معرفی فیلم بعد از ظهر سگی با بازی آل پاچینو + تریلر و نمرات

فیلم بعداز ظهر سگی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بعد از ظهر سگی شاهکاری در ژانر درام جنایی و محصول سال 1975 است. در این مقاله با بررسی فیلم Dog Day Afternoon 1975 همراه ما باشید.

فیلم بعد از ظهر سگی یک فیلم بیوگرافی در گروه خاصی از ژانر درام جنایی به نام نئو-نوآر (Neo-noir) است که خود سبکی احیا شده از دهه‌ 40 و 50 میلادی است. این دسته‌ از آثار درام جنایی بر نگرش‌های بدبینانه، تقدیرگرایی و انگیزه‌های جنسی تأکید دارند.

همچنین بخوانید :

فیلم بعد از ظهر سگی 1975 عنوانی آمریکایی است که به کارگردانی سیدنی لومت (Sidney Lumet)، کارگردان مشهور آمریکایی و نویسندگی فرانک پیرسون (Frank Pierson) با الهام از داستانی واقعی ساخته شده ‌است. عنوان این فیلم برداشتی از عبارت روزهای سگی است که ریشه آن به مناطق اطراف دریای مدیترانه و نیم کره شمالی باز می‌گردد و به روزهای گرم و شرجی تابستان اشاره دارد.

در این مقاله از پلازا علاوه بر لینک‌های دانلود فیلم بعد از ظهر سگی 1975، نمرات منتقدین به آن را نیز برایتان قرار داده‌ایم. در ویدیوی بالا نیز می‌توانید تریلر فیلم Dog Day Afternoon را تماشا کنید و با حال و هوای آن بیشتر آشنا شوید. با معرفی و نقد فیلم بعدازظهر سگی همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم بعدازظهر سگی

از لینک‌های زیر می‌توانید به جای دانلود فیلم بعد از ظهر سگی 1975 با زیرنویس فارسی، آن را با دوبله فارسی و دوزبانه دانلود کنید. امیدواریم از تماشای فیلم بعد از ظهر سگی آل پاچینو لذت ببرید.

دانلود فیلم Dog Day Afternoon 1975 با دوبله فارسی

کیفیت: BluRay 720p | حجم: 990 مگابایت

کیفیت: BluRay 1080p | حجم: 1.90 گیگابایت

داستان فیلم بعد از ظهر سگی / داستان فیلم Dog Day Afternoon

داستان فیلم بعد از ظهر سگی

داستان فیلم Dog Day Afternoon بر اساس یک داستان واقعی که در اوایل دهه هفتاد اتفاق افتاده، ساخته شده‌ است. در این داستان، بانک چیس منهتن (Chase Manhattan) در گریوسند در بروکلین نیویورک توسط سارقین مورد حمله قرار می‌گیرد. مغز متفکر این عملیات سرقت تصمیم دارد برای عمل تغییر جنسیت شریک زندگی‌اش که زنی ترنسجندر است از این بانک سرقت کند و پول مورد نیازش را به دست آورد.

فیلم بعد از ظهر سگی 1975 / فیلم Dog Day Afternoon 1975

در یک بعد از ظهر گرم تابستانی، سانی و سال که بی‌پول هستند به بانکی در بروکلین دستبرد می‌زنند. اگرچه مدیر و تحویلداران بانک موافقت می‌کنند که در این سرقت با آن‌ها همکاری کنند، سانی متوجه می‌شود که در واقع پول نقد زیادی برای سرقت در بانک وجود ندارد.

سپس سانی یک تماس تلفنی غیرمنتظره از رییس پلیس مورتی دریافت می‌کند. مورتی به او می‌گوید ساختمان بانک و اطراف آن توسط نیروهای پلیس شهر محاصره شده ‌است. در این شرایط، سانی گزینه‌های زیادی پیش روی خود ندارد؛ پس با مورتی معامله می‌کند. سانی از مورتی می‌خواهد که در ازای ایمنی کارمندان بانک، او و همراهانش، به فرودگاهی که در آن هواپیمایی به مقصد خارج از کشور منتظر آن‌ها است، اسکورت شوند.

بازیگران فیلم بعد از ظهر سگی

فیلم سینمایی بعد از ظهر سگی 1975 با الهام از مقاله پسران در بانک (The Boys in the Bank) نوشته پی. اف. کلوگ (P. F. Kluge) که در سال 1972 در مجله لایف به چاپ رسید، ساخته شده ‌است. با اینکه فیلم Dog Day Afternoon 1975 ماجرای واقعی سرقت از بانک و گروگانگیری توسط جان ویتوویچ (John Wojtowicz)، به عنوان طراح و مغز متفکر و سالواتور ناتوراله (Salvatore Naturile) را روایت می‌کند، جان ادعا می‌کند که بخشی از ماجراهای فیلم با واقعیت تفاوت‌هایی دارد.

دانلود فیلم بعد از ظهر سگی

در این دوره مخالفت شدیدی با نقش آمریکا در جنگ ویتنام وجود داشت. سانی که باورهای ضد امنیتی دارد با اشاره به شورش زندان آتیکا در سپتامبر 1971، شعار آتیکا! را که برای مقابله‌ با مسائل ضد فرهنگی است، تکرار می‌کند.

اگرچه بازیگران متن اصلی فیلمنامه را که توسط فرانک پیرسون نوشته شده بود، استفاده کردند، ولی لومت آن‌ها را به بداهه‌پردازی برای طبیعی‌تر شدن گفتگوها تشویق می‌کرد. این امر باعث شکل گرفتن صحنه‌هایی به یادماندنی در این فیلم شد. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم Dog Day Afternoon خواهیم داشت.

آل پاچینو در نقش سانی ویتوویچ

بازیگران فیلم بعد از ظهر سگی / بازیگران فیلم Dog Day Afternoon

آلفردو جیمز پاچینو (Alfredo James Pacino)، بازیگر توانمند ایتالیایی-آمریکایی، در 25 آوریل 1940 مصادف با 5 اردیبهشت 1319 در نیویورک متولد شد. او جوایز زیادی از جمله یک جایزه اسکار، دو جایزه Tony و دو جایزه امی را دریافت کرده است. اولین حضور او در فیلم‌های بلند در سال 1969 با نقش کوتاهی در فیلم ناتالی و من بود. او برای نخستین بار در فیلم The Panic in Needle Park محصول 1971 در نقشی اصلی بازی کرد.

آل پاچینو با بازی درخشانش در نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده محصول 1972 شناخته‌ شده و برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد. او در قسمت دوم و سوم سری فیلم‌های پدرخوانده به ترتیب محصول 1974 و 1990 نیز درخشان ظاهر شد.

پاچینو برای بازی در فیلم Serpico محصول 1973، فیلم The Godfather Part II، فیلم Dog Day Afternoon محصول 1975 و فیلم …And Justice for All محصول 1979 نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. در نهایت برای فیلم Scent of a Woman محصول 1992 در نقش یک کهنه سرباز نابینا این جایزه را دریافت کرد.

همچنین بخوانید :

او برای بازی در فیلم‌های The Godfather، فیلم Dick Tracy محصول 1990، Glengarry Glen Ross محصول 1992 و The Irishman محصول 2019 نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

از بهترین آثار پاچینو می‌توان به فیلم صورت زخمی (Scarface)، فیلم Carlito’s Way، فیلم Donnie Brasco، فیلم نفوذی (The Insider)، فیلم Heat، فیلم وکیل مدافع شیطان (The Devil’s Advocate)، فیلم بی‌خوابی (Insomnia) و فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) اشاره کرد. او برای سریال‌های کوتاه Angels in America محصول 2003 و You Don’t Know Jack محصول 2010 برنده دو جایزه امی شده ‌است.

جان کازال در نقش سالواتوره ناتوراله

تاریخ اکران فیلم بعد از ظهر سگی

جان هالند کازال (John Holland Cazale)، بازیگر آمریکایی فیلم و تئاتر، متولد دوازدهم آگوست 1935 مصادف با 20 مرداد 1314 است. او در سال 1978 در سن 42 سالگی به علت ابتلا به بیماری سرطان ریه از دنیا رفت. شریک زندگی جان کازال، بازیگر مشهور آمریکایی، مریل استریپ بود که در تمام دوران بیماری وی، او را همراهی کرد.

جان کازال در طول هفت سال فعالیت هنری خود تنها در پنج فیلم سینمایی حضور داشت. فیلم‌های او که همگی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شده‌اند عبارتند از فیلم پدرخوانده محصول 1972، فیلم The Conversation محصول 1974، فیلم پدرخوانده 2 محصول 1974، فیلم بعد از ظهر سگی محصول 1975 و فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter) محصول 1978 که دو فیلم پدرخوانده و شکارچی گوزن اسکار بهترین فیلم را دریافت کرده‌اند.

کازال تئاتر را در شهر نیویورک شروع کرد و در نهایت به بازی در برادوی در کنار آل پاچینو، مریل استریپ و سام واترستون رسید. کازال خیلی زود به یکی از بازیگران برتر در نقش‌های مکمل خاص در هالیوود تبدیل شد. دوازده سال پس از مرگش، او به وسیله تصاویر آرشیوی در سال 1990 در قسمت سوم فیلم پدرخوانده حضور یافت. این فیلم نیز نامزد اسکار بهترین فیلم شد.

در سال 2009 مستندی در مورد جان کازال با عنوان می‌دانم که تو بودی (I Knew It Was You) توسط ریچارد شپرد (Richard Shepard) ساخته شد. این مستند در جشنواره فیلم ساندنس اکران شد.

فیلم Dog Day Afternoon

سایر بازیگران فیلم Dog Day Afternoon عبارتند از:

  • چارلز دارنینگ (Charles Durning) در نقش رییس پلیس یوجین مورتی
  • جیمز برودریک (James Broderick) در نقش شلدون مامور اف‌بی‌آی
  • کریس ساراندون (Chris Sarandon) در نقش لئون شرمر
  • پنلوپه آلن (Penelope Allen) در نقش سیلویا موث
  • سالی بویر (Sully Boyar) در نقش مولوانی
  • سوزان پرتز (Susan Peretz) در نقش انجی

بررسی فیلم بعد از ظهر سگی

فیلم بعد از ظهر سگی در 21 سپتامبر 1975 (30 شهریور 1354) در ایالات متحده اکران شد و برای اجرای بازیگران، کارگردانی و فیلمنامه‌اش مورد استقبال و تحسین جهانی قرار گرفت. این فیلم نامزد شش جایزه اسکار و هفت جایزه گلدن گلوب شد. از جوایز فیلم بعد از ظهر سگی ۱۹۷۵ می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی اشاره کرد. در سال 2009، کتابخانه کنگره فیلم بعدازظهر سگی را از نظر فرهنگی، تاریخی و زیبایی شناختی قابل توجه ارزیابی کرد و آن را برای حفاظت در فهرست فیلم‌های ملی قرارداد.

فیلم بعد از ظهر سگی

این فیلم در وبسایت IMDb‌ و بر اساس نظر کاربران به امتیاز 8 از 10 رسیده ‌است. همچنین 92 درصد از کاربران گوگل این عنوان را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز، امتیاز 96 درصد را کسب کرده ‌است. در متاکریتیک نیز بر اساس 15 نقد، این فیلم میانگین امتیاز 86 از 100 را دریافت کرده ‌است. در ادامه نقد و بررسی فیلم بعد از ظهر سگی ۱۹۷۵، نگاهی به نمرات منتقدین به این اثر خواهیم انداخت.

AV Club / چاک بوئن: 100

فیلم بعداز ظهر سگی یک ملودرام صریح اجتماعی و همچنین بزرگداشتی برای شهامت انسان در زندگی روزمره است. دوربین ممکن است روی اسلحه و خشونتی که به‌سختی قابل مهار شدن است، تمرکز کند، اما این فیلم بر عشق و حمایتی که تا جاهایی عجیب و غیر منتظره گسترش پیدا می‌کند، نیز توجه دارد.

تریلر فیلم بعد از ظهر سگی / تریلر فیلم Dog Day Afternoon

 San Francisco Chronicle / میک لاسال: 100

لحن فیلم بعد از ظهر سگی فوق‌العاده انعطاف پذیر است و در عین حال که اصالت وجود خود را با داشتن عناصری مانند پوچی و مضحک و کمیک بودن، حفظ می‌کند، احساس تنش و وحشت را نیز در کل فیلم نگه می‌دارد. این فیلم یکی از نقش‌های کلاسیک پاچینو است که او بسیار جذاب ظاهر می‌شود. اما نباید از جان کازال غافل شویم، چرا که او شخصیتی احمق و ترسیده، آشفته و خطرناک و غیرقابل کنترل را بسیار خوب به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید :

 The New York Times / وینسنت کمبی: 90

فیلم کلاسیک بعد از ظهر سگی ۱۹۷۵، یک ملودرام است که بر اساس واقعیت در مورد یک سرقت برنامه ریزی شده فاجعه بار از بانکی در بروکلین ساخته شده ‌است. داستان فیلم بعداز ظهر سگی توسط بازیگرانی که به نظر می‌رسد در پیاده‌روهای همان شهر بزرگ شده‌اند، در گرما و ناامیدی نیمه یک تابستان بی پایان به زیبایی تصویر شده ‌است.

 NewsWeek/ جک کرول: 80

در فیلم بعد از ظهر سگی سیدنی لومت بسیار تلاش می‌کند تا ترکیبی اصیل از واقع گرایی، نمایش طنز سیاه و کاوش اظهار نظرهایی درباره ایده‌های مک لوهانات، فیلسوف کانادایی، باشد تا از آنچه زندگی نامیده می‌شود نمایشی بسازد.

تیزر فیلم بعد از ظهر سگی

 Time / ریچارد شیکل: 70

در فیلم بعداز ظهر سگی آل پاچینو با داشتن یک انرژی دیوانه‌وار شخصیتی را که مبتلا به سندروم پارانویا است و ترکیب عجیبی از اعتماد به نفس و خود کم‌بینی یا نفرت از خود است، به خوبی به تصویر می‌کشد.

 Reader /دیو کهر: 50

تماشای فیلم بعداز ظهر سگی در ابتدا لذت بخش و حتی هیجان انگیز است، ولی هر چه داستان فیلم جلو می‌رود، ناامیدکننده‌تر و خسته‌کننده‌تر می‌شود. تجربه تماشای این فیلم برای مخاطبان دردناک است.

کلام آخر

داستان واقعی فیلم بعد از ظهر سگی

فیلم بعداز ظهر سگی یک شاهکار سینمایی است و بازیگران چنان خوب و متفاوت ایفای نقش می‌کنند که شما آن‌ها را باور می‌کنید. تماشای این اثر که یکی از بهترین بازی‌های آل پاچینو است، برای علاقمندان به سینما یک تجربه فراموش‌نشدنی و متفاوت است. اگر این اثر را تماشا نکرده‌اید می‌توانید در ابتدای این مطلب برای دانلود و دیدن تریلر آن اقدام کنید.

در این مقاله با نقد و بررسی فیلم Dog Day Afternoon همراه شما بودیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402