دانلود فیلم درس های فارسی (Persian Lessons) ؛ تریلر، بازیگران و نمرات منتقدین

دانلود فیلم درس های فارسی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم درس های فارسی 2020 درباره‌ جوانی است که زمان حمله نازی‌ها به فرانسه در سال 1942 دستگیر می‌شود و با وانمود به ایرانی بودن، از مرگ توسط نازی‌ها فرار می‌کند. در ادامه به معرفی کامل فیلم Persian Lessons 2020 می‌پردازیم.

فیلم درس های فارسی توسط کارگردان اوکراینی، وادیم پرلمان (Vadim Perelman) ساخته شده است و بازیگرانی مانند نائول پرز بیسکایارت (Nahuel Perez Biscayart) و لارس آیدینگر (Lars Eidinger) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم درس های پارسی برای اولین بار در بخش ویژه جشنواره فیلم برلین 2020 به نمایش درآمد. وادیم پرلمان پیش از این نیز تجربه ساخت فیلمی که به ایرانی‌ها و زبان فارسی مرتبط باشد را در فیلم خانه‌ای از شن و مه (House of Sand and Fog) با بازی شهره آغداشلو و بن کینگزلی (Ben Kingsley) در کارنامه‌ خود دارد.

در ویدئو زیر شاهد «تریلر فیلم Persian Lessons 2020 با زیرنویس فارسی» هستید که می‌تواند شما را با فضای آن کمی آشنا کند.

حق پخش بازار جهانی فیلم Persian Lessons 2020 که محصول مشترکی از کشورهای روسیه، بلاروس و آلمان است، در جشنواره برلین به چند شرکت هنری سپرده شد. فیلم درس های فارسی 2020 که برگرفته از کتاب «اختراع یک زبان» اثر وولفگانگ کولهاز (Wolfgang Kohlhaase) است، با الهام از رویدادهایی واقعی ساخته شده است. این فیلم همچنین نماینده کشور بلاروس در اسکار و جزو نامزدهای اولیه بود که به بخش نامزدهای نهایی این جشنواره راه پیدا نکرد. در این مقاله از پلازا با معرفی و نقد فیلم درس‌ های فارسی 2020 همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم درس های فارسی 2020

در این بخش برای دانلود فیلم Persian Lessons 2020 می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کرده و فیلم سینمایی درسهای فارسی را با زیرنویس فارسی چسبیده دانلود کنید.

کیفیت: WEB-DL 720p | حجم: 1.03 گیگابایت

کیفیت: WEB-DL 480p | حجم: 613 مگابایت

داستان فیلم Persian Lessons 2020

حالا که تریلر فیلم درس های فارسی را تماشا کردید، بد نیست نگاهی به داستان این فیلم تامل‌برانگیز نیز داشته باشیم و به بررسی فیلم Persian Lessons 2020 بپردازیم. فیلم سینمایی درس های فارسی، داستان جوانی بلژیکی به نام ژیل است که توسط ارتش نازی در فرانسه دستگیر شده و در کامیونی با یهودی‌های دیگر برای یک اعدام دسته‌جمعی راهی می‌شوند. در مسیر، جوانی از ژیل تقاضای غذا می‌کند و در ازای آن به او پیشنهاد می‌کند که یک کتاب فارسی را به او هدیه بدهد. ژیل با کنجکاوی کتاب را که گویا سابق بر این متعلق به فردی به نام رضا بوده است، ورق می‌زند و معنی کلمه‌هایی مانند بابا را از آن مرد می‌پرسد؛ کلمه‌هایی که نمی‌داند در ادامه مسیر باعث نجات جان او از چه جنایت بزرگی می‌شوند.

نقد فیلم persian lessons

هنگامی که افسران نازی، یهودیان را برای شلیک دسته‌جمعی به آن‌ها از کامیون پیاده می‌کنند، ژیل ادعا می‌کند که نام او رضاست و اهل کشور ایران است. افسران حرف‌های او را به تمسخر می‌گیرند، اما در آن میان یکی از افسران اطلاع می‌دهد که یکی از فرمانده‌ها به دنبال فردی ایرانی است؛ تصادف مبارکی که باعث نجات جان ژیل در آن لحظه می‌شود. ژیل توسط سربازان به اردوگاهی منتقل می‌شود و فرمانده‌ای را ملاقات می‌کند که از او می‌خواهد به او زبان فارسی را بیاموزد؛ زیرا او قصد دارد در پایان جنگ به کشور ایران مهاجرت کند و رستورانی در شهر تهران داشته باشد. ژیل که خود نیز ایرانی نیست و جز کلمه‌ «پدر»، کلمه‌ دیگری از این زبان نمی‌شناسد، مجبور می‌شود تا از خود زبانی اختراع کرده تا بتواند خود را حداقل تا مدت زیادی از خطر مرگ نجات دهد. او مسیر سخت و دشواری در پیش دارد؛ زیرا هم باید کلمه‌های جدیدی اختراع کند، هم آن‌ها را با معنی که دارند به خاطر بسپارد و هم آن‌ها را در مقام معلم به شخص دیگری بیاموزد.

بازیگران فیلم Persian Lessons 2020

در این بخش از معرفی فیلم Persian Lessons 2020، به معرفی چند بازیگر مشهور این فیلم می‌پردازیم. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه این قسمت همراه ما باشید.

نائول پرز بیسکایارت در نقش ژیل

بازیگران فیلم درس های پارسی

نائول پرز بیسکایارت، بازیگری آرژانتینی است که از آثار او می‌توان فیلم‌هایی مانند Patagonia و 120 BPM را نام برد. نائول پرز برای بازی در فیلم 120 تپش در دقیقه موفق شد تا جایزه سزار را از جشنواره سزار 2018 کشور فرانسه به دست بیاورد. او همچنین در سال 2018 یکی از اعضای هیئت داوران در بخش جایزه نخل دگرباشی در هفتاد‌ و یکمین جشنواره فیلم بین‌المللی کن بود.

لارس آیدینگر در نقش کخ

دانلود فیلم درس های فارسی در برلین

لارس آیدینگر که بازیگری متولد آلمان غربی است، با فیلم‌هایی مانند My Little Sister، فیلم Everyone Else، فیلم Hell، فیلم درام Clouds of Sils Maria و Personal Shopper شناخته می‌شود. او همچنین در سریال معروف بابیلون برلین (Babylon Berlin) نیز ایفادی نقش کرده است.

سایر بازیگران فیلم درس های فارسی عبارتند از:

  • لئونی بنش (Leonie Benesch) در نقش السا
  • جوناس نای (Jonas Nay) در نقش مکس
  • الکساندر بیر (Alexander Beyer) در نقش فرمانده

بررسی فیلم Persian Lessons 2020

شاید اینگونه به نظر برسد که تعداد فیلم‌های ساخته شده برای جنگ‌ جهانی دوم و تبعات آن بر انسان‌ها و مخصوصا قوم یهود، بیش از حد بوده است، اما اگر اینگونه فکر کنیم که جنگ‌ جهانی دوم با بیش از هفتاد میلیون کشته، لقب وحشتناک‌ترین جنگ در طول تاریخ را دارد، تعداد فیلم‌هایی که برای این جنایت ساخته شده‌اند، کم نیز جلوه می‌کند. هزاران انسان در این جنگ با هزاران داستان متفاوتی که داشتند کشته شدند و می‌توان برای هر کدام از آن‌ها فیلمی ساخت و قصه‌ای روایت کرد.

کارگردان فیلم Persian Lessons 2020 معتقد است گرچه فیلمی درباره‌ هولوکاست ساخته است، اما از بیننده می‌خواهد که زاویه دید خود را گسترش دهد و به فیلم نگاهی انسانی داشته باشد. در این فیلم شخصیت‌هایی خلق شده‌اند که هیچکدام را نمی‌توان به تنهایی سیاه یا سفید توصیف کرد؛ بلکه هر کدام باید با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته‌اند، قضاوت شوند.

در این فیلم تمام افراد نظامی و تمام افراد زندانی که در قالب قربانیان و جنایتکاران به تصویر کشیده شده‌اند را می‌توان به نوعی قربانی شرایط حاکم توصیف کرد. اینگونه به نظر می‌رسد که جنگ و تلاش برای بقا و از دست ندادن خاک، افراد را تبدیل به دیکتاتورهایی کرده است که در شرایطی دیگر می‌توانستند انسان‌هایی کاملا معمولی باشند و نگاهی انسانی‌تر به قربانیان خود داشته باشند.

فیلم درس های فارسی که با الهام از جریاناتی واقعی در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم و در اردوگاه‌ نازی‌ها ساخته شده است، به نجاتی که می‌توان از طریق آگاهی به آن رسید اشاره دارد. آگاهی همواره در طول تاریخ برای بشر نجات‌دهنده بوده است و همیشه می‌توان با پناه بردن به معجزه‌ای که کتاب و کلمات برایمان هدیه می‌آورند، راهی برای نجات پیدا کرد. برای مثال، در این فیلم کتابی بیگانه که به زبانی بیگانه نوشته شده است، جان انسانی را از مرگ، اعدام و کوره‌هایی که برای سوختنش مهیا شده بودند نجات می‌دهد و به او امیدی برای زندگی می‌بخشد.

بررسی فیلم Persian Lessons

فیلم درس های فارسی در مجموع انتظارات بسیاری را برآورده ساخته است و داستانی جذاب و نفس‌گیر در قحطی انسانیت را ارائه می‌دهد؛ با این‌ حال اثر بی‌عیب و نقصی نیست. در یکی از اولین صحنه‌های فیلم یک اشتباه بزرگ، غیر‌قابل بخشش و غیر منتظره درباره‌ این فیلم وجود دارد و آن این است که عنوان کتاب با حروف معکوس و جداگانه نوشته شده است. شاید بهتر بود کارگردان فیلم درس های پارسی که این دومین تجربه‌ او برای ساخت فیلمی مرتبط با زبان فارسی بود، از توصیه‌های یک متخصص آشنا به فارسی‌نویسی برای چنین فیلم محبوبی استفاده می کرد.

به طور کلی نمی‌توان فیلم Persian Lessons 2020 را مختص زبان فارسی یا ایرانی بودن دانست؛ بلکه فیلم در مورد حد صداقت در مردم است. صداقتی که شاید حتی با داشتن یک زبان مشترک نیز میسر نشود. چنان که در فیلم نیز مشاهده می‌کنید چطور افراد همزبان نیز به خود رحمی ندارند. اما در همان شرایط، افرادی هستند که انسانیت را حتی در شرایط دشوار نیز فراموش نکرده‌اند و نگاهی فراتر از همزبان بودن به اطرافیان خود دارند و آن‌ها را انسان می‌بینند و خود را نیز فردی که موظف است انسانیت را به جا آورد.

نمرات فیلم Persian Lessons 2020

فیلم درس های فارسی 2020 در بخش رتبه‌بندی سایت IMDb توانسته است امتیاز 7.4 از 10 را به دست آورد. همچنین امتیاز فیلم درس های پارسی در سایت‌ راتن تومیتوز 71% است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز می‌اندازیم.

Daily Star (UK) / اندی لی

بااین‌که جنبه‌های داستانی زیادی در فیلم درس های پارسی برای ایجاد کشش در مخاطب ایجاد شده‌اند، اما نمی‌توان کتمان کرد که دو اجرای درخشان بازیگران نقش اصلی است که باعث می‌شود فیلم را تا انتها تماشا کنیم.

Daily Mail (UK) / برایان وینر

فیلم Persian Lessons 2020 به راحتی قابل توصیف است. این فیلم یک درام جذاب و بسیار اصیل درباره هولوکاست است که گرچه بیشتر فیلم به زبان آلمانی اتفاق می‌افتد، اما به عنوان فیلمی از سینمای بلاروس معرفی می‌شود. همچنین گفته می‌شود که برای ساخت فیلم از وقایع واقعی الهام گرفته‌اند.

تریلر فیلم Persian Lessons

Guardian / کت کلارک: 3 از 5

افسانه‌ای که فیلم درس‌ های فارسی در مورد آن حرف می‌زند، فیلمی دو ساعته و تماشایی در مورد اهمیت زبان و حافظه را به وجود آورده است. فیلم به طور غیر منتظره‌ای عمق و جدیت بالایی را کسب کرد و سکانس آخر آن برای فرو آوردن ضربه نهایی به تماشاگر، دیدنی بود.

کلام پایانی

درس های فارسی داستان بقای انسانی است که در روزگاری که همه با اسلحه و گلوله می‌جنگند، سلاحی جز کلمه ندارد. انسان‌های بسیار زیادی در جنگ‌های متعددی کشته شدند و قسمت تلخ ماجرا اینجاست که این انسان‌ها با کوچک‌ترین سهم در جنگ، بزرگ‌ترین ضربه‌ها را از آن به یادگار گرفتند. فیلم Persian Lessons 2020 فیلمی است که می‌تواند دیدگاه افراد را به بسیاری از مسائل، انسانی‌تر کند.

در نهایت اگر طرفدار چنین موضوعاتی هستید، تماشای فیلم درس های پارسی را از دست ندهید. در این مقاله از داستان و بازیگران فیلم Persian Lessons 2020 گفتیم و به نقد و بررسی آن پرداختیم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما راجع به آن چیست؟ شما می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید و با دیگر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
A❤atan
.
09 مهر 1400، 04:21
پاسخ
0
0
یه سوال کوچولو که هنوز جوابشو پیدا نکردم:آیا هولوکاست واقعیت داره یا فقط توی فیلمایی مثل درس های فارسی پیدا میشه؟ (فقط سواله ها!?)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402