دانلود و معرفی فیلم Saving Private Ryan + خلاصه داستان و بازیگران

فیلم Saving Private Ryan 1998
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Saving Private Ryan اثر استیون اسپیلبرگ و با حضور تام هنکس یکی از بهترین فیلم‌ها در ژانر جنگی است. برای آشنایی با فیلم نجات سرباز رایان همراه ما باشید.

فیلم Saving Private Ryan یک اثر حماسی-جنگی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) محصول سال 1998 است. فیلم نجات سرباز رایان به خاطر خلق صحنه‌های فوق‌العاده از جنگ و هیجان اولیه فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است. فیلم جنگی نجات سرباز رایان پس از اکران نظرات مثبتی از سوی بینندگان و منتقدین دریافت کرده و جوایز و افتخارات بی‌شماری را از آن خود کرد. منتقدین به خصوص بازی‌ها (مخصوصا بازی تام هنکس)، واقع‌گرایی، فیلمبرداری، فیلمنامه و کارگردانی فیلم را بسیار تحسین می‌کنند. به حق می توان گفت این فیلم از بهترین فیلم های جهان است.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Saving Private Ryan 1998 با زیرنویس فارسی» را ببینید تا با فضای آن آشنا شوید.

فیلم Saving Private Ryan 1998 پرفروش‌ترین فیلم آمریکا و دومین فیلم پرفروش جهان در سال 1998 بود. از مهمترین افتخارات این فیلم می‌توانیم به 5 جایزه اسکار اشاره کنیم. همچنین نام فیلم سینمایی نجات سرباز رایان در بسیاری از فهرست‌ها جزء 10 فیلم برتر آمده است. این مقاله از پلازا به بررسی فیلم Saving Private Ryan 1998 می‌پردازد. برای دانلود فیلم نجات سرباز رایان و آشنایی با این شاهکار سینمایی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Saving Private Ryan 1998

دانلود فیلم نجات سرباز رایان ۱۹۹۸

در اولین بخش با دانلود فیلم نجات سرباز رایان ۱۹۹۸ در کیفیت‌های مختلف به صورت زبان اصلی و دوبله فارسی در خدمت شما هستیم.

داستان فیلم Saving Private Ryan

داستان فیلم نجات سرباز رایان

پس از تماشای تریلر فیلم نجات سرباز رایان ۱۹۹۸ و دانلود آن، اکنون با داستان فیلم نجات سرباز رایان آشنا می‌شویم. ایده داستان فیلم اولین بار در سال 1994 به ذهن رابرت رودات (Robert Rodat)، نویسنده فیلمنامه فیلم نجات سرباز رایان رسید. او مشغول تماشای بنای یادبودی برای 4 برادر آلیسون بود که در جنگ داخلی آمریکا کشته شده بودند. رودات تصمیم گرفت داستانی با این مضمون در دوران جنگ جهانی دوم بنویسد.

همچنین بخوانید :

صبح روز 6 ژوئن 1944 سربازان آمریکایی، به ساحل اوماها می‌رسند. جایی دیگر در ساحل می‌بینیم که سربازی به نام اس. رایان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند. در واشنگتن، ژنرال جورج مارشال درمی‌یابد 3 برادر از 4 پسر خانواده رایان در جنگ کشته شده‌اند. کاپیتان جان میلر به همراه 7 سرباز مامور می‌شوند چهارمین برادر، جیمز فرانسیس رایان را از میدان جنگ در نرماندی نجات دهند تا به خانه نزد مادرش بازگردد.

بازیگران فیلم نجات سرباز رایان

گرچه در ابتدا هریسون فورد (Harrison Ford) و مل گیبسون (Mel Gibson) برای نقش کاپیتان جان میلر در نظر گرفته شده بودند، اما این نقش در نهایت به درخواست دو تن از تهیه‌کنندگان به تام هنکس رسید. تام هنکس (Tom Hanks)، تام سایزمور (Tom Sizemore)، ادوارد برنز (Edward Burns)، بری پپر (Barry Pepper)، آدام گلدبرگ (Adam Goldberg)، وین دیزل (Vin Diesel)، جووانی ریبیسی (Giovanni Ribisi) و جرمی دیویس (Jeremy Davies) پیش از آغاز فیلمبرداری یک دوره 10 روزه زیر نظر کهنه سربازی به نام دیل دی داشتند. در این بخش با بازیگران فیلم Saving Private Ryan بیشتر آشنا می‌شویم.

تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر

فیلم نجات سرباز رایان با بازی تام هنکس

توماس جفری هنکس (Thomas Jeffrey Hanks) که در دنیای فیلم و سریال او را با نام تام هنکس می‌شناسیم، بازیگر و فیلمساز است. تام هنکس در 9 جولای 1956 (18 تیر 1335) در کالیفرنیا متولد شد. او از دوران نوجوانی عاشق سینما بود و در سن 24 سالگی به نیویورک نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری را جدی‌تر دنبال کند. فیلم (Splash (1984 جزء اولین فیلم های تام هنکس بود که او را به دنیای سینما معرفی کرد. او طی این سال‌ها در آثار متفاوتی همچون فیلم (Forrest Gump (1994، فیلم (Bridge of Spices (2015 و فیلم (Greyhound (2020 بازی کرده است. او در مجموعه انیمیشن‌های Toy Story صداپیشه وودی است.

سال‌ها فعالیت درخشان جوایز و افتخارات بیشماری را نصیب تام هنکس کرده است. او تاکنون 6 بار نامزد جایزه اسکار شده و در این میان 2 بار این جایزه را با خود به خانه برده است. وی همچنین 6 نامزدی جایزه بفتا، 5 نامزدی و 7 برد جایزه امی و 6 نامزدی و 5 برد جایزه گلدن‌گلوب را نیز در کنار دیگر افتخارات خود دارد. تام هنکس جایزه یک عمر دستاورد هنری از سوی بنیاد ملی فیلم آمریکا، جایزه استنلی کوبریک، مدال افتخار مرکز کندی، مدال آزادی رئیس‌جمهور و جایزه افتخاری سیسیل بی. دمیل را نیز برای یک عمر فعالیت و افتخارآفرینی به عنوان بازیگر کسب کرده است. بازی در فیلم نجات سرباز رایان 12 نامزدی در جشنواره‌های مختلف از جمله مراسم اسکار، بفتا و گلدن‌گلوب را برای او به ارمغان آورد.

ادوارد برنز در نقش سرباز یکم ریچارد ریبن

بازیگران فیلم نجات سرباز رایان

ادوارد برنز با نام کامل ادوارد فیتزجرالد برنز، بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان است. ادوارد در 29 ژانویه 1968 برابر با 9 بهمن 1346 در نیویورک چشم به جهان گشود. او بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به عنوان دستیار تهیه‌کننده وارد صنعت فیلمسازی شد. اولین تجربه او در بازیگری مربوط به فیلم (The Brothers McMullen (1995 است. او کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر نقش اول این فیلم بود.

ادوارد برنز با فیلم‌هایی چون فیلم Life or Something Like It محصول سال 2002، فیلم The Groosmen محصول سال 2006 و فیلم Man on a Ledge محصول سال 2012 شناخته می‌شود. از جوایز کسب شده توسط برنز می‌توانیم جایزه ایندیپندنت اسپریت، جایزه جشنواره فیلم ساندنس و جایزه صنف بازیگران را نام ببریم.

مت دیمون در نقش سرباز یکم جیمز فرانسیس رایان

بازیگران فیلم Saving Private Ryan

متیو پیج دیمون (Matthew Paige Damon) با نام هنری مت دیمون، بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده است. او متولد 8 اکتبر 1970 (16 مهر 1349) در ماساچوست است. مت دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد است و در بسیاری از تئاترهای دانشگاه بازی کرده است. مت دیمون در سال 1997 با فیلم Good Will Hunting مشهور شد. پس از آن او را در فیلم‌های دیگری چون فیلم (Dogma (1999، فیلم (The Departed (2006 و فیلم (Ford v Ferrari (2019 نیز دیدیم.

متیو دیمون از سوی نشریه Forbes به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین و پولسازترین بازیگران هالیوود در طول تاریخ معرفی شده است. او جوایز بسیاری کسب کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم 4 نامزدی و 1 جایزه اسکار، 3 نامزدی جایزه بفتا، 6 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن‌گلوب و 7 نامزدی جایزه امی را نام ببریم.

تام سایزمور در نقش گروهبان مایک هورواث

فیلم سینمایی Saving Private Ryan

تام سایزمور با نام کامل توماس ادوارد سایزمور جونیور، بازیگر و تهیه‌کننده است. او در تاریخ 29 نوامبر 1961 برابر با 8 آذر 1340 در ایالت میشیگان چشم به جهان گشود. او بازیگری را از سال 1989 آغاز و با فیلم Born on Fourth of July محصول همان سال شناخته شد. وی در بسیاری از فیلم‌ها نظیر فیلم Passenger 57 محصول سال 1992، فیلم Strange Days محصول سال 1995 و فیلم Red Planet محصول سال 2000 به عنوان بازیگر نقش‌ مکمل ظاهر شده است. او برای بازی در فیلم Witness Protection نامزد جایزه گلدن‌گلوب در سال 1999 شد. بازی در فیلم Saving Private Ryan نیز جوایزی چون جایزه انجمن منتقدین فیلم آنلاین، نامزدی جایزه صنف بازیگران و جایزه گلدن ستلایت را برای او به همراه آورد.

در فهرست زیر می‌توانید نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی Saving Private Ryan را مشاهده بفرمایید:

  • جرمی دیویس (Jeremy Davis) در نقش تیموتی آپهام، مترجم و نقشه‌نگار
  • وین دیزل (Vin Diesel) در نقش سرباز یکم آدریان کاپارزو
  • آدام گلدبرگ (Adam Goldberg) در نقش سرباز استنلی فیش ملیش
  • بری پپر (Barry Pepper) در نقش سرباز دنیل جکسون، تک تیرانداز
  • جووانی ریبیسی (Giovanni Ribisi) در نقش ایروین وید، پزشک گروه
  • هریسون یانگ (Harrison Young) در نقش پیری جیمز رایان

نقد فیلم Saving Private Ryan

نمرات منتقدین به فیلم Saving Private Ryan

فیلم نجات سرباز رایان استیون اسپیلبرگ با بودجه‌ای معادل 70 میلیون دلار ساخته شد و پس از اکران در 24 جولای 1998 (2 مرداد 1377) به فروش بیش از 480 میلیون دلار رسید. بینندگان عاشق این فیلم حماسی شده و امتیاز 8.6 از 10 را در IMDb به آن دادند. منتقدین متاکریتیک نیز نگاه مثبتی به فیلم داشتند و علاوه بر امتیاز 91 از 100 برچسب «فیلم‌هایی که باید دیده شود» را نیز به فیلم نجات سرباز رایان دادند. این فیلم در وبسایت راتن‌تومیتوز نیز براساس 139 نقد امتیاز 93% را کسب کرده است.

جوایز فیلم Saving Private Ryan 1998 بسیار بیشتر از آن است که بتوانیم همه را نام ببریم. اما از مهمترین آنها می‌توان به 11 نامزدی جایزه اسکار اشاره داشت. فیلم نجات سرباز رایان در نهایت توانست در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی، بهترین تدوین و بهترین تدوین صدا جایزه اسکار را به دست آورد. فیلم Saving Private Ryan در مراسم بفتا نیز غوغا کرد و 8 نامزدی و 1 برد را از آن خود کرد.

فیلم Saving Private Ryan کاری از استیون اسپیلبرگ به عنوان یکی از برترین فیلم‌های جنگی در طول تاریخ شناخته می‌شود. نام این فیلم از سوی بنیاد ملی فیلم آمریکا جزء 100 فیلم برتر تاریخ آمده است. همچنین در سال 2014 نیز نام فیلم ماندگار Saving Private Ryan به عنوان یک اثر مهم فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناختی وارد فهرست ملی ثبت فیلم شد. در این بخش نگاهی به نظرات و نمرات منتقدین به فیلم Saving Private Ryan داریم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین مستند های جهان | بهترین مستند های تاریخ که باید ...
فاطمه ایزدپناه15 آبان 1402 21:30
thumbnail
معرفی بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسالان ؛ از خانواده ...
فردین هاشمی27 فروردین 1402 23:30
thumbnail
معرفی بهترین فیلم های گودزیلا + مرور تاریخچه
نسترن امین زاده18 اسفند 1401 22:30
thumbnail
فیلم مستقل چیست؟ معرفی بهترین فیلم های مستقل تاریخ ...
تیم پلازا28 خرداد 1401 17:30

راجر ابرت، منتقد Chicago Sun-Times، می‌نویسد:

این فیلم نماد ایده‌ها است. پس از اینکه یک تجربه نزدیک و غریزی شروع به محو شدن می‌کند، پیام و فحوای فیلم باقی مانده و رشد می‌کند.

ریچارد شیکل، نویسنده TIME، نیز اینچنین می‌نویسد:

این فیلم به عنوان یک فیلم جنگی آداب و رسوم این ژانر را به خوبی می‌شناسد. از آداب و رسوم و ساده‌ترین اخلاقیات فراتر می‌رود تا به نقطه کمال آنها برسد.

جیمز براردینلی، منتقد ReelViews، در مورد فیلم نجات سرباز رایان اینگونه می‌نویسد:

برای افرادی که به دنبال فیلمی شوکه‌کننده با تصاویر فراموش نشدنی هستند، فیلم Saving Private Ryan یک تجربه منحصر به فرد را به آنان ارائه می‌دهد.

برخی دیگر از منتقدین نظر کاملا مثبتی به فیلم ندارند. جاناتان روزنبام، از Chicago Reader، از 4 ستاره 2 ستاره به فیلم می‌دهد و می‌نویسد:

فیلم چندین لحظه اکشن بسیار خوب، چندین لحظه درام که به نظر پوچ و توخالی نیستند و برخی دوره‌های پرتنش دارد و از لحاظ لحظات احساسی تا حدودی فیلم فارست گامپ را به یاد من می‌آورد.

مایکل سالیوان، منتقد Washington Post، معتقد است:

نقص‌های جزئی فیلم در مقایسه با آغاز سوزناک و غنایی فیلم، بسیار واضح به نظر می‌رسند.

فیلم نجات سرباز رایان با بازی تام هنکس مورد انتقاد برخی کهنه سربازان قرار گرفته است. الیور استون، کارگردان پیشکسوت ارتش، این فیلم را به تبلیغ «پرستش جنگ جهانی دوم به عنوان یک جنگ خوب» متهم کرده و گرچه آن را فیلم خوش‌ساختی می‌داند و آن را در کنار فیلم‌هایی چون فیلم گلادیاتور (2000) و فیلم سقوط شاهین سیاه (2001) قرار می‌‎دهد، اما معتقد است این فیلم‌ها سهوا به آمادگی آمریکایی‌ها برای حمله به عراق در سال 2003 کمک کرده‌اند.

حقایق جالب فیلم Saving Private Ryan

حقایق جالب فیلم Saving Private Ryan

  • برخی منتقدین شکایت داشتند صحنه‌ای که تکاوران با دست به سوی سربازان آلمانی خمپاره می‌اندازند، غیرواقعی است. در حالی که چارلز کلی، برنده مدال افتخار، طی نبردی در ایتالیا در سال 1943 واقعا این کار را کرده است.
  • استیون اسپیلبرگ برای نقش سرباز رایان، مت دیمون را انتخاب کرد؛ زیرا به دنبال چهره‌ای ناآشنا برای مردم بود. مت دیمون چند ماه پیش از اکران این فیلم برنده جایزه اسکار برای فیلم Good Will Hunting و به تبع آن تبدیل به یک ستاره شد.
  • تام سایزمور طی دوران فیلمبرداری در حال ترک اعتیاد بود. اسپیلبرگ با این شرط او را پذیرفت که تام هر روز آزمایش خون بدهد و اگر یک روز جواب آزمایش مثبت شود، فرد دیگری را جایگزین او کند. تام نیز این شرط را پذیرفت.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فیلم News of the World 2020 + نقد و بررسی داستان و بازیگران
الهه بیات02 بهمن 1399 22:00
thumbnail
بررسی فیلم مسیر سبز (The Green Mile) ؛ دانلود، داستان و بازیگران
الهه بیات27 آذر 1399 22:00
thumbnail
دانلود سریال Band of Brothers ؛ برنده جایزه امی و گلدن گلوب
زینب عظیمی29 مهر 1399 14:00
thumbnail
دانلود و بررسی فیلمGreyHound با بازی تام هنکس + نمرات منتقدین
امیر حیدری باطنی06 مرداد 1399 21:00
  • صحنه فیلمبرداری ساحل اوماها 11 میلیون دلار خرج دربر داشت و طی 4 هفته فیلمبرداری شد. در این صحنه تا 1000 بازیگر سیاهی لشگر حضور داشتند که برخی از آنها عضو ارتش ایرلند بودند.
  • سخنرانی تام هنکس برای گروه، در مورد اینکه وقتی به خانه بازگردد چه می‌کند، بسیار طولانی‌تر بود. تام هنکس پس از فیلمبرداری به این نتیجه رسید که جان میلر فردی نیست که اینقدر طولانی سخنرانی کند، او قضیه را با کارگردان در میان گذاشت و کارگردان نیز سخنرانی را کوتاه‌تر کرد.
  • یکی از دیالوگ های ماندگار فیلم نجات سرباز رایان که بسیاری با آن آشنا هستند دیالوگ بین سرباز ریبن و سرباز آپهام است:

سرباز ریبن: چی داری میگی؟ اگر خدا با ما باشه، کی سمت اوناست؟

سرباز آپهام: اگر خدا با ماست، کی علیه ماست؟

کلام آخر

در این مقاله با فیلم ماندگار نجات سرباز رایان آشنا شدیم. آیا شما این فیلم را دیده‌اید؟ شما از 10 نمره چه نمره‌ای به فیلم نجات سرباز رایان می‌دهید؟ از شما دعوت می‌کنیم نظرات خود در مورد این فیلم را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402