سفر یک روزه به اهواز – جاهای دیدنی و سوغاتی های معروف اهواز

سفر به اهواز در عید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سفر به اهواز این کلان‌شهر شناخته‌شده برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ در اولویت قرار دارد. قومیت‌های مختلفی در این شهر کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. اهواز به «شهر شب‌های زنده» معروف است. جاهای دیدنی اهواز شهرت جهانی دارند. پلازا تلاش کرده تا در این مطلب راهنمای سفر به اهواز را به طور کامل برایتان تهیه کند.

همچنین بخوانید :

احتمالا بیشتر ما با شنیدن نام اهواز به یاد گرمای هوای آن و گرد و خاک می‌افتیم. اما نمی‌توان سفر به اهواز را به دلیل آب و هوای آن نادیده گرفت. زیبایی پل‌های آن با نورهای رقصنده در شب و کارون همیشه درخشان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر می‌کشاند. جاهای دیدنی اهواز به دو دسته تاریخی و طبیعی تقسیم می‌شوند. با ما همراه باشید تا در راهنمای سفر به اهواز این شهر تاریخی را مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه اهواز

اهواز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان خوزستان به شمار می‌آید. این کلان‌شهر نقش بزرگی در کشور ما داشته و بخش مهمی از تاریخ ما محسوب می‌شود. شرکت فولاد خوزستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت ایران و شرکت بزرگ حفاری کشور در این شهر قرار گرفته‌اند.

سفر به اهواز یکی از مهیج‌ترین سفرهای داخلی خواهد بود. مردم این شهر به زبان فارسی صحبت می‌کنند. لهجه‌های بختیاری، دزفولی، آبادانی و شوشتری در اهواز متداول است. البته جالب است بدانید که بخشی از مردم این شهر به زبان عربی سخن می‌گویند.

بهترین فصل سفر به اهواز

اهواز دارای آب و هوای گرم و خشک است. شاید نداشتن پوشش گیاهی مناسب و کافی یکی از دلایل این نوع آب و هوا باشد. در برخی از مواقع گرمای هوای این شهر به بالای 50 درجه هم می‌رسد. پس برای سفر به اهواز حتما آب و هوا را به خوبی چک کنید. البته لازم به ذکر است که سفر به اهواز در زمستان هم سختی‌های خود را دارد.

طبق گفته محلی‌های شهر سرمای هوا در فصل زمستان به منفی 5 درجه می‌رسد که تماشای جاهای دیدنی اهواز را ناممکن می‌شود. می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به اهواز فصل بهار به‌خصوص اوایل آن و فصل پاییز است. سفر به اهواز در پاییز بسیار لذت‌بخش خواهد بود. شما در این فصل اهواز را در خوش آب و هواترین حالت ممکن می‌بینید.

مکان های دیدنی اهواز

یکی از دلایل سفر به اهواز جاذبه گردشگری این شهر است. گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اهواز به این کلان‌شهر سفر می‌کنند. در ادامه جاهای دیدنی اهواز را معرفی می‌کنیم.

1. رود کارون

سفر به اهواز در تابستان

اگر در فکر سفر به اهواز هستید، تماشای رود کارون را از دست ندهید. قطعا از هرکسی در ایران در مورد جاهای دیدنی اهواز بپرسید به رود کارون اشاره می‌کند. این رود تاریخی و خاطره‌انگیز را می‌توان دلیل اصلی شکل‌گیری تمدن در اهواز دانست. زردکوه بختیاری واقع در چهارمحال بختیاری منشا اصلی این رود به شمار می‌آید.

رود کارون در گذشته بسیار پر آب بود. هرچند امروزه به مانند گذشته نیست اما هنوز هم یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی اهواز محسوب می‌شود. در این راهنمای سفر به اهواز باید عنوان کرد که یکی از دلایل بیدار بودن این شهر در شب وجود کارون است. رود کارون محلی برای خوش‌گذرانی و تفریح اهوازی‌ها از قدیم تا به امروز شناخته می‌شود.

2. پل سفید (پل معلق)

بهترین زمان برای سفر به اهواز

همچنین بخوانید :

اهواز به شهر پل‌ها معروف است. در صورت سفر به اهواز حتما از پل معلق دیدن کنید. پل سفید اولین پل معلق ایران است که در سال 1315 آن را بر روی رودخانه کارون ساختند. از این پل به عنوان نماد شهر اهواز یاد می‌شود.

بسیاری از گردشگران پل سفید را یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اهواز می‌دانند. در این راهنمای سفر به اهواز باید اشاره کنیم که پل سفید در سال 1378 به ثبت آثار ملی ایران درآمده است.

این پل به دلیل داشتن چشم‌انداز زیبا مخصوصا در غروب به مکان مناسبی برای گرفتن عکس تبدیل شده است. احتمالا گردشگران داخلی و یا خارجی در سفر خود به اهواز روی این پل شگفت انگیز عکس یادگاری گرفته‌اند.

3. آبشار اهواز (پل هفتم)

سفر به اهواز در نوروز / جاهای دیدنی اهواز

همچنین بخوانید :

با سفر به اهواز شما می‌توانید طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه را ببینید. همان‌طور که قبلا در راهنمای سفر به اهواز اشاره کردیم اهواز به شهر پل‌ها معروف است. این آبشار مصنوعی روی پل هفتم که بر روی رودخانه کارون ساخته شده، قرار دارد. نورپردازی آبشار در شب بسیار تماشایی است. گردشگران می‌توانند از روی آن عبور کنند و از دیدن زیبایی پل و آبشار لذت ببرند.

فواره‌های آبشار از دو طرف به رود کارون می‌ریزند که وجود آن‌ها در شب آن‌جا را به یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی اهواز تبدیل می‌کند. رقص نور و هماهنگی آن با فواره‌ها موقعیت منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. این آبشار مصنوعی شهرت جهانی دارد. گردشگران داخلی و خارجی زیادی همه ساله برای دیدن این آبشار سفر به اهواز را انتخاب می‌کنند.

4. ساختمان سه گوش

تجربه سفر به اهواز / جاهای دیدنی اهواز

آندره گدار معمار فرانسوی در سال 1308 ساختمان سه گوش را ساخت. این ساختمان امروزه با عنوان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه چمران شناخته می‌شود. در این راهنمای سفر به اهواز پیشنهاد می‌کنیم اگر به بناهای تاریخی علاقه‌مندید حتما از این ساختمان دیدن کنید.

طراحی و ساخت این بنا بسیار منحصربه‌فرد است. معماری شگفت‌انگیز آن را از دوران ساسانیان الهام گرفته‌اند. آجرکاری و کاشی‌کاری‌های دوره اسلامی در ساختمان سه گوش به خوبی دیده می‌شود.

ساختمان سه گوش را می‌توانید به عنوان یکی از جاهای دیدنی اهواز در تابستان در نظر داشته باشید. تماشای این بنا به دلیل سرپوشیده بودن آن در این فصل امکان‌پذیر است.

5. تالاب بامدژ

تالاب بامدژ اهواز / جاهای دیدنی اهواز

همچنین بخوانید :

تالاب بامدژ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی اهواز به شمار می‌آید. این تالاب دارای آب شیرین است که 134 گونه گیاهی و 40 گونه حیوانی را شامل می‌شود. سرسبزی طبیعی و چشم‌انداز شگفت‌انگیز این تالاب آن را از سایر جاهای دیدنی اهواز متمایز می‌کند.

«شیرین بیان» «خار پنبه» «گل گاوزبان» «ترنجبین» «خارشتر خزری» «پونه» «نی» «تاج خروس» از گیاهان رشد یافته در تالاب بامدژ هستند.

این تالاب از طغیان رودخانه کرخه، دز، شاوور و آب اضافی زمین‌های کشاورزی شکل می‌گیرد. وجود حیواناتی همچون «روباه» «خرگوش» «گرگ» «شغال» «خارپشت ایرانی» و ماهیانی مثل «شربت» «کپور» «حمری» «بیاح» این منطقه را به محیطی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

طبق تحقیقات مناسب ترین زمان سفر به اهواز و دیدن از این تالاب مهیج ماه مهر و فروردین گزارش شده است. پس به راحتی می‌توانید برای سفر به اهواز در نوروز برنامه‌ریزی کنید.

به صرفه ترین راه سفر به اهواز

برای سفر به اهواز راه‌های ارتباطی متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید از خودروی شخصی، قطار، هواپیما، اتوبوس و یا تور استفاده کنید. در این راهنمای سفر به اهواز چگونگی استفاده هر یک از این وسایل حمل و نقل را بررسی می‌کنیم.

1. اتوبوس

  • پایانه سیاحت

برای سفر به اهواز می‌توانید از پایانه سیاحت استفاده کنید. این شهر چندین پایانه مسافربری دارد. اما بزرگ‌ترین آن‌ها پایانه سیاحت است. سفر به اهواز با اتوبوس از همه شهرهای ایران امکان‌پذیر خواهد بود. در بیشتر شهرهای ایران بلیط مستقیم برای اهواز وجود دارد.

2. هواپیما

  • پرواز مستقیم از همه جای ایران

سفر به اهواز با هواپیما راحت‌ترین نوع سفر است. اهواز دارای فرودگاه بزرگی است. همه روزه از شهرهای ایران پرواز برای اهواز صورت می‌گیرد. احتمالا هزینه سفر به صورت هوایی کمی گران است. اما این را در نظر داشته باشید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهواز می‌رسید. مدت زمان پرواز حدود 1 ساعت و 5 دقیقه است

3. خودروی شخصی

  • 834 کیلومتر

سفر به اهواز زمینی معمولا 10 الی 12 ساعت طول می‌کشد. اگر به رانندگی در جاده علاقه‌مند هستید، سفر به اهواز با ماشین شخصی را انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است کلافه شده و حوصله‌تان سر برود.

برای سفر به اهواز و آبادان باید از اتوبان قم حرکت کنید. در راهنمای سفر به اهواز باید بگوییم که مسیر جاده‌ای برای رسیدن به شهر اهواز نزدیک به 834 کیلومتر محاسبه شده است.

4. قطار

  • پرفروش ترین بلیط

شما برای سفر به اهواز با قطار هم می‌توانید اقدام کنید. مدت زمان سفر از این طریق حدود 14 ساعت تخمین زده شده است. احتمالا می‌گویید این زمان تقریبی از مدت زمان سفر به اهواز با خودرو شخصی و یا اتوبوس بیشتر است.

در نظر داشته باشید که شما در حال استراحت در کوپه شخصی خود بوده و رانندگی نمی‌کنید. بلیط قطار را باید از پرفروش‌ترین راه‌های رسیدن به این شهر دانست. شما در مسیر مناظر زیبایی را تماشا می‌کنید.

5. تور

  • مدیریت زمان و مکان

در این راهنمای سفر به اهواز پیشنهاد می‌کنیم تور را امتحان کنید. سفر به اهواز با تور از هر نظر به‌صرفه است. تورها همیشه مناسب‌ترین قیمت را در نظر می‌گیرند. مدیریت زمان و هماهنگی برای تماشای جاهای دیدنی اهواز از خدمات تور به شمار می‌آید.

هتل های معروف اهواز

هتل های معروف اهواز

در راهنمای سفر به اهواز شما را با بهترین هتل های این کلان شهر آشنا میکنیم. این هتل ها مانند جاهای دیدنی اهواز از جاذبه گردشگری این شهر به شمار میآیند.

هتل پارس

  • کیفیت: 4 ستاره
  • آدرس: استان خوزستان، شهرستان اهواز، میدان شهدا، خیابان عابدی

هتل پارس یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اهواز محسوب می‌شود. این هتل در دوران جنگ ایران و عراق صدمات زیادی دید. آخرین بازساری آن در سال 1393 انجام شد. هتل پارس در مجاورت رود کارون و مهم‌ترین نماد شهر اهواز یعنی پل سفید واقع شده است. به همین دلیل گردشگران در سفر به اهواز حتما به این هتل سر زده و در آن اقامت می‌کنند.

از امکانات رفاهی هتل می‌توان به رستوران روباز، استخر، کافی شاپ شبانه روزی، پارکینگ وسیع، آسانسور، اینترنت پرسرعت، تاکسی سرویس، خودپرداز، سالن کنفرانس و اتاق جلسات کاری اشاره کرد. هتل پارس دارای فضای سبز و چشم‌انداز بی‌نظیری است.

هتل نیشکر

  • کیفیت: 4 ستاره
  • آدرس: استان خوزستان، شهر اهواز، میدان گلستان، کنار ساختمان توسعه نیشکر، مقابل آموزشگاه آب و برق

در سفر به اهواز اگر به دنبال هتلی شیک و لوکس می‌گردید، هتل نیشکر را انتخاب کنید. این هتل در سال 1391 تاسیس شد. از هتل نیشکر به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین هتل‌های شهر اهواز یاد می‌شود.

با اقامت در این هتل می‌توانید جاذبه گردشگری تاریخی و طبیعی اهواز را به خوبی ببینید. شما در هر قسمت این هتل که اتاق بگیرید یکی از بناهای تاریخی «کاروان‌سرای معین‌التجار» «کلیسای سورت مسروپ» و یا «پل سفید» جلوی چشمتان است.

اگر برنامه سفر اهواز در تابستان را دارید هتل نیشکر را در لیست انتخابی خود قرار دهید. این هتل با داشتن امکانات رفاهی همچون جکوزی، استخر، سونا، فضای سبز وسیع موقعیت مکانی مناسبی برای فصل گرما دارد.

لابی بزرگ، آسانسور، اینترنت پرسرعت، خشک‌شویی، سالن اجتماعات، اتاق میهمانی، اتاق جلسات‌کاری، پارکینگ بزرگ از دیگر امکانات این هتل به شمار می‌آید.

هتل پرشیا

  • کیفیت: 3 ستاره
  • آدرس: استان خوزستان، شهر اهواز، چهارراه امام خمینی، سی متری، خیابان اصلی صدرالسادات

در این راهنمای سفر به اهواز پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال هتل اقتصادی  هستید، هتل پرشیا گزینه مناسبی است. خدمات این هتل با کیفیت خوب و در راستای استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. هتل پرشیا در بین گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده است.

اکثر مسافران از آن با عنوان هتل اقتصادی و با کیفیت مطلوب یاد می‌کنند. هتل پرشیا فاصله کمی با رود کارون دارد. این نزدیکی با رودخانه محبوب شهر اهواز موقعیت خوبی برای هتل ایجاد کرده است. محیط اطراف هتل بسیار آرام بوده و شما می‌توانید اوقاتی دلنشین و خوش را تجربه کنید.

سالن ورزشی، سالن بیلیارد، نمازخانه، آسانسور، خشک‌شویی، کافی‌نت، رستوران بزرگ، اینترنت، لابی، فضای سبز، فروشگاه ، تاکسی سرویس از امکانات رفاهی این هتل هستند.

سوغات اهواز چیست؟

سوغات اهواز چیست؟

  • خرما، خارک
  • حلوا، ترشی بندری
  • ادویه، ماهی و میگو جنوب
  • حصیربافی، کپوبافی

همه ما با شنیدن نام اهواز و سوغاتی آن به یاد خرما می‌افتیم. خرما یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های شهر اهواز به شمار می‌آید. اگر در فصل تابستان تجربه سفر به اهواز را داشتید، می‌تواند خارک و رطب هم پیدا کنید. زنان اهوازی در پخت انواع حلوا بسیار ماهرند. حلوا ارده و حلوا کنجدی نمونه‌ای از این حلواهای لذیذ و خوشمزه است. سوغاتی‌های این شهر مانند جاهای دیدنی اهواز فراوانند.

اگر به ادویه علاقه‌مندید حتما از ادویه‌های محلی اهواز خریداری کنید.  ادویه مخصوص قلیه‌ماهی و قورمه‌سبزی خوزستانی بسیار پرطرفدار است. گردشگران داخلی و خارجی زیادی به عشق ماهی و میگو تازه این شهر به خوزستان سفر می‌کنند. ماهی جنوبی طرفداران زیادی دارد. در اهواز این ماهی‌ها و میگو تازه به روش خاصی طبخ می‌شوند که فقط محلی‌های خوزستان در پخت آن تبحر دارند.

در راهنمای سفر به اهواز باید به صنایع‌دستی این شهر اشاره کنیم. حصیربافی و کپوبافی در اهواز رونق زیادی دارد. این محصولات معمولا در بازارهای سنتی مثل بازار میدان شهدا به فروش می‌رسند. گردشگران خارجی به صنایع‌دستی علاقه فراوانی داشته و معمولا از آن خرید می‌کنند.

رستوران‌های معروف اهواز

با سفر به اهواز شما طعمی متفاوت از غذاهای جنوبی را تجربه می‌کنید. مردم اهواز بسیار مهمان نواز هستند. غذاهای این شهر عموما طعمی تند دارند. مردم خونگرم اهوازی غذاهای پر ادویه را می‌پسندند. در این راهنمای سفر به اهواز تعدادی از رستورانهای معروف این شهر را معرفی می‌کنیم.

رستوران گردان امپراطور

آدرس: استان خوزستان، اهواز، بلوار پاسداران، برج آی تی

اگر دوست دارید هنگام خوردن غذا از زیبایی‌های شهر اهواز دیدن کنید، رستوران گردان امپراطور گزینه مناسبی است. این رستوران چشم‌اندازی زیبا از رود کارون و آبشار مصنوعی دارد. نورپردازی آبشار و هنرنمایی فواره هنگام خوردن غذا بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

رستوران گردان امپراطور را می‌توان یکی از بهترین رستوران‌های لوکس اهواز دانست. این رستوران فضای مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها و مراسمات مهم را دارد. منوی این رستوران شامل غذای لذیذ دریایی، غذای ایرانی و غذاهای بین‌المللی می‌شود.

رستوران سنتی باغ فیروزه

  • آدرس: استان خوزستان، اهواز، خیابان کیانپارس، مابین خیابان‌های 14 و 15 غربی

رستوران سنتی همیشه طرفداران خاص خود را دارد. شما با سفر به اهواز می‌توانید از باغ دل انگیز فیروزه و رستورانی با فضای باز استفاده کنید. این رستوران با به سبب منظره زیبا و دلنشین آن باید یکی از جاهای دیدنی اهواز دانست.

سرو غذاهای سنتی مثل دیزی یا کشک بادمجان از امتیازات این رستوران به شمار می‌آید. اگر اهل کباب هستید حتما به رستوران باغ فیروزه سر بزنید. کباب‌های این رستوران با تنوع زیادی که دارند در خاطر هر گردشگر و مسافری به خوبی می‌ماند.

رستوران سنتی باغ فیروزه برای مهمانانی که اولین بار به آن‌جا می‌روند سورپرایز دارد. غذای مخصوص پیشنهاد سرآشپز برای این عزیزان تدارک دیده می‌شود. همه ساله گردشگران داخلی و خارج زیادی برای تست این غذا به باغ فیروزه می‌روند.

رستوران کاکتوس سبز

  • آدرس: استان خوزستان، اهواز، فلکه کیانپارس، کنار سازمان آب، مقابل فروشگاه هاکوپیان

یکی‌دیگر از بهترین رستوران‌های اهواز، رستوران کاکتوس سبز است. این رستوران فضایی مدرن در عین حال صمیمی و دلنشین دارد. محیط باز و سرسبز  رستوران کاکتوس سبز زبانزد همه مسافران این شهر است. غذاهای دریایی این رستوران بسیار معروف هستند.

ماهی و میگو تازه با طعمی متفاوت اما آشنا سرو می‌شوند. شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی و محلی را در این رستوران میل کنید. علاوه بر این‌ها انواع غذاهای بین‌المللی مطابق هر سلیقه‌ای در رستوران کاکتوس سبز طبخ می‌گردد.

این رستوران دارای صندلی کودک و اینترنت پرسرعت به صورت رایگان برای مهمانان عزیز است. شما به راحتی می‌توانید غذا را به صورت بیرون‌بر از رستوران کاکتوس سبز سفارش بدهید.

اهواز و فلافل های معروف آن

فلافل اهواز / جاهای دیدنی اهواز

  • لشکرآباد

در این راهنمای سفر به اهواز توصیه می‌کنیم برای خوردن فلافل حتما به محله قدیمی لشکرآباد بروید. فلافل یکی از غذاهای ساده اما بسیار لذیذ اهواز محسوب می‌شود. بعید است اسم اهواز را بشنوید و به یاد فلافل‌های معروف آن نیفتید.

محله لشکرآباد یکی از معروف‌ترین محله‌های این شهر به شمار می‌آید. اهالی این محله معمولا عرب زبان هستند. این محله بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است. لشکرآباد را بیشتر مردم ایران می‌شناسند. همه مغازه‌های فلافل‌فروشی در این محله وجود دارند.

فلافل‌های جنوب از هرجای دیگر ایران لذیذتر هستند. در‌ واقع فلافل را باید یک غذای لبنانی دانست. در زبان عربی این کلمه معنی فلفل‌ها را می‌دهد. پس تند بودن فلافل از ویژگی مهم این غذاست. اهواز و آبادان اولین شهرهایی بودند که این غذا در آنجا سرو شد. پس مبدا پیدایش فلافل در ایران این دو شهر هستند.

بازار و مراکز خرید اهواز

بهترین زمان برای سفر به اهواز و گشت و گذار در بازارهای سنتی و پیشرفته آن پاییز و اوایل بهار است. در این فصل ها هوا تقریبا خنک بوده و خبری از گرمای شدید نیست. اهواز به دلیل اینکه مرکز استان خوزستان است بازار و مراکز خرید زیادی دارد. در ادامه به معرفی برخی از این مراکز می‌پردازیم.

مرکز خرید پیشرفته

  •  رویال پارس

مرکز خرید رویال پارس یکی از فروشگاه‌های مدرن و لوکس اهواز محسوب می‌شود. اگر به دنبال خرید برند و مارک هستید به این فروشگاه سر بزنید. مرکز خرید رویال پارس علاوه بر مغازه‌های لوکس دارای امکانات تفریحی خوبی است. در واقع می‌توان این فروشگاه را یکی از جاهای دیدنی اهواز در نظر گرفت. «کتابفروشی» «خانه بازی» «رستوران بزرگ» «کافی شاپ» از خدمات رفاهی این مرکز خرید مدرن به شمار می‌آید.

  •  مرکز خرید زیتون

با سفر به اهواز اگر برای خرید سوغاتی به دنبال پوشاک هستید مرکز خرید زیتون گزینه خوبی است. این مرکز خرید یکی از فروشگاه‌های معروف اهواز به شمار می‌آید. مجاورت آن با خیابان کیانپارس سبب شده تا مغازه‌های معتبری داشته باشد. برای خرید پوشاک و لباس‌های مارک‌دار اما با قیمتی مناسب حتما به مرکز خرید زیتون سر بزنید.

بازار سنتی

  • شیطون

بازار شیطون از بازارهای قدیمی اهواز است. این بازار به خوبی بافت سنتی خود را حفظ کرده و طرفداران زیادی دارد. معمولا گردشگران داخلی یا خارجی مایلند ابتدا از بازارهای قدیمی دیدن کنند. بازار شیطون مناسب‌ترین بازار برای گشت و گذار و لذت از اطراف آن است. دست‌فروشان زیادی در این بازار بساط دارند. خوردنی‌های محلی و تازه، وسایل آشپزخانه، گل و گیاه، لباس از محصولات این بازار سنتی هستند.

جمع بندی

سفر به اهواز با جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از سفرهای خاطره‌انگیز خواهد بود. جاهای دیدنی اهواز همیشه برای گردشگران داخلی و خارجی هیجان‌انگیز بوده‌اند. در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای جامع سفر به اهواز را آماده کنیم. نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
kutik
.
29 شهریور 1400، 12:14
پاسخ
0
0
بختیاری و شوشتری و دزفولی لحجه نیستن گویشی از زبان لری هستن در ضمن لرها بومیان خوزستانن و عمده هموطنان عرب عزیز ما در زمان صفویان ب ایران محاجرت نمودن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402