دانلود و بررسی فیلم Insomnia ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم Insomnia
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Insomnia اثر کریستوفر نولان عنوانی در ژانر روانشناختی و مهیج محصول سال 2002 است که در این مطلب با آن آشنا می‌شویم. با معرفی فیلم بی خوابی همراه ما باشید.

فیلم Insomnia عنوان فیلمی در ژانر مهیج و روانشناختی محصول سال 2002 سینمای آمریکا است. کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان فیلم اینسومنیا و هیلاری سیتز (Hillary Seitz) نویسنده فیلمنامه است. فیلم Insomnia 2002 براساس فیلمی نروژی به همین نام محصول سال 1997 ساخته شده و بازیگرانی چون آل پاچینو (Al Pacino)، رابین ویلیامز (Robin Williams) و هیلاری سوانک (Hilary Swank) در آن بازی می‌کنند. فیلم بی خوابی در ماه می سال 2002 اکران شد و حدد 113 میلیون دلار در سراسر جهان به فروش رفت. این فیلم همچنین با تحسین منتقدین در زمینه فیلمنامه، فیلمبرداری، کارگردانی، بازی‌ها و به خصوص بازی پاچینو و ویلیامز روبرو شد. توجه داشته باشید که فیلم Insomnia کریستوفر نولان را با فیلم Insomnia 2010 که یک فیلم کوتاه به کارگردانی اد ادواردز (Ed Edwards) است اشتباه نگیرید.

در ویدئو زیر می‌توانید «تریلر فیلم Insomnia 2002 با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

اگر از طرفداران ژانر روانشناختی هستید، اگر به فیلم‌های مهیج و پر رمز و راز علاقه دارید، اگر از تماشای بازی بی‌عیب و نقص آل پاچینو و رابین ویلیامز لذت می‌برید، در این مقاله از پلازا همراه ما باشید تا پس از تماشای تریلر فیلم بی خوابی ۲۰۰۲ با این اثر بیشتر آشنا شویم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Insomnia 2002

از آنجایی که امکان ندارد از علاقمندان به کارهای کریستوفر نولان، آل پاچینو و رابین ویلیامز باشید ولی این فیلم را نبینید، ما در این قسمت چند لینک برای دانلود فیلم Insomnia با زیرنویس فارسی برای شما آماده کرده‌ایم.

دانلود فیلم Insomnia 2002 با زیرنویس فارسی

کیفیت: 720p | حجم: 798 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم بی خوابی

دانلود فیلم Insomnia 2002

دانلود فیلم Insomnia با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.63 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 940 مگابایت

داستان فیلم Insomnia

تریلر فیلم Insomnia 2002

همچنین بخوانید :

پس از تماشای تریلر فیلم Insomnia و دانلود فیلم، نوبت آن است تا با داستان فیلم بی خوابی نیز آشنا شویم. در پی پیدا شدن جسد دختر 17 ساله‌ای به نام کی کانل و پس از درخواست پلیس نایت‌میوت، دو کارآگاه به نام‌های ویل دورمر و هپ اکهارت از لس‌آنجلس به این شهر کوچک در آلاسکا می‌روند. در ابتدای داستان می‌بینیم که ویل و هپ در مورد یک مشکل کاری با هم بحث می‌کنند. ویل در آلاسکا دچار مشکل بی‌خوابی می‌شود، هم به خاطر وجود آفتاب در آسمان که هیچگاه غروب نمی‌کند و هم به خاطر رازی که در سینه دارد. روزی قاتل کی کانل با ویل تماس می‌گیرد و می‌گوید از رازش خبر دارد. اینجاست که رابطه عجیب ویل دورمر کارآگاه و قاتل آغاز می‌شود، درحالی که دورمر به شدت از بی‌خوابی رنج می‌برد و دچار توهمات گوناگون می‌شود.

بازیگران فیلم Insomnia

فیلم سینمایی Insomnia جزء معدود فیلم‌هایی است که در آن رابین ویلیامز را، برخلاف معمول که نقش‌های کمدی دارد، در یک نقش جدی و منفی می‌بینیم. کریستوفر نولان در مورد این انتخاب می‌گوید:

من فکر می‌کنم مخاطبان احساس می‌کنند رابین ویلیامز «جدیدی» را دیده‌اند. دیدن رابین ویلیامز در حال انجام کاری که تصور نمی‌کردند روزی انجام دهد یا اصلا بتواند این کار را بکند.

در این بخش با بازیگران فیلم بی خوابی آشنا می‌شویم.

آل پاچینو در نقش کارآگاه ویل دورمر

بازیگران فیلم Insomnia

آلفرد جیمز پاچینو (Alfredo James Pacino) بازیگر و فیلمسازی است که او را با نام آل پاچینو می‌شناسیم. آل پاچینو بازیگر 80 ساله مشهور و محبوب هالیوود در تاریخ 25 آوریل 1940 (5 اردیبهشت 1319) در نیویورک چشم به جهان گشود. آلفرد دو ساله بود که پدر و مادرش طلاق گرفتند و او همراه مادرش برای زندگی به خانه پدربزرگ و مادربزرگش رفت. آل در ابتدای جوانی بود که دو تن از عزیزانش، مادر و پدربزرگش را از دست داد و سقوط وی آغاز شد. اما او توانست از پس این مشکل برآید و حرفه بازیگری را به صورت جدی دنبال کند. امروزه بیش از نیم قرن از فعالیت پاچینو به عنوان بازیگر می‌گذرد و او در این مدت افتخارات بسیاری از جمله جایزه اسکار، جایزه تونی، جایزه امی و جوایز افتخاری بسیاری را از آن خود کرده است. این فیلم از بهترین فیلم های آل پاچیتو است.

آل پاچینو تاکنون 8 بار نامزد جایزه اسکار شده و در سال 1993 اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم Scent of Woman را کسب کرد. از دیگر فیلم‌هایی که او را نامزد اسکار کرده می‌توانیم فیلم (The Godfather (1973، فیلم (Dog Day Afternoon (1976 و فیلم ( The Irishman (2020 را نام ببریم. کارنامه افتخارات آل پاچینو بسیار طولانی‌تر از آن است که بخواهیم همه جوایز او را نام ببریم، اما در این میان می‌توانیم به 4 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا، 1 نامزدی و 2 برد جایزه امی، 14 نامزدی و 5 برد جایزه گلدن‌گلوب و 1 نامزدی و 2 برد جایزه تونی اشاره کنیم. از جدیدترین کارهای او نیز می‌توان به فیلم Hangman محصول سال 2017، فیلم Once Upon a Time in Hollywood محصول سال 2019 و سریال Hunters محصول سال 2020 اشاره کرد.

رابین ویلیامز در نقش والتر فینچ

بازیگران فیلم بی خوابی

رابین ویلیامز بازیگر و کمدین مشهور آمریکایی متولد 21 جولای 1951 برابر با 29 تیر 1330 در ایالت ایلینویز است. او به دلیل قدرت بداهه‌پردازی و طیف گسترده صداهایی که می‌توانست تقلید کند، به عنوان یکی از بهترین کمدین‌های تاریخ شناخته می‌شود. ویلیامز کار خود را با استندآپ کمدی در سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس در اواسط دهه 1970 آغاز کرد و با حضور در سیتکام Mork & Mindy محصول سال‌های 1978 تا 1982 به شهرت رسید. او در فیلم‌هایی چون فیلم Dead Poet Society محصول سال 1989، فیلم Jumanji محصول سال 1993 و سه‌گانه Night at the Museum محصول سال‌های 2006 تا 2014 بازی کرده است.

رابین ویلیامز در طول دوران حرفه‌ای بازیگری خود که نزدیک به 40 سال به طول انجامید، 4 بار نامزد جایزه اسکار شد و سرانجام در سال 1998 برای بازی در فیلم Good Will Hunting این جایزه را از آن خود کرد. او همچنین 6 نامزدی و 2 برد جایزه امی، 6 نامزدی و 6 برد جایزه گلدن‌گلوب و 4 نامزدی و 5 برد جایزه گرمی را نیز در کنار دیگر افتخارات و جوایز خود دارد. رابین ویلیامز یک «گنج ملی» نامیده می‌شود و ستاره‌ای در بلوار مشاهیر هالیوود دارد. رابین ویلیامز در تاریخ 11 آگوست 2014 (20 مرداد 1393) در خانه خود خودکشی کرد و به دیار باقی شتافت.

هیلاری سوانک در نقش کارآگاه الی بور

فیلم اینسومنیا

هیلاری سوانک بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 30 جولای 1974 (8 مرداد 1353) در ایالت نبراسکا است. هیلاری بازیگری را از سال 1991 آغاز کرد و یک سال بعد با سریال تلویزیونی Camp Wilder و فیلم Buffy the Vampire Slayer به شهرت رسید. از دیگر نقش‌های به یادماندنی او می‌توانیم نقش جولی پیرس در مجموعه فیلم‌های The Karate Kid و نقش کارلی رینولدز در سریال Beverly Hills, 90210 را نام ببریم.

هیلاری سوانک با دو فیلم Boys Don’t Cry محصول سال 1999 و فیلم Million Dollar Baby محصول سال 2004 به شهرت بین‌المللی رسید و جوایز بسیاری از جمله 2 جایزه اسکار، 2 جایزه گلدن‌گلوب و 2 جایزه منتخب منتقدین را به دست آورد. او در سال 2005 از سوی نشریه Time به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار سال معرفی شد. از جدیدترین فیلم‌‌های سوانک می‌توانیم فیلم I Am Mother محصول سال 2019، فیلم The Hunt و فیلم Fatale هر دو محصول سال 2020 را نام ببریم.

مارتین دونوان در نقش کارآگاه هپ اکهارت

فیلم بی‌خوابی

مارتین دونوان (Martin Donovan) با نام اصلی مارتین پائول اسمیت متولد 19 آگوست 1957 برابر با 28 مرداد 1336 در کالیفرنیا است. او در خانواده‌ای کاتولیک متولد و بزرگ شد و در سال 1983 همراه همسرش، ویویان لنکو، به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او در ابتدا به مشاغلی چون نصب پرده مشغول شد تا بتواند خرج زندگی را دربیاورد و سپس به تئاتر پیوست. این بازیگر 63 ساله کار خود را از سال 1982 آغاز کرد و در این مدت در بسیاری از فیلم‌های هال هارتلی، کارگردان آمریکایی، بازی کرده است. از میان این فیلم‌ها می‌توانیم فیلم Trust محصول سال 1990، فیلم Simple Man محصول سال 1992 و فیلم The Book of Life محصول سال 1998 را نام ببریم.

فیلم Collaborator محصول سال 2010 اولین فیلم دونوان است که همزمان وظیفه نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نقش اول آن را برعهده داشت. از دیگر کارهای معروف او می‌توان به فیلم The Great Gatsby محصول سال 2000، سریال Weeds محصول سال 2005 و فیلم Tenet محصول سال 2020 اشاره کرد.

در فهرست زیر می‌توانید نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم بی‌خوابی را مشاهده کنید.

  • مورا تیرنی (Maura Tierney) در نقش ریچل کلمنت
  • نیکی کت (Nicky Katt) در نقش فرد داگر
  • پال دولی (Paul Dooley) در نقش رئیس چارلی نایبک
  • کریستال لووی (Crystal Lowe) در نقش کی کانل
  • کاترین ایزابل (Kathrine Isabella) در نقش تانیا
  • جی برازائو (Jay Brazeau) در نقش فرانسیس
  • لورن کاردینال (Lorne Cardinal) در نقش ریچ

نقد و بررسی فیلم Insomnia

فیلمبرداری فیلم بی خوابی (Insomnia) سه ماه، از آوریل تا ژوئن 2001، به طول انجامید. فیلم ماندگار Insomnia با بودجه 46 میلیون دلاری ساخته شد و پس از اکران در تاریخ 24 می 2002 برابر با 3 خرداد 1381 به فروش 113 میلیون دلاری رسید. نمرات منتقدین به فیلم بی خوابی، در سایت‌های راتن‌تومیتوز و متاکرتیک عالی است. وبسایت راتن‌تومیتوز براساس 202 نقد امتیاز 92% و وبسایت متاکرتیک براساس 37 نقد امتیاز 78 از 100 را به فیلم روانشناسانه Insomnia 2002 داده‌اند. بینندگان نیز از این فیلم مهیج استقبال کرده و امتیاز 7.2 از 10 را مناسب آن دانسته‌اند. در این بخش مرور کوتاهی بر نظرات و نمرات منتقدین به فیلم Insomnia داریم.

فیلم بی خوابی (Insomnia)

Washington Post/ دسن تامسون: 100

فیلم بی خوابی 2002 یک گنجینه است: فیلمی هیجان‌انگیز که سبک، ساختار و ریتم آن به قدری با داستان فیلم ادغام شده که نمی‌توانید آنها را از هم جدا کنید.

The New York Times/ اِی. او. اسکات: 90

ازدیاد غیرطبیعی زیبایی‌های صحنه به آقای نولان طنزی با کنایه برای بازی می‌دهد و او به خوبی از آن استفاده می‌کند. کارگردان و فیلمبردار بااستعداد او، والی پفیستر (Wally Pfister)، با این همه زیبایی‌های هدر رفته به هیجان آمده‌اند.

Newsweek/ دیوید آنسن: 80

شاید اگر نقش منفی فیلم بی خوابی ۲۰۰۲ به اندازه قهرمان معیوبش جذاب می‌بود، این فیلم جذاب‌تر می‌شد. ویلیامز به طور موثری ترسناک است، اما در کنار تصویر غنی و چند لایه پاچینو، او همانند یک نت ساده به نظر می‌رسد و ما قبلا از این موارد دیده‌ایم.

نمرات منتقدین به فیلم Insomnia

The Globe and Mail/ ریک گرون: 75

در بحث جاری بین طرفداران و فیلم‌ها، شواهد نشان می‌دهد همیشه یافتن یک پلیس خوب بسیار دشوار است. بنابراین هرگاه به یک نمایشنامه مناسب برخوردید، کارگردانی مرتب و تمیز و یک بازی عالی و بی‌نقص تمام آن چیزی است که نیاز دارید و دیگر نیازی به مشورت نیست.

Wall Street Journal/ جو مورگنسترن: 70

فیلم Insomnia به هیچ عنوان حتی نزدیک به نسخه اصلی نیست. این فیلم یک بازسازی ناقص از نسخه عالی و نروژی آن است، اما فیلم بی خوابی همچنان به عنوان یک فیلم هیجان‌انگیز با زیبایی‌های علمی و فکری محسوب می‌شود.

The New Yorker/ آنتونی لین: 60

در فیلم Insomnia 2002 بحران زمانی فرا می‌رسد که قهرمان داستان و نقش منفی در یک کشتی هستند و تلاش دارند با بحث و گفتگو اطلاعات بیشتری در مورد یکدیگر به دست آورند. این باید همان لحظه بزرگ برای نولان باشد، جواب او به نمایش کوتاه ساکت و باشکوه مایکل کین در فیلم Heat، جایی که پاچینو و دنیرو یکدیگر را در کافی شاپ ملاقات می‌کنند.

نکات جالب فیلم Insomnia

فیلم Insomnia کریستوفر نولان

  • نام ویل دورمر از کلمه فرانسوی، اسپانیایی و پرتغالی dormir به معنای «خوابیدن» آمده است.
  • رابین ویلیامز را تا دقیقه 58 در فیلم نمی‌بینیم و اولین بار در دقیقه 47 فقط صدای او را می‌شنویم.
  • 3 بازیگر برنده اسکار در فیلم اینسومنیا بازی می‌کنند: آل پاچینو، هیلاری سوانک و رابین ویلیامز.
  • پیش از آل پاچینو، هریسون فورد برای نقش ویل دورمر در نظر گرفته شده بود.

بررسی فیلم Insomnia 2002

  • فیلم Insomnia 2002 تنها فیلم نولان پس از سال 2000 است که نامزد هیچ جایزه مهمی نشد. از مهمترین جوایز فیلم بی خوابی می‌توانیم 2 نامزدی جایزه ساترن، یک نامزدی جایزه ادگار الن پو و جایزه امپایر و یک جایزه حلقه منتقدین لندن را نام ببریم.
  • نسخه اصلی و نروژی فیلم بی خوابی جزئیات بیشتر و تاریکتری نسبت به فیلم Insomnia کریستوفر نولان دارد.
  • فیلم Insomnia تنها فیلم کریستوفر نولان است که نولان در آن به صورت رسمی نویسنده فیلمنامه نیست، گرچه نسخه نهایی فیلمنامه را خودش نوشته است.
  • نولان در مصاحبه با نشریه تایمز اعتراف کرد کار کردن با 3 بازیگر نقش اصلی دشوار بوده، زیرا هریک از آنها روش خاص و متفاوتی برای خود داشتند.

کلام آخر

فیلم بی خوابی

بررسی فیلم Insomnia 2002 در اینجا به پایان می‌رسد. نظر شما در مورد فیلم بی‌خوابی چیست؟ آیا نکات جدیدی در نقد فیلم Insomnia هست که بخواهید به این مقاله اضافه کنید؟ به نظر شما جوایز فیلم Insomnia منصفانه است یا می‌توانست بیشتر باشد؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402