معرفی سریال Falcon and the Winter Soldier، بازیگران، داستان و تریلر

بیتا هدایت پور - ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۰۸:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مینی سریال The Falcon and the Winter Soldier یکی از مینی سریال‌های موفقی است که امسال از شبکه دیزنی پلاس به صورت استریم پخش شد و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. در این مطلب قصد داریم که سریال سریال فالکون و سرباز زمستان را به طور کامل معرفی و بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مینی سریال The Falcon and the Winter Soldier (سریال شاهین و سرباز زمستان) یک مجموعه اینترنتی رو به پخش است که که توسط مالکوم اسپلمن (Malcolm Spellman) برای شبکه اینترنتی دیزنی پلاس (Disney +) ساخته شده است. این مینی سریال بر اساس شخصیت‌های معروفی چون سم ویلسون (فالکون) و باکی بارنز (سرباز زمستان) که کاراکترهای مارول کامیکس هستند، ساخته شده است. مینی سریال The Falcon and the Winter Soldier در دنیای سینمایی مارول ساخته شده است و داستان آن در ادامه فیلم‌های مارول روایت می‌شود. وقایع و داستان این مینی سریال در ادامه فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) اتفاق می‌افتد و به همین دلیل می‌توان آن را به نوعی یک اسپین آف از مجموعه انتقام جویان دانست.

آنچه در این مطلب مطالعه می‌خوانید:

دانلود سریال Falcon and the Winter Soldier 2020

دانلود سریال The Falcon and the Winter Soldier

پیش از اینکه معرفی و بررسی مجموعه تلویزیونی Falcon and the Winter Soldier را آغاز کنیم لینک‌های دانلود این مینی سریال جذاب و ابرقهرمانی را در این قسمت برای شما قرار داده‌ایم. با استفاده از لینک‌های زیر قادر به دانلود قسمت‌های این مینی سریال با کیفیت دلخواه خود و با زیرنویس چسبیده فارسی خواهید بود. لازم به ذکر است که تاکنون تنها سه قسمت از این مینی سریال ابرقهرمانی منتشر شده است. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که سریال فالکون و سرباز زمستان چند قسمت است در پاسخ باید گفت سریال شاهین و سرباز زمستان شش قسمت خواهد داشت.

تریلر سریال فالکون و سرباز زمستان

مجموعه تلویزیونی فالکون و سرباز زمستان

همانطور که گفتیم مینی سریال شاهین و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier) توسط مارول استودیوز ساخته شده و مالکون اسپلمن به عنوان سرپرست نویسندگان و کاری اسکاگلند (Kari Skogland) نیز به عنوان کارگردان در این اثر حضور دارند. سریال Falcon and the Winter Soldier در تاریخ 19 مارس 2021 در شبکه دیزنی پلاس منتشر شد و تا کنون سه قسمت از این سریال منتشر شده است. تریلر سریال The Falcon and the Winter Soldier در تاریخ 15 مارس 2021 از دیزنی پلاس پخش شد. در ادامه، تریلر سریال Falcon and the Winter Soldier 2020 را مشاهده خواهید کرد.

در این تریلر دیدیم که سم و باکی سفرهای عجیب و ماجراجویانه‌ای را در پیش خواهند گرفت و باید ببینیم که سم با سپری که از کاپیتان آمریکا هدیه گرفته، چه کاری انجام می‌دهد.

داستان سریال The Falcon and the Winter Soldier

مینی سریال شاهین و سرباز زمستان شش قسمت خواهد داشت که تاکنون 3 قسمت از آن منتشر شده است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم داستان این سریال در ادامه وقایع فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) ساخته شده است. شخصیت‌های اصلی این سریال سم ویلسون و باکی بارنز هستند که هرکدام در مشکلات خاص خود غرق شده‌اند. وقایع سریال در جهان پس از پایان بازی اتفاق می‌افتد، در حالی که تانوس شکست خورده و بسیاری از شخصیت‌های ابر قهرمان جان خود را از دست داده‌اند و به طور کلی می‌توان گفت که وقایع سریال خارجی شاهین و سرباز زمستان در بستری پر هرج و مرج صورت می‌گیرد.

سریال مارول فالکون و سرباز زمستان

باکی بارنز که در گذشته با نام سرباز زمستان فعالیت می‌کرده است در تلاش است تا حوادث تلخ دوران ابر قهرمانان را پشت سر بگذارد و به عنوان یک غیرنظامی زندگی عادی و معمولی خود را داشته باشد. در این داستان شاهد وضعیت روانی پیچیده باکی بارنز هستیم. در صحنه‌هایی از سریال، شاهد رنج او از یادآوری خاطرات گذشته و اعمالش هستیم و از همان ابتدا درمیابیم که باکی بانز با خود در کشمکش است.

شخصیت نقش اول بعدی کسی نیست جز سم ویلسون یا همان فالکون افسانه‌ای. در همان ابتدا شاهد این هستیم که فالکون به دلیل از دست رفتن کاپیتان آمریکا دچار ضربه روحی شده است و در پی پیدا کردن جایگاه و نقش خود در جهانی بدون مدیریت کاپیتان آمریکا است. سم ویلسون از توانایی‌های خود اطمینان ندارد و نمیداند که چگونه از میراث کاپیتان آمریکا نگهداری کند. سم در عین این که با مشکلات روحی و درونی دست و پنجه نرم می‌کند باید خانواده خود را نیز حفظ کرده و برای معیشت خانواده‌اش نیز تلاش کند و تمام این موارد فشار بسیاری را به شخصیت اصلی داستان وارد می‌کند.

در همین حین شخصیت جدیدی به نام جان واکر  در دنیا به عنوان کاپیتان آمریکای بعدی معرفی می‌شود و همه چیز دستخوش تغییر قرار می‌گیرد.

بازیگران سریال Falcon and the Winter Soldier

نقد و بررسی سریال فالکون و سرباز زمستان

آنتونی مکی و سباستین استن، کاراکترهای خود را به ترتیب در نقش‌های فالکون و سرباز زمستان ایفا می‌کنند. از دیگر ستارگان این مینی سریال می‌توانیم به بازیگران نام آشنای دیگری چون دانیل برول، امیلی ونکمپ و وایت راسل اشاره کنیم.

مالکوم اسپلمن در اکتبر سال 2018 به این مجموعه پیوست و ساخت این مینی سریال با حضور آنتونی مکی و سباستین استن به طور رسمی در آوریل 2019 تایید شد. کاری اسکاگلند نیز ماه بعد به عنوان کارگردان این اثر به تیم سازندگان اضافه شد و فیلمبرداری نیز در اکتبر 2019 در آتلانتا، جورجیا کلید خورد. در ادامه معرفی مختصری از هنرپیشگان نقش اصلی سریال فالکون و سرباز زمستان می‌خوانیم.

آنتونی مکی (Anthony Mackie)

سریال خارجی شاهین و سرباز زمستان

آنتونی مکلی هنرپیشه مطرح آمریکایی و متولد سال 1978 در نیواورلئان است. اولین تجربه حضور او در دنیای سینما به سال 2002 و فیلم 8 مایل امینم بازمیگردد. پس از آن در سال 2003 برای اولین بار به عنوان یک نقش اصلی در فیلم برادر به برادر (brother to brother) ایفای نقش کرد و برای همین نقش در جشنواره فیلم Independent Spirit Award نامزد دریافت جایزه شد. از جمله فیلم‌های معروف آنتونی مکی می‌توان به Captain America: The Winter Soldier، Captain America: Civil War، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame اشاره کرد.

سباستین استن (Sebastian Stan)

زمان پخش سریال فالکون و سرباز زمستان

سباستین استن هنرپیشه رومانیایی الاصل متولد سال 1982 است. این هنرپیشه رومانیایی در سن 8 سالگی به همراه مادرش به اتریش نقل مکان کرد و پس از مدتی هم به نیویورک نقل مکان کردند و این نقل مکان مقدمات آینده کاری سباستین را فراهم کرد. سباستین استن در دوران دبیرستان با شرکت در چندین نمایش تئاتر مدرسه متوجه شد که به بازیگری علاقه‌مند است و به همین دلیل رشته هنر را در دانشگاه انتخاب کرد. فعالیت حرفه‌ای او در عرصه نمایش با بازی در یکی از قسمت‌های سریال تلویزیونی نظم و قانون، آغاز شد و شهرت او با بازی در مجموعه فیلم‌های ابر قهرمانی شرکت مارول به اوج خود رسید. استن تا کنون در فیلم‌های موفقی چون کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی،انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، انتقام جویان: پایان بازی ایفای نقش کرده است.

از جمله سایر بازیگران سریال ابرقهرمانی Falcon and the Winter Soldier می‌توان به:

  • دنیل بروئل
  • امیلی ونکمپ
  • وایت راسل
  • دان چیدل

نقد و بررسی سریال Falcon and the Winter Soldier

سریال The Falcon and the Winter Soldier

می‌توان گفت سریال شاهین و سرباز زمستان در قسمت‌های اول موفق شده است تا امتیازهای قابل قبولی را در نظرسنجی‌ها و امتیازدهی مردمی در سایت‌های معتبر نقد و بررسی فیلم و سریال کسب کند. اما با توجه به آمارها به نظر می‌رسد برخلاف قسمت اول و دوم که مخاطبان بسیاری را از خود راضی کرده‌اند، قسمت سوم این مجموعه در جلب نظر مخاطب موفق عمل نکرده است و با انتشار قسمت سوم این مینی سریال دیزنی پلاس، محبوبیت فالکون و سرباز زمستان به شدت کاهش پیدا کرده است. نمودار رضایت مخاطبان نسبت به سه قسمت ابتدایی این مجموعه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

فصل اول سریال فالکون و سرباز زمستان

از امتیازات فالکون و سرباز زمستان نیز نباید غافل شد. این سریال در سایت معتبر راتن تومیتوز موفق به کسب امتیاز 92 درصدی شد و از سایت متاکریتیک نیز امتیاز 74 از 100 را به این مجموعه اعطا کرده است. همین امتیازات نشان می‌دهد که این سریال در میان مخاطبان از محبوبیت قابل قبولی برخوردار شده است. در ادامه نظرات برخی از منتقدان نسبت به فصل اول سریال Falcon and the Winter Soldier را مشاهده خواهیم کرد.

Colorado Springs Gazette/ تری ترونز : نمره 100 از 100

نکته قابل توجهی که در این سریال به چشم میخورد، دقت بالای سازندگان آن است که نشان از اهمیت این مجموعه برای آنان دارد. شخصیت‌پردازی‌های عمیق ، داستان جذاب و غیرقابل پیشبینی و موفقیت در نمایش درونی‌ترین احساسات انسانی در این مجموعه ابر قهرمانی قابل تقدیر است و به نظر می‌رسد که فالکون و سرباز زمستان یک اثر چشمگیر دیگر برای دوستداران مارول باشد.

The Hollywood Reporter/ دن فینبرگ : نمره 80 از 100

بازیگران سریال Falcon and the Winter Soldier

با توجه به اینکه هنوز نیمی از این مجموعه سریالی منتشر شده است نمی‌توان به طور قطع درمورد آن اظهار نظر کرد اما با توجه به عملکرد مجموعه شاهین و سرباز زمستان تا کنون می‌توان به موفقیت بالای آن خوشبین بود. اگر این مینی سریال روند داستانی موفق خود را به همین منوال ادامه دهد به طور قطع می‌توان آن را دومین اثر درخشان شبکه دیزنی پلاس از مجموعه‌های داستانی مارول دانست.

همچنین بخوانید :

RogerEbert.com/ نیک الن : نمره 50 از 100

فالکون و سرباز زمستان ویژگی‌های ذاتی خوبی دارد و داستان آن به عنوان یک نمونه متفاوت و البته قابل توجه در میان داستان‌های اکثر مجموعه‌های ابرقهرمانی به حساب می‌آید. البته از نظر من شخصیت‌پردازی کاراکترهای سریال هنوز جای کار دارد و با تکیه بر این شخصیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد هرکدام از آنان، روند کلی داستان می‌تواند بسیار جذاب‌تر باشد اما به نظر می‌رسد که برای سازندگان این سریال، صحنه‌های پرزرق و برق و پرهیاهوی اکشن از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

 

کلام آخر

سریال The Falcon and the Winter Soldier

در این مطلب به معرفی و بررسی جدیدترین محصول شبکه دیزنی پلاس با داستانی از شرکت مارول به نام سریال فالکون و سرباز زمستان پرداختیم. اگر شما نیز در دسته طرفداران بیشمار داستان‌های ابرقهرمانی به خصوص دنیای مارول هستید بی‌شک از این سریال نیز استقبال خواهید کرد. هنوز نیمی از این سریال منتشر شده است اما با توجه به نظرات مخاطبان به نظر می‌رسد که این مجموعه تا کنون در جلب نظر مثبت مخاطبانش موفق عمل کرده است. آیا شما نیز سریال The Falcon and the Winter Soldier را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402