آموزش كپی مخاطبين از سيم كارت به حافظه گوشی

کپی مخاطبین از گوشی به سیم کارت / انتقال مخاطبین از گوشی به کارت حافظه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

كپي كردن شماره هاي سيم كارت به گوشی یا انتقال مخاطبین به سیم کارت، یکی از راه‌های محبوب برای نگه داری از شماره تلفن‌های مختلف و انتقال آن‌ها به‌حساب می‌آید. در این مطلب پلازا قصد داریم با نحوه انجام این کار آشنا شویم.

این روزها راه‌های فراوانی برای تهیه بکاپ یا کپی کردن مخاطبین گوشی وجود دارد. با اختلاف راحت‌ترین کار، انتقال مخاطبین به سرویس‌های ابری مثل آی‌کلاود یا گوگل Contacts است. در این صورت شما در هر گوشی یا دستگاهی با ورود به حساب کاربری خود می‌توانید به مخاطبین دسترسی پیدا کنید. اما اگر علاقه‌ای به استفاده از سرویس‌های ابری نداشته باشید، بهترین راه جایگزین كپي كردن شماره هاي سيم كارت به گوشی یا برعکس است. با این کار مخاطبین شما در سیم‌کارت ذخیره می‌شوند و می‌توانید در سایر گوشی‌ها هم به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

فهرست مطالب

انتقال مخاطبین از سیم کارت به گوشی سامسونگ

برای این که مخاطبین را از سیم‌کارت به حافظه گوشی سامسونگ خود انتقال دهید، باید ابتدا وارد برنامه مخاطبین گوشی شوید. سپس در صفحه اول، انگشت خود را از سمت چپ به راست بکشید یا روی سه‌خط بالای سمت چپ صفحه بزنید. در منو باز شده گزینه Manage contacts را انتخاب کنید.

چطور مخاطبین را کپی کنیم

در صفحه بعدی گزینه Import Contacts را انتخاب کنید.

چگونه مخاطبین را کپی کنیم

حالا روی سیم‌کارت خودتان که مخاطبین در آن قرار دارند، بزنید.

کپی کردن مخاطبین

در صفحه بعدی می‌توانید مخاطبین ذخیره شده در سیم‌کارت را مشاهده کنید. از بالای صفحه گزینه All را انتخاب کنید تا تمامی آن‌ها انتخاب شوند.

نحوه کپی مخاطبین از گوشی به سیم کارت در گوشی سامسونگ

پس از انتخاب مخاطبین، از پایین صفحه روی Done بزنید. حالا در صفحه بعدی برای کپی مخاطبین به حافظه گوشی، گزینه Phone و برای کپی کردن مخاطبین به حساب گوگل به صورت ابری، روی حساب گوگل خودتان بزنید.

نحوه کپی مخاطبین از گوشی به سیم کارت در گوشی سامسونگ

با انتخاب گزینه Import در پایین صفحه، مخاطبین به حافظه یا حساب گوگل شما منتقل خواهند شد.

نحوه کپی مخاطبین از گوشی به سیم کارت در گوشی سامسونگ

امکان انجام این کار به‌صورت برعکس هم وجود دارد. شما می‌توانید مخاطبین را از گوشی هم به سیم کارت خودتان انتقال دهید. برای انجام این کار باید مثل بالا به برنامه Contacts بروید و از پنل سمت چپ، Manage contacts را انتخاب کنید. سپس در صفحه بعدی، گزینه Export contacts را انتخاب نمائید.

چگونه مخاطبین را کپی کنیم

در صفحه بعدی، روی سیم کارت بزنید. اگر گوشی شما دارای دو سیم‌کارت است، حواستان باشد که سیم‌کارت درست را انتخاب کنید.

کپی کردن مخاطبین

سپس مخاطبین مدنظر را انتخاب کنید. می‌توانید از بالای صفحه روی All بزنید تا تمام مخاطبین انتخاب شوند. در نهایت روی Done در پایین صفحه بزنید.

چطور مخاطبین را کپی کنیم

در نهایت با انتخاب گزینه Export و مجددا انتخاب Export، کار انتقال و کپی مخاطبین به سیم کارت، آغاز خواهد شد.

انتقال مخاطبین از سیم کارت به گوشی شیائومی

در گوشی‌های شیائومی روند انجام این کار کمی متفاوت است؛ چرا که این گوشی‌ها از برنامه مخاطبین ساخت گوگل استفاده می‌کنند. برای كپي كردن شماره هاي سيم كارت در گوشی شیائومی، ابتدا وارد این برنامه شوید. سپس از پایین صفحه به زبانه Fix & manage بروید و گزینه Manage SIM را انتخاب کنید.

کپی کردن مخاطبین

در صفحه بعدی، از بالای صفحه روی منو کشویی کنار Device کلیک کنید. حالا برای انتقال مخاطبین به حساب گوگل، روی آدرس جیمیل خودتان بزنید. برای انتقال مخاطبین به حافظه گوشی هم کافی است گزینه Device را انتخاب کنید.

چطور مخاطبین را کپی کنیم

سپس مخاطبین را با تیک زدن آن‌ها انتخاب و در نهایت روی گزینه Import بالای سمت راست صفحه بزنید. گوشی از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید مخاطبین را سیم کارت حذف کنید یا خیر. برای این که مخاطبین در سیم‌کارت باقی بمانند، گزینه Keep و برای پاک کردن آن‌ها از سیم‌کارت، گزینه Delete را انتخاب کنید.

اما در آیفون چطور مخاطبین را کپی کنیم؟ برای انجام این کار در یک گوشی آیفون، باید ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و تنظیمات برنامه Contacts را انتخاب کنید. سپس از پایین صفحه گزینه Import SIM Contacts را لمس کنید.
چطور مخاطبین را کپی کنیم
حالا گوشی از شما می‌خواهد، حساب کاربری که می‌خواهید مخاطبین به آن منتقل شوند را انتخاب کنید. به همین راحتی مخاطبین از سیم کارت به گوشی منتقل خواهند شد.

نحوه کپی مخاطبین آیفون به سیم کارت

در گوشی‌های اپل حتی برنامه‌ای برای انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت در ایفون وجود ندارد. با وجود این، این کار غیر ممکن نیست ولی انجام دادنش دردسرهای زیادی دارد و شما حتما به یک گوشی اندرویدی نیز احتیاج دارید.
برای انجام این کار به صفحه مخاطب مدنظر در برنامه Contacts بروید و گزینه Share Contact را انتخاب کنید. سپس آن مخاطب را برای خودتان ایمیل کرده و در یک گوشی اندرویدی ذخیره کنید.
چطور مخاطبین را کپی کنیم
حالا اگر یک گوشی سامسونگ دارید، می‌توانید سیم‌کارت را از آیفون خارج کرده و وارد گوشی سامسونگ کنید و با پشت سر گذاشتن مراحلی که بالاتر در بخش «نحوه کپی مخاطبین از گوشی به سیم کارت در گوشی سامسونگ» شرح دادیم، مخاطب را به سیم‌کارت منتقل کنید. سپس سیم‌کارت را از گوشی سامسونگ خارج و به گوشی آیفون منتقل کنید. اما اگر یک گوشی اندروید به غیر از سامسونگ دارید، باید از برنامه زیر کمک بگیرید.

برنامه كپي كردن شماره هاي گوشی اندروید در سيم كارت

تا به اینجا با این که چگونه مخاطبین را از سیم کارت به گوشی کپی کنیم، آشنا شدیم؛ برخلاف گوشی‌های سامسونگ، در گوشی‌های شیائومی و اپل راهی برای کپی کردن مخاطبین به سیم‌کارت وجود ندارد. در این گوشی‌ها می‌توانید با ایمیل کردن مخاطب به یک گوشی سامسونگ و سپس قرار دادن سیم کارت در این گوشی، مخاطبین را به سیم کارت منتقل کنید. اما اگر یک گوشی سامسونگ در اختیار ندارید، باید از برنامه Copy to SIM Card برای انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت شیائومی کمک بگیرید.

کپی کردن مخاطبین

برنامه Copy to SIM Card یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای انجام این کار به‌حساب می‌آید. یک برنامه ساده که قابلیت انتقال و کپی مخاطبین از گوشی به سیم‌کارت و برعکس را دارا است. این برنامه همچنین امکان ذخیره مخاطبین در یک فایل vCard را دارد و حتی قابلیت ذخیره مخاطبین با اسکن کد QR را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. امکان ویرایش، اضافه کردن و حذف مخاطبین سیم‌کارت نیز از دیگر قابلیت‌های آن است.

  • دانلود اپلیکیشن Copy to SIM Card برای: اندروید

سخن پایانی

از دست دادن اطلاعات تماس مخاطبین مهم مانند اعضای خانواده، یک همکار یا دوست ممکن است برای کاربران ناخوشایند باشد. در طول چند سال گذشته با توجه به محدودیت‌های ذخیره مخاطبین در سیم‌کارت و گسترش سرویس‌های ابری ذخیره داده‌های شخصی، این امکان از بسیاری از گوشی‌ها حذف شده است و در حال حاضر، سامسونگ تنها برند معتبری است که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این مطلب نیز ما با روش‌های كپي كردن شماره هاي سيم كارت آشنا شدیم و در ادامه راه‌هایی را هم برای کپی شماره ها به سیم کارت ارائه دادیم. در صورتی که شما نیز با روش‌های دیگری برای کپی کردن مخاطبین آشنا هستید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402