دانلود و معرفی اپلیکیشن دولینگو (Duolingo) / جذاب ترین اپلیکیشن آموزش زبان دنیا

اپلیکیشن دولینگو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا اپلیکیشن دولینگو (Duolingo) را می‌شناسید؟ دولینگو یک برنامه برای یادگیری زبان‌های مختلف در سراسر دنیا است. در این مقاله به معرفی برنامه دولینگو می‌پردازیم.

برنامه Duolingo یک برنامه آموزش زبان است. دولینگو زبان‌های خارجی مختلفی را به صورت سرگرم‌کننده و جذاب آموزش می‌دهد. این برنامه واژه‌های مختلف در هر حوزه مانند حیوانات، غذا، اشیا و … را به صورت درس به درس دسته‌بندی کرده است و به کاربران خود امکان می‌دهد تا زبان‌های مختلف دنیا را به سادگی و با شیوه‌های هیجان‌انگیز یاد بگیرند. در میان تمام برنامه‌های موجود برای یادگیری زبان، هیچ‌کدام مانند دولینگو موفق عمل نکرده‌اند.

دولینگو به صورت رایگان برای همه در دسترس است و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه و تماشای آگهی‌های تبلیغاتی، هر زبانی را یاد بگیرید. اگر تاکنون برنامه آموزش زبان مورد علاقه خود را پیدا نکرده‌اید، برنامه Duolingo را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه برنامه‌های دیگری نیز برای یادگیری زبان وجود دارند که بسیار عالی هستند و عملکرد خوبی دارند، اما هیچ برنامه‌ای مانند Duolingo تاکنون نتوانسته است این حجم از کاربران مختلف در سراسر دنیا را به خود جذب کند.

در ویدیوی زیر «معرفی اپلیکیشن دولینگو » را در 2 دقیقه تماشا کنید:

در ادامه می‌خوانید:

دولینگو چیست؟ و چه زمانی ساخته شد؟

اپلیکیشن دولینگو یک پلتفرم است که شامل وب سایت و برنامه یادگیری زبان و همچنین یک آزمون سنجش مهارت زبان دیجیتال است. این شرکت از مدل فری‌میوم (Freemium) یا رایگان‌پایه استفاده می‌کند که برنامه و وب سایت در آن بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای قابل دسترسی هستند. دولینگو همچنین خدمات بهینه را با پرداخت هزینه بسیار کمی ارائه می‌دهد.

پروژه ساخت برنامه Duolingo در اواخر سال 2009 در شهر پیتسبرگ توسط یک استاد دانشگاه به نام لوئیس وان ان و دانشجوی فارغ‌التحصیل او، سورین هاکر شروع شد که پس از آن، همکاران دیگر وی به آن‌ها ملحق شدند و این برنامه را توسعه دادند.

ایده پیدایش و ساخت اپلیکیشن دولینگو از دو مکان به وجود آمد. لوئیس وان ان قصد داشت برنامه دیگری را بسازد که با یک هدف در واقع دو هدف را دنبال کند؛ همان چیزی که آن را «توفر» نامید. برنامه Duolingo این کار را در ابتدا با آموزش زبان خارجی به کاربران خود انجام داد و در کنار آن عبارات ساده موجود در اسناد و مدارک را نیز ترجمه کرد؛ اگرچه ویژگی‌های ترجمه از آن زمان تاکنون بسیار دستخوش تغییر قرار گرفته است. دولینگو یک ماه بعد در تاریخ 30 نوامبر 2011 (9 آذر 1390) در یک مجمع خصوصی راه‌اندازی شد و در فهرست انتظار خود بیش از 300.000 کاربر بدست آورد. برنامه Duolingo پس از آن در تاریخ 19 ژوئن 2012 (30 خرداد 1391) برای عموم مردم نیز رونمایی شد.

اپلیکیشن دولینگو

دانلود اپلیکیشن دولینگو برای اندروید و iOS

دولینگو در 13 نوامبر 2012 (23 آبان 1391) نسخه برنامه خود برای سیستم عامل iOS را از طریق فروشگاه iTunes App Store منتشر کرد. دانلود این برنامه رایگان است و با اکثر دستگاه‌های آیفون و آیپد سازگار است.

دولینگو در 29 مه 2013 (30 اردیبهشت 1392) همچنین نسخه برنامه خود برای سیستم عامل اندروید را نیز منتشر کرد که در سه هفته اول حدود یک میلیون بار دانلود شد و به سرعت به برترین برنامه آموزشی در فروشگاه گوگل پلی تبدیل شد. یک سال پس از رونمایی عمومی، برنامه Duolingo از طریق تبلیغات شفاهی، بیش از 4 میلیون کاربر بدست آورد و در 21 نوامبر 2013 (30 آبان 1392) تعداد کاربران آن به 15 میلیون نفر رسید. برنامه دولینگو برای افرادی که در زبان انگلیسی دارای مهارت اولیه هستند این امکان را می‌دهد تا بیش از سی زبان زنده دنیا را به سادگی بیاموزند.

لینک دانلود برنامه Duolingo برای اندروید

لینک دانلود برنامه Duolingo برای iOS

اپلیکیشن دولینگو از چه زبان هایی پشتیبانی می کند؟

همچنین بخوانید :

اپلیکیشن دولینگو بیش از 30 زبان را آموزش می‌دهد و از زبان انگلیسی به عنوان زبان پایه برای آموزش زبان‌های دیگر استفاده می‌کند. اما اگر تمایل داشته باشید، همچنین می‌توانید زبان آموزش را به زبان‌هایی دیگر مانند اسپانیایی برای بخش بلندگوی آن استفاده کنید.

این برنامه دارای 30 زبان برای انگلیسی‌زبانان (به استثنای زبان آثار داستانی و افسانه‌ای) است که عبارتند از: چینی، چک، دانمارکی، هلندی، اسپرانتو، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هاوایی، عبری، هندی، مجارستانی، اندونزیایی، ایرلندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، ناواها، نروژی، لهستانی، پرتغالی (برزیلی)، رومانیایی، روسی، اسپانیایی، سواحلی، سوئدی، ترکی اوکراینی، ویتنامی و ولزی. دوره عربی نیز در حال توسعه است.

اگر کسی را می‌شناسید که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی است، برنامه Duolingo برنامه‌هایی برای گویندگان زبان‌های مختلف نیز دارد که این زبان‌ها عبارتند از: عربی، بنگالی، چینی، چک، هلندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هندی، مجارستانی، اندونزیایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، پنجابی، رومانیایی، روسی، اسپانیایی، تاگالوگ، تامیل، تلوگو، تایلندی، ترکی اوکراینی و ویتنامی. دولینگو همچنین مطالبی برای یادگیری زبان کلینگان (Klingon) نیز دارد.

هزینه استفاده از برنامه Duolingo

برنامه دولینگو به عنوان یک برنامه رایگان وارد بازار شد و به کاربران قول داد تا برای همیشه رایگان باقی بماند. این شرکت با پشتیبانی از تبلیغات و ارائه حق عضویت پرداخت شده به نام دولینگو پلاس (Duolingo Plus) به وعده خود عمل کرد.

برنامه duolingo

دولینگو پلاس در هر ماه 9.99 دلار هزینه دارد. عضویت پلاس، تبلیغات را حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا درس‌هایی را برای یادگیری به صورت آفلاین در برنامه نصب شده بر روی موبایلتان دانلود کنید. دولینگو پلاس همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا از برنامه تلفن همراه خود به صورت نامحدود استفاده کنید.

پرداخت 9.99 دلار ماهیانه برای برنامه‌های یادگیری زبان، مبلغی منصفانه و تقریبا متوسطی است. دسترسی به برنامه‌های یادگیری زبان که مشابه دولینگو هستند، ماهانه بین 100 تا 200 دلار هزینه دارند؛ با وجود آنکه از نرم افزارهای سنتی‌تری استفاده می‌کنند ه در همان محدوده قرار می‌گیرند.

نحوه استفاده از اپلیکیشن دولینگو

برنامه Duolingo نمونه یک برنامه عالی و ساده برای یادگیری زبان است. کار با این برنامه بسیار راحت و آسان است. ابتدا در برنامه برای خود یک پروفایل درست می‌کنید و سپس زبان هدف خود را انتخاب کرده و اهداف هفتگی خود را نیز تعیین می‌کنید و بعد از آن یادگیری زبان مورد نظر خود را شروع می‌کنید. هر درس در برنامه Duolingo از دایره‌هایی مانند شکل زیر تشکیل می‌شود که برای شکل‌گیری مهارت‌ها دسته‌بندی شده‌اند.

برنامه Duolingo ترتیبی که باید در آن دایره‌های مختلف را تکمیل کنید را با دایره‌های جدید تنها پس از اتمام نسخه قبلی به شما دیکته می‌کند. همین اتفاق در دروس جداگانه در هر واحد نیز اتفاق می‌افتد. برای یادگیری درس 2، حتما باید درس 1 را تکمیل کرده باشید. دولینگو به شما امکان می‌دهد تا دایره‌های فردی را نیز مانند گروهی از دایره‌ها (مهارت‌ها) امتحان کنید.

اگر می‌خواهید از دروس مجزایی که با مطالب آن آشنایی دارید رد شوید، باید گزینه «Test Out» را انتخاب کنید. برای انجام این کار باید آزمون بدهید؛ هرچند که در یادگیری زبان هیچگونه میانبری وجود ندارد.

گزینه «Test Out» همچنین زمانی که می‌خواهید زبان جدیدی را شروع کنید نیز قابل استفاده است. یادگیری را می‌توانید هم از اصول اولیه و هم انجام آزمون ورودی «Entry Test» شروع کنید که به برنامه اجازه می‌دهید تا میزان تسلط شما بر آن زبان را مشخص کند.

ویژگی های مثبت اپلیکیشن دولینگو

برنامه Duolingo دارای ویژگی‌های مثبتی است که به فراگیران زبان کمک شایانی می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

1. ایجاد انگیزه

دولینگو تشخیص داده است که زبان‌آموزان برای یادگیری زبان باید انگیزه داشته باشند و مطمئن باشند که دوباره به این برنامه بازمی‌گردند و در برخی از سرگرمی‌های زبان‌آموزی آن شرکت می‌کنند. برنامه Duolingo از چندین شیوه مختلف برای جذب کاربران و ایجاد انگیزه در آن‌ها استفاده می‌کند.

دانلود دولینگو / تغییر زبان duolingo

اولین شیوه آن، ابزار تنظیم هدف است. اهدافی که شما تنظیم می‌کنید، می‌توانند از یادگیری «به ندرت» تا یادگیری «روزانه» تغییر کنند و انتخاب این گزینه‌ها به عنوان هدف یادگیری، کاملا به میزان انگیزه و جدیت شما در زبان‌آموزی برمی‌گردند. یک کاربر ممکن است هدف «معمولی» را برای یادگیری زبان اسپانیایی و هدف «به ندرت» را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کند. یک مربی مجازی (به نام Duo) هر روز به شما یادآوری می‌کند که آیا در مسیر رسیدن به اهدافتان قرار دارید یا خیر. این کار برای آن دسته از زبان‌آموزانی که برای یادگیری زبان از ایده ایجاد «تنظیم رسمی» در برنامه انگیزه می‌گیرند، بسیار کارآمد است. انگیزه اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که مربی مجازی به شما می‌گوید که در مسیر درستی برای یادگیری زبان قرار دارید.

دومین شیوه‌ای که دولینگو از آن در جهت ایجاد انگیزه در میان کاربران استفاده می‌کند، «مهارت‌های جایزه‌دار» است. برای نمونه، دوره زبان‌آموزی اسپانیایی در قسمت اول از دوره یادگیری، یک مهارت جایزه‌دار ارائه می‌دهد که شامل یادگیری «اصطلاحات» آن زبان است.

2. استفاده از جملات ساده از همان روز اول

اگر زبان آموز باپشتکار و علاقه‌مندی هستید و دوست دارید بلافاصله جملات ساده بسازید، دولینگو این امکان را برای شما فراهم می‌کند. شما جلسات اولیه یادگیری زبان با برخی واژگان ساده مانند آب، نان، سیب و … شروع می‌کنید و پس از گذراندن چند دوره و یادگیری برخی کلمات ابتدایی، به تدریج می‌آموزید که چگونه جمله‌سازی کنید.

تمام کاری که اکنون لازم است انجام دهید این است که به بیرون از منزل رفته و به جای صفحه نمایش گوشیتان، با افراد حقیقی شروع به صحبت کنید.

3. تکرار فاصله دار

زمانی که درباره واژه جدید یا نکته گرامری جدیدی می‌خوانید، در آن لحظه گمان می‌کنید که آن کلمه یا نکته را به خوبی فراگرفته‌اید، اما «تکرار فاصله‌دار» دقیقا همان چیزی است که واقعا به آن نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که آیا واقعا آن زبان را یاد گرفته‌اید یا خیر.

تکرار فاصله‌دار در یادگیری زبان روشی است که در آن کلمات خاص را مجددا می‌خوانید و به تدریج فواصل میان هر جلسه تکرار برای یادگیری آن کلمه را افزایش دهید. منطق نهفته در این روش این است که شما در نهایت قادر خواهید بود حتی با وجود چندین ماه فاصله از یادگیری آن زبان، هیچ چیز را فراموش نکنید.

4. رابط کاربری زیبا

شکل ظاهری برنامه دولینگو بسیار جذاب است. آن دکمه لاک‌پشت کوچکی که به شما امکان می‌دهد به تلفظ آهسته کلمه یا عبارت مورد نظر خود گوش دهید، یکی از ویژگی‌هایی است که از سوی کاربران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این صدای بامزه و آهسته، یک قابلیت بسیار مفید در تمرینات زبان است که از شما می‌خواهد آنچه را که می‌شنوید، تایپ کنید.

آموزش زبان دولینگو / نحوه استفاده از اپلیکیشن duolingo

5. یادگیری بصری

بسیاری از فرآیندهای یادگیری موجود در دولینگو بصری هستند. وجود عکس‌هایی مرتبط برای یادگیری واژگان، وجود رنگ‌هایی خاص که به شما نشان می‌دهند آیا پاسخ درست داده‌اید یا خیر و همچنین متون هایلایت شده برای کلمات و نکات گرامری جدید، همگی قابلیت‌های بصری و جذاب دولینگو هستند. اگر یک زبان‌آموز بصری هستید، این برنامه برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

ویژگی های منفی برنامه Duolingo

اگرچه برنامه دولینگو می‌تواند در فرآیند یادگیری زبان‌های مختلف به شما کمک بسیاری کند، اما در انتخاب این برنامه به عنوان برنامه‌ا‌ی برای یادگیری زبان دوم خود، باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

آموزش زبان دولینگو / دولینگو چیست

1. جایی برای اشتباه نیست

اشتباه کردن، بخشی اجتناب‌ناپذیر و و اساسی در فرآیند یادگیری زبان است. برای بدست آوردن تسلط کامل بر زبان، باید جرات و جسارت صحبت کردن به آن زبان را داشته باشید و اهمیتی ندارد که برخی مواقع نیز دچار اشتباه شوید. اپلیکیشن دولینگو شما را به خاطر اشتباهات کوچک در نوشتن کلمات یا تلفظ آن‌ها، تنبیه و جریمه می‌کند.

بنابراین توصیه‌ای که برای شما داریم این است که کمال‌گرایی دولینگو را زیاد جدی نگیرید. این برنامه فقط تلاش می‌کند تا به شما در امر یادگیری زبان کمک کند که البته گاهی در این امر، بیش از حد سختگیری می‌کند.

2. بعضی از جمله ها طبیعی نیستند

مطمئنا در فرآیند یادگیری زبان دوم، ساختارهای زبانی پیچیده‌تری را یاد می‌گیرید. برخی از جملاتی که دولینگو برای ترجمه به شما می‌دهد، معمولا در گفتار طبیعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. البته که هدف دولینگو از این کار، نشان دادن مفاهیم خاص زبانی است؛ بنابراین موضوعی قابل اغماض است.

3. نداشتن حق انتخاب برای موضوعات واژگان جدید

درس‌های جدید در دولینگو تنها در صورت اتمام دروس قبلی فعالی می‌شوند. اما گاهی مجبور می‌شوید واژگانی را بیاموزید که لزوما با اهداف یادگیری شما مرتبط نیستند. برای نمونه کلمات مربوط به یادگیری انواع پوشاک و نام حیوانات، مسلما آن چیزی نیست که شما از یادگیری زبان آلمانی انتظار دارید؛ اما تا زمانی که دولینگو مطمئن نشود که شما تمام کلمات را به خوبی یاد گرفته‌اید، باید به روند یادگیری ادامه دهید. اشکالی که در دولینگو وجود دارد این است که شما هیچگونه کنترل و یا حق انتخابی درباره انتخاب کلماتی که یادگیری آن‌ها برایتان از اهمیت بیشتری برخودار هستند را ندارید.

4. عدم تعامل با افراد حقیقی

دولینگو این تصور را برایتان به وجود می‌آورد که شما در حال یادگیری مهارت‌های گفتاری زبان دوم خود هستید. در حقیقت، آنچه که برنامه از شما می‌خواهد این است که آنچه که می‌توانید به صورت مکتوب بر صفحه نمایش گوشی خود ببینید را تکرار کنید.

بنابراین در هنگام انجام تمرینات «گفتاری» با دولینگو، شما در حقیقت در حال تکرار یک کلمه یا جمله بعد از برنامه هستید. شما چیزی را با استفاده از حافظه و یا آموخته‌های خود بیان نمی‌کنید، بلکه فقط آن چیزی که می‌بینید و یا می‌شنوید را تکرار می‌کنید. بنابراین، دولینگو به شما امکان تمرین تلفظ کلمات را می‌دهد، اما از روز اول قادر به صحبت کردن نخواهید بود. اشکال دیگر برنامه دولینگو این است که شما امکان تعامل با افراد حقیقی را ندارید.

 

اکنون که با استفاده از این مقاله، اپلیکیشن دولینگو را به خوبی شناختید و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن نیز آشنا شدید، وقت آن است که این برنامه عالی آموزش انواع زبان‌های مختلف را دانلود و یادگیری زبان مورد علاقه خود را شروع کنید. اگرچه برنامه Duolingo نیز مانند سایر برنامه‌های زبان‌آموزی دارای اشکالاتی است، اما قابلیت‌های مثبت و کارآمد آن از ضعف‌هایش بیشتر است. آیا شما پیش از خواندن این مقاله از برنامه‌ای برای یادگیری زبان‌های مختلف استفاده می‌کردید؟ لطفا تجارب خود در استفاده از برنامه‌های زبان‌آموزی را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
Paria Pezhvak
.
19 تیر 1402، 21:45
پاسخ
0
0
درود بر شما. برای من که حدود یکسال و پنج ماهه این برنامه رو دارم توضیحات شما بسیار جالب و حقیقی بود. در کل با تموم عیب‌هاش دولینگو یه جغد دوست‌داشتنی و مفیده خصوصاً با وفای به عهد همیشه رایگان بودنش. پیروز باشین و تن‌درست و سپاس فراوان بابت آگاهی بخشی.
avatar
مرتضی
.
01 بهمن 1398، 16:32
پاسخ
0
1
خیلی خوب بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402