بررسی بازی Geometry Dash ؛ تریلر، گیم پلی و نکات بازی

دانلود بازی danger dash با پول بی نهایت/ بازی جئومتری دش/ بازی موبایل Geometry Dash
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Geometry Dash یکی از بازی‌های موفقی بوده که برای پلتفرم موبایل به انتشار رسیده است. جهت بررسی بازی Geometry Dash باما همراه باشید.

بازی جئومتری دش یکی از بازی‌های سرگرم کننده‌ای‌ست که بر پایه موسیقی ساخته و طراحی شده است. بازی موبایل Geometry Dash توسط سازنده سوئدی تحت عنوان Robert Topala ساخته شده است. سازنده این بازی، به عنوان Robtop نیز شناخته می‌شود. اولین بازی تحت عنوان بازی جئومتری دش در سال 2013 و در 13 آگوست (22 مرداد 1392) برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS به انتشار رسید. در بازی موبایلی Geometry Dash بازیکنان وظیفه کنترل کردن یک آیکون را در اختیار دارند. این آیکون در صفحه‌ای که به صورت یک آلت موسیقی است حرکت خواهد کرد. در این مسیر موانعی تعبیه شده است که در صورت برخورد با هریک از آن‌ها، آیکون از بین رفته و بازیکنان شکست می‌خورند. در این مقاله از پلازا با بررسی بازی موبایل Geometry Dash همراه ما باشید.

دانلود بازی Geometry Dash Lite

فهرست مطالب

بررسی بازی Geometry Dash

جئومتری دش یک بازی خوب در سبک مناسب بوده که با برخورداری از گیم پلی عالی و مراحل بسیار میتواند شمارا برای دقایق خوبی سرگرم کند. با اینکه امروزه محبوبیت بازی نسبت به انتشار بازی های جدید کمتر شده است ولی باید بدانید که هنوزهم گزینه خوبی برای سرگرمی است که نباید آنرا ساده از دست داد. در ادامه به داستان و گیم پلی بازی اشاره خواهیم داشت.

داستان بازی جئومتری دش

بازی جئومتری دش برای اندروید و سایر بازی‌هایی که در چنین سبکی ساخته می‌شوند، به این دلیل که هدف از ساخت این بازی‌ها سرگرمی است، فاقد داستان خاصی است. تمرکز سازنده این چنین بازی‌ها بر روی کیفیت گرافیک و محتوا، همچنین با کیفیت بودن گیم پلی آن‌ها است. به صورت کلی بازی جئومتری دش داستان خاصی برای دنبال کردن ندارد و بازیکنان باید صرفا این بازی را تجربه کرده و اوقات فراغتشان را با آن پر کنند و از آن لذت ببرند.

گیم پلی بازی جئومتری دش

بازی اندروید Geometry Dash با وسایل متعددی قابل بازی و اجرا است. این بازی همانطور که برای سیستم عامل موبایل ساخته و طراحی شده، با موس، کیبورد، Touch Screen و Controller قابل بازی است. البته اجرا و عملی کردن این گزینه‌ها به نوع دستگاه شما بستگی دارد. برخی پلتفرم‌ها قابلیت پشتیبانی از برخی از دستگاه‌های فوق‌الذکر را نداشته و نمی‌توان با آن‌ها بازی کرد. نحوه بازی جئومتری دش به این صورت است که از حرکات عمده‌ای که بسیار برای بازیکنان کارآمد خواهد بود باید استفاده کنند. یکی از این حرکات پریدن یا Jump است. در بازی اندرویدی جئومتری دش با توجه به وسیله بازیتان، دکمه‌های پرش متفاوت خواهد بود که به شرح زیر هستند.

بازی موبایل Geometry Dash/ بازی جئومتری دش/ گرافیک بازی Geometry Dash

در حالت Touch Screen بازیکنان با لمس کردن صفحه می‌توانند بپرند. در کیبورد با فشردن دکمه Space Bar یا فلش بالا که بر روی کیبورد وجود دارد قابلیت پریدن را دارند. در حالت موس با کلیک چپ کردن و در استفاده از Controller با فشردن دکمه A می‌توانند پرش کرده و از موانع پیش‌رو جان سالم به در ببرند. تمامی هدف و فعالیت‌های بازی جئومتری دش در این خلاصه می‌شوند که باید آیکون را برای کامل کردن سطحتان به پایان مسیر هدایت و کنترل کنید. یکی دیگر از نکات قابل توجهی که باید درباره بازی موبایلی جئومتری دش بدانید این است که هنگامی که با یکی از موانع پیش رویتان برخورد کنید، بازی به صورت خودکار شما را به ابتدای بازی انتقال خواهد داد و شما باید مجددا مسیر را با دقت بیشتری طی کنید.

راهنمای بازی جئومتری دش به شما آموزش خواهد داد تا برای روان‌تر شدن بازیتان به صورت تمرینی در یکی از قسمت‌های بازی، مشغول بازی کردن شوید. اگر در این قسمت که کاملا تمرینی است با مانع برخورد کنید، به اول مسیر بازنخواهید گشت و به ادامه مسیر خواهید رفت. پس از دانلود بازی متوجه خواهید شد که بازیکنان نمی‌توانند بر سرعت آیکون بازی تاثیری گذاشته و آن را تحت کنترل خود دربیاورند.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در رابطه با بازی Geometry Dash بدانید این است که زمان و ریتم موسیقی که هنگام حرکت توسط شما نواخته می‌شود، قسمت‌های بسیار مهم بازی بوده که اغلب با یکدیگر در ارتباط هستند. در بازی جئومتری دش آیکون بازیکنان به صورت هفت وسیله در می‌آید. هر یک از این وسیله‌ها کاربرد و عملکرد متفاوتی با سایر وسایل از خود نشان خواهند داد.

بازی موبایل Geometry Dash/ بازی جئومتری دش/ گرافیک بازی Geometry Dash

یکی از حالت‌های بازی جئومتری دش برای آیفون Cube Form یا مکعب نام دارد. در این حالت بازیکنان با ضربه زدن پرش خواهند کرد و در صورتی که می‌خواهند به صورت مکرر این کار را انجام دهند باید دکمه پرش را نگه دارند. در Ship یا کشتی، بازیکنان دکمه را نگه می‌دارند تا به بالا بروند و برای پایین آمدن به صورت آزادانه می‌آیند. در Ball یا توپ، بازیکنان ضربه می‌زنند تا جاذبه زمین را کم و زیاد کنند.

در بازی جئومتری دش برای iOS جاذبه تاثیر چشم‌گیری بر روی روند بازیتان خواهد گذاشت. هنگامی که پرش می‌کنید، هرچه جاذبه زمین بر روی بازیکن بیشتر و قوی‌تر باشد، سریع‌تر به پایین خواهد آمد و این ممکن است در کنترل کردن آیکون بازی برای بازیکنان مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در حالت بعد که UFO نام دارد، بازیکنان باید با ضربه زدن به پرش درآمده و از موانع پیش رویشان دوری و عبور کنند.

یکی دیگر از حالت‌های بازی موبایل Geometry Dash موج یا Wave نام دارد. در این حالت تنها چیزی که با سایر حالت‌ها متفاوت بوده، نوع و جهت پرش است. در Wave بازیکنان هنگامی که به بالا می‌پرند هم اوج و هم فرودشان به صورت موربی است. با یک شیب ملایم به سمت بالا رفته و با شیب ملایم به سمت پایین فرود می‌آیند. با استفاده از Spider یا عنکبوت بازیکنان این فرصت را خواهند داشت تا برای پرش‌های بلند و جا به جایی بر روی یک سقف و یک ساختمان بلندتر، از آن استفاده کنند.

در حالت‌های پرشی معمولا بازیکنان با درجه حدودی 62.5 به حرکت در می‌آیند. تمامی این مواردی که در بالا در رابطه با پریدن گفته شد، توسط بخش‌هایی که Portal نام دارند شکل گرفته و انتخاب می‌شوند. پورتال به بازیکنان این امکان را خواهد داد تا وسایل نقلیه خودشان را تغییر دهند. در کنار این تغییر، آن‌ها می‌توانند جهت حرکت، قدرت گرانش و… را نیز تغییر دهند.

بازی موبایل Geometry Dash/ بازی جئومتری دش/ گرافیک بازی Geometry Dash

در کنار تمام این موارد، پس از دانلود بازی Geometry Dash برای اندروید می‌بینید که پدها و گوی‌های تعبیه شده در بازی، قدرت پرش خودکار را به بازیکنان می‌دهد. این روش به آن‌ها برای عبور از موانع سخت بسیار کمک می‌کند. در آخرین ورژن بازی Geometry Dash سطح و لول‌های بازی به تعداد 21 وجود دارند. 18 سطح در همان ابتدای بازی و پس از نصب، در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

در بازی جئومتری دش جوایز پس از کامل کردن پروسه هر مرحله به بازیکنان داده می‌شود. در این جوایز تعدادی سکه وجود دارد که تحت عنوان Secret Coins شناخته می‌شوند. شاید برایتان سوال باشد که چرا نام آن‌ها سکه‌های مخفی است. در ادامه بررسی بازی Geometry Dash به آن خواهیم پرداخت. این سکه‌ها برای قفل‌گشایی 3 سطح که قفل هستند کاربرد داشته و با استفاده از این سکه‌ها، می‌توانید تا 3 سطح را برای خود قفل‌گشایی کنید.

در ادامه بررسی بازی اندروید Geometry Dash می‌خواهیم علاوه بر ساختار گیم پلی بازی، به جزئیات مراحل و سطح‌های آن نیز مروری داشته باشیم. همانطور که گفته شد، بازی Geometry Dash از 21 مرحله ساخته شده است. پس از دانلود بازی جئومتری دش و شروع آن در سطح 1، بازی دارای روند آسانی است. این کار باعث می‌شود بازیکنان رفته رفته با ساختار و چگونگی بازی آشنایی بیشتری پیدا کرده و لذت بیشتری از آن ببرند. در بازی موبایل Geometry Dash هرچه سطحتان بالاتر برود، روند بازی به سمت سختی بیشتر سوق داده خواهد شد. هنگامی که به سطح 6 می‌رسید، بازی به صورت خودکار از شما می‌خواهد که سطحتان را انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های خوب بازی جئومتری دش این مورد است که بازی به صورت یکنواخت سخت و سخت‌تر نمی‌شود.

در سطح 6 به بالاتر به این دلیل که سختی بازی ممکن است برای بعضی بازیکنان زیاد باشد، از آن‌ها می‌پرسد که سطحشان را انتخاب کنند. سطوحی که بازیکنان می‌توانند پس از دانلود بازی جئومتری دش برای آیفون انتخاب کنند، به این ترتیب هستند: آسان، معمولی، سخت، سخت‌تر، بسیار سخت و فوق‌العاده سخت. هریک از این سطوح باعث می‌شود که بازیکنان به چالش بیشتری کشیده شده و بازی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

بازی موبایل Geometry Dash/ بازی جئومتری دش/ گرافیک بازی Geometry Dash/ دانلود بازی geometry dash sub zero

پس از نقد و بررسی بازی جئومتری دش به این موضوع می‌رسیم که در قسمتی که بازیکنان سطح بازیشان را انتخاب می‌کنند، در سطح Demon که یکی از سخت‌ترین حالت‌های بازی است، آن‌ها می‌توانند دوباره این سطح را که به سطوح مختلفی تقسیم بندی شده است انتخاب کنند. شاید برایتان سوال باشد که دقیقا این موضوع به چه منظور است. هنگامی که در یک مرحله، بازیکنان سطح Demon را انتخاب کنند، دوباره می‌توانند این سطح را لول‌بندی کنند. این لول‌ها به ترتیب آسان، متوسط، سخت، Insane و Extreme Demons هستند. شما اگر در Demons سطح Extreme Demons را انتخاب کنید، سخت‌ترین سطح بازی را تجربه خواهید کرد. در سطوح بازی Geometry Dash، بازی به صورت خودکار برای هر سطح، تعدادی ستاره مشخص و از قبل تعیین شده را متناسب با دشواری آن مرحله، به بازیکنان می‌دهد.

در دشواری‌هایی که بازیکنان به صورت شخصی آن‌ها را ساخته‌اند، تعداد ستاره کمتری نسبت به سطوح بازی داده خواهد شد. برای مثال هنگامی که بازیکنان در سطح Demon که خود بازی قرار داده است، بازی کرده و پیروز شوند، تعداد 14 یا 15 ستاره را به عنوان پاداش به آن‌ها خواهد داد. در صورتی که تعداد ستاره‌ها در سطوحی که توسط خود بازیکنان ساخته شده‌اند 10 ستاره است.

پس از دانلود بازی جئومتری دش برای iOS، بازیکنان پس از شروع بازی و پیروزی در مراحل مختلف آن، می‌توانند دستاوردها و جوایز بسیار خوبی را کسب کنند. از جمله این جوایز می‌توان به آیکون و رنگ‌های مختلف آن اشاره کرد. با باز کردن آیکون، بازیکنان تنوع بسیار خوبی را در روند بازی کردنشان حس خواهند کرد و تا حدودی بازی را از حالت یکنواختی در می‌آورند. در کنار تمام مواردی که در قسمت نقد و بررسی بازی موبایلی جئومتری دش تقدیم نگاه شما عزیزان شد، می‌رسیم به پرداخت درون برنامه‌ای این بازی.

دانلود بازی geometry dash sub zero/ بازی Geometry Dash

بازیکنان از طریق چند فروشگاهی که درون بازی قرار داده شده است، می‌توانند ارز درون بازی که تحت عنوان Orb وجود دارد را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. بازی جئومتری دش پس از با موفقیت به اتمام رساندن مراحل به بازیکنان مقداری Orb خواهد داد. اما بعضی از آیتم‌های بازی مقدار زیادی Orb برای قفل‌گشایی نیاز دارند که باید اقدام به خرید، از طریق خرید درون برنامه‌ای کنید. بازی موبایل Geometry Dash یک حالت تمرینی دارد که بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن قسمت، به بازی پرداخته و روند بازی خودشان را حرفه‌ای‌تر کنند. در قسمت تمرینی این بازی، دیگر نیازی به ریست کردن بازی و یا به ابتدای بازی آمدن نیست. بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که در Checkpointها آمده و از آنجا شروع مجدد کنند.

همچنین بخوانید :

پس از دانلود بازی Geometry Dash، بعضی از بازیکنان به سمت تمرینی بازی کردن آن می‌روند. در قسمت تمرینی این بازی، بازیکنان نمی‌توانند مراحل بازی را به صورت رسمی به پایان رسانده و جوایزی دریافت کنند. همانطور که از اسمش پیدا است، بازیکنان برای تمرین در این قسمت، می‌توانند آن را بازی کنند و برای حرفه‌ای‌تر شدن بازیشان قدم‌هایی را بردارند.

یکی دیگر از نکات جالبی که پس از دانلود بازی Geometry Dash به آن پی خواهید برد این است که بازیکنان می‌توانند مراحلی که توسط بازیکنان دیگر ساخته شده‌اند را دانلود کنند و متقابلا آن‌ها می‌توانند مراحلی که به دست خود ساخته و طراحی کردند را آپلود کرده تا بازیکنان دیگر آن‌ها را تجربه کنند. گزینه دانلود و آپلود، فقط مخصوص همین نسخه از بازی است. در نسخه‌هایی از این بازی همچون Geometry Dash Lite یا بازی‌های اسپین آف شما نمی‌توانید چنین کاری را برای آن‌ها انجام دهید. در قسمت پایین قصد داریم تمامی 21 مرحله‌ای را که توسط Robert Topala ساخته شده را با هم مرور کنیم.

بازی موبایل Geometry Dash/ بازی جئومتری دش

اسامی که در پایین ملاحضه می‌کنید، نام مراحل بازی هستند که به ترتیب از اول تا آخر لیست‌بندی شده‌اند:

  • Stereo Madness
  • Back On Track
  • Polargeist
  • Dry Out
  • Base After Base
  • Can’t Let Go
  • Jumper
  • Time Machine
  • Cycles
  • xStep
  • Clutterfunk
  • Theory Of Everything
  • Electroman Adventures
  • Clubstep
  • Electro dynamix
  • Hexagon Force
  • Blast Processing
  • Theory of Everything 2
  • Geometrical Dominator
  • Dead locked
  • Fingerdash

بازی Geometry Dash در تاریخ 13 ماه آگوست سال 2013 که مصادف است با 22 مرداد ماه سال 1392، برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید به انتشار رسید. نسخه Windows Phone بازی جئومتری دش در تاریخ 12 ماه ژوئن سال 2014 (22 خرداد ماه 1393) به انتشار رسید. نسخه‌های این بازی برای پلتفرم‌های Microsoft Windows و macOS در تاریخ 22 ماه دسامبر سال 2014 (1 دی ماه 1393) به انتشار جهانی رسید.

دانلود بازی جئومتری دش

با پایان یافتن بررسی بازی Geometry Dash بدنیست بدانید که این بازی نسخه های متعددی در این زمینه داشته است که بسته به نیاز و سلیقه خود میتوانید بازی های زیر را مستقیما از گوگل پلی یا اپ استور دریافت کنید. دقت داشته باشید که این بازی میزبان بروزرسانی های خوبی بوده است که از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود این بازی اقدام کنید.

دانلود بازی اندروید Geometry Dash

دانلود بازی جئومتری دش برای آیفون

سخن پایانی

بازی موبایل Geometry Dash بازی باکیفیتی بوده و این قابلیت را دارد که هر بازیکنی را مجذوب خودش کند. شما اگر به این بازی علاقه دارید، می‌توانید برای دانلود بازی Geometry Dash برای کامپیوتر و سایر پلتفرم‌ها اقدام کنید و یک بازی متفاوت را تجربه کنید. از آن‌جایی که این بازی زیبا پایه و اساسش بر روی موسیقی و ریتم‌های آن می‌چرخد، بسیاری از بازیکنان به موزیک‌های این بازی علاقه پیدا می‌کنند. شما هم اگر جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید برای دانلود آهنگ های بازی Geometry Dash Sub Zero اقدام کنید. تمامی آهنگ‌های این بازی در دسترس بوده و کار سختی پیش رویتان نیست. از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید سپاس گذاریم.

آیا شما تجربه چنین سبک از بازی را داشته‌اید؟ آیا بازی Geometry Dash را تجربه کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با تیم پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402