معرفی 9 نرم افزار تعمیر کارت حافظه برای کامپیوتر و اندروید

علت خراب شدن کارت اس دی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله چند نمونه نرم افزار تعمیر کارت حافظه برای کامپیوتر و دستگاه‌های اندرویدی را معرفی و به ویژگی‌ها، مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کارت‌های حافظه یا اس دی کارت‌ها یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای ذخیره و نگهداری اطلاعات به حساب می‌آیند. اما با این وجود ریسک خرابی کارت‌های حافظه بسیار بالا بوده و در اکثر موارد اجتناب ناپذیر است. جالب است بدانید که در موارد متعددی با استفاده از یک نرم افزار تعمیر کارت حافظه کارآمد شما می‌توانید دوباره به اطلاعات ذخیره شده بر روی آن دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را بازیابی کنید. اما از بین نرم افزارهای بی‌شماری که خود را به عنوان نرم افزار تعمیر مموری کارت خراب معرفی می‌کنند، کدام یک از آن‌ها واقعا موثر و کارآمد هستند؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه این مطلب از مجله خبری تحلیلی پلازا، قصد داریم تا چند نمونه از بهترین ابزارهای تعمیر کارت حافظه را خدمت شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

در ویدیوی زیر نیز می‌توانید با «4 تا از تا از بهترین نرم افزارهای رایگان بازیابی فایل های پاک شده» آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین نرم افزارهای تعمیر کارت حافظه

از نظر تکنیکی، هنگام خراب شدن اس دی کارت نمی‌توان آن را از طریق نرم افزاری بازیابی کرد و در حقیقت، یک نرم افزار تعمیر حافظه های SD نوعی از نرم افزار ریکاوری است که توانایی بازیابی اطلاعات از روی کارت‌های حافظه خراب را دارد؛ به همین دلیل، این دسته از نرم افزارها تحت عنوان نرم افزار تعمیر کارت اس دی خراب شناخته می‌شوند. در فهرست زیر چند نمونه از بهترین این نرم‌افزارها را مشاهده می‌کنید:

نرم افزار تعمیر کارت Disk Drill SD Card

فرمت کارت اس دی خراب

  • ویژگی های کلیدی: پشتیبانی از همه فایل سیستم‌ها، الگوریتم شناسایی قوی، استفاده راحت، سازگار با انواع نسخه‌های ویندوز و کامپیوترهای مک

نرم افزار تعمیر کارت حافظه دیسک دریل ابزاری بسیار کارآمد است که به شما اجازه می‌دهد تنها با چند کلیک به تمام اطلاعات خود بر روی کارت حافظه خراب شده دسترسی داشته باشید. این نرم افزار همه فایل سیستم‌های متداول مثل FAT16 ،FAT32 ،EXFAT و NTFS که معمولا از آن‌ها برای فرمت اس دی کارت استفاده می‌شود را شامل شده و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. معمولاً، دیسک دریل به لطف الگوریتم اسکن قوی خود می‌تواند حتی فایل‌های غیر قابل خوانده شدنی که سایر اپلیکیشن‌ها توانایی شناسایی آن‌ها را ندارند نیز شناسایی کند. علاوه بر تعمیر کارت های میکرو اس دی، Disk Drill قادر به ریکاوری درایوها کارت‌های اکسترنال دوربین‌ها فلش درایو‌ها و سایر انواع حافظه‌های جانبی بوده و حتی می‌تواند به عنوان یک نرم افزار فلش مموری آسیب دیده از آن استفاده کرد. نسخه مک این نرم افزار امکان بازیابی داده‌ها از آیفون، آیپد، آیپاد و دستگاه‌های اندرویدی را نیز دارد.

نرم افزار تعمیر کارت حافظه SanDisk Repair

فرمت کارت اس دی خراب

  • ویژگی‌های کلیدی‏‏: پشتیبانی از کارت‌های حافظه یک ترابایتی، تایید شده توسط SanDisk، پشتیبانی از فرمت‌های متداول

SanDisk Repair یا RescuePRO یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازیابی عکس، ویدیو، داکیومنت و یا هر گونه فایل دیگری است که قصد دارید آن را از روی کارت حافظه خراب شده سن دیسک بازیابی کنید. سه نسخه مختلف از نرم افزار RescuePRO وجود دارد: نسخه Standard، نسخه Deluxe و نسخه Deluxe Commercial.

نسخه استاندارد این نرم افزار می‌تواند کارت‌های حافظه تا سقف 256 گیگابایتی را بازیابی کند و همچنین از اغلب فرمت‌ها برای کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. نسخه Deluxe نیز ویژگی‌های مشابه را ارائه کرده، اما این توانایی را دارد که اطلاعات کارت‌های حافظه تا سقف ظرفیت یک ترابایتی را بازیابی کند. نسخه Deluxe Commercial نیز کاملا مشابه نسخه معمولی Deluxe است، اما می‌توان از آن برای اهداف تجاری استفاده کرد.

یکی از امکانات RescuePRO که آن را از سایر نرم افزار‌های تعمیر کارت حافظه جدا می‌کند این است که این نرم افزار قادر است از کارت حافظه خراب شده شما ایمیج گرفته تا قادر باشید اطلاعات آن را در زمانی دیگر بازیابی کنید. بنابراین، اگر به دنبال تعمیر کارت های MicroSD سندیسک خود هستید حتما به سراغ RescuePRO بروید.

نرم افزار تعمیر کارت Recoverit

فرمت کارت اس دی خراب

  • ویژگی‌های کلیدی: الگوریتم بازیابی قوی برای ویدئوها، قابلیت پیشنمایش از فایل‌های بازیابی شده، ریکاوری هر نوع داده‌ای از هر نوع حافظه
همچنین بخوانید :

این نرم افزار می‌تواند با الگوریتم قوی و سریع خود فایل‌های از دست رفته پاک شده و یا غیر قابل دسترس را بازیابی کند. هنگام بازیابی اطلاعات از کارت حافظه خراب شده با استفاده از Recoverit یک گزینه جهت متوقف کردن پروسه و بازیابی هر فایلی که تاکنون توسط نرم افزار اسکن شده است وجود خواهد داشت. پیش‌بینی چنین گزینه‌ای در مواردی که قصد داریم یک کارت حافظه با ظرفیت بالا را بازیابی کنیم بسیار کاربردی خواهد بود. بعلاوه، همیشه پیشنمایشی از فایل‌های پیدا شده وجود خواهد داشت و کاربر به راحتی می‌تواند پیش از پایان عملیات اسکن، فهرستی از همه فایل‌هایی که پیدا شده‌اند را مشاهده کند.

نرم افزار تعمیر کارت حافظه  Stellar Recovery

کارت اس دی خراب

  • ویژگی‌های کلیدی: ریکاوری در شرایط‌‌های مختلف از دست رفتن اطلاعات، پشتیبانی از انوع حافظه‌های جانبی، قابلیت ترمیم برخی فایل‌های خراب شده

نرم افزار تعمیر کارت حافظه Stellar Recovery یکی دیگر از نرم افزارهای قدرتمند برای بازیابی اطلاعات از روی کارت حافظه است که می‌تواند در شرایط‌های مختلف مانند فرمت کارت حافظه، حذف شدن فایل‌ها و یا خرابی فایل سیستم به کمک شما بیاید. علاوه بر کارت‌های حافظه میکرو اس دی، Stellar Recovery قابلیت ریکاوری کارت‌های اس دی معمولی، کارت‌های CF، هارد درایو‌ها و فلش درایوها را نیز دارد. این نرم افزار برای افزایش ایمنی هنگام تعمیر کارت های MicroSD یا انواع دیگر حافظه، امکان ایمج گرفتن از آن‌ها را نیز ارائه کرده و یک نسخه کپی نیز از تمام اطلاعات برای شما ایجاد خواهد کرد.

نرم افزار تعمیر کارت حافظه اندروید

جالب است بدانید که علاوه بر ابزارهای تعمیر کارت حافظه مخصوص کامپیوتر، برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز وجود دارند که امکان بازیابی اطلاعات از روی فلش مموری خراب از طریق گوشی هوشمند را نیز امکان پذیر می‌کنند. از بهترین نرم افزار تعمیر رم گوشی برای پلتفرم اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه DiskDigger

چطور کارت های MicroSD تعمیر کنیم

  • ویژگی‌های کلیدی: آپلود فایل‌های بازیابی شده به Google Drive ،Dropbox یا ارسال از طریق ایمیل، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف

DiskDigger یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای تعمیر کارت های MicroSD بازیابی اطلاعات از انواع دیگر کارت حافظه به حساب می‌آید. این برنامه به راحتی می‌تواند فایل های از دست رفته مانند عکس‌ها و فیلم‌ها را از کارت حافظه خراب شما بازیابی کند. DiskDigger همچنین امکان بازیابی مستقیم فایل‌ها به Google Drive یا  ارسال آن‌ها از طریق آدرس ایمیل را نیز فراهم می‌کند.

دانلود اپلیکیشن DiskDigger برای اندروید

برنامه Deleted Photo Recovery Free

نرم افزار تعمیر کارت حافظه سوخته

  • ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری کاربرپسندانه، آسان بودن اسکن کردن فایل‌ها

Deleted Photo Recovery Free مدعی است که یک ابزار بازیابی اطلاعات قدرتمند است که می‌تواند عکس‌های از دست رفته شما را از کارت SD خراب بازیابی کند. این اپلیکیشن تمام عکس‌هایی که قبلا در کارت حافظه شما وجود داشت را اسکن کرده و به شما کمک می‌کند تا آنها را بازیابی کنید. پس از نصب Deleted Photo Recovery Free، می‌توانید قبل از نهایی کردن انتقال آن‌ها به دستگاه خود، پیش نمایشی از تمام فایل‌های اسکن شده را مشاهده کنید تا اگر فایل مورد نظر خود را پیدا نکردید دیگر برای انتقال آن‌ها به دستگاه وقت تلف نکنید.

برنامه Undeleter Recover Files & Data

خراب شدن اس دی کارت

  • ویژگی‌های کلیدی: پشتیبانی از انواع مختلف فرمت‌ها، آسان بودن پروسه اسکن، آپلود فایل‌های بازیابی شده در فضای ابری
همچنین بخوانید :

Undeleter Recover Files & Data یکی دیگر از برنامه‌های بازیابی اطلاعات و تعمیر کارت اس دی خراب برای دستگاه های اندرویدی است. با استفاده از این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود عکس‌ها، فیلم‌ها و تمام فایل‌های دیگر را از روی کارت حافظه خراب خود بازیابی کنید. این برنامه تعمیر رم خراب اندرویدی از طیف گسترده‌ای از انواع فایل فرمت‌ها پشتیبانی کرده و امکان آپلود فایل‌های بازیابی شده در فضای ابری را نیز فراهم می‌آورد.

دانلود برنامه Undeleter Recover Files & Data برای اندروید

اپلیکیشن Dr.fone Recovery

نرم افزار تعمیر حافظه های SD

  • ویژگی‌های کلیدی: ریکاوری فایل‌ها در گوگل درایو، رابط کاربری کاربرپسندانه، آسان بودن پروسه بازیابی و تعمیر کارت های MicroSD

تعمیر کارت های MicroSD دکتر فون ریکاوری می‌تواند هر داده‌ای را روی حافظه داخلی گوشی و کارت حافظه خراب شده اسکن کرده و آن‌ها را برای شما بازیابی کند. این برنامه می‌تواند مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها را بازیابی کند. شما همچنین می‌توانید قبل از ذخیره فایل‌ها روی دستگاه یا فضاهای ابری مثل گوگل درایو، یک پیش‌نمایش کامل از هر آنچه بازیابی کردید را مشاهده کنید.

دانلود اپلیکیشن Dr.fone Recovery برای اندروید

برنامه EaseUS MobiSaver

نرم افزار فلش مموری آسیب دیده

  • ویژگی‌های کلیدی: سرعت بازیابی بالا، رابط کاربری کاربرپسندانه، آسان بودن پروسه بازیابی، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف

Easeus MobiSaver یک برنامه اندروید است که شما می‌توانید برای بازیابی عکس‌ها، فیلم‌ها، پیام‌ها و مخاطبین از آن استفاده کنید. این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا داده‌های حذف شده را از یک کارت SD خراب شده در دستگاه اندروید خود اسکن و بازیابی کنید. پشتیبانی از فرمت فایل‌های مختلف و همچنین زمان کوتاه فرایند اسکن از مزایای این نرم افزار تعمیر مموری کارت اندرویدی هستند.

دانلود برنامه EaseUS MobiSaver برای اندروید

در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین نرم افزار تعمیر کارت حافظه سوخته یا خراب شده برای ویندوز یا اندروید را که می‌تواند برای بازیابی اطلاعات از کارت حافظه کارآمد باشد را خدمت شما معرفی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما نیز می‌توانید تجربیات خود را از خراب شدن حافظه‌های جانبی خود یا استفاده از نرم افزار تعمیر کارت حافظه SD با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402