بررسی فیلم The Nest 2020 ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

نقد فیلم the nest 2020
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Nest درامی محصول سال 2020 است که به کند و کاو زندگی یک زوج آمریکایی-انگلیسی می‌پردازد. با معرفی و بررسی فیلم لانه ۲۰۲۰ همراه ما باشید.

فیلم The Nest تریلری روانشناختی محصول سال 2020 به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی شان درکین (Sean Durkin)، فیلمساز کانادایی است. این فیلم 107 دقیقه‌ای محصول مشترک آمریکا، انگلستان و کانادا است. داستان فیلم لانه ۲۰۲۰ با بازی جود لا (Jude Law) و کری کون (Carrie Coon) درباره زوجی است که به اصرار مرد برای زندگی و کار از آمریکا به انگلستان نقل مکان می‌کنند، اما هیچ چیز آنطور که انتظار داشتند پیش نمی‌رود.

موضوع فیلم the nest 2020

فیلم سینمایی لانه برای اولین بار در تاریخ 26 ژانویه 2020 برابر با 6 بهمن 1398 در جشنواره بین‌المللی ساندنس به نمایش درآمد و در تاریخ 18 سپتامبر 2020 برابر با 28 شهریور 1399 توسط کمپانی‌های IFC Films و Elevation Pictures به ترتیب در آمریکا و کانادا عرضه شد. اگر از طرفداران آثار درام روانشناختی و هنرنمایی جود لا هستید، در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم لانه همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Nest 2020

برای دانلود فیلم لانه با دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

دانلود فیلم لانه با دوبله فارسی

داستان فیلم The Nest 2020

داستان فیلم سینمایی لانه در دهه 1980 میلادی می‌گذرد و درباره مردی انگلیسی به نام روری اوهارا و همسر آمریکایی‌اش، الیسون است که در نیویورک به همراه دو فرزندشان، بن و سم زندگی متوسط اما آرامی دارند. الیسون مربی اسب سواری و روری یک تاجر است. روری معتقد است که فرصت‌های شغلی‌اش در آمریکا محدود هستند و الیسون را متقاعد می‌سازد تا برای کار و زندگی به انگلستان بروند. در واقع روری قصد دارد به شرکتی در انگلستان برود که سابق بر این در آن کار می‌کرده است.

فیلم سینمایی the nest 2020

با این که الیسون در ابتدا راضی نبود، اما در نهایت این خانواده 4 نفره به انگلستان می‌روند. روری که رویای ثروتمند شدن دارد چیزهای زیادی را از همسرش پنهان کرده است و در نهایت نقشه‌هایش آنطور که می‌خواهد پیش نمی‌روند…

بازیگران فیلم لانه ۲۰۲۰

پروژه ساخت فیلم سینمایی لانه با حضور جود لا و کری کون و به کارگردانی شان درکین در آوریل 2018 (فروردین 1397) به صورت رسمی اعلام شد. فیلمبرداری نیز در سپتامبر 2018 (شهریور 1397) در کانادا شروع شد و بعد از یک هفته در انگلستان ادامه یافت. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم The Nest بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

جود لا در نقش روری اوهارا

دانلود فیلم the nest 2020

جود لا بازیگر انگلیسی متولد 29 دسامبر 1972 برابر با 8 دی 1351 در منطقه لویشام لندن است. این بازیگر تا کنون جوایز و افتخارات زیادی را به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه بفتا، 2 نامزدی جایزه اسکار و 2 نامزدی جایزه تونی. در سال 2007 جود لا جایزه سزار افتخاری را دریافت کرد و توسط دولت فرانسه نشان هنر و ادب گرفت.

لا بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و بعد از چند نقش کوچک در فیلم‌های سینمایی، با بازی در فیلم روانشناختی The Talented Mr. Ripley محصول سال 1999 توجه‌ها را نسبت به خودش جلب کرد و برای این فیلم جایزه بفتا گرفت و برای یک جایزه اسکار نامزد شد. او سپس با بازی در آثاری چون فیلم علمی تخیلی A.I. Artificial Intelligence محصول سال 2001، فیلم جنایی Road to Perdition محصول سال 2002، فیلم جنگی Cold Mountain محصول سال 2003، فیلم عاشقانه Closer محصول سال 2004 و فیلم کمدی The Holiday محصول سال 2006 بیشتر شناخته شد.

برخی از دیگر آثاری که جود لا اخیرا در آنها بازی کرده است عبارتند از فیلم درام Vox Lux محصول سال 2018، فیلم فانتزی Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald محصول سال 2018، فیلم ابرقهرمانی Captain Marvel محصول سال 2019 و فیلم اکشن The Rhythm Section محصول سال 2020. او در سریال‌هایی چون The Young Pope و The New Pope نیز بازی کرده است.

کری کون در نقش الیسون اوهارا

بازیگران فیلم لانه ۲۰۲۰

کری کون بازیگر آمریکایی متولد 24 ژانویه 1981 برابر با 4 بهمن 1359 در ایالت اوهایو است. در تلویزیون او به خاطر بازی در سریال درام The Leftovers در شبکه HBO و فصل سوم سریال Fargo در شبکه FX شناخته می‌شود. او به خاطر بازی در هر دو سریال جایزه تی‌سی‌ای گرفته و برای جایزه امی بهترین بازیگر زن برای سریال Fargo نامزد شده است. او همچنین در فصل دوم سریال درام جنایی The Sinner یکی از نقش‌های اصلی بود.

از طرف دیگر در تئاتر کری کون برای هنرنمایی در نمایش Who’s Afraid of Virginia Woolf? نامزد جایزه تونی شده است. او همچنین در فیلم‌های زیادی بازی کرده است؛ فیلم‌هایی چون فیلم روانشناختی Gone Girl محصول سال 2014، فیلم درام سیاسی The Post محصول سال 2017، فیلم Widows محصول سال 2018، فیلم ابرقهرمانی Avengers: Infinity War محصول سال 2018 و فیلم Ghostbusters: Afterlife محصول سال 2021 که هنوز اکران نشده است.

مایکل کالکین در نقش آرتور دیویس

بازیگران فیلم سینمایی لانه

مایکل کالکین (Michael Culkin) بازیگر ایرلندی متولد 2 جولای 1954 برابر با 11 تیر 1333 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال Garrow’s Law در شبکه BBC شناخته می‌شود. او در آثاری چون دو فصل اول سریال The Crown، فیلم زندگینامه‌ای The Iron Lady محصول سال 2011 در نقش مقابل مریل استریپ (Meryl Streep)، فیلم اکشن کمدی Mortdecai محصول سال 2015 در نقش مقابل جانی دپ (Johnny Depp)، سریال A Very English Scandal در نقش مقابل هیو گرانت (Hugh Grant) و دو فصل از سریال تاریخی Poldark بازی کرده است.

مایکل کالکین ازدواج نکرده و به همراه یک لاما و چندین سگی که دارد زندگی می‌کند. او یکی از اعضای آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا یا همان بفتا است.

سایر بازیگران فیلم سینمایی لانه عبارتند از:

  • چارلی شاتول (Charlie Shotwell) در نقش بن اوهارا
  • اونا روچ (Oona Roche) در نقش سم اوهارا
  • عدیل اختر (Adeel Akhtar) در نقش استیو
  • ان رید (Anne Reid) در نقش مادر روری
  • وندی کروسون (Wendy Crewson) در نقش مادر الیسون
  • تاتیانا جونز (Tattiawna Jones) در نقش مربی

نمرات و نقد فیلم The Nest 2020

فیلم سینمایی The Nest 2020 با اینکه مورد استقبال منتقدان قرار گرفته، اما نمرات چندان بالایی از بینندگان دریافت نکرده که احتمالا دلیل آن ریتم کند این فیلم است. این عنوان در وبسایت IMDb تاکنون امتیاز 6.4 از 10 را گرفته است و 59 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در راتن تومیتوز بر اساس 156 نقدی که در نقد فیلم لانه توسط منتقدان بزرگ جهان نوشته شده، 89 درصد از آنها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت میانگین امتیاز 7.50 از 10 را گرفته است.

همچنین در وبسایت متاکریتیک بر اساس 31 نقد، فیلم سینمایی لانه میانگین امتیاز 79 از 100 را دریافت کرده است. از این 31 نقد که در بررسی فیلم لانه نوشته شده‌اند، 29 نقد مثبت و فقط 2 نقد متوسط هستند. در ادامه مروری بر نمرات منتقدین به فیلم The Nest خواهیم داشت.

RogerEbert.com / مت زولر سیتز: 100

شان درکین، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی The Nest 2020، اثر فوق‌العاده‌ای ساخته است. یک معادل سینمایی از آن داستان‌های نه چندان طولانی و اساسی که همه چیز را درباره موضوعشان بیان می‌دارند بدون اینکه همه چیز را بگویند.

The Playlist / جسیکا کیانگ: 100

فیلم Nest 2020 اثری غم انگیز مخصوص بزرگسالان است که با وقار و بلوغ قابل توجه‌ای ساخته شده و حاوی قصه‌ای آنچنان باورپذیر است که نمی‌توان لحظه‌ای از صفحه نمایش چشم برداشت.

نقد فیلم لانه ۲۰۲۰

The Atlantic / دیوید سیمز: 95

فیلم The Nest یکی از بهترین فیلم‌های امسال است. با اینکه داستان آن در گذشته می‌گذرد، اما در مورد این موقعیت است که افراد غریبه دشمن شما می‌شوند و در نتیجه آن کل خانواده نیز بر علیه شما می‌شوند؛ مضمونی که خیلی از دوره زمانی خود فیلم جلوتر است.

Vox / الیسا ویکینسون: 90

فیلم لانه ۲۰۲۰ در اصل یک اثر ترسناک درباره خانه‌ای تسخیر شده نیست، اما از برخی ویژگی‌های تصویری این ژانر استفاده کرده است. گهگاه به نظر می‌رسد که چیزی شوم در هر گوشه خانه کمین کرده است.

The Globe and Mail / بری هرتز: 88

فیلمی جدید و پر احساسات که هسته مرکزی آن هنرنمایی فوق‌العاده و ترسناک جود لا در نقش پدری در دهه 80 میلادی است که آرزوهایش، زندگی شخصی‌اش را به خطر می‌اندازند.

Variety / پیتر دبروج: 80

فیلم‌ها اغلب به موضوعات مربوط به پیچیدگی‌های ازدواج نمی‌پردازند؛ موضوعاتی چون امور مالی، مدرسه بچه‌ها و پیدا کردن تعادلی مناسب بین کار و زندگی. با این حال موضوع فیلم The Nest 2020 دقیقا در مورد همین مسائل است و به همین جزئیات فرعی می‌پردازد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
کارتون مینیون ها 2 (Minions 2: The Rise of Gru) ؛ تریلر، داستان ...
نسیبه عسکری26 تیر 1401 12:30
thumbnail
فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی نماینده ایران در اسکار 2022 ...
تیم پلازا03 آبان 1400 09:57
thumbnail
دانلود فیلم سریع و خشن 9 با زیرنویس فارسی + تریلر، داستان، ...
نسیبه عسکری09 مرداد 1400 10:00
thumbnail
معرفی سریال وینچنزو (Vincenzo) ؛ دانلود، داستان و بازیگران
فاطمه دارابی25 اردیبهشت 1400 14:00

The Guardian / بنجامین لی: 80

فیلم سینمایی The Nest 2020 خوش ساخت و دقیق است. درکین به سختی و بدون اینکه درگیر کلیشه‌های نوستالژی شود، این دوره زمانی را بازسازی کرده است. این فیلم همچنین یک درام درباره خانواده‌ای است که در اکثر قسمت‌های داستان فاصله‌شان را با ما حفظ می‌کنند.

The Seattle Times / مویرا مک دونالد: 75

چیز زیادی در فیلم سینمایی لانه وجود ندارد که پیش از این در فیلم‌ها و رمان‌های زیادی به آنها پرداخته نشده باشد، اما چیزی که این فیلم را راضی کننده می‌کند، هنرنمایی درخشان دو بازیگر اصلی‌اش است.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

زوج جود لا و کری کون در نقش زن و شوهر رقصی از عشق/نفرت را به زیبایی در فیلم لانه ۲۰۲۰ به نمایش می‌گذارند که نتیجه آن کلاسی حرفه‌ای در حوزه بازیگری است.

The Associated Press / ژاکلین نووک: 63

در انتها ممکن است کمی گیچ شوید و برایتان سوال پیش بیاید که دقیقا چه اتفاقی افتاد، اما مسیر کلی داستان جذاب و چشمگیر است.

کلام آخر

فیلم سینمایی لانه

همانطور که خواندید فیلم The Nest اثری محصول مشترک کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا محسوب می‌شود که در ژانر درام ساخته شده است. در این مقاله با معرفی این فیلم و مرور نمرات آن همراه شما بودیم و به موضوع فیلم The Nest 2020 و بازیگران آن نیز پرداختیم. اگر طرفدار آثار درام هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای مقاله برای دانلود فیلم لانه ۲۰۲۰ اقدام کنید.

آیا شما فیلم سینمایی لانه را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان و شخصیت‌های آن چیست؟ آیا با قصه این فیلم ارتباط برقرار کردید؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402