بررسی فیلم یک شب در میامی ؛ تریلر، داستان و بازیگران

یک شب در میامی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم یک شب در میامی اثر تحسین‌شده سال 2020 است. فیلم One Night in Miami محصول آمریکا با محوریت سیاهپوستان است. در این مقاله به نقد و بررسی فیلم شبی در میامی می‌پردازیم.

فیلم شبی در میامی درام جدید آمریکایی به کارگردانی رجینا کینگ (Regina King) و اولین تجربه کارگردانی این بازیگر دورگه است. فیلم‌نامه یک شب در میامی را کمپ پاورز (Kemp Powers)، نویسنده نمایشنامه این اثر، به نگارش درآورده ‎است. این فیلم روایتی داستانی از دیدار مالکوم ایکس (Malcolm X)، محمدعلی کلی (Muhammad Ali Clay)، جیم براون (Jim Brown) و سم کوک (Sam Cooke) در فوریه 1964 است. این مهمانی کوچک خصوصی به مناسبت قهرمانی محمدعلی و برد غافلگیرانه او در برابر سانی لیستون (Sonny Liston) در اتاقی در هتل همپتون هاوس در میامی ترتیب داده‌ شد. دیداری که از چشم دوربین‌ها و خبرنگاران پنهان ماند، اما نویسنده انیمیشن روح با بهره‌گیری از تخیلش آن را روی کاغذ آورد. همراه پلازا باشید تا به معرفی فیلم شبی در میامی و بررسی فیلم One Night in Miami بپردازیم. در ادامه لینک دانلود فیلم شبی در میامی قرار داده ‌شده ‌است.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم One Night in Miami 2020 با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم یک شب در میامی

برای دانلود فیلم One Night in Miami 2020 با لینک مستقیم می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود فیلم یک شب در میامی دوبله فارسی

کیفیت: BluRay 1080p | حجم: 1.70 گیگابایت

کیفیت: BluRay 720p | حجم: 0.97 گیگابایت

کیفیت: BluRay 480p | حجم: 627 مگابایت

دانلود فیلم یک شب در میامی با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080p | حجم: 1.56 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 792 مگابایت

کیفیت: 480p | حجم: 568 مگابایت

زیرنویس فارسی فیلم یک شب در میامی

داستان فیلم One Night in Miami

یک شب در میامی فیلمی درباره دیدار خصوصی چهار سیاهپوست مشهور تاریخ است. این ملاقات در واقعیت رخ داد، اما از جزئیات آن هیچ‌کس آگاه نیست و داستان فیلم با تخیل ذهن نویسنده به رشته تحریر درآمده‌ است. در فیلم One Night in Miami محمدعلی کلی (بوکسور حرفه‌ای و بشردوست) پس از کسب عنوان قهرمانی با سه تن از دوستان نزدیکش جشنی کوچک و خصوصی در اقامتگاهش برگزار می‌کند. مالکوم ایکس (فعال حقوق بشر آفریقایی-آمریکایی)، جیم براون (فوتبالیست و بازیگر آمریکایی) و سم کوک (خواننده، ترانه‌سرا و کارآفرین آمریکایی) دوستان حاضر در این دورهمی هستند.

فیلم One Night in Miami

داستان فیلم شبی در میامی حول محور سیاه‌پوستان می‌چرخد. سیاه‌پوستان مشهوری که در جامعه و زندگی خصوصی با مسائلی مهم رو‌به‌رو هستند. در این دیدار چهارنفره بحث‌هایی بر سر دغدغه‌های هریک که مرتبط با جامعه سیاه‌پوستان و حقوق آن‌هاست، صورت می‌گیرد. برای دیدن پیش نمایش فیلم شبی در میامی ۲۰۲۰ می‌توانید به تریلر فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰ که در بالا قرار داده‌ شده، رجوع کنید.

بازیگران فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰

خبر ساخت فیلم یک شب در میامی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رجینا کینگ در سال 2019 از سوی خبرگزاری Deadline Hollywood اعلام شد. در اوایل سال 2020، کینگ کینگزلی بن عدیر (Kingsley Ben-Adir)، الی گوری (Eli Goree)، آلدیس هاج (Aldis Hodge)، لزلی اودوم جونیور (Leslie Odom Jr.) و لنس ردیک (Lance Reddick) را به عنوان بازیگران اصلی فیلم اعلام کرد. سپس در همان زمان، فیلم‌برداری در شهر نیواورلئان ایالت لوئیزیانا آغاز شد. فیلم One Night in Miami در 7 سپتامبر 2020 (17 شهریور 1399) در فستیوال فیلم ونیز برای نخستین ‌بار اکران جهانی شد.

این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو نیز اکران و دومین فیلم منتخب مردم شد. تاریخ اکران فیلم One Night in Miami 2020 در 25 سپتامبر 2020 (4 مهر 1399) بود که ابتدا به صورت محدود اکران شد. تاریخ انتشار فیلم شبی در میامی نیز برای 15 ژانویه 2021 (26 دی 1399) تعیین و از سرویس استریم Prime Video پخش شد. در ادامه این بخش، به معرفی بازیگران فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

کینگزلی بن عدیر در نقش مالکوم ایکس

دانلود فیلم یک شب در میامی

کینگزلی بن عدیر بازیگر 35 ساله انگلیسی و از بازیگران اصلی فیلم شبی در میامی است. بن عدیر از مادری سیاه‌پوست و پدری سفیدپوست متولد شد. او در چندین نمایش در تئاترهای لندن به روی صحنه رفته ‌است. بن عدیر در درام پلیسی Vera نقش آسیب‌شناسی به نام مارکوس سامر و در فصل دوم سریال The OA نقش کریم واشنگتن، کارآگاه خصوصی را ایفا کرد. بن عدیر در فصل‌های چهارم و پنجم سریال Peaky Blinders هم ایفاگر نقش کلنل بن یانگر بود.

در سال 2020 به فیلم یک شب در میامی پیوست و نقش مالکوم ایکس را ایفا کرد. مالکوم ایکس مسلمان آفریقایی-آمریکایی، فعال حقوق بشر و چهره محبوب جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آفریقایی-آمریکایی بود. او زمانی سخنگوی «ملت اسلام» بود و به عنوان صدای ملت اسلام شناخته می‌شد. اما بعدها به دلیل اختلاف با الایجا محمد، رهبر امت اسلام، از این امت جدا شد و خود جریان جماعت اهل سنت را بنا نهاد. مالکوم ایکس در اوایل سال 1965 در سن 39 سالگی پس از تهدید‌های پی‌در‌پی مخالفان در حین سخنرانی به ضرب گلوله کشته‌ شد.

الی گوری در نقش محمد علی کلی

دانلود فیلم One Night in Miami 2020

الی گوری هنرپیشه 27 ساله کانادایی فیلم One Night in Miami است. او با بازی در آثاری همچون سریال Ballers، سریال The 100، سریال Dead of Summer و فیلم One Night in Miami شناخته می‌شود. گوری در فیلم شبی در میامی در نقش محمدعلی کلی (کاسیوس کلی)، بوکسور حرفه‌ای، فعال اجتماعی و بشردوست آمریکایی هنرنمایی کرده ‌است. او با لقب «بر‌ترین» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین چهره‌های قرن بیستم شناخته می‌شد و اغلب در رتبه‌بندی‌ها عنوان بهترین بوکسور سنگین‌وزن و بزرگ‌ترین ورزشکار قرن را کسب می‌کرد.

همچنین بخوانید :

محمدعلی پس از آشنایی با الیجا محمد، رهبر «امت اسلام»، مسلمان شد و نامش را از کاسیوس کلی به محمد علی تغییر داد. او این تغییر نام را اتفاق مهم زندگی‌اش می‌دانست و دوست نداشت با نام قبلی صدایش بزنند. در زمان جنگ ویتنام، محمدعلی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد و آن جنگ را خلاف عقاید مذهبی و اخلاقی‌اش دانست. او بعدها از ملت اسلام جدا شد و به مذهب سنی پیوست. محمدعلی نیز همچون مرشد سابقش، مالکوم ایکس، به حمایت از ادغام نژادی پرداخت. در سال 1984 به بیماری پارکینسون مبتلا شد و پس از 32 سال تحمل بیماری، در سال 2016 بر اثر مشکلات تنفسی و بروز شوک عفونتی از دنیا رفت.

آلدیس هاج در نقش جیم براون

فیلم شبی در میامی

آلدیس الکساندر باسیل هاج (Aldis Alexander Basil Hodge) دیگر بازیگر یک شب در میامی است. از جمله آثار این بازیگر 34 ساله سریال Straight Outta Compton، سریال Underground، سریال کمدی Girlfriends و فیلم One Night in Miami هستند. هاج در فیلم شبی در میامی ایفای نقش جیم براون، بازیکن سابق فوتبال، تحلیل‌گر ورزشی و بازیگر آمریکایی را بر عهده دارد. جیم براون یکی از بزرگترین بازیکنان سرعتی تاریخ و از برترین بازیکنان تاریخ لیگ ملی فوتبال آمریکاست. او در سال 1966 در سن 30 سالگی بازنشست شد و فوتبال را کنار گذاشت. براون بازیگری را دو سال پیش از بازنشستگی در فوتبال، در سال 1964، با بازی در یک فیلم وسترن اکشن به نام Rio Conchos آغاز کرد. اولین ‌بار، در سال 1969 جیم براون بازی در نقش اصلی را با فیلم جنایی The Split تجربه کرد.

لزلی اودوم جونیور در نقش سم کوک

تاریخ اکران فیلم One Night in Miami 2020

لزلی اودوم جونیور بازیگر و خواننده 39 ساله‎ آمریکایی است. او بازیگری را از سال 1998 با تئاتر آغاز کرد و با بازی در نقش آرون بِر در نمایش موزیکال Hamilton شناخته شد؛ نقشی که جوایز گرمی و تونی 2016 را برای او به ارمغان آورد. او در سریال‌های Smash و Person of Interest و همچنین در فیلم‌های Harriet و Hamilton نیز نقش‌آفرینی کرده ‌است. اودوم جونیور برای بازی در فیلم یک شب در میامی نامزد دریافت جوایز اسکار، بفتا، گلدن گلوب، جایزه منتخب منتقدان و جایزه انجمن بازیگران فیلم شد. او همچنین برای متن آهنگ Speak Now برای این فیلم نامزد دریافت جوایز اسکار و گلدن گلوب شد.

لزلی اودوم جونیور در فیلم One Night in Miami نقش سم کوک، خواننده، ترانه‌سرا و فعال حقوق مدنی آمریکایی را ایفا کرده ‌است. سم کوک یکی از پیشگامان و از تأثیرگذارترین خوانندگان سبک سول (Soul) در تاریخ است که با لقب «پادشاه سول» شناخته می‌شود. کوک در طول هشت سال فعالیت حرفه‌ای خود، 29 تک آهنگ منتشر کرد که در بین 40 تک آهنگ پاپ برتر در جدول‌ مجله بیلبورد قرار داشت. 20 آهنگ دیگر او نیز در چارت 10 آهنگ برتر سیاه‌پوستان بیلبورد جای گرفت. این موسیقی‌دان و فعال سیاه‌پوست از اعضای اصلی جنبش حقوق مدنی بود. سم کوک در سال 1964 با شلیک گلوله مدیر یک متل در لس‌آنجلس به قتل رسید.

لنس ردیک در نقش برادر کریم

تریلر فیلم One Night in Miami 2020

لنس ردیک بازیگر و موسیقی‌دان آمریکایی است که بیشتر با بازی در سریال‌های The Wire و Fringe شناخته می‌شود. او در آثاری همچون سریال Oz و سریال Lost بازی و در چند بازی ویدیویی هم صداپیشگی کرده ‌است. ردیک در فیلم شبی در میامی نقش برادر کریم را ایفا کرده ‌است.

نیکولت رابینسون در نقش باربارا کوک

بررسی فیلم شبی در میامی ۲۰۲۰

نیکولت رابینسون (Nicolette Robinson) بازیگر 32 ساله تئاتر و تلویزیون آمریکاست. او با بازی در سریال The Affair و نمایش موزیکال Waitress شناخته می‌شود. رابینسون در فیلم One Night in Miami نقش باربارا کوک، همسر سم کوک را ایفا کرده ‌است.

بو بریجز در نقش آقای کارلتون

بررسی فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰

بو بریجز (Beau Bridges)، با نام اصلی لوید ورنت بریجز (Lloyd Vernet Bridges III)، بازیگر و کارگردان 79 ساله آمریکایی است. او فرزند هنرپیشه فقید آمریکایی، لوید بریجز (Lloyd Bridges) و برادر بزرگ‌تر جف بریجز (Jeff Bridges) است. بو بریجز برنده سه جایزه امی، دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه گرمی است. او دو بار هم نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران فیلم شده ‌است. در سال 2003، به دلیل سهم بزرگش در صنعت تلویزیون، یک ستاره در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود به او اهدا شد.

همچنین بخوانید :

بریجز در فیلم یک شب در میامی ایفاگر شخصیتی به نام آقای کارلتون است که براساس یک شخصیت واقعی از آشنایان جیم براون، طراحی شده ‌است. طبق زندگی‌نامه جیم براون، همان‌گونه که در فیلم نشان داده‌ شده، این فرد کسی بود که براون را در ایوان خانه‌اش نگه داشت و به دلیل سیاه‌پوست بودن او را به داخل خانه راه نداد.

برخی از دیگر بازیگران فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰ عبارتند از:

  • کریستین مگبی (Christian Magby) در نقش جمال
  • مایکل امپریولی (Michael Imperioli) در نقش آنجلو داندی
  • لارنس گیلیارد جونیور (Lawrence Gilliard Jr.) در نقش درو باندینی براون
  • امیلی بریجز (Emily Bridges) در نقش امیلی کارلتون
  • جرمی پاپ (Jeremy Pope) در نقش جکی ویلسون
  • کریستوفر گورهام (Christopher Gorham) در نقش جانی کارسون

نقد و بررسی فیلم شبی در میامی

بررسی فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰ از جهت میزان موفقیت و حضور در جشنواره‌ها حاکی از این است که این فیلم 21 جایزه از جشنواره‌های گوناگون را از آن خود کرده ‌است. بررسی فیلم شبی در میامی ۲۰۲۰ در سایت‌های معتبر نقد و بررسی نیز نشان داد که این فیلم در سایت راتن تومیتوز از مجموع 320 نقد، 98 درصد رای مثبت با میانگین امتیاز 8.3 از 10 کسب کرده ‌است. در نظر جمعی منتقدان این سایت آمده ‌است:

 یک شب در میامی بازتابی قدرتمندانه از چهره‌هایی فراتر از زندگی است که رجینا کینگ را در رأس کار دارد؛ آن هم در اولین تجربه کارگردانی‌اش.

این فیلم در سایت متاکریتیک هم از مجموع نظرات 51 منتقد، نمره 83 از 100 را کسب کرده که نشان‌دهنده «تحسین جهانی» است. در ادامه این بخش به نقد فیلم یک شب در میامی و چند مورد از نظرات منتقدان می‌پردازیم.

The New York Times / ای. او. اسکات: 100

One Night in Miami به جای یک بیوگرافی گروهی یا درامی با صحنه و لباس آماده، یک هیجان فکری است که با نیروی افکار و احساسات دست و پنجه نرم می‌کند.

Empire / الن ای جونز: 100

این حسی شبیه به بازسازی تاریخ است. هم بینشی تازه از درون زندگی شخصیت‌های تاریخی می‌دهد و هم تصویری است از فیلمسازی عالی در آینده که تازه شروع به کار کرده‌ است.

COS / جو لیپست: 100

اولین اثر رجینا کینگ در مقام کارگردان فیلمی آرام و تأمل‌برانگیز است. فیلمی که پر است از میانجی‌گری‌های قدرتمندانه بر سر نژاد، مسئولیت و انقلاب که هم به جاست و هم سرگرم‌کننده.

Variety / اووِن گلیبرمن: 90

یک شب در میامی یک بحث اتفاقی و عادی درباره قدرت است؛ بحثی خودمانی در بین چند نفر که خود برنده قدرت شده‌اند، اما هنوز نمی‌دانند با آن چه کار کنند. کینگ One Night in Miami را با اعتماد به قوه بصری و با بهره‌گیری از استعدادش به نمایش ‌گذاشته و آن را به فیلمی واقعی تبدیل کرده‌ و مثل یک دوربین مخفی به آن اعتبار بخشیده است.

پیش نمایش فیلم شبی در میامی ۲۰۲۰

The Guardian / جاناتن رومنی: 80

این نکته که این فیلم بسیار تئاتری است انکارناپذیر است که البته آن را پنهان نمی‌کند. یادگاری است به شدت تماشایی از لحظه‌ای که آمریکای سیاهان در شرف تحولاتی بود که همچنان طنین‌ افکنده است. طنینی که قدرت آن در 2020 همچون همیشه بسیار است. این اثری است که شما را کاملاً به درون همان اتاق می‌برد.

AV Club / کتی رایف: 75

همان‌گونه که از فیلمی براساس نمایشنامه با کارگردانی یک بازیگر مشهور انتظار می‌رود، دیالوگ‌ها و بازی‌ها نیرو‌ی محرکه این کار است.

Rolling Stone / کی. آستین کالینز: 70

فیلم شبی در میامی عمل تصور کردن است. چرخ را از نو نمی‌سازد، بلکه پره‌های آن را صیقل داده و شفاف می‌کند. همه این‌ها را در حالی‌که ما را در به درون این فرایند می‌برد و سرگرم می‌کند انجام می‌دهد.

BBC / نیکولاس باربر: 60

فیلم One Night in Miami همان اندازه که ممکن است نامتعادل باشد، درسی تاریخی و ادای احترام صمیمانه به این چهار مرد، به دوستی آن‌ها و به اهمیت فرهنگی الهام‌بخش آن‌هاست. اما برخورد کینگ و پاور با پیش‌زمینه بسیار خوبی که از این اثر وجود داشت، باعث جهش این اثر از نمایش تئاتر به یک فیلم سینمایی بزرگ نشده، بلکه باعث سقوط آن در حد یک فیلم تلویزیونی شده ‌است.

کلام آخر

فیلم One Night in Miami پس از اکران با استقبال مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد و در جشنواره‌های مهمی نامزد دریافت جایزه شد. نتیجه‌ای که حتماً برای کار اول یک کارگردان بسیار خوشایند است. بی‌شک، پرداختن به مسائل مربوط به حقوق مدنی سیاه‌پوستان آن هم با بهره‌گیری از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار و البته محبوب تاریخ همیشه جالب توجه است. به‌ویژه برای کسانی که زیر سایه نابرابری‌های نژادی زندگی کرده‌اند. پلازا لینک دانلود فیلم یک شب در میامی ۲۰۲۰ را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده ‌است. نظرات خود را درباره این فیلم با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402