بازی The Elder Scrolls VI سبک جهان‌باز را وارد سطح جدیدی می کند

بازی The Elder Scrolls 6
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی The Elder Scrolls VI بطور قطع تایید شده اما تاریخ انتشار آن هنوز مشخص نیست. در این مطلب سعی داریم تا مروری بر تریلر بازی الدر اسکرولز 6 ، تاریخ عرضه و آخرین اخبار بازی The Elder Scrolls 6 داشته باشیم. با پلازا همراه باشید.

کمپانی بتسدا (Bethesda SoftWorks) در این نسل از صنعت بازی‌های ویدیویی، معمولا از برنامه‌ای دقیق و مشخص برای عرضه بازی‌هایش پیروی کرده است. آن‌ها معمولا یک بازی را معرفی و سپس در تاریخ مشخصی بدون تاخیر منتشر می‌کنند. این کمپانی معمولا چند ماه قبل از انتشار هر بازی، آن را معرفی می‌کرد؛ اما این بار در نمایشگاه E3 سال 2018 این روند کمی تغییر پیدا کرد و بتسدا از عناوینی مانند بازی الدر اسکرولز 6 رونمایی کرد که چند سال دیگر و احتمالا برای نسل بعدی کنسول‌ها عرضه خواهند شد.

به ‌عنوان‌ مثال این کمپانی در کنفرانس خود بازی Starfield را معرفی کرد، که مشخصا اعلام شده که این بازی برای نسل بعدی کنسول‌ها عرضه خواهد شد. همچنین این کمپانی اعلام کرد که پروژه ساخت بازی ششم مجموعه عظیم و حماسی The Elder Scrolls یعنی The Elder Scrolls VI آغاز شده است و گفته شد که این بازی پس از عرضه بازی Starfield منتشر خواهد شد انتظار داشتیم این بازی در اوایل سال 2021 منتشر شود اما با شیوع ویروس کرونا، ممکن است انتشار آن تا اوایل سال 2022 نیز به تاخیر بیوفتد، که یعنی عرضه بازی The Elder Scrolls 6 نیز به سال 2023 منتقل خواهد شد! در ادامه مروری بر اطلاعات منتشر شده از این بازی خواهیم داشت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی بازی The Elder Scrolls VI


در این بخش به معرفی بازی الدر اسکرولز 6 می‌پردازیم.

تاریخ عرضه بازی The Elder Scrolls VI

بازی قبلی مجموعه Elder Scrolls یعنی The Elder Scrolls V: Skyrim، بازی بسیار موفقی بود که در سال 2011 برای کنسول‌های ایکس باکس 360 ، پلی استیشن 3 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و عنوان بهترین بازی سال 2011 را از مراسم The Game Awards دریافت کرد. یکی دو سال بعد، پس از عرضه کنسول های نسل هشتم، بازی Skyrim برای این نسل نیز با گرافیک بهبود یافته و با عنوان «نسخه ویژه» عرضه شد و سپس با عرضه کنسول نینتندو سوییچ در سال پیش، این بازی برای این کنسول نیز بهینه و عرضه شد. این بازی جزو مهم‌ترین بازی‌هایی بود که کمپانی نینتندو برای کنسول سوییچ، روی آن مانور داد و با سروصدای زیادی اعلام می‌کرد که بازی اسکایریم برای این کنسول نیز قابل انجام است.

بازی عظیم اسکایریم، استانداردهای جدیدی را برای بازی‌های سبک RPG (نقش آفرینی) تعیین کرد و یکی از بهترین بازی‌های تاریخ و از نظر بسیاری بهترین بازی ژانر نقش آفرینی شناخته شد. توصیه می‌کنیم اگر تاکنون موفق به بازی کردن این عنوان نشده‌اید، حتما آن را تجربه کنید. از بازی الدر اسکرولز 6 اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما می‌توان آن را ادامه دهنده سبک نقش آفرینی خاص بتسدا با عناصر جدید قلمداد کرد.

 


تریلر بازی The Elder Scrolls VI


در این بخش می‌توانید تیزر تریلر بازی Elder Scrolls 6 که در نمایشگاه E3 2018 منتشر شد را مشاهده کنید.

 


تاریخ عرضه بازی The Elder Scrolls 6


در این بخش به بررسی زمان انتشار بازی The Elder Scrolls VI می‌پردازیم.

زمان انتشار بازی The Elder Scrolls VI

طبق آخرین مصاحبه آقای تاد هاوارد – کارگردان مجموعه‌های عظیم Fallout و Elder Scrolls، برای انتشار بازی The Elder Scrolls VI باید صبور باشید! خیلی خیلی صبور! چیزی که مشخص است این است که بازی The Elder Scrolls VI در سال 2020 منتشر نخواهد شد.

طبق مصاحبه‌ای که با IGN داشتند، آقای هاوارد اعلام کرد که ساخت بازی Fallout و سپس Elder Scrolls، تیم سازنده را بسیار خسته و کلافه کرده است:

اینکه مدام بین این دو بازی سوئیچ می‌کنیم، واقعا اذیت کنندست و اکنون برای تنوع می‌خواهیم روی بازی Starfield کار کنیم. می‌پرسید تاریخ انتشار Starfield کی است؟ خب شاید هیچ وقت! می‌توانید بگویید هیچ وقت! اما بیا صادقانه به قضیه نگاه کنیم؛ ما خلاق هستیم؛ ما باید این بازی را بسازیم و الان بهترین موقع است. پس به همین دلیل، بازی Elder Scrolls 6 می‌تواند کمی صبر کند. البته لازم است اعلام کنیم که Elder Scrolls Online هنوز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

در ادامه این مصاحبه، آقای هاوارد اعلام کرد که:

صرفا جهت اطلاع باید بگوییم بازی‌هایی که در استودیو بتسدا ساخته می‌شود، افراد زیادی را درگیر می‌کند؛ منظور از این افراد، تیم سازنده در شهرها و کشورهای دیگر نیز هست. حتی همین الان هم کل تیم سازنده اسکایریم، درحال کار بر روی بازی استارفیلد است. پس از این نیز کل تیم در سراسر جهان روی بازی The Elder Scrolls 6 کار خواهند کرد.

واقعا باعث دلگرمی و قوت قلب است که می‌بینیم یک تیم بطور کامل به بازی پر طرفدار خود توجه می‌کند و برای آن اهمیت قائل است.


آخرین اخبار و شایعات بازی The Elder Scrolls VI


در این بخش به بررسی آخرین اخبار و شایعات پیرامون بازی Elder Scrolls 6 می‌پردازیم.

بازی Elder Scrolls 6

تاد هاوارد: بازی The Elder Scrolls VI سبک جهان‌باز را وارد سطح جدیدی می‌کند

ممکن است با تاریخ عرضه بازی The Elder Scrolls VI سال‌های زیادی فاصله داشته باشیم، اما می‌توان گفت که با انتشار این بازی برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و Xbox Series X ، یک بازی در سبک دنیای باز که قرار است بطور کامل در آن غرق شویم را شاهد خواهیم بود. تاد هاوارد (Todd Howard) ، کارگردان این مجموعه، در مصاحبه جدید خود فاش کرد که از تکراری شدن معیارها در بازی‌های سبک اوپن ورلد خسته شده و می‌خواهد در کنار تازه کردن المان‌ها، تعامل‌های بیشتری بین بازیکن و محیط بازی به وجود بیاورد.

البته دستیابی به مورد اول خیلی سخت نیست، اما به دست آوردن مورد دوم کاملاً چالش برانگیز است. در سال 2015 ، بازی The Witcher 3 با ارائه المان‌های جذاب، توانست تفاوت‌های زیادی ایجاد کند و در سال 2018 بازی Red Dead Redemption 2 برای سیستم بازی‌های جهان باز و تعامل با کاراکتر، معیارهای جدیدی تعیین کرد. و به نظر می‌رسد The Elder Scrolls VI می‌خواهد بازی بعدی اوپن ورلد باشد که ژانر را از این نظر به جلو سوق می‌دهد.

در همین راستا، تاد هاوارد اعلام کرد که می‌خواهد بازی‌ها همچنان مرزها را جابجا کرده و با برداشتن موانع، تعامل بین گیمر و محیط بازی را افزایش دهد. با این گفته، مشخص نیست که چگونه بازی The Elder Scrolls VI به طور خاص این کار را آسان خواهد کرد.

هاوارد گفت:

بیایید به 5 یا 10 سال آینده عرصه گیمینگ نگاهی بیندازیم. چیزی که برای من مهم است، میزان دسترسی بازیکن به بازی خواهد بود. حتی مدت زمانی که طول می‌کشد تا گیمر، کنسول خود را روشن کند، یک مانع برای ماست، مانعی که هیچکس از حضور داشتن در آن لذت نمی‌برد. بازی‌هایی که ما می‌سازیم از آن مدل بازی‌هاست که گیمر پای آن می‌نشیند و ساعت‌های زیادی را سپری می‌کند. آینده‌ای که در آن با سرعت و راحتی بیشتر به بازی دسترسی پیدا کنید و مهم هم نباشد که کدام کنسول را دارید، همان چیزی است که برای رسیدن به آن در 5 تا 10 سال آینده مد نظر دارم.

من می‌خواهم تعامل بیشتری در جهان درون بازی ببینم و سیستم بازی نیز طوری باشد که گیمر بتواند با استفاده از آن، احساسات و شخصیت خود را ابراز کند. من فکر می‌کنم که چهارچوب بندی کردن المان‌های سبک جهان‌باز، همیشه بهترین هدف نیست.

همانطور که دیدید، هاوارد بطور مستقیم به بازی The Elder Scrolls VI اشاره نکرد اما فکر می‌کنم منطقی باشد اگر اینطور برداشت کنیم که این بازی قصد دارد به چنین هدف‌هایی برسد. بازی The Elder Scrolls 6 همچنان در سبک جهان باز خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد تیم سازنده از بازی Red Dead Redemption 2 نکات زیادی یاد گرفته و اکنون می‌خواهد با ساختن دنیایی تعامل پذیر، به سبک جهان باز معنای جدیدی بدهد تا بازیکن در بازی بتواند خودش را به راحتی در معرض بگذارد.

آخرین عنوانی که از سری The Elder Scrolls منتشر شد، بازی اسکایریم در سال 2011 بود. در سال 2011 این بازی توانست مرزهای جدیدی برای این سبک معرفی کند، اما با انتشار بازی Fallout 4 در سال 2015، شاهد پیشرفت خاصی نبودیم و این بازی همان المان‌های اسکایریم را تکرار کرد؛ این تکرار در آن زمان بسیار قدیمی و بدون هیجان بود. این سبک اکنون توانسته بسیار فراتر از چیزی که Bethesda Game Studios در آن خلق کرد برود و حالا بتسدا نیاز دارد تا دوباره به آن نقطه برسد. البته تاد هاوارد و همکارانش به خود استراحت ندادند و در حال حاضر بر روی ساخت یک موتور بازی‌سازی جدید برای این بازی مشغول هستند.

 

اطلاعاتی کلی از وضعیت بازی The Elder Scrolls 6

بتسدا تأیید کرده است که تاریخ انتشار بازی الدر اسکرولز 6 فاصله زیادی دارد و در نتیجه، این شرکت در مورد بازی چیز زیادی نمی‌گوید. در واقع، ما حتی نمی‌دانیم که این بازی برای چه سیستم عامل هایی غیر از رایانه های شخصی در حال ساخت است.

بازی the elder scrolls vi

تصور اینکه این بازی برای Xbox Series X و Xbox Series S منتشر می‌شود کاملا منطقی است، اما عرضه بازی برای کنسول‌های PS5 ، PS4 و Xbox One همه سوال بزرگی در این مرحله هستند. همانطور که گفتیم، در حالی که بتسدا از انتشار جزئیات برجسته و کلیدی خودداری می‌کند، اخیراً فرصتی پیدا شد تا در مورد بازی صحبت کنیم، و در این روند، جزئیات جالب در مورد این عنوان نسل بعدی – از جمله صحبت در مورد تولید رویه ، منتشر کرده است.

Todd Howard از Bethesda ضمن صحبت در مورد تعمیرات اساسی که در موتور بازی انجام شده است، یادداشتی را در مورد تولید رویه (Procedural Generation) منتشر کرد که به طور خاص توضیح می‌دهد که چگونه این تغییرات موتور، روند رویه را تسهیل می‌کند. هاوارد جزئیاتی در مورد نحوه استفاده و اجرای تولید رویه ارائه نداد، اما این دو کلمه است که مورد توجه بسیاری از طرفداران قرار گرفت.

در صنعت، تولید رویه‌ای دارای شهرت کمی است. در حالی که این فناوری برای برخی از ژانرها به یک فناوری اساسی تبدیل شده است، اما اغلب توسط کسانی که تجربه سفارشی و دست ساز ترجیح می‌دهند مورد انتقاد قرار می‌گیرد. مطمئنا ترس از تولید رویه‌ای وقتی صحبت از The Elder Scrolls VI می‌شود این است که به طراحی جهان باز و ماموریت‌ها محدود شود. بخشی از آنچه The Elder Scrolls را تعریف می‌کند، ساخته شده و دنیای باز و مأموریت‌های آن از ابتدا طراحی شده است. چون بتسدا روش استفاده از این فناوری را روشن نکرد، برخی از گیمرها کمی نگران هستند.

تا این لحظه که این متن در حال نوشته شدن است، نه تاد هوارد و نه بتسدا روشن نکرده‌اند که چگونه The Elder Scrolls VI از تولید رویه استفاده می‌کند یا معنی آن برای محصول نهایی که منتشر می‌شود چیست. با انتشار هر خبری در این زمینه، این مطلب نیز به روز خواهد شد.

بطور کلی اطلاعات زیادی از بازی الدر اسکرولز 6 در دسترس نیست. اولین چیزی که درمورد آن مطمئن هستیم این است که این بازی برای کنسول‌های نسل بعد یعنی Xbox Series X و کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد و هنوز مشخص نیست که برای نسل فعلی هم منتشر می‌شود یا نه. طبق گفته استودیو بتسدا، این بازی پس از انتشار بازی Starfield، منتشر خواهد شد که البته تاریخ انتشار بازی استارفیلد نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر این اطلاعات را کنار هم قرار دهیم، می‌توان حدس زد که بازی The Elder Scrolls VI هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد.

تریلر بازی دایینگ The Elder Scrolls 6

هنوز درمورد تاریخ انتشار، گیم پلی و حتی موتور بازی‌سازی بازی The Elder Scrolls VI نیز اطلاعاتی در دسترس نیست. تیم سازنده بازی، هنوز با «جرمی سول» (Jeremy Soule) (آهنگساز بازی‌های اسکایریم و Oblivion) تماس برقرار نکرده اما او گفته که هرگز به سری بازی‌های The Elder Scrolls نه نمی‌گوید. او در ادامه اعلام کرد که در پروژه بازی الدر اسکرولز 6 فعلا حضور ندارد.

طبق مصاحبه‌ای که با اقای پیت هاینس (Pete Hines) صورت گرفت، از او این سوال پرسیده شد که بالاخره بازی The Elder Scrolls 6 کی منتشر می‌شود؟ او اعلام کرد که به دلیل عظیم بودن پروژه، ساخت بازی به آرامی صورت می‌گیرد.

بتسدا در سایت خود، اطلاعیه‌ای برای استخدام برنامه‌نویسان جدید منتشر کرد. با توجه به این قضیه می‌توان اینطور برداشت کرد که بازی استارفیلد در مراحل پایانی خودش به سر می‌برد و به زودی می‌توانیم شاهد انتشار این بازی باشیم.

تمامی اطلاعاتی که از بازی الدر اسکرولز ۶ داریم، همان تریلر 36 ثانیه‌ای است که در کنفرانس E3 2018 منتشر شد. این تریلر ما را به وجد آورد و آماده بودیم تا با اطلاعات جدید رو به رو شویم؛ اما متاسفانه این تریلر تمام چیزی‌ست که از بازی The Elder Scrolls 6 داریم.

آقای تاد هاوارد در مصاحبه‌اش با IGN اعلام کرد که:

8 سال از انتشار بازی اسکایریم می‌گذرد و هنوز مردم را می‌بینیم که در حال بازی کردن این عنوان هستند. با اینکه خیلی برای این بازی جوک ساخته می‌شود، اما می‌بینیم هنوز هم مردم عاشقانه آن را بازی می‌کنند. هرچیزی که ما به بازی اضافه کردیم تبدیل به یک عنصر پرطرفدار شد و سایر استودیوها نیز از آن الگو برداری کردند. فاصله‌ای که بین اسکایریم و The Elder Scrolls افتاده مناسب است و اکنون زمان آن رسیده که یک بازی عظیم‌تر با عناصر جدیدتر وارد بازار کنیم.

تریلر بازی دایینگ The Elder Scrolls 6

با این صحبت‌ها می‌توان گفت که از عناصر بازی The Elder Scrolls VI نیز قرار است مانند اسکایریم تا سال‌های سال به عنوان الگو برای دیگر بازی‌سازها استفاده شود. نکته دیگری که اعلام شد، ایجاد انگیزه برای چندبار انجام دادن بازی بود. پس می‌توان گفت که انتخاب‌های کوچک شما در اوایل بازی، تبدیل به تغییرات بزرگ در پایان بازی خواهند شد. به نظر می‌رسد گیم پلی بازی The Elder Scrolls VI، قرار است مکانیزم جدیدی داشته باشد که شبیه آن را در هیچ بازی دیگری ندیده‌ایم.

ظاهرا خبری از نژادهای جدید نیز در بازی نیست. به نظر می‌رسد که در بازی الدر اسکرولز ۶ نیز قرار است با نژادهایی مانند elves, khajit, argonians و انسان‌ها رو به رو شویم. البته در بازی Elder Scrolls Online نژاد الف‌های دریایی را دیدیم که به بازی اضافه کرده بودند؛ اما بهتر است روی اضافه شدن نژاد جدید حساب نکنید.

 


سخن پایانی


گیم پلی بازی The Elder Scrolls VI

بطور کلی در این مقاله سعی کردیم تا تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی الدر اسکرولز ۶ اعم از تریلر، تاریخ انتشار و آخرین اخبار آن را مرور کنیم. همانطور که مشخص است، تا زمان انتشار بازی استارفیلد، نمی‌توان امید به انتشار خبر جدیدی داشت. این بازی بخاطر شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شده و کارگردان بازی نیز اعلام کرده که به هیچ وجه قبل از انتشار استارفیلد، بازی الدر اسکرولز 6 را عرضه نخواهد کرد. ممکن است مجبور باشیم برای تاریخ انتشار بازی The Elder Scrolls VI تا سال 2023 نیز صبر کنیم.

نظر شما در مورد بازی The Elder Scrolls 6 چیست؟ آیا طرفدار عناوین ساخته شده توسط استودیو بتسدا هستید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
morteza
.
05 فروردین 1400، 03:00
پاسخ
0
0
عالی
avatar
محمد کامیاب
.
11 آذر 1399، 10:18
پاسخ
0
4
من شخصا عاشق عاشق عاشق اسکایریم هستم، بهترین بازی ای که کردم، و خیلی مشتاقم و مطمئنم the elder scrolls 6 خیلی بهتر قراره بشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402