بررسی فیلم The Mauritanian ؛ تریلر، داستان و بازیگران

فیلم موریتانی ۲۰۲۱
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Mauritanian اثری درام حقوقی و محصول سال 2021 است. داستان فیلم موریتانی درباره جوانی است که سال‌ها بدون یک دادگاه عادلانه زندانی می‌شود. برای آشنایی بیشتر با فیلم موریتانیایی همراه ما باشید.

فیلم The Mauritanian یک درام حقوقی به کارگردانی کوین مک دانلد (Kevin Macdonald) و محصول سال 2021 است که فیلمنامه آن توسط ام. بی. تریون (M.B. Traven)، روری هینز (Rory Haines) و سهراب نوشیروانی (Sohrab Noshirvani) نوشته شده است. داستان فیلم موریتانی ۲۰۲۱ بر اساس کتاب Guantánamo Diary (خاطرات گوانتانامو) نوشته محمدو ولد صلاحی (Mohamedou Ould Salahi) است؛ داستانی واقعی از تجربه‌های صلاحی که به مدت 14 سال بدون هیچ اتهامی در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی شده بود. از بازیگران فیلم سینمایی موریتانیایی 2021 باید به ستارگانی چون جودی فاستر (Jodie Foster)، طاهر رحیم (Tahar Rahim)، شیلین وودلی (Shailene Woodley) و بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) اشاره کنیم.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم The Mauritanian 2021 با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید و با حال و هوای آن بیشتر آشنا شوید.

در مورد تاریخ اکران فیلم The Mauritanian 2021 باید بگوییم که این اثر در تاریخ 12 فوریه 2021 برابر با 24 بهمن 1399 توسط کمپانی STXfilms در آمریکا عرضه شد. اما در انگلستان از آنجایی که به خاطر کرونا همه سینماها بسته بودند، اکران سینمایی این فیلم کنسل شد و در حال حاضر قرار است در تاریخ 1 آوریل 2021 مصادف با 12 فروردین 1400 در پلتفرم Amazon Prime Video عرضه شود.

فیلم موریتانیایی نظرات متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، اما اکثرا هنرنمایی رحیم و فاستر را ستودند. در هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب نیز هر دوی آنها برای جوایز بهترین بازیگر مرد اصلی  و بهترین بازیگر زن مکمل نامزد شدند که در نهایت فاستر این جایزه را دریافت کرد. اگر علاقمند هستید تا با یکی دیگر از بهترین فیلم‌های سال 2021 آشنا شوید، در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم The Mauritanian 2021 و نقد و بررسی آن همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Mauritanian 2021

برای دانلود فیلم The Mauritanian 2021 با زیرنویس فارسی چسبیده و در کیفیت‌های مختلف می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای فیلم موریتانیایی لذت ببرید.

دانلود فیلم موریتانی The Mauritanian 2021

کیفیت: 1080p | حجم: 2.16 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1 گیگابایت

داستان فیلم The Mauritanian

داستان فیلم موریتانی درباره مرد جوانی به نام محمدو ولد صلاحی است که توسط دولت آمریکا بدون هیچ اتهام یا دادگاهی در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی شده است. صلاحی تقریبا دیگر هیچ امیدی برایش باقی نمانده است تا اینکه وکیلی به نام نانسی هالندر و دستیارش به نام تری دانکن در دفاع از او قدم پیش می‌گذارند.

داستان فیلم The Mauritanian

در کنار یکدیگر آنها با موانع زیادی مواجه می‌شوند تا بتوانند در نهایت بی‌گناهی صلاحی که بدون هیچ مدرکی به برنامه‌ریزی حمله 11 سپتامبر متهم شده را ثابت کنند و عدالت را برای او به اجرا در بیاورند.

بازیگران فیلم موریتانی

ساخت فیلم سینمایی The Mauritanian در نوامبر 2019 با کارگردانی کوین مک دانلد اعلام شد. در همان زمان نیز جودی فاستر، طاهر رحیم، شیلین وودلی و بندیکت کامبربچ به عنوان بازیگران اصلی این فیلم انتخاب شدند. در دوم دسامبر فیلمبرداری فیلم سینمایی موریتانی به کارگردانی کوین مک دانلد در آفریقای جنوبی شروع شد.

این فیلم در ابتدا همانند کتابش، Guantánamo Diary نام داشت و سپس نام Prisoner 760 را روی آن گذاشتند. در نهایت در نوامبر 2020 نام The Mauritanian را که اشاره به زادگاه صلاحی در آفریقای غربی دارد، برای این پروژه در نظر گرفتند. در ادامه می‌توانید با بازیگران فیلم The Mauritanian بیشتر آشنا شوید.

طاهر رحیم در نقش محمدو ولد صلاحی

بازیگران فیلم The Mauritanian

طاهر رحیم بازیگر فرانسوی با اصالت الجزایری متولد 4 جولای 1981 (13 تیر 1360) است. این بازیگر بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون فیلم فرانسوی A Prophet محصول سال 2009، مینی سریال The Looming Tower و فیلم درام Mary Magdalene محصول سال 2018 شناخته می‌شود.

طاهر رحیم به چندین زبان و لهجه‌های مختلف مسلط است و در آثار مختلف با زبان‌های کرسی (زبان رایج در جزیره کرس فرانسه)، عربی، فرانسوی و گیلیک اسکاتلندی (زبان بومی اسکاتلند) صحبت کرده است. فیلم The Mauritanian با بازی طاهر رحیم مورد توجه منتقدان سراسر جهان قرار گرفت و به خاطر بازی در این فیلم او نامزد جایزه بازیگر سال در جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن و بهترین بازیگر مرد اصلی در هفتاد و هشتمین جوایز گلدن گلوب شد. همچنین او در سال 2021 در مینی سریال The Serpent یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرده است.

جودی فاستر در نقش نانسی هالندر

بازیگران فیلم موریتانی

جودی فاستر بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 19 نوامبر 1962 (28 آبان 1341) در لس آنجلس است. فاستر تا کنون برای جوایز زیادی نامزد شده است و افتخارات زیادی در کارنامه کاری‌اش دارد؛ از جمله نامزدی برای 2 جایزه اسکار، 3 جایزه بفتا، 3 جایزه گلدن گلوب و جایزه سیسیل بی دمیل. به عنوان کارگردان هم او برای یک جایزه امی نامزد شده است.

جودی فاستر حرفه‌اش را در کودکی و زمانی که فقط 3 سال داشت به عنوان مدل شروع کرد و در سال 1968 برای اولین بار در سیتکام تلویزیونی Mayberry R.F.D به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 او در چندین سریال تلویزیونی بازی کرد و در سال 1972 نیز در اولین فیلم سینمایی‌اش که Napoleon and Samantha نام داشت به ایفای نقش پرداخت.

از دیگر آثار جودی فاستر باید به Alice Doesn’t Live Here Anymore محصول سال 1974، فیلم روانشناختی Taxi Driver محصول سال 1976، فیلم درام The Accused محصول سال 1988، فیلم موفق The Silence of the Lambs محصول سال 1991، فیلم تاریخی Anna and the King محصول سال 1999، تریلر Panic Room محصول سال 2002، فیلم کمدی Carnage محصول سال 2011، فیلم علمی تخیلی Elysium محصول سال 2013 و فیلم Hotel Artemis محصول سال 2018 اشاره کنیم.

از دهه 2010 فاستر روی کارگردانی نیز تمرکز کرده و آثاری چون فیلم درام کمدی The Beaver محصول سال 2011، فیلم جنایی Money Monster محصول سال 2016 و قسمت‌هایی از سریال‌های Orange Is the New Black، سریال سیاسی House of Cards و سریال علمی تخیلی Black Mirror را کارگردانی کرده است.

شیلین وودلی در نقش تری دانکن

دانلود فیلم The Mauritanian 2021 با زیرنویس فارسی

شیلین وودلی بازیگر، تهیه‌کننده و فعال اجتماعی آمریکایی متولد 15 نوامبر 1991 (24 آبان 1370) در کالیفرنیا است. وودلی از 4 سالگی مدلینگ را آغاز کرد و با نقش‌های کوچک به بازی در سریال‌های تلویزیونی پرداخت. او اولین بار با ایفای نقش در سریال درام The Secret Life of the American Teenager در شبکه ABC Family مورد توجه قرار گرفت.

در سال 2011 شیلین وودلی در اولین فیلم سینمایی‌اش به نام The Descendants بازی کرد و بعد از آن در سال 2013 به ایفای نقش در فیلم درام عاشقانه The Spectacular Now پرداخت. وودلی با بازی در فیلم عاشقانه The Fault in Our Stars محصول سال 2014 و سری فیلم‌های علمی تخیلی The Divergent محصول سال‌های 2014 تا 2016 بیشتر شناخته شد. از سال 2017 تا 2019 نیز او در سریال Big Little Lies که از شبکه HBO پخش می‌شد بازی کرد که به خاطر آن نامزد یک جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب شد.

بندیکت کامبربچ در نقش استوارت کوچ

تریلر فیلم موریتانی ۲۰۲۱

بندیکت کامبربچ بازیگر انگلیسی متولد 19 جولای 1976 (28 تیر 1355) است. او فارغ‌التحصیل از دانشگاه ویکتوریای منچستر است و تحصیلاتش را در رشته بازیگری کلاسیک در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن ادامه داد. کامبربچ بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در نمایش‌هایی چون After the Dance، نمایش Frankenstein و هملت بازی کرده است.

برخی از آثار تلویزیونی این هنرپیشه عبارتند از سریال درام Silent Witness، سریال Fortysomething، فیلم تلویزیونی Hawking محصول سال 2004، سریال Sherlock و مینی سریال Patrick Melrose محصول سال 2018. او همچنین در فیلم‌هایی چون Amazing Grace محصول سال 2006، فیلم درام 12 Years a Slave محصول سال 2013، فیلم تاریخی The Imitation Game محصول سال 2014 و سری فیلم‌های The Hobbit بازی کرده است.

یکی از نقش‌های معروفی که کامبربچ آن را ایفا کرده نقش دکتر استرنج است که این شخصیت را در فیلم‌های ابرقهرمانی Doctor Strange محصول سال 2016، Thor: Ragnarok محصول سال 2017، Avengers: Infinity War محصول سال 2018 و Avengers: Endgame محصول سال 2019 بازی کرده است. همچنین قرار است این نقش را در فیلم‌های Spider-Man: No Way Home و Doctor Strange in the Multiverse of Madness تکرار کند که اولی در سال 2021 و دومی در سال 2022 منتشر می‌شوند.

سایر بازیگران فیلم درام هیجان انگیز The Mauritanian 2021 عبارتند از:

  • زکری لی‌وای (Zachary Levi) در نقش نیل باکلند
  • سامر عثمانی (Saamer Usmani) در نقش آرجون
  • کوری جانسون (Corey Johnson) در نقش بیل سیدل
  • دونی منوشه (Denis Ménochet) در نقش امانوئل

نمرات منتقدین به فیلم The Mauritanian 2021

فیلم سینمایی The Mauritanian نسبتا با استقبال بینندگان و منتقدان مواجه شده است. این فیلم در وبسایت IMDb امتیاز 7.3 از 10 را گرفته است و 82 درصد از کاربران گوگل نیز آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 149 نقد، 73 درصد از نقدهای فیلم درام هیجان انگیز The Mauritanian 2021 مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 6.60 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز بر اساس 31 نقد از منتقدان سراسر جهان، میانگین امتیاز این عنوان به 54 از 100 رسیده است. از این 31 نقد، 13 نقد مثبت و 18 نقد متوسط هستند. در ادامه بررسی فیلم The Mauritanian 2021، نگاهی به نمرات منتقدین به این اثر خواهیم انداخت.

نمرات منتقدین به فیلم The Mauritanian 2021

Screen Rant / می ابدولباکی: 80

فیلم The Mauritanian 2021 اثری قدرتمند، اندوه‌بار و غضبناک است. فیلمی که به خاطر هنرنمایی جذاب بازیگر اصلی‌اش، یعنی طاهر رحیم، به سطح بالاتری رسیده است.

Entertainment / لی گرینبلت: 75

کوین مک دانلد، کارگردان فیلم موریتانی ۲۰۲۱، به این اثر هم ویژگی‌های جهانی یک تریلر را داده است و هم جزئیاتی از یک روند قانونی؛ با اینکه به ندرت داستان آن در دادگاه روایت می‌شود و اتفاق می‌افتد.

The Boston Globe / تای بر: 75

فیلم سینمایی موریتانی به کارگردانی کوین مک دانلد روایتی استوار و قانع‌کننده از وقایع دارد که در نهایت می‌خواهد شما را مملو از خشم کند و موفق می‌شود.

The Globe and Mail / بری هرتز: 70

در حالی که مک دانلد موفق می‌شود یکی از بهترین و تأثیرگذارترین تکنیک‌های پایان‌بندی Cut-to-black (سیاه و یا کدر کردن فریم آخر) را پیاده کند، اما باقی فیلمش به اندازه هنرنمایی بازیگرانش قدرتمند نیست.

CNN / برایان لاوری: 65

فیلم موریتانیایی اثری نیرومند و سرگرم‌کننده با ویژگی‌های آثار قدیمی است، اما فیلم فوق‌العاده‌ای نیست. با این حال فیلم The Mauritanian با بازی طاهر رحیم در اهدافی که در مورد عدالت آمریکایی و دموکراسی و معنای اشتباه آنها برای ما دارد، کاملا درست عمل می‌کند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین فیلم ترسناک ترکیه ای | معرفی 40 عنوان از برترین ...
نسترن امین زاده28 شهریور 1402 21:30
thumbnail
لیست بهترین فیلم های 2021 | دانلود برترین فیلم های ۲۰۲۱ ...
نسترن امین زاده23 تیر 1401 19:30
thumbnail
دانلود و نقد فیلم Schindler’s List ؛ شاهکار استیون اسپیلبرگ ...
زهرا عزتی16 اسفند 1399 22:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم 12 Years a Slave + تریلر، داستان و بازیگران
نسترن امین زاده12 اسفند 1399 22:00

The Washington Post / مایکل اوسالیوان: 63

علیرغم هنرنمایی قدرتمند طاهر رحیم در نقش اصلی، حضور بازیگران بزرگی چون جودی فاستر و بندیکت کامبربچ و همچنین سکانس‌های گروتسک و آزاردهنده‌ای که از اذیت و آزار شخصیت طاهر رحیم می‌بینیم، مشکل فیلم سینمایی موریتانیایی 2021 زمانبندی است.

The Wrap / آلونسو دورالد: 55

احتمالا بزرگترین مشکل فیلم موریتانی ۲۰۲۱ این است که فیلمنامه آن که توسط ام. بی. تریون، روری هینز و سهراب نوشیروانی نوشته شده، سعی دارد قهرمان‌های زیادی را در داستان قرار دهد.

نقد فیلم موریتانیایی

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 50

فیلم The Mauritanian با بازی طاهر رحیم موفق نمی‌شود تا داستانی که روایتش می‌کند را انسانی کند و اصلا چالش‌برانگیزتر و سرگرم‌کننده‌تر از داستانی سطحی و ساختگی که اتفاقا بر اساس وقایع حقیقی است نمی‌شود!

AV Club / ایگناتی ویشنوتسکی: 50

به جای اینکه فیلم خارجی موریتانی از قابلیت‌هایی که دارد استفاده کند، درگیر کلیشه‌هایی مانند جعبه‌های اسناد، گفتگوی وکلاء هنگام خوردن غذا و مواجهه کلاسیکی که همواره در یک پارکینگ اتفاق می‌افتد می‌شود.

Movie Nation / راجر مور: 50

فیلمنامه کار بیشتر و در کل فیلم سینمایی The Mauritanian به تدوین و بازبینی بیشتری نیاز داشت تا این اثر به نسبت استعدادهایی که به نمایش می‌گذارد ارزشمند و تماشایی شود.

CineVue / متیو اندرسون: 40

فیلم موریتانی 2021 فیلمی که می‌توانست باشد و فیلمی که باید باشد نیست.

The New York Times / جنت کتسولیس: 40

فیلم موریتانیایی در بیشتر مواقع در اتاق‌های خالی گیر کرده است و با وجود گروه بازیگران درخشانی که دارد، سخنرانی‌هایی بی‌معنا را ارائه می‌کند و فقط اسنادی سانسور شده، ابروهای گره خورده و لب‌هایی جمع شده را به تصویر می‌کشد.

کلام آخر

دانلود فیلم موریتانی The Mauritanian 2021

در این مقاله بعد از تماشای تریلر فیلم موریتانی ۲۰۲۱، این اثر را خدمت شما معرفی کردیم. اگر هنوز این عنوان درام و زندگینامه‌ای را تماشا نکرده‌اید، در ابتدای مقاله می‌توانید برای دانلود فیلم The Mauritanian 2021 با لینک مستقیم اقدام کنید. همانطور که در نقدها خواندید، صرف نظر از داستان جالب و غم‌انگیزی که فیلم سینمایی موریتانیایی 2021 دارد، هنرنمایی بازیگران آن کافی است که آن را در فهرست فیلم‌هایی که باید ببینید قرار دهید.

نظر شما درباره فیلم موریتانیایی و داستان آن چیست؟ آیا شخصیت‌های داستان که بر اساس افراد واقعی هستند، برای شما ملموس بودند؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402