر او به نام «شانزلیزه» در زمان انتشار عنوان «برترین آلبوم پاپ سال» را از آن خود کرد و استقبال خوبی از آن شد. در جدول زیر می‌توانید فهرست آلبوم های فرزاد فرزین را با جزئیات بیشتر مشاهده کنید.

نام آلبومسال انتشارتعداد قطعات
شراره138310 قطعه
شوک138712 قطعه
شانس138811 قطعه
شلیک139011 قطعه
شخصی139214 قطعه
شش139412 قطعه
شانزلیزه139613 قطعه

آهنگ های فرزاد فرزین / آلبوم های فرزاد فرزین

بهترین آهنگ های فرزاد فرزین

تک آهنگ های فرزاد فرزین در طول سال‌های فعالیتش در عرصه موسیقی و خوانندگی کم نبوده و این هنرمند علاوه بر انتشار آلبوم بر انتشار تک آهنگ‌های متعدد نیز تمرکز داشته است. او چندین تک آهنگ با همکاری خوانندگان مطرحی چون محسن یگانه، محسن چاووشی و رضا صادقی منتشر کرده است. در سال‌های اخیر نیز چندین موسیقی تیتراژ خواند که با انتشار این تک آهنگ‌ها بیش از پیش در میان مردم، محبوب و مطرح شد. فرزاد فرزین برای سریال‌های «عاشقانه» و «مانکن» چندین قطعه به یاد ماندنی و جذاب خوانده است. این آهنگ‌های تیتراژ جز بهترین آهنگ‌های او هستند و در زمان انتشار با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدند. در جدول زیر می‌توانید فهرست بهترین آهنگ های فرزاد فرزین را مشاهده کنید.

نام قطعهسال انتشار
تمومش کن1402
جواهر1402
شبگرد1402
آهنگ دو نفره1402
کوه یخ1401
نقاب1401
منو بشناس1400
نگی که نگفتم1400
ردپا1400
تا همیشه1400
گرگ1400
کارما1400
زخم1400
نفس1399
جای تو خالیه1399
آتیش1399
بی انتها (ترانه میانی سریال مانکن)1398
آینده (تیتراژ پایانی سریال مانکن)1398
مانکن (تیتراژ ابتدایی سریال مانکن)1398
ای کاش (موسیقی میانی سریال مانکن)1398
جذاب1397
خرابش کردی1397
حالم بده1397
لعنتی1396
روزهای تاریک1396
عاشقانه (موسیقی میانه سریال عاشقانه)1395
اقیانوس (تیتراژ ابتدایی سریال عاشقانه)1395
نگرانتم1394
ماه من1393
ماه عسل1392

فیلم های فرزاد فرزین

نام فیلمنقشکارگردانسال
آهنگ دو نفرهایلیا کمالاتآرزو ارزانش1399
سگ‌های پوشالیمنصوررضا توکلی1391
کنسرت روی آبآرشجهانگیر جهانگیری1389
پسران آجریصفامجید قاری‌زاده1385

سریال های فرزاد فرزین

سریال های فرزاد فرزین

نام سریالنقشکارگردانسال
شب‌های مافیا:زودیاکبازیکن مقدماتی و فینالیستمحمدرضا رضاییان1402
نیوکمپشهابمنوچهر هادی1402
ملکه گدایانپارسا پارسا (برسام افضلی)حسین سهیلی‌زاده1399
مانکنبهرام میبدیحسین سهیلی‌زاده1398
عاشقانهتورج چلبیانی/فرزاد فرزینمنوچهر هادی1395

جوایز و افتخارات فرزاد فرزین

این خواننده در کارنامه هنری خود موفق به کسب چند جایزه شده است که در ادامه با معرفی آنها همراه شما هستیم.

سالعنوان جایزهآهنگ
2014برنده بهترین قطعه موسیقی اجرای زنده در Art-Football Festival مسکو روسیهبا تو
1391بهترین تیتراژ سال 1391 در بخش مردمی جشنواره موسیقی ماواسه آبروی مردمت بجنگ
1392بهترین تک‌آهنگ خارج از آلبوم موسیقی سال جشنواره موسیقی مانگرانتم
1392بهترین آلبوم سال 1392 از نگاه مردم جشنواره موسیقی ماآلبوم شخصی
1392تندیس انسانیت در دوازدهمین سالگرد باشگاه هنرمندان
1395جایزه بهترین قطعه موسیقی پاپ سال 1395 جشنواره سالانه موسیقی ماعاشقانه
1396تندیس خداحافظ دنیا در جشنواره شعر مدافعان حرممرز
1396تندیس طلایی بهترین آلبوم پاپ سال 1396 به انتخاب مردمی در جشن سالانه موسیقی ماآلبوم شانزه‌لیزه
1401تندیس حافظ بهترین خواننده پاپماسک

حقایق و حواشی فرزاد فرزین

فرزاد فرزین به طور کلی انسانی محافظه‌کار است که از ابتدای شروع فعالیت‌های هنری خود تا کنون سعی کرده تا از حاشیه دور باشد اما در این بین اتفاقاتی برای او نیز رخ داده است.

یکی از پررنگ‌ترین حاشیه‌های او مربوط به کنسرت او در ترکیه و سال 1401 است. این بازیگر نزدیک به اجرای کنسرت به بیماری کرونا مبتلا شد اما مدتی شایعه‌ها درباره این بود که چون فروش کنسرت به حد نساب نرسیده، بیماری او را بهانه کرده‌اند. آقای فرزین واکنش تندی به این شایعه نشان داد و فقط عکس‌هایی از او در بیمارستان منتشر شد.

حاشیه بعدی مربوط به طلاق این هنرمند بود که مدتی دست به دست می‌شد. حقیقت این است که زندگی خصوصی این خواننده به خودش ربط دارد و وقتی تا کنون چیزی درباره آن با دیگران به اشتراک نگذاشته، قضاوتی نیز نمی‌توان کرد. اما آقای فرزین و همسرشان در اینستاگرام دنباله کننده یکدیگر هستند.

یک حاشیه دیگر از این خواننده مربوط به سریال میدان سرخ بود که خبرهایی پخش شده بود که صدای خواننده نباید به عنوان تیتراژ این سریال باشد. اما به هر حال قطعه زخم پخش شد و مشکلی نبود.

آلبوم عکس فرزاد فرزین

در آخرین بخش با تصاویری از این هنرپیشه همراه شما هستیم.

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی فرزاد فرزین همراه شما بودیم و نگاهی به زندگی شخصی، زندگی حرفه‌ای، حواشی و حقایق او همراه شما بودیم. این خواننده طرفداران زیادی دارد و در زمینه بازیگری نیز فعالیت می‌کند. همچنین او جز معدود خوانندگانی بوده که از دهه 80 تا کنون فعالیتی مستمر داشته است. به نظر شما کدام یک از آلبوم‌های او از سایر آلبوم‌ها بهتر است؟ فکر می‌کنید بهترین آهنگ فرزاد فرزین کدام باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402