معرفی فیلم خون شد مسعود کیمیایی ؛ نقد فیلم و بیوگرافی بازیگران

دریا رادمنش - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم خون شد آخرین فیلم مسعود کیمیایی است که در دوران کرونا روی پرده سینما رفت. عده زیادی فیلم سینمایی خون شد را یک اثر بسیار ضعیف دانسته و از دیدن آن متعجب شدند.

فیلم خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شده است. از مشکلات فیلم سینمایی خون شد که بگذریم اکران فیلم در زمان نامناسب باعث سوخت آن شد. برخی معتقدند که فیلم خون شد کیمیایی در ادامه فیلم «قیصر» ساخته شده است. جواد نوروزبیگی در این مورد می‌گوید:

مسعود کیمیایی کارگردان آثاری همچون «قیصر» و «گوزن‌ها» هنوز هم بر اعتقادات گذشته خود پابرجاست. او هنوز هم تمایل دارد با همان موضوعات گذشته فیلم بسازد. با این تفاوت که در دنیای امروز به دنبال شناخت قهرمان امروزی به مخاطب است. من فیلم خون شد را یک فیلم کاملا متفاوت از دیگر آثار کیمیایی می‌دانم.

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم سینمایی خون شد و نقد و بررسی آن همراه ما باشید.

در ویدیوی زیر بخش‌هایی از «تیزر فیلم خون شد» را می‌بینید:

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم خون شد

برای دانلود و خرید قانونی فیلم خون شد می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای این فیلم لذت ببرید.

داستان فیلم خون شد

فیلم سینمایی خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی جلوی دوربین رفت. این فیلم در ژانر اجتماعی ساخته شده است. شخصیت اصلی فیلم فردی به نام فضلی (سعید آقاخانی) مدت زیادی در زندان به سر می‌برد. پس از آزادی به خانه (پدری) برگشته و متوجه اتفاقات زیادی می‌شود. خانواده او در حال فروپاشی است. او باید کاری کند. تصمیم خود را گرفته و تلاش می‌کند به همه مشکلات پایان بدهد، اما چگونه؟

در موضوع فیلم خون شد آمده که: این فیلم به‌مانند یک خانه قدیمی است. چراغ‌های این خانه قدیمی خاموش هستند. کسی در این خانه زندگی نمی‌کند. ناگهان فردی آمده و چراغ‌های خانه را روشن می‌کند.

بازیگران فیلم خون شد

فیلم جدید مسعود کیمیایی باعث شد تا این کارگردان مشهور سینما پس از چندین سال دوری دوباره به سینما برگردد. بازیگران سرشناس زیادی در فیلم سینمایی جدید کیمیایی برای این کارگردان بازی کرده‌اند. «سعید آقاخانی»، «هومن برق‌نورد»، «سیامک انصاری»، «نسرین مقانلو» و «لیلا زارع» از جمله بازیگران فیلم سینمایی خون شد مسعود کیمیایی هستند. در ادامه بیوگرافی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی پرحاشیه را بررسی می‌کنیم.

سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در فیلم خون شد

سعید آقاخانی یکی از بازیگران، کارگردانان و فیلم‌نامه‌نویسان معروف کشورمان محسوب می‌شود. احتمالا او را بیشتر با آثار کمدی در تلویزیون به یاد داشته باشید، اما یکی از استعدادهای درخشان آقاخانی بازی نقش‌های جدی در سینما است.

سعید آقاخانی 4 اسفند ماه 1350 در شهر بیجار متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته تئاتر تکمیل کرد. به تازگی سه فصل از سریال مناسبتی «نون خ» را از او دیدیم. این سریال با استقبال خوبی از سوی مخاطبین همراه بود. از دیگر آثار او با عنوان بازیگر می‌توان به «چاردیواری»، «روزگار خوش حبیب آقا»، «متهم گریخت»، «من یک مستاجرم»، «پشت کنکوری‌ها» و «راه در رو» اشاره کرد.

آقاخانی در تلویزیون به عنوان کارگردان هم آثار درخشانی از خود به جا گذاشته است. سریال‌هایی همچون «روزهای بد به در»، «دزد و پلیس»، «نقطه سر خط» و «عید امسال» که محال است آن‌ها را فراموش کنیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم سعید آقاخانی در نقش‌های جدی هم بسیار تواناست. او در فیلم سینمایی خون شد هم مانند فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده نقشی کاملا جدی بازی می‌کند.

هومن برق نورد

هومن برق‌نورد در خون شد

همچنین بخوانید :

هومن برق‌نورد از بازیگران مطرح عرصه طنز است که در تئاتر، سینما و تلویزیون شهرت زیادی دارد. نقش‌های به‌یاد ماندنی او در سریال‌هایی همچون «آچمز»، «دودکش»، «پادری»، «روزهای بد به در»، «چک برگشتی» و «ساختمان پزشکان» در خاطر همه ما به خوبی ثبت شده است. برق‌نورد هم جزء بازیگرانی است که به خوبی از پس نقش جدی برمی‌آید. سریال «زمانه» و «پرده‌نشین» از جمله آثار جدی او محسوب می‌شوند. هومن برق‌نورد در سریال شبکه نمایش خانگی «شهرزاد» هم نقش جدی خاطره‌انگیزی را بازی کرد.

این بازیگر آثار کمدی متولد 5 دی ماه 1348 بوده و فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد. از فیلم‌های سینمایی او می‌توان به «زندانی‌ها»، «لونه زنبور»، «به وقت خماری»، «نرگس مست»، «گذر موقت» و «سرو زیر آب» اشاره کرد.

سیامک انصاری

احتمالا همه ما سیامک انصاری را با آثار طنز مهران مدیری به یاد می‌آوریم. این بازیگر خوش‌ذوق متولد 12 مرداد 1347 است. او تحصیلات خود را در زمینه نمایش تا مقطع کارشناسی ادامه داد. سیامک انصاری به واسطه دوستی خود با مهران مدیری بازیگر ثابت بیشتر آثار او بود. سریال‌های طنزی همچون «پاورچین»، «نقطه چین»، «باغ مظفر»، «شب‌های برره»، «جایزه بزرگ»، «قهوه تلخ»، «در حاشیه»، «مرد هزار چهره»، «ویلای من»، «شوخی کردم» و «عطسه» که انصاری در آن‌ها درخشان بود.

اما بی‌انصافی است اگر او را فقط بازیگر آثار مدیری بدانیم. سیامک انصاری فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مستقل زیادی بازی کرده است. این آثار عبارتند از «بی‌پولی»، «بمب یک عاشقانه آرام»، «لامینور»، «این زمینی‌ها»، «هتل»، «گلشیفته»، «ابله» و «سیگنال موجود است».

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو یکی از بازیگران زن کاربلد سینما و تلویزیون ایران به شمار می‌آید. او در فیلم سینمایی «مهمان مامان» به خوبی درخشید و مشهور شد. مقانلو متولد 1 تیر ماه 1347 در تهران است. او فعالیت هنری خود را با بازی برای کیانوش عیاری در فیلم «دو نیمه سیب» شروع کرد. از سریال‌های معروف او در تلویزیون باید به «سفر در خانه»، «عصر پاییزی»، «همه بچه‌های ما»، «ستاره‌های سربی»، «ساعت شنی»، «حس سوم» و «مسافری از هند» اشاره کرد.

نسرین مقانلو در سریال به‌یاد ماندنی «مختارنامه» نقش همسر اول مختار ثقفی را بازی کرده است. «زن‌ها فرشته‌اند 2»، «نیوکاسل»، «دختری در قفس»، «همه دختران من»، «سوپراستار»، «جوجه تیغی‌ها» و «گناهکاران» از جمله فیلم‌های سینمایی او هستند.

نسرین مقانلو در آشپزی مهارت ویژه‌ای دارد. او می‌گوید هر کسی که از دستپخت او چشیده از آن تعریف می‌کند. به‌همین منظور از او برای شرکت در برنامه «شام ایرانی» که پخش آن در شبکه نمایش خانگی بود، دعوت شد. جالب است بدانید خانم مقانلو کتاب «آشپزی نسرین» را در سال 1394 به چاپ رسانده است.

لیلا زارع

فیلم خون شد

لیلا زارع با سریال مناسبتی «ارمغان تاریکی» به شهرت رسید. این سریال در زمان پخش خود توانست رضایت درصد زیادی از مخاطبین را کسب کند. او متولد 21 مهر 1359 است. زارع فعالیت هنری خود را در سال 82 با یک سریال تلویزیونی آغاز کرد که هیچگاه پخش نشد. لیلا زارع بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران جوایز زیادی از جشنواره فجر برنده شد. او سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن را برای فیلم «ما همه خوبیم» و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم «شیفت شب» به دست آورد.

بازی درخشان او در سریال به‌یاد ماندنی «ارمغان تاریکی» باعث شد تا نخل زرین بهترین بازیگر نقش زن را از جشنواره جام جم دریافت کند. لیلا زارع برای فیلم سینمایی خون شد نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن بود. از دیگر آثار این بازیگر توانمند می‌توان «محکومین»، «ممنوعه»، «باغ آلوچه»، «امتحان نهایی»، «کمدی انسانی»، «خانه دیگری»، «پسرکشی»، «معکوس» و «شیفتگی» را نام برد.

دیگر عوامل فیلم خون شد عبارتند از:

  • نویسنده: مسعود کیمیایی
  • مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست
  • تدوین: هایده صفی یاری
  • مجری طرح: محمدصادق رنجکشان
  • موسیقی: ستار اورکی
  • طراح صحنه: سعید آهنگرانی
  • گریم: محمدرضا قومی
  • عکاس: بابک برزویه
  • صداگذاری: اسحاق خانزاده

اکران فیلم خون شد

فیلم سینمایی خون شد به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد. فیلم جدید مسعود کیمیایی که نویسندگی آن را هم خودش برعهده داشت قرار بود در بهار 1400 روی پرده سینما برود. اما با شدت گرفتن ویروس کرونا تصمیم بر این شد تا اثر جدید کیمیایی در نوبت اول اکران قرار بگیرد. سرانجام فیلم سینمایی خون شد در تاریخ 27 اسفند 1399 همراه با چند فیلم دیگر راهی پرده سینما شد.

جالب است بدانید که این فیلم با فروش بسیار کم (زیر 100 میلیون تومان) همراه بود. جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم خون شد از این میزان فروش متعجب بود و اظهار داشت این نوع اکران باعث سوخت فیلم شد. عوامل فیلم تصمیم دارند در بهار 1400 فیلم سینمایی خون شد را به صورت آنلاین اکران کنند. آن‌ها به فروش فیلم در وضعیت اکران آنلاین امیدوار هستند.

نقد فیلم خون شد (از نگاه منتقدان)

نقد فیلم خون شد

عده زیادی فیلم سینمایی خون شد را ادامه فیلم قیصر می‌دانند. مسعود کیمیایی همچون فیلم‌های گذشته خود قصه‌ای را روایت می‌کند. این قصه دارای یک قهرمان غیرتمند بوده که متعلق به پایین شهر تهران است. تعهد او به خانواده و اعتقاداتش که هنوز با همه مشکلات روبه‌رویش پابرجاست به خوبی دیده می‌شود. شما در فیلم خون شد قصه‌ای را تماشا می‌کنید که قهرمان آن زیر بار مشکلات له شده، ولی هنوز دست به هر کاری نمی‌زند. این گونه فیلم‌ها مدل مسعود کیمیایی است. او قبلا در فیلم «قیصر» و یا «رضا موتوری» همچنین شخصیت‌های غیرتمندی داشت. در ادامه به نقد و بررسی فیلم خون شد از زوایای مختلف می‌پردازیم.

واکنش منتقدان

فیلم خون شد با واکنش منتقدان زیادی از جمله بهمن عبدالهی، علیرضا مجمع و امین مبینی همراه بود. بیشتر منتقدین در چند مورد هم‌نظر بوده‌اند. آن‌ها معتقدند شخصیت اصلی داستان به‌راحتی از پس مشکلات و افراد خراب‌کار برمی‌آید. اینکه قهرمان یک داستان بتواند همه مسائل را حل کند، آن هم دست‌خالی کمی اغراق‌آمیز است. دیالوگ‌ها و رفتار بازیگران به شدت افراطی به نظر می‌آید. در واقع می‌توان گفت کاملا از جنس خود مسعود کیمیایی هستند.

این دیالوگ‌ها و رفتارهای غلو شده در گذشته شاید خریدار داشت، اما امروزه کمی حوصله سر بر خواهد شد. برخی از منتقدان فیلم خون شد مسعود کیمیایی معتقدند او دیگر فیلم‌های محبوب خود را در گذشته ساخته است. در سال‌های اخیر بیننده منتظر فیلم‌های پرمخاطب از او نیست. انگار که او را همینطور با فیلم‌های سطح متوسط پذیرفته‌اند. اینکه فقط فیلمی از او بیرون بیاید برای عده‌ای کافیست.

فیلمنامه و شخصیت ها

فیلم سینمایی خون شد داستان مقبولی دارد. فیلم در ابتدا به درستی شروع شده و برای پایان آن فکر شده است. اینکه مسعود کیمیایی خود نویسنده این فیلم بود تاییدکننده این مسائل خواهد بود. او مخاطب را می‌شناسد. در گذشته فیلم‌های او صف‌های زیادی برای خرید بلیط برپا می‌کردند. همه جا سخن از فیلم‌های کیمیایی بود. اگر امروزه فیلم‌های سبک کیمیایی از فروش کمی برخوردار است، به تغییر سلیقه مخاطب برمی‌گردد.

ریتم فیلم خون شد ریتم درستی به‌نظر می‌رسد. بیننده از دیدن فیلم خسته نمی‌شود. اما تاکید فیلم بر تعهد و اعتقادات با بازی اغراق‌آمیز بازیگران که حتما خواسته کارگردان اثر بوده، مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. مخاطب امروز به دنبال فیلمی منطبق با عصر مدرن است. اینکه شخصیت اصلی داستان با خشونت سعی بر پیروز شدن دارد در خیلی از سکانس‌ها برای بیننده خنده‌دار بود. مسعود کیمیایی همچون سال‌های قبل سعی داشت در خلال دیالوگ‌های فیلم پند اخلاقی بدهد.

او مشکلات اجتماعی را در لابه‌لای حرف بازیگران به مخاطب گوشزد می‌کرد. اما این نوع فیلمسازی برای مخاطب امروز کسل‌کننده خواهد بود. کیمیایی هنوز نپذیرفته که مخاطب امروزی با بیننده‌ای که برای فیلم‌های قیصر صف می‌کشید، تفاوت دارد.

نقد فراستی برای فیلم خون شد

نقد فراستی برای فیلم خون شد

مسعود فراستی یکی از منتقدین کشورمان بوده که به رک‌گویی زیاد مشهور است. نقد فیلم خون شد فراستی را با این جمله از او می‌توان شروع کرد: «از ساختن چنین فیلمی تاسف می‌خورم».

فیلمساز باید روبه جلو حرکت کند. این‌که در گذشته بماند و فیلم‌های قدیمی خود را تکرار کند جالب نیست. در فیلم خون شد نه خونی دیده شد و نه شدنی! اگر نمی‌توانید درحالی‌که اعتقاد هم ندارید پس فیلم نسازید.

حواشی فیلم سینمایی خون شد

از حواشی این فیلم سینمایی باید به تصمیم کیمیایی مبنی بر عدم حضور فیلمش در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. مسعود کیمیایی به دلیل همدردی با خانواده قربانیان حادثه هواپیمایی اوکراین اعلام کرد که فیلمش را در جشنواره شرکت نمی‌دهد. اما چند ساعتی بعد جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم خون شد این حرف را تکذیب کرد. او از داوران جشنواره خواست تا فیلم را در همه زمینه‌ها بررسی کنند.

اما حواشی فیلم سینمایی مسعود کیمیایی به همین‌ جا بسنده نکرد. بازیگران و برخی از عوامل فیلم  در محل جلسه با خبرنگاران جمع شدند. در این نشست قرار بود در مورد فیلم و حرف و حدیث‌های آن صحبت شود، اما با نیامدن مسعود کیمیایی کارگردان فیلم خون شد جلسه لغو شد. در واقع این کار منجر شد تا عوامل فیلم از حرف زدن در مورد کارشان محروم شوند.

جمع بندی

فیلم سینمایی خون شد در کل یک اثر قابل قبول است. اینکه کارگردان اثر در دوران خود یکی از بهترین کارگردانان کشور بود در مقبولیت فیلم بی‌تاثیر نیست. باید دید سرنوشت فیلم جدید کیمیایی در اکران آنلاین چه می‌شود. شما منتظر دیدن این فیلم هستید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
اتمای
.
10 مرداد 1400، 18:19
پاسخ
0
0
این فیلم دیدن خوب بود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402