گروه کویین (Queen) ؛ بیوگرافی باشکوه ترین گروه راک تاریخ

گروه کویین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر از طرفداران موسیقی‌ راک باشید، قطعا گروه کویین یکی از معروف‌ترین گروه‌های موسیقی جهان را می‌شناسید. در این مقاله نگاهی به تاریخچه این گروه و فعالیت‌های آن از گذشته تاکنون می‌پردازیم.

گروه کویین یک گروه راک انگلیسی است که در سال 1970 در لندن شکل گرفت. اعضای بند کویین شامل فردی مرکوری (Freddie Mercury)، خواننده اصلی گروه و پیانیست، راجر تیلور (Roger Taylor)، درامر و خواننده، برایان می (Brian May)، گیتاریست و خواننده و جان دیکن (John Deacon)، گیتاریست بیس بود. آثار گروه کوئین تحت تاثیر پراگرسیو راک، هارد راک و هوی متال بوده است، اما این گروه کارهای عامه پسندتر مثل سبک پاپ راک نیز تولید کردند.

در ویدیوی زیر می‌توانید «اجرای زنده آهنگ Bohemian Rhapsody از گروه Queen» را تماشا کنید.

قبل از تشکیل گروه Queen، برایان می و راجر تیلور در یک بند به نام اسمایل (Smile) با هم همکاری می‌کردند. فردی مرکوری یکی از طرفداران اسمایل بود و آن‌ها را به ضبط بهتر و بیشتر تشویق می‌کرد. مرکوری در سال 1970 به گروه پیوست و نام کویین را برای گروه پیشنهاد داد و به عنوان خواننده جدید گروه کویین مشغول به کار شد. جان دیکن نیز در سال 1971، قبل از انتشار اولین آلبوم کویین، در گروه استخدام شد. گروه کوئین دستاوردهای زیادی کسب کرد و در تاریخ موسیقی جاودانه شد. گروه Queen در سال 1991 به علت مرگ فردی مرکوری بر اثر بیماری ایدز، به پایان فعالیت خود رسید. در این مقاله از پلازا با بیوگرافی گروه کویین همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

بیوگرافی گروه کویین

در ادامه با معرفی گروه راک کوئین و بیوگرافی اعضای گروه کویین همراه ما باشید.

تشکیل گروه کویین

کویین بند / بیوگرافی گروه کویین

اعضای بنیان گذار گروه کویین در اواخر دهه 1960 در غرب لندن دیدار کردند. برایان می گیتاریست، در سال 1963 گیتار دست ساز خود را به همراه پدرش ساخت و در سال بعد، گروهی به نام 1984 را به همراه خواننده تیم استافل (Tim Staffell) تشکیل داد. برایان می در سال 1986 گروه را ترک کرد تا به تحصیلاتش در رشته فیزیک و نجوم در دانشگاه امپریال بپردازد. او گروه اسمایل را با استافل و نوازنده کیبورد، کریس اسمیت (Chris Smith) بنا کرد. برای تکمیل کردن گروه، آن‌ها آگهی استخدام درامر را در تابلوی اعلانات کالج قرار دادند. راجر تیلور، دانشجوی جوان دندانپزشکی، به آگهی پاسخ داد و بعد از تست به گروه اضافه شد. اسمیت نیز در اوایل سال 1969 بعد از یکی از اجراهای گروه، اسمایل را ترک کرد.

هنگام تحصیل در کالج هنر Ealing در غرب لندن، استافل با یکی از دانشجویان به نام فردی بولسارا (Freddie Bulsara)، صمیمی شد. فردی اهل زنگبار تانزانیا و از پارسیان هند بود. فردی یک سال در زمینه طراحی مد درس خواند و سپس دانشجوی گرافیک و طراحی شد. او به سرعت به یکی از طرفداران اسمایل تبدیل شد.

همچنین بخوانید :

در سال 1970 به دلیل عدم موفقیت گروه و علاقه استافل به آر اند بی و سول و صدای هارد راک گروه، استافل گروه را ترک کرد. اعضای باقیمانده گروه، فردی مرکوری را به عنوان خواننده به گروه اضافه کردند. همچنین مایک گروس (Mike Grose) نیز به عنوان بیسیست به گروه اضافه شد. فردی پیشنهاد تغییر نام گروه به کویین را داد و اعضای گروه نیز موافقت کردند. در همین موقع، او اسم مستعار مرکوری (Mercury) به معنای سیاره عطارد را برای خود برگزید.

دو آلبوم اول گروه کویین فردی مرکوری، متشکل از کاورهای مختلف سبک راک اند رول بود. آن‌ها توجه جان آنتونی (John Anthony) تهیه کننده را به خود جلب کردند. جان آنتونی به  صدای گروه بسیار علاقمند بود، اما معتقد بود که آن‌ها با بیسیست خوبی کار نمی‌کنند. سپس مایک گروس، گروه را ترک کرد و باری میچل (Barry Mitchell) جایگزین او شد. اما نوازندگی میچل نیز دوام زیادی در گروه نداشت و در 1971 داگ بوگی (Doug Bogie) بیسیست جایگزین او شد. در همان سال، بیسیست جان دیکن جایگزین داگ بوگی شد. علاوه بر این که جان دیکن بیسیست خوبی بود، مکمل گروه بود و در زمینه الکترونیک نیز مهارت داشت.

سال های اول فعالیت گروه کوئین

کوئین بند / اعضای کوئین

بعد از گردهمایی اعضای کوئین و شکل گیری آن، تک آهنگ Keep Yourself Alive از آلبوم کویین به نام Queen منتشر شد. به عنوان اولین آلبوم بعد از شکل گیری گروه، منتقدین نظرات مثبتی درباره آن ارائه دادند؛ هر چند که این آلبوم مورد توجه عامه مردم قرار نگرفت و فروش کمی داشت. در سال 2008، رولینگ استون آهنگ Keep Yourself Alive را در رتبه 31 بهترین آهنگ‌های گیتار قرار داد.

در سال 1974، گروه Queen در استرالیا فستیوال Sunbury Pop را برگزار کرد. در آنجا، گروه کویین توسط تماشاگران مورد تمسخر و طعنه قرار گرفتند. قبل از ترک استرالیا، فردی مرکوری اعلام کرد:

وقتی دوباره به استرالیا برگردیم، کویین بزرگترین گروه در جهان خواهد بود!

همچنین بخوانید :

در همان سال، آلبوم Queen ll منتشر شد و اولین آلبوم کوئین بند بود که در جدول آلبوم‌های بریتانیا قرار گرفت. این آلبوم یک موفقیت بزرگ برای گروه کویین محسوب می‌شد و مورد تحسین زیادی قرار گرفت. آلبوم Sheer Heart Attack که در سال 1974 منتشر شد، به رتبه دوم در بریتانیا رسید. این آلبوم کویین بند، در سراسر اروپا و آمریکا فروش خوبی داشت و در هر دو سمت اقیانوس اطلس، مورد توجه قرار گرفت. این اولین تجربه موفقیت بین‌المللی کویین بود.

موفقیت های بی پایان گروه کویین

دانلود آهنگ معروف گروه کویین / معرفی گروه queen

در ادامه معرفی گروه queen باید بگوییم که این گروه کار بر روی آلبوم چهارم خود را شروع کرد. در آن زمان، این آلبوم گران ترین آلبوم تولید شده با هزینه 40 هزار یورو بود و از سه استودیوی مختلف برای ضبط استفاده شد. نام آلبوم A Night At The Opera بود که از فیلم محبوب برادران مارکس (Marx Brothers) برگرفته شده بود. مشهور ترین آهنگ این آلبوم، آهنگ Bohemian Rhapsody است که با سبک اپرا ادغام شده است. این تک آهنگ به مدت 9 هفته در شماره یک انگلستان بود. این آهنگ سومین آهنگ پرفروش تاریخ بریتانیا است و تنها تک آهنگی است که در دو نوبت جداگانه، یک میلیون فروش داشته است. همچنین در سه نظرسنجی مختلف، به عنوان بهترین آهنگ تاریخ موسیقی جهان انتخاب شده است. آلبوم A Night At The Opera در بریتانیا به موفقیت بزرگی رسید. این آلبوم در نظر منتقدان مختلف در بین بهترین آلبوم‌های تاریخ قرار می‌گیرد.

در سال 1976 آلبوم A Day at the Races از گروه کوئین منتشر شد که به نوعی دنباله آلبوم قبلی یعنی A Night at the Opera بود. اسم این آلبوم نیز از فیلمی از برادران مارکس برگرفته شده بود. همچنین جلد آلبوم نیز شبیه به آلبوم قبلی بود و تنها تفاوت آن تغییر در لوگوی گروه کویین بود. آلبوم A Day at the Races هم توسط منتقدان و هم توسط طرفداران مورد تمجید بسیاری قرار گرفت. این آلبوم در انگلیس و ژاپن به رتبه یک و در آمریکا به رتبه پنج رسید.

همچنین بخوانید :

ششمین آلبوم استودیویی گروه Queen به نام News of The World در 1977 منتشر شد که شامل دو آهنگ We Will Rock You و We Are The Champions بود. این دو آهنگ بعدها به سرودهای ورزشی تبدیل شدند. آلبوم The Game در سال 1980 منتشر شد و شامل دو آهنگ محبوب Crazy Little Thing Called Love و Another One Bites the Dust بود که به جدول‌های بریتانیا و آمریکا راه یافتند. اجراهای تور The Game بزرگترین کنسرت گروه کویین هستند و از برجسته ترین اجراهای فردی مرکوری و کویین محسوب می‌شوند.

آلبوم The Greatest Hits اولین آلبوم تلفیقی کویین بود که شامل بهترین آهنگ‌های کویین از سال 1974 تا 1981 است. این آلبوم پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ انگلستان است و بیش از 900 هفته را در چارت آلبوم‌های انگلستان سپری کرده است. همچنین بیش از 25 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است.

مشکلات گروه کویین

اعضای گروه کویین / اعضای کوئین

در سال 1982 آلبوم Hot Space از کوئین بند منتشر شد که کاملاً با فضای آلبوم‌های قبلی تفاوت داشت. صدای این آلبوم ترکیبی از پاپ راک، دنس، فانک و آر اند بی بود. راجر تیلور و برایان می کاملاً از این تغییر ناراضی بودند. پس از کم شدن محبوبیت گروه کویین و خشم طرفداران از فردی مرکوری، گروه پس از 10 سال کار ثابت تصمیم گرفت که در سال 1983 اجرای زنده‌ای نداشته باشد. چندین نفر از اعضای گروه در این مدت شروع به ضبط کارهای انفرادی کردند.

همچنین بخوانید :

در سال 1984، آلبوم The Works از کویین بند منتشر شد که شامل آهنگ‌های معروف Radio Gaga و Hammer to Fall و I Want to Break Free بود. این آلبوم در انگلستان به موفقیت بسیاری دست یافت، اما در ایالات متحده چندان موفق نبود. دلیل آن موزیک ویدیوی آهنگ I Want to Break Free و لباس‌های عجیب و غریب اعضای گروه بود و این آهنگ در MTV ممنوع شد.

گروه کویین تور The Works را در آفریقای جنوبی برگزار کردند، اما هنگام بازگشت به انگلستان، مورد خشم قرار گرفتند؛ زیرا آن‌ها در اوج آپارتاید در آفریقا اجرا داشتند و خلاف تحریم فرهنگی سازمان ملل عمل کردند. کوئین بند به عنوان اقدامی خیرخواهانه به یک مدرسه ناشنوایان و نابینایان کمک مالی کرد، اما توسط اتحادیه موسیقی دانان انگلیس جریمه شد و در لیست سیاه هنرمندان سازمان ملل قرار گرفت.

کنسرت Live Aid

فیلم گروه کویین / آهنگ معروف گروه کویین

در کنسرت Live Aid که در 13 جولای 1985 (22 تیر 1364) در ومبلی برگزار و  در این کنسرت پلی لیست آهنگ معروف گروه کویین اجرا شد. کویین این کنسرت را در مقابل بیشترین مخاطب تلویزیونی که حدود 1.9 میلیارد نفر تخمین زده شد، اجرا کرد. بسیاری از روزنامه نگاران و منتقدان، از گروه کویین در این اجرا به عنوان برجسته و فوق‌العاده یاد کردند. در یک نظرسنجی نیز این اجرا به عنوان بهترین اجرای راک تاریخ انتخاب شد. بعد از این اجرا، فروش نسخه‌های گروه کوئین بالا رفت و گروه دوباره احیا شد.

سال های آخر گروه کویین با فردی مرکوری

دانلود اهنگهای گروه کویین / آهنگ معروف گروه کویین

در اواسط سال 1986، کویین به تور Magic رفت. این آخرین تور کویین بند با حضور فردی مرکوری، خواننده گروه کویین بود و جمعیت دیوانه کننده‌ای در آن حضور داشتند. در سال 1988 رسانه‌ها اعلام کردند که مرکوری به شدت بیمار است و بیماری احتمالی او، بیماری ایدز است. مرکوری این موضوع را انکار کرد و اعلام کرد که فقط خسته شده است. حقیقت این بود که در سال 1987، HIV مرکوری مثبت شده بود و فقط نزدیکان و همکاران او از این موضوع باخبر بودند.

گروه کوئین ضبط آلبوم‌ها را ادامه داد و آلبوم‌های The Miracle و Innuendo منتشر شدند. آخرین حضور فردی مرکوری در اجتماع، برای دریافت جایزه Brit Award برای کمک به موسیقی بریتانیا بود. آلبوم Inneundo در سال 1991 منتشر شد و شامل آهنگ The Show Must Go On بود. هنگامی که مرکوری این آهنگ را ضبط می‌کرد، به شدت بیمار بود و به سختی می‌توانست راه برود، اما کار آواز این آهنگ را به زیبایی به پایان رساند. مرکوری در این مدت دائم از اعضای گروه درخواست می‌کرد که شعر بنویسند تا او آن‌ها را بخواند.

در 23 نوامبر 1991 (2 آذر 1370)، هنگامی که مرکوری در بستر مرگ بود، در بیانیه‌ای بیماری ایدز خود را تایید کرد. تنها 24 ساعت بعد از این بیانیه، فردی مرکوری بر اثر این بیماری درگذشت. مراسم تشییع جنازه او در 27 نوامبر 1991 (6 آذر 1370) در غرب لندن به صورت خصوصی و مطابق با آیین مذهبی زرتشتی خانواده‌اش برگزار شد.

گروه Queen پس از مرکوری، کنسرتی را برای ادای احترام به او در ورزشگاه ومبلی برگزار کردند. سه عضو بازمانده گروه کوئین به همراه افرادی مثل دیوید بویی (David Bowie)، رابرت پلنت (Robert Plant)، تونی آیومی (Toni Iommi)، راجر دالتری (Roger Daltrey)، التون جان (Elton John)، جورج مایکل (George Michael)، آنی لنکس (Annie Lennox)، گروه دف لپارد (Def Leppard)، گروه گانز ان روزز (Guns N’ Roses)، گروه سیل (Seal)، گروه متالیکا (Metallica) و گروه اکستریم (Extreme) اجرا کردند. درآمد 20 میلیون یورویی حاصل از این کنسرت، به خیریه‌های ایدز اهدا شد.

آخرین آلبوم گروه Queen با مرکوری، آلبوم Made in Heaven، چهار سال بعد از مرگ او در سال 1995 منتشر شد. این آلبوم به شماره یک انگلیس رسید و 20 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید.

گروه کویین پس از مرکوری

معرفی اعضای گروه کویین

پس از مرگ فردی مرکوری گروه منحل نشد و به توصیه بسیاری خوانندگان و موسیقی‌دانانی همچون التون جان (Elton John) گروه به کار خود ادامه داد. در سال 1997 گروه آهنگ No-One but You (Only the Good Die Young) را منتشر و آن را روح مرکوری تقدیم کرد. در همان سال گروه اجرایی با همکاری التون جان به نام The Show Must Go On داشت که پس از آن اجرا جان دیکن ترجیح داد که از گروه کنار رود. اعضای گروه کویین در حال حاضر برایان می و راجر تیلور هستند که تاکنون به کار خود ادامه داده‌اند. این دو هم گروهی تاکنون اجراهای مختلفی برای جشنواره‌ها، خیریه‌ها و مراسم‌های مختلف انجام داده‌اند که همگی ارزشمند بوده است.

از سال 2005 به بعد گروه همکاری ای با پل راجرز (Paul Rodgers) داشت و می و تیلور تاکید داشتند ‌که راجرز قرار نیست جای مرکوری فقید را بگیرد و این فقط یک همکاری ارزشمند است. از آن به بعد گروه با نام کویین + پل راجرز شناخته می‌شد و آنها یک تور جهانی را نیز آغاز کردند. در سال 2008 آلبوم The Cosmos Rocks از کویین + پل راجرز منتشر شد و در سال 2009 نیز این همکارس علیرغم موفقیت‌های چشمگیر به پایان رسید. در سال 2010 می و تیلور قطع همکاری خود با EMI پس از 40 سال اعلام کردند.

فعالیت های اخیر گروه کویین

جوایز گروه کویین

از سال 2011 گروه کوئین فعالیت‌های مختلفی را از جمله اجرا در برنامه American Idol و مراسم‌های مختلف را انجام دادند. آنها یک همکاری با آدام لمبرت (Queen + Adam Lambert) داشتند و به توری جهانی نیز رفتند. همچنین در سال 2014 گروه آلبوم با عنوان Queen Forever نیز منتشر کردند. طی سال‌های اخیر فعالیت گروه بخاطر همه‌گیری کرونا محدود شد اما از سال 2022 کویین + آدام لمبرت همکاری خود را ادامه دادند و پس از آن آلبوم Face It Alone که حدودا بیش از 30 سال پیش ضبط شده و صدای مرکوری را نیز باری دیگر در آن می‌توان شنید، منتشر شده است.

آثار گروه کویین

در این بخش می‌توانید نام آثار برتر و آلبوم‌های گروه کوئین را مشاهده کنید. این بخش تنها شامل آلبوم‌های استدیویی گروه است.

نام آلبومسال انتشار
Queen1973
Queen II1974
Sheer Heart Attack1974
A Night at the Opera1975
A Day at the Races1976
News of the World1977
Jazz1978
The Game1980
Flash Gordon1980
Hot Space1982
The Works1984
A Kind of Magic1986
The Miracle1989
Innuendo1991
Made in Heaven1995

معرفی اعضای گروه کویین

گروه کوئین شامل 4 عضو به نام‌های فردی مرکوری، جان دیکن، برایان می و راجر تیلور بود. که با مرگ مرکوری و جدایی دیکن، این گروه شامل دو عضو شد. در ادامه با بیوگرافی تمامی اعضای گروه آشنا می‌شویم.

فردی مرکوری

بیوگرافی فردی مرکوری / لحظه مرگ فردی مرکوری

فردی مرکوری با نام اصلی فرخ بلسارا در 5 سپتامبر سال 1946 (14 شهریور 1325) به دنیا آمد. او خواننده، ترانه‌سرا و تهییه‌کننده موسیقی اهل بریتانیا بود که رهبری گروه کویین را برعهده داشت و عضو اصلی آن بود. در بیوگرافی فردی مرکوری می‌خوانیم که او اصالتا اهل زنگبار در قاره آفریقا بود و ظاهرا اصالتی هندی-فارسی داشت. او شخصیت فوق‌العاده کاریزماتیکی داشت و جز کسانی بود که برای ارتقای موسیقی راک تلاش کرد و در دهه 70 و 80 میلادی ستاره ای درخشان بود.

مرکوری بر اثر برونکوپنومونی ناشی از مبتلا به ایدز درگذشت. او سال‌ها بیماری خود را پنهان می‌کرد تا اینکه در روزهای پایانی زندگی خود دیگر بینایی‌اش را نیز از دست داده بود. ماری اوستین همسر سابق او در لحظه مرگ فردی مرکوری کنارش بود و تنها کسی بود که می‌دانست خاکستر او پس از مرگ در کجا رها شده است. گفته شده است که نظر فردی مرکوری درباره ایران مثبت بود و او به اصالتش افتخار می‌کرد. این هنرمند در 24 نوامبر 1991 (3 آذر 1370) وقتی 45 ساله بود، درگذشت.

برایان می

آهنگ های گروه کویین

برایان هارولد می که با نام بریان می شناخته می‌شود، در 19 ژوئیه 1947 (27 تیر 1326) به دنیا آمد و یک خواننده، آهنگساز و گیتاریست است. او به عنوان نوازنده اصلی گروه کویین شناخته می‌شود و در جهان نیز جز معروف‌ترین گیتاریست‌های جهان است. این هنرمند پس از مرگ مرکوری همراه تیلور همچنان گروه کویین را سرپا نگه داشت. این هنرمند اکنون 75 سال دارد.

راجر تیلور

اعضای گروه کویین در حال حاضر

راجر مداوز تیلور ملقب به راجر تیلور در 26 ژوئیه 1949 (4 مرداد 1328) به دنیا آمد.‌ او خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده اهل انگلیس است که در گروه Queen درامر، خواننده پشتیبان و آهنگساز بود. این هنرمند یکی از قدرتمند‌ترین‌های حرفه خود خصوصا در دو دهه 70 و 80 میلادی محسوب می‌شود. پس از فوت مرکوری اوبا همکاری می به فعالیت گروهی ادامه داد. تیلور اکنون 73 ساله است.

جان دیکن

آهنگ های گروه کویین

جان دیکن در 19 اوت 1951 (27 مرداد 1320) به دنیا آمد. او یک موسیقی‌دان و بیسیست است که به عنوان آخرین عضو، تنها زمانی که 19 سال داشت، وارد این گروه شد. او بسیاری از ترانه‌های معروف گروه را نوشته است و پس از مرگ کویین و یادبود او، خود را بازنشسته کرد و دیگر در این گروه حضور پیدا نکرد. این هنرمند اکنون 71 سال دارد.

دانلود آهنگ معروف گروه کویین

عکسهای گروه کویین / آهنگ های گروه کویین

در این قسمت، می‌توانید دانلود آهنگ های گروه کویین را انجام دهید. به نظر شما بهترین آهنگ معروف گروه کویین کدام است؟

دانلود آهنگ Bohemian Rhapsody

دانلود آهنگ We Will Rock You

دانلود آهنگ We Are The Champions

دانلود آهنگ Another One Bites The Dust

دانلود آهنگ Crazy Little Thing Called Love

دانلود آهنگ The Show Must Go On

دانلود آهنگ Who Wants To Live Forever

دانلود آهنگ Love of My Life

دانلود آهنگ I Want To Break Free

دانلود آهنگ Hammer To Fall

افتخارات و جوایز گروه کویین

لوگوی گروه کویین / جوایز گروه کویین

فروش آهنگ‌های کویین چیزی بین 170 تا 300 میلیون نسخه تخمین زده شده است. این، گروه کویین را به یکی از پرفروش ترین آرتیست‌های تاریخ موسیقی جهان تبدیل می‌کند. در سال 1990، کویین بند جایزه بریت (Brit Award) را برای کمک برجسته به موسیقی بریتانیا دریافت کرد. کوئین بند در سال 2001 به تالار مشاهیر راک اند رول وارد شد. همچنین هر چهار عضو گروه نیز در سال 2003 به تالار مشاهیر ترانه سرایان وارد شدند. کویین بند جایزه Ivor Novello را برای مجموعه آهنگ‌های برجسته در سال 2005 از آکادمی ترانه سرایان، آهنگسازان و نویسندگان بریتانیایی دریافت کرد. همچنین این گروه در سال 2018 جایزه گرمی Lifetime Achievement را کسب کرد.

فیلم گروه کوئین

بیوگرافی گروه Queen / نظر فردی مرکوری درباره ایران

فیلم Bohemian Rhapsody با بازی رامی ملک (Rami Malek) در نقش فردی مرکوری، در سال 2018 منتشر شد. این فیلم بیش از 900 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است و به پر درآمدترین فیلم بیوگرافی تاریخ تبدیل شد. رامی ملک برای بازی در این فیلم جایزه اسکار را دریافت کرد. همچنین پس از پخش فیلم، آهنگ Bohemian Rhapsody برای سومین بار به چارت بیلبورد آمریکا وارد شد.

سخن پایانی

گروه کویین اعتبار زیادی در سبک موسیقی هارد راک و هوی متال داشته است. همچنین بسیاری از گروه‌ها و موسیقی دانان بزرگ، از این گروه تاثیر گرفته‌اند و آن‌ها را تحسین می‌کنند. امیدواریم که از بیوگرافی گروه Queen، آهنگ‌های معروف آن‌ها و عکسهای گروه کوئین لذت برده باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
راک اند رول
.
25 بهمن 1401، 20:23
پاسخ
0
1
کوئین یک نوع جادو بود همکاری خوب این گروه در آهنگ Bohimen rhapsody ديده مي شه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402