عمر باتری آیفون چند سال است؟ مقایسه طول عمر باتری آیفون های مختلف

عمر باتری آیفون / Iphone battery life
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای کسانی که گوشی آیفون دارند طول عمر باتری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با ما در پلازا همراه باشید تا راه‌های تشخیص طول عمر باتری آیفون را بررسی و میزان دوام باتری آیفون های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قطعاً همه ما به دنبال گوشی موبایلی هستیم که بیشترین طول عمر باتری را داشته باشد. هیچ‌چیز مایوس‌کننده‌تر از این نیست: زمانیکه به گوشی خود نیاز مبرم دارید، شارژ آن تمام شود و گوشی خاموش گردد. وقتی هم که پای آیفون به میان می‌آید باتوجه به قیمت گزافی که برای آن پرداخت می‌کنید انتظارات دوچندان می‌شود. برای گوشی آیفون تشخیص طول عمر باتری و همچنین یافتن بهترین گوشی از لحاظ طول عمر کار راحتی نیست. زیرا شرکت اپل در این مقوله کمی زیرکانه عمل می‌کند.

در تبلیغات همواره ما شاهد آن هستیم که میزان شارژدهی باتری گوشی برای مواردی چون وبگردی، مکالمه مستمر تلفنی و یا تماشای بی‌وقفه فیلم، با تعداد ساعت‌هایی مشخص می‌شوند. اگر واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنیم فاکتورهای زیادی روی عمر مفید باتری آیفون تاثیرگذار هستند. همچنین اینکه این فاکتورها را در چه شرایطی به کار ببریم و یا نحوه استفاده از گوشی آیفون چگونه باشد، عمر باتری گوشی‌ آیفون متفاوت خواهد بود. با این حال در طول سالیان، ما آیفون‌های زیادی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و اکنون با نگاهی جامع به سراغ معرفی بهترین گوشی های آیفون از لحاظ عمر باتری می‌رویم. پس در این مقاله با چگونگی تشخیص عمر باتری آیفون همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

چگونه عمر باتری ایفون را بفهمیم؟

ویژگی مثبتی که گوشی‌های آیفون در مقابل گوشی‌های اندرویدی دارند این است که می‌توانید در هر لحظه سلامت باتری آن را چک کنید. این ویژگی به شما این اجازه را می‌دهد که عمر مفید باتری ایفون خود را تشخیص دهید. بدین منظور پس از ورود به منوی تنظیمات وارد بخش Battery شوید. در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات زیادی از میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن‌های مختلف و به صورت کلی ارائه می‌شود. اگر گزینه Battery Health را انتخاب کنید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن روبروی کلمه Maximum Capacity عددی بین 0 تا 100 نمایش داده شده است.

عمر باتری آیفون / iphone battery life

این عدد در واقع همان عمر مفید باتری آیفون است. مثلا اگر این عدد 75 درصد باشد یعنی گوشی شما هنوز 75 درصد از سلامت خود را داراست. هر چه میزان این عدد پایین‌تر بیاید یعنی قدرت و سرعت پردازش گوشی بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. با کمی اغماض هم می‌توان گفت که اگر این عدد زیر 50 درصد باشد یعنی بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون فرا رسیده است.

عوامل تاثیرگذار روی طول عمر باتری آیفون چیست؟

عوامل بسیار زیادی روی طول عمر باتری ایفون تاثیر می‌گذارند. برخی از آنها کاملا مشخص هستند و برخی دیگر خیر. مثلا نوع اپلیکیشن‌هایی که در طول روز استفاده می‌کنید مستقیما به طول عمر باتری گوشی‌ آیفون مربوط می‌شوند. پس توجه به این فاکتورها برای حفظ سلامت باتری گوشی بسیار مهم هستند.

روشن ماندن صفحه نمایش

کاملا بدیهی است که هرچه صفحه نمایش گوشی شما بیشتر روشن باشد مصرف باتری گوشی نیز بیشتر می‌شود. پس سعی کنید مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش را به حداقل برسانید. مثلا برای شروع می‌توانید موقع گوش دادن به موسیقی، صفحه نمایش را خاموش کنید. شاید پایین آوردن میزان روشنایی صفحه نمایش هم راه حل مناسبی باشد.

اپلیکیشن های مورد استفاده

اپلیکیشن‌های مختلف میزان مصرف باتری یکسانی ندارند. برای مثال تماشای یک ویدئوی یک ساعته نسبت به انجام بازی در همان یک ساعت باتری کمتری مصرف می‌کند. برای یک گوشی نیز هرچه سی‌پی‌یو بیشتر درگیر پردازش امور شود، مصرف باتری بیشتر می‌شود تا نهایتا به مرور عمر مفید باتری آیفون کاهش می‌یابد.

پوشش اینترنت

به طور کلی استفاده از اینترنت میزان مصرف باتری را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما ذکر یک نکته ضروری است که هرچه میزان پایداری استفاده از یک شبکه‌ اینترنتی مشخص افزایش یابد بهتر است. جابجایی و قطع و وصل شدن مداوم بین شبکه‌های اینترنتی مختلف مصرف باتری را افزایش می‌دهد. مثلا پنج ساعت استفاده مداوم از یک اپراتور یا شبکه اینترنتی خاص بهتر از دو ساعت قطع و وصل شدن و جابجایی بین اپراتورهای مختلف است.

جی پی اس

قابلیت مکان یابی یا همان GPS به شدت روی طول عمر باتری گوشی‌ آیفون و هر گوشی دیگری تاثیر منفی می‌گذارد. زمانیکه از GPS استفاده می‌کنید گوشی شما همزمان در حال انجام چند عملیات مختلف است. ابتدا باید اطلاعات مکانی خود را به یک یا چند ماهواره ارسال کند و همزمان دریافت و پردازش سیگنال‌ها را نیز مدیریت کند. ضمنا در تمام این مدت صفحه نمایش شما نیز روشن است و خود مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری کدام است؟
تیم پلازا31 تیر 1402 11:30
thumbnail
بهترین گوشی های 2020 از نظر باتری و ماندگاری شارژ باطری ...
تیم پلازا15 آذر 1399 23:00

بهترین گوشی های آیفون از نظر باتری

با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای ذکر شده می‌توان سلامت باتری گوشی را افزایش داد. اما برخی از گوشی‌های آیفون خودشان جزء بهترین گوشی‌های دنیا از نظر باتری هستند. قطعا فاکتورهای زیادی روی طول عمر باتری گوشی‌ آیفون تاثیرگذار هستند که در بررسی‌های مختلف ما لحاظ شده و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند تا نهایتا بهترین گوشی‌های آیفون از نظر باتری اکنون به شما معرفی شوند.

1. گوشی iPhone 11 Pro Max

عمر باتری ایفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1.5 تا 2 روز | پخش فایل ویدئویی: 20 ساعت | پخش فایل صوتی: 80 ساعت | ظرفیت باتری: 3969 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 11 پرو مکس بهترین گوشی آیفون از لحاظ میزان شارژدهی تا به امروز است. با یکبار فول شارژ کردن این گوشی می‌توانید تا 1.5 روز از گوشی خود استفاده کنید. حتی اگر کمی متعادل‌تر از گوشی خود استفاده کنید، آیفون 11 پرو مکس تا دو روز روشن خواهد ماند.

2. گوشی iPhone 12 Pro Max

عمر مفید باتری آیفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1.5 تا 2 روز | پخش فایل ویدئویی: 20 ساعت | پخش فایل صوتی: 80 ساعت | ظرفیت باتری: 3678 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 12 پرو مکس دقیقا مشابه آیفون 11 پرو مکس عمل می‌کند. این دو گوشی از لحاظ میزان شارژدهی بسیار نزدیک به یکدیگرند و تفاوت زیادی ندارند. شاید تنها عاملی که باعث می‌شود آیفون 12 پرو مکس در جایگاه دوم قرار بگیرد ظرفیت باتری آن در مقایسه با 11 پرو مکس باشد که حدود 300 میلی‌آمپر ساعت کمتر است.

3. گوشی iPhone 11 Pro

عمر باتری گوشی‌ آیفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1.5 تا 2 روز | پخش فایل ویدئویی: 18 ساعت | پخش فایل صوتی: 65 ساعت | ظرفیت باتری: 3046 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 11 پرو شاید به اندازه 11 پرو مکس خوب نباشد، اما باتری آن کماکان جزو بهترین‌هاست. اگر گوشی 100 درصد شارژ شود به راحتی تا 1.5 روز از پس کارهای روزمره شما برمی‌آید. حتی تا 2 روز شارژدهی نیز قابل دستیابی است، اگر کمی توقع خود را از انجام کارهای سنگین پایین بیاورید. ضمنا با توجه به پایین‌تر بودن ظرفیت باتری آن نسبت به آیفون 11 پرو مکس این برتری را دارد که تقریبا نیم ساعت زودتر فول شارژ می‌شود.

4. گوشی iPhone 11

طول عمر باتری آیفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1.5 تا 2 روز | پخش فایل ویدئویی: 17 ساعت | پخش فایل صوتی: 65 ساعت | ظرفیت باتری: 3110 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 11 نیز مانند 11 پرو تا 1.5 روز استفاده روزمره را تضمین می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه آیفون 11 نسبت به 11 پرو تقریبا 100 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت باتری بیشتری دارد، اما در تست‌ها اندکی ضعیف‌تر عمل کرده و به همین دلیل یک پله پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
چگونه سلامت باتری اندروید یا آیفون را بررسی کنیم؟
تیم پلازا23 شهریور 1401 20:30
thumbnail
اشتباهات رایج در مورد باتری گوشی ؛ چه چیزهایی باتری ...
سارا رمضان15 خرداد 1401 19:30

5. گوشی iPhone XR

تشخیص عمر باتری آیفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 تا 2 روز | پخش فایل ویدئویی: 16 ساعت | پخش فایل صوتی: 65 ساعت | ظرفیت باتری: 2942 میلی‌آمپر ساعت

قبل از معرفی و ورود خانواده آیفون 11 به بازار، آیفون XR بهترین گوشی آیفون از لحاظ طول عمر باتری ایفون بود. این گوشی با شارژ 100 درصدی تا یک روز کامل شما را همراهی می‌کند. حتی اگر استفاده‌های سنگین و پرمصرف را کاهش دهید می‌توانید انتظار داشته باشید آیفون XR تا روز دوم هم دوام بیاورد.

6. گوشی iPhone 12 Pro

چگونه عمر باتری ایفون را بفهمیم

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 تا 1.5 روز | پخش فایل ویدئویی: 17 ساعت | پخش فایل صوتی: 65 ساعت | ظرفیت باتری: 2815 میلی‌آمپر ساعت

شرکت آیفون ادعا کرده که آیفون 12 از نظر عمر مفید باتری دقیقا مشابه آیفون 11 پرو عمل می‌کند. اما در تست‌های ما اینگونه نبود و 12 پرو کمی ضعیف‌تر ظاهر شد. با یکبار شارژ این گوشی می‌توان تا 1.5 روز با آن به انجام کارهای معمولی پرداخت. هرچند که احتمالا هر شب نیاز به شارژ کردن آن داشته باشید.

7. گوشی iPhone 12

طول عمر باتری ایفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 تا 1.5 روز | پخش فایل ویدئویی: 17 ساعت | پخش فایل صوتی: 65 ساعت | ظرفیت باتری: 2815 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 12 از نظر باتری دقیقا همان آیفون 12 پرو است. هم از نظر ظرفیت باتری و هم از نظر عملکرد باتری این دو گوشی کاملا یکسان هستند. پس عمر باتری ایفون در آیفون 12 یک روز است و این گوشی نیز هر شب نیاز به شارژ شدن دارد.

8. گوشی iPhone 8 Plus

تشخیص عمر باتری ایفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 تا 1.5 روز | پخش فایل ویدئویی: 15 ساعت | پخش فایل صوتی: 60 ساعت | ظرفیت باتری: 2691 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 8 پلاس در میزان شارژدهی بسیار خوب عمل می‌کند. جایگاه هشتم این گوشی در این مقایسه نیز مهر تاییدی بر این ادعاست. در استفاده معمول از آیفون 8 پلاس بعد از یک روز کامل باز هم حدود 40 درصد شارژ اضافه می‌آورید. این یعنی در بسیاری جهات این گوشی قدیمی در حال رقابت با نسل‌های جدید گوشی‌های آیفون است. پس اگر آیفون 8 پلاس دارید می‌توانید با اعتماد به نفس بالا از گوشی خود تعریف کنید.

9. گوشی iPhone XS Max

طول عمر باطری ایفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 تا 1.5 روز | پخش فایل ویدئویی: 14 ساعت | پخش فایل صوتی: 60 ساعت | ظرفیت باتری: 3174 میلی‌آمپر ساعت

آیفون XS مکس قطعا گوشی‌ای نیست که از نظر شارژدهی شما را ناامید کند. عمر مفید باتری آیفون XS مکس تقریبا یک روز کامل است. حتی بعد از اتمام یک روز ممکن است بازهم تا 30 درصد شارژ داشته باشد. همه این‌ها نیز بستگی به نوع استفاده‌تان از این گوشی دارد.

10. گوشی iPhone 12 mini

تشخیص عمر باطری ایفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 روز | پخش فایل ویدئویی: 15 ساعت | پخش فایل صوتی: 50 ساعت | ظرفیت باتری: 2227 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 12 مینی کوچولوی دوست داشتنی شرکت آیفون است. اگر به گوشی کامپکت علاقه دارید، پس باید آیفون 12 مینی را به عنوان بهترین در این حوزه در نظر داشته باشید. در میزان شارژدهی نیز این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. با توجه به ظرفیت پایین باتری آن به نسبت ابعادش اما این گوشی تا یک روز کامل استفاده معمولی را تضمین می‌کند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
با برنامه های مضر برای باتری گوشی موبایل آشنا شوید
فاطمه فرحی17 مهر 1401 11:30
thumbnail
15 اشتباهی که عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهد (با ویدیوی ...
تیم پلازا23 اسفند 1397 14:00

11. گوشی iPhone SE (2020)

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون

میزان شارژدهی در استفاده معمولی: 1 روز | پخش فایل ویدئویی: 13 ساعت | پخش فایل صوتی: 40 ساعت | ظرفیت باتری: 1821 میلی‌آمپر ساعت

این فهرست می‌توانست در عدد 10 بسته شود، اما گذشتن از نام آیفون SE (2020) کمی بی انصافی بود. این گوشی با وجود ظرفیت پایین باتری، آخرین گوشی آیفون است که تا یک روز شارژدهی را پشتیبانی می‌کند. در استفاده‌های معمول احتمالا آخر شب نیاز به شارژ کردن آیفون SE (2020) داشته باشید.

جمع بندی

می‌دانیم که گوشی‌های آیفون از قابلیت‌های زیادی برخوردارند. در بخش باتری نیز این گوشی‌ها با توجه به هماهنگی بی‌نظیر سخت‌افزار و نرم‌افزار جزو بهترین‌های دنیا هستند. اما بکار بردن برخی موارد می‌تواند به عمر مفید باتری گوشی آیفون بیفزاید. حال که در این مقاله با نحوه تشخیص عمر باتری ایفون آشنا شدید، هر از چندگاهی سلامت آن را چک کنید و موارد مورد نظر برای پیشگیری از آسیب رسیدن به باتری گوشی را بکار ببرید. در آخر نیز به عنوان مخاطب پلازا تجربیات و توصیه‌های خود را در مورد عمر باتری گوشی‌ آیفون خود با ما به اشتراک بگذارید تا از آنها استفاده کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
مهسا
.
12 اردیبهشت 1400، 15:24
پاسخ
0
0
آیفون 11 پرو مکس بهترین گوشی آیفون از لحاظ میزان شارژدهیه با اختلاف
avatar
پدرام
.
11 اردیبهشت 1400، 22:52
پاسخ
0
1
آیفون 11 عالیه اگه گوشی 100 درصد شارژ بشه به راحتی تا 1.5 روز از پس کارهای روزمره شما برمیاد. حتی تا 2 روز شارژدهی هم ممکنه بکنه، اگرم کمی توقع خودتون ر. از انجام کارهای سنگین پایین بیارید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402