ساعت پخش و تکرار سریال احضار در ماه رمضان 1400 + تصاویر بازیگران و نقد

سریال احضار در ماه رمضان 1400/سریال های برتر ایرانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها شاهد پخش سریال احضار از شبکه یک سیما هستیم. این سریال از همان روزهای نخست یکی از گزینه‌های اصلی در ماه رمضان بود. سریال ترسناک احضار با موضوعی متفاوت نسبت به سریالهای چند سال اخیر صدا سیما ساخته شده است. با پلازا همراه باشید تا به معرفی سریال ایرانی احضار بپردازیم.

عوامل سریال احضار ماه رمضان 1400 را برای پخش این فیلم انتخاب کردند. این سریال به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید ساخته شد. علیرضا افخمی خود نویسندگی سریال را به عهده دارد. بخش‌هایی از این سریال در شمال کشور فیلمبرداری شده است. سریال ایرانی احضار در ابتدا با اسم «دعوت نحس» تصویربرداری را آغاز کرد. فیلم احضار ماه رمضان در 30 قسمت تدارک دیده شده است. در ادامه میتوانید بخش هایی از تیزر فیلم احضار ایرانی را ببینید:

آن‌چه در ادامه می‌خوانید:

داستان سریال ایرانی احضار

این سریال داستان متفاوتی دارد. نویسنده سریال به احضار روح پرداخته است. سریال ایرانی احضار تلاش کرده تا عرفان‌های کاذب را نقد کند. در ابتدا قبل از شروع پخش سریال احضار ماه رمضان گفته شده بود سریال داستانی ترسناک دارد. این موضوع سبب نگرانی عده ای شده بود. اما با پخش قسمت های اولیه سریال نگرانی ها از بین رفت. آن طور که عنوان شد سریال وحشتناک نیست. در واقع می‌توان آن را یک ملودرام اجتماعی دانست. کارگردان سریال معتقد است همه ادیان سعی کرده‌اند تا به انسان در مورد زندگی بعد از مرگ آگاهی بدهند. او می‌گوید:

هدف ما تاکید روی این مسئله بود. می‌خواستیم دنیای بعد از مرگ و زندگی فراتر از این جهان را به مردم نشان دهیم. در کنار آن به مسائل روز هم پرداختیم.

مشکلات جوانان، کرونا و مسائل اجتماعی جزیی از موضوع سریال احضار ایرانی محسوب می‌شود.

سریال احضار

داستان این سریال در مورد 4 دوست صمیمی است. مائده و زهره دو نفر از این 4 دوست هستند. این دو نسبت خانوادگی دارند و دخترعمه دختردایی هم به حساب می‌آیند. مائده و زهره به همراه دو دوست دیگر، سوسن و شکیبا سفر تفریحی خود را به سمت شمال آغاز می‌کنند. در ظاهر این 4 نفر با هم دوست صمیمی هستند، اما مائده کسی است که نسبت به او کینه‌هایی وجود دارد. باید دید کدام یک از این دوستان به مائده حس حسادت دارند. آیا دوستی آن‌ها واقعی است؟ همه آن‌ها همان چیزی را نشان می‌دهند که در واقعیت هستند؟

وجود اختلافات و کینه‌ورزی‌ها داستان را شکل داده و پیش می‌برد. سفر به شمال حسادت‌های گذشته و مشکلات را نمایان می‌کند. باید دید علت این کینه‌ورزی‌ها و اختلافات چیست؟ کم ‌کم بازیگران دیگری به قصه اضافه می‌شوند. مثلا از اواسط سریال ایرانی احضار شخصیتی به نام محسن وارد داستان می‌شود. او قبلا خواستگار مائده بوده است. با آمدن محسن اتفاقات زیادی پیش می‌آید. سرنوشت مائده و زهره با این حوادث و کشته شدن محسن تغییرات جدی می‌کند.

در گفت‌وگویی با علیرضا افخمی کارگردان سریال احضار او گفت:

می‌دانم انتقادات تندی به این سریال خواهد شد. قبلا هم به سریال‌هایی با فضای ماورایی هجمه وارد شده است. ما هم آماده شنیدن این انتقادات هستیم. اما نظرسنجی و صحبت‌هایی انجام شد. متوجه شدیم مردم مشتاق دیدن این نوع سریال هستند. دلتنگی زیاد مردم برای ژانر ماورایی ما را برای ساخت سریال ایرانی احضار مُجاب کرد. مطمئنا این نوع سریال هم مانند هر سریالی موافقان و مخالفان خودش را دارد. ما از آن فرار نمی‌کنیم. آمادگی شنیدن هر نوع انتقاد و هجمه‌ای را داریم.

جالب است بدانید که علیرضا افخمی و بهروز افخمی هر دو برای ماه رمضان سریال ساخته‌اند. فکر می‌کردیم که رمضان 1400 شاهد رقابت بین برادران افخمی خواهیم بود. اما سریال رعد و برق ساخته بهروز افخمی با مشکلاتی رو به رو شد. این سریال به پخش شبکه تهران برای شب اول ماه رمضان نرسید. و در روز بعد اعلام شد از جدول پخش این شبکه حذف شده است.

بازیگران سریال ایرانی احضار

سریال ایرانی احضار با بازیگران جدیدی ساخته شده است. طبق گفته کارگردان سریال، 80 نفر بازیگر تازه‌کار برای این سریال تست داده‌اند. علیرضا افخمی معتقد است بازیگران جدید بهتر می‌توانستند از پس این نقش‌ها بربیایند.

او معمولا در سریال‌های خود با بازیگران جدید کار می‌کند. افخمی از جمله کارگردانانی بوده که بازیگران زیادی را به تلویزیون معرفی کرده است. تقریبا هر سریال او با یک بازیگر جدید همراه بوده که باعث شناخته شدن او می‌شود.

نقش های اصلی سریال احضار را بازیگران مطرحی همچون «آرش مجیدی» «افسانه چهره‌آزاد» «رضا توکلی» «علی دهکردی» «خیام وقارکاشانی» بازی کرده اند.

آرش مجیدی

بازیگران سریال ایرانی احضار

آرش مجیدی از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون متولد 7 اردیبهشت 1353 است. او را بیشتر با آثار تلویزیونی می‌شناسیم. از آرش مجیدی به تازگی سریال سرباز را دیدیم که در ژانر اجتماعی ساخته شد. این سریال در نوروز 1399 پخش شد و مخاطبان خاص خودش را داشت. او قبلا تجربه بازی در سریال «ارمغان تاریکی» را داشت که یکی از سریال‌های مناسبتی موفق بود. از آثار سینمایی او می‌توان به «شوکران» «گاو خونی» «خانه ای در خیابان چهل و یکم» «شبانه» اشاره کرد. «شیدایی» «زیر هشت» «رستگاران» «سرزمین کهن» «دلدادگان» «جلال الدین» برخی از سریال های موفق این بازیگر هستند.

افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد / سریال احضار

افسانه چهره آزاد را بیشتر در سریال‌های نمایش خانگی می‌بینیم. سریال می‌خواهم زنده بمانم و هم‌گناه از کارهای موفق او محسوب می‌شوند. نام اصلی این بازیگر بی‌حاشیه افسانه نعمت ناصر است. افسانه چهره آزاد نوه دختری رقیه چهره آزاد بود.  او 22 بهمن 1341 در تهران متولد شد. خانم چهره آزاد همسر شاهرخ فروتنیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از سریال های او می‌توان به «وضعیت سفید» «کتاب فروشی هدهد» «آپارتمان» «آشپزباشی» «دلدادگان» اشاره کرد.

«قندون جهیزیه»، «شکلات داغ»، «دهلیز» «بوتیک» «دندان طلا» «شیفتگی» نمونه ای از فیلم های سینمایی موفق او هستند. او بازیگری را در دهه 70 شروع کرد. بازی در سریال خاطره انگیز «جمعه تعطیل نیست» را باید شروع شهرت او در تلویزیون دانست.

رضا توکلی

رضا توکلی / سریال احضار

رضا توکلی از بازیگران سینما و تلویزیون متولد 18 تیر 1339 است. او را در سریال های مناسبتی زیادی دیده ایم. سریالهای «او یک فرشته بود» «سفر سبز» «زیر زمین» «یک وجب خاک» «خسته دلان» «عملیات 125» «پنج کیلومتر تا بهشت» نمونه ای از آثار او هستند. رضا توکلی هم بازیگر نقش های منفی بوده و هم توانسته نقش های طنز را به خوبی ایفا کند. او در فیلم های سینمایی همچون «مریم مقدس» «افسون» «خیلی دور خلی نزدیک» «بوی گندم» «قند تلخ» بازی کرده است. از رضا توکلی سریال «گام آخر» در مقام کارگردان از شبکه یک سیما پخش شد که طرفداران زیادی داشت.

علی دهکردی

علی دهکردی / سریال احضار

علی دهکردی چند سالی است که از بازیگری فاصله گرفته است. طبق گفته خودش نبود فیلم‌نامه خوب باعث این امر شد. باید دید داستان سریال ویژه ماه رمضان چگونه است که او ترغیب به بازی در این سریال شد. این بازیگر پیشکسوت با نام اصلی علی اسماعیل‌پور دهکردی در 17 آبان 1344 متولد شده است. او اصالتا شهرکردی بوده و کودکی خود را در این شهر گذرانده است. اولین کار تصویر او فیلم سینمایی « از کرخه تا راین» محصول سال 1370 بود.

«تلفن همراه رئیس جمهور» «دریاچه ماهی» «ماه و خورشید» «روز شیطان» «پاییز بلند» از دیگر آثار سینمایی او هستند. علی دهکردی در دهه 80 از بازیگران پرکار تلویزیون بود. او سریال‌های مناسبتی و غیر مناسبتی زیادی کار کرده است. «معمای شاه» «شیخ بهایی» «عشق گمشده» «آخرین گناه» «مسافر زمان2» برخی از این سریال‌ها به شمار می‌آیند.

خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی

خیام وقار کاشانی به تازگی برای سریال «هم‌بازی» جلوی دوربین رفته بود که در نوروز 1400 پخش شد. از دیگر کارهای موفق او می‌توان به سریال بچه مهندس 3 اشاره کرد. این بازیگر جوان متولد 1 مرداد 1360 است. او تحصیلات خود را در زمینه بازیگری تا مقطع کارشناسی ادامه داد. در کاشان به دنیا آمد و کودکی تا جوانی خود را آن‌جا سپری کرد. خیام وقار کاشانی را بیشتر در عرصه تئاتر می‌شناسند. او یک سالن تئاتر به نام باران تاسیس کرده است. تئاترهای زیادی را بازی و یا کارگردانی کرده که خیلی از آن‌ها در جشنواره مورد استقبال قرار گرفته‌اند. «خانواده دکتر ماهان» «عملیات 125» «خانه دوستی» «پنجمین خورشید» نمونه‌ای از سریال‌های این بازیگر توانمند عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر هستند.

بازیگران فیلم احضار ماه رمضان که تازه‌کار هستند عبارتند از: «درسا بختیار»، «نازنین هاشمی»، «غزال نظر»، «مینو آذرمگین»، «آدرینا صادقی» و «دینا هاشمی» این بازیگران اولین کار تصویرشان را در سریال ترسناک احضار بازی می‌کنند.

تعدادی از بازیگران جدید در روزهای آخر تصویربرداری به سریال اضافه شدند. از این بازیگران می‎‌توان به «مریم یوسف»، «سعیده عرب»، «رضا امامی»، «مریم سرمدی»، «محمدهادی دیباجی»، «غزال فغانی» و «مهرزاد جعفری» اشاره کرد.

بازیگران سریال احضار

عوامل پشت صحنه

سریال وحشتناک احضار به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید ساخته شده است. از علیرضا افخمی قبلا سریال‌هایی همچون «پنج کیلومتر تا بهشت»، «پنجمین خورشید» و «او یک فرشته بود» را با ژانر ماورایی دیده بودیم. او را باید از سریال‌سازهای پرکار در دهه 80 دانست. این سریال‌ها که معمولا در ماه مبارک رمضان پخش شده‌اند در نوع خود بسیار موفق ظاهر شدند. «تب سرد» و «زیر زمین» از دیگر سریال‌های معروف اوست که طرفداران زیادی داشتند.

از دیگر عوامل پشت صحنه می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری جوزانی
  • برنامه ریز: مهدی آقایی
  • منشی صحنه: آرزو نیکپور
  • چهره پرداز: مجید اسکندری
  • طراح لباس: مژگان عیوضی
  • طراح بدلکاری: کیوان رضایی

زمان پخش سریال احضار ایرانی

  • شبکه یک سیما ساعت 22:15
  • تکرار: 2 بامداد، 10 صبح و 15 عصر

سریال ترسناک احضار رمضان 1400 در جدول پخش شبکه یک سیما قرار گرفته است. این سریال که با موضوعی در مورد ارواح ساخته شده از سریال‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید. علیرضا افخمی در مقام نویسنده سریال معتقد است بهترین زمان پخش برای سریال جدیدش در ماه رمضان خواهد بود.

او می‌گوید این سریال به تناسب قصه و توجه به عالم ارواح در این ماه بسیار تاثیرگذار است. سریال ترسناک احضار در جدول پخش شبکه یک سیما قرار دارد. ساعت پخش این سریال 22:15 در نظر گرفته شده است. با گذشت چند ساعتی از افطار این ساعت، زمان مناسبی برای پخش سریال احضار با ژانر معرفتی خواهد بود. زمان پخش سریال احضار ایرانی 7 روز در هفته است. پنجشنبه و جمعه ها هم این سریال مناسبتی پخش می‌شود. شما تکرار آن را می‌توانید در ساعت 2 بامداد، 10 صبح و 15 عصر ببینید.

ابتدا قرار بود سریال زیرخاکی 2 برای شبکه یک سیما در ماه رمضان آماده شود، اما تصویربرداری این سریال به اتمام نرسید. طبق گفته عوامل زیرخاکی 2 سریال به پخش برای ماه رمضان 1400 نمی‌رسید. بنابراین سریال دعوت نحس که حالا با نام احضار آن را می‌شناسیم برای شبکه یک سیما در نظر گرفته شد. چند سالی بود که سریال‌هایی در مورد عالم ارواح ساخته نمی‌شد. علیرضا افخمی با توجه به علاقه مردم به این ژانر تصمیم به ساخت آن گرفت. او می‌گوید سریال جدیدش با فضای معرفتی برای ماه مبارک رمضان گزینه بسیار مناسبی است.

نقد سریال احضار ماه رمضان

داستان سریال احضار ایرانی با موضوع عاشقانه شروع شد. آن‌طور که گفته شده بود فضای سریال ترسناک نیست. اما در برخی مواقع به عالم ارواح و جن می‌پردازد. این موضوع باعث تعجب مخاطبین شده است. بازیگران سریال احضار ماه رمضان تازه‌کار و جوان هستند. بازی آن‌ها آن‌طور که باید جا نیفتاده و هنوز خیلی به دل نمی‌نشیند. مخاطبین سریال نقدهای زیادی برای به کار بردن  بازیگران تازه‌کار دارند. آن‌ها می‌گویند بهتر بود برای موضوعی این چنین جذاب از بازیگران مطرح‌تری به عنوان شخصیت‌های اصلی استفاده می‌شد.

کلام آخر

همیشه بین سریال‌های ماه رمضان رقابت زیادی وجود داشته است. هر شبکه‌ای تلاش می‌کند تا سریال پرطرفداری بسازد. شبکه یک سیما برای رمضان 1400 سریالی با موضوع ماورایی در نظر گرفته است. شما به سریال‌هایی با فضای ماورایی علاقه‌مندید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
فرهان
.
13 اردیبهشت 1400، 15:22
پاسخ
0
0
همشون چرت و پرتی بیش نیستند
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402