بررسی فیلم Those Who Wish Me Dead با بازی آنجلینا جولی | آتشی بی حرارت

دانلود فیلم those who wish me dead 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Those Who Wish Me Dead جدیدترین اثر آنجلینا جولی در ژانر اکشن است. با نقد فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم همراه ما باشید.

فیلم Those Who Wish Me Dead اثری در ژانرهای نئو-وسترن، اکشن و تریلر محصول سال 2021 به کارگردانی تیلور شریدان (Taylor Sheridan)، نویسنده، کارگردان و بازیگر آمریکایی است. فیلمنامه این فیلم آمریکایی نیز بر اساس رمانی از مایکل کوریتا (Michael Koryta) توسط خود کوریتا، چارلز لیویت (Charles Leavitt) و شریدان نوشته شده است. داستان فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم درباره پسری‌ست که شاهد مرگ پدرش بوده و حالا به دنبال کسی می‌گردد تا بتواند به او اعتماد کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید «تریلر فیلم Those Who Wish Me Dead با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید تا با داستان و فضای آن بیشتر آشنا شوید.

فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead در تاریخ 5 می 2021 برابر با 15 اردیبهشت 1400 در کره جنوبی و سپس در تاریخ 14 می (24 اردیبهشت) توسط کمپانی Warner Bros. Pictures در آمریکا عرضه شد. این اثر هم در سینماها و هم به صورت دیجیتالی برای یک ماه در پلتفرم HBO Max به نمایش درآمد. این فیلم اکشن که جدیدترین فیلم آنجلینا جولی (Angelina Jolie) که اکران شده محسوب می‌شود، نظرات نه خیلی منفی و نه چندان مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد. اگر از طرفداران آنجلینا جولی و فیلم‌های اکشن هستید، در این مقاله از پلازا با معرفی و بررسی فیلم Those Who Wish Me Dead همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Those Who Wish Me Dead 2021

برای دانلود فیلم Those Who Wish Me Dead با دوبله و زیرنویس فارسی چسبیده می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید. امیدواریم از تماشای این فیلم اکشن لذت ببرید.

دانلود فیلم Those Who Wish Me Dead 2021 با زیرنویس فارسی چسبیده

کیفیت: 1080p | حجم: 1.6 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 880 مگابایت

دانلود فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 2.34 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.02 گیگابایت

داستان فیلم Those Who Wish Me Dead

داستان فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم درباره حسابداری به نام جیک است که به خاطر یکی از مشتری‌هایش و مسائل مالی‌ای که با آنها روبرو شده حالا جان خودش و پسر کوچکش، کانر در خطر افتاده است. از طرف دیگر با آتشنشان زنی به نام هانا آشنا می‌شویم که در شهر کوچکی زندگی می‌کند و به خاطر آتشسوزی که اخیرا در آنجا رخ داده بوده و افرادی که در آن حادثه قربانی شدند، هنوز هم از نظر روحی با مشکلاتی روبرو است. اما هانا فرصتی پیدا می‌کند تا بتواند به جیک و پسرش کانر کمک کند…

داستان فیلم Those Who Wish Me Dead

بازیگران فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

در ژانویه 2019 اعلام شد که آنجلینا جولی در فیلم سینمایی کسانی که آرزو دارند من بمیرم به کارگردانی تیلور شریدان بازی خواهد کرد و تا آوریل همان سال سایر بازیگران نیز انتخاب شدند. فیلمبرداری این اثر در می 2019 (اردیبهشت 1398) در نیومکزیکو شروع شد و در جولای 2019 (تیر 1398) به پایان رسید. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم Those Who Wish Me Dead بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

آنجلینا جولی در نقش هانا فیبر

بازیگران فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

آنجلینا جولی بازیگر و فیلمساز سرشناس و خوش چهره آمریکایی متولد 4 ژوئن 1975 برابر با 14 خرداد 1354 در لس آنجلس، کالیفرنیا است. این هنرپیشه تا کنون در بیشتر از 40 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته و نامزد 148 جایزه شده که از میان آنها، 60 جایزه را دریافت کرده است. همچنین وی تا کنون وظیفه کارگردانی 5 فیلم را نیز بر عهده داشته است.

آنجلینا جولی در سال 1982 با فیلم کمدی Lookin’ to Get Out وارد سینما شد و بعد از بازی در چند فیلم دیگر مانند فیلم جنایی Hackers محصول سال 1995 و فیلم عاشقانه Love Is All There Is محصول سال 1996، در سال 1997 با مینی سریال True Women به تلویزیون نیز راه یافت. با بازی در فیلم روانشناختی Girl, Interrupted محصول سال 1999 آنجلینا بیشتر شناخته شد و برای این نقش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را نیز گرفت.

پس از آن او در فیلم‌های دیگری چون فیلم اکشن Lara Croft: Tomb Raider محصول سال 2001، فیلم تریلر Taking Lives محصول سال 2004، فیلم اکشن کمدی Mr. & Mrs. Smith محصول سال 2005، فیلم جنایی Changeling محصول سال 2008 و فیلم The Tourist محصول سال 2010 به عنوان نقش اصلی بازی کرد. از جدیدترین فیلم‌های آنجلینا جولی نیز باید از آثاری چون فیلم فانتزی Maleficent محصول سال 2014، فیلم درام By the Sea محصول سال 2015، فیلم درام فانتزی Come Away محصول سال 2020 و فیلم ابرقهرمانی Eternals که هنوز اکران نشده است نام ببریم.

آیدان گیلن در نقش جک بلکول

بازیگران فیلم Those Who Wish Me Dead

آیدان گیلن (Aidan Gillen) بازیگر ایرلندی متولد 24 آوریل 1968 برابر با 4 اردیبهشت 1347 است که بیشتر به خاطر بازی در سریال Game of Thrones در نقش پیتر بیلیش شناخته می‌شود. این بازیگر در سال 1982 با سریال Wanderly Wagon وارد عرصه بازیگری شد و در سال 1987 با بازی در فیلم درام The Lonely Passion of Judith Hearne به سینما راه یافت.

از اولین فیلم‌ها و سریال‌های او باید از آثاری چون فیلم Circle of Friends محصول سال 1995، فیلم روانشناختی Buddy Boy محصول سال 1999، فیلم اکشن Shanghai Knights محصول سال 2003، فیلم Treacle Jr. محصول سال 2010، فیلم ابرقهرمانی The Dark Knight Rises محصول سال 2012، سریال Queer as Folk و سریال درام جنایی The Wire نام ببریم.

پس از بازی در سری فیلم‌های Maze Runner و سریال Game of Thrones این هنرپیشه بیشتر شناخته شد و در آثار دیگری چون سریال Peaky Blinders، فیلم موزیکال Sing Street محصول سال 2016، فیلم فانتزی King Arthur: Legend of the Sword محصول سال 2017 و فیلم زندگینامه‌ای Bohemian Rhapsody محصول سال 2018 به ایفای نقش پرداخت.

نیکلاس هولت در نقش پاتریک بلکول

بازیگران فیلم سینمایی those who wish me dead

نیکلاس هولت (Nicholas Hoult) بازیگر انگلیسی متولد 7 دسامبر 1989 برابر با 16 آذر 1368 است. این بازیگر در سال 1996 با فیلم Intimate Relations و سریال Casualty به سینما و تلویزیون راه یافت. سپس او در فیلم‌هایی چون فیلم درام Wah-Wah محصول سال 2005، فیلم Kidulthood محصول سال 2006 و فیلم Coming Down the Mountain محصول سال 2007 به ایفای نقش پرداخت و با بازی در فیلم درام A Single Man محصول سال 2009 بیشتر مورد توجه قرار گرفت و جایزه ستاره نوظهور بفتا را دریافت کرد.

برخی از جدیدترین آثار نیکلاس هولت عبارتند از فیلم اکشن Mad Max: Fury Road محصول سال 2015، فیلم ابرقهرمانی X-Men: Apocalypse محصول سال 2016، فیلم درام The Favourite محصول سال 2018، فیلم ابرقهرمانی Dark Phoenix محصول سال 2019، فیلم درام The Banker محصول سال 2020، سریال Skins، مینی سریال انیمیشنی Watership Down و مینی سریال درام کمدی The Great.

جان برنثال در نقش ایتان ساویر

بازیگران فیلم سینمایی those who wish me dead

جان برنثال (Jon Bernthal) را احتمالا به واسطه سریال The Walking Dead می‌شناسید. این بازیگر آمریکایی در تاریخ 20 سپتامبر 1976 برابر با 29 شهریور 1355 در واشینگتن، دی.سی. به دنیا آمد. وی در سال 2002 با فیلم Mary/Mary  و سریال پلیسی Law & Order: Criminal Intent به سینما و تلویزیون راه یافت. جان برنثال در تلویزیون نقش‌های به‌یادمادنی‌تری را ایفا کرده که برخی از این سریال‌ها عبارتند از سیتکام The Class، سریال Daredevil و سریال The Punisher.

او همچنین در فیلم‌هایی چون Day Zero محصول سال 2007، فیلم سیاسی The Ghost Writer محصول سال 2010، فیلم اکشن Snitch محصول سال 2013، فیلم جنگی Fury محصول سال 2014، فیلم اکشن The Accountant محصول سال 2016، فیلم Baby Driver محصول سال 2017، فیلم ورزشی Ford v Ferrari محصول سال 2019 و فیلم درام جنایی The Many Saints of Newark محصول سال 2021 بازی کرده است.

سایر بازیگران فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead عبارتند از:

  • فین لیتل (Finn Little) در نقش کانر کسرلی
  • مدینا سنگهور (Medina Senghore) در نقش الیسون ساویر
  • جیک وبر (Jake Weber) در نقش اوون کسرلی
  • تایلر پری (Tyler Perry) در نقش آرتور فیلیپ
  • جیمز جوردن (James Jordan) در نقش بن
  • توری کیتلز (Tory Kittles) در نقش رایان

نقد فیلم Those Who Wish Me Dead

فیلم Those Who Wish Me Dead اثری در ژانر اکشن با بازی آنجلینا جولی است که از ژانر سرگرم‌کننده و عام پسندی که دارد نیز فراتر نمی‌رود. بد نیست در ابتدای نقد فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم، نگاهی به کارنامه کاری کارگردان این اثر بیندازیم.

آشنایی با کارگردان ؛ با تجربه در ژانر اکشن

تیلور شریدان بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که کارش را با بازیگری در سریال Veronica Mars آغاز کرد. اما بیشترین فعالیت این هنرمند در حوزه فیلمنامه‌نویسی بوده و تاکنون فیلمنامه آثاری چون فیلم اکشن Sicario محصول سال 2015، فیلم Hell or High Water محصول سال 2016، سریال درام Yellowstone و فیلم جدید Without Remorse محصول سال 2021 را به رشته تحریر درآورده است.

کارگردان فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

شریدان در چهارمین تجربه کارگردانی‌اش، سراغ ژانری رفته که به نظر می‌رسد خوب آن را می‌شناسد: ژانر اکشن و البته نئو وسترن. با این حال فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead بیشتر از اینکه حاوی ویژگی‌های فیلم‌های وسترن و نئو-وسترن باشد، فیلمی کاملا اکشن و گاهی درام محسوب می‌شود. قطعا این فیلم به موفقیت آثار قبلی این کارگردان مانند Hell or High Water (نویسنده) و حتی Wind River (نویسنده و کارگردان) نرسیده و نخواهد رسید و صرفا درگیر کلیشه‌های ژانر اکشن و اتفاقات قابل پیشبینی آنها شده است.

  • نئو وسترن در واقع نسخه‌ای مدرن‌تر از ژانر وسترن است. داستان این فیلم‌ها در فضای آمریکای معاصر رخ می‌دهد و حاوی مضامین و عناصر همان فیلم‌های وسترن قدیمی است؛ عناصری چون ضدقهرمانی عاصی و مبارزاتی به همراه تفنگ.

داستان قابل پیش بینی

همانند اکثر فیلم‌های ژانر اکشن عامه‌پسند، فیلم Those Who Wish Me Dead نیز از کلیشه‌های این ژانر پیروی می‌کند و داستانی کاملا قابل پیش بینی و گهگاه نا معقول دارد. داستان فیلم درباره آتشنشانی به نام هانا است که سال گذشته در یک حادثه آتشسوزی شاهد قربانی شدن چند کودک بوده و از آن زمان تاکنون هنوز نتوانسته با این موضوع کنار بیاید. از طرف دیگر حسابداری را می‌بینیم که متوجه می‌شود به خاطر آخرین مشتری‌ای که داشته و اطلاعاتی که به دست آورده، حالا کسانی به دنبال کشتن و حذف او هستند. در نتیجه او به همراه پسر کوچکش راهی یک سفر جاده‌ای می‌شوند تا از دست این جنایتکارها فرار کنند.

اگر از بینندگان همیشگی این سبک فیلم‌ها باشید، از همان ابتدای داستان و بعد از آشنایی اولیه با شخصیت‌ها، شما هم منتظر رسیدن این پدر و پسر (خصوصا پسر) به شخصیت هانا خواهید بود و بعد از آن هم حدس خواهید زدید که رابطه صمیمی و خاصی بین آنها ایجاد خواهد شد. بله، درست حدس زدید؛ فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم نیز از همین کلیشه‌ها پیروی می‌کند و هیچ غافلگیری خاصی برایتان نخواهد داشت.

نقد فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

کلیشه های شخصیت پردازی نقش اصلی

نه تنها در داستان و نوع روایت قصه این فیلم در دام کلیشه‌ها افتاده است، بلکه حتی داستان شخصیت‌ها و گذشته و حال آنها نیز چیزی‌ست که بارها در چنین فیلم‌هایی دیده‌ایم. خصوصا شخصیتی که توانایی‌های مبارزه‌ای و ویژه‌ای دارد، اما به خاطر حادثه غم انگیزی که برایش رخ داده حالا دچار نوعی بحران روانی است و دیگر همانند سابق نمی‌تواند از توانایی‌هایش استفاده کند. با این حال این شخصیت در موقعیتی قرار می‌گیرد که باید دوباره خود قبلی‌اش را پیدا کند و با استفاده از همین توانایی‌ها، احتمالا چند نفری را نیز نجات دهد. هانا نیز چنین کاراکتری دارد. یکی از نمونه‌های این مدل شخصیت‌ها را نیز سال گذشته در فیلم The Doorman دیدیم که آن هم فیلم شاخص و موثری نبود.

البته که آنجلینا جولی نیز در پرداخت این نقش چیز زیادی به آن اضافه نکرده و حتی گاهی احساسات و واکنش‌های این شخصیت گنگ و بی‌سرانجام باقی می‌مانند. مشکلی که فیلم The Doorman نیز از آن رنج می‌برد.

موسیقی و جلوه های ویژه

به خاطر آتشسوزی‌های انبوهی که در داستان فیلم سینمایی کسانی که آرزو دارند من بمیرم به آنها نیاز بوده، در این اثر و برای بخش‌های آتش‌سوزی از جلوه‌های ویژه استفاده زیادی کرده‌اند. اما این سکانس‌ها چندان رضایت‌بخش و باورپذیر نیستند و مشخص است که عوامل این فیلم سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش نکرده‌اند که البته احتمالا دلیل آن بودجه کوچک 7 میلیون دلاری این عنوان بوده است.

موسیقی متن فیلم را نیز برایان تایلر (Brian Tyler)، آهنگساز آمریکایی ساخته که پیش از این ساخت موزیک آثاری چون فیلم Constantine، فیلم Now You See Me، فیلم ابرقهرمانی Thor: The Dark World و فیلم اکشن Charlie’s Angels را برعهده داشته است و مشخص است که در ساخت موسیقی برای فیلم‌های هیجان‌انگیز سابقه خوبی دارد. با اینکه موسیقی متن فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead قابل قبول است، اما چیزی شاخص و به‌یادماندنی در آن نمی‌توانیم پیدا کنیم.

نقد فیلم Those Who Wish Me Dead

ببینیم یا نبینیم؟

با همه نقدهایی که در بررسی فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم بر آن وارد است، اگر فقط به دنبال فیلمی برای گذران وقت هستید یا می‌خواهید فیلمی هیجان‌انگیز را با دوستانتان تماشا کنید یا اینکه فقط از طرفداران آنجلینا جولی هستید، فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. با این حال انتظار چیزی بیشتر از یک اکشن ساده با بازیگرانی آشنا را نباید داشته باشید.

نمرات فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead

فیلم Those Who Wish Me Dead 2021 با نظرات متوسطی از جانب بینندگان و منتقدان مواجه شده است. امتیاز این فیلم در وبسایت IMDb تاکنون به 6 از 10 رسیده است و 73 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز بر اساس 183 نقد، 61 درصد از نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند و در نهایت امتیاز 5.60 از 10 را گرفته است. در متاکریتیک نیز بر اساس 38 نقد، میانگین امتیاز 58 از 100 برای فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم ثبت شده است. از این 38 نقد، 20 نقد مثبت، 15 نقد متوسط و 3 نقد منفی هستند. در ادامه نگاهی کوتاه به برخی از نمرات این اثر می‌اندازیم.

بررسی فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

Paste Magazine / جیکوب اولر: 86

داستان بقای هیجان‌انگیز این فیلم با بازیگران دوست داشتنی و محیط و لوکیشن زیبا و خیلی خوبش جذاب‌تر شده است.

Entertainment Weekly / لیا گرینبلت: 58

فیلم سینمایی Those Who Wish Me Dead زشت یا توهین‌آمیز نیست. به اندازه کافی درگیرکننده و گاهی ناخواسته خنده‌دار است.

The Washington Post / آن هورنادی: 25

در این فیلم ژانرزده سطحی و تا حدی خنده‌دار، حتی مدل موهای آنجلینا جولی نیز قابل قبول و باورپذیر نیست.

کلام آخر

تریلر فیلم Those Who Wish Me Dead

در این مقاله از پلازا با معرفی و نقد فیلم Those Who Wish Me Dead همراه شما بودیم. این عنوان جدیدترین فیلم آنجلینا جولی محسوب می‌شود که در ژانر اکشن و توسط تیلور شریدان، کارگردان آمریکایی ساخته شده است. آیا شما فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره داستان این فیلم و هنرنمایی آنجلینا جولی چیست؟ آیا شخصیت‌ها و قصه برای شما باورپذیر بودند؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402