روش های جمع کردن سیم هندزفری و هدفون

جمع کردن سیم هندزفری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به دنبال افزایش طول عمر هدفون و هندزفری خود هستید، باید از روش‌های صحیح جمع کردن سیم هندزفری و هدفون استفاده کنید.

امروزه استفاده از هدفون و هندزفری بخش لاینفک زندگی ما شده‌اند. در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا همچون خیابان با استفاده از هدفون به راحتی و بدون شنیدن صدای مزاحم اطراف خود می‌توانیم به موسیقی دلخواه خود گوش دهیم و یا با استفاده از هندزفری تلفن همراه خود می‌توانیم با دیگران صحبت کنیم. از آنجا که سیم هندزفری و یا هدفون سیم‌هایی نازک و از طرفی دراز هستند، با گره خوردگی و یا تاشدگی نادرست به راحتی آسیب می‌بینند. از همین رو، خواهید دید که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از یک گوش صدا می‌شنوید و از گوش دیگر خیر.

شاید به این فکر باشید که چطور از گره خوردن سیم هندزفری جلوگیری کنیم؟ ما در این‌ مطلب چند روش کاربردی برای جمع کردن سیم هدفون و هندزفری را به شما آموزش می‌دهیم تا با به کار بستن آن‌ها بر طول عمر وسیله خود بیفزایید. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

روش های صحیح جمع کردن سیم هدفون و هندزفری

سیم‌های هندزفری و هدفون بسیار نازک و ظریف هستند. اگر پوشش پلاستیکی سیم را باز کنید، خواهید دید که رشته سیم‌های بسیار نازکی از داخل پوشش پلاستیکی عبور کرده‌اند. البته نازک و ظریف بودن سیم‌ها دلیل بر نامرغوب بودن آن نیست. از آنجا که وظیفه این سیم‌ها انتقال سیگنال صوتی یا همان صداست، نیازی نیست که ضخیم باشند.

معمولا سیم‌های هندزفری و هدفون موبایل بر اثر گره خوردگی، کشیدگی و یا به کار بردن روش‌های نادرست جمع کردن، کارایی خود را از دست می‌دهند. همین مسئله باعث کاهش عمر وسیله شما می‌شود. در این قسمت برای جمع کردن سیم هدفون و هندزفری، سه روش کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم. با آموزش این 3 ترفند برای سیم هندزفری همراه ما باشید.

جمع کردن سیم هندزفری به روش ضربدری

برای جمع کردن سیم هندزفری و یا هدفون خود به روشی که در این قسمت به همراه تصاویر نشانتان می‌دهیم عمل کنید:

ابتدا کف دست خود را باز کنید و به روشی که در تصویر می‌بینید یک سر سیم را در کف دست خود قرار دهید. سپس دو انگشت وسطی را روی سیم قرار دهید و به همان حالت نگه دارید.

جمع کردن سیم هدفون

حال طبق تصویر زیر، با دست دیگر سیم را دور انگشت اشاره و انگشت کوچک خود بپیچید. دقت کنید نحوه دورپیچ سیم به اطراف انگشتان باید به شکل عدد 8 باشد نه به شکل یک گره. به عبارت دیگر، شما باید به حالت ضربدری سیم را دور انگشتان خود بپیچید. در پیچیدن سیم دقت کنید که سیم را بیش از حد نکشید، زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی سیم شود.

ترفند برای سیم هندزفری

به پیچیدن ادامه دهید تا به انتهای دیگر سیم یعنی گوشی‌های هندزفری و یا هدفون برسید.

سیم جمع کن هندزفری

در پایان کابل هندزفری و یا هدفون را یک گره بزنید. سپس، سیم جمع شده را از انگشتان خود دربیاورید. درنهایت، شما یک هدفون و یا هندزفری جمع شده مطابق تصویر زیر دارید. شاید با این روش، مجبور باشید زمان بیشتری را صرف جمع کردن سیم هدفون و یا هندزفری خود کنید، اما با چندبار تمرین مطمئنا دفعات بعد در کمترین زمان ممکن این عمل را انجام خواهید داد. علاوه بر اینکه با این روش بر طول عمر وسیله شما نیز افزوده خواهد شد.

جمع کردن سیم هندزفری

گره پاپیونی

برای جمع کردن سیم هندزفری می‌توانید از روش گره پاپیونی استفاده کنید. در این روش نیز نحوه بستن سیم هندزفری و یا هدفون را به صورت تصویری به شما نشان می‌دهیم. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا گوشی‌های هندزفری و یا هدفون را مطابق تصویر زیر روی چهار انگشت خود بگذارید.

جمع کردن سیم هندزفری

سپس، دست خود را کمی به حالت مشت دربیاورید و شروع کنید به پیچاندن آرام سیم دور چهار انگشت خود.

نحوه جمع كردن هندزفري آيفون

در مرحله آخر، به آرامی سیم را از انگشتان خود دربیاورید و با باقیمانده انتهای سیم، یک گره ساده مانند تصویر زیر بزنید. این روش جمع کردن سیم هندزفری موبایل بسیار ساده است و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.

ترفند برای سیم هندزفری

استفاده از یک کارت

اگر روش‌های فوق را برای جمع کردن سیم هندزفری موبایل خود به هر دلیلی نمی‌پسندید، چطور است ساخت سیم جمع کن هندزفری را امتحان کنید. با استفاده از یک کارت ویزیت و یا کارت‌هایی شبیه کارت عابربانک به راحتی می‌توانید سیم هندزفری و یا هدفون خود را بدون تاشدگی و یا گره خوردگی جمع کنید. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا یک کارت ویزیت و یا هر کارت دیگری شبیه کارت‌های عابربانک آماده کنید. سپس مطابق تصویر 2 از سه طرف کارت، سه برش نسبتا کوچک ایجاد کنید. حال طبق تصویر شماره 3، سیم هندزفری و یا هدفون را دور کارت در محل برش‌هایی که ایجاد کرده‌اید، بپیچانید. درنهایت، مطابق تصویر 4 و 5 سیم هندزفری و یا هدفون گوشی شما بدون دردسر جمع می‌شود.

ساخت سیم جمع کن هندزفری

استفاده از کیف مخصوص هندزفری و هدفون

در کنار روش‌های بدون هزینه فوق که برای جمع کردن سیم هندزفری توضیح دادیم، می‌توانید کمی هزینه کرده و از کیف مخصوص هندزفری استفاده کنید.

استفاده از سیم جمع کن هندزفری و هدفون‌

در قسمت فوق، نحوه ساخت سیم جمع کن هندزفری را با استفاده از یک کارت به شما آموزش دادیم. اما اگر بخواهید هزینه کنید، در بازار انواع سیم جمع کن هندزفری در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجودند که کار شما را بسیار راحت کرده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از این وسیله به راحتی سیم هندزفری و یا هدفون خود را جمع کنید.

سیم جمع کن هندزفری

در مطلب بالا انواع روش‌های صحیح جمع کردن سیم هندزفری و هدفون را به شما آموزش دادیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما از کدام روش استفاده می‌کنید؟ اگر به روش دیگری سیم هدفون و یا هندزفری خود را جمع می‌کنید، آن را با ما در میان بگذارید. ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ناشناس
.
09 فروردین 1401، 15:48
پاسخ
0
0
سپاس بابت این مطلب کاربردی🙏✨
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402