معرفی مجموعه فیلم های Twilight و نکات جالب درباره آنها

فیلم گرگ و میش چند قسمت است؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مجموعه فیلم های Twilight آثاری در ژانر عاشقانه و خون آشامی هستند که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارند. برای معرفی کامل سری فیلم های گرگ و میش همراه ما باشید.

سری فیلم های Twilight یا The Twilight Saga مجموعه فیلمی در ژانرهای عاشقانه و فانتزی و با مضامینی خون‌آشامی است که توسط کمپانی Summit Entertainment بین سال‌های 2008 تا 2012 عرضه شده‌اند. سری فیلم های گرگ و میش بر اساس 4 رمان از استفانی مایر (Stephenie Meyer)، نویسنده آمریکایی ساخته شده‌اند. داستان فیلمهای گرگ و میش درباره رابطه عاشقانه یک خون‌آشام به نام ادوارد کالن و دختری به نام بلا سوان است.

این سری فیلم‌ها بیشتر از 3.3 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته‌ و شامل 5 فیلم می‌شوند: فیلم Twilight محصول سال 2008، فیلم The Twilight Saga: New Moon محصول سال 2009، فیلم The Twilight Saga: Eclipse محصول سال 2010، فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 1 محصول سال 2011 و فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 محصول سال 2012. در ادامه این مقاله از پلازا با معرفی مجموعه فیلم های Twilight همراه شما خواهیم بود و نگاهی به ترتیب قسمت های فیلم Twilight نیز خواهیم داشت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

معرفی مجموعه فیلم های گرگ و میش

در سال 2007 کمپانی Summit Entertainment تمامی حقوق مربوط به سری فیلم های گرگ و میش را خریداری کرد. بعد از اینکه فیلم Twilight در اولین روز اکرانش به فروشی بیشتر از 35 میلیون دلار رسید، کمپانی Summit Entertainment اعلام کرد که آنها قسمت دوم یعنی New Moon را خواهند ساخت. ساخت اقتباسی دو قسمتی از رمان Breaking Dawn نیز در نوامبر 2010 آغاز شد که در نهایت این دو قسمت در سال‌های 2011 و 2012 به اکران رسیدند. در ادامه می‌توانید با تمام فیلم های گرگ و میش و ترتیب آنها بیشتر آشنا شوید. اگر برایتان سوال است که فیلم گرگ و میش چند قسمت است؟ در ادامه همراه ما باشید.

فیلم Twilight

فیلم سینمایی twilight

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: کاترین هاردویک (Catherine Hardwicke)
  • بودجه: 37 میلیون دلار
  • میزان فروش: 407.1 میلیون دلار

اولین فیلم Twilight توسط کاترین هاردویک کارگردانی شده و فیلمنامه آن را ملیسا روزنبرگ (Melissa Rosenberg) نوشته است. در این فیلم شاهد شکلگیری رابطه نوجوانی به نام بلا سوان با خون‌آشامی به نام ادوارد کالن و در ادامه تلاش‌های ادوارد و خانواده‌اش برای امنیت بلا از دست گروه دیگری از خون‌آشام‌ها هستیم. ادوارد قبول نمی‌کند تا بلا را به یک خون‌آشام تبدیل کند و می‌خواهد که بلا یک زندگی انسانی معمولی داشته باشد. این قسمت از  فیلم های گرگ و میش در تاریخ 21 نوامبر 2008 (1 آذر 1387) اکران شد.

فیلم Twilight 2: New Moon

دانلود سری فیلم های twilight

  • سال ساخت: 2009
  • کارگردان: کریس وایتز (Chris Weitz)
  • بودجه: 50 میلیون دلار
  • میزان فروش: 711 میلیون دلار

دومین فیلم از سری فیلمهای گرگ و میش با نام New Moon توسط کریس وایتز کارگردانی شده و فیلمنامه آن را ملیسا روزنبرگ نوشته است. در این قسمت شاهد جدایی بلا و ادوارد و در نتیجه افسردگی شدید بلا هستیم. این افسردگی شدید و شدیدتر می‌شود تا اینکه بلا رابطه‌ای دوستانه و عمیق را با جیکوب برقرار می‌سازد. در نهایت بلا متوجه می‌شود که جیکوب یک گرگینه است. در انتها ادوارد به بلا می‌گوید که اگر با او ازدواج کند، او را به یک خون‌آشام تبدیل خواهد کرد. این قسمت از سری فیلم های Twilight در تاریخ 20 نوامبر 2009 (29 آبان 1388) اکران شد.

فیلم Twilight 3: Eclipse

سری فیلم های twilight

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: دیوید اسلید (David Slade)
  • بودجه: 68 میلیون دلار
  • میزان فروش: 698.4 میلیون دلار

قسمت سوم از مجموعه فیلم های Twilight با نام Eclipse یا خسوف توسط دیوید اسلید کارگردانی شده و فیلمنامه آن را باز هم ملیسا روزنبرگ نوشته است. داستان این قسمت از این قرار است که بلا کم کم به دشواری‌های ازدواج با یک خون آشام پی می‌برد. از طرف دیگر گرگینه‌ها و کالن‌ها با یکدیگر متحد می‌شوند تا با گروهی از خون آشام‌ها برای محافظت از بلا مبارزه کنند. جیکوب نیز سعی دارد تا بلا را راضی کند که از ادوارد جدا شود و با او باشد. در پایان این قسمت ادوارد از بلا خواستگاری می‌کند و بلا نیز پاسخ مثبت می‌دهد. این فیلم در تاریخ 30 ژوئن 2010 (9 تیر 1389) اکران شد.

فیلم Twilight 4: Breaking Dawn قسمت اول

دانلود مجموعه فیلم های twilight

  • سال ساخت: 2011
  • کارگردان: بیل کاندن (Bill Condon)
  • بودجه: 110-127 میلیون دلار
  • میزان فروش: 712.2 میلیون دلار

در مرور ترتیب فیلم های گرگ و میش، به قسمت چهارم این مجموعه می‌رسیم. فیلم سپیده‌دم بر اساس رمانی به همین نام در قالب دو فیلم ساخته شده است. در قسمت اول شاهد ازدواج بلا و ادوارد و سپس باردار شدن بلا هستیم. اما این یک بارداری معمولی نیست و بچه خیلی سریع رشد می‌کند و روز به روز بلا را ضعیف‌تر کرده است؛ بچه‌ای که نیمه انسان و نیمه خون آشام است. این فیلم در تاریخ 18 نوامبر 2011 (27 آبان 1390) به اکران رسید.

فیلم Twilight 5: Breaking Dawn قسمت دوم

مجموعه فیلم های twilight

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: بیل کاندن
  • بودجه: 136.2 میلیون دلار
  • میزان فروش: 829.7 میلیون دلار

در قسمت دوم سپیده دم که آخرین فیلم از سری فیلم های گرگ و میش محسوب می‌شود، شاهد این هستیم که بالاخره بلا تبدیل به یک خون آشام می‌شود و باید یاد بگیرد تا عطش خودش را نسبت به خون انسان‌ها کنترل کند. از طرف دیگر دختر بلا و ادوارد که رنزمه نام دارد، روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. اما جنگی بزرگ در راه است… قسمت آخر مجموعه فیلم گرگ و میش نیز در تاریخ 16 نوامبر 2012 (26 آبان 1391) به روی پرده سینماها رفت.

بازیگران سری فیلم Twilight

زمانی که کریستن استوارت (Kristen Stewart) سر فیلمبرداری فیلم Adventureland بود، هاردویک او را دید و بعد از تستی غیررسمی، حسابی جذب کریستن شد. در ابتدا هاردویک، رابرت پتینسون (Robert Pattinson) را برای نقش ادوارد کالن انتخاب نکرده بود، اما بعد از تست دونفره کریستن و رابرت، او را برای این نقش انتخاب کرد.

استفانی مایر، نویسنده کتاب‌های گرگ و میش، از انتخاب دو بازیگر اصلی سری فیلم های Twilight حسابی هیجان زده بود. مایر پیش از شروع تولید فیلم دوست داشت که امیلی براونینگ (Emily Browning) و هنری کویل (Henry Cavill) نقش‌های بلا و ادوارد را ایفا کنند. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران سری فیلم های گرگ و میش بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

کریستن استوارت در نقش بلا سوان

ترتیب قسمت های فیلم twilight

کریستن استوارت بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 9 آوریل 1990 برابر با 20 فروردین 1369 در لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا است. کریستن با بازی در سری فیلم های Twilight حسابی معروف و شناخته شد. او در سال‌های 2010 و 2012 از گران‌ترین بازیگران جهان بود و تنها بازیگر زن آمریکایی محسوب می‌شود که جایزه سزار را گرفته است (برای فیلم درام Clouds of Sils Maria محصول سال 2014).

پدر و مادر کریستن هر دو در عرصه سرگرمی فعالیت داشتند. او ابتدا در سن 12 سالگی و با بازی در نقش دختر جودی فاستر (Jodie Foster) در فیلم Panic Room به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) توجه‌ها را به سوی خود جلب کرد. سپس او در فیلم‌هایی چون فیلم Speak محصول سال 2004، فیلم علمی تخیلی Zathura: A Space Adventure محصول سال 2005 و فیلم Into the Wild محصول سال 2007 به ایفای نقش پرداخت.

در سال 2010 کریستن استوارت جایزه ستاره نوظهور بفتا را گرفت و بعد از بازی در فیلم Snow White and the Huntsman محصول سال 2012 برای بازی در پروژه‌های بزرگی انتخاب شد. برخی دیگر از فیلم‌هایی که در آنها به ایفای نقش پرداخته است عبارتند از فیلم‌های درام Camp X-Ray و Still Alice هر دو محصول سال 2014، فیلم علمی تخیلی Equals محصول سال 2016، فیلم اکشن Charlie’s Angels محصول سال 2019، فیلم ترسناک Underwater محصول سال 2020 و فیلم درام کمدی Happiest Season محصول سال 2020.

رابرت پتینسون در نقش ادوارد کالن

دیالوگ های ماندگار فیلم twilight

رابرت پتینسون بازیگر انگلیسی متولد 13 می 1986 برابر با 23 اردیبهشت 1365 در لندن است. این بازیگر هم برای هنرنمایی در پروژه‌های عظیم و هم فیلم‌های مستقل و کم هزینه شناخته می‌شود و یکی از گران‌ترین بازیگران جهان نام گرفته است. مجله Time او را یکی از 100 فرد تاثیرگذار در جهان نامیده و همچنین نامش در فهرست 100 سلبریتی برتر فوربز نیز آمده است.

پتینسون حرفه بازیگری را از 15 سالگی و از تئاتر آغاز کرد و با فیلم فانتزی Harry Potter and the Goblet of Fire محصول سال 2005 وارد سینما شد. با بازی در مجموعه فیلم های Twilight این هنرپیشه به شهرتی جهانی رسید و سپس در آثاری چون فیلم عاشقانه Remember Me محصول سال 2010، فیلم درام Water for Elephants محصول سال 2011، تریلر Cosmopolis محصول سال 2012 و فیلم وسترن The Rover به ایفای نقش پرداخت.

برخی از جدیدترین آثار رابرت پتینسون عبارتند از فیلم جنایی Good Time محصول سال 2017، فیلم علمی تخیلی High Life محصول سال 2018، فیلم روانشناختی The Lighthouse محصول سال 2019 و فیلم اکشن تریلر Tenet محصول سال 2020. همچنین او در فیلم ابرقهرمانی The Batman نقش بتمن را ایفا کرده که قرار است در سال 2022 اکران شود.

تیلور لاتنر در نقش جیکوب بلک

تعداد قسمت های فیلم twilight

تیلور لاتنر (Taylor Lautner) بازیگر، صداپیشه و مدل آمریکایی متولد 11 فوریه 1992 برابر با 22 بهمن 1370 در شهر گرندرپیدز، ایالت میشیگان است. این بازیگر نیز به واسطه بازی در مجموعه فیلمهای گرگ و میش به شهرت رسیده است. لاتنر حرفه بازیگری را با ایفای نقش‌های فرعی در سریال‌های کمدی مانند The Bernie Mac Show و My Wife and Kids آغاز کرد و سپس به عنوان صداپیشه در سریال‌هایی چون What’s New, Scooby-Doo و Danny Phantom به ایفای نقش پرداخت.

بعد از آن تیلور لاتنر در آثاری چون فیلم خانوادگی Cheaper by the Dozen 2 محصول سال 2005، فیلم ماجراجویانه The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D محصول سال 2005،  فیلم اکشن Abduction محصول سال 2011، سریال Cuckoo و سریال Scream Queens حضور یافت.

بیلی برک در نقش چارلی سوان

بازیگران سری فیلم های گرگ و میش

بیلی برک (Billy Burke) بازیگر آمریکایی متولد 25 نوامبر 1966 برابر با 4 آذر 1345 در شهر اورت، ایالت واشینگتن است. او به خاطر بازی در نقش چارلی سوان، پدر بلا، در فیلمهای گرگ و میش شناخته شده است. از دیگر آثار این بازیگر باید به عناوینی چون فیلم ترسناک Red Riding Hood محصول سال 2011، سریال علمی تخیلی Revolution، سریال درام Zoo، فیلم ترسناک Lights Out محصول سال 2016 و فیلم اکشن Breaking In محصول سال 2018 اشاره کنیم.

پیتر فاسینلی در نقش کارلایل کالن

ترتیب فیلم های گرگ و میش

پیتر فاسینلی (Peter Facinelli) بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی متولد 26 نوامبر 1973 برابر با 5 آذر 1352 است. او بین سال‌های 2002 تا 2003 در سریال اکشن جنایی Fastlane برای شبکه Fox بازی کرد. این بازیگر به خاطر ایفای نقش در فیلم سینمایی Twilight و فیلم کمدی عاشقانه Can’t Hardly Wait محصول سال 1998 شناخته می‌شود. فاسینلی همچنین در آثاری چون سریال پزشکی Nurse Jackie و سریال ابرقهرمانی Supergirl بازی کرده است.

الیزابت ریسر در نقش ازمه کالن

دانلود مجموعه فیلم های گرگ و میش

الیزابت ریسر (Elizabeth Reaser) بازیگر آمریکایی متولد 2 جولای 1975 برابر با 11 تیر 1354 است. برخی از آثار او عبارتند از فیلم روانشناختی Stay محصول سال 2005، فیلم درام Against the Current محصول سال 2009، فیلم درام کمدی Young Adult محصول سال 2011، فیلم ترسناک Ouija: Origin of Evil محصول سال 2016، سریال پزشکی Saved، سریال درام پزشکی Grey’s Anatomy، سریال درام کمدی The Ex-List، سریال جنایی True Detective، سریال The Handmaid’s Tale و سریال ترسناک The Haunting of Hill House.

اشلی گرین در نقش آلیس کالن

تمام فیلم های گرگ و میش

اشلی گرین (Ashley Greene) بازیگر آمریکایی متولد 21 فوریه 1987 برابر با 2 اسفند 1365 در شهر جکسون‌ویل، ایالت فلوریدا است که به خاطر بازی در مجموعه فیلم های Twilight شناخته می‌شود. او در آثار دیگری چون فیلم درام Skateland محصول سال 2010، فیلم ورزشی A Warrior’s Heart محصول سال 2011، فیلم کمدی LOL محصول سال 2012، فیلم کمدی Burying the Ex محصول سال 2014، فیلم اکشن Accident Man محصول سال 2018 و فیلم Bombshell محصول سال 2019 حضور داشته است.

کلان لاتز در نقش امت کالن

بازیگران فیلم های twilight

کلان لاتز (Kellan Lutz) بازیگر و مدل آمریکایی متولد 15 مارس 1985 برابر با 24 اسفند 1363 در شهر دیکینسن، ایالت داکوتای شمالی است. او با فیلم Stick It محصول سال 2006 پا به عرصه بازیگری گذاشت و با سری فیلم گرگ و میش شناخته شد. از آثار دیگر او باید به فیلم فانتزی Immortals محصول سال 2011، صداپیشگی در فیلم انیمیشنی Tarzan محصول سال 2013، فیلم اکشن The Expendables 3 محصول سال 2014 و سریال جنایی FBI: Most Wanted اشاره کنیم.

نیکی رید در نقش رزالی هیل

بازیگران فیلم های گرگ و میش

نیکی رید (Nikki Reed) بازیگر، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و خواننده آمریکایی متولد 17 می 1988 برابر با 27 اردیبهشت 1367 در شهر لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا است که با بازی در سری فیلم Twilight به شهرت رسید. او با فیلم Thirteen محصول سال 2003 وارد سینما شد و پس از آن در آثاری چون فیلم جنایی American Gun محصول سال 2005، فیلم درام Cherry Crush محصول سال 2007، فیلم Last Day of Summer محصول سال 2009، فیلم جنایی Catch .44 محصول سال 2011، فیلم Murder of a Cat محصول سال 2014 و فیلم ترسناک Jack Goes Home محصول سال 2016 به ایفای نقش پرداخت.

جکسون رادبون در نقش جاسپر هیل

بازیگران فیلمهای گرگ و میش

جکسون رادبون (Jackson Rathbone) بازیگر و خواننده آمریکایی متولد 14 دسامبر 1984 برابر با 23 آذر 1363 در سنگاپور است که بیشتر به خاطر بازی در نقش جاسپر هیل در مجموعه فیلم گرگ و میش شناخته می‌شود. بین سال‌های 2008 تا 2012 او خواننده اصلی، گیتاریست و درامر گروه فانک راک 100 Monkeys بود.

برخی از آثاری که در آنها به ایفای نقش پرداخته است عبارتند از فیلم کمدی Big Stan محصول سال 2007، فیلم ترسناک Dread محصول سال 2009، فیلم اکشن The Last Airbender محصول سال 2010، فیلم درام Live at the Foxes Den محصول سال 2013، فیلم Samson محصول سال 2018، فیلم درام کمدی The Wall of Mexico محصول سال 2019، سریال درام Beautiful People و سریال Finding Carter.

مک‌کنزی فوی در نقش رنزمه کالن

فیلم گرگ و میش / فیلم twilight

مک‌کنزی فوی (Mackenzie Foy) بازیگر و مدل آمریکایی متولد 10 نوامبر 2000 برابر با 20 آبان 1379 است که جوانترین بازیگر اصلی فیلمهای گرگ و میش نیز محسوب می‌شود و فقط در قسمت آخر این مجموعه حضور داشته است. او در آثار دیگری چون فیلم ترسناک The Conjuring محصول سال 2013، فیلم علمی تخیلی Interstellar محصول سال 2014 و فیلم درام Black Beauty محصول سال 2020 نیز بازی کرده است.

برخی از دیگر بازیگران مجموعه فیلم های Twilight عبارتند از:

  • جودی شکونی (Judi Shekoni) در نقش زافرینا
  • ادی گاتگی (Edi Gathegi) در نقش لارنت
  • کریستیان کامارگو (Christian Camargo) در نقش الیزر
  • میا مایسترو (Mía Maestro) در نقش کارمن
  • مگی گریس (Maggie Grace) در نقش ایرینا
  • می‌آنا بورینگ (MyAnna Buring) در نقش تانیا
  • عمر متولی (Omar Metwally) در نقش آمون
  • رامی ملک (Rami Malek) در نقش بنجامین
  • کامرون برایت (Cameron Bright) در نقش الک
  • داکوتا فانینگ (Dakota Fanning) در نقش جین
  • مایکل شین (Michael Sheen) در نقش آرو
  • جیمی کمپل باور (Jamie Campbell Bower) در نقش کایوس
  • کریستوفر هیردال (Christopher Heyerdahl) در نقش مارکوس

نکات جالب درباره سری فیلم گرگ و میش

در ادامه با مرور نکات جالبی از فیلم های گرگ و میش همراه شما خواهیم بود.

  • در سکانسی که بلا برای اولین بار به خانه کالن‌ها می‌رود، زمانی که کاسه از دست شخصیت نیکی رید می‌افتد و می‌شکند، او واقعا دست خودش را می‌برد. به همین دلیل هم در این سکانس دستکش به دست دارد.
  • در سکانسی که کاراکتر ادوارد پیانو می‌نوازد، در واقع این خود رابرت پتینسون است که می‌نوازد.
  • رابرت پتینسون در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که نقش ادوارد کالن اولین کاراکتر آمریکایی است که به او داده شده بود و او هیچ تمرین رسمی‌ای برای درآوردن لهجه آمریکایی‌اش نداشته است.
  • به محض اینکه رابرت پتینسون برای این نقش انتخاب شد، او به ایالت اورگن رفت و کار روی شخصیتش، هم فیزیکی و هم ذهنی را آغاز کرد. او روزی 5 ساعت تمرین می‌کرد و یاد می‌گرفت که بجنگد، بیسبال بازی کند و رانندگی کند.
  • قبل از اینکه رابرت پتینسون برای بازی در این فیلم‌ها انتخاب شود، او اصلا چیزی از رمان‌های Twilight نشنیده بود. او به این دلیل در تست برای این فیلم‌ها شرکت کرد که کارگزار آمریکایی‌اش او را ترغیب کرد و از طرف دیگر او از بازی کریستن استوارت در فیلم Into the Wild خوشش آمده بود.

فیلم گرگ و میش چند قسمت است؟

  • چشم‌های کریستن استوارت در واقع سبز است. او برای بازی در نقش بلا، لنزهای قهوه‌ای گذاشته بود.
  • از چند هفته قبل از اینکه فیلمبرداری شروع شود، رابرت پتینسون با هیچکس صحبت نکرده بود تا بتواند تنهایی ادوارد کالن را حس کند.
  • رمان گرگ و میش پیش از انتشار Forks نام داشت. ناشر کتاب اصرار کرد که مایر، نویسنده کتاب، نام دیگری برای این کتاب پیدا کند و در نهایت نام Twilight انتخاب شد.
  • بیشتر از 5000 بازیگر برای نقش ادوارد تست داده بودند.
  • قسمت اول فیلم Twilight در 48 روز فیلمبرداری شد.
  • 36 ساعت طول کشید تا موهای قهوه‌ای نیکی رید را بلوند کنند.
  • لنزهای قرمزی که توسط کاراکترهای لارنت، ویکتوریا و جیمز در قسمت اول استفاده شده بود، توسط خود کارگردان رنگ شده بودند.
  • بازیگرانی چون لی لی کالینز (Lily Collins)، جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)، میشل تراکتنبرگ (Michelle Trachtenberg) و سارا پکستون (Sara Paxton) برای ایفای نقش بلا در نظر گرفته شده بودند.
  • علاوه بر مک‌کنزی فوی، 10 بازیگر دیگر نیز نقش رنزمه را در طول دوران رشدش ایفا کردند. همچنین از یک کودک که با تکنولوژی‌های پویانمایی رایانه‌ای ساخته شده بود، استفاده شده است.
  • تیتراژ پایانی قسمت آخر در واقع برای همه قسمت‌های این سری فیلم ساخته شده و فقط برای قسمت آخر نیست.
  • قسمت آخر فیلم های گرگ و میش با بودجه 120 میلیون دلاری ساخته شد و پرهزینه‌ترین قسمت در این مجموعه است.
  • هنگامی که بلا برای اولین بار به عنوان یک خون آشام با خانواده کالن‌ها ملاقات می‌کند، یک لباس آبی به تن دارد. همه زنان دیگر خانواده نیز در این سکانس لباسی آبی به تن دارند و این نشان می‌دهد که بلا حالا واقعا یکی از آنهاست.
  • آخرین کلمه در فیلم واژه «تا ابد» (Forever) است که در تیتراژ پایانی نیز روی یک صفحه کتاب این کلمه را می‌بینیم. این واژه در واقع آخرین کلمه رمان گرگ و میش نیز هست.

کلام آخر

دانلود سری فیلم های twilight

در این مقاله از پلازا با معرفی سری فیلم های گرگ و میش همراه شما بودیم و مروری نیز بر تعداد قسمت های فیلم Twilight داشتیم. همانطور که خواندید، The Twilight Saga یک مجموعه فیلم عاشقانه خون آشامی است که در قالب 5 فیلم ساخته شده و بین سال‌های 2008 تا 2012 به اکران رسیده‌اند. اگر از طرفداران فیلم‌های عاشقانه، فانتزی و خون آشامی هستید، دانلود مجموعه فیلم های گرگ و میش را از دست ندهید. در ابتدای مقاله می‌توانید برای دانلود این مجموعه اقدام کنید.

آیا شما سری فیلم گرگ و میش را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره این فیلم‌ها، داستان و بازیگران آنها چیست؟ در قسمت نظرات همراه ما باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
نگین
.
26 اسفند 1401، 22:36
پاسخ
0
0
بهترین فیلم عاشقانه ای که دیدم ...
avatar
ناشناس
.
21 شهریور 1401، 13:21
پاسخ
3
0
در دنیا ی واقعی آدم دلش نمی خواد با ادوارد یا جیکوب باشه یکی خیلی سرده اون یکی هم کوچیک تازه سوتی های گرگ و میش کم نیست 🙄 بدتر آدم یاد دیو و دلبر و یه مقدار دراکولامی افته
avatar
صادق
.
27 مرداد 1401، 05:09
پاسخ
0
6
از اون دسته فیلماس که آدم دوست داره هیچوقت تموم نشه و همیشه قسمتای جدیدش رو بسازن،ولی از اون دسته فیلم ها هم نبود که خیلی بخواد آدمو حیرت زده کنه و عاشقش بشه. یه کالکشن فیلم سرگرم کننده برای چند روز و ارزش دیدن دار... از صد بهش نمره ی ۷۰ رو میدم
avatar
ارسلان طالبی
.
27 مرداد 1401، 08:43
پاسخ
0
1
@صادق
بنظرم مثل خیلی از سری هایی که از روی کتاب درست شدن این یکی هم کتابش از سری فیلم هاش بهتره
avatar
MahdiB
.
21 دی 1400، 13:33
پاسخ
0
0
این خیلی فیلم خوبی هست ولی چرا همش 5 قسمت داره میگن که قسمت 6 هم هست
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
21 دی 1400، 15:02
پاسخ
0
0
@MahdiB
فکر می‌کنم منظورتون کتاب Midnight Sun بود که نویسنده کتابهای توایلایت بعد از تموم شدن کتاب ها منتشر کرد. این در واقع همون کتاب اول ه که از زبان ادوارد نوشته شده. متاسفانه قرار نیست از روی اون فیلم بسازن.
avatar
بلا
.
20 شهریور 1400، 08:12
پاسخ
0
3
من واقعا از این فیلم لذت بردم. ولی کاش سازنده چند تا قسمت دیگه از این فیلم منتشر بکنه توی چند سال آینده. بعد در آخر اینکه اگر آدمی خیلی احساساتی هستید، پیشنهاد می کنم این فیلم مناسب شما نیست چون مثل من یک جوری می شید. از ما گفتن ?
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402