بهترین پیست های اسکی ایران ؛ از دیزین تا فریدون شهر

بهترین پیست های اسکی ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین پیست های اسکی ایران در کجا واقع شدند؟ در این مطلب با معرفی بهترین پیست های اسکی در ایران همراه شما خواهیم بود.

اغلب ورزش اسکی را مختص قشر مرفه جامعه می‌دانند، زیرا خرید تجهیزات و حتی یادگیری ابتدایی این ورزش هزینه‌های گزافی را به دنبال خود دارد. با اینکه این ادعا به حق است، اما لذت بردن از پیست‌های اسکی برای عموم مردم است و همه می‌توانند برای تفریح و خوش‌گذرانی از آن استفاده کنند.

خیلی وقت است که با فراهم ساختن زمین اسکی روی چمن این امکان میسر شده تا ورزشکاران و علاقمندان به این ورزش در تمام فصول از پیست‌های اسکی استفاده کنند و دیگر این ورزش تنها متعلق به فصول سرد سال نباشد. در این مقاله از پلازا قصد داریم اطلاعاتی از پیست های اسکی موجود در ایران خدمت شما ارائه دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین پیست های اسکی ایران

در این بخش، بهترین مراکز اسکی ایران را به شما معرفی می‌کنیم. با معرفی بهترین پیستهای اسکی ایران همراه ما باشید.

پیست اسکی دیزین

بزرگترين پيست های اسكي ايران / پیست اسکی دیزین

  • آدرس: کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین
  • امکانات: 23 پیست اسکی شامل 4 تله‌کابین، 2 تله‌سیژ، 7 تله‌اسکی بشقابی، یک تله اسکی چکشی، 2 هتل، 19 کلبه و 5 رستوران

پیست دیزین مهم‌ترین پیست بین المللی اسکی ایران و خاورمیانه است. این پیست از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات جام قاره‌ آسیا و نمایندگی مسابقات اسکی چمن غرب آسیا به رسمیت شناخته شد و پس از آن جزو پیست های اسکی بین المللی ایران قرار گرفت. بهترین زمان برای اسکی در پیست دیزین را اوایل آذر ماه تا اواخر خرداد ماه در نظر گرفته‌اند. در طول تابستان، اسکی روی چمن نیز امکان‌پذیر است که طول 650 متری دارد. هر ساله مسابقات جهانی اسکی روی چمن در این محل برگزار می‌شود. وجود امکانات فراوان و قابل دسترس در این پیست آن را به منطقه‌ای کم نظیر و توریستی تبدیل کرده است.

پیست اسکی آبعلی

پیست های اسکی موجود در ایران / پیست اسکی آبعلی

  • آدرس: استان تهران، 45 کیلومتری تهران، جاده هراز
  • امکانات: پنج پیست اسکی‌، تله‌کابین و تله‌اسکی، آثار تاریخی و باستانی سنگ دروازه و هتل آبعلی، چشمه آب معدنی

پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پیست های اسکی تهران است. این منطقه را محل پیدایش پایه و اساس ورزش اسکی در ایران می‌دانند. از سال 1332 بالابرهای مخصوص در این پیست نصب شد و از این نظر به قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران مشهور است. بهترین زمان برای اسکی در این محل از اوایل دی ‌ماه تا اواخر اسفند ماه متغیر است. وجود ویژگی‌هایی مانند آب گرم، اماکن مقدس و طبیعت زیبای این منطقه آن را متمایز از پیست‌های دیگر ایران کرده و میزبان توریست‌های بسیاری است.

پیست اسکی شمشک

بهترین پیست های اسکی ایران / پیست اسکی شمشک

  • آدرس: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک
  • امکانات: دو دستگاه تله‌اسکی بشقابی و تله‌اسکی چکشی، دو هتل، 4 رستوران

پیست اسکی شمشک یکی دیگر از پیست های اسکی بین المللی ایران است. فعالیت اسکی در این منطقه از سال 1337 آغاز شد و پس از نصب تله اسکی در سال 1337 به صورت حرفه‌ای‌تر ادامه پیدا کرد. سرانجام در سال 1375 پیست اسکی شمشک از جانب فدراسیون جهانی اسکی به عنوان پیست بین‌المللی به رسمیت شناخته شد. مسئله قابل توجه در این پیست وجود نورافکن‌هایی در طول مسیر است که باعث روشنایی محیط شده و اسکی‌بازان می‌توانند تا پاسی از شب در این مکان به اسکی بپردازند.

پیست اسکی خور

پیست های اسکی بین المللی ایران

  • آدرس: جاده چالوس، 23 کیلومتری جاده کرج، روستای خور، پیست اسکی خور
  • امکانات: یک تله‌اسکی بشقابی، برف کوب و یک رستوران

خور یکی دیگر از بزرگترين پيست های اسكي ايران، از اوایل دهه 50 آغاز به کار کرده است. پیست اسکی خور دو مسير 1850 متری و 350 متری است و گنجایش روزانه 1300 نفر اسکی‌باز را در منطقه دارد. با وجود اینکه پیست‌های خور و دیزین در استان البرز قرار دارند نظارت و سرپرستی هر دو پیست تحت نظر تربیت بدنی استان تهران است. در این پیست جدای از آنکه محلی برای آموزش اسکی و اسنوبرد در نظر گرفته شده است، محلی برای سرسره‌بازی با تیوپ نیز تعبیه شده که طرفداران زیادی دارد.

پیست اسکی توچال

معرفی بهترین پیستهای اسکی ایران

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال
  • امکانات: یک دستگاه تله‌سی‌یژ (دوپل‌مایر) و تله‌اسکی، تله‌کابین، اسنوموبیل، سورتمه، باشگاه تیراندازی با کمان، زیپ لاین، کافه بیلیارد

پیست اسکی توچال یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی در ایران است که از اواخر دهه 70 آغاز به کار کرد. در ابتدا قرار بود تا به بزرگترین پیست اسکی جهان تبدیل شود، اما به دلیل جنگ و مشکلات اقتصادی این پروژه منتفی شد. در حال حاضر فقط دو پیست برای اسکی در این مجموعه فعال است که 1200 متر طول دارند. به علت نزدیکی این پیست با شمال تهران پایتخت‌نشینان بسیاری برای تفریح از این محل استقبال می‌کنند. پیست اسکی توچال نسبت به سایر پیست‌های اسکی در تهران کوچکتر است، اما امکانات تفریحی قابل توجهی دارد و قطعا انتخاب خوبی برای خوش‌گذرانی خواهد بود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
راهنمای سفر به چابهار ؛ جاهای دیدنی، سوغات و غذاها
تیم پلازا28 تیر 1401 19:30
thumbnail
بهترین هتل های ایران را بشناسید ؛ از اسپیناس پالاس ...
زهرا عزتی07 فروردین 1400 11:05
thumbnail
راهنمای سفر به بوشهر ؛ مکان های دیدنی، غذاها و سوغات
نسترن امین زاده13 اسفند 1399 14:00
thumbnail
سوغات، جاذبه های دیدنی و غذاهای یزد
زهرا عزتی13 بهمن 1399 22:00

پیست اسکی پولادکف

بهترین پیست های اسکی در ایران / پیست اسکی پولادکف

  • آدرس: استان فارس، سپیدان کیلومتر 15 آبشار مارگون
  • امکانات: تله‌کابین، تلسکی، رستوران، هتل، موتورهای برفی، ماشین‌های کوهستان، اسب سواری، دوچرخه سواری

پولادکف از پیست های اسکی بین المللی ایران است که در نزدیکی شیراز واقع شده و نخستین پیست اسکی جنوب کشور است. در نزدیکی این محل، پیست اسکی کوچک‌تری وجود دارد که به پیست اسکی سپیدان شناخته می‌شود. پیست پولادکف در تمام فصول قابل استفاده است و حتی در فصل تابستان نیز می‌توانید به ورزش اسکی روی چمن بپردازید. مجموعه پولادکف به عنوان دومین پیست بین المللی اسکی کشور شناخته شده و همواره با استقبال بی‌نظیر مردم، علاقمندان به ورزش اسکی و گردشگران روبرو است. همچنین این پیست در مسیر آبشار زیبای مارگون قرار دارد که نزدیک به 34 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

پیست اسکی خوشاکو

برترین پیست های اسکی ایران / پیست اسکی خوشاکو

  • آدرس: استان آذربایجان غربی، 30 کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، نزدیک روستای خوشاکو
  • امکانات: 3 دستگاه تله‌سیژ، یک تله آموزشی، هتل

پیست اسکی خوشاکو با 1200 متر طول، تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی است و به دلیل شیب مناسب کوه‌ها و داشتن تجهیزات ورزش‌های زمستانی، بستر مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش اسکی فراهم کرده است. به ‌علت پوشش گیاهی مناسب، پیست اسکی روی چمن نیز در فصل تابستان مورد استفاده است. همچنین مسیر رسیدن به پیست اسکی خوشاکو از طریق راه آسفالت امکان پذیر است که نکته قابل توجهی محسوب می‌شود. پیست اسکی خوشاکو از مراکز ورزش‌های زمستانی غرب کشور است و امکانات بسیاری دارد، اما به دلیل زیرساخت نامناسب و عدم رسیدگی، به خوبی از آن‌ها استفاده نشده است.

پیست اسکی کاکان

معرفی بهترین پیستهای اسکی ایران / پیست اسکی کاکان

  • آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، 18 کیلومتری شهر یاسوج، 7 کیلومتری دهستان کاکان
  • امکانات: تله‌اسکی بشقابی، خوابگاه و رستوران

پیست اسکی کاکان با نام‌های یاسوج و دنا نیز شناخته می‌شود. پس از نصب بالابر در سال 1373 این پیست رسما افتتاح شد و پس از چندین سال دو تله‌اسکی دیگر نیز در این محل به نصب رسید. درحال حاضر یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و 2 دستگاه بالابر بشقابی برای اسکی‌بازان حرفه‌ای تعبیه شده است. شاید برایتان سوال پیش بیاید بالابرهای بشقابی چیست؟ این نوع بالابرها صفحه‌‌های گردی هستند که اسکی‌بازان آنها را بین پاهای خود قرار می‌دهند و به بالای پیست کشیده می‌شوند. پیست اسکی کاکان از اوایل زمستان تا اوایل بهار با برف پوشیده شده و با شروع فصل گرما خصوصا در اردیبهشت ماه و خرداد ماه محوطه‌ پیست پوشیده از لاله‌های واژگون می‌شود که منظره بسیار دیدنی را ایجاد می‌کند.

پیست اسکی نسار

پیست های اسکی بین المللی ایران / پیست اسکی نسار

  • آدرس: کردستان، بیجار، دامنه کوه نسار
  • امکانات: تله‌سیژ، تله‌کابین، پیست‌کوب، مدرسه اسکی، هتل، رستوران، پارکینگ

پیست اسکی نسار در شهر بیجار جزو استثنایی‌ترین پیست‌های اسکی کشور نام‌برده می‌شود؛ زیرا دسترسی به پیست از سمت شهر بیجار بسیار آسان است. همچنین طول و شیب مناسبی دارد و هر ساله مسابقات کشوری و بین‌المللی در آن برگزار می‌شود. طول پیست حدود 900 متر است و پس از تجهیز شدن با وسایل ورزش‌های زمستانی در سال 1388 افتتاح شده است. علاقمندان به ورزش اسکی می‌توانند به غیر از فصل‌های سردسیر، اسکی روی چمن را در این محل امتحان کنند و لحظات خوبی را در این مکان سپری ‌کنند.

پیست اسکی کوهرنگ

لیست پیست های اسکی ایران / پیست اسکی کوهرنگ

  • آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، چلگرد، 85 کیلومتری شهرکرد
  • امکانات: جاده آسفالت، هتل کوهرنگ، پارکینگ، دو دستگاه بالابر ویژه آقایان و خانم‌ها، یک دستگاه بالابر آموزشی، سه محوطه تفکیک‌شده برای خانواده‌ها، آقایان و خانم‌ها

پیست اسکی کوهرنگ یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی ایران است که در سال 1354 افتتاح شد. این پیست اسکی 800 متر طول دارد و در مجاورت تونل اول کوهرنگ در قسمت شرقی کوه کارکنان قرار گرفته است. پیست چلگرد تقریبا هر ساله پذیرای 20 الی 30 هزار اسکی‌باز است. در فصل زمستان بارش برف در ارتفاعات زردکوه به بیش از 15 متر می‌رسد که باعث استقبال مسافران و گردشگران بسیاری برای ورزش اسکی می‌شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
راهنمای سفر به چابهار ؛ جاهای دیدنی، سوغات و غذاها
تیم پلازا28 تیر 1401 19:30
thumbnail
محبوبترین غذاهای محلی ایران ؛ از شیرازی پلو تا آبگوشت ...
دریا رادمنش15 خرداد 1400 09:33
thumbnail
شهرهای خارق العاده ایران که تابحال نرفته‌اید
تیم پلازا30 بهمن 1399 13:25
thumbnail
راهنمای سفر به قشم ؛ جاذبه های دیدنی و غذاهای قشم
زهرا عزتی12 دی 1399 14:00

پیست اسکی سهند

لیست پیست های اسکی ایران / پیست اسکی سهند

  •  آدرس: استان آذربایجان شرقی، بزرگراه تبریز-تهران، بعد از پلیس‌راه
  • امکانات: تله‌اسکی، مجتمع رفاهی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، بوفه، رستوران، اقامتگاه، پناهگاه

بزرگترین پیست اسکی در شمال غرب ایران پیست اسکی سهند است که در جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده و طول 1200 متری دارد. علاوه بر اینکه این پیست برای استفاده عموم و تمرین ورزشکاران رشته اسکی است، بسیاری از مسابقات داخلی و بین المللی نیز در این منطقه برگزار می‌شود. پیست اسکی سهند از سوی فدراسیون جهانی اسکی به‌عنوان پیست اسکی بین‌المللی به ثبت رسیده است.

پیست اسکی فریدون شهر

بهترین مراکز اسکی ایران / پیست اسکی فریدون شهر

  • آدرس: استان اصفهان، فریدون شهر، 6 کیلومتری فریدون‌ شهر
  • امکانات: اقامتگاه، تل‌اسکی، پیست آموزشی مجزا برای افراد مبتدی، پارکینگ، یک بالابر بشقابی، برف‌کوب، رستوران و کافی شاپ

پیست اسکی فریدون ‌شهر تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است که شیب تندی حدود 35 درجه دارد. این پیست مرتفع‌ترین پیست‌ اسکی در ایران است. سالانه بیش از 30 هزار نفر از این محل بازدید و استفاده می‌کنند. تله اسکی، تیوپ‌سواری، سورتمه‌سواری، تله‌سیژ و زیپ‌لاین، از تفریح‌های پیست اسکی فریدون شهر هستند. از مهر ماه تا اواخر فروردین زمان بسیار خوبی برای بازدید و استفاده از امکانات این مکان است.

پیست اسکی آلوارس

بهترین پیست های اسکی در ایران / پیست اسکی آلوارس

  • آدرس: استان اردبیل، 12 كيلومتری روستای آلوارس و 30 کیلومتری سرعین
  • امکانات: بالابر، تله‌سیژ، رستوران
همچنین بخوانید :

پیست اسکی آلوارس، یکی از بزرگترين پيست های اسکی ايران از نظر وسعت (20 هکتار) است که در دامنه کوه سبلان واقع شده است. به علت ارتفاع زیاد نه تنها پاییز و زمستان تماما برفی دارد، بلکه در برخی از تابستان‌ها نیز بارش برف در پیست اسکی آلوارس مشاهده می‌شود. طبیعت بکر و زیبای این منطقه در فصل بهار و تابستان به شدت دیدنی است.

لیست پیست های اسکی ایران

در این بخش جدولی از برترین پیست های اسکی ایران به همراه آدرس آن‌ها برای شما قرار داده‌ایم.

پیست اسکیآدرس
پیست اسکی تاریکدرهاستان همدان، 10 کیلومتری جاده گنجنامه، تاریکدره
پیست اسکی شیرباداستان خراسان رضوی، جاده مشهد-چناران، دوربرگردان گلمکان، انتهای دره دولت‌آباد
پیست اسکی پاپاییزنجان، 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان
پیست اسکی پیاماستان آذربایجان شرقی، کیلومتر 15 جاده مرند-تبریز
 پیست اسکی رو چمن جنگل فندقلوی نمیناستان اردبیل، 25 کیلومتری اردبیل و 10 کیلومتری نمین، منطقه فندقلو
پیست اسکی خلخالاستان اردبیل، 3 کیلومتری خلخال
پیست اسکی (پاکل) شازنداستان مرکزی، 25 کیلومتری شهر شازند و 55 کیلومتری اراک
پیست اسکی تربیت بدنیاستان فارس، 80 کیلومتری شمال شهر شیراز، 5 کیلومتری اردکان فارس و نزدیکی روستای کمهر
پیست اسکی بارده استان چهارمحال بختیاری، 40 کیلومتری شهرکرد، در روستای بارده
پیست اسکی شهمیرزاداستان سمنان، شهمیرزاد، منطقه چاشم
پیست اسکی چلگرداستان چهارمحال و بختیاری، چلگرد، 85 کیلومتری شهرکرد
پیست اسکی کاماناستان قزوین، 25 کیلومتری شهر قزوین و در منطقه الموت
پیست اسکی سقزاستان کردستان، محور سقز به بانه، ضلع شمالی کوه وزنه
پیست اسکی سیرچاستان کرمان، کرمان، جاده سیرچ، بعد از تونل
پیست اسکی دربندسر استان تهران، تهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر

در این مقاله از پلازا با معرفی بهترین پیستهای اسکی ایران همراه شما بودیم. امیدواریم با خواندن این مقاله با مراکز اسکی ایران بیشتر آشنا شوید و انتخاب تازه‌ای برای تفریح و گذران وقت خود داشته باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402