بررسی لپ تاپ Acer Swift 3 2021 ؛ مدل استاندارد و مدل X

لپ تاپ Acer Swift 3 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ Acer Swift 3 نماینده جدید سری سوئیفت 3 ایسر در لپ‌تاپ‌های میان رده است. برای آگاهی از ویژگی‌ها و مشخصات لپ تاپ ایسر سوییفت 3 ادامه این مطلب را دنبال کنید.

سری سوئیفت 3 ایسر یکی از شناخته شده‌ترین سری‌ها در گروه بهترین لپ‌تاپ‌ های میان رده است. نماینده‌های جدید این سری دو لپ تاپ Acer Swift 3 و Acer Swift 3X هستند که نسبت به نسخه سال گذشته ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کنند. اما با توجه به اینکه در حال حاضر بازار لپ‌تاپ‌های میان‌رده در داغ‌ترین حالت خود به سر می‌برد، آیا امکانات و قابلیت‌های لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 ما را برای خرید این دستگاه قانع می‌کنند؟ نقاط قوت و ضعف این دستگاه چیست؟ چه ویژگی‌هایی آن را از سایر لپ‌تاپ‌های میان رده جدا می‌کند؟ برای پاسخ به این سوالات، از شما دعوت می‌کنیم که با بررسی لپ تاپ Acer Swift 3 در ادامه این مطلب همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر هم می‌توانید شاهد «بررسی لپ تاپ ایسر سوییفت 3 مدل 2021» باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

جدول مشخصات لپ تاپ ایسر سوئیفت 3

مشخصاتلپ تاپ Acer Swift 3لپ تاپ Acer Swift 3X
ابعاد و وزن218x323x15.95 میلی‌متر

1.2 کیلوگرم

17.95×322.8×212.2 پیکسل

1.4 کیلوگرم

جنس بدنهآلومینیومآلومینیوم
نمایشگرنوع: LCD IPS

رزولوشن: 2256×1504 پیکسل

14 اینچ

نسبت تصویر: 3:2

نرخ رفرش: 60 هرتز

حداکثر روشنایی: 400 نیت

100 درصد sRGB

نوع: LCD IPS

رزولوشن: 1920×1080 پیکسل

14 اینچ

نسبت تصویر: 16:9

نرخ رفرش: 60 هرتز

حداکثر روشنایی: 300 نیت

97 درصد sRGB

پردازنده مرکزیپردازنده نسل یازدهم اینتل

Core i5-1135G7

Core i7-1165G7

پردازنده AMD مدل Ryzen 5 Ryzen 5 4500U

پردازنده نسل دهم اینتل

Core i5-1135G7

Core i7-1165G7

پردازنده گرافیکیآنبورد

Iris Xe Graphics

آنبورد

Iris Xe Max (DG-1)

رم و حافظه8 گیگابایت رم

512 گیگابایت حافظه NVMe SSD

8 گیگابایت رم

512 گیگابایت حافظه NVMe SSD

باتری65 وات ساعت65 وات ساعت
ورودی/خروجیدو درگاه USB 3.2، یک درگاه HTMI

یک درگاه USB Type C thonderbolt

جک هدفون

دو درگاه USB 3.2، یک درگاه HTMI

یک درگاه USB Type C thonderbolt

جک هدفون

ارتباطاتWifi 6.0, Bluetooth 5.0

حسگر اثر انگشت

صدای استریو

Wifi 6.0, Bluetooth 5.0

حسگر اثر انگشت

صدای استریو

سیستم‌ عاملWindows 10 Home، دو بلندگو، میکروفون داخلیWindows 10 Home، دو بلندگو، میکروفون داخلی
سایر قابلیت‌هانور پس زمینه صفحه کلیدنور پس زمینه صفحه کلید
رنگنقره‌ایخاکستری
قیمتحدود 900 دلارحدود 1000 دلار

بررسی لپ تاپ ایسر سوییفت 3 در دو دقیقه

لپ تاپ Acer Swift 3 یک دستگاه میان‌رده است که امسال در دو مدل استاندارد و ایکس توسط ایسر عرضه شده است. قیمت مدل استاندارد و ایکس به ترتیب از 900 و 1000 دلار آغاز شده که در ازای آن، نسل یازدهم پردازنده اینتل، 512 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم و یک باتری 65 وات ساعتی با دوام حدود 7 ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با این پیکربندی سخت افزاری، شما برای اجرا برنامه‌های حتی سنگین مشکلی نخواهید داشت، اما با توجه به عدم وجود کارت گرافیک مستقل، تجربه بازی کردنتان به بازی‌های میان رده محدود می‌شود.

نمایشگر هر دو مدل لپ تاپ ایسر سوییفت 3 14 اینچ بوده، اما مدل استاندارد برخلاف مدل ایکس که از نسبت تصویر 16:9 استفاده می‌کند، تصاویر را در نسبت 3:2 ارائه می‌دهد. هیچکدام از این دو نمایشگر انتخابی ایده‌آل برای محیط‌های پر نور و فضای باز نبوده، اما کیفیت تصویر آن‌ها با توجه به رده قیمتی سوئیفت 3 قابل قبول است.

روی هم رفته، با توجه به قیمت لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 دو مدل این دستگاه نمی‌توانند خریدی ایده‌آل برای رده میان‌رده به حساب بیایند و با پرداخت چنین هزینه‌ای، می‌توانید لپ‌تاپ بهتری در بازار پیدا کنید.

  • نقاط قوتحسگر اثر انگشت، پردازنده نسل یازدهم اینتل
  • نقاط ضعفطراحی معمولی، عملکرد نامناسب نمایشگر در محیط‌های پر نور، عمر باتری معمولی، بلندی کم صدا

بررسی تخصصی لپ تاپ ایسر سوئیفت 3

لپ تاپ ایسر سوئیفت 3

همچنین بخوانید :

همانطور که در ابتدا اشاره شد، لپ تاپ ایسر سوییفت 3 برای سال 2021 در دو مدل استاندارد و ایکس ارائه شده است. یک نسخه از مدل استاندارد این دستگاه با پردازنده AMD به بازار عرضه شده است، اما دو مدلی که ما در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت نسخه‌های مجهز به پردازنده اینتل هستند.

ساخت و طراحی

در ساخت شاسی هر دو مدل لپ تاپ Acer Swift 3 از آلومینیوم استفاده شده است، اما جنس حاشیه‌های نمایشگر آن از پلاستیک است که بخصوص در قسمت پایین، ظاهر چندان مناسبی به دستگاه نمی‌دهد. اما یکی از بزرگترین تفاوت‌های دو دستگاه به بخش طراحی آن‌ها و نسبت تصویر نمایشگر برمی‌گردد. نسبت تصویر در نمایشگر لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 ایکس نسبت تصویر رایج 16:9 را ارائه می‌کند، اما تصاویر در نمایشگر لپ تاپ سوئیفت 3 ایسر استاندارد با نسبت 3:2 به نمایش در می‌آیند که ظاهری بلند‌تر به نمایشگر داده و همچنین باعث شده است که تاچ پد مدل استاندارد نیز بزرگتر و استفاده از آن راحت‌تر باشد.

لپ تاپ Acer Swift 3 استاندارد و مدل ایکس بر روی شاسی خود از یک کیبورد با قابلیت نور پس زمینه میزبانی می‌کنند. با اینکه فاصله کلید‌ها کمی در مدل استاندارد بیشتر است، اما به طور کلی تجربه تایپ در آن‌ها متفاوت نبوده و به غیر از نزدیک بودن کلید Page Down به کلید فلش سمت چپ هیچ مشکل دیگری در صفحه کلید به کار رفته در دو لپ‌تاپ میان رده ایسر وجود ندارد.

اما یکی از انتقاداتی که شاید می‌توان به این دو اولترابوک 14 اینچی وارد دانست وزن نسبتا بالای آن‌‌ها است. مدل استاندارد لپ تاپ ایسر سوییفت 3 حدود 1200 گرم سنگینی داشته و وزن مدل ایکس نیز به 1400 گرم می‌رسد. با توجه به استاندارد‌های امروزی، شاید بتوان گفت که این دو دستگاه که امکانات اضافه‌ای را نسبت به قیمت خود ارائه نمی‌دهند کمی سنگین هستند.

از نظر درگاه‌های ورودی و خروجی عملکرد سوئیفت تری کاملا قابل قبول است. هر دو مدل این دستگاه در دو سمت خود از دو درگاه USB 3.2، یک درگاه HTMI، یک درگاه USB Type C thonderbolt، جک هدفون و پورت شارژ میزبانی می‌کنند. مسئله نامید کننده اما این است که کابل USB C تنها می‌تواند برای انتقال داده مورد استفاده قرار بگیرد و تنها راه شارژ لپ تاپ ایسر سوییفت 3 درگاه اختصاصی شارژ آن است.

نمایشگر

جنبه ارتقا یافته‌تر‌ دو لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 نمایشگر آن‌ها است. اندازه این نمایشگر در هر دو دستگاه 14 اینچ بوده، اما همانطور که عنوان شد در لپ تاپ ایسر سوییفت 3 مدل 2021 شاهد به کارگیری نسبت تصویر 3:2 هستیم. این نمایشگر با رزولوشن 2256×1504 پیکسلی و پلت رنگی صد درصد sRGB تصاویری قابل قبول را به نمایش می‌گذارد. در طرف مقابل، مدل X لپ تاپ Acer Swift 3 به نمایشگری با رزولوشن 1920×1080 پیکسل، پلت رنگی 97 درصد sRGB و نسبت تصویر 16:9 مجهز است که کمی کیفیت آن نسبت به نسخه استاندارد کم‌تر است.

لپ تاپ Acer Swift 3

همچنین بخوانید :

نمایشگر لپ تاپ سوئیفت 3 ایسر در مدل استاندارد می‌تواند به 400 نیت روشنایی برسد و با توجه به اینکه از طراحی گلاسی بجای مات بهره‌ می‌برد، اصلا انتخاب خوبی برای محیط‌های فضای باز و پر نور نیست. در طرف مقابل، نمایشگر لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 ایکس از نوع مات بوده، اما به دلیل روشنایی 300 نیتی، این دستگاه نیز در محیط‌های پر نور عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. در کل، با وجود اینکه نمایشگر لپ تاپ ایسر سوییفت 3 نسبت به مدل‌های سال گذشته ارتقا یافته است، اما باز هم عملکرد آن‌‌ها چیزی درخور رده میان رده نیست.

عملکرد و عمر باتری

لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 و ایسر سوئیفت 3 ایکس که مورد بررسی ما قرار گرفته‌اند قدرت پردازش خود را از پردازنده نسل یازدهم اینتل تهیه کرده و دو گزینه Core i5 و Core i7 برای هر دو آن‌ها قابل انتخاب است. از توانایی پردازش گرافیکی، لپ تاپ Acer Swift 3 2021 مجهز به پردازنده گرافیکی آنبورد Iris Xe Graphics است و مدل ایکس نیز برای کنار آمدن با پروسه‌های گرافیکی به پردازنده گرافیکی Iris Xe Max تکیه می‌کند که همین تفاوت کارت گرافیک در کنار نمایشگر با نسبت تصویر 16:9، مدل ایکس را به گزینه ایده‌آل‌تری برای بازی کردن تبدیل می‌کند. البته، حتی در مدل X لپ تاپ Acer Swift 3 نیز شما قادر به اجرا بازی‌های سنگین و به روز نخواهید بود و تنها بازی کردن بازی‌های میان رده از نظر گرافیکی، از طریق این دستگاه امکان پذیر است.

لپ تاپ ایسر سوییفت 3

هر کدام از مدل‌های لپ تاپ ایسر سوییفت 3 به 512 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم مجهز هستند که یک پیکربندی قابل انتظار در رده قیمتی میان‌رده است و در این بخش نیز ایسر چیزی فراتر از انتظار را ارائه نکرده است. اما یکی از ویژگی‌هایی که شاید علاقمندان خاص خودش را داشته باشد حسگر اثر انگشت بوده که در پایین کیبورد و سمت راست ایسر سوئیفت 3 قرار گرفته و عملکرد آن نیز تقریبا قابل اطمینان است.

از دیگر مشخصات نا امیدکننده لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 که شاید بتوان به آن لقب بزرگترین دروغ ایسر را داد باتری این دستگاه است. هر دو مدل استاندارد و ایکس به باتری 65 وات ساعتی مجهز هستند که براساس اطلاعات ایسر می‌تواند به مدت بیش از 17 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. اما در واقعیت، در صورتی که به شکلی عادی (مرور صفحات وب، تماشای ویدئو، تایپ و…) از لپ تاپ Acer Swift 3 استفاده کنید، این دستگاه حداکثر می‌تواند به مدت 7 الی 8 ساعت با تکیه بر باتری خود روشن بماند که اصلا با میزان قابل ادعا ایسر قابل مقایسه نیست؛ البته شاید کارشناسان ایسر عمر باتری لپ تاپ ایسر سوییفت 3 را در حالت Sleep ویندوز اندازه‌گیری کرده باشند!

عملکرد ضعیف ایسر اما به اینجا ختم نمی‌شود؛ با اینکه لپتاپ سوئیفت 3 و سوئیفت 3 ایکس به دو بلندگوی استریو مجهز هستند، اما بلندی صدای آن‌ها نسبت به اکثر لپ‌تاپ‌های میان رده پایین است.

قیمت و ارزش خرید لپ تاپ Acer Swift 3

قیمت لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 برای مدل استاندارد از حدود 900 دلار آغاز شده و در برخی بازار‌ها مدل‌هایی که پیکربندی حافظه بیشتر را ارائه می‌کنند کمی گرانتر به فروش می‌رسند. مدل ایکس این دستگاه نیز با حدود 100 دلار بیشتر و قیمت آغازین 1000 دلار در دسترس قرار دارد.

همچنین بخوانید :

اما آیا با توجه به این قیمت، قابلیت‌ها و مشخصات فنی لپ تاپ Acer Swift 3، خرید این دستگاه به شما توصیه می‌شود؟ اگر شما یکی از طرفداران سوئیفت تری هستید، شاید توصیه خرید لپ تاپ Acer Swift 3 2021 آنچنان بد نباشد، اما در غیر این صورت انتخاب‌های بهتری نیز برای خرید یک اولترا بوک میان‌رده وجود دارد. اول از همه، طراحی لپ تاپ ایسر سوئیفت 3 آنچنان دلچسب نیست و بعد از آن، نمایشگر هر دو مدل آن علیرغم بهبود چیزی در حد قیمت خود را ارائه نمی‌کنند و عمر باتری نیز چندان تحسین برانگیز به حساب نمی‌آید. شاید تنها توانایی پردازنده مدل ایکس در اجرا بازی‌ها کمی کفه ترازو را به سمت این دستگاه سنگین کند، اما بازی کردن روی یک نمایشگر با نرخ رفرش 60 هرتز چیزی است که خیلی از لپ‌تاپ‌های میان رده آن را ارائه می‌کنند. بنابراین، اگر به دنبال یک اولترا بوک جمع و جور می‌گردید، اصلا به سراغ Acer swift 3 نرفته و شاید خرید نسخه 14 اینچی لپ‌تاپ الجی گرم 2021 برای شما ایده‌آل‌تر باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402