دانلود و معرفی فیلم The Prestige ؛ داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم The Prestige 2006
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Prestige یکی از آثار کریستوفر نولان در ژانر رازآلود است که رقابت بین دو شعبده‌باز بزرگ شهر را به تصویر می‌کشد. با معرفی فیلم پرستیژ یا فیلم حیثیت همراه ما باشید.

فیلم دلهره آور The Prestige یک فیلم رازآلود و مهیج به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) است. فیلم پرستیژ محصول مشترک انگلستان و آمریکا در سال 2006 است که براساس رمانی به همین نام منتشر شده در سال 1995 به قلم کریستوفر پریست (Christopher Priest) ساخته شده است. کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نولان (Jonathan Nolan) فیلمنامه این فیلم را نوشته و بازیگرانی چون هیو جکمن (Hugh Jackman)، کریستین بیل (Christian Bale)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و مایکل کین (Michael Caine) در فیلم بازی می‌کنند. فیلم The Prestige که به فارسی فیلم حیثیت ترجمه شده، در اکتبر 2006 اکران شد و توانست افتخاراتی چون نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را به دست آورد.

فیلم پرستیژ ۲۰۰۶

اگر به فیلم‌های پر رمز و راز و هیجان‌انگیز با تمرکز بر شعبده‌بازی علاقه دارید، در این مقاله از پلازا همراه ما باشید تا به بررسی فیلم The Prestige 2006 بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم The Prestige 2006

برای دانلود فیلم پرستیژ ۲۰۰۶ می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود فیلم The Prestige 2006 با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080p | حجم: 2.48 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.21 گیگابایت

دانلود فیلم The Prestige 2006 با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 1.84 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 944 مگابایت

داستان فیلم The Prestige

داستان فیلم The Prestige

با تماشای تریلر فیلم The Prestige 2006 فهمیدیم با یک فیلم هیجان‌انگیز و مرموز سروکار داریم. بد نیست با داستان فیلم پرستیژ نیز آشنا شویم. در اواخر قرن 19 میلادی، دو دوست به نام‌های رابرت اِنجییر و آلفرد بوردن به عنوان دستیاران شعبده‌بازی در لندن کار می‌کنند. در جریان یکی از نمایش‌ها، جولیا همسر رابرت در تصادفی فوت می‌کند و رابرت مقصر این حادثه را آلفرد می‌داند. در اینجا راه این دو دوست از هم جدا شده و تبدیل به رقبای همیشگی هم می‌شوند. طی سال‌های آتی هریک از آنان تبدیل به شعبده‌باز قهاری می‌شود که در راه فهمیدن رازهای یکدیگر درگیر ماجراهای تراژیک فراوانی می‌شوند.

بازیگران فیلم The Prestige

فیلم پرستیژ کریستوفر نولان بازیگران فوق‌العاده‌ای دارد که در این بخش با آنان آشنا می‌شویم. جالب است بدانید دیوید بویی (David Bowie)، بازیگر نقش نیکولا تسلا در فیلم، در ابتدا این نقش را رد کرد. کریستوفر نولان شخصا به ملاقات او رفت و توانست او را راضی کند. فیلم جنایی پرستیژ دومین همکاری کریستین بیل و مایکل کین با نولان پس از فیلم Batman Begins است.

کریستین بیل در نقش آلفرد بوردن (پروفسور)

بازیگران فیلم The Prestige

کریستین بیل با نام کامل کریستین چارلز فیلیپ بیل متولد 30 ژانویه 1974 برابر با 10 بهمن 1352 در ولز است. این بازیگر کارکشته انگلیسی از علاقمندان به بازیگری متد و یکی از انطباق‌پذیرترین بازیگران است. بیل بازیگری را از سال 1982 آغاز کرد و در 13 سالگی در فیلم Empire of the Sun استیون اسپیلبرگ محصول سال 1987 خوش درخشید. کریستین بیل در سال 2004 برای بازی در فیلم The Machinist حدود 29 کیلوگرم کم کرد و سال بعد برای بازی در فیلم Batman Begins حدود 45 کیلوگرم بر وزن خود افزود. از دیگر فیلم‌های دیدنی کریستین بیل می‌توانیم به سه‌گانه The Dark Knight محصول سال‌های 2005 تا 2012، فیلم Terminator Salvation محصول سال 2009 و فیلم Ford v Ferrari محصول سال 2019 اشاره کنیم.

کریستین بیل همچنین یکی از پرافتخارترین بازیگران انگلیسی محسوب می‌شود. فهرست جوایز و افتخارات او بسیار طولانی است. از مهم‌ترین این افتخارات می‌توانیم 3 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار (برای فیلم The Fighter)، چهار نامزدی جایزه بفتا، 3 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب و 6 نامزدی و 6 برد جایزه منتخب منتقدین را نام ببریم. نام وی در سال 2011 در فهرست 100 فرد تاثیرگذار نشریه Time نیز آمده بود. کریستین بیل در سال 2000 ازدواج کرد و اکنون 2 فرزند دارد.

هیو جکمن در نقش آلفرد انجییر (دانتون بزرگ)

فیلم پرستیژ کریستوفر نولان

هیو جکمن بازیگر، خواننده، تهیه‌کننده و صداپیشه استرالیایی است که در تاریخ 12 اکتبر 1968 (20 مهر 1347) در سیدنی چشم به جهان گشود. والدین او اصالتا انگلیسی بودند در نتیجه هیو جکمن تابعیت استرالیایی و انگلیسی دارد. اولین حضور حرفه‌ای جکمن به عنوان بازیگر مربوط به سریال Correlli در سال 1995 است. هیو جکمن بیش از هرچیز با نقش لوگان در مجموعه فیلم‌های X-Men محصول سال‌های 2000 تا 2017 شناخته می‌شود. این نقش نام او را به عنوان فردی که طولانی‌ترین زمان در نقش یکی از قهرمانان مارول بازی کرده وارد کتاب رکوردهای گینس کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم فیلم اکشن Van Helsing محصول سال 2004، فیلم The Fountain محصول سال 2006 و فیلم Prisoners محصول سال 2013 را نام ببریم.

هیو جکمن سابقه یک نامزدی جایزه اسکار و یک نامزدی جایزه بفتا هر دو برای فیلم Les Miserable محصول سال 2012 را دارد. به علاوه 2 نامزدی و یک برد جایزه گلدن‌گلوب، 4 نامزدی و 1 برد جایزه امی ساعات پربیننده، 2 جایزه تونی و 1 جایزه گرمی نیز در فهرست افتخارات هیو جکمن می‌درخشند. او 4 بار میزبان مراسم جایزه تونی و یک بار میزبان مراسم اسکار در سال 2009 بوده است. او در سال 1996 با بازیگر استرالیایی، دبورا لی-فرنس (Deborra-Lee Furness)، ازدواج کرد و اکنون 2 فرزند دارد.

مایکل کین در نقش جان کاتر

فیلم پرستیژ ۲۰۰۶

مایکل کین با نام کامل موریس جوزف میکل‌وایت جونیور متولد 14 مارس 1933 برابر با 23 اسفند 1311 در لندن، انگلستان، است. این بازیگر محبوب و مشهور انگلیسی بازیگری را از سال 1953 آغاز کرد و طی نزدیک به 70 سال فعالیت در بیش از 130 فیلم بازی کرده و یکی از نمادهای فرهنگی انگلستان محسوب می‌شود. تا سال 2017 فیلم‌های او بیش از 7.8 میلیارد دلار فروش داشت و او را تبدیل به بیستمین بازیگر گران‌قمیت دنیا کرده است. مایکل کین یکی از 4 بازیگری است که پنج دهه نامزد جایزه اسکار شد. هفت مورد از فیلم‌های او توسط بنیاد فیلم انگلستان در فهرست 100 فیلم برتر انگلیسی در قرن 21 جای گرفته‌اند. مایکل کین در سال 2000 برنده جایزه افتخاری بفتا شد و نشان شوالیه را به پاس یک عمر فعالیت هنری از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد.

فهرست جوایز و افتخارات او بسیار طولانی‌تر از آن است که بخواهیم همه آنها را نام ببریم. او تاکنون 4 بار نامزد جایزه اسکار شده و 2 بار برای فیلم (Hanna and Her Sister (1986 و فیلم (The Cider House Rules (1999 این جایزه را از آن خود کرده است. وی همچنین 7 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا، 9 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن‌گلوب و 2 نامزدی و 1 برد جایزه صنف بازیگران را در کنار دیگر جوایز و افتخارات خود دارد. از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم فیلم Tenet محصول سال 2020، فیلم Going in Style محصول سال 2017 و سه‌گانه The Dark Knight محصول سال‌های 2005 تا 2012 را نام ببریم.

اسکارلت جوهانسون در نقش اولیویا ونسکومب

بازیگران فیلم پرستیژ

اسکارلت جوهانسون بازیگر و خواننده آمریکایی در تاریخ 2 نوامبر 1984 برابر با 1 آذر 1363 در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در سال 2018 و 2019 به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیگر زن انتخاب شد و نامش چندین بار در فهرست 100 سلبریتی برتر در نشریه Forbes آمده است. فیلم‌های اسکارلت جوهانسون نزدیک به 15 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته‌اند و او را تبدیل به نهمین بازیگر گران‌قیمت زن در تاریخ کرده‌اند. وی همچنین بارها از سوی رسانه‌های مختلف به عنوان نماد جذابیت هالیوود معرفی شده است.

اسکارلت جوهانسون اولین بار در سال 2020 برای فیلم Marriage Story و فیلم Jojo Rabbit نامرد جایزه اسکار شد. او همچنین 5 نامزدی جایزه گلدن‌گلوب، 1 جایزه تونی و 4 نامزدی و 1 برد جایزه ساترن را نیز در کنار دیگر جوایز و افتخارات خود دارد. فیلم‌هایی چون فیلم Lucy محصول سال 2014، فیلم Ghost in Shell محصول سال 2017 و فیلم Avengers: Endgame محصول سال 2019 از دیگر کارهای این بازیگر محبوب هستند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم ممنتو ؛ داستان، بازیگران و نظرات ...
الهه بیات19 تیر 1401 19:30
thumbnail
دانلود و بررسی فیلم Inception ؛ داستان، بازیگران و نظرات ...
الهه بیات18 دی 1399 14:00
thumbnail
نقد فیلم دانکرک (Dunkirk) اثر کریستوفر نولان + دانلود با ...
الهه بیات15 دی 1399 12:00
thumbnail
دانلود فیلم Marriage Story ؛ بررسی، داستان، جوایز و افتخارات
تیم پلازا10 بهمن 1398 21:00

نام و نقش دیگر بازیگران فیلم پرستیژ به شرح زیر است:

  • ربکا هال (Rebecca Hall) در نقش سارا بوردن
  • پایپر پرابو (Piper Perabo) در نقش جولیا
  • اندی سرکیس (Andy Serkis) در نقش دستیار تسلا
  • دیوید بویی (David Bowie) در نقش نیکولا تسلا
  • ریکی جی (Ricky Jay) در نقش میلتون شعبده‌باز
  • راجر ریس (Roger Rees) در نقش آقای اونز

نمرات منتقدین به فیلم The Prestige

کریستوفر نولان اولین بار در سال 2000 کتاب پرستیژ را خواند. در سال 2001 حق ساخت فیلمی براساس کتاب را به دست آورد و شروع به نوشتن فیلمنامه با همکاری برادرش جاناتان کرد. کار ساخت فیلم سینمایی The Prestige از سال 2005 با بودجه‌ای معادل 40 میلیون دلار آغاز شد. فیلم The Prestige اولین بار در 28 مهر 1385 در سینماها اکران شد و به فروش 110 میلیون دلاری در گیشه رسید. از جوایز فیلم The Prestige 2006 می‌توان به 2 نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه و همچنین نامزدی جایزه هوگو برای بهترین نمایش طولانی اشاره داشت.

بینندگان از فیلم پرستیژ ۲۰۰۶ استقبال خوبی داشتند و نمره 8.5 از 10 را در IMDb به آن دادند که در فهرست بهترین فیلم های سایت ای ام دی بی نیز قرار میگیرد. منتقدین متاکریتیک، برخلاف بقیه اوقات که نمرات بالایی به آثار نولان می‌دهند، این دفعه نمره 66 از 100 را مناسب فیلم The Prestige کاری از کریستوفر نولان دانستند. در این بخش مروری بر نظرات منتقدین در مورد فیلم حیثیت داریم.

نمرات منتقدین به فیلم The Prestige

کلودیا پویگ از USA Today فیلم The Prestige 2006 را یکی از «مبتکرانه‌ترین، پیچیده‌ترین و هنری‌ترین فیلم‌های دهه قبل» توصیف می‌کند. تاد گیلچریست از IGN با تحسین بازی جکمن و بیل به تمجید از نولان پرداخت که:

توانسته چنین داستان پیچیده‌ای را بسیار قابل‌فهم و تاثیرگذار ارائه دهد، همانطور که در فیلم بتمن آغاز می‌کند اقتباسی از کتاب‌های کمیک با ظاهری ساده و باطنی متراکم و پیچیده دارد.

منتقد CNN و Village Voice، تام چریتی نیز فیلم حیثیت را در فهرست برترین فیلم‌های سال 2006 جای داده ‌است. فیلیپ فرنچ از The Observer رقابت بین دو شخصیت اصلی فیلم پرستیژ را با رقابت بین موتزارت و سالیری در فیلم آمادئوس مقایسه می‌کند.

از سوی دیگر منتقد Variety، دنیس هاروی در نقد فیلم The Prestige آن را فیلمی حیله‌گرانه می‌نامد و البته اذعان می‌کند که بازیگران بسیار مناسب آن نقش‌ها هستند. دیوید ادلشتاین از Vulture نیز می‌نویسد:

سناریوی تلافی یا هرچه عوض دارد گله ندارد بسیار سرگرم‌کننده است، اما جادوها خشن است، شخصیت‌ها سبک هستند و داستان طولانی و ناخوشایند است.

کریستوفر پریست، نویسنده کتاب پرستیژ، 3 بار این فیلم را تماشا کرد و واکنشش نسبت به فیلم مثبت بود و آن را دوست داشت. نشریه The A.V. Club در سال 2009 فیلم سینمایی پرستیژ را یکی از بهترین فیلم‌های دهه اول سال 2000 نامید. مجله Empire نیز در سال 2020 نام فیلم ماندگار The Prestige را در فهرست 100 فیلم برتر قرن 21 ثبت کرد.

حقایق جالب فیلم The Prestige

هشدار: این بخش پایان فیلم را اسپویل می‌کند

فیلم سینمایی The Prestige

  • چانگ لینگ سو یک شخصیت نمایشی است که توسط ویلیام السورث رابینسون خلق شد. او برای جذب مخاطب خود را شبیه یک مرد چینی درست کرد و هیچگاه در انظار عموم شخصیت واقعی خود را فاش نکرد. او در نهایت به خاطر اشتباهی که در اجرای حقه شلیک گلوله پیش آمد تیر خورد و پیش از مرگ گفت: «اوه خدایا! من تیر خوردم». این‌ها آخرین کلمات وی در زندگی و اولین کلمات انگلیسی او پس از 19 سال روی صحنه بود.
  • نیکولا تسلا مخترع، فیزیکدان و مهندس مشهور جهان بود. او مدتی آزمایشات خود را در کلرادو اسپرینگز انجام داد و در آنجا او را به داشتن رفتارهای عجیب و غریب می‌شناختند.
  • لغت پرستیژ در اصل به معنای حقه است و از لغت لاتین Praestigium به معنای وهم می‌آید.
  • ادیت نهایی فیلم شامل 156 کات است.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
پیچیده ترین فیلم های تاریخ سینما که شما را به فکر فرو ...
نسترن امین زاده25 اسفند 1401 23:30
thumbnail
بهترین فیلم های اکشن 2021 ؛ معرفی 35 فیلم اکشن ۲۰۲۱
نسترن امین زاده22 دی 1401 19:30
thumbnail
بهترین انیمیشن های سال 2019 و 2020 ؛ معرفی 40 کارتون برتر
تیم پلازا04 آبان 1401 22:30
thumbnail
بیوگرافی اسکارلت جوهانسون ؛ فیلم ها و حواشی گران ترین ...
تیم پلازا22 تیر 1401 13:30
  • در ابتدا سم مندس، کارگردان فیلم American Beauty، قصد داشت این فیلم را بسازد. اما کریستوفر پریست پس از تماشای دو فیلم از نولان کار او را پسندید و همچنین در راستای حمایت از یک فیلمساز جدید، کار را به او سپرد.
  • شخصیت اصلی در جایی عبارت «آبرا» را می‌گوید. این عبارت در واقع مخفف نام آلفرد بوردن و رابرت انجییر و همچنین مخفف عبارت آبراکادابرا است که بین شعبده‌بازان رواج دارد.
  • روت، بدل انجییر، بر روی صحنه می‌گوید تاکنون نقش فاست و سزار را بازی کرده است. هردو این افراد در نهایت به سبب حرص خود نابود می‌شوند، همان اتفاقی که برای انجییر می‌افتد.
  • در کتاب آمده که نام برادران بوردن آلبرت و فردریک است و نام آلفرد بوردن مشتقی از این دو نام است.
  • در سال 2006 دو فیلم دیگر با مضمون شعبده‌بازی، فیلم  The Illusionist و فیلم Scoop نیز اکران شدند.

کلام آخر

تریلر فیلم The Prestige 2006

اکنون که برای دانلود فیلم پرستیژ اقدام کردید و با این فیلم مهیج آشنا شدید نوبت شما است تا نظرات خود در مورد این فیلم را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. آیا به فیلم‌هایی در این ژانر علاقه دارید؟ بازی کدام یک از بازیگران را بیشتر می‌پسندید؟ نظر شما در مورد فیلم‌های این چنینی با تمرکز بر جادو و شعبده چیست؟ آیا فیلم دیگری با همین مضمون می‌شناسید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402