معرفی فیلم The Life Ahead با بازی سوفیا لورن و بابک کریمی

فیلم The Life Ahead 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Life Ahead 2020 محصولی از سینمای ایتالیا با حضور سوفیا لورن، ستاره بی‌بدیل فیلم‌های کلاسیک است. برای آشنایی با فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰ با ما همراه باشید.

فیلم The Life Ahead، به ایتالیایی La vita davanti a sé، یک فیلم ایتالیایی در ژانر درام محصول سال 2020 است. کارگردان این اثر ادواردو پونتی (Edoardo Ponti) است. فیلم The Life Ahead 2020 سومین اثر اقتباس شده از رمان The Life Before Us نوشته رومن گاری (Romain Gary) است. این کتاب در سال 1975 منتشر شد و در ایران با نام زندگی در پیش رو شناخته می‌شود. فیلم Madam Rosa (1977) و تئاتر Roza (1987) نیز اقتباسی از این اثر رومن گاری بودند. در فیلم The Life Ahead 2020، به فارسی فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰، شاهد هنرنمایی سوفیا لورن (Sophia Loren) هستیم. فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰ اولین بار در 6 نوامبر 2020 (16 آبان 1399) به صورت محدود در سینماها اکران شد. حدود یک هفته بعد، یعنی در  23 آبان 1399، شبکه نتفلیکس این فیلم را پخش کرد.

برای آشنایی و بررسی فیلم The Life Ahead در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید. ما تریلر فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰ را می‌بینیم تا با فضای آن آشنا شویم. پس از آن نیز در سه بخش کوتاه به داستان فیلم، بازیگران و نظرات منتقدین در نقد فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم the life ahead 2020

داستان فیلم The Life Ahead

ما با فضای فیلم آشنا شدیم، ولی هنوز داستان فیلم را نمی‌دانیم. داستان فیلم زندگی پیش رو در ایتالیا می‌گذرد. مادام رزا، یکی از نجات‌یافتگان فاجعه هولوکاست، در یکی از شهرهای ساحلی ایتالیا به نام باری زندگی می‌کند. روزی پسربچه 12 ساله‌ای، به نام مومو، از مادام رزا دزدی می‌کند. این دزدی پنهان نمی‌ماند و مومو مجبور می‌شود از مادام رزا عذرخواهی کند. مومو پسربچه‌ای یتیم است و مادام با اکراه قبول می‌کند برای چند ماه از او مراقبت کند. رابطه بین این دو به مرور تغییر کرده و عمیق‌تر می‌شود و آنها تبدیل به تنها محافظان یکدیگر می‌شوند.

داستان فیلم زندگی پیش رو

بازیگران فیلم The Life Ahead 2020

در جولای 2019 خبر ساخت فیلمی به کارگردانی ادواردو پونتی با بازی سوفیا لورن، ابراهیم گوئی (Ibrahima Gueye)، ابریل زامورا (Abril Zamora) و بابک کریمی منتشر شد. این اولین فیلم سوفیا لورن پس از 10 سال دوری از سینما و تلویزیون و سومین فیلم او به کارگردانی پسرش، ادواردو پونتی است. در این بخش با بازیگران فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰ آشنا می‌شویم.

سوفیا لورن در نقش مادام رزا

خلاصه فیلم the life ahead

سوفیا ویلانی شیکولونه که او را با نام حرفه‌ای سوفیا لورن می‌شناسیم، یکی از سرشناس‌ترین بازیگران ایتالیایی و ستاره سال‌های طلایی هالیوود و سینمای ایتالیا است. سوفیا لورن متولد 20 سپتامبر 1934 (29 شهریور 1313) در رم است. او از نوجوانی به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و نقش‌های کوچکی در فیلم‌های کوچک ایتالیایی داشت. کارلو پونتی (Carlo Ponti) در جریان یکی از مسابقات زیبایی او را کشف کرد و سوفیا به عالم سینما راه یافت. در آن زمان سوفیا 16 سال داشت.

سوفیا لورن برای بازی در فیلم Two Woman برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه جشنواره کن شد. او بار دیگر در سال 1964 نامزد جایزه اسکار شد و در سال 1991 جایزه افتخاری اسکار به پاس سال‌ها فعالیت هنرمندانه را دریافت کرد. وی همچنین 4 نامزدی و 5 برد گلدن‌گلوب را نیز در فهرست افتخارات و جوایز خود ثبت کرده است. سوفیا لورن یکی از بهترین بازیگران عصر کلاسیک هالیوود و تنها بازیگر زنده آن دوران است.

از فیلم‌های او می‌توانیم فیلم Marriage Italian Style (1964)، فیلم Sunflower (1970) و فیلم A Special Day (1977) را نام ببریم. سوفیا لورن و کارلو پونتی در سال 1962 ازدواج کردند و سوفیا تصمیم گرفت بیشتر به خانوده‌اش بپردازد و حضورش در فیلم‌ها به مرور کمتر شد. حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های کارلو پونتی جونیور، رهبر ارکستر و ادواردو پونتی، کارگردان است.

ابریل زامورا در نقش لولا

داستان فیلم the life ahead

ابریل زامورا بازیگر، نویسنده و کارگردان اسپانیایی است. این بازیگر 39 ساله متولد 11 نوامبر 1981 برابر با 20 آبان 1360 است. او تاکنون فصل دوم سریال Elite (2019) و سریال اسپانیایی Ladies of the (h)AMPA (2018-2021) را کارگردانی کرده است. از کارهای او در حوزه بازیگری نیز می‌توانیم سریال Vis a vis محصول سال‌های 2018 تا 2019، سریال Odd محصول سال 2008 و فیلم Fallen محصول سال 2013 را نام ببریم.

رناتو کارپینتیری در نقش دکتر کوهن

فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰

رناتو کارپینتیری (Renato Carpentieri) بازیگر، کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس است. او متولد 2 آوریل 1943 برابر با 12 فروردین 1322 در استان آولینو ایتالیا است. او که فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشگاه ناپلی است، بین سال‌های 1965 تا 1974 عضو سازمانی برای برپایی مناسبت‌های فرهنگی بود. رناتو همچنین یکی از بنیانگذاران کمپانی تئاتر Teatro dei Change در سال 1975 بود و تا سال 1980 به عنوان کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌نویس در آنجا فعالیت داشت. از فیلم‌های او به عنوان بازیگر می‌توانیم فیلم Leopards محصول سال 2014، فیلم Ordinary Happiness محصول سال 2019 و فیلم 2020: Hammamet محصول سال 2020 را نام ببریم.

بابک کریمی در نقش همیل

خلاصه فیلم زندگی پیش رو

بابک کریمی بازیگر و تدوینگر ایرانی متولد 20 آبان 1339 در پراگ است. او فرزند نصرت کریمی، بازیگر و کارگردان فقید سینمای ایران است. بابک کریمی دوران دبستان خود را در تهران گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفت. او فارغ‌التحصیل رشته هنر از انستیتو موسیلینی رم است و چند سال به تدریس در دانشگاه سینمایی رم پرداخت. او در فیلم جدایی نادر از سیمین نقش قاضی را برعهده داشت و برای این بازی برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین در سال 2011 شد. وی در سال 98 در فیلم سینما شهر قصه بازی کرد و نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی ‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم فیلم فروشنده (1394)، فیلم آخرین پروسکو (1396) و فیلم بی‌همه‌چیز (1399) را نام ببریم. از آخرین آثار این بازیگر می‌توانیم به سریال می‌خواهم زنده بمانم اشاره کنیم که هم اکنون از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فیلم هیچکس Nobody (۲۰۲۱) با دوبله و زیرنویس فارسی
زهرا عزتی24 مرداد 1400 15:00
thumbnail
نقد و بررسی فیلم Boogie 2021 ؛ داستان، بازیگران و نمرات ...
فاطمه دارابی18 فروردین 1400 14:00
thumbnail
نقد فیلم Black Beauty 2020 ؛ دانلود، تریلر و نمرات منتقدین
تیم پلازا17 فروردین 1400 22:00
thumbnail
معرفی فیلم The Father 2020 با حضور آنتونی هاپکینز
الهه بیات17 فروردین 1400 14:00

از دیگر بازیگران فیلم زندگی پیش رو می‌توانیم افراد زیر را نام ببریم:

  • ابراهیم گوئی (Ibrahima Gueye) در نقش مومو
  • یوسف دیه‌گو پروی (Iosif Diego Pirvu) در نقش یوسف
  • ماسیمیلیانو راسی (Massimiliano Rossi) در نقش اسپاچیاتور
  • ملیچ سیسی (Malich Cisse) در نقش نالا
  • ویتوریا لویاکونو (Vittoria Liocono) در نقش دونا

نقد فیلم The Life Ahead

اکنون که خلاصه فیلم زندگی پیش رو را می‌دانیم و با بازیگران آن نیز آشنا شدیم، بهتر است نگاهی به این فیلم از منظر بینندگان و منتقدین داشته باشیم. حق پخش فیلم سینمایی زندگی پیش رو به صورت جهانی، در فوریه 2020 به شبکه نتفلیکس فروخته شد. این شبکه، مانند بسیاری اوقات دیگر، ابتدا فیلم را به صورت محدود در برخی سینماها، در تاریخ 6 نوامبر 2020 برابر با 16 آبان 1399 به روی پرده برد. پس از یک هفته، در 23 آبان 99، فیلم زندگی پیش رو 2020 از شبکه نتفلیکس پخش شد. این فیلم تبدیل به یکی از 10 فیلم برتر نتفلیکس در 37 کشور شد.

در بررسی فیلم زندگی پیش رو متوجه می‌شویم این فیلم از منظر بینندگان یک فیلم خوب با امتیاز 6.8 از 10 در IMDb است. منتقدین نیز عموما نظرات مثبتی نسبت به فیلم دارند. وبسایت راتن تومیتوز براساس 87 نقد امتیاز 92% را به این فیلم داده است. فیلم The Life Ahead 2020 براساس 24 نقد در وبسایت متاکریتیک نیز امتیاز 66 از 100 را کسب کرده است. در این قسمت مروری بر نمرات و نظرات منتقدین در نقد فیلم The Life Ahead داریم.

نقد فیلم the life ahead

New York Post / جانی اولکسینسکی: 88

فیلم The Life Ahead 2020 با نورها و رنگ‌های شهر ساحلی ایتالیا می‌درخشد و بیش از آنکه آشفتگی‌های یک زن قوی و مستقل را بیان کند، با تکیه بر روابط والا و پیچیده، روح‌های آشفته را به پرواز درمی‌آورد.

The Hollywood Reporter / دیوید رونی: 80

سوفیا لورن با تکیه بر لهجه ناپلی خوش‌آهنگ خود در سال‌های اولیه، شخصیتی خونگرم را خلق می‌کند که درخشش او به آرامی در گیرودار افزایش سن، بیماری و حافظه دردناک رو به افول است. این یک اجرای دوست‌داشتنی و سرشار از احساسات از بازیگری بزرگ و ارجمند است که ثروت سال‌ها تجربه خود را در این بازی خرج کرده است.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

گرچه این فیلم به شدت احساساتی است و حتی گاهی اوقات با استفاده از عناصر ملودرام از حد خود فراتر می‌رود، اما همچنان یک فیلم دل‌انگیز با صحنه‌هایی زیبا است و سوفیا لورن 86 ساله در این فیلم باشکوه، سلطنتی، تندخو، بامزه و زیبا است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فیلم Cherry 2021 ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین
تیم پلازا21 فروردین 1400 14:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم پسر ۲۰۲۱ (Son) ؛ تریلر، خلاصه داستان ...
تیم پلازا20 فروردین 1400 22:00
thumbnail
دانلود فیلم جاستیس لیگ 2021 ؛ تریلر، داستان، بازیگران ...
تیم پلازا19 فروردین 1400 14:00
thumbnail
معرفی سریال Falcon and the Winter Soldier، بازیگران، داستان و تریلر
بیتا هدایت پور19 فروردین 1400 08:00

Los Angeles Times / رابرت آبل: 70

با هر خط و هر نگاه، لورن دو چیز را به ما یادآوری می‌کند: یکی میراث خود در بازی در نقش زنان سرسخت و مقاوم و دیگری آتش و غم رزا که به شیوه‌ای هنرمندانه ارائه می‌شود. فیلم زندگی پیش رو 2020 یک کلاس کارشناسی ارشد جامع در صنعت ستاره فیلم است: جذابیت کاملا مناسب و شخصیت‌پردازی ماهرانه و یکپارچه.

CNN / برایان لوری: 65

یک دلیل واضح برای تماشای فیلم The Life Ahead 2020 وجود دارد، اما برای افرادی که قدردان تاریخ سینما هستند، دلیل خوبی است: سوفیا لورن که همچنان در سن 86 سالگی از بازی در فیلم‌ها سر باز می‌زند، در این فیلم ایتالیایی به کارگردانی پسرش، ادواردو پونتی، بسیار عالی درخشیده است.

Variety / گای لاج: 60

فیلم زندگی پیش رو ۲۰۲۰ داستان خود را با چنان تواضع و احساساتی می‌گوید که سبب جذابیت فیلم می‌شود. بدون وجود این فاکتور X غیرقابل سنجش، سخت است بگوییم که شبکه نتفلیکس چه هدفی از ارائه این فیلم داشته است.

San Francisco Chronicle / مایک لاسال: 25

سوفیا لورن یک استعداد بزرگ، یک افسانه و فردی است که آثار کلاسیک ماندگاری ساخته و این حقیقت که او در 86 سالگی هنوز کار می‌کند یک موهبت است. اما هیچ یک از این‌ها سبب نمی‌شود که فیلم The Life Ahead 2020 ارزش دیدن داشته باشد.

کلام آخر

فیلم The Life Ahead 2020

از اینکه بار دیگر با یکی از مقالات نقد فیلم پلازا با ما بودید، از شما متشکریم. ما در این مطلب به بررسی فیلم The Life Ahead پرداختیم. با بازیگران و خلاصه فیلم زندگی پیش رو آشنا شدیم، آیا با دیگر آثار سوفیا لورن، این ستاره فراموش‌نشدنی دنیای سینما، آشنا هستید؟ نظر شما در مورد داستان فیلم چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما نیز در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402