بررسی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو ؛ مشخصات، قابلیت ها و قیمت

میت بوک ایکس پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ تاپ میت بوک ایکس پرو با ظاهری خیره‌کننده و کیفیتی مطلوب محصول شرکت هواوی است. لپ تاپ هواوی MateBook X Pro برای افرادی که به دنبال لپ‌تاپی زیبا، شیک و قدرتمند می‌گردند، گزینه خوبی برای خرید است.

خط تولید لپ تاپ هواوی MateBook X Pro وارد نسل پنجم خود شده است. این لپ‌تاپ جزء یکی از برندهای برتر شرکت هواوی است. در واقع، میت بوک ایکس پرو آمده است تا با محصولاتی همچون مک بوک اپل رقابت کند؛ وزن کم، حاشیه‌های باریک و شدت روشنایی بالای آن گویای این واقعیت است. اگر چه از بسیاری جهات میت بوک X Pro به پای مک بوک اپل نمی‌رسد، اما به لحاظ قیمت می‌تواند جایگزین خوبی بوده و انتظارات کاربر را برآورده کند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی لپ تاپ MateBook X Pro بپردازیم و ویژگی‌های ظاهری، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را برای شما شرح دهیم. با پلازا همراه باشید تا در مورد مشخصات لپ تاپ میت بوک ایکس پرو بیشتر بدانید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بررسی لپ تاپ میت بوک ایکس پرو

در ادامه با بررسی لپ تاپ Huawei MateBook X Pro همراه شما خواهیم بود.

مشخصات کلی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2021

ویژگی‌هامیت بوک ایکس پرو 2021 هواوی
نمایشگر13.9 اینچ، ال سی دی LTPS

رزولوشن 3000 * 2000

نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصد

شدت نور 450 نیت

پردازندهGen Intel Core i7-1165G7

4هسته‌ای و 8 رشته‌ای

پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe Graphics
رم16 گیگابایت
حافظه512 گیگابایت / 1 ترابایت PCIe SSD
باتری56Wh
دوربین720p HD

جاساز شده روی صفحه کلید به صورت بالاجهنده

درگاه‌ها2 درگاه USB Type-C سمت چپ

1 درگاه USB Type-A سمت راست

1 جک هدفون 3.5 میلیمتری سمت راست

قابلیت ارتباطیبلوتوث 5.0

وای فای 802.11a/b/g/n/ac/ax

ابعاد و وزنابعاد 14.6×304×217 میلی‌متر

وزن 1.33 کیلو گرم

رنگسبز، خاکستری، نقره‌ای
قیمتحدود 39 میلیون تومان

طراحی ظاهری

لپ تاپ هواوی MateBook X Pro به لحاظ طراحی ظاهری چندان تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد. این لپ‌تاپ 13.9 اینچی حدود 1.33 کیلوگرم وزن دارد. از همین‌رو، بسیار سبک وزن و قابل حمل است. قاب آن از جنس آلومینیوم براق و صفحه نمایشش نیز از نوع تمام صفحه است که در نوع خود جلوه بی‌نظیری به آن می‌بخشد. به عبارت دیگر، یکی از ویژگی‌های برجسته این لپ‌تاپ صفحه نمایش بدون حاشیه آن است.

میت بوک ایکس پرو 2021 در سه رنگ سبز، نقره‌ای و خاکستری در بازار عرضه می‌شود. میت بوک ایکس پرو هواوی توجه ویژه‌ای به امنیت حریم خصوصی کاربر دارد. ‌حسگر اسکنر اثر انگشت درون دکمه خاموش/روشن دستگاه قرار دارد. لذا، هر بار که دستگاه روشن می‌شود و یا قفل صفحه باز می‌شود، هویت کاربر بررسی می‌شود.

نمایشگر

مشخصات لپ تاپ میت بوک ایکس پرو

حاشیه‌های صفحه نمایش میت بوک ایکس پرو چنان باریک است که می‌توان گفت با یک صفحه نمایش بدون حاشیه روبه‌رو هستیم. صفحه نمایش از نوع لمسی است و وضوح تصویر آن به 2000 در 3000 پیکسل (3K) می‌رسد. نسبت نمایشگر به بدنه لپ‌تاپ حدود 91 درصد است. پنل به کار رفته در این لپ‌تاپ از نوع LTPS است.

بیشینه شدت روشنایی در صفحه نمایش حدود 450 نیت است. صفحه نمایش هواوی میت بوک ایکس پرو 2021 از طیف رنگ‌های sRGB پشتیبانی می‌کند و با توجه به کنتراست 1500:1 و زاویه دید گسترده 178 درجه، نمایش تصاویر و ویدئوها در این لپ‌تاپ بسیار جذاب است. البته کاور شیشه‌ای نمایشگر نور زیادی دارد که می‌تواند نقطه ضعفی برای این لپ‌تاپ به حساب بیاید. نسبت ابعاد 3:2 در میت بوک ایکس پرو بهترین تعادل را برای نمایش تصاویر و ویدئوها فراهم می‌کند.

صفحه نمایش لمسی این لپ‌تاپ قابلیت پشتیبانی از ده تاچ همزمان را دارد. همچنین با این قابلیت می‌توان کارهایی مانند اسکرول کردن، زوم، انتخاب و اسکرین شات را به راحتی انجام داد.

ویژگی های ارتباطی

میت بوک ایکس پرو 2021

وجود وای فای دو بانده و بلوتوث 5.0 از ویژگی‌های ارتباطی لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو به شمار می‌رود. پهنای باند وای فای نیز به 1733 مگابیت در ثانیه می‌رسد. هواوی در این لپ‌تاپ به تقلید از نوت بوک‌ها، از تعداد پورت‌های زیادی استفاده نکرده است. دو پورت USB Type-C در سمت چپ لپ‌تاپ و یک جک هدفون در سمت راست آن قرار دارد. همچنین در سمت راست یک جایگاه برای پورت USB Type-A نیز وجود دارد.

کیبورد و تاچ پد

لپ تاپ matebook x pro

طراحی صفحه کلید و فاصله مناسب بین دکمه‌ها راحتی را برای کاربر هنگام تایپ‌های طولانی فراهم می‌کند. البته شکل عجیب کلید اینتر در سمت چپ توجه شما را به خود جلب می‌کند. همچنین میزان فشار تا پاسخ به دستور (عمق تراول) در کلیدهای صفحه کلید تنها یک میلیمتر است.

همچنین بخوانید :

در خصوص طراحی صفحه کلید نیز لپ تاپ هواوی MateBook X Pro سعی کرده از رقیبش مک بوک عقب نماند. صفحه براق و صاف تاچ پد در نوع خود زیباست. البته صفحه لمسی این لپ‌تاپ تا حدی بزرگ است و یک سوم فضای پایین را به خود اختصاص داده است. اندازه این صفحه لمسی حدود 4.5 در 3.0 اینچ است.

صفحه لمسی و یا تاچ پد هواوی میت بوک ایکس پرو 2021 از سوی شرکت هواوی Free Touch نام گرفته است. لذا کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن Free Touch جزییات تاچ‌پد را شخصی سازی کند. شما در هر قسمت این صفحه لمسی کلیک کنید، در مقایسه با مک بوک از ارتعاش کمتری برخوردار است، البته باقی ماندن اثر انگشت روی تاچ‌پد یک نکته منفی برای آن به حساب می‌آید.

صدا و دوربین

بررسی لپ تاپ huawei matebook x pro

لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو چهار بلندگو دارد. دو عدد از بلندگوها از نوع توییتر و دو عدد دیگر از نوع ووفر هستند. با وجود چهار بلندگو کاربر می‌تواند از یک صدای بلند، شفاف با فرکانس‌هایی واضح لذت ببرد. وجود ویژگی دالبی اتم نیز بر قدرت، فراگیر بودن و رسایی صدای بلندگوها افزوده است. هواوی در لپ‌تاپ MateBook X Pro از اسپیکرهای باکیفیت و مرغوب استفاده کرده است، لذا دیگر نیازی به اتصال اسپیکرهای اضافی نخواهد بود. همچنین با وجود نرم‌افزار Dolby Atoms Sound System در این لپ‌تاپ، کاربر به راحتی می‌تواند بخش صوتی را مدیریت و تنظیم کند.

میت بوک ایکس پرو دارای چهار میکروفون با قابلیت حذف نویز محیط نیز هست. این چهار میکروفون دیجیتالی در چهار گوشه لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند و قادر به دریافت صدا تا فاصله چهار متری هستند.

با توجه به حاشیه‌های بسیار کم لپ تاپ هواوی MateBook X Pro، دوربین یا همان وب‌کم در صفحه کلید بین کلیدهای 6 و 7 به صورت یک کلید با آیکون دوربین قرار گرفته است. با فشردن آن کلید دوربین از جایگاه خود خارج شده بالا می‌آید. در واقع، دوربین این لپ‌تاپ به صورت پاپ‌آپ (بالاجهنده) روی صفحه کلید قرار دارد. این دوربین دارای وضوح 1 مگاپیکسل است.

باتری

بررسی لپ تاپ huawei matebook x pro

در مورد لپ‌تاپ‌هایی با طراحی نازک همیشه نگرانی از کاهش عمر باتری وجود دارد. خوشبختانه هواوی در میت بوک ایکس پرو 2021 توانسته این نگرانی را رفع کند. باتری 56 کیلو وات این لپ‌تاپ به اندازه‌ای ظرفیت دارد که بتواند برای یک روز کاری دوام بیاورد، البته اگر نیاز به پردازش‌های سنگین نباشد. در استفاده معمول عمر باتری به حدود 15 ساعت می‌رسد.

هواوی در کنار این لپ‌تاپ یک شارژر HUAWEI SuperCharge USB-C ارائه می‌دهد. با وجود این شارژر 65 واتی، میت بوک ایکس پرو را می‌توان ظرف 30 دقیقه برای شش ساعت استفاده شارژ کرد. این کابل شارژ که وزن آن تنها 160 گرم است برای شارژ سایر دستگاه‌های هواوی مانند تبلت و موبایل قابل استفاده است. همچنین از این کابل می‌توان برای انتقال فایل بین دستگاه‌ها استفاده کرد.

سخت افزار

هواوی میت بوک ایکس پرو 2021 به لحاظ سخت‌افزار بسیار قدرتمند است. این لپ‌تاپ از یک پردازشگر گرافیکی GeForce MX250 بهره می‌برد. کارت گرافیک آن از نوع Intel Core i7-1165G7 به همراه 16 گیگابایت حافظه پرسرعت 2133 مگاهرتزی است. توجه داشته باشید با توجه به نوع کارت گرافیک به کار رفته در این لپ‌تاپ نمی‌توان انتظار اجرای بازی‌های حرفه‌ای را از آن داشت. به طور کلی، میت بوک X Pro برای گیمینگ طراحی نشده است.

کارت گرافیک این لپ‌تاپ از دو گیگابایت حافظه GDDR5 بهره می‌برد که فرکانس آن به 7 گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیک میت بوک ایکس پرو هواوی از نوع کم‌مصرف است و توان حرارتی آن به  حداکثر 15 وات می‌رسد.

همچنین بخوانید :

با توجه به فناوری خنک کننده به کار رفته در میت بوک ایکس پرو از نوع Shark Fin Fans 2.0، دمای پردازنده بین 37 تا 40 درجه در نوسان است. این خنک کننده به خوبی وضعیت دما و حرارت را پایش می‌کند. سرعت کلاک نیز در حالت عادی 1200 مگاهرتز است که در صورت اجرای برنامه‌های بیشتر بر روی سیستم سرعت آن به 4100 نیز خواهد رسید.

تنها نقطه ضعفی که می‌توان در این مورد برشمرد این است که هواوی کارت گرافیک را بدون فن رها کرده است. لذا در انجام کارهای گرافیکی سنگین شاهد افزایش دما خواهیم بود. اما خنک‌کننده‌ها به خوبی از عهده خنک کردن CPU برمی‌آیند. در نظر داشته باشید با وجود کار کردن فن‌ها، صدای فن‌ها چندان شنیده نمی‌شود و این مزیت خوبی است که لپ‌تاپ بی سروصدا به کار خود ادامه می‌دهد. بعد از استفاده طولانی مدت نیز بدنه لپ‌تاپ زیاد گرم نمی‌شود و دمای صفحه کلید نیز در حالت متعادل باقی می‌ماند.

نرم افزار

هواوی در میت بوک ایکس پرو از یک بسته نرم افزاری به نام My PC استفاده کرده است. با این بسته نرم افزاری می‌توان سیستم را به راحتی مدیریت کرده و وضعیت آپدیت درایورها و عملکرد سیستم را مورد پایش قرار داد. یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزاری هواوی مدل MateBook X Pro ویژگی Huawei Share است. این قابلیت تعامل آسان بین ویندوز و اندروید را فراهم می‌کند. با Huawei Share می‌توان فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و محتوای Clipboard را با سایر دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشت.

عملکرد

اگر بخواهیم به لحاظ عملکرد و قدرت به لپ تاپ هواوی MateBook X Pro نمره بدهیم، نمره به نسبت بالایی را می‌توان برای آن در نظر گرفت. وجود پردازنده گران‌قیمت نسل اینتل در این لپ‌تاپ با 4 هسته ده نانومتری و 8 رشته پردازشی که فرکانس آن به 4.7 گیگاهرتز می‌رسد، عملکرد بالایی را برای سیستم به ارمغان آورده است. البته در نظر داشته باشید که میت بوک X Pro قوی‌ترین پردازنده (CPU) را در بازار ندارد. کسانی که درصدد ادیت‌های تخصصی بر روی تصاویر و ویدئوها هستند و یا گیمرهای حرفه‌ای مطمئنا باید به دنبال لپ‌تاپی با CPU و گرافیک قدرتمندتری باشند.

قیمت

با توجه به پردازنده و گرافیک گران قیمت به کار رفته در میت بوک X Pro و همچنین کیفیت مرغوب بدنه آن نمی‌توان انتظار قیمت پایینی از این محصول داشت. اگرچه در مقایسه با مک بوک اپل به لحاظ قیمت جایگزین مناسبی به حساب می‌آید. در کشور ما نیز با توجه به نوسانات ارز و بالا بودن قیمت دلار، در حال حاضر این محصول حدود 39 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کلام آخر

مشخصات میت بوک ایکس پرو هواوی

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2021 با وجود وزن کم، ضخامت پایین، طراحی زیبا و خیره کننده، متریال باکیفیت بدنه، طول عمر بالای باتری و نمایشگری باکیفیت به راحتی می‌تواند انتظارات یک کاربر را از یک لپ‌تاپ برآورده کند. همچنین ویژگی صدای دالبی اتم نیز به خوبی می‌تواند طرفداران تماشای فیلم‌ها را به سمت خود جذب کند.

اما در کنار نقاط قوت ذکر شده، مواردی هم وجود دارند که می‌توانند نقطه ضعفی برای این لپ‌تاپ به حساب بیایند. خنک کننده بخش پردازشگر گرافیکی چندان قوی نیست. با وجود نمایشگر لمسی باکیفیت، اثر انگشت به راحتی بر روی آن می‌ماند. از کیفیت پایین دوربین نیز نمی‌توان به راحتی چشم پوشید. همچنین علیرغم اینکه میت بوک ایکس پرو به راحتی قابل تعمیر است، اما قابلیت ارتقای چندانی ندارد.

در این مقاله به بررسی هواوی میت بوک ایکس پرو و شرح مشخصات، قابلیت‌ها و امکانات این محصول برند هواوی پرداختیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. شما در مورد میت بوک ایکس پرو چه می‌دانید؟ اگر از این لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، از نقاط قوت و ضعف آن برای ما بگویید. ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402