دانلود فیلم Cherry 2021 ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

دانلود فیلم Cherry 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Cherry 2021 درامی آمریکایی است که به موضوعاتی چون جنگ و اعتیاد می‌پردازد. برای آشنایی با فیلم چری ۲۰۲۱ همراه ما باشید.

فیلم Cherry درامی جنایی محصول سال 2021 به کارگردانی آنتونی روسو (Anthony Russo) و جوزف روسو (Joseph Russo) است و فیلمنامه آن را آنجلا روسو-اوستوت (Angela Russo-Otstot) و جسیکا گلدبرگ (Jessica Goldberg) بر اساس رمانی به همین نام نوشته نیکو واکر (Nico Walker) نوشته‌اند. داستان فیلم چری ۲۰۲۱ درباره یک ارتشی سابق با بازی تام هالند (Tom Holland) است که از اختلال اضطراب پس از سانحه رنج می‌برد و تصمیم به دزدی از بانک‌ها می‌گیرد.

فیلم درام چری در تاریخ 26 فوریه 2021 برابر با 8 اسفند 1399 در سینماها اکران شد و در تاریخ 12 مارس 2021 مصادف با 22 اسفند 1399 به صورت دیجیتالی در Apple TV+ به انتشار رسید. این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد. اکثر منتقدان هنرنمایی تام هالند را ستودند، اما ایرادهایی را به داستان آن وارد دانستند. در این مقاله از پلازا با معرفی و نقد فیلم Cherry همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Cherry 2021

برای دانلود فیلم چری 2021 با زیرنویس فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

داستان فیلم Cherry

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، فیلم چری بر اساس رمانی نوشته نیکو واکر ساخته شده است. رمان چری نمونه‌ای از خود-زندگینامه خیالی محسوب می‌شود؛ چراکه نیکو واکر، نویسنده کتاب نیز یک ارتشی سابق بوده که با مشکلات مواد مخدر و دزدی از بانک‌ها دست و پنجه نرم کرده است. با این حال تفاوت‌های زیادی میان زندگی واقعی واکر و محتوای این کتاب وجود دارد.

داستان فیلم Cherry

داستان فیلم چری ۲۰۲۱ درباره پسری به نام چری است که با یک نگاه عاشق هم کلاسی‌اش امیلی می‌شود. آنها رابطه خوبی دارند تا اینکه امیلی تصمیم می‌گیرد برای تحصیل به مونترال برود. چری هم که احساس می‌کند زندگی‌اش رو به نابودی است به ارتش ملحق می‌شود. اما درست قبل از اعزام چری به کمپ آموزشی ارتش، امیلی متوجه اشتباهش می‌شود و اعتراف می‌کند که عاشق چری شده است. با این حال چری مجبور است به ارتش برود و قبل از رفتنش، آنها ازدواج می‌کنند. چری از جنگ جان سالم به در می‌برد، اما با اختلال اضطراب پس از سانحه به خانه برمی‌گردد و این موضوع خیلی زود او را در دام اعتیاد می‌اندازد…

بازیگران فیلم چری

کمپانی تولید فیلم برادران روسو، یعنی کمپانی AGBO در سال 2018 تمام حقوق مربوط به رمان چری را خرید. در مارس 2019 تام هالند به عنوان ستاره اصلی فیلم وارد مذاکره با سازندگان آن شد و در اکتبر همان سال سایر بازیگران به این پروژه اضافه شدند. فیلمبرداری در تاریخ 15 جولای 2019 (24 تیر 1398) آغاز شد.

قرار بود فیلمبرداری در ایالت اوهایو انجام شود؛ جایی که حوادث رمان هم در آن رخ می‌داد و زادگاه برادران روسو نیز بود. اما بنا به دلایلی لوکیشن فیلم به کالیفرنیا تغییر کرد. با این حال باز هم به خاطر برخی مسائل مالی لوکیشن فیلمبرداری را همان اوهایو تعیین کردند و این تغییرات باعث شد تا شروع فیلمبرداری تا تاریخ 8 اکتبر 2019 (16 مهر 1398) عقب بیافتد. در نهایت فیلمبرداری در فوریه 2020 به پایان رسید. موسیقی متن فیلم Cherry 2021 نیز توسط هنری جکمن (Henry Jackman)، آهنگساز انگلیسی ساخته شده است. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم Cherry 2021 بخوانید.

تام هالند در نقش چری

بازیگران فیلم چری

تام هالند بازیگر انگلیسی متولد 1 ژوئن 1996 برابر با 12 خرداد 1375 در شهرک کینگستون آپون تیمز در لندن است. هالند که فارغ‌التحصیل مدرسه هنرهای نمایشی و فناوری بریت در لندن است، حرفه بازیگری را از تئاتر و ایفای نقش اصلی نمایش Billy Elliot the Musical شروع کرد. سپس او با بازی در فیلم فاجعه‌ای The Impossible محصول سال 2012 بیشتر شناخته شد و جایزه بهترین هنرمند جوان بریتانیایی را از جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن دریافت کرد.

تام هالند با ایفای نقش مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های مختلف به ستاره‌ای جهانی تبدیل شد. او در فیلم‌های Captain America: Civil War محصول سال 2016، Spider-Man: Homecoming محصول سال 2017، Avengers: Infinity War محصول سال 2018، Avengers: Endgame محصول سال 2019، Spider-Man: Far From Home محصول سال 2019 و Spider-Man: No Way Home که قرار است در سال 2021 اکران شود، نقش مرد عنکبوتی را ایفا کرده است.

در سال 2017، تام هالند 20 ساله تبدیل به دومین بازیگر جوانی شد که برای جایزه ستاره نوظهور بفتا نامزد شده بود. از دیگر فیلم‌های او باید از آثاری چون فیلم فانتزی Dolittle محصول سال 2020، فیلم روانشناختی The Devil All the Time محصول سال 2020 و فیلم اکشن Chaos Walking محصول سال 2021 نام ببریم.

سی یرا براوو در نقش امیلی

نقد فیلم Cherry

سی‌یرا براوو (Ciara Bravo) بازیگر آمریکایی متولد 18 مارس 1997 برابر با 28 اسفند 1375 در شهر آلکساندریا، ایالت کنتاکی است. او بازیگری را از کودکی آغاز کرد و در سریال Big Time Rush در شبکه Nickelodeon و سریال درام کمدی Red Band Society در شبکه Fox حضور داشت. او همچنین در فیلم‌های تلویزیونی Jinxed و Swindle هر دو محصول سال 2013 بازی کرده است.

سی‌یرا براوو به عنوان صداپیشه نیز فعالیت‌هایی داشته است و در آثاری چون انیمیشن Open Season 3 محصول سال 2010، انیمیشن Happiness Is a Warm Blanket, Charlie Brown محصول سال 2011 و سریال انیمیشنی Special Agent Oso به عنوان صداپیشه همکاری داشته است.

سایر بازیگران فیلم سینمایی Cherry 2021 عبارتند از:

  • جک رینور (Jack Reynor) در نقش پیلز و کوک
  • مایکل ریسپولی (Michael Rispoli) در نقش تامی
  • جف والبرگ (Jeff Wahlberg) در نقش جیمنز
  • فارست گودلاک (Forrest Goodluck) در نقش جیمز لایتفوت
  • مایکل گاندولفینی (Michael Gandolfini) در نقش جو
  • کایلی هاروی (Kyle Harvey) در نقش روی
  • پوچ هال (Pooch Hall) در نقش گروهبان هوم‌اور
  • دیمون وینس جونیور (Damon Wayans Jr.) در نقش گروهبان ارشد دریل
  • توماس لنون (Thomas Lennon) در نقش دکتر هوم‌اور
  • کلی برگلند (Kelli Berglund) در نقش مدیسون کوالسکی

نمرات و بررسی فیلم چری (Cherry)

فیلم جنایی چری بیشتر از اینکه مورد توجه منتقدان قرار بگیرد، توجه بینندگان را جلب کرده است. امتیاز این فیلم در IMDb تاکنون به 6.6 از 10 رسیده است و 92 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند که آمار خیلی خوبی است. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 198 نقد، فقط 36 درصد از نقدهای این اثر مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت امتیاز 5.20 از 10 را گرفته است.

در متاکریتیک نیز تاکنون 45 نقد برای فیلم سینمایی چری ثبت شده و میانگین امتیاز آن به 44 از 100 رسیده است. از این 45 نقد، 9 نقد مثبت، 26 نقد متوسط و 10 نقد منفی هستند. در ادامه نگاهی به نمرات فیلم چری ۲۰۲۱ می‌اندازیم.

نقد فیلم Cherry / بررسی فیلم چری ۲۰۲۱

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 88

در فیلم برادران روسو که فیلمی حماسی درباره اعتیاد است شاهد لحظات سخت و اندوه‌باری هستیم، اما زبان فیلمنامه این اثر و برخی لحظات امید و شگفتی، کمدی سیاه و عشق و رستگاری آن کمی شاعرانه است.

Film Threat / الکس ساولیو: 80

شاید این حقیقت که فیلم چری 2021 اینقدر الهام بخش است به رفاقت دیرینه بین کهنه سربازان مارول مربوط باشد. تاثیر این فرانچایز، افت و خیزهای فیلم و فیلمبرداری پویا آن مشهود است. فقط در این فیلم به جای اینکه قربانی سیستم تبدیل به یک ابرقهرمان شود، یک قهرمان بالقوه، قربانی سیستم می‌شود. در دست‌های توانمند برادران روسو، فیلم چری (Cherry) هم مورد توجه نسل قرن بیست و یکم و هم نسل‌های قدیمی‌تر قرار می‌گیرد.

We Got This Covered / مارتین کر: 80

تام هالند از دنیای سینمایی مارول خودش را جدا می‌کند و یک هنرنمایی شاخص را در حرفه‌اش به نمایش می‌گذارد. فیلم Cherry نوآوری‌های هنری را با یک ژانر محبوب ترکیب می‌کند و چیزی واقعا خاص را برای بینندگان ارائه می‌کند.

ReelViews / جیمز براردینلی: 75

گاهی برادران روسو به اوج کار خود می‌رسند، اما در نهایت به موفقیت کامل نمی‌رسند. در نتیجه فیلم Cherry 2021 با اینکه خیلی بلندپرواز است، اما کاملا موفق نیست. کارگردان‌ها در یک داستان باورپذیر به مسائل زیادی که در حال حاضر مهم هستند می‌پردازند و از این نظر باید ستوده شوند، اما این فیلم 2 ساعت و نیمه حاوی مسائل زیادی است که نمی‌توان به همه آنها به خوبی پرداخت و توجه کرد.

The Austin chronicle / ریچارد ویتتیکر: 67

فیلم درام Cherry یک تراژدی محدود و بدون جزئیات است؛ فیلمی که یک موضوع را بارها و بارها با کش و قوس‌های مختلف مطرح می‌سازد. مشکل این است که وقتی بینندگان مسیر بدیهی داستان را می‌دانند، فرصت‌های کمی برای غافلگیری آنها وجود دارد؛ خصوصا که برادران روسو کل داستان را به صورت فلش‌بک روایت می‌کنند.

New Orleans Times-Picayune / مایک اسکات: 60

فیلم چری ۲۰۲۱ حداقل به ما ثابت می‌کند که وقتی روزهای عنکبوتی تام هالند تمام شوند، او چیزهای بیشتری برای عرضه دارد.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون: 60

نوعی بردباری و تحمل ناقوس مانند در فیلم درام جنایی چری وجود دارد. این فیلم خیلی پر سر و صدا و افراطی شروع می‌شود، بعد آرام آرام وارد وضعیتی غمگین و پیچیده می‌شود و در نهایت به پایانی اپرایی می‌رسد. تجربه خسته‌کننده و طاقت‌فرسایی است که من متوجه شدم شاید نکته آن هم همین باشد.

RogerEbert.com / شیلا اومالی: 50

من اهداف پشت فیلم چری ۲۰۲۱ را تحسین می‌کنم. حتی این تمایل برادران روسو را برای ساخت فیلمی برای خودشان بعد از ساخت فیلم‌های زیادی که با همکاری با اشخاص دیگر ساخته بودند را می‌ستایم. اما این فیلم به رویکردی ساده‌تر، مستقیم‌تر و آشکارتر نیاز داشت.

CNN / برایان لاوری: 50

هنرنمایی پویای تام هالند موثر و شگفت‌انگیز است، اما هنرنمایی او در راستای یک فیلم نامتوازن است که خیلی خودآگاهانه سعی دارد فرم رمان اصلی را منعکس کند.

دانلود فیلم چری 2021

Time / استفانی زاچارک: 40

انگار که فیلم جنایی و درام چری توسط یک نوجوان ساخته شده است؛ یک بچه باهوش که خیلی از اتاقش بیرون نمی‌رود، اما با این حال عقاید و تفکرات زیادی درباره تجربه‌های مختلف دارد!

The Irish Times / دونالد کلارک: 40

به خاطر هنرنمایی‌های قدرتمندی که در چری شاهدشان هستیم، تنها کلمه‌ای که می‌توان با آن این فیلم خیلی طولانی را توصیف کرد، «بی حال» است.

The Globe and Mail / بری هرتز: 40

فیلم چری 2021 فاجعه است. سبک مزخرفی دارد، خیلی طولانی است و در حالی که مرتبا به اشتباه به دنبال تنش‌هایی دراماتیک است، ناخواسته بر همه چیزهایی که باعث بدساخت شدن فیلم‌های Avengers برادران روسو شده‌اند، تاکید می‌کند.

The Associated Press / مارک کندی: 38

این عنوان شدیدا طولانی، گزافه‌گو و بدون تمرکز است.

The Boston Globe / تای بر: 38

فیلم چری ۲۰۲۱ همانند سه فیلم در یک فیلم است؛ هیچ کدام از آنها تازه و باطراوت نیست و همه آنها خیلی طولانی هستند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
اختصاصی پلازامگ: نقد فیلم بعد از تو + تیزر و خلاصه داستان
تیم پلازا16 فروردین 1400 14:00
thumbnail
دانلود فیلم آقای سانسور با بازی بهرام افشاری و محمدرضا ...
تیم پلازا15 فروردین 1400 14:00

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 30

فیلم سینمایی چری اثری برآمده از عصر اطلاعات اضافی و بیش از حد است. این فیلم چیزهایی را به ما نشان می‌دهد که لزومی ندارد ما آنها را بدانیم و در نهایت ما را با احساس حقیر و نادان بودن تنها می‌گذارد و به پایان می‌رسد.

AV Club / ای. ای. داود: 25

چری فیلمی است که هیچ حرف جدیدی درباره عشق، جنگ، ضربه روحی، اعتیاد، جنایت یا آمریکا ندارد. این فیلم با سبکی اغراق‌آمیز به سراغ این موضوعات می‌رود و با بی‌تفاوتی داستان واقعی‌اش را در قالب فیلم‌های بهتر می‌ریزد و آن را منحرف می‌کند.

کلام آخر

تریلر فیلم چری ۲۰۲۱

در این مقاله از پلازا با نقد و بررسی فیلم سینمایی چری محصول سال 2021 همراه شما بودیم. این فیلم درامی جنایی است که زندگی یک ارتشی سابق و اعتیاد او را به تصویر می‌کشد. همانطور که در نقدها خواندید، یکی از نکات منفی درباره این اثر زمان طولانی آن است. با این حال دیدن تام هالند، مرد عنکبوتی فیلم‌های مارول، در نقشی رئال می‌تواند برایتان جالب باشد. اگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید در ابتدای همین مقاله می‌توانید برای دانلود فیلم چری 2021 با زیرنویس فارسی اقدام کنید.

نظر شما درباره فیلم Cherry 2021 چیست؟ آیا داستان و شخصیت پردازی‌های آن برای شما جالب بود؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402