آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

بازیابی اطلاعات گوشی های با ال سی دی خاموش/recovery-from-broken-screen
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر همواره دغدغه بزرگی برای کاربران بوده است. در این مقاله روش‌های بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته در حالت‌های مختلف مرور و بررسی می‌شود.

وقتی ال سی دی گوشی می‌شکند شاید اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور کند این است که چگونه می‌تواند اطلاعات درون گوشی موبایل خود را مجدد بازیابی کرده و یا آنها را به کامپیوتر انتقال دهد. در نتیجه می‌توان گفت در این مواقع علاوه بر خسارت مالی که فرد متحمل می‌شود، انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر نیز از دغدغه‌های مهم او خواهد بود.

در ویدیوی زیر می‌توانید با «نحوه بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته» آشنا شوید.

اگر کسی سوال کند که آیا بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به او باید گفت بله می‌توان اطلاعات را از یک گوشی شکسته بازیابی کرد، اما بسته به موقعیت و شرایط فیزیکی که گوشی در حال حاضر در آن قرار دارد، روش‌های استخراج و بازیابی اطلاعات متفاوت خواهد بود. برای مثال روش‌های استخراج اطلاعات در حالتی که تاچ نمایشگر خراب شده باشد، اما صفحه همچنان روشن است با مواردی که در آنها نمایشگر کاملا خاموش و سیاه است با هم فرق می‌کند. پیشتر در پلازا به بحث درباره قوی‌ترین نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر و گوشی پرداختیم، اما امروز قصد داریم بازیابی اطلاعات گوشی های ال سی دی شکسته و روش‌های انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر را آموزش داده و با هم مرور کنیم. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب آموزشی با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

شکستن ال سی دی گوشی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای موبایل‌ها اتفاق می‌افتد. اما در کنار خسارت مالی، از دست دادن اطلاعات شخصی ذخیره شده روی گوشی، کاربران بسیاری را نگران می‌کند. در واقع از دست دادن اطلاعات ذخیره شده روی گوشی مساوی است با از دست دادن زمان و هزینه‌ای که برای ذخیره این فایل‌ها و اطلاعات صرف شده است. در این آموزش قصد داریم سه روش اصلی بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته و نحوه انتقال این اطلاعات به کامپیوتر را با هم مرور کنیم.

همچنین بخوانید :

روش 1: بازیابی اطلاعات گوشی شکسته با استفاده از کابل دیتا و USB Debugging

برای انتقال اطلاعات گوشی شکسته به کامپیوتر می‌توان از کابل دیتا استفاده کرد. در این روش به سادگی می‌توان با اتصال یک کابل USB به گوشی خود، اطلاعات ذخیره شده روی آن را به کامپیوتر انتقال دهید. البته شرط آنکه این روش قابل اجرا باشد آن است که گزینه USB Debugging در گوشی شما فعال باشد. در این حالت می‌توان بدون نیاز به آنلاک گوشی و یا مجوز دادن دسترسی کامپیوتر به اطلاعات گوشی، فایل‌های موردنظر خود را به کامپیوتر انتقال دهیم. اما اگر گزینه USB Debugging پیشتر در گوشی شما غیرفعال بوده، نگران نباشید. در ادامه روش انتقال اطلاعات و بکاپ گرفتن از گوشی خاموش با USB Debugging غیرفعال را نیز آموزش خواهیم داد.

بکاپ گرفتن از گوشی خاموش/recovery-from-broken-screen-1

همچنین بخوانید :

در ادامه برای بازیابی اطلاعات در موارد فعال بودن USB debugging گوشی شکسته به ترتیب زیر عمل کنید:

1- ابتدا گوشی خود را روش کرده و حدود 1 تا 2 دقیقه زمان دهید تا گوشی به صورت کامل اکتیو شود.

2- کامپیوتر خود را روشن کنید.

3- حال با استفاده از کابل USB دیتا گوشی خود را به کامپیوترتان متصل کنید.

در این مرحله چنانچه USB debugging گوشی فعال باشد، گوشی شما به عنوان یکی از درایوهای کامپیوتر شناخته می‌شود. اگر حالت Autoplay در کامپیوتر شما فعال باشد، نوتفیکیشنی روی نمایشگر ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد گوشی شما به کامپیوتر متصل شده است.

در این مرحله شما به تمامی فایل‌های موجود در گوشی خود دسترسی خواهید داشت و به آسانی می‌توان با کشیدن فایل موردنظر و رها کردن آن در فولدر مقصد، اطلاعات را به کامپیوتر منتقل کرد.

روش 2: بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته و USB debugging غیرفعال

اگر نمایشگر گوشی شما آسیب دیده اما همچنان کار می‌کند، به راحتی می‌توانید فعال سازی USB debugging در گوشی شکسته را انجام دهید. اما چنانچه نمایشگر کاملا خاموش و غیرفعال است کار کمی پیچیده می‌شود.

حالت اول: بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته با استفاده از کابل USB OTG

همچنین بخوانید :

اگر نمایشگر گوشی شکسته شما همچنان روشن می‌شود اما تاچش خراب شده است، می‌توانید با استفاده از یک کابل USB OTG اطلاعات موجود در گوشی را به کامپیوتر خود انتقال دهید. همانطور که می‌دانید کابل USB OTG ویژگی دارد که اجازه می‌دهد گوشی به دیگر دیوایس‌ها متصل شود. در نتیجه می‌توان با استفاده از این کابل گوشی خود را به یک ماوس وصل کرده و از این طریق آن را کنترل کنید. در این روش برای استخراج داده‌ها از گوشی با نمایشگر شکسته به ترتیب زیر عمل کنید:

1- با استفاده از یک کابل USB OTG گوشی خود را به ماوس متصل کنید.

2- با استفاده از ماوس گوشی خود را آنلاک کنید. در واقع چنانچه این سوال برایتان پیش می‌آید که چگونه قفل صفحه نمایش آسیب دیده گوشی را باز کنیم؟ در پاسخ باید گفت که می‌توان با استفاده از یک کابل USB OTG گوشی را به ماوس وصل کرده و به این ترتیب قفل گوشی را باز کنید.

3- حال می‌بایست USB debugging را در گوشی خود فعال کنید. پس از فعالسازی این گزینه به راحتی می‌توان فایل‌ها و اطلاعات ذخیره شده در گوشی خود را به روش بی‌سیم و با استفاده از بلوتوث یا سایر برنامه‌های انتقال دیتا به یک دیوایس دیگر منتقل کرد و یا با استفاده از کابل USB دیتا مطابق روش 1 که در بالا توضیح داده شد، اطلاعات را به کامپیوتر خود منتقل کنید.

ویدئو های مرتبط
thumbnail
پولدارترین گیمرهای حرفه ای دنیا (زیرنویس فارسی)
00:10:0505 فروردین 1402، 22:30
thumbnail
جعبه گشایی ایرباد سونی WF-1000XM3
00:09:3002 اسفند 1400، 14:30
thumbnail
تریلر بازی Call of Duty- Modern Warfare Remastered
00:01:5922 اسفند 1399، 20:00
thumbnail
بهترین هدفون های حذف نویز 2021 (زیرنویس فارسی)
00:09:5502 اسفند 1400، 14:30

حالت دوم: بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه خاموش با استفاده از نمایشگر دوم

اگر نمایشگر گوشی خاموش و غیرفعال است اما همچنان می‌توانید خود گوشی را روشن کنید، می‌توانید با استفاده از یک تلویزیون و یا مانیتور به عنوان نمایشگر دوم، اطلاعات موجود در گوشی را به کامپیوتر منتقل کنید. در نتیجه در این حالت به یک کابل HDMI و یک کانورتر نیاز خواهید داشت تا بتوانید به صورت همزمان کابل ماوس و HDMI را استفاده کنید. البته چنانچه گوشی شما از یک درگاه میکرو HDMI پشتیبانی می‌کند دیگر نیازی به دستگاه OTG ریدر نخواهید داشت؛ در غیراینصورت می‌بایست یک کانورتر نیز خریداری کنید.

در این مرحله کابل کانورتر را به گوشی متصل کنید. سپس یک سر کابل HDMI را به کانورتر و سر دیگر را به تلویزیون وصل کنید. کابل ماوس را نیز به کانورتر متصل کنید. حال کافیست تلویزیون یا مانیتور را روشن کرده و با استفاده از ماوس گزینه USB debugging را در گوشی خود فعال سازید. در ادامه مراحل را به ترتیبی که در روش 1 گفته شد، انجام دهید.

روش 3: انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر با استفاده از اپلیکیشن Dr.Fone

اپلیکیشن Dr.Fone یکی از بهترین برنامه‌های بازیابی اطلاعات گوشی های با ال سی دی خاموش است که برای گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای داشته و از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه تمام عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، پیام‌ها و تاریخچه تماسی خود را بازیابی کنید. این اپلیکیشن که به عنوان اولین و بهترین برنامه بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته برای گوشی‌های اندرویدی در سراسر جهان است از 6000 مدل گوشی اندرویدی از برندهای مختلف سامسونگ، HTC، سونی و… پشتیبانی می‌کند.

برای دسترسی به اطلاعات گوشی شکسته از طریق اپلیکیشن Dr.Fone و بازیابی اطلاعات موبایلی که روشن نمی شود، کافیست به ترتیب زیر عمل کنید:

1- اپلیکیشن Dr.Fone را از اینجا دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.

دستیابی به اطلاعات تلفن ‎ همراه با ال سی دی شکسته/android-recover-broken-09

2- حال پس از باز کردن برنامه، روی گزینه Recover Android Data کلیک کنید.

3- در این مرحله گوشی خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کرده تا سیستم آن را شناسایی کند. سپس نوع سیستم عامل گوشی خود را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

بازیابی اطلاعات گوشی های ال سی دی شکسته/drfone-recover

4- چون نمایشگر گوشی شما شکسته شده است، در این قسمت می‌بایست گزینه Recover from broken phone را انتخاب کنید. سپس تمام فایل‌ها و اطلاعات مثل عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین، پیام‌ها، آرشیو تماس‌ها و… را که مایل هستید به کامپیوترتان انتقال دهید انتخاب کنید. چنانچه قصد دارید تمام اطلاعات خود را بازیابی کنید کافی است روی Select all کلیک کنید.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر/android-recover-broken-01

5- در مرحله بعد Dr.Fone از شما می‌پرسد که دقیقا چه مشکلی برای گوشی‌تان پیش آمده است. اگر نمایشگر گوشی شکسته است می‌بایست گزینه Black screen (screen is broken) را انتخاب کنید. گزینه Touch doesn’t work or cannot access the phone مربوط به حالتی است که نمایشگر روشن است، اما تاچ آن غیرفعال شده است.

بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته/android-recover-broken-02

6- مرحله بعدی اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌بایست با دقت تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کرد. در این قسمت کاربر می‌بایست نام و مدل گوشی خود را به صورت دقیق تایپ کند. برای مثال اگر مدل گوشی شما گلکسی S3 است از منوی سمت چپ عبارت Galaxy S3 را انتخاب کنید. در سمت راست و در قسمت Device Model نیز می‌بایست مدل گوشی دقیقا مشخص شود. اگر نمی‌دانید مدل دقیق گوشی خود را چگونه می‌توانید پیدا کنید کافی است روی گزینه آبی رنگ How to check the device model کلیک کنید تا مراحل لازم برای پیدا کردن مدل دقیق گوشی برایتان شرح داده شود. پس از وارد کردن مشخصات کامل در پایین صفحه تیک گزینه آبی رنگ را زده و سپس روی Next کلیک کنید.

باز کردن قفل گوشی شکسته/android-recover-broken-03

7- در این مرحله Dr.Fone از شما می‌خواهد که گوشی را در حالت Download Mode قرار دهید. کافی است از روی دستورالعملی که در تصویر نمایش داده شده، مراحل را به ترتیب اجرا کنید.

دسترسی به اطلاعات گوشی قفل شده/android-recover-broken-05

8- با قرار گرفتن گوشی در حالت Download Mode، اپلیکیشن Dr.Fone شروع به آنالیز حافظه گوشی شما می‌کند. این مرحله برحسب مقدار اطلاعاتی که در گوشی ذخیره شده ممکن است کمی زمانبر باشد، بهتر است کمی شکیبا باشید.

ریکاوری گوشی خاموش با کامپیوتر/android-recover-broken-06

9- در نهایت پس از آنکه Dr.Fone حافظه گوشی را به صورت کامل اسکن کرد، لیست فایل‌های قابل انتقال از گوشی به کامپیوتر را ارائه می‌کند. شما می‌توانید فایل‌ها و آیتم‌های موردنظر خود را انتخاب کرده و تیک بزنید و در نهایت روی گزینه Recover کلیک کنید.

نمایش صفحه گوشی شکسته در کامپیوتر با کابل/android-recover-broken-08

به همین راحتی شما توانستید تمام اطلاعات ذخیره شده روی گوشی شکسته خود را بازیابی کرده و به کامپیوتر انتقال دهید. حال می‌توانید این دیتاها را به گوشی جدید خود منتقل کرده و یا بعد از تعمیر گوشی فعلی مجددا آنها را به مکان اولیه خود بازگردانید.

در این مقاله روش‌های انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر در حالت‌های مختلف آموزش داده شد. اگرچه استخراج و بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه نمایش شکسته همواره دغدغه بزرگی برای صاحبان این گوشی‌ها تلقی می‌شود، اما اگر مطابق مشکلاتی که برای نمایشگر گوشی رخ داده از یکی از دستورالعمل‌های بالا استفاده کنید، به راحتی قادر خواهید بود که اطلاعات و فایل‌های ذخیره شده روی گوشی شکسته خود را بازیابی کنید.

اگر شما از اپلیکیشن دیگری برای بازیابی و انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر خود استفاده می‌کنید و از آن راضی هستید، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
محمد مخققی
.
22 مهر 1402، 18:55
پاسخ
0
0
مدل گوشی منو نداردj7 ندارد
avatar
آریا
.
23 فروردین 1401، 23:57
پاسخ
0
0
این برنامه فقط حالت پولیشو اگر بخرید میتونید استفاده کنید حالت عادیش هیچکاری نمیکنه خودتون رو الاف نکنید اینجا هم توضیح ندادن که رایگانش بدرد نمیخوره
avatar
حمید
.
01 بهمن 1400، 13:37
پاسخ
1
0
مسخره فقط عمه تو ساپورت می کنه
avatar
mehrdad alipour
.
29 آبان 1400، 11:37
پاسخ
1
0
مدل گوشی من p30 lite هستش ولی در فهرست نیست
avatar
مسعود
.
20 آبان 1400، 19:23
پاسخ
0
1
تو قسمت 7 که میخوایم گوشی رو در حالت Download Mode قرار بدیم طبق دستورالعمل دکمه هارو میزنیم ولی هیچ اتفاقی نمیوفته . مدل گوشی هم S6 هست. چیکار باید کنم؟
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402