آموزش فعال کردن حالت Safe Mode گوشی ؛ سیف مود اندروید چیست؟

Safe Mode android / حالت safe mode گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حالت Safe Mode گوشی یکی از قابلیت‌های اندروید است که با کمک آن می‌توان مشکلات دستگاه را شناسایی و برطرف کرد. اما چگونه می‌توانیم حالت سیف مود اندروید را فعال کنیم؟

شاید چیزی به اندازه کند شدن سرعت گوشی یا هنگ کردن آن درست در هنگام انجام یک مکالمه ویدیویی آزاردهنده نباشد. این شرایط وقتی بدتر می‌شود که ندانید علت ایراد و مشکلات گوشی چیست. در اینجا است که حالت سیف مود به کار می‌آید؛ یک راه حل آسان و سریع که می‌توان با کمک آن مشکلات گوشی را پیدا و برطرف کرد.

حالت Safe Mode گوشی یکی از قابلیت‌های کاربردی است که کمتر مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. اما سیف مود اندروید چیست و چطور می‌توانیم آن را فعال کنیم؟ همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

حالت Safe Mode اندروید چیست؟

شاید عبارت سیف مود را قبلا هم شنیده باشید و می‌خواهید بدانید در گوشی Safe mode چیست؟ حالت سیف مود گوشی، حالتی است که در آن هیچکدام از برنامه‌های متفرقه اجازه فعالیت پیدا نمی‌کنند و گوشی تنها با برنامه‌هایی که به طور پیش‌فرض روی آن نصب شدند بالا می‌آید. در حالت عادی بسیاری از برنامه‌هایی که در گوشی نصب شده‌اند به صورت خودکار، حتی اگر آن‌ها را اجرا نکنید، در پس زمینه گوشی فعال هستند. اما در حالت Safe Mode گوشی، شما می‌توانید تمامی آن‌ها را به صورت موقت مسدود کنید. به این ترتیب اگر در این حالت دیدید سرعت گوشی به اندازه قابل توجهی بالاتر رفته یا دیگر خبری از مشکلاتی که در حالت عادی با آن‌ها مواجه بودید نیست پس مشکل از یکی از برنامه‌هایی است که نصب کرده‌اید.

آموزش فعال کردن حالت Safe Mode گوشی

حالا نوبت به آموزش فعال کردن حالت سیف مود اندروید می‌رسد. فعال کردن این حالت کار سختی نیست اما پروسه انجام آن در گوشی‌های مختلف با هم فرق دارد. به همین دلیل ما در ادامه به 4 روش اصلی که در اکثر گوشی‌های اندرویدی جواب می‌دهد اشاره خواهیم کرد.

آموزش ورود به سیف مد در اندروید؛ روش اول

اولین روش نگه داشتن دکمه پاور است که در اکثر گوشی‌های اندرویدی که از اندروید 6 به بعد استفاده می‌کنند جواب می‌دهد. ابتدا دکمه پاور را نگه دارید تا یک پنجره روی صفحه نمایش ظاهر شود. حالا گزینه Power off را انتخاب و انگشتتان را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید. پس از گذشت چند ثانیه یک پنجره جدید ظاهر خواهد شد که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید وارد سیف مود اندروید شوید؟

Safe Mode android / حالت safe mode گوشی

برای فعال کردن سیف مود گوشی کافی است گزینه Yes یا OK را انتخاب کنید تا گوشی پس از یک بار ریستارت شدن در حالت سیف مود بالا بیاید.

آموزش ورود به Safe Mode در اندروید؛ روش دوم

اگر روش بالا برای گوشی شما کارساز نبود می‌توانید از روش دوم برای ورود به حالت سیف مود استفاده کنید. در روش دوم، اول باید گوشی را خاموش کنید.

Safe Mode android / سیف مود اندروید

وقتی گوشی کاملا خاموش شد دکمه پاور را به همراه دکمه کم کردن صدا (Volume Down) فشار داده و تا زمانی که لوگو شرکت سازنده گوشی ظاهر شد آن‌ها را نگه دارید.

آموزش فعال کردن حالت سیف مود اندروید؛ روش سوم

در روش بعدی باید مانند روش قبل ابتدا گوشی را کاملا خاموش کنید. سپس دکمه پاور را تا زمانی که لوگو شرکت سازنده گوشی نمایان شد نگه دارید و بعد دکمه پاور را رها کرده و دکمه کم کردن صدا را فشار بدهید و نگه دارید.

Safe Mode android / سیف مود گوشی

تا زمانی که گوشی بالا بیاید صبر کنید و بعد دکمه کم کردن صدا را رها کنید.

آموزش ورود به Safe Mode در اندروید؛ روش چهارم

اگر هیچکدام از روش‌های بالا جواب نداد می‌توانید از روش چهارم استفاده کنید. ابتدا گوشی را خاموش کنید و بعد مانند روش قبل دکمه پاور را تا زمانی که لوگو شرکت سازنده گوشی ظاهر شد نگه دارید. وقتی لوگو را مشاهده کردید دکمه پاور را رها کنید و سپس بلافاصله دکمه کم کردن و زیاد کردن صدا را با هم فشار دهید و نگه دارید. تا زمانی که گوشی بوت نشده است این دکمه‌ها را رها نکنید.

Safe Mode android / فعال کردن حالت سیف مود اندروید

اما از کجا باید بفهمیم حالت سیف مود فعال شده است؟ فقط کافی است به گوشه پایین سمت چپ نمایشگر گوشی نگاه کنید. اگر عبارت Safe mode را پس از بالا آمدن گوشی در آنجا مشاهده کردید یعنی با موفقیت توانسته‌اید این حالت را فعال کنید. این عبارت تا زمان خروج از حالت سیف مود اندروید آنجا باقی خواهد ماند.

سیف مود اندروید چه کاربردی دارد؟

همانطور که پیشتر هم گفتیم در این حالت فقط برنامه‌های متفرقه که خودتان نصب کرده‌اید غیرفعال خواهند شد. شما در این حالت باز هم می‌توانید با مخاطبین تماس برقرار کنید، پیام کوتاه ارسال کنید یا با استفاده از مرورگر پیش‌فرض گوشی از اینترنت استفاده کنید. اما مهمترین کاری که می‌توانید در این حالت انجام دهید حذف کردن برنامه‌ها و اعمال تغییرات در تنظیمات گوشی است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید آیا گوشی هنوز مشکل قبلی را دارد یا خیر. اگر گوشی قبلا حال و روز خوشی نداشت، اما با فعال کردن حالت سیف مود بدون مشکل کار می‌کند پس حتما ایراد از یک اپلیکیشن است. پیدا کردن این اپلیکیشن مخرب اما کار ساده‌ای نیست. هر تغییری که در حالت سیف مود انجام دهید تنها زمانی اعمال خواهد شد که از حالت سیف مود خارج شوید.

Safe Mode android / آموزش فعال کردن حالت سیف مود اندروید

به این ترتیب باید برنامه‌ها را تک به تک حذف کنید، بعد از حالت سیف مود خارج شوید و ببینید آیا مشکل هنوز پا برجا است یا خیر. اگر مشکل همچنان وجود داشت دوباره باید وارد حالت سیف مود شوید و برنامه بعدی را حذف کنید. این چرخه را باید آنقدر تکرار کنید تا زمانی که از حالت سیف مود خارج شوید و مشکل حل شده باشد.

خوشبختانه یک راه هوشمندانه‌تر و عاقلانه‌تر هم وجود دارد. اگر گوشی به تازگی دچار مشکل شده بهتر است ابتدا به سراغ برنامه‌ها و بروزرسانی‌هایی که اخیرا در گوشی نصب کرده‌اید بروید و بعد به سراغ سایر برنامه‌ها.

آموزش بیرون بردن گوشی از حالت Safe Mode

حالا چگونه از حالت سیف مود گوشی خارج شویم؟ غير فعال كردن سيف مود اندروید از فعال کردن آن هم ساده‌تر است. برای اینکه از این حالت خارج شوید فقط کافی است گوشی را ریستارت کنید. گوشی سپس به صورت خودکار از حالت سیف مود خارج شده و به صورت عادی بوت می‌شود.

اما اگر با حذف برنامه‌ها در حالت Safe Mode گوشی مشکل حل نشد، پس به احتمال زیاد مشکل از خود سیستم عامل اندروید گوشی یا یک مشکل سخت‌افزاری است. ابتدا از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کنید و بعد گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر با این کار نیز مشکل برطرف نشد بهتر است گوشی را به یک متخصص قابل اطمینان بسپارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402